Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.406 din 15.03.2017

pentru aprobarea ghidului orientativ privind indicatorii de rezultat, de realizare imediată/output şi indicatori de impact, care să fie utilizaţi de întreprinderile sociale/întreprinderile sociale de inserţie în raportările anuale
ACT EMIS DE: Ministerul Muncii si Justitiei Sociale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 357 din 15 mai 2017



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 26 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2016,în temeiul art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale,ministrul muncii şi justiţiei sociale emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Ghidul orientativ privind indicatorii de rezultat, de realizare imediată/output şi indicatori de impact, care să fie utilizaţi de întreprinderile sociale/întreprinderile sociale de inserţie în raportările anuale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministerul muncii şi justiţiei sociale, Adrian-Marius Dobre, secretar de stat ANEXĂGHID ORIENTATIV privind indicatorii de rezultat, de realizare imediată/output şi indicatori de impact, care să fie utilizaţi de întreprinderile sociale/întreprinderile sociale de inserţie în raportările anuale Consideraţii metodologice generale Ghidul orientativ privind indicatorii de rezultat, de realizare imediată/output şi indicatori de impact, care să fie utilizaţi de întreprinderile sociale/întreprinderile sociale de inserţie în raportările anuale, denumit în continuare ghid, cuprinde definiţia şi modul de calcul al indicatorilor în economia socială. Ghidul este un instrument destinat tuturor celor implicaţi în definirea, implementarea şi evaluarea politicilor de economie socială: experţi din ministere, departamente şi agenţii specializate, structuri ale economiei sociale, care folosesc indicatorii pentru a determina evoluţia şi nivelul de performanţă a întreprinderilor sociale şi întreprinderilor sociale de inserţie. Categorii de indicatori folosiţi şi în domeniul economiei sociale: I. Indicatori de rezultat; II. Indicatori de realizare imediată/output; III. Indicatori de impact. I. Indicatori de rezultat Indicatorii de rezultat ne permit să măsurăm beneficiul real al rezultatelor imediate asupra grupului-ţintă. Indicatorii de rezultat vizează efectele obţinute şi furnizează informaţii asupra schimbărilor produse. Scopul indicatorilor de rezultat este de a măsura eficienţa etapei de acompaniament în procesul de reintegrare în muncă a persoanelor din grupul vulnerabil. Relevant pentru această categorie de indicatori este rata de inserţie. Rata de inserţie Rata de inserţie este indicatorul de rezultat care determină gradul de inserţie socioprofesională a persoanelor din grupul vulnerabil, precum şi eficienţa procesului de tranziţie de la măsurile de acompaniament la integrarea în muncă. Indicatorul se calculează după următoarea formulă: unde: RI = rată de inserţie;

NGVP = numărul de angajaţi din grupul vulnerabil reprezentând ieşiri pozitive în anul de raportat;

NTGV = numărul total de angajaţi din grupul vulnerabil în anul de raportat;

anuln = anul de raportat;

număr total de angajaţi din grupul vulnerabil = numărul total de angajaţi din grupul vulnerabil număraţi după codul numeric personal în anul de raportat.Ieşirile pozitive = rezultat pozitiv al aplicării măsurilor de acompaniament ce reprezintă încadrarea în muncă la un alt angajator indiferent de tipul de contract de muncă, reluarea procesului de educaţie pentru persoanele care nu au finalizate studiile obligatorii, includerea într-o formă de învăţământ superior, liceal, postliceal sau cuprinderea într-o formă de pregătire profesională a adulţilor, desfăşurarea unei activităţi private. Exemplu: Întreprinderea socială de inserţie prezintă în anul de referinţă următoarea situaţie: NGVP anul n = 10 angajaţi;

NTGVanul n = 30 angajaţi. II. Indicatori de realizare imediată/output Indicatorii de realizare imediată reprezintă modalitatea de măsurare a efectelor, beneficiilor şi avantajelor imediate şi directe asupra grupului vulnerabil implicat în activitatea întreprinderilor sociale de inserţie. Scopul indicatorilor de realizare imediată este de a măsura evoluţia numărului mediu de angajaţi/angajaţi din grupul vulnerabil în întreprinderi sociale şi întreprinderi sociale de inserţie. Astfel că indicatorii relevanţi din această categorie sunt: 1. Modificare procentuală a numărului total de angajaţi în întreprinderile sociale şi întreprinderilor sociale de inserţie în anul de raportat în comparaţie cu anul anterior; 2. Modificare procentuală a numărului total de angajaţi din grupul vulnerabil în întreprinderile sociale de inserţie în anul de raportat în comparaţie cu anul anterior. 1. Modificare procentuală a numărului total de angajaţi în întreprinderile sociale şi întreprinderile sociale de inserţie în anul de raportat în comparaţie cu anul anterior Modificare procentuală a numărului total de angajaţi în întreprinderile sociale şi întreprinderile sociale de inserţie în anul de raportat în comparaţie cu anul anterior este indicatorul de realizare imediată/output care măsoară evoluţia numărului mediu de angajaţi în întreprinderile sociale şi în întreprinderile sociale de inserţie. Interpretarea indicatorului poate fi: în sens pozitiv, în cazul în care procentul prezintă creştere;

