Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4321 din 10 februarie 2006

privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea Conventiei privind regimul de tranzit comun, adoptata la Interlaken la 20 mai 1987

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 204 din 6 martie 2006



Având în vedere Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 34/2005 cu privire la exercitarea atribuţiilor de conducere a Autorităţii Naţionale a Vămilor,

în temeiul prevederilor art. 94 paragraful 2 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunităţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, privind interconectarea dintre sistemele de tranzit ale României şi cele ale Comunităţii Europene,

în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 150/2005 pentru aderarea României la Convenţia privind regimul de tranzit comun, adoptată la Interlaken la 20 mai 1987, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.030 şi nr. 1.030 bis din 21 noiembrie 2005,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice pentru aplicarea Convenţiei privind regimul de tranzit comun, adoptată la Interlaken la 20 mai 1987, la care România a devenit parte contractantă începând cu 1 ianuarie 2006, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prevederile cap. IV „Dispoziţii aplicabile la transporturile pe calea ferată" din Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 629/2005 privind aplicarea sistemului de tranzit comun pe teritoriul României,  publicat în  Monitorul Oficial  al  României,Partea I, nr. 356 şi nr. 356 bis din 27 aprilie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, îşi încetează aplicabilitatea la data de 15 martie 2006. Până la această dată principalul obligat care utilizează procedura simplificată pentru mărfurile transportate pe calea ferată va solicita autorizarea în conformitate cu dispoziţiile cap. VIII al titlului III din apendicele I la Convenţia privind regimul de tranzit comun şi ale cap. 5 al părţii a IV-a din normele tehnice prevăzute la art. 1.

p. Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Marcel Simion Mutescu

ANEXĂ*)

NORME   TEHNICE

pentru aplicarea Convenţiei privind regimul de tranzit comun, adoptată la Interlaken la 20 mai 1987

PARTEA I

Prevederi generale

1.  Prevederile Convenţiei privind regimul de tranzit comun, numită în continuare Convenţie, se aplică în România începând cu data de 01 ianuarie 2006.

Baza legală pentru aplicarea acestei Convenţii se regăseşte în Ordonanţa de Urgenţă nr. 150/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 1030 şi 1030bis din 21.11.2005.

2.  (1) Pot efectua operaţiuni de tranzit comun în procedură T1/T2, în calitate de principal obligat, societăţile comerciale cu sediul în România care îndeplinesc una din următoarele condiţii:

-sunt autorizate în calitate de comisionar în vamă,

-sunt autorizate să declare mărfuri în procedura simplificată de vămuire la domiciliu,

-îşi declară mărfurile în nume propriu,

-sunt societăţi de transport de mărfuri în trafic rutier sau reprezentanţi ai unor societăţi de transport de mărfuri.

(2) In vederea obţinerii calităţii de principal obligat şi introducerii datelor de identificare în aplicaţia NCTS (Noul Sistem Computerizat de Tranzit), societatea transmite la Autoritatea Naţională a Vămilor:

„Formularul de înregistrare a principalului obligat', al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme. Formularul este avizat de biroul de plecare în ceea ce priveşte tipul societăţii şi faptul că aceasta nu este înregistrată cu debite în evidenţa contabilă a biroului vamal. Se va depune câte un formular pentru fiecare birou de plecare, inclusiv în cazul extinderii activităţii la alte birouri vamale, numărul de înregistrare urmând a fi atribuit corespunzător de Biroul centralizator;

„Formularul de înregistrare în NCTS", completat cu datele societăţii. Modelul formularului se regăseşte în anexa nr.2 la prezentele norme; copie după certificatul de înregistrare.

(3)   Numărul de înregistrare şi numărul de identificare - TIN vor fi comunicate, în scris, principalului obligat.

(4)  Numerele de înregistrare şi numerele de identificare -TIN, atribuite în aplicarea procedurii de tranzit comun la nivel naţional (T1RO) sunt valabile şi pentru efectuarea operaţiunilor de tranzit comun internaţionale (procedura T1/T2), în calitate de principal obligat.

3.  (1) Declaraţiile de tranzit T1/T2 pot fi deschise la birourile de plecare din România şi de către principali obligaţi cu sediul în alte părţi contractante ale Convenţiei, după cum urmează:

- prin utilizarea unei garanţii izolate constituită la biroul de plecare, sau

-  prin utilizarea unei garanţii globale (sau a unei dispense de garanţie), în baza unui certificat de garanţie globală/dispensă eliberat de către biroul de garanţie din partea contractantă unde este constituită garanţia.

(2)  In acest caz, în rubrica 50 - Principal obligat, a declaraţiei de tranzit, se înscriu datele de referinţa ale principalului obligat străin, titular al garanţiei (inclusiv TIN-ul).

(3)  Pentru preluarea datelor despre principalul obligat străin în aplicaţia NCTS, cu cel puţin 24 ore înaintea emiterii primei operaţiuni de tranzit în NCTS - Componenta Internaţională, este obligatorie transmiterea prin fax, la Autoritatea Naţională a Vămilor - Biroul centralizator, a următoarelor documente:

„Formularul de înregistrare în NCTS", completat cu datele principalului obligat străin, inclusiv TIN-ul atribuit de ţara unde a fost constituită garanţia. Rubrica „Cod unic de înregistrare" este facultativă. Formularul trebuie semnat şi ştampilat de către principalul obligat străin sau de reprezentantul acestuia în România, caz in care se anexează si contractul de reprezentare.

Copie după Certificatul de garanţie globală sau de dispensă de garanţie (TC31 sau TC33) al principalului obligat străin.

4.  In aplicarea prevederilor Convenţiei, la nivelul Autorităţii Naţionale a Vămilor, Direcţia Tehnici de Vămuire şi Tarif Vamal, funcţionează următoarele structuri:

- Serviciul Tranzit Vamal, care îndeplineşte atribuţiuni specifice unui:

Birou Centralizator - pentru procedura de cercetare şi confirmarea declaraţiilor de tranzit;

•   Birou   de   Garanţie  -   pentru  garanţia   globală   şi  garanţia   izolată   prin  titluri,   prin Compartimentul Garanţii Tranzit Comun;

-  Compartimentul Asistenţă Vamală de Specialitate care îndeplineşte atribuţiuni specifice de Help-Desk NCTS.

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

PARTEA A II A

GARANŢII

Capitolul I

Autorizarea în vederea utilizării garanţiei globale şi a garanţiei globale de sumă redusă

Secţiunea 1

Dispoziţii generale

5.  (1) Autorizaţia pentru utilizarea garanţiei globale se acordă numai principalilor obligaţi care:

a)    sunt stabiliţi în ţara în care este constituită garanţia, respectiv au sediul în România;

b)   folosesc în mod regulat regimul de tranzit comun;

c)    nu au comis infracţiuni grave sau repetate la adresa legislaţiei vamale sau fiscale :

d)    dispun de evidenţe care să permită autorităţii vamale să efectueze un control eficace.

(2) Se consideră că un principal obligat „foloseşte în mod regulat" regimul de tranzit, în situaţia în care efectuează cel puţin 100 de operaţiuni de tranzit într-un an calendaristic.

6.  Autorizaţia de utilizare a garanţiei globale se acordă de către Autoritatea Naţională a Vămilor la propunerea biroului de garanţie din cadrul acesteia.

7.  Anexa I a Apendicelui I al Convenţiei cuprinde lista mărfurilor sensibile, cantităţile de la care aceste mărfuri devin sensibile şi suma garanţiei ce trebuie constituită obligatoriu pe unitatea de măsură.

8.  Pentru a fi autorizat să utilizeze garanţia globală de sumă redusă, principalul obligat trebuie să facă dovada că îndeplineşte criteriile prevăzute la Art. 57, respectiv Anexa III, Apendicele I din Convenţie.

Secţiunea a 2-a

Procedura de autorizare

A. Dosarul de autorizare

9.  Principalul obligat trebuie să prezinte în scris o cerere de autorizare datată şi semnată care să cuprindă:

-datele de identificare ale societăţii:

-birourile de plecare din România unde va depune documente T1/T2;

-informaţii referitoare la frecvenţa utilizării regimului de tranzit;

-felul mărfurilor care vor face obiectul documentelor T1/T2;

tipul de simplificare cerut, respectiv utilizarea garanţiei globale pentru mărfuri nesensibile şi/sau sensibile la nivelul sumei de referinţă (100%) sau la nivelul a 50% sau 30% din suma de referinţă;

-orice alte informaţii care să permită autorităţii vamale sa determine în ce măsură acesta îşi poate respecta obligaţiile asumate.

