ORDIN Nr. 3915
din 15 mai 2006
privind modul de plata a
personalului care face parte din comisiile organizate pentru admiterea
absolventilor clasei a VIII-a in invatamantul liceal si profesional de stat
pentru anul scolar 2006-2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 441 din 22 mai 2006
In conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr.
84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.
Art. 1. - Cadrele didactice care fac parte din comisia
de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial sunt plătite pentru
instruirea elevilor şi părinţilor cu privire la metodologia de admitere şi
pentru participarea la şedinţele de completare a opţiunilor elevilor după cum
urmează:
a) preşedintele, vicepreşedintele, secretarul sunt
plătiţi cu:
- 35 lei (RON) pentru 1-2 clase;
- 45 lei (RON) pentru 3-4 clase;
- 55 lei (RON) pentru 5 clase şi peste;
b) membrii sunt plătiţi cu 1,5 lei (RON)/candidat
care completează opţiuni.
Art. 2. - (1) Preşedintele, vicepreşedintele şi
secretarul din comisiile centrelor de înscriere sunt plătiţi cu:
- 450 lei (RON)/persoană până
la 1.000 de candidaţi inclusiv;
- 500 lei (RON)/persoană peste 1.000 de candidaţi.
(2) Operatorii din centrele de înscriere, stabilite de inspectoratele şcolare, sunt plătiţi cu 1,4 lei (RON) pentru
fiecare fişă de înscriere introdusă în calculator.
Art. 3. - Pentru personalul didactic care efectuează
activităţile menţionate la art. 2 plata se face de către unitatea de învăţământ
la care cadrul didactic este încadrat, în baza adeverinţei eliberate de centrul
de înscriere şi semnate de preşedintele acestuia.
Art. 4. - (1) In cazul în care inspectoratele şcolare
utilizează specialişti din afara sistemului de învăţământ preuniversitar,
aceştia beneficiază de drepturi băneşti calculate conform art. 2, în baza
deciziei inspectorului general, emisă în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 114/1999 pentru modificarea anexei
nr. 11 la Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi
Guvernului României, precum şi a personalului Preşedinţiei, Guvernului şi al
celorlalte organe ale puterii executive, republicată, aprobată prin Legea nr.
176/2001.
(2) Plata drepturilor menţionate la alin. (1) se face de
către inspectoratul şcolar.
Art. 5. - (1) Cadrele didactice care fac parte din
comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, în calitate de
preşedinte, vicepreşedinte şi secretar, sunt plătite cu:
- preşedinte - 210 lei (RON);
- vicepreşedinte şi secretar - 200 lei (RON)/persoană.
(2) Membrii comisiei judeţene de admitere, precum şi personalul din centrul judeţean de
admitere, care participă la activităţile de repartizare computerizată, sunt
plătiţi cu 200 lei (RON)/persoană.
Art. 6. - (1) Cadrele didactice care fac parte din comisiile pentru susţinerea probelor de aptitudini pentru
admiterea în învăţământul vocaţional sau din comisiile pentru susţinerea
probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă sunt
plătite cu 1,4 lei (RON)/candidat examinat la fiecare probă.
(2) Cadrele didactice care fac parte din comisiile de
contestaţii pentru probele de aptitudini pentru admiterea în învăţământul
vocaţional (acolo unde metodologia prevede contestaţii) ori din comisiile de contestaţii
pentru probele scrise de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau
maternă vor fi plătite cu 1,5 lei (RON)/lucrare scrisă reevaluată.
(3) Plata cadrelor didactice menţionate la alin. (1) şi
(2) se face de către unitatea de învăţământ la care cadrul didactic este
încadrat, în baza adeverinţei semnate de preşedintele centrului în care s-au
susţinut probele de aptitudini, respectiv probele de verificare a cunoştinţelor
de limbă modernă sau maternă.
Art. 7. - (1) Cheltuielile de transport - transportul
fişelor de înscriere de la centrul de înscriere la centrul judeţean de
admitere, transportul listelor cu elevii declaraţi admişi la liceele
vocaţionale pentru validare şi alte cheltuieli - pentru persoanele care
participă în comisiile organizate pentru admiterea în învăţământul liceal şi profesional sunt
achitate din bugetul unităţii şcolare/inspectoratului şcolar, prevăzut pentru
deplasări.
(2) Plata cheltuielilor menţionate la alin. (1) se face
de către unitatea la care este încadrată persoana respectivă.
Art. 8. - Direcţia generală învăţământ preuniversitar,
Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Direcţia generală
buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, inspectoratele şcolare judeţene/al
municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ
gimnazial şi liceal vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Mihail Hărdău