în sens negativ, în cazul în care procentul prezintă scădere. Indicatorul se calculează după următoarea formulă: unde: M%ST = modificare procentuală a numărului total de angajaţi în întreprinderile sociale şi întreprinderile sociale de inserţie în anul de raportat în comparaţie cu anul anterior; NST = numărul mediu de angajaţi care se determină ca medie aritmetică simplă rezultată din suma numărului de angajaţi (exclusiv cei al căror contract de muncă/raport de serviciu a fost suspendat) din an, inclusiv din zilele de repaus săptămânal, sărbători legale şi alte zile nelucrătoare împărţită la numărul total al zilelor calendaristice din an;

n = reprezintă anul de raportat;

n-1 = reprezintă anul anterior anului de raportat.Exemplu: NST n-1 = 100 persoane; NST n = 110 persoane. 2. Modificare procentuală a numărului mediu de angajaţi din grupul vulnerabil în întreprinderile sociale de inserţie Modificare procentuală a numărului mediu de angajaţi din grupul vulnerabil în întreprinderile sociale de inserţie este indicatorul de realizare imediată/output care măsoară evoluţia numărului mediu de angajaţi din grupul vulnerabil în întreprinderile sociale de inserţie. În cazul întreprinderilor sociale de inserţie evoluţia numărului mediu de angajaţi din grupul vulnerabil este strâns legată de evoluţia numărului mediu de angajaţi, având în vedere prevederile art. 10 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările ulterioare, potrivit căruia întreprinderile sociale de inserţie trebuie să aibă angajaţi din grupul vulnerabil cel puţin 30% din numărul total al angajaţilor. Acest indicator permite monitorizarea creşterii sau scăderii numărului mediu de angajaţi din grupul vulnerabil în întreprinderile sociale de inserţie faţă de anul precedent. Interpretarea indicatorului poate fi: în sens pozitiv în cazul în care procentul prezintă creştere;

în sens negativ în cazul în care procentul prezintă scădere.Indicatorul se calculează după următoarea formulă: unde: MSGv = evoluţia numărului mediu de angajaţi din grupul vulnerabil în întreprinderile sociale de inserţie;

NSGv = numărul mediu de angajaţi din grupul vulnerabil care se determină ca medie aritmetică simplă rezultată din suma numărului de angajaţi din grupul vulnerabil (exclusiv cei al căror contract de muncă/raport de serviciu a fost suspendat) din an, inclusiv din zilele de repaus săptămânal, sărbători legale şi alte zile nelucrătoare împărţită la numărul total al zilelor calendaristice din an; n = reprezintă anul de raportat;

n-1 = reprezintă anul anterior anului de raportat.Exemplu: NSGv n-1 = 30 persoane; NSGv n = 33 persoane. Indicatori de impact Unul dintre principiile economiei sociale este alocarea celei mai mari părţi a profitului/excedentului financiar pentru atingerea obiectivelor de interes general ale unei colectivităţi sau în interesul personal nepatrimonial al membrilor, ceea ce presupune reinvestirea a minimum 90% din profitul realizat în scopul social şi a rezervei statutare, conform Legii nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările ulterioare. Indicatorii de impact furnizează informaţii despre ansamblul beneficiilor apărute, pe termen lung, după aplicarea măsurilor întreprinse. Relevant pentru această categorie de indicatori este rentabilitatea socială. Rentabilitatea socială Indicatorul de rentabilitate socială reprezintă măsurarea capacităţii întreprinderii de a obţine profit astfel încât 90% din acesta să susţină costurile privind activitatea economică şi socială a întreprinderilor sociale în decurs de un an. Acest indicator măsoară impactul social prin reinvestirea procentului de 90% din totalul profitului obţinut în anul de raportat. Rentabilitatea socială (RS) se calculează după următoarea formulă: unde: VRx = valoarea reinvestită în scop social;

Vx = valoarea procentului de 90% din profit.Exemplu: VRx = 50 lei; Vx = 90 lei. Utilitatea indicatorilor în definirea, implementarea şi evaluarea politicilor economiei sociale Ghidul oferă un cadru orientativ menit să sprijine întreprinderile sociale şi întreprinderile sociale de inserţie în raportarea anuală a evoluţiei performanţelor în domeniul în care activează, cuprinzând explicaţii teoretice ale noţiunilor şi formule de calcul descrise într-un limbaj accesibil şi facil înţelegerii. Indicatorii propuşi oferă o imagine a situaţiei activităţii întreprinderilor sociale şi întreprinderilor sociale de inserţie, a contribuţiei acestora la reducerea marginalizării sociale şi a creşterii incluziunii persoanelor aparţinând grupurilor vulnerabile pe piaţa forţei de muncă. Urmărirea acestora în timp poate contribui la analiza evoluţiei domeniului economiei sociale şi la îmbunătăţirea politicilor publice în domeniu.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 406/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 406 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 406/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu