ORDIN Nr. 432
din 14 mai 2007
pentru aprobarea Procedurii
de acordare a drepturilor prevazute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) si la
alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII,FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 349 din 23 mai 2007
In temeiul art. II alin. (2)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2007 pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,
având în vedere prevederile art. 14 din Hotărârea
Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse,
ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de acordare a drepturilor
prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr.
448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,
cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse, direcţiile de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, şi autorităţile administraţiei
publice locale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
ANEXA
PROCEDURA
de acordare a drepturilor
prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr.
448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,
cu modificările şi completările ulterioare
Art. 1. - (1) Beneficiază de drepturile prevăzute la
art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind
protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi
completările ulterioare, denumită în continuare Legea
nr. 448/2006, unul dintre părinţi, persoana căreia
i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei, persoana care a fost numită
tutore sau care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţă,
cu excepţia asistentului maternal profesionist, denumite în continuare persoane
îndreptăţite, dacă acestea îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt cetăţeni români sau, după caz, străini ori
apatrizi;
b) au domiciliul sau reşedinţa în România, conform
legii, sau, după caz, au dobândit, în condiţiile legii, statutul de refugiat în
România ori li s-a acordat o altă formă de protecţie umanitară prevăzută de
lege;
c) locuiesc împreună cu copilul/copiii pentru care se
solicită drepturile şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.
(2) Drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b),
e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 se acordă pentru toţi copiii din
familie, dacă sunt îndeplinite condiţiile de acordare prevăzute de legea
menţionată.
Art. 2. - (1) Drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 se acordă persoanelor
îndreptăţite pentru copilul pe care îl au în creştere şi îngrijire, dacă acesta
nu a împlinit încă vârsta de 2 ani, 3 ani şi, respectiv, 7 ani, după caz.
(2) Drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b)
din Legea nr. 448/2006 se acordă persoanelor îndreptăţite care au beneficiat de
concediu şi indemnizaţie pentru creşterea copilului, prevăzute de Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, aprobată şi modificată prin Legea nr. 7/2007, cu cel mult
60 de zile înainte de solicitarea drepturilor menţionate.
(3) Beneficiază de drepturile prevăzute la art. 12
alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006 şi persoanele care la data intrării în
vigoare a acestei legi se aflau în plata indemnizaţiei pentru creşterea
copilului, prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007.
(4) De drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit.
b), e) - g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 nu pot beneficia persoanele
care au în acelaşi timp şi calitatea de asistent personal, pentru acelaşi
copil, ori în situaţia în care celălalt părinte este asistent personal pentru
acel copil ori beneficiază de
indemnizaţia prevăzută la art. 41 alin. (3) din Legea nr. 448/2006.
Art. 3. - (1) Drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 se acordă pe bază de
cerere, însoţită în mod obligatoriu de actul de identitate al solicitantului şi
de certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul, în
copie, ori, după caz, de livretul de familie, precum şi de acte doveditoare
care să ateste îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Legea nr. 448/2006.
(2) Actele doveditoare privind componenţa familiei,
filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică se prezintă în copie şi sunt, după
caz, următoarele:
a) certificatul de naştere al copilului pentru care
se solicită dreptul;
b) hotărâre judecătorească de încredinţare în vederea
adopţiei, potrivit legii;
c) hotărâre judecătorească de încuviinţare a
adopţiei, potrivit legii;
d) hotărâre judecătorească sau, după caz, hotărâre a
comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului, potrivit legii;
e) decizie a directorului general al direcţiei
generale teritoriale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz,
hotărâre judecătorească, pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă,
potrivit legii;
f) hotărâre judecătorească de instituire a tutelei
sau, după caz, hotărâre/dispoziţie a autorităţii tutelare, potrivit legii.
(3) Alte acte doveditoare sunt, după caz,
următoarele:
a) declaraţie pe propria răspundere din care să
rezulte că celălalt părinte natural sau, după caz, o altă persoană dintre cele
prevăzute la art. 12 alin. (3) din Legea nr. 448/2006 nu beneficiază de
drepturile prevăzute de art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi alin. (2) şi, după
caz, de art. 41 alin. (3) din Legea nr. 448/2006;
b) dovada eliberată de autorităţile competente, din
care să rezulte că persoana îndreptăţită nu beneficiază de drepturile prevăzute
la art. 41 alin. (3) din Legea nr. 448/2006;
c) declaraţie pe propria răspundere a persoanei
îndreptăţite că se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului şi că acesta nu
este încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism
privat autorizat sau serviciu public;
d) certificatul de încadrare într-un grad de handicap
al copilului;
e) certificatul de încadrare în grad de handicap al părintelui sau persoanei care solicită dreptul;
f) dovada eliberată de angajatori sau, după caz,
declaraţia pe propria răspundere a persoanei îndreptăţite, din care să rezulte
că aceasta se află în concediu pentru creşterea copilului cu handicap cu vârsta
cuprinsă între 3 şi 7 ani;
g) dovada eliberată de organele competente, care
atestă că solicitantul nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4) lit.
a) din Legea nr. 448/2006;
h) alte acte doveditoare.
(4) Pentru cetăţenii străini sau apatrizi, componenţa
familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică se dovedesc cu documentele
eliberate de autorităţile din ţara de origine şi sunt confirmate de
autorităţile române sau, după caz, cu documentele eliberate de autorităţile
române, precum şi cu alte documente prevăzute la alin. (2).
Art. 4. - (1) Concediul pentru creşterea copilului,
prevăzut la art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006, se acordă pe bază
de cerere, de către angajatorul unde îşi desfăşoară activitatea persoana
îndreptăţită.
(2) In situaţia persoanelor îndreptăţite, care
realizează venituri profesionale din activităţi independente sau agricole şi
care nu lucrează în baza unui contract individual de muncă, concediul
reprezintă întreruperea activităţii în perioada de până la împlinirea de către
copilul cu handicap a vârstei de 7 ani.
(3) In caz de dizolvare, faliment sau lichidare
judiciară a angajatorului prevăzut la alin. (1), pentru persoana îndreptăţită,
beneficiară a indemnizaţiei pentru creşterea copilului, prevăzută de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 7/2007, concediul prevăzut la art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr.
448/2006 reprezintă prelungirea automată a celui aprobat pentru obţinerea
drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007.
Art. 5. - (1) Drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 se acordă după cum
urmează:
a) pentru drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. b), începând cu ziua următoare celei în care încetează, conform legii,
indemnizaţia pentru creşterea copilului prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
7/2007, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile de la acea dată;
b) pentru indemnizaţia lunară pentru creşterea
copilului cu handicap în cuantum de 450 lei, prevăzută la art. 12 alin. (1)
lit. e), pentru indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului cu handicap în
cuantum de 300 lei, prevăzută la art. 12 alin. (1) lit. g), precum şi pentru
indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului în cuantum de 450 lei, prevăzută
la art. 12 alin. (2), începând cu data naşterii copilului, dacă cererea este
depusă în termen de 60 de zile de la acea dată;
c) pentru indemnizaţia lunară pentru creşterea
copilului cu handicap în cuantum de 300 lei, prevăzută la art. 12 alin. (1)
lit. f), pentru ajutorul lunar în cuantum de 150 lei, prevăzută la art. 12
alin. (1) lit. g), precum şi pentru ajutorul lunar pentru creşterea copilului
în cuantum de 150 lei, prevăzută la art. 12 alin. (2), începând cu ziua
următoare împlinirii de către copil a vârstei de 3 ani sau, după caz, 2 ani,
dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile de la acea dată;
d) începând cu data adopţiei, a instituirii tutelei,
plasamentului sau încredinţării, dacă cererea este depusă în termen de 60 de
zile de la data la care s-a aprobat ori, după caz, s-au instituit măsurile de
protecţie a copilului;
e) de la data depunerii cererii, pentru celelalte
situaţii, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele
prevăzute la lit. a)-d).
(2) Drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b),
e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 se acordă persoanelor
îndreptăţite, începând de la 1 ianuarie 2007, dacă cererea de acordare a
acestora, însoţită de documentele doveditoare, se depune de către acestea în
termen de maximum 150 de zile de la această dată, indiferent de anul naşterii
copilului, dacă acesta nu a împlinit încă vârsta de 2 ani, 3 ani şi, respectiv,
7 ani, după caz.
Art. 6. - (1) Cererea prevăzută la art. 3 alin. (1)
este semnată de către persoana îndreptăţită sau, după caz, de reprezentantul legal al acesteia.
(2) Reprezentantul legal este persoana desemnată să reprezinte persoana îndreptăţită în
cazul în care aceasta este lipsită de capacitatea de exerciţiu al drepturilor
civile.
Art. 7. - (1) Cererea privind acordarea drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin.
(2) din Legea nr. 448/2006, însoţită de actele doveditoare, se depune la
primarul localităţii sau, după caz, la primarul sectorului municipiului
Bucureşti în a cărui rază teritorială persoana îndreptăţită îşi are domiciliul
sau, după caz, reşedinţa.
(2) Cererea privind acordarea drepturilor prevăzute
la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 se
completează potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 de către persoanele
îndreptăţite.
(3) Primarii transmit direcţiilor de muncă şi
protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în
continuare direcţii teritoriale, pe bază de borderou, până la data de 5
a fiecărei luni, cererile prevăzute la alin. (1) şi înregistrate în luna
anterioară, însoţite de documentele justificative.
Art. 8. - (1) Cererile prevăzute la art. 7 se
soluţionează în termen de 15 zile de la data înregistrării la direcţia
teritorială, prin decizie de aprobare sau, după caz, de respingere, emisă de
directorul executiv.
(2) Decizia prevăzută la alin. (1) se comunică
solicitantului în termen de 5 zile de la data emiterii direct sau prin poştă şi
se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexele nr. 2a) şi 2b).
(3) In cazul respingerii
solicitării, decizia directorului executiv va fi însoţită în mod obligatoriu de
motivaţie.
(4) Datele cuprinse în cererea privind acordarea
drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din
Legea nr. 448/2006 sunt supuse confidenţialităţii.
Art. 9. - (1) Plata drepturilor prevăzute la art. 12
alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006
se efectuează începând cu luna următoare aprobării
cererii, prin decizie a directorului executiv.
(2) Plata drepturilor
prevăzute la alin. (1) se asigură lunar, prin mandat poştal, la domiciliul
persoanei îndreptăţite sau al reprezentantului legal, sau, la cererea acestora,
în cont personal ori în cont de card deschis la o unitate bancară.
(3) In vederea efectuării
plăţii drepturilor pe bază de mandat poştal, Ministerul Muncii, Familiei şi
Egalităţii de Şanse încheie convenţie cu Compania Naţională „Poşta Română"
- S.A., prin care se stabilesc procedurile de plată şi tarifele pentru
serviciile prestate, în condiţiile legii.
Art. 10. - Direcţia teritorială solicită Ministerului
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse creditele bugetare corespunzătoare
drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din
Legea nr. 448/2006, până cel târziu la data de 15 a fiecărei luni.
Art. 11. - (1) Plata drepturilor prevăzute la art. 12
alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 încetează în
următoarele situaţii:
a) nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la
art. 1;
b) copilul a împlinit vârsta de 7 ani;
c) copilul nu mai este încadrat într-un grad de
handicap;
d) nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la
art. 12 alin. (1) lit. e) şi f) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006;
e) a avut loc decesul copilului.
(2) Plata drepturilor prevăzute
la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-9) si la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 încetează cu luna
următoare celei în care se înregistrează una dintre situaţiile prevăzute la
alin. (1).
Art. 12. - (1) In cazul în care 3 luni consecutiv se înregistrează mandate poştale returate, plata drepturilor
prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr.
448/2006 se suspendă cu luna următoare, urmând ca direcţia teritorială să verifice
cauzele care au condus la această situaţie.
(2) Pentru verificarea prevăzută la alin. (1)
direcţiile teritoriale solicită informaţii de la autorităţile administraţiei
publice locale în a căror rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa
beneficiarul drepturilor.
(3) Reluarea plăţii drepturilor suspendate în
condiţiile alin. (1) se face începând cu luna următoare efectuării verificării
cauzelor, inclusiv pentru perioada de suspendare, dacă situaţia constatată nu
conduce la încetarea sau la modificarea dreptului.
Art. 13. - (1) Plata
drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din
Legea nr. 448/2006 se suspendă începând cu luna următoare celei în care:
a) persoana îndreptăţită este decăzută din drepturile
părinteşti;
b) persoana îndreptăţită este îndepărtată, conform
legii, de la exercitarea tutelei;
c) persoana îndreptăţită nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de lege în vederea încredinţării copilului spre adopţie;
d) persoana îndreptăţită nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de lege în vederea menţinerii măsurii de plasament;
e) persoana îndreptăţită execută o pedeapsă privativă
de libertate sau se află în arest preventiv o perioadă mai mare de 30 de zile;
f) copilul este abandonat ori este internat într-o
instituţie de ocrotire publică sau privată;
g) persoana îndreptăţită a decedat;
h) copilul nu mai este încadrat într-un grad de
handicap sau, după caz, persoana îndreptăţită este încadrată în alt grad de
handicap.
(2) Plata drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. b) se suspendă începând cu ziua în care persoana îndreptăţită se
reîntoarce la activitatea profesională sau realizează şi alte venituri decât
cele prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006.
(3) Plata drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. b) din Legea nr. 448/2006 nu se suspendă în situaţia în care beneficiarii
acestor drepturi primesc diverse sume în baza legii, contractului colectiv de
muncă sau a contractului individual de muncă, acordate în perioada concediului
pentru creşterea copilului, altele decât cele rezultate din desfăşurarea
efectivă a unei activităţi profesionale.
(4) Reluarea plăţii drepturilor suspendate în
situaţiile prevăzute la alin. (1) se face la cerere, începând cu luna următoare
celei în care se depune cererea.
(5) Reluarea plăţii
drepturilor suspendate în situaţiile prevăzute la alin. (2) se face începând cu
data depunerii cererii.
Art. 14. - (1) In situaţiile de suspendare a
drepturilor prevăzute la art. 13, acestea pot fi solicitate şi de către o altă
persoană îndreptăţită, dacă îndeplineşte cerinţele prevăzute de Legea nr.
448/2006.
(2) Drepturile prevăzute de Legea nr. 448/2006 se cuvin
şi se acordă noului beneficiar de la data suspendării, dacă cererea a fost
depusă în termen de 60 de zile de la data la care a operat suspendarea,
respectiv de la data cererii, dacă cererea a fost depusă după acest termen.
Art. 15. - (1) Suspendarea sau, după caz, încetarea
plăţii drepturilor se face prin decizie a directorului executiv şi se comunică
beneficiarului în termen de 15 zile.
(2) Modelul deciziilor prevăzute la alin. (1) este
prevăzut în anexele nr. 3a) şi 3b).
Art. 16. - (1) In vederea asigurării în sistemul
asigurărilor sociale de sănătate a persoanelor beneficiare ale dreptului
prevăzut la art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006, direcţiile
teritoriale au obligaţia să vireze lunar caselor judeţene de asigurări de
sănătate contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate şi să
transmită tabelul nominal privind persoanele beneficiare.
(2) Direcţiile teritoriale transmit Ministerului
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse până la data de 15 a fiecărei luni
pentru luna anterioară fundamentarea creditelor necesare pentru plata
contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele beneficiare ale dreptului prevăzut la
art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006. Art. 17. - (1) Sumele
încasate necuvenit se recuperează de la beneficiarii acestora, pe baza deciziei
emise de directorul executiv al direcţiei teritoriale, cu respectarea
termenului general de prescripţie.
(2) Decizia prevăzută la alin. (1) constituie titlu
executoriu şi poate fi contestată conform prevederilor Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.
(3) Sumele încasate necuvenit ca urmare a unei infracţiuni săvârşite de beneficiar se recuperează de la
acesta, în condiţiile legii.
(4) Sumele rămase nerecuperate de pe urma
beneficiarilor decedaţi nu se mai urmăresc.
Art. 18. - (1) Beneficiarul drepturilor prevăzute la
art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006 este
obligat să comunice în scris primăriei orice modificare intervenită în situaţia
sa, de natură să determine încetarea sau suspendarea plăţii drepturilor, în
termen de 15 zile lucrătoare de la apariţia acesteia.
(2) Comunicarea prevăzută la alin. (1) se transmite de
către primărie direcţiei teritoriale în termen de 5 zile lucrătoare de la data
înregistrării.
Art. 19. - In cazul în care persoana beneficiară a
drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din
Legea nr. 448/2006 îşi schimbă domiciliul sau, după caz, reşedinţa în altă
unitate administrativ-teritorială decât cea de domiciliu sau de reşedinţă, direcţia
teritorială plătitoare a acestor drepturi, la solicitarea beneficiarilor, are
obligaţia de a transfera cererea şi actele doveditoare care au stat la baza
deschiderii dreptului, însoţite de situaţia privind data până la care s-a
efectuat plata drepturilor şi sumele restante, la direcţia teritorială în a
cărei rază beneficiarul şi-a stabilit noul domiciliu sau, după caz, reşedinţa.
Art. 20. - (1) Pentru determinarea situaţiilor de
natură a genera încetarea sau suspendarea drepturilor prevăzute la art. 12
alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006, conform art.
11 şi 13, autorităţile competente transmit direcţiilor teritoriale, lunar, până
la data de 5 a fiecărei luni, tabelul nominal cu persoanele aflate în aceste
situaţii, precum şi data la care acestea s-au produs.
(2) Autorităţile prevăzute la alin. (1) sunt
următoarele:
a) primăria, pentru situaţiile prevăzute la art. 11
alin. (1) lit. a) şi la art. 13 alin. (1) lit. a), precum şi pentru orice
modificări cunoscute de aceasta cu privire la realizarea de venituri
profesionale de către beneficiari, de natură a genera încetarea sau suspendarea
drepturilor;
b) direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia
copilului,pentru situaţiile prevăzute la art. 11 alin.(1) lit. a), c) şi d) şi
la art. 13 alin. (1) lit. b)-d) şi f);
c) inspectoratul judeţean de poliţie, pentru
situaţiile prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. e).
Art. 21. - Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3a) şi 3b) fac
parte integrantă din prezenta procedură.
ANEXA Nr. 1 la procedură
Nr............/data ..............
CERERE SI DECLARAŢIE
PE PROPRIA RĂSPUNDERE
pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 12
alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006
Domnului director executiv
I. Subsemnata(ul)
Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa: str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
nr. |_|_|_| bl.|_|_|_|_|_|_|_| sc.|_|_| ap.|_|_|_| sectorul |_|
municipiul/oraşul
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
comuna; satul
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
judeţul
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Telefon:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail:
............................................................................
Actul de identitate1,2) |_|_|_|
seria |_|_|_| nr.|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de Secţia de poliţie|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
vă rog să-mi aprobaţi acordarea drepturilor prevăzute
la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006.
Doresc să primesc aceste drepturi*):
- la domiciliu, prin mandat poştal |_|
- în cont personal |_|
nr.|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
deschis la Banca ........................
- în cont de card |_|
nr.|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
deschis la Banca .......................
1) In cazul cetăţenilor
români se va specifica tipul actului de identitate:
- B.I. - buletin de identitate;
- C.I. - carte de identitate;
- C.I.P. - carte de identitate provizorie.
2) Pentru cetăţenii
străini sau apatrizi:
- C.I. - carte de identitate;
- L.S.T. - legitimaţie de şedere temporară;
- D.I. - document de identitate.
*) Se va marca cu „X" căsuţa
corespunzătoare.
Având calitatea de*):
- părinte natural
|_|
- părinte adoptiv
|_|
- persoană care are în încredinţare copil în vederea
adopţiei |_|
-
tutore
|_|
- persoană care are copilul în
plasament |_|
- persoană care are copilul în plasament în regim de
urgenţă |_|
Menţionez că sunt:*)
- persoana îndreptăţită
|_|
- reprezentantul legal al
persoanei îndreptăţite
|_|
II. Declar pe propria
răspundere următoarele:
A. Referitor la copilul/copiii pentru care solicit
dreptul:
1. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_|
seria |_|_|_| nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Având calitatea de copil*):
-
natural |_|
- încredinţat în vederea adopţiei |_|
-
adoptat |_|
- tutelat |_|
- dat în
plasament |_|
- dat în plasament de urgenţă
|_|
Menţionez:
- copilul este încadrat într-un grad de
handicap |_|
- copilul nu este încadrat într-un grad de
handicap |_|
2. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Act de identitate/act doveditor3)'
|_|_|_| seria |_|_|_| nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Având calitatea de copil*):
-
natural |_|
- încredinţat în vederea adopţiei |_|
-
adoptat |_|
-
tutelat |_|
- dat în
plasament |_|
- dat în plasament de urgenţă
|_|
Menţionez:
- copilul este încadrat într-un grad de
handicap |_|
- copilul nu este încadrat într-un grad de
handicap |_|
3) Se vor specifica
datele înscrise în certificatele de naştere ale copiilor.
*) Se va marca cu „X" căsuţa corespunzătoare.
3. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_|
seria |_|_|_| nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Având calitatea de copil*):
-
natural |_|
- încredinţat în vederea adopţiei |_|
-
adoptat |_|
-
tutelat
|_|
- dat în
plasament
|_|
- dat în plasament de urgenţă |_|
Menţionez:
- copilul este încadrat într-un grad de
handicap |_|
- copilul nu este încadrat într-un grad de
handicap |_|
3) Se vor specifica
datele înscrise în certificatele de naştere ale copiilor.
*) Se va marca cu „X" căsuţa
corespunzătoare.
B. Referitor la veniturile realizate*):
1. VENITURI PERMANENTE NETE:
Cod
|
Categoria de venituri
|
Salariul şi alte drepturi salariale:
|
01
|
- pe bază de contract de muncă
|
02
|
- salariul asistentului personal al persoanei cu handicap
|
03
|
- salariul asistentului maternal
|
04
|
- salariul îngrijitorului la domiciliu al persoanei vârstnice
dependente
|
05
|
- venitul lunar realizat ca membru
asociat sau persoană autorizată să desfăşoare o activitate independentă
|
06
|
- indemnizaţia de somai si/sau venit lunar de completare
|
Pensii si alte drepturi:
|
07
|
- pensia pentru limită de vârstă
|
08
|
- pensia anticipată
|
09
|
- pensia anticipată parţială
|
10
|
- pensia de invaliditate
|
11
|
- pensia de urmaş
|
12
|
- pensia de agricultor
|
13
|
- pensia de serviciu
|
14
|
- pensia de invaliditate
|
15
|
- pensia de urmaş
|
16
|
- pensia I.O.V.R.
|
17
|
- indemnizaţia pentru persoanele care si-au pierdut total sau
parţial capacitatea de muncă ca urmare a participării la Revoluţie si pentru
urmaşii acestora
|
18
|
- pensia socială pentru nevăzători
|
19
|
- alocaţia socială pentru nevăzători
|
20
|
- indemnizaţia de însoţitor pentru pensionari gr. I de invaliditate
|
Cod
|
Categoria de venituri
|
21
|
- indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă
|
22
|
- indemnizaţia pentru creşterea copilului până la vârsta de 2 sau
3 ani
|
|
- stimulentul lunar
|
23
|
- indemnizaţia pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de
până la 7 sau 18 ani
|
24
|
- indemnizaţia de maternitate
|
|
- indemnizaţia lunară pentru activitatea de liber-profesionist a
artiştilor interpreţi sau executanţi
|
Indemnizaţii cu caracter permanent:
|
25
|
- indemnizaţia lunară acordată magistratilor înlăturaţi din
justiţie din considerente politice
|
26
|
- indemnizaţia lunară acordată persoanelor persecutate din motive
politice sau etnice
|
27
|
- indemnizaţia, sporul sau renta acordată invalizilor,
veterinarilor si văduvelor de război
|
28
|
- indemnizaţia lunară pentru persoanele care au efectuat stagiul
militar în cadrul Direcţiei generale a serviciului muncii în perioada 1950 -
1961
|
|
- indemnizaţia lunară pentru pensionarii sistemului de pensii,
membrii ai uniunilor de creatori, legal constituite si recunoscute ca
persoane juridice de utilitate publică
|
29
|
- indemnizaţia lunară pentru persoanele cu handicap
|
30
|
- indemnizaţia cuvenită revoluţionarilor
|
31
|
- indemnizaţia de merit acordată în temeiul Legii nr. 118/2002,
cu modificările ulterioare
|
32
|
- renta viageră pentru sportivi
|
Alocaţii:
|
33
|
- alocaţia de stat pentru copii
|
|
- alocaţia lunară de plasament pentru fiecare copil încredinţat,
dat în plasament sau asupra căruia s-a instituit tutela
|
34
|
- alocaţia de întreţinere
|
Burse
|
35
|
- pentru elevi
|
36
|
- pentru studenţi
|
Ajutoare:
|
37
|
- ajutorul bănesc lunar pentru persoanele care au devenit
incapabile de muncă în perioada efectuării unei pedepse privative de
libertate
|
38
|
- ajutorul special acordat persoanelor cu handicap
|
39
|
- ajutorul social lunar pentru soţiile celor care satisfac
serviciul militar obligatoriu
|
2. VENITURI NETE ANUALE REALIZATE DIN VÂNZAREA/UTILIZAREA
TERENURILOR, CLĂDIRILOR, SPAŢIILOR LOCATIVE SAU ALTOR BUNURI MOBILE Şl IMOBILE
Sursa de venit
|
a) Terenuri
|
|
b) Venituri din activităţi agricole
|
- din valorificare
- din închiriere
- din vânzare
|
c) Venituri din cedarea folosinţei bunurilor (clădiri, altele
decât locuinţa principală)
|
- din închiriere
- din vânzare
|
d) Alte bunuri mobile şi imobile
|
- din închiriere
- din vânzare
|
c) Renta viageră agricolă
|
|
3. ALTE SURSE DE VENIT
Sursa de venit
|
a) Venituri nete din dobânzi, dividende, parti sociale
|
b) Activităţi nepermanente
|
c) Depozite bancare
|
d) Alte venituri
|
C. Referitor la situaţia
înainte de solicitarea drepturilor*):
a)salariat/ă
|_|
Denumire angajator
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod fiscal
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Act doveditor
|
- beneficiar de indemnizaţie de şomaj
|
Adeverinţă de la agenţia teritorială pentru ocuparea
forţei de muncă
|
- concedieri colective
|
Adeverinţă de la agenţia teritorială pentru ocuparea
forţei de muncă
|
- concedii medicale pentru incapacitate temporară de muncă
|
Adeverinţă de la angajator sau, după caz, de la casa de asigurări
de sănătate teritorială
|
- concedii medicale pentru prevenirea îmbolnăvirilor
|
Adeverinţă de la angajator sau, după caz, de la casa de asigurări
de sănătate teritorială
|
- concedii medicale pentru maternitate
|
Adeverinţă de la angajator sau, după caz, de la casa de asigurări
de sănătate teritorială
|
- concedii medicale pentru îngrijirea copilului bolnav
|
Adeverinţă de la angajator sau, după caz, de la casa de asigurări
de sănătate teritorială
|
- concedii medicale de risc material
|
Adeverinţă de la angajator sau, după caz, de la casa de asigurări
de sănătate teritorială
|
- beneficiar de pensie de invaliditate
|
Adeverinţă de la casa de pensii şi alte drepturi de asigurări
sociale teritorială
|
- absolvent/ă cursurile de zi ale învăţământului universitar
|
Adeverinţă de la facultate
|
- militar în termen/termen redus
|
Livret militar
|
- beneficiar al indemnizaţiei pentru creşterea copilului în
vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap
|
|
b) independent
|
Adeverinţă de la administraţia financiară
|
c) agricultor
|
Adeverinţă de la administraţia financiară
|
D. Am beneficiat DA |_| / NU |_| de indemnizaţie pentru creşterea copilului, potrivit Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005, aprobată şi modificată prin Legea nr.
7/2007.
E. Declar că mă ocup de creşterea şi îngrijirea
copilului, că acesta locuieşte împreună cu mine şi că nu este încredinţat sau
dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau
serviciu public.
F. Declar că nu am calitatea de asistent personal sau
asistent maternal profesionist pentru copilul ......
G. Declar că mă oblig ca în termenul prevăzut de lege
să comunic în scris primăriei orice modificare a situaţiei mele cu privire la
creşterea şi îngrijirea copilului sau la realizarea de venituri profesionale, care poate conduce la încetarea sau suspendarea drepturilor.
Declar pe propria răspundere că datele şi informaţiile
prezentate corespund realităţii, sub sancţiunea prevăzută de legea penală.
Data
.............
Semnătura solicitantului
........................................
*) Se va marca cu „X" căsuţa
corespunzătoare.
III. DECLARAŢIE A CELUILALT PĂRINTE (SOŢ/SOŢIE AL/A
PERSOANEI SOLICITANTE)
I. Subsemnata(ul)
Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa: str.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| nr. |_|_| bl. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
sc.|_|_| ap.|_|_|_| sectorul |_|
Localitatea
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judeţul
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Telefon:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail
............................................................................
Actul de identitate 1) |_|_|_|
seria |_|_|_| nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de Secţie de Poliţie
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Declar următoarele*):
|_| Beneficiez de
indemnizaţie pentru creşterea copilului, potrivit prevederilor art. 12 din
Legea nr. 448/2006
|_| Nu beneficiez de
indemnizaţie pentru creşterea copilului
Declar că nu am calitatea de asistent personal sau asistent maternal profesionist pentru copilul
...........................
Declar pe propria răspundere că datele şi informaţiile
prezentate corespund realităţii, sub sancţiunea prevăzută de legea penală.
Data
...................
Semnătura
...................
1) In cazul
cetăţenilor români se va specifica tipul actului de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
*) Se va marca cu „X" căsuţa
corespunzătoare
NOTĂ:
Actele doveditoare necesare se
prezintă în copie şi sunt, după caz:
- acte obligatorii pentru
toate situaţiile:
• actul de identitate al solicitantului;
• certificatul de naştere al copilului pentru care se
solicită dreptul ori, după caz, livretul de familie;
- actele doveditoare privind
componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică:
• certificatul de naştere al copilului pentru care se
solicită dreptul;
• hotărâre judecătorească de încredinţare în vederea
adopţiei, potrivit legii;
• hotărâre judecătorească de încuviinţare a adopţiei,
potrivit legii;
• hotărâre judecătorească sau, după caz, hotărâre a
comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului, potrivit
legii;
• decizie a directorului general al direcţiei generale
teritoriale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărâre
judecătorească pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă, potrivit legii;
• hotărâre judecătorească de instituire a tutelei sau,
după caz, hotărâre/dispoziţie a autorităţii tutelare,
potrivit legii;
- alte acte doveditoare:
• declaraţie pe propria răspundere, din care să
rezulte că celălalt părinte natural sau, după caz, o altă persoană dintre cele
prevăzute la art. 12 alin. (3) din Legea nr. 448/2006 nu beneficiază de
drepturile prevăzute de art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi alin. (2) şi, după
caz, de art. 41 alin. (3) din Legea nr. 448/2006;
dovada eliberată de autorităţile competente, din care
să rezulte că persoana îndreptăţită nu beneficiază de drepturile prevăzute la art. 41 alin. (3) din Legea nr. 448/2006;
• declaraţie pe propria răspundere a persoanei
îndreptăţite că se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului şi că acesta nu
este încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism
privat autorizat sau serviciu public;
• certificatul de încadrare într-un grad de handicap al
copilului;
• certificatul de încadrare în grad de handicap al
părintelui sau persoanei care solicită dreptul;
• dovada eliberată de angajatori sau, după caz,
declaraţia pe propria răspundere a persoanei îndreptăţite, din care să rezulte
că aceasta se află în concediu pentru creşterea copilului cu handicap cu vasta
cuprinsă între 3 şi 7 ani;
• dovada eliberată de organele competente, care atestă
că solicitantul nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57
alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006;
• alte acte doveditoare.
Pentru cetăţenii străini sau apatrizi, componenţa
familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică se dovedesc cu documentele
eliberate de autorităţile din ţara de origine şi confirmate de autorităţile
române sau, după caz, cu documentele eliberate de autorităţile române, precum
şi cu alte documente.
ANEXA Nr. 2a) la procedură
DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ
DECIZIE
nr.......................din.....................
privind aprobarea acordării drepturilor prevăzute la
art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006
Directorul executiv al Direcţiei de Muncă şi Protecţie
Socială ........................., numit prin Ordinul
ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse
nr.......,
având în vedere:
- art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse;
- art. 12 alin. (1) lit. b),
e)-g) şi alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea
drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările
ulterioare;
- art. 5 şi art. 8 alin. (1) din Ordinul ministrului
muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 349/2007 pentru aprobarea Procedurii
de acordare a drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (î) lit. b), e)-g) si la
alin. (2) din Legea nr. 448/2006;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. b), e)-9) si alin. (2) din Legea nr.
448/2006, înregistrată cu nr...............................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al
Direcţiei de Muncă şi Protecţie Socială ..................................,
în temeiul competenţelor
conferite de lege,
DECIDE:
Art. 1. - Se aprobă pentru doamna/domnul ......, în
calitate de titular, drepturi în sumă totală de ...... lei, reprezentând:
|_| indemnizaţie lunară
pentru creşterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, în
cuantum de ...... lei;
|_| indemnizaţie lunară
pentru creşterea copilului cu handicap până la împlinirea vârstei de 3 ani,
acordată persoanei cu handicap care nu realizează alte venituri în afara celor
prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea nr.
448/2006, în cuantum de ... lei;
|_| indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului cu
handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, acordată persoanei cu handicap
care nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006, în cuantum de ... lei;
|_| indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului cu
handicap până la împlinirea vârstei de 3 ani, acordată persoanei care nu
îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, în
cuantum de ...... lei;
|_| ajutor lunar pentru creşterea copilului cu
handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, acordat persoanei care nu
îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, în
cuantum de ...... lei;
|_| indemnizaţie pentru creşterea copilului până la
împlinirea vârstei de 2 ani, pentru persoana cu handicap care nu realizează
alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea
nr. 448/2006, în cuantum de ...... lei;
|_| ajutor lunar pentru creşterea copilului cu vârsta
cuprinsă între 2 şi 7 ani, acordat persoanei cu handicap care nu realizează alte venituri în afara celor
prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006, în cuantum de
...... lei; pentru un număr
de ... copii.
Art. 2. - (1) Drepturile prevăzute la art. 1 se acordă
începând cu data de ...........................................................
(2) Plata drepturilor prevăzute la art. 1 se efectuează
în perioada ...... a fiecărei luni, prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare, la Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială ...................................................
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul .................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.
Director executiv,
.............................
ANEXA Nr. 2b) la procedură
DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ
DECIZIE
nr.......................din.....................
privind respingerea acordării drepturilor prevăzute
la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006
Directorul executiv al Direcţiei de Muncă şi Protecţie
Socială ...........................................,
numit prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse nr.......,
având în vedere:
- art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse;
- art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi alin. (2) din
Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu
handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 5 şi art. 8 alin. (1) din Ordinul ministrului
muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 349/2007 pentru aprobarea
procedurii de acordare a drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (î) lit. b),
e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006, cu modificările şi completările
ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) si alin-
(2) din Legea nr. 448/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
înregistrată cu nr..........................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al
Direcţiei de Muncă şi Protecţie Socială ..................................,
în temeiul competenţelor conferite de lege,
DECIDE:
Art. 1. - Se respinge pentru doamna/domnul
............................................. acordarea drepturilor de:
a) indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului cu
handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani; |_|
b) indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului cu
handicap până la împlinirea vârstei de 3 ani, acordată persoanei cu handicap
care nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4)
lit. a) din Legea nr. 448/2006; |_|
c) indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului cu
handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, acordată persoanei cu handicap
care nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4)
lit. a) din Legea nr. 448/2006; |_|
d) indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului cu
handicap până la împlinirea vârstei de 3 ani, acordată persoanei care nu
îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007; |_|
e) ajutor lunar pentru creşterea copilului cu handicap
cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, acordat persoanei care nu îndeplineşte
condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007; |_|
f) indemnizaţie pentru creşterea copilului până la
împlinirea vârstei de 2 ani pentru persoana cu handicap care nu realizează alte
venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea nr.
448/2006; |_|
g) ajutor lunar pentru creşterea copilului cu vârsta
cuprinsă între 2 şi 7 ani, acordat persoanei cu handicap care nu realizează
alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin.
(4) lit. a) din Legea nr. 448/2006. |_|
Art. 2. - Respingerea acordării drepturilor are la bază
următoarele motive, după caz:
a) solicitantul nu este persoană cu handicap şi, în
acelaşi timp, nici copiii pentru care solicită aceste drepturi nu sunt
încadraţi într-un grad de handicap;
b) persoana cu handicap realizează şi alte venituri în
afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006, cu
modificările şi completările ulterioare;
c) alte motive (enumerare):
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Decizia poate fi contestată în
termen de 30 de zile de la comunicare, la Direcţia de Muncă şi Protecţie
Socială ............................................................
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul ................., în termen de 30 de zile de la
comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.
Director executiv,
...............................
ANEXĂ Nr. 3a) la procedură
DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ
DECIZIE
nr.......................din.....................
privind suspendarea acordării drepturilor prevăzute
la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006
Directorul executiv al Direcţiei de Muncă şi Protecţie
Socială .........................., numit prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse
nr.......,
având în vedere:
- art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse;
- art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi alin. (2) din
Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu
handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 12, 13 şi art. 15 alin. (1) din Ordinul
ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 349/2007 pentru
aprobarea procedurii de acordare a drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1)
lit. b), e)-g) si la alin. (2) din Legea nr. 448/2006;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) si alin-
(2) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare,
înregistrată cu nr..............................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al
Direcţiei de Muncă şi Protecţie Socială .......................,
în temeiul competenţelor conferite de lege,
DECIDE:
Art. 1. - Se suspendă pentru doamna/domnul .................................................., în calitate de titular,
acordarea următoarelor drepturi:
|_| indemnizaţia lunară
pentru creşterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, în
cuantum de ....................... lei;
|_| indemnizaţia lunară
pentru creşterea copilului cu handicap până la împlinirea vârstei de 3 ani,
acordată persoanei cu handicap care nu realizează alte venituri în afara celor
prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006, în cuantum de
..................... lei;
|_| indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului
cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, acordată persoanei cu handicap
care nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4)
lit. a) din Legea nr. 448/2006, în cuantum de
........................ lei;
|_| indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului cu
handicap până la împlinirea vârstei de 3 ani, acordată persoanei care nu
îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, în
cuantum de ............................... lei;
|_| ajutorul lunar pentru creşterea copilului cu
handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, acordat persoanei care nu
îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, în
cuantum de ...... lei;
|_| indemnizaţia pentru creşterea copilului până la
împlinirea vârstei de 2 ani, pentru persoana cu handicap care nu realizează
alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea
nr. 448/2006, în cuantum de ...... lei;
|_| ajutorul lunar pentru creşterea copilului cu
vârsta cuprinsă între 2 şi 7 ani, acordat persoanei cu handicap care nu
realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57 alin. (4) lit. a)
din Legea nr. 448/2006, în cuantum de ......
lei;
pentru un număr de ... copii.
Art. 2. - Suspendarea plăţii drepturilor prevăzute la
art. 1 se face începând cu data de
.....................................
Art. 3. - Suspendarea acordării drepturilor are la bază
următoarele motive, după caz:
a) persoana îndreptăţită este decăzută din drepturile
părinteşti; |_|
b) persoana îndreptăţită este îndepărtată, conform legii, de la exercitarea tutelei; |_|
c) persoana îndreptăţită nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de lege în vederea încredinţării copilului spre adopţie; |_|
d) persoana îndreptăţită nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de lege în vederea menţinerii măsurii de plasament; |_|
e) persoana îndreptăţită execută o pedeapsă privativă
de libertate sau se află în arest preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de
zile; |_|
f) copilul este abandonat ori este internat într-o
instituţie de ocrotire publică sau privată; |_|
g) persoana îndreptăţită a decedat; |_|
h) copilul nu mai este încadrat într-un grad de
handicap sau, după caz, persoana îndreptăţită este încadrată în alt grad de
handicap; |_|
i) 3 luni consecutiv s-au înregistrat mandate poştale returate; |_|
j) persoana îndreptăţită se reîntoarce la activitatea
profesională sau realizează şi alte venituri dacât cele prevăzute la art. 57
alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006; |_|
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare, la Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială .............................................................
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul ..........................................................................,
în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.
Director executiv,
..............................
ANEXA Nr. 3b) la
procedură
DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ
DECIZIE
nr.......................din.....................
privind încetarea acordării drepturilor prevăzute la
art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din Legea nr. 448/2006
Directorul executiv al
Direcţiei de Muncă şi Protecţie Socială ...................................,
numit prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr..........,
având în vedere:
- art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse;
- art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi alin. (2) din
Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu
handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 12, 13 şi art. 15 alin.
(1) din Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr.
349/2007 pentru aprobarea Procedurii de acordare a drepturilor prevăzute la
art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) si la alin. (2) din Legea nr. 448/2006;
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b),
e)-g) si alin. (2) din Legea nr. 448/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, înregistrată cu nr........................... ;
- Regulamentul de organizare
şi funcţionare al Direcţiei de Muncă şi Protecţie Socială
...................................,
în temeiul competenţelor conferite de lege,
DECIDE:
Art. 1. - Incetarea pentru doamna/domnul
.........................., în calitate de titular, a
acordării următoarelor drepturi:
|_| indemnizaţia lunară pentru
creşterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, în cuantum
de ......... lei;
|_| indemnizaţia lunară pentru
creşterea copilului cu handicap până la împlinirea vârstei de 3 ani, acordată persoanei
cu handicap care nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art.
57 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006, în cuantum de ............ lei;
|_| indemnizaţia lunară pentru
creşterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, acordată
persoanei cu handicap care nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute
la art. 57 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006, în cuantum de
............... lei;
|_| indemnizaţia lunară pentru
creşterea copilului cu handicap până la împlinirea vârstei de 3 ani, acordată
persoanei care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
7/2007, în cuantum de ......... lei;
|_| ajutorul lunar pentru creşterea
copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, acordat persoanei
care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, în cuantum de ............ lei;
|_| indemnizaţia pentru
creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, pentru persoana cu
handicap care nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57
alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006, în cuantum de
............ lei;
|_| ajutorul lunar pentru
creşterea copilului cu vârsta cuprinsă între 2 şi 7 ani, acordat persoanei cu
handicap care nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art. 57
alin. (4) lit. a) din Legea nr. 448/2006, în cuantum de
............ lei;
pentru un număr de ...... copii.
Art. 2. - Incetarea plăţii drepturilor prevăzute la
art. 1 se face începând cu data de ............................................
Art. 3. - Incetarea acordării drepturilor prevăzute la
art. 1 are la bază următoarele motive, după caz:
|_|nu mai sunt îndeplinite
condiţiile prevăzute la art. 1 din Ordinul ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse nr. 349/2007 pentru aprobarea Procedurii de acordare a
drepturilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b), e)-g) şi la alin. (2) din
Legea nr. 448/2006;
|_| copilul a împlinit vârsta de 7 ani;
|_| copilul nu mai este încadrat într-un grad de
handicap;
|_| nu mai sunt îndeplinite
condiţiile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. e) şi f) şi alin. (2) din Legea nr. 448/2006;
|_| a avut loc decesul copilului;
|_| alte motive (enumerare):
........................................................................................................................................................................ .....................................................
........................................................................................................................................................................ .....................................................
........................................................................................................................................................................ .....................................................
........................................................................................................................................................................ .....................................................
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare, la Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială
.........................................................
In cazul în care sunteţi
nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul
.................., în termen
de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor
Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.
Director executiv,
..............................