ORDIN Nr. 277
din 15 iunie 2009
pentru aprobarea
Metodologiei de preluare de catre directiile generale de asistenta sociala si
protectia copilului judetene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului
Bucuresti a contractelor privind angajamentul de plata a dobanzii, încheiate de
Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap si de asigurare a
transferurilor financiare
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 451 din 30 iunie 2009
Văzând aprobarea Referatului nr. 9.225 din data de 15
iunie 2009,
având în vedere prevederile art. 27 din Legea nr.
448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederile art. 17
din Hotărârea Guvernului nr. 268/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 448/2006,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Ordonanţa
Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii
Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 239/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Persoanele
cu Handicap emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de preluare de către
direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene,
respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti a contractelor privind
angajamentul de plată a dobânzii încheiate de Autoritatea Naţională pentru
Persoanele cu Handicap şi de asigurare a transferurilor financiare, prevăzută
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţiile de specialitate din cadrul
Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi reprezentanţii
direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene,
respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu
Handicap,
Doina Micsunica Dretcanu
ANEXA
METODOLOGIE
de preluare de către direcţiile generale de
asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor
municipiului Bucureşti a contractelor privind angajamentul de plată a dobânzii
încheiate de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap şi de
asigurare a transferurilor financiare
Art. 1. - (1) Prezenta metodologie stabileşte
modalitatea de preluare de către direcţiile generale de asistenţă socială şi
protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului
Bucureşti a contractelor privind angajamentul de plată a dobânzii încheiate de
Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap şi de asigurare a
transferurilor financiare.
(2) In sensul prezentului ordin, Autoritatea Naţională
pentru Persoanele cu Handicap, denumită în continuare Autoritate, predă,
iar direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene,
respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare
DGASPC, preiau contractele privind angajamentul de plată a dobânzii,
denumite în continuare contracte.
Art. 2. - (1) In vederea desfăşurării în bune condiţii
a activităţii de predare/preluare de la Autoritate către DGASPC a contractelor,
se constituie o comisie numită prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
(2) Predarea/preluarea contractelor încheiate de
Autoritate se face eşalonat, pe judeţe, pe bază de proces-verbal de
predare-primire, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, în prezenţa
membrilor comisiei Autorităţii şi a directorilor generali ai DGASPC sau a
persoanelor împuternicite de către aceştia, convocaţi în scris.
(3) In sensul prezentului ordin, prin contract se
înţelege documentul prin care Autoritatea s-a angajat să plătească dobânda la
creditele pentru achiziţionarea unui singur autovehicul şi pentru adaptarea
unei locuinţe conform nevoilor individuale de acces, precum şi documentaţia care
a stat la baza încheierii acestuia.
(4) Contractul şi documentaţia aferentă se constituie
în dosarul beneficiarului, denumit în continuare dosar.
Art. 3. - Dosarul care se predă la DGASPC are paginile
numerotate şi ştampilate şi conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:
a) documentaţia care a stat la baza eliberării
adeverinţei referitoare la acordul plăţii dobânzii, care cuprinde cerere, copie
de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap, copie de pe
documentul de identitate, declaraţie pe propria răspundere referitoare la
faptul că îndeplineşte condiţiile legii, declaraţie pe propria răspundere
referitoare la faptul că va comunica Autorităţii orice modificare privind
încadrarea în grad de handicap, hotărâre de punere sub interdicţie/dispoziţie
de curatelă, după caz;
b) adeverinţa referitoare la acordul plăţii dobânzii
conform art. 17 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 448/2006
privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 268/2007;
c) contractul de credit bancar încheiat între
beneficiar şi unitatea bancară, însoţit de graficul de rambursare în baza
căruia se efectuează plata;
d) factura de achiziţionare a autovehiculului sau
contractul de vânzare-cumpărare a acestuia, certificat conform cu originalul
sau legalizat de un notar; sau documentaţia necesară pentru adaptarea locuinţei
potrivit nevoilor individuale de acces ale persoanei cu handicap, care cuprinde
proiectul tehnic, devizul proiectului şi declaraţia pe propria răspundere de
îndeplinire a standardelor cu privire la accesibilitate;
e) contractul privind angajamentul de plată a
dobânzii încheiat între Autoritate şi beneficiar;
f) documentul care atestă că beneficiarul este
posesorul autoturismului - certificat fiscal eliberat de administraţia
financiară sau copie a talonului;
g) acte adiţionale încheiate între Autoritate şi
beneficiar, după caz;
h) dovada plăţilor efectuate de Autoritate, până la
data predării;
i) opis, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 4. - (1) La data predării/preluării, Autoritatea
face dovada plăţilor efectuate, pentru fiecare beneficiar în parte, în
conformitate cu prevederile contractului privind angajamentul de plată a
dobânzii.
(2) Dovada plăţilor efectuate o reprezintă fişa
partener din sistemul contabil al Autorităţii, care va fi anexată la dosar.
Art. 5. - Incepând cu data preluării, DGASPC preia
răspunderea continuării plăţilor, inclusiv a celor neefectuate până la data
preluării, şi va înştiinţa beneficiarii contractelor în acest sens.
Art. 6. -Adeverinţele referitoare la acordul plăţii
dobânzii eliberate de către Autoritate începând cu anul 2008 sunt valabile în
vederea încheierii unui contract privind angajamentul de plată a dobânzii.
Art. 7. - (1) Sumele necesare pentru plata dobânzilor
pentru anul 2009 sunt cuprinse în bugetul Autorităţii.
(2) In vederea asigurării transferului de la bugetul
Autorităţii al sumelor aferente plăţii dobânzilor, DGASPC transmite Autorităţii
necesarul de fonduri, până la data de 15 a lunii în curs, pentru luna
următoare.
(3) Cererea pentru necesarul de fonduri cuprinde
informaţiile prevăzute în anexa nr. 3.
(4) DGASPC, prin reprezentanţii desemnaţi, certifică
realitatea şi legalitatea sumelor înscrise în cerere şi îşi asumă răspunderea
în utilizarea creditelor, doar pentru scopul solicitat.
(5) La cerere se anexează o copie a contului de
execuţie din luna anterioară cererii.
(6) Cheltuielile aferente plăţii dobânzilor se
decontează din bugetul DGASPC, din transferuri de la bugetul Autorităţii.
Art. 8. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
PROCES-VERBAL
de predare-primire a dosarelor privind angajamentul
plăţii dobânzilor la creditele persoanelor cu handicap
Incheiat astăzi,............../............/2009,
pentru a certifica predarea de către Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu
Handicap, reprezentată prin...................................................,
către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului
...................................., reprezentată
prin......................................., a unui număr
de....................(Se completează în cifre şi
litere.)(.................................................) dosare privind angajamentul
plăţii dobânzilor la creditele persoanelor cu handicap, conform anexei.
Fiecare dintre dosare este însoţit de un opis care
include următoarele informaţii: numele şi prenumele beneficiarului, CNP,
judeţul, numărul de file, ultima lună plătită, numele documentelor şi pagina la
care se regăseşte fiecare dintre acestea, data la care a fost întocmit opisul,
numele, prenumele şi semnătura persoanei care a întocmit opisul.
Procesul-verbal a fost încheiat în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare
parte, şi conţine un număr de................file, inclusiv anexa.
Am predat (Autoritate)
|
|
Am preluat (DGASPC)
|
Numele şi prenumele
|
Semnatura
|
|
Numele şi prenumele
|
Semnatura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ştampila
|
|
|
Ştampila
|
|
ANEXA
la procesul-verbal de predare-primire
nr.................../..........................., încheiat între Autoritate şi
DGASPC...............................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
CNP
|
Numărul de file la dosar
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
|
5
|
|
|
|
6
|
|
|
|
…
|
|
|
|
…
|
|
|
|
…
|
|
|
|
n
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2 la metodologie
OPIS
Numele şi prenumele beneficiarului
|
|
CNP
|
|
Judeţul
|
|
Adresa
|
|
Nr. de file la dosar
|
|
Ultima lună plătită
|
|
Documentul
|
Pag.
|
Cerere
|
|
Copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap
|
|
Copie de pe documentul de identitate
|
|
Declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că
îndeplineşte condiţiile legii
|
|
Declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că va
comunica Autorităţii orice modificare privind încadrarea în grad de handicap
|
|
Hotărâre de punere sub interdicţie/dispoziţie de curatelă, după
caz
|
|
Adeverinţa referitoare la acordul plăţii dobânzii
|
|
Contractul de credit bancar încheiat între beneficiar şi unitatea
bancară, însoţit de graficul de rambursare în baza căruia se efectuează plata
|
|
Factura de achiziţionare a autovehiculului sau contractul de
vânzare-cumpărare a acestuia, certificat conform cu originalul sau legalizat
de un notar
|
|
Documentaţia necesară pentru adaptarea locuinţei potrivit
nevoilor individuale de acces ale persoanei cu handicap, care cuprinde
proiectul tehnic, devizul proiectului şi declaraţia pe propria răspundere de
îndeplinire a standardelor cu privire la accesibilitate
|
|
Contractul privind angajamentul de plată a dobânzii încheiat
între Autoritate şi beneficiar
|
|
Documentul care atestă că beneficiarul este posesorul
autoturismului - certificat fiscal eliberat de administraţia financiară sau
copie a talonului
|
|
Acte adiţionale încheiate între Autoritate şi beneficiar, după
caz
|
|
Dovada plăţilor efectuate de Autoritate, până la data predării -
Fişa partener (centralizatorul plăţilor efectuate)
|
|
Numele persoanei care a întocmit opisul
|
|
Semnătura persoanei care a întocmit opisul
|
|
Data întocmirii opisului
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3 la metodologie
CERERE
pentru necesarul de fonduri privind plata dobânzii
la creditele persoanelor cu handicap
Judeţul....................../Data........................./Solicitare
pentru luna....................anul...........................
Nr. crt.
|
Numele şi
prenumele
beneficiarului
|
CNP
|
Gradul de handicap
|
Valoarea creditului
|
Moneda creditului
|
Tipul
contractului
(autoturism/
adaptare)
|
Banca
|
Durata împrumutului
|
Dobânda
curentă conform
graficului de
rambursare
|
Nr. de luni restante
|
Suma restantă
|
Suma solicitată
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnăturile autorizate
Ştampila