ORDIN Nr. 436
din 29 mai 2007
privind modificarea si
completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si
dezvoltarii rurale nr. 1.230/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind alocarea si acordarea subventiilor de la bugetul de stat pentru
acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfasurarii activitatilor de
imbunatatiri funciare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 606 din 3 septembrie 2007
In baza art. 67 şi 68 din Legea îmbunătăţirilor
funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 91
din Normele metodologice de aplicare a Legii îmbunătăţirilor funciare nr.
138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.872/2005,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale,
văzând Referatul de aprobare nr. 255.369 din 23 mai
2007 al Direcţiei îmbunătăţiri funciare pentru modificarea şi completarea
Normelor metodologice privind alocarea şi acordarea subvenţiilor de la bugetul
de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării
activităţilor de îmbunătăţiri funciare, aprobate prin Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 1.230/2005, cu modificările
ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
Art. I. -Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale nr. 1.230/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind alocarea
şi acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea unor
categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri
funciare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 109 din 6 februarie 2006, cu modificările
ulterioare, se modifică şi se completează conform anexei care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remes
ANEXĂ
Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 1.230/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind alocarea şi acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru
acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de
îmbunătăţiri funciare, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 109 din 6 februarie 2006, se modifică şi se completează după
cum urmează:
1. Articolul 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - (1) Prezentele norme metodologice
reglementează condiţiile şi modul de alocare şi acordare a subvenţiilor de la
bugetul de stat pentru acoperirea parţială sau totală a unor categorii de
cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri funciare în
cadrul amenajărilor de irigaţii, amenajărilor de desecare şi drenaj, îndiguiri
şi regularizări ale cursurilor de apă de interes local prin care se asigură, în
principal, protecţia terenurilor şi a oricăror categorii de construcţii
împotriva inundaţiilor, surse locale de apă şi emisari pentru scurgerea apelor
şi a celor de combatere a eroziunii solului.
(2) Pentru desfăşurarea activităţilor de îmbunătăţiri
funciare se acordă subvenţii de la bugetul de stat:
a) organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare, denumite
în continuare organizaţii, şi federaţiilor de organizaţii de
îmbunătăţiri funciare, denumite în continuare federaţii, pentru acoperirea
cheltuielilor prevăzute la art. 67 alin. (1) din Legea îmbunătăţirilor funciare
nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
b) Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor
Funciare, denumită în continuare Administraţia, pentru acoperirea
cheltuielilor prevăzute la art. 41 alin. (4) din Legea nr. 138/2004, cu
modificările şi completările ulterioare;
c) beneficiarilor, pentru acoperirea cheltuielilor
prevăzute la art. 70 din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările
ulterioare."
2. Titlul capitolului II se modifică şi va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL II
Subvenţiile pentru activitatea de irigaţii”
3. Articolul 4 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1) După comunicarea de către Ministerul Agriculturii
şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare ministerul,
a cuantumului estimat al
plafonului maxim la hectar, unitar la nivel naţional, şi a cotelor procentuale
ale contribuţiilor proprii ce se achită de organizaţii şi federaţii,
Administraţia şi ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii încheie cu acestea
contracte multianuale sau acte adiţionale de actualizare a acestor contracte.
Administraţia comunică ministerului, direcţiilor pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DADR, şi beneficiarilor interesaţi
lista amenajărilor de irigaţii care îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 2
lit. c), iar ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii comunică lista
amenajărilor de irigaţii pentru irigarea suprafeţelor din cadrul cărora aceşti
furnizori au încheiat contracte multianuale.
(2) Contribuţia proprie la tariful anual se achită de
organizaţiile şi federaţiile ale căror teritorii sunt situate în cadrul unei
amenajări sau al unei părţi de amenajare de irigaţii care îndeplineşte condiţia
prevăzută la art. 2 lit. c), până la data limită prevăzută de lege.
(3) In termen de 10 zile de la termenul prevăzut la
alin. (2), Administraţia comunică ministerului lista definitivă a amenajărilor
care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 lit. c) şi d), iar ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii
comunică ministerului lista definitivă a amenajărilor care îndeplinesc
condiţiile prevăzute la art. 2 lit. d) şi situaţia suprafeţelor eligibile pe
fiecare dintre aceste amenajări. In cazul în care anumite amenajări sau părţi
de amenajare nu îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 2 lit. d), partea de
contribuţie achitată se restituie în termen de 15 zile de la termenul prevăzut
la alin. (2).
(4) Ministerul, în baza alocaţiei bugetare aprobate şi
a situaţiilor privind suprafeţele eligibile, comunică DADR valoarea finala a
plafonului maxim la hectar, unitar la nivel naţional, în termen de 15 zile de
la termenul prevăzut la alin. (2). DADR calculează şi comunică organizaţiilor
şi federaţiilor valoarea maximă a subvenţiei, defalcată pe cheltuieli
de'întreţinere şi reparaţii şi pe cheltuieli de exploatare, pe fiecare punct de
livrare a apei pentru irigaţii şi pentru fiecare organizaţie sau federaţie, în
termen de 30 de zile de la termenul prevăzut la alin. (2)."'
4. Alineatele (1),
(2), (3) şi (4) ale articolului 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Acordarea subvenţiilor pentru acoperirea
unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării de către organizaţii şi
federaţii a activităţilor de irigaţii se'face conform următoarei proceduri:
A. Pentru achitarea tarifului anual:
a) în termen de 5 zile de la termenul prevăzut la art.
4 alin. (2), organizaţia sau federaţia depune la DADR în a cărei rază teritorială
de competenţă se află situat sediul acesteia cererea-tip de eliberare a
subvenţiei pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii
repartizate Administraţiei sau, după caz, altui furnizor de apă pentru irigaţii
conform modelului din anexa nr. 2, la care se anexează o copie a ordinului de
plată a contribuţiei proprii, certificat de bancă, şi o copie a facturii de
plată a tarifului anual. Nerespectarea termenului de depunere a cererii-tip de
eliberare a subvenţiei atrage suportarea de către organizaţie sau federaţie a
cheltuielilor generate de această întârziere;
b) în termen de 10 zile de la
termenul prevăzut la art. 4 alin. (2), DADR verifică realitatea şi legalitatea
documentelor înaintate de organizaţii şi federaţii şi aprobă sau, după caz,
resping motivat cererea. Pe baza cererilor aprobate, în termen de 15 zile de la
termenul prevăzut la art. 4 alin. (2) DADR transmit ministerului, centralizat
la nivelul judeţului şi verificat şi avizat de organele de control financiar de
stat teritoriale, situaţia subvenţiilor aferente tarifului anual, cuvenite
Administraţiei sau altor furnizori de apă pentru irigaţii, potrivit modelului
din'anexa nr. 2a);
c) până pe data de 25 a fiecărei luni, Administraţia şi
ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii depun la minister, lunar,' situaţia
privind solicitarea achitării cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii
cuprinse în tariful anual şi acoperite parţial din subvenţii de la bugetul de
stat şi decontul justificativ privind utilizarea sumelor încasate din tariful
anual şi acoperite din subvenţii de la bugetul de stat, conform modelelor din
anexele nr. 2b) şi 2c);
d) după finalizarea şi recepţia lucrărilor de
întreţinere şi reparaţii, ale căror costuri estimate au stat la baza calculării
tarifului anual şi avizarea recepţiei acestora de către consiliul de unitate de
administrare, şi înainte de începerea livrării efective a apei pentru irigaţii,
Administraţia şi ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii determină gradul de
realizare a lucrărilor programate, iar în cazul în care acestea nu au fost
executate integral, sumele achitate de organizaţii şi federaţii la tariful
anual neconsumate se restituie sau se compensează cu plata contribuţiei proprii
la tariful de livrare a apei pentru irigaţii. Fac excepţie de la această
prevedere lucrările pentru reparaţiile accidentale survenite în perioada
aplicării udărilor.
B. Pentru achitarea tarifului de livrare a apei pentru
irigaţii:
a) odată cu comanda săptămânală, organizaţiile şi
federaţiile depun la Administraţie sau alt furnizor de apă pentru irigaţii o
copie a documentului de plată a contribuţiei proprii la tariful de livrare a
apei de irigaţii aferent volumului de apă comandat;
b) în termen de 3 zile de la încheierea fiecărei luni,
Administraţia sau un alt furnizor de apă pentru irigaţii, după caz, emite pe numele organizaţiei sau
federaţiei factura de plată a tarifului de livrare a apei. Volumele de apă
livrate la fiecare punct de livrare se calculează potrivit prevederilor din
anexa nr. 3;
c) în termen de două zile de la primirea facturii,
organizaţia sau federaţia depune la DADR în a cărei rază teritorială de
competenţă se află situat sediul acesteia cererea-tip de eliberare a subvenţiei
pentru acoperirea cheltuielilor de livrare a apei pentru irigaţii repartizate
Administraţiei sau, după caz, altui furnizor de apă pentru irigaţii conform
modelului din anexa nr. 2, la care se anexează o copie a ordinului de plată a
contribuţiei proprii, certificat de bancă, şi o copie a facturii de plată a
contravalorii apei livrate. Nerespectarea termenului de depunere a cererii-tip
de eliberare a subvenţiei atrage suportarea de către organizaţie sau federaţie
a cheltuielilor generate de această întârziere;
d) în termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR
verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi prezintă ministerului până
la data de 15 a fiecărei luni, centralizat la nivelul judeţului şi verificat şi
avizat de organele de control financiar de stat teritoriale, decontul
justificativ pentru eliberarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru
acoperirea cotei cuvenite Administraţiei sau altor furnizori de apă pentru
irigaţii din tariful de livrare a apei pentru irigaţii, conform cererilor
înaintate de organizaţiile şi federaţiile din domeniul îmbunătăţirilor funciare,
potrivit modelului din anexa nr. 2d).
C. Pentru achitarea costului energiei electrice de pompare a apei prin punctele de livrare a apei pentru
irigaţii:
a) în termen de două zile de la primirea facturii,
organizaţia sau federaţia depune la DADR în a cărei rază teritorială de
competenţă se află situat sediul acesteia cererea-tip de eliberare a subvenţiei
pentru acoperirea cheltuielilor cu energia electrică conform modelului din
anexa nr. 2, la care se anexează o copie a ordinului de plată a contribuţiei proprii,
certificat de bancă, şi o copie a facturii emise de furnizorul de energie
electrică. Nerespectarea termenului de depunere a cererii-tip de eliberare a
subvenţiei atrage suportarea de către organizaţie sau federaţie a cheltuielilor
generate de această întârziere;
b) în termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR
verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi până la data de 15 a
fiecărei luni prezintă ministerului, centralizat la nivelul judeţului şi
verificat şi avizat de organele de control financiar de stat teritoriale,
decontul justificativ pentru eliberarea subvenţiilor de la bugetul de stat în
vederea acoperirii cotei cuvenite organizaţiilor sau federaţiilor din consumul
de energie electrică sau termică pentru pomparea apei prin punctele de livrare
a apei pentru irigaţii, conform modelului din anexa nr. 2e).
D. Pentru decontarea
cheltuielilor cu energia termică de pompare a apei prin punctele de livrare a
apei pentru irigaţii:
a) în termen de 5 zile de la încheierea fiecărei
luni, organizaţia sau federaţia depune la DADR în a cărei rază teritorială de
competenţă se află situat sediul acesteia cererea-tip de eliberare a subvenţiei
pentru acoperirea cheltuielilor cu energia termică conform modelului din anexa
nr. 2, la care se anexează o copie a documentelor justificative de achiziţie a
combustibilului consumat în luna anterioară, în limita unui consum de 50 I pentru fiecare 1.000 m3 de apă
pompată, în baza înregistrărilor volumetrice pe fiecare agregat de pompare,
precum şi o copie a ordinului de plată a contribuţiei proprii la tariful de
livrare a apei pentru irigaţii;
b) în termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR
verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi până la data de 15 a
fiecărei luni prezintă ministerului, centralizat la nivelul judeţului şi
verificat şi avizat de organele de control financiar de stat teritoriale,
decontul justificativ pentru eliberarea subvenţiilor de la bugetul de stat în
vederea acoperirii cotei cuvenite organizaţiilor sau federaţiilor din consumul
de energie electrică sau termică pentru pomparea apei prin punctele de livrare
a apei pentru irigaţii, conform modelului din anexa nr. 2e).
(2) In cazul organizaţiilor constituite într-o
federaţie, cuantumul maxim al subvenţiei ce se acordă organizaţiilor şi
federaţiei se calculează pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii menţionat în contractele
multianuale încheiate de organizaţii cu federaţia şi de federaţie cu
Administraţia sau alt furnizor de apă pentru irigaţii şi pe fiecare suprafaţa
de teren deţinută în baza unui titlu valabil de proprietate ori de folosinţă
de'membrii organizaţiei sau federaţiei. Distribuirea cuantumului maxim la
hectar, unitar la nivel naţional, între federaţie şi organizaţiile membre se
face prin acordul adunărilor generale ale organizaţiilor şi al consiliului de
administraţie al federaţiei. Acordul dintre federaţie şi organizaţiile sale
membre, se comunică DADR în a cărei rază teritorială se află situat sediul
federaţiei.
(3) Neachitarea la termenele prevăzute de prezentele
norme metodologice a contribuţiilor proprii produce următoarele efecte:
a) suspendarea contractului multianual, în cazul
neachitării contribuţiei proprii la plata tarifului anual, care se notifică în
termen de 30 de zile de la data scadenţei;
b) rezilierea contractului multianual, în cazul
neachitării contribuţiei proprii la plata tarifului anual nici la termenul
stabilit pentru anul următor celui în care s-a luat măsura suspendării;
c) neînceperea sau întreruperea livrării apei pentru irigaţii,
în cazul neplăţii contribuţiei proprii la tariful de livrare a apei pentru
irigaţii, cu suportarea de către beneficiari a cheltuielilor suplimentare
aferente prestaţiei efectuate de furnizorul de apă pentru irigaţii.
(4) Incheierea unui nou contract multianual se face în
condiţiile art. 60 alin. (2) şi ale art. 61 din Legea nr. 138/2004, cu
modificările şi completările ulterioare. Reluarea livrării apei pentru irigaţii
se face numai după achitarea integrală a contribuţiei proprii la tariful de livrare
a apei pentru irigaţii, respectiv a oricăror obligaţii de plată restante din
anul sau anii precedenţi."
5. Alineatul (1) al
articolului 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) In termen de 30 de zile de la termenul
prevăzut la art. 4 alin. (2), DADR transmite ministerului centralizatorul
cuprinzând sumele alocate ca subvenţii de la bugetul de stat, calculate pe baza
suprafeţelor eligibile aferente punctelor de livrare a apei deţinute de
organizaţii, verificat şi avizat de organele de control financiar de stat
teritoriale, conform anexei nr. 2h)."
6. Articolul 7 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - Organizaţiile care exploatează
infrastructură de irigaţii
prin intermediul careia se prestează servicii de irigaţii pe suprafeţele de
teren prevăzute în contractele multianuale primesc'subvenţii, potrivit legii,
pentru exploatarea infrastructurii situate pe teritoriul lor, indiferent de
regimul juridic al proprietăţii sau al folosinţei asupra acestei infrastructuri
şi indiferent daca furnizorul de apă pentru irigaţii este Administraţia sau alt
furnizor. In cazul în care infrastructura de irigaţii este deţinută în
proprietate de alţi proprietari decât organizaţiile, acestea vor reglementa
raporturile juridice cu proprietarii de drept ai infrastructurii de irigaţii,
în cadrul unei convenţii prin care li se va transmite dreptul de
folosinţă."
7. Articolul 8 se
abrogă.
8. Alineatul (4) al articolului 10 se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„(4) Sumele prevăzute a fi alocate şi/sau acordate ca
subvenţii de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor aferente
sediului central şi sucursalelor teritoriale ale Administraţiei şi celor
necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri funciare, necheltuite la finele
anului bugetar, se virează/restituie la bugetul de stat."
9. După articolul 13
se introduce un nou capitol, capitolul IV, cu următorul cuprins:
„CAPITOLUL IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 131. - (1) Pentru sezonul de irigaţii al anului
2007, beneficiază de subvenţii, în condiţiile art. 67 din Legea îmbunătăţirilor
funciare' nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi
persoanele fizice sau juridice ale căror terenuri sunt amplasate în amenajările de irigaţii care se pun în
funcţiune în anul 2007 şi nu sunt cuprinse în teritoriul organizaţiilor.
(2) Pe măsura încheierii de contracte multianuale sau
acte adiţionale de actualizare a acestor contracte, Administraţia comunică
ministerului, DADR şi beneficiarilor interesaţi lista amenajărilor de irigaţii
care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 lit. c) şi d), iar ceilalţi
furnizori de apă pentru irigaţii comunică lista amenajărilor de irigaţii pentru
irigarea suprafeţelor din cadrul cărora aceşti furnizori au încheiat contracte
multianuale.
(3) Pentru sezonul de irigaţii al anului 2007,
contribuţia proprie la tariful anual se achită pâna la data de 30 iunie 2007.
(4) In vederea primirii de subvenţii, beneficiarii
prevăzuţi la alin. (1) vor urma procedura prevăzută la art. 5 alin. (1),
conţinutul cererii-tip pentru eliberarea subvenţiilor şi al anexelor la această
cerere adaptându-se corespunzător."
10. Anexa nr. 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
Inţelesul unor termeni în sensul prezentelor norme
metodologice
Contract multianual -
contractul de prestări de servicii de irigaţii încheiat pe termen lung, între 3
şi 5 ani.
Contract sezonier-contractul
de livrare a apei pentru irigaţii încheiat pe durată limitată, ce nu poate
depăşi durata unui sezon de irigaţii anual.
Contribuţii proprii-
plăţile efectuate, din fonduri proprii ale organizaţiei sau federaţiei, înainte
de solicitarea subvenţiei, de organizaţiile şi federaţiile beneficiare ale
serviciilor de irigaţii pentru acoperirea unei părţi a cheltuielilor cuprinse
în tarifele anuale, tarifele de livrare a apei pentru irigaţii, precum şi a
unei părţi a cheltuielilor cu energia electrică şi' termică necesară pompării
apei pentru irigaţii prin punctele de livrare, corespunzător ponderilor
procentuale stabilite şi comunicate anual de minister.
Cheltuieli de întreţinere şi reparaţii - cheltuielile efectuate pentru
desfăşurarea activităţilor de menţinere şi readucere la parametrii de
funcţionare a' infrastructurii din'cadrul tuturor categoriilor de amenajări de
îmbunătăţiri funciare.
Cheltuieli de exploatare a amenajărilor de irigaţii - cheltuielile efectuate pentru
desfăşurarea activităţilor de transport controlat al apei pentru irigaţii de la
sursă, priză, până la staţia de pompare de punere sub presiune sau punctul de
livrare a apei pentru irigaţii, prin intermediul prizelor, canalelor şi al
nodurilor hidrotehnice, inclusiv cheltuielile cu energia electrică de pompare a
apei pentru irigaţii.
Plafon maxim la hectar, unitar la nivel naţional - suma alocată de la bugetul de stat pentru acoperirea parţială a
costurilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii a sistemelor şi amenajărilor
de irigaţii în limita unei valori maxime pentru fiecare hectar al suprafeţei
prevăzute în contractul multianual, indiferent de amplasarea punctelor de
livrare a apei pentru irigaţii.
Suprafeţe eligibile - acele suprafeţe nete de teren care îndeplinesc cumulativ
următoarele condiţii:
a) sunt situate în cadrul amenajărilor de irigaţii
funcţionale şi pot primi apă pentru irigaţii;
b) sunt deţinute în baza unui titlu valabil de
proprietate ori de folosinţă de membrii organizaţiei şi sunt cuprinse în
contractele multianuale în vigoare;
c) sunt deservite de infrastructura de irigaţii
pentru întreţinerea şi reparaţiile căreia s-a achitat contribuţia proprie
anticipată la tariful anual;
d) fac parte dintr-o amenajare
de irigaţii sau o parte dintr-o amenajare autonomă funcţional care îndeplineşte
condiţiile prevăzute la art. 2 lit. c) şi d) din normele metodologice şi pentru
exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile căreia se pot primi subvenţii de la
bugetul de stat.
Suprafaţă netă -
suprafaţa de teren liberă de construcţii, inclusiv zonele de protecţie aferente
acestora, care poate fi integral cultivată şi care poate fi integral cuprinsă
în contractele multianuale.
Suprafeţe care pot primi apă pentru irigaţii - suprafeţele de teren din cadrul
sistemelor sau amenajărilor de irigaţii care îndeplinesc condiţiile tehnice
pentru prelevarea, pomparea, transportul şi livrarea apei pentru irigaţii la
punctele de livrare, precum şi pentru pomparea apei prin punctele de livrare
până la hidrant sau până la alt punct din cadrul amenajării interioare de
irigaţii, aflate în administrarea Administraţiei sau în proprietatea ori
folosinţa altui furnizor de apă pentru irigaţii sau până la alt punct din
cadrul amenajării interioare aflate în proprietatea sau administrarea
furnizorului de apă.
Suspendarea contractului multianual - întreruperea temporară a obligaţiilor părţilor contractante, prevăzute
în contractul multianual, pe întreaga perioadă a sezonului de irigaţii. In
măsura în care Administraţia sau alt furnizor de apă pentru irigaţii poate
presta servicii de irigaţii organizaţiilor care nu au achitat contribuţia
proprie la plata tarifului anual, costul acestor servicii, reprezentate de
tariful anual, tariful de livrare a apei pentru irigaţii şi costul energiei
electrice sau termice pentru pomparea apei prin punctele de livrare cuprinse în
contractele multianuale se suportă integral de acele organizaţii.
Tarif anual -
contravaloarea prestărilor de servicii ce cuprinde costurile estimate de
întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii principale de irigaţii din
domeniul public al statului, care este în administrarea Administraţiei, sau a
infrastructurii aflate în proprietatea ori folosinţa altui' furnizor de apă
pentru irigaţii.
Tarif de livrare a
apei pentru irigaţii - contravaloarea prestărilor
de servicii ce cuprinde costul serviciilor de prelevare a apei din sursă,
costurile de transport al apei de la sursă sau priză la punctul de livrare a
apei pentru irigaţii prin intermediul infrastructurii principale de irigaţii
din domeniul public al statului, care este în administrarea Administraţiei, sau
a infrastructurii aflate în proprietatea ori folosinţa altui furnizor de apă
pentru irigaţii.
Valoarea maximă a subvenţiei alocate pe fiecare
punct de livrare a apei pentru irigaţii - suma ce
se stabileşte prin multiplicarea cuantumului plafonului maxim la hectar unitar
la nivel naţional cu suprafaţa de teren situată pe teritoriul unei organizaţii
sau federaţii, deţinută de membrii acesteia în baza unui titlu valabil, care
poate primi apă pentru irigaţii de la acel punct de livrare a apei pentru
irigaţii conform contractului multianual."
11. Alineatul (2) al
punctului A din anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Sumele acordate ca subvenţie
se vor vira de minister în contul Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor
Funciare/ furnizorului de apă
pentru irigaţii ...............nr........, deschis la
banca......................"
12. Alineatul (2) al punctului B din anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Sumele acordate ca subvenţie se vor vira de minister
în contul Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare/ furnizorului de apă pentru
irigaţii.............. nr........, deschis la
banca......................"
13. Alineatul (2) al
punctului C din anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Sumele acordate ca subvenţie se vor vira de DADR în contul furnizorului de energie
electrică................... nr............, deschis la
banca......................."
14. Alineatul (2) al
punctului D din anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Sumele acordate ca subvenţie se vor vira de DADR în
contul nostru nr................, deschis la banca....................."
15. Capul tabelului centralizator din anexa nr. 1
la cererea pentru acordarea subvenţiilor se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Se completează de OUAI
|
Se completează de DADR*)
|
Nr. crt.
|
Punctul de livrare
|
Suprafaţa netă
deservită de sistemul de irigaţii
[ha]
|
Suprafaţa netă contractată
|
Suprafeţele eligibile
[ha]
|
Plafonul maxim la hectar
[lei/ha]
|
Valoarea maximă a subvenţiei alocate pe
fiecare punct de livrare a apei
[mii lei]"
|
Total [ha]
|
din care:
|
Suprafaţa cuprinsă în contractele
multianuale
[ha]
|
Suprafaţa cuprinsă
în contractele
sezoniere
[ha]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. Titlul centralizatorului din anexa nr. 3 la
cererea pentru acordarea subvenţiilor se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„CENTRALIZATOR
privind acordarea lunară a subvenţiilor de
exploatare pe puncte de livrare a apei, pentru sezonul de irigaţii din anul..............."
17. Rândul 3 din coloana 1 „Specificaţie/luna"
din anexa nr. 3 la cererea pentru acordarea lunara a subvenţiilor se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Rest subvenţie pentru exploatare".
18. A patra notă de subsol din anexa nr. 3 la
cererea pentru acordarea subvenţiilor se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,4) Numărul de
rânduri se adaptează corespunzător numărului de luni în care se realizează
exploatarea sistemului de irigaţii."
19. La anexa nr. 2g), sintagma „Avizat. Direcţia consolidarea proprietăţii, reforma structurilor de
exploatare şi conservarea solurilor, Director" se înlocuieşte cu sintagma:
„Intocmit.
Direcţia de specialitate
Director"
20. Notele de subsol din anexa nr. 2g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„*) Din valorile anuale de la total DADR din anexa nr.
2a) se introduce valoarea corespunzătoare solicitării din luna de referinţă,
iar sumele acordate ca subvenţii de la bugetul de stat se virează
Administraţiei sau altor furnizori de apă pentru irigaţii.
**) Valorile de la total DADR din anexa nr. 2d)
corespunzător lunii de referinţă, iar sumele acordate ca subvenţii de la
bugetul de stat se virează Administraţiei sau altor furnizori de apă pentru
irigaţii.
***) Valorile de la total DADR din anexa nr. 2e)
corespunzător lunii de referinţă, iar sumele acordate ca subvenţii de la
bugetul de stat se virează DADR solicitante."
21. Titlul anexei nr.
2h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„ CENTRALIZATORUL
cuprinzând sumele alocate ca subvenţii de la
bugetul de stat calculate pe baza suprafeţelor eligibile aferente punctelor de livrare a apei deţinute
de organizaţii"
22. La anexa nr. 6b), funcţiile răspunzătoare
„Manager" şi „Contabil-şef" se înlocuiesc cu funcţia de
„Inspector-şef".