10.  Cererea de autorizare trebuie însoţită de următoarele documente:

a)  pentru autorizarea în vederea utilizării garanţiei globale pentru mărfuri nesensibile, la 100% din suma de referinţă:

aviz de la biroul vamal sau birourile vamale că nu este înregistrat cu debite în evidenţa contabilă a acestora;

balanţa exporturilor care cuprinde date referitoare la mărfurile exportate în anul precedent către ţările semnatare ale Convenţiei, şi după caz a tranzitelor externe (frontieră - frontieră), conform următorului model:

Luna

Nr. de operaţiuni

Valoarea mărfurilor tranzitate în euro

Nivelul taxei

vamale  cel mai   ridicat (%)

Garanţia aferentă mărfurilor tranzitate în RON

Suma taxelor vamale, TVA şi accize pentru săptămâna cea mai reprezentativă (RON)

Ianuarie

Februarie

Martie

Aprilie

Mai

Iunie

Luna

Nr. de operaţiuni

Valoarea mărfurilor tranzitate în euro

Nivelul taxei

vamale cel mai   ridicat (%)

Garanţia aferentă mărfurilor tranzitate în RON

Suma taxelor vamale, TVA şi accize pentru săptămâna cea mai reprezentativă (RON)

Iulie

August

Septembrie

Octombrie

Noiembrie

Decembrie

Total

Suma de referinţă propusă:

Dacă nu au fost efectuate astfel de operaţiuni în anul precedent se va prezenta o estimare a acestora pentru anul viitor.

b)  pentru autorizarea în vederea utilizării garanţiei globale pentru mărfurile nesensibile, la 50% din suma de referinţă:

-documentele prevăzute la litera a) şi ultimul bilanţ contabil/ultima balanţă în copie:

-copie după autorizaţia de principal obligat/formularul de înregistrare a numărului de identificare care atestă anii de experienţă în utilizarea regimului de tranzit comun,

c)    pentru autorizarea în vederea utilizării garanţiei globale pentru mărfuri nesensibile la 30% din suma de referinţă:

toate documentele prevăzute la literele a) şi b) şi dovezi din care să rezulte că atinge un nivel ridicat de cooperare cu autoritatea vamală, respectiv îndeplineşte două din condiţiile următoare:

•     este autorizat pentru accesul direct la aplicaţia NCTS;

•   înscrie pe declaraţia de tranzit date suplimentare, altele decât cele obligatorii (încadrarea tarifară a mărfurilor, suma exactă a garanţiei, valoarea mărfurilor tranzitate). In cazul în care principalul obligat prezintă declaraţia de tranzit la mai multe birouri vamale de plecare, este obligatorie depunerea unei declaraţii angajament, din care să rezulte ce date suplimentare se angajează să înscrie în declaraţia de tranzit;

•     prezintă declaraţia de tranzit la un singur birou vamal de plecare.

d)  pentru autorizarea în vederea utilizării garanţiei globale şi pentru mărfurile sensibile la 100% din suma de referinţă:

aviz de la biroul vamal/birourile vamale că nu are debite înregistrate în evidenţa contabilă a acestuia/acestora, balanţa mărfurilor sensibile tranzitate către ţările semnatare ale Convenţiei.

•     Calculul garanţiei se va face în funcţie de valorile cuprinse în coloana a 5-a a Anexei I la Apendicele I al Convenţiei, ultimul bilanţ contabil/ultima balanţă contabilă, dovezi din care să rezulte că atinge un nivel ridicat de cooperare cu autoritatea vamală conform celor menţionate la litera c) fie, dovezi că îşi poate gestiona transporturile, respectiv:

•     copie licenţă de transport, dacă efectuează el însuşi transporturile,

•  copie contracte de transport pe termen lung încheiate cu societăţi de transport.

e)    pentru autorizarea în vederea utilizării garanţiei globale pentru mărfuri sensibile, la 50% din suma de referinţă:

aviz birou vamal că nu are debite înregistrate în evidenţa contabilă a biroului vamal de plecare;

balanţa mărfurilor sensibile tranzitate către ţările semnatare ale Convenţiei;

dovada din care rezultă că a utilizat regimul de tranzit comun pe parcursul a 2 ani (respectiv copie autorizaţie principal obligat/formular de înregistrare a numărului de identificare);

-dovezi că îşi poate gestiona transporturile;

-dovezi că atinge un nivel ridicat de cooperare cu autoritatea vamală.

f)  pentru autorizarea în vederea utilizării garanţiei globale pentru mărfurile sensibile la 30% din suma de referinţă:

aviz birou vamal că nu are debite înregistrate în evidenţa contabilă a biroului vamal de plecare;

balanţa mărfurilor sensibile tranzitate către ţările semnatare ale Convenţiei;

dovada din care rezultă că a utilizat regimul de tranzit comun pe parcursul a 3 ani (respectiv copie autorizaţie principal obligat/formular de înregistrare a numărului de identificare);

-dovezi că îşi poate gestiona transporturile;

-dovezi că atinge un nivel ridicat de cooperare;

-dovezi care să ateste capacitatea financiară suficientă pentru a-şi îndeplini angajamentele sale,respectiv scrisoare de bonitate eliberată de un garant.

B. Stabilirea sumei de referinţă

11.  După verificarea documentelor din dosarul de autorizare, menţionat la punctul A, biroul de garanţie stabileşte suma de referinţă şi tipul de simplificare acordat comunicând principalului obligat aceste elemente, printr-o adresă scrisă.

12.  In baza acestei comunicări scrise, principalul obligat se adresează garantului pentru emiterea actului de garanţie globală - Anexa B4 la Apendicele I al Convenţiei.

C.  Emiterea autorizaţiei şi a certificatelor de garanţie

13.   După depunerea originalului Actului de garanţie globală, Anexa B4 la Apendicele I din Convenţie, Autoritatea Naţională a Vămilor eliberează Autorizaţia de utilizare a garanţiei globale în cadrul Convenţiei.

14.  Biroul de garanţie emite certificate de garanţie globală TC31 în funcţie de numărul de birouri vamale unde se depun documente T1/T2 şi de numărul de exemplare solicitate de principalul obligat.

15.  Totodată biroul de garanţie comunică principalului obligat numărul de referinţă al garanţiei (GRN) şi codul principal de acces.

D. Anularea autorizaţiei de utilizare a garanţiei globale

16.  Autoritatea Naţională a Vămilor poate anula autorizaţia atunci când:

a)  emiterea ei s-a făcut pe baza unor date incorecte, iar solicitantul avea cunoştinţă ori trebuia să aibă cunoştinţă de acest fapt;

b)  una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza emiterii nu mai sunt valabile:

c)  titularul său nu mai îndeplineşte o obligaţie ce îi revine în virtutea acestei autorizaţii:

d) biroul de garanţie revocă decizia prin care a acceptat Actul de garanţie globală emis de garant sau garantul reziliază angajamentul său;

e)   titularul solicită anularea.

Secţiunea a 3-a

Dispoziţii finale privind garanţia globală

17.  Autorizaţiile de utilizare a garanţiei globale valabile pentru procedura de tranzit comun pe teritoriul României se utilizează în continuare numai pentru operaţiunile de tranzit în procedura T1RO.

18.  Principalul obligat va depune un singur dosar de autorizare pentru utilizarea garanţiei globale la mai multe birouri de plecare.

Capitolul 2

Autorizarea societăţilor garante în vederea emiterii titlurilor de garanţie izolată

Secţiunea 1

Dispoziţii generale

19.  Autorizaţia pentru emiterea titlurilor de garanţie izolată - TC32 se acordă numai societăţilor garante care:

a)    Sunt stabilite în ţara în care este constituită garanţia, respectiv au sediul în România;

b)  Au domiciliul sau îşi desemnează un mandatar în fiecare din părţile contractante ale Convenţiei privind regimul de tranzit comun. Atunci când Comunitatea este una din aceste părţi contractante, societatea garantă trebuie să aibă domiciliul sau să-şi desemneze un mandatar în fiecare din statele membre;

c)    Indeplinesc cerinţele tehnice pentru a fi autorizate pentru accesul la NCTS.

20.  Autorizaţia pentru emiterea titlurilor de garanţie izolată -TC32 se acordă de către Autoritatea Naţională a Vămilor la propunerea biroului de garanţie din cadrul acesteia.

21.  Societatea garantă poate emite titluri de garanţie izolată nevalabile pentru operaţiuni de tranzit comun cu mărfuri cuprinse în Anexa I a Apendicelui I al Convenţiei privind regimul de tranzit comun.

22.   Responsabilitatea societăţii garante este angajată până la concurenţa sumei de 7000 EURO/titlu (echivalent în lei).

Secţiunea a 2-a

Procedura de autorizare

A.  Dosarul de autorizare

23.  Societatea garantă trebuie să prezinte în scris o cerere de autorizare, datată şi semnată, care să cuprindă:

a)    Datele de identificare ale societăţii;

b)    Informaţii referitoare la situaţia financiară a societăţii;

c)    Numărul titlurilor de garanţie izolată pe care doreşte să le emită;

d)  Tipul mărfurilor pentru care intenţionează să emită titluri de garanţie izolată   (sensibile sau nesensibile).

24.  Cererea de autorizare trebuie însoţită de următoarele documente:

a)    Certificatul de înregistrare în copie (CUI);

b)    Statutul societăţii în copie;

c)    Copie după ultimul bilanţ contabil;

d)    Certificatul de atestare fiscală în original;

e)    Raport de audit financiar întocmit de o societate specializată în acest sens, pentru situaţia prevăzută la pct.26(2);

f)     Actul de garanţie - Anexa B2, Apendicele I din Convenţie, în original;

g) Titlul de garanţie izolată -specimen, formularul TC32, Anexa B3, Apendicele I din Convenţie, confecţionat conform art.8, Apendicele III din Convenţie.

