Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4 din 4 ianuarie 2010

pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoanele impozabile nestabilite în Romania, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 32 din 15 ianuarie 2010



In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 5 alin. (4) teza a II-a şi art. 1472 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, al pct. 49 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 85 alin. (2) şi al art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, prevăzută în anexa nr. I.

Art. 2. - Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:

a)  „Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene", cod MFP 14.13.02.02/18, prevăzută în anexa nr. II;

b) „Decizie privind stabilirea diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal", cod MFP 14.13.02.02/19, prevăzută în anexa nr. III.

Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor menţionate la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. IV

Art. 4. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VI „Taxa pe valoarea adăugată" al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezintă trimiteri la Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Referirile la Codul de procedură fiscală din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 5. -Anexele nr. I-IV fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - Pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin, Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pune la dispoziţia persoanelor impozabile suportul informatic necesar transmiterii în format electronic a cererii de rambursare şi a informaţiilor solicitate.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică cererilor de rambursare depuse începând cu 1 ianuarie 2010.

Art. 8. - Soluţionarea cererilor de rambursare depuse de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru, înainte de 1 ianuarie 2010 se face potrivit prevederilor legale în vigoare la data depunerii lor.

Art. 9. - Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală coordonare inspecţie fiscală, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, precum şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Sorin Blejnar

ANEXA Nr. I

PROCEDURA

de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

SECŢIUNEA 1

Dispoziţii generale

1.   Rambursarea taxei pe valoarea adăugată, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 49 din normele metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din acelaşi act normativ, către persoanele impozabile nestabilite în România, dar stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, se efectuează potrivit prezentei proceduri.

2.  Competenţa pentru soluţionarea cererilor de rambursare revine, în condiţiile prezentei proceduri, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, prin compartimentul cu atribuţii de administrare a contribuabililor nerezidenti, denumit în continuare compartiment de specialitate.

SECŢIUNEA a 2-a

Solicitarea rambursării

3. Pentru a obţine o rambursare a TVA în România, persoana impozabilă care nu este stabilită în România, denumită în continuare solicitant, adresează pe cale electronică o cerere de rambursare pe care o înaintează statului membru în care este stabilită, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de către statul membru respectiv.

4.   Solicitantul trebuie să furnizeze atât informaţiile din cererea de rambursare, cât şi eventualele informaţii suplimentare/documente solicitate de către compartimentul de specialitate, în condiţiile pct. 9.1 şi 9.3 din prezenta procedură, în limba română sau însoţite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.

5.1.  Cererile de rambursare primite prin intermediul statului membru de stabilire, care conţin elementele prevăzute la pct. 49 alin. (7)-(12) din normele metodologice, se transmit, cu ajutorul portalului electronic pus la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei, compartimentului de specialitate definit la pct. 2 din prezenta procedură.

5.2.  In situaţia în care cererile de rambursare nu conţin elementele prevăzute la pct. 49 alin. (7)-(12) din normele metodologice, se comunică solicitantului, cu ajutorul aplicaţiei informatice, că cererea nu se consideră a fi depusă.

6.1. Cererile completate conform pct. 49 alin. (7)-(10) şi (12) din normele metodologice şi însoţite de documentaţia prevăzută la alin. (11) de la acelaşi punct sunt înregistrate de compartimentul de specialitate în Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare a TVA, organizat electronic, potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.

6.2. Compartimentul de specialitate atribuie fiecărei cereri un număr de referinţă, număr care se înscrie pe toate documentele referitoare la modul de soluţionare a respectivei cereri de rambursare.

SECŢIUNEA a 3-a

Analiza cererii şi a documentelor ataşate

7.1. Pentru stabilirea dreptului la rambursare, compartimentul de specialitate verifică, cu ajutorul aplicaţiei informatice, dacă pe parcursul perioadei de rambursare solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA în România potrivit art. 153 din Codul fiscal.

7.2. In cazul în care pe parcursul perioadei de rambursare solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat pentru analiză documentară, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta procedură, prin care se propune respingerea rambursării TVA. Referatul va fi înaintat, spre avizare, conducătorului compartimentului de specialitate.

7.3.  Pe baza referatului prin care se propune respingerea rambursării TVA se întocmeşte proiectul Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. II la ordin, prin care se respinge taxa pe valoarea adăugată solicitată. Referatul împreună cu proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmit directorului coordonator pentru aprobare.

7.4.  După aprobare, dispoziţiile pct. 16.2 şi 17 din prezenta procedură se aplică în mod corespunzător.

8. Compartimentul de specialitate analizează documentaţia depusă de solicitant, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 49 din normele metodologice.

9.1. In cazul în care compartimentul de specialitate consideră că nu are toate informaţiile relevante pentru a lua o decizie privind cererea de rambursare în totalitatea ei sau privind o parte a acesteia, poate cere, pe cale electronică, informaţii suplimentare, în special de la solicitant, dar şi de la autorităţile competente din statul membru de stabilire, pe parcursul perioadei de 4 luni prevăzute la pct. 49 alin. (21) din normele metodologice.

9.2. In cazul în care informaţiile suplimentare sunt cerute de la o altă sursă decât solicitantul sau o autoritate competentă dintr-un stat membru, cererea de rambursare se transmite prin mijloace electronice numai dacă destinatarul cererii dispune de astfel de mijloace.

9.3.    Dacă, ulterior transmiterii cererii de informaţii suplimentare, compartimentul de specialitate consideră necesar, se pot solicita alte informaţii suplimentare.

10.   Informaţiile solicitate în conformitate cu pct. 9 din prezenta procedură pot cuprinde depunerea facturii sau a documentului de import respectiv, în original sau în copie, în cazul în care există îndoieli întemeiate cu privire la validitatea sau acurateţea unei anumite cereri. In acest caz, plafoanele prevăzute la pct. 49 alin. (11) din normele metodologice nu se aplică.

11.   Solicitarea de informaţii potrivit pct. 9 din prezenta procedură se face prin completarea şi transmiterea cererilor de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 2, 3 şi 4 la prezenta procedură.

12.1.  In situaţia în care compartimentul de specialitate transmite cererea de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare prin mijloace electronice, destinatarul cererii va confirma electronic data primirii acestei cereri.

12.2.   In situaţia în care din informaţiile deţinute de compartimentul de specialitate rezultă că destinatarul cererii de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare nu dispune de mijloace electronice, cererea se transmite prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedură fiscală.

12.3.  Compartimentul de specialitate înscrie în Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare data transmiterii către destinatar a cererii, data primirii cererii de către destinatar, precum şi data primirii informaţiilor de către compartimentul de specialitate.

13. Informaţiile solicitate în temeiul pct. 9.1-9.3 din prezenta procedură trebuie furnizate în termen de o lună de la data la care cererea privind informaţiile suplimentare sau cererea privind alte informaţii suplimentare este primită de persoana căreia îi este adresată. în cazul în care solicitantul nu transmite în termenul respectiv informaţiile suplimentare/alte informaţii suplimentare, prevederile pct. 49 alin. (31) din normele metodologice nu se aplică.

14. In cazul în care există suspiciuni cu privire la unele facturi de achiziţii de bunuri/prestări de servicii, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul directorului coordonator adjunct, efectuarea unei cercetări la faţa locului, potrivit art. 57 din Codul de procedură fiscală, la persoana impozabilă stabilită în România care a emis respectiva factură.

SECŢIUNEA a 4-a

Decizia privind dreptul de rambursare

15.1.  Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionării cererii de rambursare se consemnează într-un referat prin care se propune rambursarea integrală, rambursarea parţială sau respingerea rambursării TVA. Referatul se avizează de conducătorul compartimentului de specialitate.

15.2.  Pe baza referatului de analiză se întocmeşte proiectul Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. II la ordin. Referatul împreună cu proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmit directorului coordonator pentru aprobare.

16.1 După aprobarea Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, se procedează la compensarea cu eventualele obligaţii fiscale neachitate la bugetul general consolidat de respectiva persoană şi la restituirea sumelor aprobate sau a diferenţelor rămase după compensare.

16.2. Compartimentul de specialitate comunică de îndată solicitantului decizia cu privire la rambursarea TVA, însoţită de documentele întocmite pentru stingerea prin compensare/restituire a sumelor, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedură fiscală.

17.  Impotriva deciziei de rambursare se poate formula contestaţie la organul fiscal competent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

SECŢIUNEA a 5-a

Termenul de soluţionare

18. Termenul de soluţionare a cererilor de rambursare este:

a)   dacă compartimentul de specialitate nu a solicitat informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare;

b) dacă organul fiscal competent a solicitat informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult două luni de la data primirii informaţiilor suplimentare solicitate sau în termen de cel mult două luni de la data expirării termenului de furnizare a acestor informaţii, în cazul în care nu a primit răspuns la cererea sa de informaţii, dar, în ambele cazuri, nu mai mult de 6 luni de la data primirii cererii de rambursare de la autoritatea competentă din statul membru în care este stabilit solicitantul;

c)  dacă organul fiscal competent a solicitat alte informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 8 luni de la data primirii cererii de rambursare.

19.  In cazul în care cererea de rambursare se aprobă, rambursarea sumei aprobate este efectuată cel târziu în termen de 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la pct. 49 alin. (21) din normele metodologice sau, în cazul în care au fost solicitate informaţii suplimentare ori alte informaţii ulterioare, a termenelor menţionate la pct. 49 alin. (24) din normele metodologice.

SECŢIUNEA a 6-a

Dispoziţii privind plata

20.1.  Rambursarea se efectuează în lei într-un cont bancar din România sau, la cererea solicitantului, în oricare alt stat membru. In acest al doilea caz, eventualele comisioane bancare de transfer sunt reţinute din suma care urmează a fi plătită solicitantului.

20.2.   Rambursarea se efectuează într-un cont bancar deschis pe numele solicitantului sau pe numele altei persoane, în situaţia în care în cererea de rambursare sunt înscrise datele de identificare ale acesteia.

SECŢIUNEA a 7-a

Rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive

21. Dacă, ulterior primirii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere declarată cu ocazia depunerii solicitării respective se modifică, solicitantul trebuie să rectifice suma solicitată la rambursare sau suma deja rambursată.

22.  Rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate reprezintă o majorare ori o reducere a sumei de rambursat.

23.  Rectificarea se poate face astfel:

23.1. printr-o cerere de rambursare, dacă solicitantul depune respectiva cerere pe parcursul anului care urmează perioadei de rambursare pentru care s-a solicitat rambursarea taxei sau pentru care taxa a fost deja rambursată;

Exemplu:

Perioada de rambursare: ianuarie - aprilie 2010

Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 15 august 2010.

Perioada de rambursare: iunie-septembrie 2010

Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 20 mai 2011.

Dacă în urma calculului pro-ratei definitive, pro-rata de deducere este modificată, solicitantul are obligaţia de a rectifica suma solicitată sau deja rambursată. Astfel, solicitantul modifică pro-rata de deducere cu ocazia depunerii cererii de rambursare pe data de 20 mai 2011.

23.2.  printr-o declaraţie de rectificare, dacă solicitantul nu depune o altă cerere de rambursare pe parcursul anului calendaristic menţionat la pct. 23.1.

Exemplu:

Perioada de rambursare: ianuarie-aprilie 2010

Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 15 august 2010 şi o declaraţie de rectificare a pro-ratei pe data de 25 aprilie 2011.

Dacă în urma calculului pro-ratei definitive, pro-rata de deducere este modificată, solicitantul are obligaţia de a rectifica suma solicitată sau deja rambursată. Deoarece în anul 2010 persoana nestabilită în România a desfăşurat, doar în perioada ianuarie-aprilie, operaţiuni pentru care avea dreptul să solicite rambursarea TVA în condiţiile art.1472 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal şi întrucât pe parcursul anului 2011 această persoană nu mai depune altă cerere de rambursare, rectificarea se va face printr-o declaraţie de rectificare transmisă electronic, prin intermediul portalului electronic creat de statul membru în care este stabilit solicitantul, declaraţie care a fost depusă pe data de 25 aprilie 2011.

24.1. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionată (suma TVA a fost rambursată) şi ca urmare a rectificării sumei rambursate rezultă o sumă de rambursat mai mică decât suma deja rambursată, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. III la ordin, prin care se stabileşte diferenţa de plată dintre taxa deja rambursată şi taxa calculată ca urmare a aplicării pro-ratei definitive.

24.1.1.  Proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite directorului coordonator pentru aprobare.

24.1.2.   După aprobare, compartimentul de specialitate comunică solicitantului Decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedură fiscală.

24.1.3.  Dacă persoana impozabilă nu restituie diferenţa de taxă în termenul stabilit prin decizie, compartimentul de specialitate aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 1472 alin. (3) din Codul fiscal.

25.1. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionată (suma TVA a fost rambursată) şi ca urmare a rectificării sumei rambursate rezultă o sumă de rambursat mai mare decât suma deja rambursată, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin care se restituie persoanei impozabile care a beneficiat de rambursare diferenţa dintre taxa calculată ca urmare a aplicării pro-ratei definitive şi taxa deja rambursată.

25.1.1.  Proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite directorului coordonator pentru aprobare.

25.1.2.   După aprobare, compartimentul de specialitate comunică solicitantului Decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a)-c) din Codul de procedură fiscală.

26. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA este în curs de soluţionare (suma TVA nu a fost rambursată), compartimentul de specialitate soluţionează cererea ţinând cont de rectificarea sumei TVA. Eventualele acte emise anterior pentru soluţionarea cererii de rambursare şi necomunicate persoanei impozabile (referat de analiză, decizie de rambursare a TVA) se desfiinţează în condiţiile art. 47 din Codul de procedură fiscală, noile acte întocmindu-se ţinând cont de modificarea pro-ratei.

ANEXA Nr. 1 la procedură

Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare a TVA

Nr. crt.

Denumirea/

numele şi prenumele solicitantului

Codul de

înregistrare în scopuri de TVA sau codul de

înregistrare fiscală al

solicitantului

Data

înregistrării

cererii de

rambursare a TVA

Perioada de rambursare

Suma

solicitată

-lei-

Pro-rata definitivă

Sumă

rectificată

conform pro-ratei definitive

-lei-

Data

transmiterii

cererii de

informaţii

suplimentare

Destinatarul

cererii de

informaţii

suplimentare

(solicitant,

autoritatea

competentă

din SMS, altă

sursă)

Data primirii

cererii de

informaţii

suplimentare de către

destinatarul

acestei cereri

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

-continuare-

Data primirii răspunsului la cererea de informaţii suplimentare

Data transmiterii cererii de alte

informaţii suplimentare

Destinatarul cererii de alte informaţii suplimentare

(solicitant, autoritatea competentă din SMS, altă sursă)

Data primirii

cererii de alte

informaţii

suplimentare de

către destinatarul

acestei cereri

Data primirii răspunsului la

cererea de alte informaţii suplimentare

Decizia

organului

fiscal*)

Suma

aprobată

-lei-

Sumă respinsă -lei-

Data

efectuării

compensării

şi/sau

restituirii

12

13

14

15

16

17

18

19

20

*) Se va completa cu: A - în cazul cererilor aprobate; R - în cazul cererilor respinse; P - în cazul cererilor aprobate parţial.

ANEXA Nr. 2 la procedură

Ministerul Finanţelor Publice

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr.

Str. Dimitrie Gerota nr. 13

Sector 2, Bucureşti

Tel:+021 307 57 63

Fax:

E-mail:

|__| CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE

|__| CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE

Solicitant

Denumire/Nume, prenume....................................................................................................

Cod   de   înregistrare   în   scopuri   de   TVA/Cod   de   înregistrare   fiscală

............................................................................................................................................

Ţara de rezidenţă.................................................................................................................

Adresa completă în ţara de rezidenţă....................................................................................

...........................................................................................................................................

Cod poştal...........................Telefon.....................E-mail.....................................................

Prin Cererea dvs. de rambursare nr............................., depusă în data de..........................., aferentă anului............, perioadei..........-............, s-a solicitat rambursarea sumei de.........................lei.

In vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să transmiteţi, la adresa de mail......................./ adresa................................................................., în termen de cel mult o lună de la data primirii prezentei cereri, copii scanate ale următoarelor documente/următoarele documente:

- factura nr..........................din data de.................................;

- documentul de import nr.................din data de....................;

- alte documente (de exemplu, contract prestări servicii, documente de plată etc.)

Director coordonator,

Intocmit,.....................

ANEXA Nr. 3 la procedură

Ministerul Finanţelor Publice

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr.

Str. Dimitrie Gerota nr. 13

Sector 2, Bucureşti

Tel:+021 307 57 63

Fax:

E-mail:

|__| CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE

|__| CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE

Autoritatea competentă din statul membru în care este stabilit solicitantul

Ţara de rezidenţă.................................................................................................................

Adresa completă în ţara de rezidenţă....................................................................................

...........................................................................................................................................

Cod poştal......................................Telefon.........................E-mail......................................

Prin Cererea de rambursare nr................................... din data de ................................................, aferentă anului ..................., perioadei.............-..........., depusă de către..................................., cod de înregistrare în scopuri de TVA/cod de înregistrare fiscală........................................, s-a solicitat rambursarea din România a sumei de.........................lei, în conformitate cu prevederile Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzută în Directiva 2006/112/CE, către persoane impozabile stabilite în alt stat membru decât statul membru de rambursare.

In vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să ne comunicaţi, la adresa de mail..............................., următoarele informaţii:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Director coordonator,

Intocmit,.....................

ANEXA Nr. 4 la procedură

Ministerul Finanţelor Publice

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr.

Str. Dimitrie Gerota nr. 13

Sector 2, Bucureşti

Tel:+021 307 57 63

Fax:

E-mail:

|__| CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE

|__| CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE

Către: (de exemplu, persoana impozabilă stabilită în România care a emis factura nr......)

............................................................................................................................................

............................................................................................................................................

Prin Cererea de rambursare nr.............................din data de..............................................., aferentă anului................., perioadei.............. -..............., depusă de către...................................................., s-a solicitat rambursarea din România a sumei de.........................lei, în conformitate cu prevederile Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzută în Directiva 2006/112/CE, către persoane impozabile stabilite în alt stat membru decât statul membru de rambursare.

In vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să transmiteţi, la adresa de mail...................../ adresa ...................................................., în termen de cel mult o lună de la data primirii prezentei cereri, copii scanate ale următoarelor documente/următoarele documente:

- factura nr.......................din data de.................................;

- documentul de import nr..............................din data de.........................;

- alte documente (de exemplu, contract prestări servicii, documente de plată etc.)

Director coordonator,

Intocmit,.....................

ANEXA Nr. 5 la procedură

Ministerul Finanţelor Publice

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr.

Str. Dimitrie Gerota nr. 13

Sector 2, Bucureşti

Tel:+021 307 57 63

Fax:

E-mail:

Aprobat

Director coordonator,

........................................................

Avizat

Şef compartiment specialitate,

........................................................

REFERAT  PENTRU  ANALIZA  DOCUMENTARA

A.  Date de identificare ale persoanei impozabile

Solicitant

Denumire/Nume, prenume....................................................................................................

Cod   de   înregistrare   în   scopuri   de   TVA/Cod   de   înregistrare   fiscală

............................................................................................................................................

Ţara de rezidenţă.................................................................................................................

Adresa completă în ţara de rezidenţă....................................................................................

............................................................................................................................................

Cod poştal..............................Telefon............................E-mail............................................

B. Analiza documentară a cererii de rambursare nr......................../.................. aferentă anului .............., perioadei .............-.........................., prin care s-a solicitat suma de...............lei

Au fost solicitate următoarele:...................................., de la..........................., în data de ............................................, la care s-a primit răspuns în data de ..................../nu s-a primit răspuns.

Au fost analizate următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

A fost efectuată cercetare la faţa locului la.........................................................................................., în perioada.......................................................

In urma analizei s-au constatat următoarele:....................................................

C.  Concluzii:

a) Se propune aprobarea rambursării în sumă de............lei.

b) Se propune respingerea rambursării TVA.....................lei.

Intocmit,.....................................

ANEXA Nr. II

Ministerul Finanţelor Publice

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr.

Str. Dimitrie Gerota nr. 13

Sector 2, Bucureşti

Tel:+021 307 57 63

Fax:

E-mail:

DECIZIE   DE   RAMBURSARE  A  TAXEI   PE   VALOAREA ADĂUGATĂ

pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

Către

Denumire/Nume, prenume....................................................................................................

Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscală al solicitantului

............................................................................................................................................

Ţara de rezidenţă.................................................................................................................

Adresa completă în ţara de rezidenţă....................................................................................

............................................................................................................................................

Cod poştal......................................Telefon......................E-mail..........................................

In baza art. 1472 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 85 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Cererii de rambursare a taxei pe valoarea adăugată către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru anul.............., perioada.....-......, înregistrată cu nr.............................din................, cu numărul de referinţă.....................................şi a analizei/cercetării la faţa locului efectuate în perioada.................................., se stabileşte taxa pe valoarea adăugată de rambursat, astfel:

TVA solicitată la rambursare............................lei

TVA aprobată la rambursare............................lei

TVA respinsă la rambursare.............................lei

Motivul de fapt (detaliat pentru fiecare document de achiziţie, document de import)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Temeiul de drept

Act normativ:........................., art..............paragraful .......... pct..............lit...........alin..............

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 115, 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată poate fi contestată, la organul fiscal competent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Aprobat,

Funcţia

.........................................................

(Nume, prenume)

.........................................................

(Data)

.........................................................

(Semnătura)

.........................................................

Verificat,

Funcţia

.........................................................

(Nume, prenume)

.........................................................

(Data)

.........................................................

(Semnătura)

.........................................................

Intocmit,

Funcţia

.........................................................

(Nume, prenume)

.........................................................

(Data)

.........................................................

(Semnătura)

.........................................................

Cod MFP: 14.13.02.02/18

ANEXA Nr. III

Ministerul Finanţelor Publice

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti

Nr.

Str. Dimitrie Gerota nr. 13

Sector 2, Bucureşti

Tel:+021 307 57 63

Fax:

E-mail:

DECIZIE

privind stabilirea diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal

Către:

Denumire/Nume, prenume....................................................................................................

Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscală al solicitantului

............................................................................................................................................

Ţara de rezidenţă.................................................................................................................

Adresa completă în ţara de rezidenţă....................................................................................

............................................................................................................................................

Cod poştal........................................Telefon.............................E-mail.................................

In baza art. 1472 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 85 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin Decizia de rambursare nr.............................din data de...................................., a fost aprobată rambursarea sumei de........................lei.

Având în vedere rectificarea sumei solicitate ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive, comunicată prin cererea de rambursare/declaraţia de ajustare a pro-ratei transmisă electronic în data de.............................................,

Se stabilesc diferenţele de taxă pe valoarea adăugată rambursată, după cum urmează:

|__| diferenţă suplimentară de plată de......................................lei. Suma rambursată necuvenit se plăteşte în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:

|__| - dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare;

|__| - dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare.

Pentru neplata sumelor stabilite se vor calcula majorări de întârziere, conform legii. Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă şi constituie înştiinţare de plată, conform legii.

SAU

|__| diferenţă suplimentară de rambursat de...................lei.

Diferenţele suplimentare de taxă pe valoarea adăugată urmează procedura prevăzută la art. 115, 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Impotriva prezentului înscris se poate formula contestaţie la organul fiscal, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Director coordonator,

Numele şi prenumele..........................

Semnătura şi ştampila unităţii...............

Cod MFP: 14.13.02.02/19

ANEXA Nr. IV

Caracteristici de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor de decizii

I.  Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

Denumirea formularului: Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

Cod MFP: 14.13.02.02/18

Format: A4/t1

Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul aplicaţiei informatice.

Se utilizează la: stabilirea dreptului de rambursare a taxei pe valoarea adăugată rambursate.

Se întocmeşte de: compartimentul cu atribuţii de administrare a contribuabililor nerezidenti din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.

Circulă:   

- în format electronic, la organul fiscal competent;

- în format hârtie, în două exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:         

- un exemplar la solicitant;

- un exemplar la organul fiscal competent.

Se păstrează:

 - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;

- formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.

II.  Decizie privind stabilirea diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal

Denumirea formularului: Decizie privind stabilirea diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată rambursată în condiţiile art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal

Cod MFP: 14.13.02.02/19

Format: A4/t1

Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul aplicaţiei informatice.

Se utilizează la: stabilirea diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată rambursate, respectiv, fie a diferenţelor suplimentare de plată, fie a diferenţelor suplimentare de rambursat rezultate în urma rectificării sumei deja aprobate la rambursare, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive comunicate de solicitant.

Se întocmeşte de: compartimentul cu atribuţii de administrare a contribuabililor nerezidenti din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, prin completarea, după caz, a diferenţei suplimentare de plată sau a diferenţei suplimentare de rambursat.

Circulă:   

- în format electronic, la organul fiscal competent;

- în format hârtie, în două exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:         

- un exemplar la solicitant;

- un exemplar la organul fiscal competent.

Se păstrează:

- formatul electronic, în arhiva de documente electronice;

- formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu