ORDIN Nr. 3001
din 3 ianuarie 2006
privind aprobarea
Metodologiei si a documentelor utilizate in procedura de evaluare si selectie a
16 centre-suport pentru educatia la distanta pentru a participa in cadrul
proiectelor PHARE 2004-2006 - Coeziune economica si sociala - componenta
invatamant profesional si tehnic (TVET)
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 258 din 22 martie 2006
Având în vedere prevederile fişei de proiect PHARE 2004 - Coeziune economică şi socială -
componenta învăţământ
profesional şi tehnic (TVET),
precum şi pe cele ale
documentului de programare PHARE 2004-2006 - Coeziune economică şi socială -
componenta învăţământ
profesional şi tehnic (TVET),
în conformitate cu dispoziţiile Legii învăţământului
nr. 84/1995, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,
ministrul educaţiei şi
cercetării emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de evaluare şi selecţie a 16
centre-suport pentru educaţia
la distanţă pentru a participa
în cadrul proiectelor PHARE 2004 - 2006 -Coeziune economică şi socială -
componenta învăţământ
profesional şi tehnic (TVET),
prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă Ghidul de selecţie
a unităţilor de învăţământ care vor fi centre-suport pentru
educaţia la distanţă, incluse în proiectul PHARE-TVET
2004-2006, prevăzut în anexa
nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Se aprobă Grila de evaluare a unităţilor de învăţământ
care candidează pentru
centre-suport pentru educaţia
la distanţă care aplică programul PHARE-TVET 2004-2006, prevăzută în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Se aprobă Grila de conformitate administrativă a documentaţiei
pentru evaluarea unităţilor de
învăţământ - centre-suport pentru
educaţia la distanţă pentru programul PHARE-TVET 2004-2006,
prevăzută în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Se aprobă formularul „Cerere de participare la selecţie a unităţilor de
învăţământ", prevăzut în anexa nr. 5 care face parte
integrantă din prezentul
ordin.
Art. 6. - Se aprobă Comitetul Naţional
de Selecţie cu următoarea componenţă:
- preşedinte - secretar de stat pentru învăţământ preuniversitar;
- secretar - expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic;
- 8 subcomitete regionale formate fiecare din:
- un reprezentant al Consorţiului regional pentru fiecare regiune de dezvoltare;
- un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
- un reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic.
Art. 7. - Se aprobă calendarul procesului de selecţie:
- 15 februarie 2006 - depunerea cererilor de
participare şi a documentaţiei pentru selecţie de către unităţile de învăţământ aplicante;
—
7 martie 2006 - finalizarea procesului de selecţie.
Art. 8. - Cheltuielile de participare a reprezentanţilor
Consorţiului
regional la procesul de selecţie
vor fi suportate din bugetul Centrului Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic.
Art. 9. - Instituţia secretarului de stat pentru învăţământ preuniversitar şi tehnic, Direcţia
generală pentru învăţământ preuniversitar, Centrul Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene şi conducerile
unităţilor de învăţământ eligibile vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Mihail Hărdău
ANEXA Nr. 1*)
METODOLOGIA PROCESULUI NAŢIONAL DE SELECŢIE
1. Procesul de
selecţie: faza de evaluare a cererilor de selecţie a centrelor suport pentru
educaţia la distanţă pentru programul Phare 2004-2006- Coeziune Economică şi
Socială componenta TVET. este realizată la nivel naţional de un Comitet
Naţional de Selecţie (CNS).
Acest comitet este format din 28 membri şi va avea
următoarea structură:
- Preşedinte fără drept
de vot - Secretar de Stat pentru Invăţământ Preuniversitar în Ministerul
Educaţiei şi Cercetării
- Secretar - fără drept
de vot - expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a
Invăţământului Profesional şi Tehnic
- 8 sub- comitete regionale
formate fiecare din următorii membri cu drept de vot:
1 reprezentant al Consorţiului Regional;
1 reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
1 reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a
Invăţământului Profesional şi Tehnic La procesul de selecţie pot participa ca
observatori reprezentanţi ai MIE şi Delegaţiei Comisiei Europene.
2. Pentru fiecare membru cu drept de vot va fi
nominalizat câte un membru supleant, cu drept de vot, care vor fi incluşi în
CNS numai în situaţia în care unul dintre membrii cu drept de vot menţionaţi
anterior se retrage.
3. Membrii votanţi (inclusiv membrii supleanţi) vor fi
nominalizaţi individual, pe baza expertizei -probate prin CV - în următoarele
domenii:
- dezvoltare instituţională
în domeniul educaţiei şi formării profesionale
- dezvoltarea resurselor umane
- dezvoltare regională
- dezvoltare, management şi
evaluare de proiecte
Componenţa nominală a Comitetului Naţional de Selecţie
este aprobată de Preşedintele Comitetului Naţional de Selecţie.
4. Membrii votanţi ai Comitetului Naţional de Selecţie
trebuie sa ia parte la toate şedinţele de lucru. Fiecare absenţă trebuie
consemnată şi justificată în Raportul de Evaluare. In vederea finalizării în
cel mai scurt timp posibil a procesului de evaluare şi selecţie, membrii CNS nu
trebuie să fie angrenaţi în rezolvarea altor sarcini, pe întreaga durată a
procesului.
Membrii Comitetului Naţional de Selecţie au drepturi
egale de vot.
5. Pe durata întregului proces de evaluare numărul membrilor votanţi nu poate fi schimbat. Ca urmare, fiecare
membru al Comitetului Naţional de Selecţie care se retrage, indiferent de
motiv, trebuie înlocuit cu unul dintre membrii supleanţi desemnaţi. Inlocuirea
se va face astfel încât membrul supleant să provină din acelaşi domeniu
instituţional cu cel pe care îl înlocuieşte. Noul membru votant trebuie să reia
întregul proces de evaluare şi să evalueze toate ofertele discutate. Evaluările
făcute de membrii cu drept de vot retraşi din Comitetul Naţional de Selecţie,
indiferent de stadiul de evaluare, nu vor fi luate în considerare.
6. Secretariatul Comitetului Naţional de Selecţie va
fi asigurat de un expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a
Invăţământului Profesional şi Tehnic care va participa la procesul de evaluare
şi selecţie fără a avea drept de vot.
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
7. Delegaţia Comisiei Europene şi MIE pot numi
observatori care sa urmărească, parţial sau în totalitate, etapele procesului
de selecţie.
8. Rolul observatorilor este
de a urmări corectitudinea procedurală şi, în special, transparenţa procesului
de selecţie.
Imparţialitate, confidenţialitate şi conflictul de
interese
9. Fiecare membru al Comitetului Naţional de
Selecţie, cu sau fără drept de vot, implicat în procesul de selecţie, va semna
o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, precum şi o declaraţie
privind conflictul de interese.
10. CNS, prin sub-comitete, va verifica dacă plicurile
în care au fost transmise dosarele înaintate de şcoli în vederea selecţiei sunt
închise şi sigilate şi va proceda la analiză şi evaluare conform procedurii şi
criteriilor anexate.
11. Nu pot fi făcute publice nici un fel de informaţii
referitoare la examinare, clarificările cerute, evaluarea sau criteriile de
comparaţie a dosarelor depuse. Orice astfel de încercare realizată prin orice
mijloace (fie prin iniţierea de contacte între solicitanţi şi membrii
Comitetului Naţional de Selecţie, fie prin alte mijloace) va conduce la
excluderea imediată din evaluare a dosarelor propuse.
12. Activitatea Comitetului Naţional de Selecţie, de
la deschiderea dosarelor şi până la finalizarea selecţiei se desfăşoară cu
uşile închise şi este confidenţială. Nu pot fi făcute vizite în teren în scopul
verificării corectitudinii datelor menţionate. Comunicarea cu solicitanţii se
va face în scris (prin fax sau scrisori semnate de către preşedinte şi
secretarul Comitetului Naţional de Selecţie). Corespondenţa purtată trebuie
păstrata la loc sigur. Dacă nu există nici o altă modalitate de comunicare cu
şcolile, Inspectoratul Şcolar Judeţean respectiv va acţiona ca intermediar.
13. In vederea păstrării confidenţialităţii
lucrărilor, participarea la şedinţele Comitetului Naţional de Selecţie va fi
limitată strict la membrii comitetului şi la observatori.
14. Dosarele de selecţie (în copie şi original) nu
trebuie să părăsească încăperea/clădirea în care au loc şedinţele Comitetului
Naţional de Selecţie înainte de finalizarea procesului de selecţie. Acestea
trebuie păstrate la loc sigur atunci când nu se lucrează cu ele. De asemenea,
toate materialele legate de procesul de evaluare (grile de evaluare, notiţe)
trebuie păstrate în spaţii care asigură condiţii adecvate pentru
confidenţialitate şi arhivare.
Responsabilităţile membrilor Comitetului Naţional de
Selecţie
15. Preşedintele răspunde de coordonarea procesului de
selecţie şi de asigurarea imparţialităţii si transparenţei acestui proces. De
asemenea, preşedintele se va asigura că în sala de şedinţe în care se
desfăşoară sesiunile de evaluare nu va rămâne nici un moment doar o singură
persoană (evaluator sau observator).
16. Membrii cu drept de vot ai Comitetului Naţional
de Selecţie au responsabilitate colectivă pentru deciziile adoptate de comitet.
17. Secretarul Comitetului
Naţional de Selecţie răspunde de desfăşurarea tuturor sarcinilor administrative
pe parcursul desfăşurării procesului de evaluare. Acestea vor include:
- distribuirea şi
colectarea declaraţiilor de imparţialitate şi confidenţialitate;
- punerea la dispoziţia
membrilor votanţi ai sub-comitetelor a grilelor de evaluare şi a copiilor
complete ale documentaţiilor depuse de şcolile solicitante;
- colectarea zilnică a
grilelor de evaluare de la fiecare membru;
- elaborarea şi păstrarea
minutelor sesiunilor de evaluare şi a altor documente solicitate şi menţionate
în prezentul material;
- consemnarea zilnică, pe
bază de semnătură, a prezenţei la sesiuni, precum şi redactarea Raportului de
Evaluare şi a anexelor acestuia.
Reuniunile de lucru
ale Comitetului Naţional de Selecţie
18. Preşedintele CNS va convoca reuniunea
pregătitoare de lucru a Comitetului Naţional de Selecţie în termen de 3 zile
lucrătoare de la expirarea termenului limită pentru depunerea dosarelor, prin
scrisoare recomandată sau prin fax adresate tuturor membrilor si supleanţilor
acestora, precum şi observatorilor. In notificarea scrisă se vor preciza exact
locul, data şi ora primei reuniuni. Toţi membrii Comitetului Naţional de
Selecţie (inclusiv supleanţii) trebuie să confirme primirea notificării şi
participarea la reuniune, cu cel puţin o zi înainte de data planificată.
19. Acest procedeu de comunicare rămâne valabil şi
pentru organizarea şedinţelor ulterioare de evaluare, dacă nu se convine
altfel. In cazul în care unul sau mai mulţi membri activi ai Comitetului
Naţional de Selecţie nu sunt disponibili, preşedintele va informa în timp util
supleanţii despre acest lucru şi le va comunica locul de desfăşurare a
lucrărilor.
Procesul de selecţie
20. La primirea dosarelor,
secretarul le va înregistra şi va furniza o confirmare de primire. Propunerile
trebuie înregistrate la sosire cu următoarele date:
- numărul de înregistrare;
- data şi ora sosirii;
- numele şi adresa
solicitantului (daca sunt menţionate pe plic);
- conformitatea plicului (sigilat / nesigilitat).
21. Toate dosarele vor fi grupate pe regiuni.
22. Dosarele sigilate, grupate pe regiuni, vor fi
înaintate fiecărui sub-comitet în vederea verificării conformităţii
administrative. In urma verificării conformităţii administrative, în cazul documentelor
incomplete sau al necompletării unor rubrici ale documentaţiei, membrii
Comitetului Naţional de Selecţie vor cere solicitantului să facă respectivele
completări în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea notificării. Orice
solicitare de clarificare ce presupune contactarea solicitanţilor în timpul
procesului de selecţie trebuie efectuată în scris (prin fax sau scrisoare,
transmise direct şcolilor sau în cazuri excepţionale inspectoratelor şcolare)
şi semnată atât de preşedintele, cât şi de secretarul Comitetului Naţional de
Selecţie. Copii ale respectivelor comunicări vor fi anexate la Raportul de
Evaluare.
23. Dosarele corespunzătoare fiecărei regiuni vor fi
apoi verificate din punct de vedere al eligibilităţii de către membrii
sub-comitetului regiunii respective. Vor fi supuse etapelor următoare ale
evaluării numai dosarele şcolilor care nu au fost respinse în faza de
eligibilitate.
Calitatea tuturor dosarelor depuse pentru o regiune va fi evaluată pe baza grilelor de evaluare în funcţie de care
fiecare şcoală va obţine un punctaj. Decizia finală se va lua de către
Comitetul Naţional de Selecţie după ce au fost examinate toate dosarele.
Comitetul Naţional de Selecţie va întocmi în final o listă de şcoli propuse
pentru a funcţiona ca centre suport pentru educaţia la distanţă cuprinse în
proiectul Phare 2004-2006, menţionând punctajul acordat şi domeniile de
pregătire din oferta educaţională a şcolii. Selecţia se va efectua în
ordinea descrescătoare a punctajului obţinut în urma evaluării dosarelor, la
nivel regional şi naţional, precum şi pe baza domeniilor de pregătire
profesională oferite de şcoli, corelate cu domeniile de dezvoltare potrivit
priorităţilor evidenţiate
în PRAI, astfel încât să
nu fie selectate mai multe şcoli cu acelaşi domeniu de pregătire la nivel
naţional. Numărul maxim de şcoli selectate pe regiune va fi de 2.
24. întreaga procedură de evaluare se va consemna în
Raportul de Evaluare care trebuie semnat de preşedinte, secretar si toţi
membrii cu drept de vot ai Comitetului Naţional de Selecţie. Raportul de
Evaluare va conţine de asemenea grilele de evaluare şi minutele sesiunilor de
evaluare si trebuie să precizeze:
data, ora si locul sesiunii
persoanele prezente
lista şcolilor propuse pentru a funcţiona ca centre
pentru educaţia la distanţă în proiectul
Phare 2004-2006, cu menţionarea punctajelor ;
lista şcolilor ce nu au fost selectate şi motivele
neselectării lor.
Raportul de Evaluare
25. In termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea
evaluării, următoarele documente vor fi înaintate Ministerului Educaţiei şi
Cercetării:
- Raportul de Evaluare
- Grilele de evaluare completate şi semnate de către
membrii Comitetului Naţional de Selecţie
- Lista şcolilor propuse pentru a fi centre suport
pentru educaţia la distanţă, cuprinse în proiectul Phare 2004-2006.
26. Ministrul Educaţiei şi Cercetării va aproba prin
ordin lista celor 16 de şcoli centre suport pentru educaţia la distanţă, care
vor fi cuprinse în proiectul Phare 2004-2006.
27. Raportul de Evaluare va fi transmis Ministerului
Integrării Europene şi Delegaţiei Comisiei Europene pentru informare.
28. Rezultatele selecţiei vor fi anunţate public prin
afişare la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi prin informare scrisă
a şcolilor solicitante.
29. Şcolile neselectate vor fi informate, la cerere,
asupra motivului respingerii (răspunsul către şcoli trebuie să precizeze
criteriile administrative sau de eligibilitate care nu au fost îndeplinite),
după caz:
- Cererea a fost primită
după termenul de depunere a aplicaţiilor;
- Dosarul de cerere este
incomplet sau nu este conform condiţiilor de eligibilitate prestabilite;
- Cererea nu a fost
completată conform precizărilor din prezentul ghid;
- Cererea a fost scrisă de
mână;
- Solicitantul este neeligibil;
- Documentaţia prezentată
nu a întrunit punctajul care să-i permită încadrarea în numărul de şcoli
stabilit pentru fiecare regiune de dezvoltare.
30. Evaluarea dosarelor depuse de şcolile candidate
pentru centre suport pentru educaţia la distanţă se va face pe baza
următoarelor documente:
APENDICE
1. Ghidul de selecţie a unităţilor de învăţământ
care vor fi centre suport pentru educaţia la distanţă incluse în proiectul
Phare TVET 2004-2006
2. Grila de conformitate administrativă
3. Grila de evaluare a unităţilor de învăţământ care
candidează pentru centre suport pentru educaţia la distanţă care aplică în
programul Phare TVET 2004-2006
4. Cerere de Participare la Selecţie formular
5. Lista şcolilor eligibile din Proiectul Phare TVET
2001-2002
6. Lista şcolilor eligibile din proiectul Phare RO
9405
7. Lista domenii/ profiluri prioritare pe regiuni de
dezvoltare, identificate prin PRAI
ANEXA Nr. 2*)
MINISTERUL INTEGRĂRII
EUROPENE
MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
PROIECTUL Phare RO 2004-2006
COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ
COMPONENTA INVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL ŞI TEHNIC
GHID DE SELECŢIE A CENTRELOR
SUPORT PENTRU EDUCAŢIE LA DISTANŢĂ - TVET
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
Cuprins
I. PROGRAMUL DE
DEZVOLTARE INSTITUŢIONALA PENTRU COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ PHARE 2004-2006
COMPONENTA INVATAMANT PROFESIONAL SI TEHNIC
1.1 Cadrul general
1.2 Obiectivele Programului
1.3 Obiectivele specifice
componentei " Invăţământ profesional şi tehnic"
II. REGULI PRIVIND
PARTICIPAREA LA SELECŢIE A ŞCOLILOR
2.1 Condiţii de participare la selecţie
2.1.1 Eligibilitatea Solicitanţilor: cine poate
participa la licitaţie
2.1.2 Criterii de conformitate administrativa
2.1.3 Criterii de eligibilitate şi de relevanţă
pentru şcoli centre suport pentru educaţia la distanţă
2.2 Proceduri. Completarea documentaţiei şcolii
solicitante - cererea de participare la selecţie
2.2.1 Formularul de
cerere de participare la selecţie şi documentaţia necesară
2.2.2. Unde şi cum se trimit cererile de
participare la selecţie 2.2.3 Termenul limită
2.3 Evaluarea şi selectarea cererilor de participare la
selecţie
2.4 Informaţii privind decizia de selecţie a
şcolilor ce vor participa la program
III. LISTA ANEXELOR
=> Anexa A - Formular de cerere de participare la
selecţie => Anexa Bl - Grila de Evaluare a unităţilor de învăţământ =>
Anexa B2- Grila de conformitate administrativa
=> Anexa C- Lista şcolilor eligibile cuprinse în
proiectul Phare RO 9405 şi a şcolilor din Proiectul Phare TVET 2001.2002
I.PROGRAMUL DE COEZIUNE ECONOMICĂ Şl SOCIALĂ Phare
-INVESTIŢII şi DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ - componenta INVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL şi
TEHNIC
1.1 Cadrul general
Programul de coeziune economică şi socială Phare
2004-2006 are drept scop implementarea unor măsuri integrate de asistenţă
tehnică şi financiară pentru Guvernul României, în vederea dezvoltării unor
programe de investiţie în sectoare economice şi sociale prioritare. Programul
răspunde cerinţelor strategice ale Planului Naţional de Dezvoltare şi
contribuie la consolidarea capacităţii instituţionale a organizaţiilor centrale
şi locale din România, pentru a facilita procesul de
aderare la UE.
Cadrul instituţional al
acestor proiecte pentru componenta învăţământ profesional şi tehnic cuprinde:
(1) Ministerul Integrării Europene (MIE) în
calitate de Autoritate Contractantă
(2) Ministerul Educaţiei
şi Cercetării (MEdC) în calitate de Autoritate de
Implementare însărcinată cu managementul tehnic al
programelor Phare -componenta învăţământ profesional şi tehnic;
(3) Centrul Naţional de Dezvoltare a
Invăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) în
calitate de Unitate de Implementare din partea
Autorităţii de Implementare;
(4) Consiliul Naţional de Dezvoltare Regională
(CNDR) care a hotărât constituirea Consorţiilor Regionale;
(5) Consorţiile Regionale (CR) - structuri
consultative, constituite cu ocazia implementării proiectelor de coeziune
socială şi economică - componenta TVET, care reunesc reprezentanţii
următoarelor instituţii:
Agenţia pentru Dezvoltare Regională (ADR)
|
3 reprezentanţi
|
Consilii Judeţene (CJ)
|
1 reprezentant pentru fiecare judeţ
|
Agenţii Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM)
|
1 reprezentant pentru fiecare judeţ
|
Filiala regională a Centrului Naţional pentru Dezvoltarea
învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT)
|
1 reprezentant al fiecărei filiale
regionale
|
Inspectorate Şcolare Judeţene (ISJ)
|
1 reprezentant pentru fiecare judeţ
|
Comitete Locale pentru Dezvoltarea Parteneriatului Social în
formarea profesională (CLDPS)
|
1 reprezentant al unei instituţii a partenerilor sociali, pentru
fiecare judeţ alta decât cele nominalizate anterior
|
Universităţi (Univ)
|
2-3 reprezentanţi
|
(6) Sub-comitetul de coordonare, dezvoltarea
resurselor umane si servicii sociale (DRUSS) din cadrul comitetului de
coordonare a programelor Phare Coeziune Economică şi
Socială al programului
este format din reprezentanţii Ministerului Integrării Europene, Ministerului
Educaţiei şi Cercetării, Mnisterului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei,
alte ministere, Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Invăţământului
Profesional şi Tehnic, parteneri sociali
1.2 Obiectivele programului
Obiectivul general al programului Phare - coeziune
economică şi socială este dezvoltarea şi implementarea politicilor naţionale şi
programelor de coeziune socială şi economică, pe baze multianuale, în
concordanţă cu previziunile Planului Naţional de Dezvoltare (PND) şi a
Reglementarii Consiliului Europei 1266/1999 privind extinderea sistemelor de
implementare descentralizată (EDIS) în ţările candidate, prin întărirea
capacităţii instituţionale a ministerelor, a celor opt Agenţii de Dezvoltare
Regională şi a autorităţilor locale relevante pentru a pregăti implementarea
suportului investiţional ce va fi asigurat prin program.
1.3. OBIECTIVELE SPECIFICE COMPONENTEI INVĂŢĂMÂNT
PROFESIONAL şi TEHNIC (TVET)
1. Consolidarea rezultatelor reformei obţinute prin
programul Phare VET RO 9405 pentru învăţământ profesional şi tehnic precum şi
prin programele Phare TVET RO 2001, 2002 şi 2003, Coeziune Economică şi Socială
(componenta învăţământ profesional şi tehnic) pentru a sprijini modernizarea
sistemului TVET raţionalizat;
2. Adaptarea şi eficientizarea mecanismelor de
conducere şi coordonare a formării profesionale prin învăţământ profesional şi
tehnic, în concordanţă cu aranjamentele instituţionale create pentru
dezvoltarea regională integrată, economică şi socială, aşa cum este prognozată
pe termen mediu şi lung, în Planul Naţional de Dezvoltare precum şi pe baza
recomandărilor programelor Phare 2001 şi 2002;
3. Continuarea asigurării de şanse egale pentru
toţi tinerii pentru a obţine o bună calificare profesională, comparabile cu
cele din Uniunea Europeană, prin asigurarea învăţământului profesional şi
tehnic care să răspundă flexibil nevoilor individuale de dezvoltare personală
şi profesională a elevilor, având în vedere realizările obţinute în programele
Phare anterioare.
II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA
LA SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE INVĂŢĂMÂNT
Acest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor
de participare la selecţie a unităţilor de învăţământ şi de selecţie a acestora
pentru cuprinderea lor ca centre pentru educaţia la distanţă în programul Phare
2004-2006 de Coeziune Economică şi Socială - componenta Invăţământ Profesional
şi Tehnic (TVET). Ghidul este elaborat în conformitate
cu documentul de programare Phare 2004-2006.
2.1. CONDIŢII DE PARTICIPARE LA SELECŢIE
Acest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor
de participare la selecţie pentru selecţia a 16 şcoli centre suport pentru
educaţia la distanţă .
2.1.1. Eligibilitatea
solicitanţilor: cine poate participa la selecţie
Proiectele Phare 2004-2006
Solicitanţii reprezintă cele 173 de şcoli din proiectul
Phare RO 9405 şi Phare TVET 2001-2002
2.1.2. Criterii de conformitate administrativă
(a) documentaţia de
participare la selecţie este transmisă în plic sigilat până la data limită de
depunere,
(b) documentaţia de participare la selecţie este
transmisă în 1 original şi 2 copii,
(c) documentaţia de participare la selecţie
este completă,
(d) anexele sunt complete,
(e) documentaţia de participare la selecţie
este editată în formatul cerut,
(f) documentaţia de participare la selecţie
este semnată şi ştampilată de unitatea şcolară solicitantă,
(g) declaraţiile cerute şi certificatele sunt
semnate şi ştampilate de emitenţi.
2.1.3. Criterii de eligibilitate şi de relevanţă Criterii de eligibilitate:
(1) să fie o unitate de învăţământ ce
şcolarizează în domeniul învăţământului profesional şi tehnic, care include în
mod obligatoriu învăţământ liceal tehnologic şi, care depune o cerere de
participare în proiectul Phare TVET 2004-2006, ca solicitant individual,
(2) să fie inclusă în Lista şcolilor din
proiectul Phare RO 9405 şi Phare 2001-2002, aprobată de MEdC (în anexă).
(3) să fie direct responsabilă de pregătirea
documentaţiei de participare şi să nu acţioneze ca intermediar, (4 ) să
aibă o infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în TVET prin
educaţia la distanţă, (conexiune la internet min. 512
Kbps garantat)
(5) cel puţin 90% din personalul de predare să fie
calificat.
Criterii de relevanţă valabile pentru unităţile de
învăţământ care aplică pentru centre suport pentru educaţia la distanţă în
cadrul proiectului Phare TVET RO 2004-2006:
(1) oferta educaţională: profilul şcolii
trebuie să răspundă priorităţilor de dezvoltare economică la nivel regional şi
local, stabilite prin Planurile Regionale şi Locale de Acţiune pentru
învăţământ (PRAI şi PLAI); sunt relevante şcolile care demonstrează corelarea
planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de dezvoltare
instituţională precum şi cu PRAI şi PLAI
(2) adaptarea ofertei educaţionale la nevoile
individuale ale populaţiei care participă la programe de formare profesională:
sunt relevante şcolile care au preocupări pentru adaptarea ofertei educaţionale
pentru a răspunde cerinţelor specifice educaţiei la distanţă (proiecte sau
acţiuni de elaborare de curriculum, auxiliare curriculare sau cursuri de
educaţie la distanţă, cursuri multimedia on-line desfăşurate individual sau în
parteneriat, prin utilizarea în comun a unei platforme de lucru, programe de
formare continuă derulate la solicitarea angajatorilor, a agenţiilor judeţene
de ocupare a forţei de muncă sau în calitate de academii CISCO)
(3) cultura organizaţională, managementul şi
parteneriatul social: sunt relevante şcolile care vor demonstra pe baza
planului de dezvoltare instituţională/ planului de acţiune al şcolii, o
misiune socială clară şi responsabilităţi la nivel comunitar, precum şi
existenţa unor parteneriate sociale active . Sunt relevante şcolile care
demonstrează parteneriate stabile, de durată, precum şi capacitatea de atragere
a fondurilor extrabugetare pentru îmbunătăţirea ofertei educaţionale.
(4) resurse umane şi materiale: şcolile vor
demonstra facilităţi de spaţiu şi dotări corespunzătoare formării profesionale,
precum şi personal didactic şi didactic auxiliar calificat. Sunt relevante
şcolile care demonstrează o politică coerentă şi eficientă de investiţii în
resursele umane (motivare, formare, promovare etc) şi materiale (amenajări,
investiţii în tehnologia informaţională, echipamente adaptate nivelului şi
specificului calificărilor profesionale, altele decât cele
procurate prin programele Phare TVET, etc).
(5) sprijin acordat de autorităţile locale
pentru facilitarea investiţiilor şi menţinerea în condiţii calitative a capacităţii
de şcolarizare în învăţământul profesional şi tehnic. Şcolile vor proba prin
documente de investiţii, acorduri, proiecte de colaborare sau alte dovezi de
parteneriat, angajamentul autorităţilor locale în ce priveşte realizarea
investiţiilor şi menţinerea capacităţii de şcolarizare în învăţământul
profesional şi tehnic în condiţii de calitate a procesului educaţional. Este
recomandabilă prezentarea unei hotărâri a Consiliului Judeţean/ Consiliului
Local, conformă responsabilităţilor legale în vigoare, cu privire la susţinerea
şcolii pentru o perioadă de 5 ani.
2.2. PROCEDURI.
COMPLETAREA DOCUMENTAŢIEI ŞCOLII SOLICITANTE - CEREREA DE PARTICIPARE LA
SELECŢIE
2.2.1 Formularul de cerere de
participare la selecţie şi documentaţia necesară
Solicitanţii trebuie să completeze formularul cererii
de participare la selecţie anexat prezentului Ghid care este disponibil şi pe
paginile web ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării, www.edu.ro şi
ale CNDIPT www.tvet.ro. Solicitanţii trebuie să respecte formatul cererii, ordinea itemilor
şi ordinea paginilor. Solicitanţii trebuie să depună cererea (cu toată
documentaţia anexată) completată în limba română.
Solicitanţii trebuie să furnizeze suficiente detalii
pentru a asigura claritatea informaţiilor, cu accent asupra criteriilor de
eligibilitate precum şi asupra următoarelor aspecte :
=> oferta educaţională
=> adaptarea ofertei educaţionale la nevoile
individuale ale populaţiei care participă la programe de formare profesională
=> cultura organizaţională, managementul şi
parteneriatul social => resursele umane şi materiale
=> colaborarea cu
autorităţile locale pentru facilitarea realizării, întreţinerii şi reparării
investiţiilor (infrastructură şi echipamente) în învăţământul profesional şi
tehnic
Documentele care însoţesc cererea de participare la
selecţie (obligatorii, cu excepţia situaţiilor pentru care este prevăzut
altceva) sunt următoarele:
1. Copie după documentul de identitate a şcolii
(documente de înfiinţare, certificate eliberate de ISJ care atestă înfiinţarea
şi funcţionarea);
2. Copie a ultimului Plan de dezvoltare
instituţională a şcolii / Planului de Acţiune al Şcolii (PAS) actualizat în
2005 şi elaborat dintr-o perspectivă pe cel puţin 5 ani (de dorit până în 2013)
3. Copie a Planului de şcolarizare al unităţii de
învăţământ structurat pe calificări şi niveluri de educaţie, pentru anii
2004-2005 şi 2005-2006 avizat de ISJ şiCLDPS;
4. Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anii 2004
şi 2005 în care să fie evidenţiate rezultatele financiare extrabugetare pe
ultimii doi ani ( 2004 şi 2005);
5. Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2005
şi 2006 avizat de ISJ şi autoritatea locală;
6. Declaraţii de susţinere a dezvoltării şcolii din
partea autorităţilor locale (obligatoriu); Opţional, alte declaraţii de
susţinere sau de parteneriat (din care să rezulte interesul şi susţinerea
pentru crearea unui centru suport de educaţie la distanţă în cadrul şcolii) vor
fi ataşate dacă sunt disponibile;
7. Documente care atestă parteneriatul şcolii cu
diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii, contracte ,
protocoale, etc), încheiate în anii şcolari 2004-2005 şi 2005-2006
8. CV-urile directorului şcolii, al directorului
adjunct - responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al
responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;
9. Lista profesorilor autori de programe şcolare în
programul de reformă - ultimii 5 ani
10. Lista profesorilor autori de manuale / auxiliare
curriculare în programul de reformă - ultimii 5 ani
11. Lista
participanţilor şi documente care atestă participarea la cursuri de formare
continuă a personalului didactic şi auxiliar;
12. Copie după documentul de autorizare ca furnizor
de formare pentru adulţi sau copie după documentul de
acreditare ca "Academie CISCO" (în cazul
în care unităţile de învăţământ nu dispun de astfel de documente vor prezenta
un document eliberat de AJOFM/intreprinderi care să ateste că unitatea de
învăţământ a derulat programe de formare profesională continuă în anul 2005)
13. Exemple de materiale de învăţare elaborate în
cadrul şcolii (în ultimii 2 ani)
14. Ultima evaluare anuală a ISJ
15. Rapoartele de inspecţie din partea ISJ sau MEdC
din utimii 2 ani (2004, 2005)
16. Contractul (copie)cu furnizorul de servicii
internet (minim 512 kbps garantat)
17. Contractul (copie) de service cu o firmă
specializată pentru administrarea reţelei (dacă e cazul)
18. Contractul de angajare şi CV-ul administratorului
de reţea
19. Alte anexe (opţional) în sprijinul aspectelor
prezentate în cererea de finanţare
20. Document avizat de ISJ care să ateste că unitatea
şcolară are în încadrare personal calificat în proporţie de 90%
21. Document elaborat de şcoală din care să rezulte
corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de
dezvoltare instituţională precum şi cu PRAI şi PLAI
Documentele care însoţesc Cererea de participare la
selecţie vor fi prezentate în ordinea de mai sus şi ataşate la sumar în ordinea
numerelor de identificare, cu o copertă care să conţină lista anexelor.
2.2.2 Unde si cum se trimit
cererile de participare la selecţie
|
Dosarele de cerere (cererea + documentele
însoţitoare) vor fi depuse în trei exemplare (1 original, plus 2 copii).
Plicul care conţine dosarul de cerere trebuie să poarte
numele complet al solicitantului, adresa şcolii, titlul proiectului (Phare TVET RO 2004-2006 - selecţie centre suport pentru educaţia la distanţă), precum şi menţiunea
"A nu se deschide înainte de sesiunea de evaluare
".
Solicitanţii trebuie să verifice dacă dosarul de cerere
de participare la selecţie este complet, pe baza listei de verificare din
formularul standard de cerere .
Dosarele de cerere vor fi trimise în plic sigilat, prin poşta recomandată sau mesagerie expresă cu confirmare de
primire sau depuse personal la: Centrul Naţional de Dezvoltare a Invăţământului
Profesional şi Tehnic, str. Spiru Haret nr. 10-12, sector 1, cod 010176,
Bucureşti, camera 52.
In cazul depunerii dosarelor la CNDIPT se va elibera o
confirmare de primire care va include data şi ora
primirii, număr de înregistrare şi semnătură.
Cererile de participare la selecţie trimise prin orice
alte mijloace (ex: fax sau e-mail), trimise la alte adrese sau trimise după
termenul limită vor fi respinse.
Cererile de participare la
selecţie completate de mână nu vor fi acceptate.
Termenul limită pentru primirea cererilor de
participare la selecţie şi a documentaţiei este 15 februarie 2006 (data
poştei), ora 16.00.
Orice solicitare primită după
termenul limită va fi respinsă.
2.3 Evaluarea şi
Selectarea Cererilor de participare la selecţie
Toată documentaţia solicitanţilor va fi examinată şi
evaluată de către Comitetul Naţional de Selecţie conform următoarelor criterii:
(1) Conformitatea cererii
Se verifică dacă cererea este completă, în acord cu
grila de conformitate administrativă.
(2) Eligibilitatea solicitanţilor
Eligibilitatea solicitantului se stabileşte conform
criteriilor de eligibilitate.
(3) Evaluarea
relevanţei documentaţiilor solicitanţilor
Evaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor va fi
efectuată în conformitate cu criteriile de relevanţă conţinute în Grila de
Evaluare.
Neconformitatea cererii şi neîncadrareaîn criteriile de
eligibilitate conduc la respingerea solicitării.
Criteriile de conformitate şi de eligibilitate sunt
eliminatorii. Documentaţia care nu întruneşte aceste criterii este exclusă de
la etapa evaluării criteriilor de relevanţă.
La evaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor vă
rugăm luaţi notă de următoarele informaţii importante:
Notă privind Punctajul
Evaluarea relevanţei se face pe baza criteriilor de
relevanţă, subcriteriilor şi punctajelor descrise în Grila de evaluare. Fiecărui
subcriteriu îi corespunde un punctaj între 1 şi 5 în concordanţă cu următoarele
recomandări:
1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = acceptabil; 4
= bun; 5 = foarte bun.
Se va efectua un total al punctajului pentru fiecare
solicitant.
Calitatea tuturor dosarelor depuse pentru o regiune va fi evaluată pe baza grilelor de evaluare în funcţie de care
fiecare şcoală va obţine un punctaj. Decizia finală se va lua de către
Comitetul Naţional de Selecţie după ce au fost examinate toate dosarele.
Comitetul Naţional de Selecţie va întocmi în final o listă de şcoli propuse
pentru a funcţiona ca centre suport pentru educaţia la distanţă cuprinse în
proiectul Phare 2004-2006, menţionând punctajul acordat şi domeniile de
pregătire din oferta educaţională a şcolii. Selecţia se va efectua în
ordinea descrescătoare a punctajului obţinut în urma evaluării dosarelor, la
nivel regional şi naţional precum şi pe baza domeniilor de pregătire
profesională oferite de şcoli, corelate cu domeniile de dezvoltare din PRAI astfel
încât să nu fie selectate mai multe şcoli cu acelaşi domeniu de pregătire la
nivel naţional . Numărul maxim de şcoli selectate pe regiune va fi de 2.
2.4 Informaţii privind decizia DE selecţie A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT care vor PARTICIPA LA PROGRAM CA CENTRE
PENTRU EDUCAŢIA LA DISTANŢĂ
Lista definitivă a şcolilor
selectate este aprobată de Ministrul Educaţiei şi Cercetării prin ordin care va
fi publicat pe site-ul www.edu.ro. Solicitanţii vor fi informaţi în scris,
la cerere, privind motivele de respingere a cererii de selecţie. Decizia de a
respinge o cerere de participare la selecţie va avea la bază unul din
următoarele motive:
- Cererea a fost primită
după data de închidere a licitaţiei;
- Dosarul de cerere nu răspunde
criteriilor de conformitate administrativă sau condiţiilor de eligibilitate
prestabilite;
- Cererea nu a fost
completată conform precizărilor din prezentul ghid;
- Cererea a fost scrisă de
mână;
- Calitatea documentaţiei
prezentate nu a întrunit punctajul care să permită încadrarea în numărul de
şcoli stabilit.
Lista abrevierilor:
ADR- Agenţia de Dezvoltare Regională
AJOFM - Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă
CJ- Consiliul Judeţean
CLDPS- Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului
Social
CNDIPT- Centrul Naţional de
Dezvoltare a învăţământului Profesional şi Tehnic
ISJ - Inspectoratul Şcolar Judeţean
MEdC - Mnisterul Educaţiei şi Cercetării
MIE- Ministerul Integrării Europene
TVET Invăţământ Profesional şi Tehnic
PRAI- Plan Regional de acţiune pentru învăţământ
Profesional şi Tehnic
PLAI- Plan Local (judeţean) de acţiune pentru
Invăţământ Profesional şi Tehnic
Anexe:
2.1.Lista şcolilor eligibile din Proiectul Phare TVET
2001-2002
2.2.Lista şcolilor eligibile din proiectul Phare RO
9405
2.3. Lista domenii/ profiluri prioritare pe regiuni de
dezvoltare, identificate prin PRAI
ANEXA Nr. 3*)
Grila de evaluare - criterii de eligibilitate şi de
relevanţă
Criterii de eligibilitate
|
Sursa de verificare
|
Surse furnizate (DA/NU)
|
Admis/Respins
|
Verificat de, la (data)
|
I. Unitate de învăţământ ce
şcolarizează în învăţământul profesional şi tehnic liceal
|
-cererea de participare la selecţie -documentul de înfiinţare a
şcolii şi documente care atestă modificările ulterioare -planul de
şcolarizare avizat de ISJ şi CLDPS pentru anii şcolari 2004-2005 şi 2005-2006
|
|
|
|
II. Unitatea şcolară este inclusă
în Lista şcolilor din proiectele Phare RO 9405 şi Phare TVET 2001-2002
|
Lista şcolilor cuprinse în proiectul Phare RO 9405 şi a şcolilor
din proiectul Phare TVET
2001-2002
|
|
|
|
III. Şcoala este direct responsabilă de pregătirea şi
managementul activităţilor şi nu acţionează ca intermediar
|
-cerere de participare la selecţie
|
|
|
|
IV. Unitatea şcolară deţine
infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în
TVET pentru educaţie la distantă
|
Contract cu furnizorul de servicii Internet -conexiune la
Internet, minim 512 Kbps garantat
|
|
|
|
V. Unitatea şcolară are personal
calificat în proporţie de 90%
|
Document avizat de ISJ care să ateste că unitatea şcolară are în
încadrare personal calificat în proporţie de 90%
|
|
|
|
Anexa B1- Grila evaluare centre pentru educaţia la
distanţă
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
Criterii de relevanţă
|
Surse de verificare
|
Punctaj obţinut
|
Observaţii
|
Verificat de, la (data)
|
I. oferta educaţională:
1.1 oferta şcolii în formarea profesională iniţială este
relevantă pentru priorităţile de dezvoltare ale zonei ţintă în care e
amplasată (5p)
|
- planul de şcolarizare pentru anii 2004-2005 şi 2005-2006,
avizat de ISJ şi CLDPS
- planul de acţiune al şcolii (PAS)Planul de dezvoltare
instituţională
- document elaborat de şcoală din care să rezulte corelarea
planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de dezvoltare
instituţională precum şi cu PRAI şi PLAI
|
|
|
|
1.2 Şcoala furnizează şi programe de formare continuă pentru
adulţi, agenţi economici locali, etc -5p
|
- cererea de participare la selecţie (Cap. 4. - Formarea
adulţilor)
- autorizaţia CNFPA pentru cursuri de fomare adulţi sau
Documentul de înregistrare a documentaţiei pentru obţinerea autorizării
(pentru programele în curs de evaluare în vederea autorizării)
- document de acreditare CISCO
- document eliberat de AJOFM care atestă derularea de programe
continuă în 2005
- dovezi privind programele adresate
adulţilor derulate de şcoală în 2005
|
|
|
|
II. adaptarea ofertei
educaţionale la nevoile individuale ale populaţiei care participă
la programe de formare profesională:
2.1. şcoala are preocupări pentru adaptarea ofertei şcolare
pentru a
|
- cererea de participare la selecţie
(cap.II)
-planul de dezvoltare instituţională / planul de acţiune al
şcolii (PAS)
- exemple de proiecte, auxiliare curriculare, module de
curriculum elaborate pentru educaţie la distanţă (individual sau în
parteneriat)
|
|
|
|
Anexa B1- Grila evaluare centre
pentru educaţia la distanţă
răspunde cerinţelor specifice educaţiei la distanţă (5p)
|
|
|
|
|
III. cultura organizaţională, managementul şi parteneriatul
social
|
|
|
|
|
3.1. existenţa în planul de
acţiune al şcolii /planul de dezvoltare instituţională a unei misiuni sociale
clare şi a unor responsabilităţi la nivel comunitar (5p)
|
-planul de dezvoltare instituţională / planul de acţiune al
şcolii (PAS) actualizat în anul 2005 şi elaborat dintr-o perspectivă de cel
puţin 5 ani
|
|
|
|
3.2. existenţa unor parteneriate sociale
active, stabile, de durată (5p)
|
-documente care atestă parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii,
instituţii, agenţi economici ( convenţii, contracte, protocoale, etc.)
- cererea de participare la selecţie capitolele 2.4 (consiliul de
administraţie), III (parteneriat)
|
|
|
|
3.3. capacitatea de atragere a fondurilor extrabugetare (venituri
extrabugetare şi sursele lor obţinute în ultimii doi ani) - 5p
|
-buget de venituri şi cheltuieli pe anii 2004 şi 2005
|
|
|
|
3.4. Capacitatea echipei manageriale şi
calitatea actului managerial -5p
|
-CV-ul directorului şcolii, al directorului adjunct responsabil
cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare
„tehnologii''
-ultima evaluare anuală a ISJ şi rapoarte de inspecţii ale ISJ sau
MEdC
|
|
|
|
Anexa Bl- Grila evaluare centre pentru educaţia la
distanţă
IV. resurse umane şi
materiale
|
|
|
|
|
4.1. personal didactic calificat (5p)
|
-cerere de participare la selecţie (cap. Resurse umane)
-documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a
personalului didactic şi auxiliar
- document avizat de ISJ care să ateste că unitatea şcolară are
în încadrare personal calificat în proporţie de 90%
|
|
|
|
4.2. o politică de investiţie în resurse umane (motivare, formare, promovare, etc) (5p)
|
-planul de dezvoltare instituţională / planul de acţiune al
şcolii (PAS)
|
|
|
|
4.3. cadrele didactice şi auxiliare din şcoală au participat la
cursuri de iniţiere sau/si perfecţionare în domeniul IT , în folosirea
internetului şi a resurselor multimedia (5 p)
|
-documente care atestă participarea la cursuri de formare
continuă a personalului didactic şi auxiliar (selecţie pentru domeniul IT)
|
|
|
|
4.4. Şcoala dispune de facilităţi de spaţiu şi dotări
corespunzătoare formării profesionale (5p)
|
- planul de investiţii al şcolii pentru anul 2005 şi 2006
- Cererea de participare la selecţie (cap. 6, dotarea cu obiecte
de inventar şi echipamente pentru informatica)
|
|
|
|
4.5 investiţii în echipamente IT, în software educaţional şi
servicii informatice (internet, e-mail) (5p)
|
- Cererea de participare la selecţie (cap. 6 - lista achiziţiilor
de echipamente IT, echipamente multimedia, software educaţional, din anii
2004-2005
- contractul cu furnizorul de servicii internet ( minim 256 kb/s)
- contract de service cu firmă
specializată pentru administrarea reţelei / contract de angajare
administrator reţea
- planul de investiţii al scolii pentru anul 2005 şi 2006, cu
|
|
|
|
Anexa Bl- Grila evaluare centre pentru educaţia la
distanţă
4.6. şcoala are pagină web care include forum - 5p
|
avizul ISJ şi autorităţii locale
-adresa paginii web
|
|
|
|
4.7. şcoala are încadrat un administrator de reţea calificat 5p
|
-copie contract de angajare şi CV administrator reţea sau
Contract de service cu o firmă specializată pentru administrarea reţelei
|
|
|
|
4.8. şcoala deţine legătura la internet -5p
|
-contract cu furnizorul de servicii Internet
|
|
|
|
V. sprijin acordat de autorităţile
locale pentru facilitarea investiţiilor în
învăţământul profesional şi tehnic-5p
|
-planul de dezvoltare
instituţională/planul de acţiune a şcolii, actualizat în 2005, elaborat dintr-o perspectivă de cel puţin 5 ani
-declaraţii de susţinere a dezvoltării şcolii din partea
autorităţilor locale
-planul de investiţii pentru anul 2005 şi 2006, avizat de ISJ şi CLDPS
|
|
|
|
Anexa B1- Grila evaluare centre pentru educaţia la
distanţă
ANEXA Nr. 4*)
Grilă de conformitate administrativă
Unitatea de învăţământ.........................................................................
Indicatori prevăzuţi
|
Indicatori furnizaţi
|
Admis/ Respins
|
Verificat de ..........................................
..........................................
la data_______________
|
Documentaţia de
participare la selecţie este
transmisă în plic sigilat
până la data limită de depunere
|
|
|
|
Documentaţia de
participare la selecţie este
transmisă în 1 original şi 2 copii
|
|
|
|
Documentaţia de
participare la selecţie este
completă
|
|
|
|
Anexele sunt complete*
|
|
|
|
Documentaţia de
participare la selecţie este
editată în formatul cerut
|
|
|
|
Documentaţia de
participare la selecţie este
semnată şi ştampilată de
unitatea şcolară solicitantă
|
|
|
|
Declaraţiile
cerute şi certificatele sunt
semnate şi ştampilate de emitenţi
|
|
|
|
* Dacă
o anexă lipseşte sau este incompletă, specificaţi titlul
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 5*)
MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE
MINISTERUL EDUCAŢIEI Şl
CERCETĂRII
Proiectele Phare RO 2004-2006 COEZIUNE
ECONOMICĂ şi
SOCIALĂ
COMPONENTA INVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL Şl
TEHNIC
Cerere de Participare la Selecţie - Formular
Denumirea solicitantului:
|
|
(numai pentru uz intern)______
Regiunea de dezvoltare...............................
*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
I. SOLICITANTUL
1. Identitate
Denumirea legală
completă (numele şcolii):
|
|
Codul Fiscal
|
|
Adresa oficială:
|
|
Adresa poştală:
|
|
Reprezentant:
|
|
Telefon nr:
|
|
Fax nr:
|
|
Adresă E-mail:
|
|
Website:
|
|
2. Descrierea solicitantului
2.1. Când a fost înfiinţată şcoala dvs. şi când şi-a început
activitatea?
2.2. Care au fost transformările înregistrate în organizarea şcolii? (reorganizare, schimbarea denumirii, etc)
2.3. Care este în prezent domeniul prioritar al formării profesionale din şcoală?
2.4. Lista membrilor consiliului de administraţie al şcolii dvs.
Nr.crt
|
Numele
|
Instituţia
reprezentată în Consiliul de
adm.
|
Funcţia (în
cadrul instituţiei pe care o
reprezintă)
|
Vechime în consiliu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Planul de şcolarizare
3.1. Numărul de clase/ Numărul
elevilor şi structura acestora
pe niveluri de pregătire,
profile/ domenii şi calificări, şi pe ani de studiu, avizat de ISJ şi CLDPS, conform modelului de mai jos, pentru anul şcolar 2005-2006 (se anexează documentul cu avizul ISJ şi CLDPS)
Notă:
se vor introduce tabele separate pentru fiecare formă de învăţămâmt: zi,
seral, frecvenţă redusă etc. De asemenea, pentru clasele
organizate prin învăţământul
special, precum şi pentru
clasele din Programul „A doua şansă"
- Nr. total elevi în anul şcolar 2005-2006 (inclusiv înv. postliceal):..............
- Din care în învăţământul profesional şi tehnic (ruta progresivă prin ŞAM, liceu
filliera tehnologică, învăţământul postliceal):............
3.1.1. Ruta progresivă de profesionalizare (SAM, anul de completare, ciclul superior al
liceului)
Domeniul de pregătire
|
Calificarea**)
|
IX
|
X
|
XI
|
XII
|
XIII
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total*)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Cu subtotaluri pe fiecare domeniu
**) Calificarea vzată la sfârşitul nivelului de calificare respectiv (se menţionează calificările de
nivelul 1 pt. clasele a IX-a şi
a X-a; nivelul 2 pt. cl. XI, nivelul 3 pt. clasele XII-a şi a XIII-a)
3.1.2. Liceu
Filiera
|
Profilul
|
Calificarea / specializarea
|
IX
|
X
|
XI
|
XII
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total*)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Cu subtotaluri pe fiecare filieră şi profil
3.1.3 Şcoala
postliceală
Domeniul
|
Calificarea
|
Anul I
|
Anul II
|
Anul III
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
3.1.4 Şcoala
de maiştri
Domeniul
|
Calificarea
|
Anul I
|
Anul II
|
Anul III
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
Nr. clase
|
Nr. elevi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Situaţia socio-profesională a absolvenţilor şcolii în ultimii doi ani (încadraţi, continuă studiile, şomeri,
alte situaţii)
Cum se realizează monitorizarea absolvenţilor
3.3. Descriere a categoriilor de elevi cu nevoi
speciale de învăţare şcolarizaţi în prezent (dacă
există)
4. Formarea adulţilor
4.1. Programe de formare a adulţilor pentru care şcoala a obţinut autorizarea din partea CNFPA
Nr.crt.
|
Denumirea programului de formare autorizat de CNFPA
|
Tipul programului (calificare / iniţiere, perfecţionare
/ specializare etc)
|
Seria şi
numărul
autorizaţiei
|
Data autorizării
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Se anexează copie după
autorizaţia CNFPA
4.2. Programe de formare a adulţilor în curs de autorizare (pentru care şcoala a depus documentaţia la CNFPA în vederea autorizării)
Nr.crt.
|
Denumirea programului de formare
|
Tipul programului (calificare / iniţiere, perfecţionare
/ specializare etc)
|
Numărul şi data de înregistrare a cererii de
autorizare
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- se anexează copie după
adresa de înaintare (cu număr de înregistrare) a documentaţiei depuse la Comisia judeţeană de autorizare
4.3. Programe de formare a adulţilor autorizate de CNFPA derulate până în prezent
Nr.crt.
|
Denumirea programului de formare
|
Tipul programului (calificare / iniţiere,
perfecţionare /
specializare etc)
|
Perioada de desfăşurare
|
Nr. de
participanţi
înscrişi
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- se anexează
acte doveditoare
|
4.4. Alte programe educaţionale adresate adulţilor derulate de şcoală în ultimii 3 ani (de ex. în calitate de
academie CISCO)
Nr.crt.
|
Denumirea programului de formare
|
Tipul programului
|
Perioada de desfăşurare
|
Nr. de
participanţi
înscrişi
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-se anexează acte
doveditoare
5. Resurse umane
Nr. total cadre didactice:..............
din care:
-titulari......... (nr. prof. titulari) = ....%
- calificaţi.......(nr.) = ....%
Profesori de cultură generală: -total:
- din care titulari.......= ....% (din total prof. de
cultură gen.)
Profesori de discipline tehnice / de specialitate:
-total:
- din care titulari.......= ....% (din total prof. de de
specialitate)
Maiştri
instructori:
- total
- din care titulari........= ....% (din total maiştri instructori)
Grade didactice:
- Cadre didactice cu examen de
definitivat:........(număr) =
.... % din total
- Cadre didactice cu gradul didactic al II
lea:........(număr) = .... %
din total
- Cadre didactice cu gradul didactic I:........(număr) = .... % din total
- Cadre didactice cu doctorat:........(număr) =....% din total
Număr
profesori metodişti............din
care :
-de cultură generală............
-de specialitate................
Număr
de profesori autori de programe şcolare în programul de reformă - ultimii 5 ani. (Se anexează lista acestora indicând denumirea curriculumului la care a
colaborat şi anul în care a
fost elaborat)
Număr
de profesori autori de manuale / auxiliare curriculare (Se anexează lista acestora indicând denumirea
materialului la care a colaborat, anul în care a fost elaborat)
Număr
cadre didactice şi auxiliare
care au participat la cursuri de perfecţionare sau postuniversitare- ultimii 5 ani (Se anexează lista acestora indicând denumirea, tipul
programului şi instituţia prin care s-a desfăşurat)
- Din care, în domeniul tehnologiilor informatice şi de comunicare
6. Resurse materiale
Suprafaţa totală de care
dispune şcoala, din care:
-suprafaţă construită;
Destinaţia clădirilor; Număr de săli de clasă, laboratoare, cabinete, ateliere, săli de sport, cantina, cămine;
Laboratoare de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor:
Dotările
laboratoarelor - starea lor fizică şi morală, anul achiziţiilor;
Număr
de calculatoare -generaţie
-conectare la Internet (Structuraţi informaţiile de mai sus referitoare la laboratoarele de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor,
astfel încât să rezulte cu
claritate condiţiile materiale
existente în raport cu standardele şi programele de pregătire din oferta şcolii
- max. 1 pagină)
Numărul
de elevi care revin la un computer instalat (în anul şcolar 2005-2006)
Lista achiziţiilor de echipamente IT, echipamente multimedia, software educaţional, din ultimii 2 ani (2004 şi 2005)
Oferiţi
detalii privind legătura la
internet: modul de conectare, capacitatea de tranfer de date, etc.
Se anexează contractul cu furnizorul de servicii internet
Precizaţi cum asiguraţi
întreţinerea reţelei (prin contract de service cu firmă specializată pentru administrarea reţelei sau de către
administratorul de reţea,
etc). Se anexează, după caz, copia contractului de service cu o
firmă specializată pentru administrarea reţelei şi/sau contractul de angajare şi CV-ul administratorului de reţea
7. Resurse financiare
-buget de venituri şi cheltuieli pentru anii 2004 şi 2005
-surse, venituri şi cheltuieli extrabugetare pentru ultimii 2 ani (2004 şi 2005)
8. Capacitatea de management şi implementare proiecte
8.1. Dacă echipa de conducere a parcurs cursuri de formare în management
educaţional
8.2. Experienţă în derularea de proiecte
Maxim 1 pagină pentru fiecare proiect. Descrierea proiectelor derulate de şcoala dvs în ultimii 3 ani, menţionând pentru fiecare proiect:
Titlul proiectului
(a) scopul şi localizarea proiectului
(b) rezultatele proiectului
(c) promotorul proiectului, partenerii şi rolurile în proiect
(d) bugetul proiectului
(e) sursele de finanţare
8.3. Dacă există preocupări pentru activităţi de inovaţie la
nivelul şcolii pentru
ameliorarea procesului didactic (descriere a proiectului şi a sursei de finanţare, după caz)
II. VALORIFICAREA ACHIZIŢIILOR DIN PROGRAMUL PHARE PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL Şl TEHNIC
Prezentaţi pe scurt (maxim 1 pagină) acţiunile
derulate până în prezent
pentru implementarea în cadrul şcolii a achiziţiilor
din Programul Phare (T)VET la care a participat şcoala dvs., cu referire la implementarea standardelor de pregătire profesională
- curriculum în dezvoltare locală (se anexează şi un exemplu de
curriculum în dezvoltare locală)
- învăţarea centrată pe
elev
- elevii cu nevoi speciale
- parteneriatul cu întreprinderile
- orientarea carierei
- asigurarea calităţii (obligatoriu numai pentru centrele de resurse din Programul Phare
TVET 2001-2002)
- altele (menţionaţi)
Implicarea şcolii în acţiuni de
formare şi diseminare către alte şcoli a achiziţiilor
din programul de reformă a învăţământului profesional şi tehnic (acţiuni şi rezultate
concrete)
Anexaţi eventuale dovezi privind aspectele de mai sus
III. PARTENERIAT
Se vor descrie acţiuni desfăşurate
sau în curs de desfăşurare
realizate în parteneriat cu diferite instituţii şi organizaţii la nivel local cu accent pe obiectivele
vizate, acţiunile şi rezultatele concrete ale parte ne
Matelor respective (ex.: acţiuni
de inovare, dezvoltarea bazei materiale, practica elevilor, sprijin pentru
elevi, curriculum în dezvoltare locală, inserţia absolvenţilor, formarea continuă a profesorilor etc.)
NOTĂ: se ataşează documente care atestă parteneriatul
şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii,
contracte, protocoale, etc)
1. Cu părinţii
2. Cu agenţii economici
3. Cu Agenţia de Dezvoltare Regională, Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei
de Muncă, Camera de Comerţ şi Industrie, autorităţi locale ( Prefectura, Consilii Locale, Primărie, etc)
4. Cu patronate, sindicate, asociaţii profesionale, ONG-uri
5. Cu instituţii de învăţământ
superior şi cercetare, Casa
Corpului Didactic
6. Cu parteneri din afara ţării
NOTĂ
Se ataşează:
7. Parteneri interesaţi de crearea unui centru suport de educaţie la distanţă
-argumentare.
Se vor ataşa declaraţii de susţinere sau de parteneriat cu autorităţi locale, agenţi economici, etc.
din care să rezulte interesul şi susţinerea
acestora pentru crearea
unui centru suport de educaţie la distanţă în cadrul şcolii_______________________
IV. DECLARAŢIA SOLICITANTULUI
Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal al şcolii solicitante pentru participarea la
selecţie, certific următoarele:
(a) informaţiile furnizate în această cerere sunt corecte şi
(b) solicitantul este eligibil, conform criteriilor de
eligibilitate (administrative) din Ghidul de Selecţia a unităţilor de
învăţământ în Proiectele Phare
RO 2004-2006 Coeziune Economică şi Socială - componenta Invăţământ Profesional şi
Tehnic (TVET).
Nume:
|
|
Funcţie:
|
|
Semnătura/ Ştampila:
|
|
Data şi Locul:
|
|
Listă de verificare
Inainte de a trimite propunerea, vă rugăm să verificaţi dacă cererea este completă:
Formularul de Cerere de Participare la Selecţie
|_| propunerea este completă şi redactată în
conformitate cu formularul de Cerere de Participare la Selecţie
|_| aveţi 3 seturi ale documentaţiei pentru participare la selecţie, un original şi
două copii
|_| cererea este editată pe calculator/maşină de scris şi este în limba română
|_| documentele doveditoare sunt semnate de
parteneri
|_| declaraţia solicitantului (Secţiunea a IV a) este semnată şi ştampilată
Anexe
următoarele
documente însoţitoare ale
Cererii de Participare la Selecţie
Pentru toţi solicitanţii (obligatoriu să existe toate tipurile de documente cu excepţia celor pentru care este
prevăzut altceva):
1. Copie după documentul de
identitate a şcolii ( documente de înfiinţare, certificate eliberate de ISJ/
ISMB care atestă înfiinţarea şi funcţionarea);
2. Copie a ultimului Plan de dezvoltare
instituţională a şcolii / Planului de Acţiune al Şcolii (PAS) actualizat în
2005 şi elaborat dintr-o perspectivă pe cel puţin 5 ani (de dorit până în 2013)
3. Copie a Planului de şcolarizare al unităţii de
învăţământ structurat pe calificări şi niveluri de educaţie, pentru anii
2004-2005 şi 2005-2006 avizat de ISJ/ ISMB şi CLDPS;
4. Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anii 2004 şi
2005 în care să fie evidenţiate rezultatele financiare extrabugetare pe ultimii
doi ani ( 2004 şi 2005);
5. Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2005
şi 2006 avizat de ISJ/ ISMB şi autoritatea locală;
6. Declaraţii de susţinere a dezvoltării şcolii din
partea autorităţilor locale (obligatoriu); opţional, alte declaraţii de
susţinere sau de parteneriat (din care să rezulte interesul şi susţinerea
pentru crearea unui centru suport de educaţie la distanţă în cadrul şcolii) vor
fi ataşate dacă sunt disponibile;
7. Documente care atestă parteneriatul şcolii cu
diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii, contracte ,
protocoale, etc), încheiate în anii şcolari 2004-2005 şi 2005-2006
8. CV-urile directorului şcolii, al directorului
adjunct -responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al
responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;
9. Lista profesorilor autori de programe şcolare în
programul de reformă - ultimii 5 ani
10. Lista profesorilor autori de manuale / auxiliare
curriculare în programul de reformă -ultimii 5 ani
11. Lista
participanţilor şi documente care atestă participarea la cursuri de formare
continuă a personalului didactic şi auxiliar;
12. Copie după documentul de autorizare ca furnizor de
formare pentru adulţi sau copie după documentul de acreditare ca "Academie
CISCO" (în cazul în care unităţile de învăţământ nu dispun de astfel de
documente vor prezenta un document eliberat de AJOFM/ AMOFM care să ateste că
unitatea de învăţământ a derulat programe de formare profesională continuă în
anul 2005)
13. Exemple de materiale de învăţare elaborate în
cadrul şcolii (în ultimii 2 ani)
14. Ultima evaluare anuală a ISJ/ ISMB
15. Rapoartele de inspecţie
din partea ISJ/ ISMB sau MEdC din utimii 2 ani (2004, 2005)
16. Contractul (copie)cu furnizorul de servicii
internet (minim 512 Kbps garantat)
17. Contractul (copie) de service cu o firmă
specializată pentru administrarea reţelei (dacă e cazul)
18. Contractul de angajare şi CV-ul administratorului
de reţea
19. Alte anexe (opţional) în sprijinul aspectelor
prezentate în cererea de finanţare
20. Document avizat de ISJ/ISMB care să ateste că
unitatea şcolară are în încadrare personal calificat în proporţie de 90%
21. Document elaborat de şcoală din care să rezulte
corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de
dezvoltare instituţională precum şi cu PRAI şi PLAI