B. Stabilirea numărului de titluri de garanţie izolată şi a cuantumului garanţiei.

25.  După verificarea documentelor din dosarul de autorizare, biroul de garanţie stabileşte numărul maxim de titluri de garanţie izolată pe care le poate emite societatea garantă.

26. (1) Cuantumul garanţiei se stabileşte la 5% din suma reprezentând: numărul de titluri de garanţie izolată x 7000 EURO/titlu!

(2) In cazul depunerii de către societatea garantă a unui raport de audit financiar întocmit de o societate specializată în acest sens, cuantumul garanţiei se reduce la 1%.

C.  Emiterea autorizaţiei.

27.  După depunerea cuantumului garanţiei stabilite în contul de garanţii al Autorităţii Naţionale a Vămilor sau după depunerea scrisorii de garanţie bancară, se eliberează autorizaţia pentru emiterea titlurilor de garanţie izolată.

28. Biroul de garanţie comunică societăţii garante numărul de referinţă al garanţiei (GRN de bază) şi codul de acces.

D. Suplimentarea numărului de titluri de garanţie izolată.

29.  Societatea garantă poate solicita aprobarea pentru emiterea altor titluri de garanţie izolată, în limita numărului maxim stabilit iniţial, numai pentru numărul de titluri utilizate şi pentru care operaţiunile de tranzit au fost încheiate.

E. Anularea autorizaţiei pentru emiterea titlurilor de garanţie izolată.

30.  Autoritatea Naţională a Vămilor poate anula autorizaţia dacă:

a)  emiterea autorizaţiei s-a făcut pe baza unor date incorecte, iar solicitantul avea cunoştinţă ori trebuia să aibă cunoştinţă de acest fapt;

b)  una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza emiterii nu mai sunt valabile;

c) titularul nu mai îndeplineşte o obligaţie ce îi revine în virtutea acestei autorizaţii;

d)  biroul de garanţie revocă decizia prin care a acceptat Actul de garanţie, „Garanţia izolată prin titluri", Anexa B2 Apendicele I din Convenţie;

e) titularul solicită anularea.

PARTEA A III-A -

PROCEDURA DE TRANZIT

Capitolul 1

Formalităţi la biroul de plecare

31.  Operaţiunile de tranzit în procedură T1/T2 se vor efectua în aplicaţia NCTS - componenta internaţională.

32.  (1) Declaraţia de tranzit T1/T2 poate fi depusă în NCTS numai de către societăţile comerciale care au obţinut autorizaţia pentru accesul la NCTS, conform Normelor privind accesul agenţilor economici la NCTS, aprobate prin Ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(2) Declararea mărfurilor în NCTS poate fi făcută după cum urmează:

a)  în procedură normală - direct de către principalii obligaţi care sunt autorizaţi pentru accesul la NCTS sau, indirect de către principalii obligaţi care nu au accesul la aplicaţia NCTS şi apelează la serviciile unei societăţi autorizate pentru accesul la această aplicaţie.

b) în procedură simplificată - direct de către expeditorii agreaţi autorizaţi în aplicarea prevederilor Convenţiei, sau, de către un comisionar în vamă care a obţinut autorizaţie pentru accesul la NCTS pentru depunerea declaraţiilor de tranzit ale unui expeditor agreat (autorizat în aplicarea prevederilor Convenţiei), pe bază de contract de prestări servicii încheiat cu acesta.

33. (1) Completarea declaraţiei de tranzit în NCTS se face cu respectarea dispoziţiilor cuprinse în Anexele A7 şi D1, la Apendicele III al Convenţiei.

(2) La completarea declaraţiei de tranzit pentru operaţiunile efectuate în cadrul Convenţiei este obligatorie completarea rubricii nr. 52 -„birouri de tranzit prevăzute (şi ţări)".

34. (1) Declaraţia de tranzit (NTD), completată şi verificată de către principalul obligat, este transmisă biroului de plecare sub formă electronică, după ce toate mesajele de eroare au fost rezolvate şi NTD trece în starea "Submitted"

(2) După transmiterea electronică a declaraţiei, principalul obligat tipăreşte într-un exemplar declaraţia de tranzit din aplicaţia NCTS (ecranul care conţine NTD), o semnează şi ştampilează (în rubrica 50) şi o prezintă, împreună cu celelalte documente solicitate pentru acordarea regimului de tranzit, la biroul de plecare.

35.  La biroul de plecare se efectuează toate formalităţile, cu respectarea în mod corespunzător, a etapelor şi dispoziţiilor cuprinse la art. 22-30 din Apendicele I al Convenţiei, respectiv, prevederile referitoare la exemplarele declaraţiei de tranzit se aplică în mod corespunzător documentului NTD.

36.  In aplicarea art. 22-30 din Apendicele I al Convenţiei de tranzit comun, facem următoarele precizări:

-  Biroul de plecare adnotează NTD, în funcţie de rezultatele verificării şi înscrie toate menţiunile corespunzătoare în aplicaţie: itinerariul (dacă este cazul), data limită de prezentare la biroul de destinaţie (sub forma: aaaa-ll-zz), rezultatele controlului şi, după caz, sigiliile aplicate.

-  Pentru eliberarea mărfurilor în tranzit codul rezultatului controlului înscris în declaraţia de tranzit NTD va fi:

„A1- Satisfăcător" - atunci când mărfurile au fost verificate;

„A2 - Considerat satisfăcător" - atunci când mărfurile nu au fost verificate

-  După acordarea electronică a liberului de vamă în tranzit, NCTS va transmite automat mesajul AAR - „Inregistrare anticipată de sosire" la biroul de destinaţie înscris în rubrica 53 a NTD.

37.  (1) După eliberarea în tranzit a mărfurilor, biroul de plecare va tipări documentul de însoţire a tranzitului - TAD. Atunci când sunt mai multe articole se va tipări şi „Lista articolelor" -Lol, care va fi anexată la TAD şi vor circula împreună până la biroul de destinaţie

(2)  Pentru tranzitele emise în NCTS, nu mai există obligaţia ştampilării TAD de către biroul de plecare situat în una din părţile contractante. In consecinţă pentru tranzitele emise în procedură T1/T2 la un birou de plecare din România, în cadrul Convenţiei de tranzit comun, documentul de însoţire nu va mai fi semnat şi ştampilat în rubrica D.

(3)  Documentul de însoţire a tranzitului (TAD) şi Lista articolelor (Lol) nu vor avea nici o menţiune înscrisă manual, nici o adăugire, ştersătură sau barare.

38. (1) Tipărirea TAD de către principalul obligat, se poate face numai cu respectarea prevederilor art. 30, alin.4 din Apendicele I al Convenţiei, respectiv pe baza unei autorizaţii eliberată de către biroul de plecare.

(2) La eliberarea autorizaţiei biroul de plecare va verifica dacă documentele de însoţire tipărite direct de către principalul obligat respectă forma şi conţinutul prevăzute în Convenţie, inclusiv dacă codul de bare imprimat poate fi citit.

39.  (1) O declaraţie de tranzit în NCTS poate fi anulată de către biroul de plecare sau la cererea principalului obligat, înainte de eliberarea mărfurilor în tranzit.

(2)  După eliberarea mărfurilor în tranzit Anularea declaraţiei de tranzit poate fi efectuată de biroul vamal, numai în cazuri temeinic justificate (ex. operaţiunea de tranzit nu se mai efectuează, mijlocul de transport s-a defectat, etc).

(3)  Această anulare nu mai poate fi efectuată dacă biroul de plecare a primit unul din mesajele „Notificare de trecere a frontierei" de la biroul de tranzit sau „Aviz de sosire", de la biroul de destinaţie.

(4)  Dacă o declaraţie de tranzit a fost anulată după eliberarea mărfurilor în tranzit, mesajul AAR, transmis de biroul de plecare la biroul de destinaţie va fi anulat automat de NCTS.

Capitolul 2

Formalităţi la biroul de tranzit

Secţiunea 1

Dispoziţii aplicabile la intrarea mărfurilor în ţară

40.  Biroul de tranzit este biroul vamal definit la art. 3, Apendicele I al Convenţiei.

41.  (1) Pentru mărfurile care vin din alte ţări, părţi contractante ale Convenţiei, tranzitează Ungaria şi intră în România sub acoperirea unui document T1/T2, biroul de tranzit este biroul de frontieră, de intrare în România.

(2) Pentru mărfurile care vin din alte părţi contractante ale Convenţiei sub acoperirea unui document T1/T2, tranzitează teritoriul unei ţări terţe unde procedura de tranzit comun a fost suspendată, (ex. Bulgaria, Ucraina sau Serbia şi Munte negru) şi intră în România, biroul de tranzit este biroul de frontieră, de intrare în România, unde se reia procedura T1/T2.

42.   (1) La biroul de tranzit se îndeplinesc formalităţile vamale specifice unui birou vamal de frontieră, prevăzute în Codul vamal şi Regulamentul de plicare a Codului vamal al României, precum şi formalităţile specifice unui birou de tranzit, prevăzute la art. 31-32 şi 45 bis, Apendicele I al Convenţiei.

(2) Atunci când mărfurile se prezintă la un birou de tranzit decât cel înscris în TAD sau când pe documentul de însoţire nu este menţionat biroul de tranzit, biroul vamal unde s-au prezentat mărfurile devine birou de tranzit şi, în vederea confirmării întrării pe teritoriul României în aplicaţia NCTS, efectuează cererea de rerutare, prin opţiunea „Cerere ATR". Datele în baza cărora se solicită rerutarea în aplicaţia NCTS (transmiterea declaraţiei de tranzit către noul birou de tranzit) sunt: MRN, ţara de plecare (codul ţării biroului de plecare) şi biroul de tranzit (codul biroului vamal care solicită rerutarea).

43. (1) Biroul de tranzit trebuie să verifice dacă garanţia constituită pentru efectuarea operaţiunii este valabilă şi pe teritoriul României, respectiv, dacă în rubrica referitoare la garanţie, rubrica nr. 52: „Garanţie nevalabilă pentru" a TAD, nu este menţionat codul RO.

(2) In situaţia în care garanţia nu este valabilă şi pe teritoriul României, este necesară încheierea procedurii T1/T2, cu efectuarea tuturor formalităţilor corespunzătoare unui birou de destinaţie în NCTS şi deschiderea unui document T1 RO sub acoperirea căruia mărfurile vor circula până la biroul de destinaţie.

44.   Pentru operaţiunile de tranzit comun, efectuate în cadrul Convenţiei, care au ca birou de destinaţie un birou vamal din România, biroul de tranzit va ştampila documentul de însoţire a tranzitului, la rubrica nr. 52 „Birouri de tranzit prevăzute şi ţări" a TAD.

Secţiunea a 2-a

Dispoziţii aplicabile la ieşirea mărfurilor din ţară

45.  Pentru mărfurile care pleacă din România cu destinaţie o parte contractantă şi urmează să intre pe teritoriul Comunităţii Europene prin Ungaria, biroul de tranzit este biroul vamal de intrare în Ungaria.

46.  (1) La biroul de frontieră de ieşire din România nu se îndeplineşte nici o formalitate specifică, în aplicarea prevederilor Convenţiei.

(2) La biroul de frontieră de ieşire din România se vor efectua numai formalităţile vamale specifice unui birou vamal de frontieră, prevăzute în Codul vamal şi Regulamentul de aplicarea a Codului vamal al României.

47. (1) Pentru mărfurile care pleacă din România cu destinaţie o parte contractantă şi urmează să intre pe teritoriul unei ţări terţe, unde procedura T1/T2 se suspendă ( ex. Bulgaria, Ucraina sau Serbia şi Muntenegru), biroul vamal de ieşire din România devine birou de tranzit, în aplicarea prevederilor Convenţiei.

(2) La acest birou vamal se vor îndeplini toate formalităţile specifice unui birou de frontieră, prevăzute în Codul vamal şi Regulamentul de aplicarea a Codului vamal al României, precum şi toate formalităţile specifice unui birou de tranzit, prevăzute la art. 31-32 şi 45 bis, Apendicele I al Convenţiei.

Capitolul 3

 Formalităţi la biroul de destinaţie

48.  La biroul de destinaţie se efectuează formalităţile specifice, prevăzute la art 34-37 şi 46-47 din Apendicele I al Convenţiei.

49.  Atunci când mărfurile se prezintă la un birou de destinaţie altul decât cel înscris în TAD, noul birou devine birou de destinaţie şi, în vederea confirmării operaţiunii în aplicaţia NCTS, efectuează cererea de rerutare, prin opţiunea „Cerere AAR". Datele în baza cărora se solicită rerutarea în aplicaţia NCTS (transmiterea declaraţiei de tranzit către noul birou de destinaţie) sunt: MRN, Ţara de plecare (codul ţării biroului de plecare) şi biroul de destinaţie (codul biroului vamal care solicită rerutarea).

50. (1) Pentru încheierea şi descărcarea unei operaţiuni de tranzit în NCTS este obligatoriu ca biroul de destinaţie să transmită 2 mesaje:

a)  „Avizul de sosire" - la data prezentării şi înregistrării operaţiunii în evidenţe:

b) „Rezultatele controlului" - cel târziu a 2-a zi lucrătoare după data înregistrării operaţiunii în evidenţe.

(2)  Dacă în NCTS, nu a fost transmis nici un mesaj (sau numai unul singur) operaţiunea de tranzit va intra în procedură de cercetare şi va genera investigaţii şi cheltuieli suplimentare, inclusiv trecerea tranzitului prin mai multe stări.

(3) Biroul de destinaţie nu trebuie să transmită cele două mesaje simultan. Transmiterea simultană a celor 2 mesaje generează mesaje de eroare şi operaţiunea nu va fi descărcată.

Capitolul 4

Procedura alternativă

Secţiunea 1

Dispoziţii la biroul de plecare

51.  (1) Trecerea la procedura alternativă se efectuează cu respectarea prevederilor cuprinse la art.18, din Apendicele I al Convenţiei de tranzit comun.

(2)  Procedura alternativă va fi utilizată numai în cazuri temeinic justificate, cu aprobarea scrisă a autorităţii vamale, atunci când:

a)    sistemul informatic al autorităţii vamale nu funcţionează;

b)    sistemul informatic al principalului obligat nu funcţionează.

(3)  Prevederile alin. (2) se aplică şi atunci când autoritatea vamală decide aplicarea procedurii alternative, în situaţiile pe care le va specifica în mod expres. In aceste cazuri birourile vamale şi principalii obligaţi vor fi informaţi în prealabil, de către structura de Help-Desk.

52.  (1) Atunci când se recurge la procedura alternativă, declaraţia de tranzit T1/T2 se întocmeşte pe formularele declaraţiei vamale de tranzit, prevăzute în Anexele A1-A4 la Apendicele III al Convenţiei, însoţite după caz, de formularele complementare sau de lista de încărcătură. Declaraţia de tranzit poate fi intocmită şi pe formularul documentului de însoţire TAD, dacă biroul de plecare a acceptat operaţiunea şi până la eliberarea mărfurilor în tranzit, sistemul informatic nu mai funcţionează.

(2) Completarea declaraţiei de tranzit se face conform Anexei A7, Apendicele III, al Convenţiei de tranzit comun, cu respectarea structurilor şi indicaţiilor din anexele D1 şi D2, ale aceluiaşi apendice.

53.  (1) Atunci când nu este disponibilă reţeaua de comunicaţii a principalului obligat se utilizează documentul administrativ unic. Pentru aceste situaţii, birourile de plecare vor aproba utilizarea procedurii alternative numai în cazuri temeinic justificate.

(2)  Declaraţia de tranzit va fi completată şi prezentată pe cele trei exemplare corespunzătoare regimului de tranzit, ale documentului administrativ unic.

(3)  Când sistemul informatic al autorităţii vamale este inoperabil şi pentru situaţiile prevăzute la alin. 1, se aplică următoarele dispoziţii specifice:

a)    declaraţia va fi înregistrată de biroul de plecare. Numărul de înregistrare atribuit va fi diferit decât cel alocat de NCTS şi se va înscrie în rubrica C;

b)  dacă se utilizează formularul documentului de însoţire a tranzitului, ca document cu valoare de declaraţie de tranzit, pe acesta nu va fi imprimat un cod de bare şi nici menţiunea „MRN:";

c)    biroul   de   plecare   solicită   principalului   obligat   prezentarea   documentelor   care   atestă constituirea unei garanţii. In cazul garanţiei globale sau a dispensei de garanţie, biroul de plecare solicită principalului obligat să prezinte certificatele de garanţie globală, sau, după caz, de dispensă de garanţie, în vederea verificării;

d)   procedura alternativă va fi indicată prin aplicarea ştampilei „Procedură alternativă" al cărei model figurează în anexa nr.3 la prezentele norme. Ştampila va fi aplicată în rubrica A a declaraţiei vamale în detaliu sau în locul codului de bare şi MRN-ului din documentul de însoţire a tranzitului;

e) documentul cu valoare de declaraţie de tranzit va fi obligatoriu ştampilat, în rubrica D., de către biroul de plecare;

54.  (1) Atunci când se ia decizia de utilizare a procedurii alternative este important ca biroul de plecare să se asigure că fiecare declaraţie care a fost introdusă în sistemul informatic, dar nu a fost procesată datorită inoperabilitatii sistemului, va fi anulată.

(2)  Principalul obligat trebuie să informeze biroul de plecare în legătură cu fiecare declaraţie de tranzit depusă în sistemul informatic şi pentru care în continuare, s-a utilizat procedura alternativă;

(3)  Autoritatea vamală va urmări utilizarea procedurii alternative, pentru a evita folosirea acesteia în mod abuziv.

(4)  Inainte de a recurge la utilizarea procedurii alternative, se recomandă birourilor de plecare să solicite informaţii suplimentare, în legătură cu funcţionarea aplicaţiei şi a comunicaţiei, de la structura Help-Desk.

55.   (1) Atunci când nu este disponibil sistemul informatic al expeditorului agreat se utilizează formularele corespunzătoare documentul administrativ unic, preautentificat de biroul vamal.

(2) Se vor aplica următoarele prevederi:

a)    expeditorul agreat solicită biroului de plecare preautentificarea mai multor declaraţii, într-o cantitate care să asigure derularea corespunzătoare a activităţii pentru maxim 2 (două) zile;

b) în cazul procedurii simplificate, expeditorul agreat va îndeplini toate condiţiile şi obligaţiile privind datele care se scriu în diferitele rubrici ale declaraţiei, precum şi cele referitoare la utilizarea exemplarelor declaraţiei vamale de tranzit preautentificate de biroul de plecare:

c)    atunci când expeditorul agreat trebuie să utilizeze procedura alternativă va anunţa biroul de plecare prin fax sau printr-o altă modalitate agreată de acesta, informându-l în legătură cu momentul începerii acestei proceduri. Biroul de plecare va confirma imediat primirea acestei informări şi după caz, va aproba sau nu trecerea la procedura alternativă. Atunci când sistemul informatic va funcţiona din nou, expeditorul agreat va informa biroul de plecare şi va transmite detaliile asupra declaraţiilor preutentificate utilizate;

d)  autoritatea vamală va monitoriza utilizarea procedurii alternative şi atunci când constată că această procedură a fost folosită greşit sau abuziv, va suspenda temporar, sau, după caz, va anula autorizaţia de utilizare a procedurii simplificate;

e)  utilizarea procedurii alternative va fi indicată prin aplicarea ştampilei de procedură alternativă, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme. Ştampila va fi aplicată în rubrica A., pe toate exemplarele declaraţiei de tranzit;

f)  o copie a aprobării date de biroul de plecare pentru utilizarea procedurii alternative va fi anexată la fiecare declaraţie de tranzit întocmită în cadrul acestei proceduri:

g)   atunci când se utilizează procedura alternativă, expeditorul agreat trebuie să informeze biroul de plecare în legătură cu toate declaraţiile introduse în sistem şi care nu au fost finalizate în NCTS, astfel încât acestea să fie anulate.

56.  Când se constată că un expeditor agreat utilizează procedura alternativă pentru mai mult de 5% din operaţiunile de tranzit comun efectuate la nivelul unui an, din motive imputabile acestuia, biroul de plecare va face o reevaluare a tuturor condiţiilor care au stat la baza autorizării pentru a stabili dacă acestea mai sunt întrunite, inclusiv cele legate de accesul la aplicaţia NCTS.

57. Decizia de aplicare a procedurii alternative, bazată pe utilizarea declaraţiei vamale în detaliu sau a documentului tipărit sub forma documentului de însoţire a tranzitului va fi considerată măsură excepţională. Agentul economic conectat la NCTS sau, după caz, biroul vamal, trebuie să încerce rezolvarea problemelor (aplicaţie, conectare, reţea de comunicaţii) înainte de a propune sau, după caz, aproba trecerea la procedura alternativă.

58. (1) Operaţiunile de tranzit comun în NCTS şi operaţiunile în procedura alternativă vor fi considerate ca proceduri diferite.

(2)  Toate operaţiunile emise şi eliberate în NCTS vor fi finalizate în NCTS şi toate operaţiunile emise în procedură alternativă vor fi încheiate în procedură alternativă, cu respectarea prevederilor referitoare la utilizarea declaraţiei vamale în detaliu.

(3) Operaţiunile de tranzit T1/T2 efectuate în procedură alternativă nu se vor introduce în modulul de urmărire a operaţiunilor de tranzit în procedură informatică.

Secţiunea a 2-a

Procedura alternativă la biroul de tranzit

59.  Atunci când biroul de tranzit lucrează în procedură alternativă, se vor aplica următoarele dispoziţii specifice:

- ştampilează exemplarul TAD cu care mărfurile se vor prezenta la biroul de destinaţie, în rubrica nr.51;

-  reţine avizul de tranzit (TC10) şi o copie a TAD;

- în caz de suspiciuni sau nereguli, biroul de tranzit ia legătura cu structura de Help-Desk, pentru a afla dacă datele prezentate de transportator coincid cu cele din aplicaţia NCTS;

-  imediat după încetarea procedurii alternative va confirma operaţiunea, prin trimiterea mesajului „Notificare de trecere a frontierei - NCF".

60. (1) Dacă la biroul de tranzit mărfurile s-au prezentat însoţite de exemplarele nr. 4 şi 5 ale declaraţiei de tranzit sau de document de însoţire, emise în procedură alternativă de către un birou de plecare dintr-o parte contractantă (au aplicată ştampila roşie „Procedură alternativă NCTS", atunci operaţiunea nu poate fi prelucrată în aplicaţia NCTS ci în procedura alternativă.

(2)  In vederea înregistrării operaţiunii de tranzit în evidenţe, biroul de tranzit verifică dacă declaraţia de tranzit este ştampilată de către biroul de plecare sau, în cazul procedurii simplificate de către expeditorul agreat.

(3) Biroul de tranzit aplică direct prevederile art. 32, Apendicele I al Convenţiei şi reţine avizul de tranzit, prezentat de transportator.

Secţiunea a 3-a

Procedura alternativă la biroul de destinaţie

61. Atunci când mărfurile se prezintă la biroul de destinaţie cu TAD şi biroul de destinaţie lucrează în procedură alternativă, se aplică următoarele dispoziţii specifice:

-  atunci când nu sunt îndoieli cu privire la tranzitul derulat, operaţiunea se va înregistra în evidenţe;

-  în caz de suspiciuni sau nereguli, biroul de destinaţie ia legătura cu structura de Help-Desk pentru a afla dacă datele prezentate de transportator coincid cu cele din aplicaţia NCTS;

-  se vor efectua toate celelalte formalităţi în vederea încheierii operaţiunii de tranzit şi biroul de destinaţie va confirma operaţiunea în aplicaţia NCTS imediat după încetarea procedurii alternative.

62.(1) Dacă la biroul de destinaţie mărfurile s-au prezentat însoţite de exemplarele 4 şi 5 ale declaraţiei de tranzit sau de documentul de însoţire emis în procedură alternativă, atunci operaţiunea nu poate fi încheiată în aplicaţia NCTS.

(2) In acest caz se aplică dispoziţiile specifice unei proceduri manuale (aferente prezentării exemplarelor 4 şi 5 ale declaraţiei de tranzit) aşa cum sunt menţionate la art. 34-35, Apendicele I al Convenţiei.

63.  (1) Exemplarul nr.5 al declaraţiei de tranzit sau, după caz, copia TAD emis în procedură alternativă, completat corespunzător în rubrica „I", va fi transmis de către biroul de destinaţie, prin poştă, Biroului Centralizator, în maxim 5 zile de la data înregistrării astfel încât acestea să ajungă la birourile de plecare în termenul de maxim o lună de la încheierea regimului.

(2) In situaţia în care biroul de destinaţie este în imposibilitatea de a confirma o operaţiune de tranzit în aplicaţia NCTS, va transmite Biroului Centralizator o copie a TAD, completată corespunzător şi ştampilată, în rubrica „I".

PARTEA a IV-a

SIMPLIFICĂRI

Capitolul 1

Utilizarea sigiliilor cu model special

64.  Principalul obligat care solicită autorizaţie pentru utilizarea sigiliilor cu model special, în locul sigiliilor vamale, trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute la art. 49, Apendicele I al Convenţiei, precum şi prevederile art. 63, Apendicele I, al Convenţiei.

65.  Sigiliile cu model special trebuie să fie în prealabil admise de către autoritatea vamală şi modelul acestora trebuie să îndeplinească toate caracteristicile din anexa II, Apendicele I, al Convenţiei, atestate printr-un certificat de calitate ISO.

Capitolul 2

Expeditor agreat

66.  (1) Expeditorul agreat este principalul obligat autorizat de autoritatea vamală să efectueze operaţiuni de tranzit comun, în procedură T1/T2 fără a prezenta biroului de plecare mărfurile care fac obiectul declaraţiei de tranzit.

(2) Statutul de expeditor agreat se acordă principalilor obligaţi cu sediul în România, care îndeplinesc condiţiile generale prevăzute la art. 49, Apendicele I, al Convenţiei şi condiţiile particulare prevăzute la art. 65 şi 71, Apendicele I, al Convenţiei.

67. (1) In aplicarea prevederilor Convenţiei, statutul de expeditor agreat se acordă numai principalilor obligaţi care:

a)    sunt autorizaţi să utilizeze o garanţie globală sau o dispensă de garanţie;

b)  pentru mărfurile transportate pe mijloace auto, sunt autorizaţi pentru accesul la NCTS. Condiţia privind autorizaţia de acces la NCTS poate fi îndeplinită şi de către un comisionar în vamă care are contract încheiat cu principalul obligat;

c)    utilizează în mod regulat regimul de tranzit sau, după caz, sunt autorizaţi în calitate de beneficiar al procedurii de vămuire la domiciliu pentru mărfurile care urmează a fi scoase din ţară (formalităţile de tranzit urmând a fi efectuate la adresele menţionate în autorizaţie).

Se consideră că o persoană „a utilizat în mod regulat regimul de tranzit" atunci când acea persoană a efectuat, în calitate de principal obligat, cel puţin 100 operaţiuni de tranzit comun în anul precedent.

d)  Pentru mărfurile care urmează a fi plasate în tranzit comun şi vor fi transportate pe calea ferată au încheiat un acord scris cu societatea de cale ferată care, în calitate de transportator este şi titular al operaţiunii de tranzit. (2) Autorizaţia  de  expeditor  agreat  se   acordă   dacă  supravegherea   şi   controlul   derulării operaţiunilor de tranzit comun pot fi realizate de către autoritatea vamală fără personal suplimentar.

68. (1) Cererea de autorizare pentru acordarea statutului de expeditor agreat, justificată, se depune la biroul vamal de plecare, la care principalul obligat doreşte să deschidă operaţiuni de tranzit comun în procedură simplificată.

(2)  In cererea de autorizare vor fi menţionate: denumirea societăţii comerciale şi sediul social al acesteia, adresele de la care sunt expediate mărfurile în vederea plasării în procedura simplificată de tranzit comun, modalitatea de transport a mărfurilor (mijloace auto sau pe calea ferată).

(3) La cerere, pe lângă documentele care atestă că societatea îndeplineşte condiţiile generale prevăzute la art.49, Apendicele I al Convenţiei, vor fi anexate următoarele:

a) documente justificative care atestă calitatea de principal obligat;

b) adresa/adresele locaţiilor de unde mărfurile urmează a fi plasate în tranzit comun;

c) copie după autorizaţia de utilizare a garanţiei globale, în cadrul Convenţiei;

d)  copie după autorizaţia pentru accesul la NCTS. In cazul societăţilor care sunt autorizate în calitate de beneficiar ai procedurii de vămuire la domiciliu, autorizaţia pentru acces la aplicaţia NCTS se eliberează:

- societăţii, atunci când aceasta declară direct mărfurile în tranzit;

-   comisionarului în vamă atunci când societatea apelează la serviciile acestuia pentru completarea declaraţiei de tranzit;

e) declaraţie angajament din care să rezulte că va respecta prevederile referitoare la procedura T1AT2.

(4)  Dacă la data depunerii cererii de autorizare societatea nu este autorizată pentru accesul la aplicaţia NCTS, biroul vamal verifică îndeplinirea tuturor celorlalte condiţii şi emite un aviz favorabil, în vederea autorizării societăţii pentru accesul la NCTS. Autorizaţia de expeditor agreat va fi eliberată de biroul vamal numai după ce societatea prezintă şi autorizaţia pentru accesul la NCTS, eliberată de către Autoritatea Naţională a Vămilor.

69.  Autorizaţia de expeditor agreat conţine în special următoarele date:

a)  biroul sau birourile de plecare unde se efectuează operaţiunile de tranzit comun în cauză;

b)  termenul şi modalităţile în care expeditorul agreat informează biroul de plecare despre operaţiunile de tranzit comun care se vor efectua, pentru a-i permite acestuia din urma să procedeze la un eventual control, înainte de plecarea mărfurilor;

c)  măsurile de identificare ce se vor lua. In acest scop, autoritatea vamală poate prevedea ca mijloacele de transport să aibă sigilii de un model special admis, care să corespundă caracteristicilor din Convenţie şi să fie aplicate de către expeditorul agreat;

d) categoriile sau transporturile de mărfuri excluse de la procedura simplificată.

70.  Pentru mărfurile vămuite la export de către o societate care beneficiază de procedura de vămuire la domiciliu şi care urmează a fi transportate pe calea ferată de către o societate care utilizează procedura simplificată de tranzit, în sensul Capitolului VII, Apendicele I al Convenţiei, formalităţile de tranzit sunt efectuate de către societatea de cale ferată sau de către expeditorul agreat în baza acordului încheiat cu societatea.

71. Pentru mărfurile vămuite la export de către o societate care beneficiază de procedura de vămuire la domiciliu şi care urmează a fi transportate pe calea ferată în procedura normală de tranzit, formalităţile vamale de tranzit vor fi efectuate de către expeditorul agreat, utilizând declaraţii vamale preautentificate de biroul vamal de plecare.

72. Operaţiunile de tranzit comun pentru mărfuri transportate pe calea ferată sau în containere nu se efectuează în aplicaţia NCTS.

Capitolul 3

Destinatar agreat

73.  (1) Destinatarul agreat este persoana juridică autorizată de autoritatea vamală să primească direct mărfuri plasate în procedură T1/T2 fără a le prezenta biroului de destinaţie.

(2) Statutul de destinatar agreat se acordă societăţilor cu sediul în România, care îndeplinesc condiţiile generale prevăzute la art. 49, Apendicele I, al Convenţiei şi condiţiile particulare prevăzute la art. 74bis, Apendicele I, al Convenţiei.

74. (1) In aplicarea prevederilor Convenţiei, statutul de destinatar agreat se acordă numai societăţilor care:

a) primesc în mod regulat mărfuri plasate în tranzit comun în cadrul Convenţiei sau, după caz, sunt autorizaţi în calitate de beneficiar al procedurii de vămuire la domiciliu pentru mărfurile care sunt introduse în ţară (formalităţile de tranzit urmând a fi încheiate la adresele menţionate în autorizaţie).

Se consideră că o persoană „primeşte în mod regulat mărfuri plasate în tranzit comun" atunci când acea persoană primeşte în calitate de destinatar mărfuri plasate în tranzit comun în cadrul Convenţiei, cel puţin 100 de operaţiuni într-un an calendaristic.

b)  pentru transportul mărfurilor pe mijloace de transport auto, sunt autorizaţi pentru accesul la NCTS. In cazul societăţilor care sunt autorizate în calitate de beneficiar ai procedurii de vămuire la domiciliu, condiţia privind autorizaţia de acces la NCTS poate fi îndeplinită şi de către un comisionar în vamă care are contract încheiat cu destinatarul.

c)  pentru mărfurile care sunt plasate în tranzit comun şi transportate pe calea ferată au încheiat un acord scris cu societatea de cale ferată care efectuează transportul.

(2) Autorizaţia de destinatar agreat se acordă dacă supravegherea şi controlul derulării operaţiunilor de tranzit comun pot fi realizate de către autoritatea vamală fără personal suplimentar.

75.  (1) Cererea de autorizare pentru acordarea statutului de destinatar agreat, justificată, se depune la biroul vamal, la care destinatarul primeşte mărfuri în tranzit comun în procedură simplificată.

(2)  In cererea de autorizare vor fi menţionate: denumirea societăţii comerciale şi sediul social al acesteia, adresele la care sunt primite mărfurile în vederea încheierii operaţiunii de tranzit, modalitatea de transport a mărfurilor (mijloace auto sau pe calea ferată).

(3) La cerere, pe lângă documentele care atestă că societatea îndeplineşte condiţiile generale prevăzute la art. 49, Apendicele I, al Convenţiei, vor fi anexate următoarele:

a)  documente justificative care atestă calitatea şi obiectul de activitate al societăţii (beneficiar al procedurii de vămuire la domiciliu pentru mărfuri care se importă, comisionar în vamă, transportator, casă de expediţii). Pentru ultimele trei calităţi se va prezenta şi situaţia operaţiunilor de tranzit primite (sau care vor fi primite) ca destinatar;

b)  adresa/adresele locaţiilor unde primeşte mărfurile plasate în tranzit comun, în vederea încheierii operaţiunii;

c)   copie după autorizaţia pentru accesul la NCTS, pentru mărfurile primite pe mijloace de transport auto. In cazul societăţilor care sunt autorizate în calitate de beneficiar ai procedurii de vămuire la domiciliu, autorizaţia pentru acces la aplicaţia NCTS se eliberează:

- societăţii, atunci când aceasta declară direct mărfurile în tranzit;

- comisionarului în vamă atunci când societatea apelează la serviciile acestuia pentru declararea mărfurilor;

d) declaraţie angajament din care să rezulte că va respecta prevederile referitoare la procedura T1/T2.

(4) Dacă la data depunerii cererii de autorizare societatea nu este autorizată pentru accesul la aplicaţia NCTS, biroul vamal verifică îndeplinirea tuturor celorlalte condiţii şi emite un aviz favorabil, în vederea autorizării societăţii pentru accesul la NCTS. Autorizaţia de destinatar agreat va fi eliberată de biroul vamal numai după ce societatea prezintă şi autorizaţia pentru accesul la NCTS, eliberată de către Autoritatea Naţională a Vămilor.

76.  Autorizaţia de destinatar agreat conţine în special următoarele date:

a)  biroul sau birourile de destinaţie responsabil pentru mărfurile pe care le primeşte destinatarul agreat, în vederea încheierii operaţiunii;

b)  termenul şi modalităţile în care destinatarul agreat informează biroul de destinaţie despre sosirea mărfurilor, pentru a-i permite acestuia din urma să procedeze la un eventual control, înainte de descărcarea lor;

c)  modalitatea prin care biroul de destinaţie este informat de către destinatarul agreat în legătură cu orice neregulă constatată în legătură cu operaţiunile de tranzit comun în cauză;

d) categoriile sau transporturile de mărfuri excluse de la procedura simplificată.

77.  Operaţiunile de tranzit comun pentru mărfuri transportate pe calea ferată sau în containere nu se prelucrează în aplicaţia NCTS. Biroul de destinaţie va stabili modalităţile corespunzătoare, conform celor înscrise la pct. precedent şi la art.105, alin.2 Apendicele I al Convenţiei, în vederea asigurării încheierii regimului de tranzit.

Capitolul 4

Dispoziţii comune privind statutul de expeditor sau destinatar agreat

78.  (1) Autorizaţiile de expeditor şi destinatar agreat, valabile pentru operaţiuni de tranzit efectuate în cadrul Convenţiei, se eliberează de biroul vamal în a cărui rază de competenţă teritorială îşi are sediul solicitantul.

(2)  Autorizaţia de expeditor/destinatar agreat (denumită autorizaţie pentru utilizarea procedurii simplificate în tranzitul comun) se întocmeşte în două exemplare şi se semnează de şeful biroului vamal.

(3)  Un exemplar al autorizaţiei se remite titularului şi un exemplar se reţine de biroul vamal. Biroul vamal transmite o copie a exemplarului care rămâne în evidenţa sa, la Autoritatea Naţională a Vămilor.

79.  (1) Se emite o singură autorizaţie, indiferent de numărul birourilor vamale pe lângă care se utilizează procedura simplificată. Numărul autorizaţiei se acordă, în ordine cronologică şi crescătoare, sub forma ROxxxxxxyyy, unde ROxxxxxx este codul NCTS al biroului vamal emitent şi yyy este numărul autorizaţiei.

(2) Extinderea autorizaţiei şi pe lângă alte birouri vamale, se va acorda cu respectarea procedurii de autorizare. Noul birou vamal va completare o anexă la autorizaţia iniţială, în care să fie înscrise toate elementele corespunzătoare, conform alin.1 şi punctelor 69, respectiv 76.

80.   Societăţile autorizate în calitate de expeditor/destinatar agreat în aplicarea procedurii naţionale de tranzit comun (T1RO) şi care doresc să devină expeditor/destinatar agreat în aplicarea prevederilor Convenţiei vor depune la biroul vamal doar cererea de autorizare şi în cazul expeditorilor agreaţi copie după autorizaţia de utilizare a garanţiei globale. Toate celelalte elemente de identificare, inclusiv termenele şi modalităţile pentru efectuarea unui eventual control, vor fi identice cu cele din procedura T1RO şi vor fi înscrise de biroul vamal, în mod corespunzător, în autorizaţie.

81. (1) Prevederile cuprinse în Ordinul nr. 629/2005, cu modificările şi completările ulterioare, privind statutul de expeditor/destinatar agreat îşi menţin valabilitatea pentru operaţiunile de tranzit în procedură T1RO.

(2) Autorizaţiile de expeditor/destinatar agreat eliberate în conformitate cu prevederile Ordinului 629/2005, cu modificările şi completările ulterioare, îşi menţin valabilitatea pentru procedura naţională de tranzit (documente T1RO, având ca birouri de plecare şi destinaţie birouri vamale din România, indiferent de ţara de plecare/destinaţie).

Capitolul 5

Procedura simplificată pentru mărfurile transportate pe calea ferată sau containere mari

Secţiunea 1

 Dispoziţii generale

82. Autorizarea pentru utilizarea proceduriii simplificate pentru mărfurile transportate pe calea ferată, prevăzută la art. 48, paragraful 1, litera g) al Apendicelui I din Convenţie se acordă societăţilor care îndeplinesc condiţiile generale prevăzute la art. 49 şi condiţiile specifice transportului pe calea ferată, respectiv:

a)    au sediul în România;

b)   folosesc în mod regulat regimul de tranzit comun;

c)    nu au comis abateri grave sau repetate de la legislaţia vamală sau fiscală ;

d)  au constituit în structura proprie un Centru contabil care să pună la dispoziţia autorităţii vamale toate documentele necesare pentru efectuarea controalelor periodice ;

e)   transportă mărfuri pe calea ferată sub acoperirea scrisorii de trăsură CIM sau   după caz, transportă mărfuri pe containere mari sub acoperirea buletinului de expediere TR ;

f)     sunt membri activi la Uniunea Internaţională a Căilor Ferate- UIC;

g)  deţin  licenţă de transport,   având încheiat contract de acces  pe  infrastructura  publică feroviară ;

83.  In sensul prezentelor norme, prin societate se inţelege:

a)    societatea de cale ferată autorizată să utilizeze scrisoarea de trăsură CIM cu valoare de declaraţie vamală de tranzit, sau

b)  reprezentantul naţional al societăţii de transport care utilizează buletinul de expediere TR cu valoare de declaraţie vamală de tranzit.

Secţiunea a 2-a

Dosarul de autorizare

84.  Autorizaţia se acordă în baza cererii de autorizare pentru utilizarea procedurii simplificate conform art. 50, Apendicele I al Convenţiei care să cuprindă informaţii privind datele de identificare a societăţii. La cerere se anexează:

a)  datele privind centrul sau centrele contabile (adresa, număr de telefon/fax persoane de contact) şi tipurile de documente care vor fi puse la dispoziţia autorităţii vamale în vederea efectuării controlului, în aplicarea art. 77, Apendicele I al Convenţiei;

b)  un angajament, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 4 la prezentele norme, din care să rezulte că:

societatea îşi asumă toate responsabilităţile în calitate de principal obligat    pentru mărfurile pe care le acceptă la transport însoţite de o scrisoare de trăsură CIM, sau după caz, de un buletin de expediere TR ;

societatea de cale ferată va plăti  drepturile vamale devenite exigibile în caz de

neexecutare totală sau parţială a obligaţiilor ce-i revin în calitate de principal obligat;

societatea va informa autoritatea vamală în legătură cu orice neregulă constatată cu privire la derularea operaţiunilor de tranzit comun;

societatea de cale ferată se angajează să nu utilizeze în acelaşi timp si scrisoare de trăsură CIM şi buletin de expediere TR ca declaraţie vamală de tranzit pentru aceleaşi transporturi;

va   pune   la   dispoziţia  autorităţii  vamale  toate  documentele  în  vederea   efectuării controalelor periodice în centrul contabil.

c) dovada, pentru transporturile cu buletin de expediere TR, că este reprezentantul naţional al societăţii de transport menţionate la art. 89 al Apendicelui I din Convenţie.

Secţiunea a 3-a

Formalităţi la biroul vamal de plecare pentru transporturi care încep pe teritoriul României

85.  (1) Atunci când un transport pe calea ferată începe pe teritoriul României şi mărfurile sunt tranzitate către o parte contractantă, în procedură simplificată, se aplică prevederile art. 81, alin. 1, 5 şi 6 Apendicele I al Convenţiei.

(2). In vederea înregistrării operaţiunii, societatea, prin reprezentanţii proprii sau prin împuterniciţii legali ai acesteia prezintă la biroul de plecare: a) mărfurile şi mijlocul de transport;

b)  documentul de transport (setul complet) vizat, respectiv acceptat la transport de către societate, împreună cu documentele specificate în rubrica 36 a scrisorii de trăsură CIM sau după caz, în rubrica 13a buletinului de expediere TR;

c)  declaraţia vamală de export şi documentele însoţitoare, anexate, dacă pentru mărfuri au fost efectuate formalităţi corespunzătoare de export sau reexport;

(3). Documentul de transport capătă valoare de declaraţie vamală de tranzit după înregistrarea în evidenţele biroului vamal de plecare.

(4). Aplicarea ştampilei personale şi a semnăturii agentului vamal pe toate exemplarele scrisorii de trăsură CIM, la rubrica 35, sau, după caz, pe toate exemplarele buletinului de expediere TR, la rubrica 15, certifică acordarea regimului vamal de tranzit.

(5). Nu se mai aplică ştampila „Tranzit vamal" pe scrisoarea de trăsură CIM sau pe buletinul de expediere TR.

(6). Toate exemplarele documentelor de transport se restituie societăţii sau reprezentantului desemnat de aceasta.

Secţiunea a 4-a

Formalităţi la biroul vamal de destinaţie pentru transporturile care au ca destinaţie România

86.   (1) Atunci când mărfurile pleacă dintr-o parte contractantă cu destinaţie România, biroul vamal care are arondată staţia de destinaţie îşi asumă rol de birou vamal de destinaţie

(2) Când mărfurile sunt plasate sub un alt regim vamal într-o staţie intermediară, atunci biroul vamal de care aparţine această staţie îşi asumă rolul de birou vamal de destinaţie.

87.  (1). Pentru mărfurile transportate pe calea ferată care circulă în regim de tranzit comun în procedură simplificată, cu destinaţie un birou vamal din România se aplică prevederile art. 83, respectiv 98 al Apendicelui I al Convenţiei.

(2) Mărfurile şi documentul de transport ( exemplarele 2 şi 3 ale scrisorii de trăsură CIM şi o xerocopie a exemplarului nr. 3 sau, după caz exemplarele 1, 2 şi 3A ale buletinului de expediere TR) se prezintă la biroul de destinaţie de către reprezentantul societăţii.

(3). Biroul de destinaţie verifică existenţa documentelor menţionate în rubricile documentului de transport şi îl înregistrează imediat în evidenţele proprii, înscriind pe verso-ul exemplarelor prezentate (la scrisoarea de trăsură CIM sub rubrica G) numărul şi data înregistrării operaţiunii de tranzit comun în evidenţă (sub forma: R2 nr...../data...).

(4). In vederea încheierii operaţiunii de tranzit comun la biroul vamal de destinaţie se va proceda, după caz, astfel:

a)  după depunerea declaraţiei sumare se aplică ştampila personală pe exemplarele 2 şi 3 ale scrisorii de trăsură CIM şi pe xerocopia ex. nr. 3 (sub rubrica G) sau, după caz, pe verso-ul exemplarelor 1, 2 şi 3A ale buletinului de expediere TR şi se înscrie numărul şi data declaraţiei sumare (sub forma DS nr..../data....).

b)  după depunerea declaraţiei vamale prin care mărfurile au fost plasate sub un alt regim vamal, se aplică ştampila personală şi se înscrie numărul şi data declaraţiei vamale (sub forma DV nr.Vdata...) pe exemplarele 2 şi 3 ale scrisorii de trăsură CIM şi pe xerocopia exemplarului 3 (sub rubrica G), sau după caz, pe verso-ul exemplarelor 1, 2 şi 3A ale buletinului de expediere TR;

c)   rezultatul controlului va fi menţionat pe verso-ul tuturor exemplarelor documentului de transport, lângă ştampila personală aplicată .

(5). După înscrierea menţiunilor prevăzute la punctul 4 biroul de destinaţie reţine exemplarul nr. 3 al scrisorii de trăsura CIM sau, după caz, exemplarul nr. 3A al buletinului de expediere TR. Exemplarul nr. 2 al CIM şi xerocopia ex. nr. 3 al CIM, sau după caz, exemplarelel nr. 1 şi 2 ale buletinului de expediere TR se restituie reprezentantului societăţii şi vor fi transmise Centrului Contabil în vederea efectuării controlului privind derularea şi încheierea operaţiunilor de tranzit comun.

88.  (1). Formalităţile înscrise la punctul 87 se aplică şi mărfurilor încărcate în containere destinate importului, tranzitate către staţii de cale ferată deservite de birouri vamale de interior şi transportate de societatea de cale ferată cu mijloace auto până la birourile de destinaţie unde vor fi efectuate formalităţile vamale.

(2)  In astfel de situaţii în scrisorile de trăsură CIM sau, după caz, în buletinele de expediere TR vor fi înscrise ca birouri de destinaţie, birourile vamale unde vor fi efectuate formalităţile de vămuire a mărfurilor.

(3)  Pe tot parcursul transportului principalul obligat este societatea de cale ferată.

Secţiunea a 5-a

Formalităţi la biroul vamal de intrare/ieşire din România

89.  (1) In aplicarea articolului 84 al Apendicelui I din Convenţie, atunci când un transport începe în România şi se încheie în exteriorul acesteia, biroul vamal căruia îi este arondată staţia de cale ferată de frontieră prin care transportul părăseşte teritoriul României îşi asumă rolul de birou vamal de destinaţie.

(2). Atunci când un transport începe din exteriorul României şi se încheie în interiorul ţării, biroul vamal de care aparţine gara de frontieră prin care transporturile intră pe teritoriul ţării îşi asumă rolul de birou vamal de plecare.

(3). Nu se îndeplineşte nici o formalitate de tranzit la biroul vamal de destinaţie sau la biroul vamal de plecare.

(4). Atunci când un transport traversează teritoriul României (începe şi se încheie în afara ţării) cu acelaşi document de transport, birourile vamale care îşi asumă rolul de birou vamal de plecare şi de birou vamal de destinaţie sunt cele prevăzute la alineatele 1 şi 2.

(5). In cazurile menţionate la alineatele 1, 2 şi 3 la birourile vamale de plecare, respectiv birourile vamale de destinaţie se îndeplinesc formalităţile specifice unui birou vamal de frontieră prevăzute la articolele 10, 21 şi 22 din H.G. nr. 1114/2001, privind Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României.

Secţiunea a 6-a

Dispoziţii finale

90.   (1) Pentru aplicarea prevederilor articolului 82 al Apendicelui I din Convenţie, societăţile trebuie să fie autorizate să utilizeze sigilii cu model special conform prevederilor articolului 48, paragraful 1(c) al Apendicelui I din Convenţie.

(2). Pentru transporturile pe calea ferată, sau pe containere mari efectuate de societăţi care nu sunt autorizate să utilizeze procedura simplificată se aplică prevederile referitoare la tranzitul vamal cuprinse în Codul Vamal al României şi Regulamentul de aplicare a Codului Vamal.

In aceste cazuri, operaţiunile de tranzit se derulează cu depunerea declaraţiei vamale de tranzit şi efectuarea formalităţilor vamale corespunzătoare.

(3). Pentru mărfurile transportate pe calea ferată în procedură simplificată nu se mai acordă termen de tranzit.

ANEXA Nr. 1 la normele tehnice

FORMULAR DE ÎNREGISTRARE A NUMĂRULUI DE IDENTIFICARE

Societăţii comerciale i se permite declararea mărfurilor în procedura de tranzit comun în calitate de | principal obligat                                                                                                                                                        

NR. IDENTIFICARE AGENT ECONOMIC: (1)

COD UNIC DE ÎNREGISTRARE*:

NUME*:

ADRESA*:

COD POŞTAL*:

ORAŞ*:

TARA*:

TELEFON*:

FAX*:

E-MAIL*:

REPREZENTANT*:

TIP SOCIETATE *


COMISIONAR ÎN VAMĂ


DECLARANT BENEFICIAR AL PROCEDURII  .........................  

TRANSPORTATOR

ALT TIP (a se preciza)

|_|

|_|

|_|

|_|

SOCIETATE*:

Semnătura:        Ştampila:

AVIZAT BIROUL VAMAL

Semnătura:                         Ştampila:

 AUTORITATEA NAŢIONALĂ A                                                       VĂMILOR

APROBAT:

Semnătura:                      Ştampila:

(1) = se completează de către Autoritatea Naţională a Vămilor

                           * = câmp obligatoriu de completat de către societate

ANEXA Nr. 2

la normele tehnice

FORMULAR DE ÎNREGISTRARE IN NCTS

NUMĂR DE IDENTIFICARE AGENT ECONOMIC

                          -TIN-

(*)

COD UNIC DE ÎNREGISTRARE

(**)

NUME

FORMA SOCIETATE

 |_|    SA
  |_|    SRL

 |_| ALTELE(a se mentiona)                           

ADRESA

COD POŞTAL (ZIP)

ORAŞ/LOCALITATE

SECTOR/JUDEŢ

ŢARA

ROMÂNIA

TELEFON

FAX

E-MAIL

NUME REPREZENTANT LEGAL

TIP SOCIETATE

      |_|      PRINCIPAL OBLIGAT

|_|    EXPEDITOR AGREAT

|_|     DESTINATAR AGREAT

DATA INTRODUCERII IN NCTS

(*)

DATA IEŞIRII DIN NCTS

(*)

         SOCIETATEA COMERCIALA

    SEMNĂTURA                       ŞTAMPILA

      AUTORITATEA NAŢIONALA A VĂMILOR

      SEMNĂTURA                           ŞTAMPILA

(*) se completează de către ANV

(**) se preia din certificatul de înmatriculare

Toate celelalte câmpuri sunt obligatorii de completat de agentul economic

ANEXA Nr. 3 la normele tehnice

      Ştampila pentru procedura alternativă

PROCEDURA ALTERNATIVA NCTS

DATE INDISPONIBILE ÎN SISTEM

DECLANŞATĂ LA  ..................................  

       (Data/ora)

(dimensiuni 26 X 59 mm, cerneală roşie)

ANEXA Nr. 4 la normele tehnice

ANGAJAMENT

Subsemnatul:

Societatea comercială........................................cu sediul în...............................................................................................................................................

Reprezentată de...........................................în calitate de..................................................................................................................................................

membră a Uniunii Internaţionale a Căilor Ferate, prin..............................., deţinător al licenţei de transport pe calea ferată.................................................. pentru utilizarea procedurii simplificate de tranzit comun prevăzută la art. 48 al Apendicelui I din Convenţia privind regimul de tranzit comun, la care România a aderat prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 150/2005, societatea îşi asumă următorul angajament în faţa autoritatăţii vamale:

- în calitate de principal obligat pentru tranzitul comun efectuat sub acoperirea scrisorii de trăsură CIM sau a buletinului de expediere TR;

- confirmă ca în cazul transportului sub regim Intercontainer nu va recurge cumulativ la procedura simplificată bazată pe folosirea scrisorii de trăsură CIM;

-  se angajează să supravegheze ca Intercontainer să-şi respecte cu rigurozitate angajamentul său formal de a nu modifica forma buletinului de expediere TR.făra acordul prealabil al autorităţilor vamale ale părţilor contractante şi să refuze buletinele care nu vor fi conforme;

- se va pune de acord în timp util cu autorităţile vamale ale părţilor contractante în caz de proiect de modificare a scrisorii de trăsură CIM sau a buletinului de expediere TR;

-  să achite, la prima cerere a autorităţii vamale, suma drepturilor vamale şi altor taxe devenite exigibile, în caz de neexecutare totală sau parţială a angajamentelor luate în calitate de titular al operaţinilor de tranzit şi de beneficiar al procedurii simplificate;

Acest angajament este valabil timp de un an începând cu data semnării lui şi va fi reînoit prin acord comun, în afara cazului când una din cele două părţi îl reziliază prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Rezilierea prezentului angajament, intră în vigoare începând cu a 8-a zi de la primirea notificării.

Intocmit la............................................................

Acceptarea autorităţii vamale.

Angajamentul societăţii ....................................acceptat la data de........................pentru a prelua operaţiunile de tranzit comun în procedură simplificată potrivit prezentei secţiuni.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4321/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4321 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4321/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu