Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 253 din 7 iunie 2006

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii programului, respectiv subprogramelor nationale cu scop curativ finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 543 din 23 iunie 2006



In temeiul Legii bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, al Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, al Hotărârii Guvernului nr. 706/2006 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi pentru aprobarea listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiază asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, şi al Hotărârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,

văzând referatele de aprobare nr. 596/2006 al Ministerului Sănătăţii Publice şi nr. 2.080/2006 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţiile de specialitate ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate judeţene şi a municipiului Bucureşti, Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi unităţile sanitare prin care se derulează aceste subprograme vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. De la această dată îşi încetează aplicabilitatea Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.113/153/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizării programelor, respectiv subprogramelor de sănătate finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 949 din 26 octombrie 2005.

Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

 

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Cristian Vlădescu

ANEXA

NORME   METODOLOGICE privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate

1. Dispoziţii generale

1.1.   Ministerul Sănătăţii Publice împreună cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate organizează licitaţii la nivel naţional pentru achiziţia unor medicamente şi materiale sanitare specifice necesare consumului în spital şi în ambulatoriu, finanţate în cadrul programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ, din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi nominalizate prin ordin al ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare privind achiziţiile publice, inclusiv a celor referitoare la aplicarea procedurii de licitaţie electronică.

1.2.   Casa Naţională de Asigurări de Sănătate este autorizată să încheie şi să deruleze contracte de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice necesare realizării subprogramelor naţionale cu scop curativ, denumite în continuare subprograme, ale căror cheltuieli se cuprind în bugetul acesteia.

1.3.  Subprogramele pentru care achiziţia de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice se realizează prin licitaţie la nivel naţional sunt nominalizate şi aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

1.4.   In cazul subprogramelor pentru care achiziţia medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice nu se realizează prin licitaţie la nivel naţional, în situaţia în care se vor organiza astfel de licitaţii şi se vor desemna furnizorii câştigători, casele de asigurări de sănătate vor rezilia contractele încheiate cu unităţile sanitare pentru suma rămasă nedecontată.

1.5.   Casele de asigurări de sănătate sunt împuternicite să reprezinte Casa Naţională de Asigurări de Sănătate în relaţia cu unităţile sanitare care au calitatea de beneficiar final, pentru realizarea subprogramelor.

1.6. Achiziţia unor medicamente şi/sau materiale sanitare specifice care se acordă în spital şi în ambulatoriu, necesare derulării subprogramelor nenominalizate prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru aprobarea derulării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, care se elaborează anual, se efectuează de fiecare unitate sanitară, cu respectarea prevederilor legale referitoare la achiziţiile publice.

2. Incheierea contractelor de furnizare de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice

2.1.  In urma procedurilor legale de achiziţii publice Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în calitate de achizitor, încheie direct cu furnizorii desemnaţi câştigători contracte de furnizare de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice.

2.2.   Contractele menţionate la pct. 2.1 sunt valabile până la sfârşitul anului pentru care au fost încheiate şi pot fi prelungite, cu acordul părţilor, prin acte adiţionale lunare, până la organizarea unor noi licitaţii naţionale în anul următor, în condiţiile legii.

2.3.   Contractele încheiate între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în calitate de achizitor, şi furnizori au ca obiect furnizarea către unităţile sanitare a medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice acordate în cadrul subprogramelor pentru care s-a efectuat licitaţie la nivel naţional. Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice sunt destinate consumului în spital şi în ambulatoriu. Medicamentele ce se acordă în ambulatoriu în cadrul subprogramelor se asigură prin farmaciile aparţinînd unităţilor sanitare prin care aceste subprograme se derulează.

2.4.   Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice sunt cuprinse în propunerea tehnică anexată la contractele de furnizare. Livrarea acestora se efectuează la termenele şi în conformitate cu clauzele referitoare la obligaţiile părţilor asumate prin contractele de furnizare încheiate, pe baza necesarului lunar de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice, transmis Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate de unităţile sanitare implicate în derularea subprogramelor. Necesarul lunar va fi avizat de medicul coordonator judeţean de program, care analizează solicitarea lunară din punct de vedere cantitativ şi valoric. Aceste solicitări lunare se stabilesc de fiecare unitate sanitară şi cuprind numai medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, care au fost achiziţionate prin licitaţie la nivel naţional. Solicitările lunare de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice sunt centralizate la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, analizate din punct de vedere cantitativ şi valoric şi avizate de comisiile de experţi desemnate prin ordin ai preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

2.5.   Beneficiarul final al contractelor de furnizare încheiate între achizitor - Casa Naţională de Asigurări de Sănătate - şi furnizori este unitatea sanitară prin care se derulează subprograme.

2.6.  In calitate de achizitor, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va plăti furnizorului valoarea convenită pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în contractele de furnizare de medicamente şi/sau de materiale sanitare.

2.7.   Contractele de furnizare au anexate următoarele documente:

a)  propunerea tehnică;

b)  propunerea financiară;

c)  graficul de livrare;

d)  scrisoarea de livrare lunară.

3. Derularea contractelor de furnizare de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice

Obligaţiile părţilor

A. Obligaţiile furnizorului

3.1.     Furnizorul este obligat să livreze lunar medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, în baza contractului de furnizare, respectând standardele cuprinse în propunerea tehnică, preţurile cuprinse în propunerea financiară, precum şi cantităţile şi termenele de livrare cuprinse în graficul de livrare. Furnizorul este obligat să livreze medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice care fac obiectul contractului de furnizare şi/sau al actelor adiţionale la acesta, în baza graficelor de livrare transmise acestuia de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, ca urmare a centralizării necesarului de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice, transmis de unităţile sanitare, cu avizul medicului coordonator judeţean, şi avizate de comisiile de experţi desemnate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

3.2.   Furnizorul este obligat să livreze medicamente şi/sau materiale sanitare specifice la sediul unităţilor sanitare beneficiare, care sunt nominalizate de ministerele în subordinea cărora funcţionează şi aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

3.3.   Furnizorul este obligat să respecte întregul proces de livrare cu toate etapele sale prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii şi familiei nr. 863/2001 pentru aprobarea Regulilor de bună practică de distribuţie angro a produselor medicamentoase, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 46 din 23 ianuarie 2002.

3.4.   La livrarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice furnizorul este obligat să comunice achizitorului în scris, printr-o adresă de informare, datele de expediere. Adresa de informare se întocmeşte conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.

3.5.   Furnizorul este obligat să ambaleze produsele livrate pentru a preîntâmpina orice problemă ce poate să apară la manipularea în timpul transportului, tranzitului şi al expunerii la temperaturi extreme, soare, precipitaţii etc, astfel încât acestea să ajungă în bună stare la beneficiarul final.

3.6.   Furnizorul are responsabilitatea de a asigura produsele furnizate împotriva pierderilor sau deteriorării neprevăzute pe timpul transportului, până în momentul în care acestea sunt recepţionate. După încheierea procesului-verbal de recepţie responsabilitatea furnizorului privind asigurarea produselor   încetează.

3.7.  Furnizorul are obligaţia de a suporta contravaloarea transportului produselor livrate până la destinaţia finală.

3.8.   Furnizorul are obligaţia de a asigura transportul medicamentelor şi/sau al materialelor sanitare specifice de la un spital la altul, în situaţia în care achizitorul dispune măsuri de redistribuire. Acest serviciu se efectuează fără a majora valoarea contractului de furnizare.

3.9.   Furnizorul este obligat să remită beneficiarului final următoarele documente care însoţesc medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice livrate:

a)  factura fiscală;

b)  avizul de expediţie;

c)   certificatul de calitate/certificatul de valabilitate sau garanţie;

d)  pocesul-verbal de recepţie.

Furnizorul are obligaţia de a nominaliza la rubrica „Cumpărător" din factura fiscală, pe lângă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în calitate de achizitor, şi unitatea sanitară, în calitate de beneficiar final.

Factura fiscală în original este transmisă achizitorului împreună cu datele specificate la pct. 3.4.

Furnizorul remite unităţii sanitare odată cu medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice livrate documentele prevăzute la lit. b), c) şi d), precum şi o copie a facturii fiscale. Scadenţa facturii este conform prevederilor din contractul de furnizare.

3.10.   Furnizorul are obligaţia să participe direct sau printr-un delegat la recepţia cantitativă şi calitativă a medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice.

3.11.   Recepţia se efectuează la sediul unităţii sanitare implicate în derularea subprogramului.

Fiecare lot de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice livrate va fi însoţit de certificatul de calitate obţinut de furnizor de la producător.

Furnizorul este obligat să înlocuiască, în termen de 48 de ore, medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice care nu corespund specificaţiilor tehnice, fără costuri suplimentare pentru achizitor.

3.12.   Dacă în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rămas este mai mic de 12 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a căror perioadă de valabilitate rămasă este mai mică de 80% din perioada totală de valabilitate.

Furnizorul este obligat să înlocuiască integral medicamentele livrate, dacă această solicitare s-a făcut înainte de depăşirea a 80% din perioada totală de valabilitate. Medicamentele care sunt furnizate în România exclusiv prin intermediul contractelor de furnizare vor beneficia de prevederile alineatului anterior, dacă solicitarea s-a făcut înainte de depăşirea a 50% din perioada totală de valabilitate.

3.13.   Furnizorul are obligaţia de a avea în depozitele sale o cantitate cel puţin egală cu cantitatea de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice care trebuie livrată într-o perioadă specificată în documentaţia de licitaţie.

3.14.  In condiţiile legii, în cazuri absolut excepţionale şi justificate, orice modificare în propunerea tehnică, ce apare pe parcursul derulării contractului, va fi adusă la cunoştinţa achizitorului în termen de 15 zile lucrătoare.

3.15.  In cazul în care furnizorul face dovada că nu mai poate furniza un medicament/material sanitar, va înştiinţa Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu cel puţin 30 de zile înainte, propunând o alternativă, cu respectarea specificaţiilor tehnice şi a clauzelor contractuale. In cazul în care nu există soluţii, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va rezilia parţial contractul, iar furnizorul va plăti daune ca urmare a prejudiciului creat.

B. Obligaţiile Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate în calitate de achizitor

3.16.   Achizitorul este obligat să plătească preţul convenit pentru îndeplinirea contractului de furnizare de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice.

3.17.   Achizitorul este obligat să indice furnizorului unităţile sanitare beneficiare de medicamente şi/sau de materiale specifice.

3.18.  Achizitorul are obligaţia să transmită furnizorului, la termenele prevăzute în contract, solicitarea de livrare lunară de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

3.19.   In cazul în care achizitorul doreşte schimbarea destinaţiei precizate în graficul de livrare sau a decis redistribuirea între spitale a unor cantităţi de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice, acesta este obligat să anunţe în scris furnizorul despre schimbare, la termenele prevăzute în contractul de furnizare.

3.20.   Achizitorul este obligat să notifice în scris furnizorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru efectuarea recepţiei, testelor sau inspecţiilor.

3.21.  Achizitorul are obligaţia de a transmite furnizorului orice notificare în legătură cu cantitatea şi calitatea produselor imediat după primirea acesteia de la unitatea sanitară.

3.22.   Achizitorul are obligaţia de a efectua plata facturilor către furnizori la termenele prevăzute în contractul de furnizare. Documentele în original, în baza cărora achizitorul efectuează plata, sunt: factură, notă de intrare-recepţie şi notă contabilă.

3.23.   Achizitorul va vira furnizorului cu ordin de plată contravaloarea facturilor de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice livrate şi confirmate ca recepţionate în contul acestuia deschis la Trezoreria Statului. Plata se efectuează în limita fondurilor aprobate prin legea bugetului de stat.

C. Obligaţiile unităţilor sanitare în calitate de beneficiar final

3.24.   Unitatea sanitară este obligată să elaboreze necesarul lunar de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice, ţinând cont de numărul de bolnavi beneficiari ai subprogramului aflaţi în tratament şi de stocurile de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice la data lansării comenzii. Necesarul lunar, având avizul medicului coordonator judeţean de program, va fi transmis Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate în intervalul 20-25 din luna în curs pentru luna următoare, atât în format electronic, cât şi prin fax.

3.25.   Unitatea sanitară este obligată să primească medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice livrate de furnizor, în cantităţile şi la termenele stabilite în contractul încheiat între furnizor şi achizitor, însoţite de documentele prevăzute la pct. 3.9. Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va semna pe exemplarul facturii furnizorului de primirea documentelor de însoţire.

3.26.   Unitatea sanitară este obligată să efectueze, pentru fiecare lot de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice livrat de furnizor, recepţia cantitativă şi calitativă şi să încheie cu furnizorul şi cu reprezentantul sau cu împuternicitul achizitorului procesul-verbal de recepţie, care se întocmeşte în două exemplare, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. Un exemplar se eliberează furnizorului, iar în baza exemplarului rămas la unitatea sanitară se întocmeşte nota de intrare-recepţie.

3.27.   Unitatea sanitară este obligată să notifice în scris achizitorului, în maximum 24 de ore de la recepţie, orice neconcordanţă referitoare la calitatea sau cantitatea livrată de furnizor.

3.28.   Pe baza datelor prevăzute la pct. 3.26 unitatea sanitară întocmeşte nota de intrare-recepţie (în 3 exemplare), în care se înscriu: felul, cantitatea, preţul unitar şi valoarea totală. Acest document se semnează de persoanele din comisia de recepţie şi se vizează pentru exactitate şi realitate de ordonatorul de credite şi de directorul financiar-contabil/contabilul-şef al spitalului. Documentul va purta ştampila unităţii. De asemenea, se întocmeşte nota contabilă, care cuprinde operaţiunile de înregistrare în contabilitate a medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice intrate în gestiunea unităţii sanitare. Nota contabilă va fi semnată de directorul financiar-contabil/contabilul-şef al unităţii sanitare.

3.29.   Unitatea sanitară este obligată ca în termen de maximum 48 de ore de la data recepţiei medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice să depună nota de intrare-recepţie şi nota contabilă, în original, la casa de asigurări de sănătate, care transmite, la rândul ei, Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în maximum 3 zile, în original, aceste documente.

3.30.   Unitatea sanitară este obligată să organizeze evidenţa nominală şi pe cod numeric personal a bolnavilor care beneficiază de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice, eliberate în cadrul subprogramelor.

3.31.  Unitatea sanitară este obligată să organizeze şi să conducă evidenţa cantitativ-valorică la farmaciile prin care se derulează subprogramul.

3.32.   Unitatea sanitară este obligată să urmărească în permanenţă consumul de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice şi să sesizeze în scris Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate existenţa unor medicamente şi/sau materiale sanitare specifice cu rulaj redus, în vederea luării unor măsuri de redistribuire.

3.33.   Unitatea sanitară este obligată să transmită caselor de asigurări de sănătate indicatorii aferenţi fiecărui subprogram la termenele stabilite în ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru aprobarea programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pe anul în curs.

3.34.   Netransmiterea de către spital la termenele stabilite a documentelor menţionate la pct. 3.29, precum şi a indicatorilor evidenţiaţi la pct. 3.33 şi 4.1 atrage răspunderea disciplinară şi materială a ordonatorului de credite şi a directorului financiar-contabil/contabilului-şef pentru penalităţile/daunele-interese plătite de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate pentru fiecare zi de întârziere în plata preţului, calculate conform clauzelor prevăzute în contractele de furnizare de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice realizării subprogramelor, respectiv de 0,1%, pentru fiecare zi de întârziere, din valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice recepţionate.

3.35.   Unitatea sanitară este obligată să conducă şi să înregistreze în contabilitate operaţiunile rezultate din executarea contractelor, potrivit metodologiei prevăzute la pct. 6 lit. B. In execuţie cheltuielile efective reprezentând consumul de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice utilizate pentru realizarea subprogramelor se raportează în coloana 4 a art. 23.04 din anexa nr. 14 la darea de seamă.

3.36.   Unitatea sanitară are obligaţia de a monitoriza şi de a organiza activităţi medicale din cadrul subprogramelor, evaluând impactul asupra stării de sănătate a populaţiei cuprinse în subprograme.

3.37.   Unitatea sanitară are obligaţia de a transmite casei de asigurări de sănătate, până la data de 10 a lunii curente pentru luna precedentă, borderouri centralizatoare cuprinzând prescripţiile medicale, însoţite de un exemplar al acestora, pentru medicamentele eliberate în ambulatoriu (atât ambulatoriul spitalelor, cât şi cabinetele medicale organizate conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare). Pentru subprogramul nr. 2 „Tratamentul bolnavilor cu tuberculoză" se vor transmite borderouri centralizatoare cuprinzând datele din filele de condică aferente bolnavilor trataţi în ambulatoriu, pentru care prescrierea şi eliberarea medicamentelor se fac pe condică, însoţite de un exemplar al acestora.

D. Obligaţiile caselor de asigurări de sănătate

3.38.  Casele de asigurări de sănătate sunt împuternicite să reprezinte Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în calitate de achizitor, în relaţia cu unităţile sanitare care au calitatea de beneficiar final al medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice achiziţionate prin licitaţie la nivel naţional, iar în acest sens vor acţiona în vederea realizării subprogramelor pentru care se organizează licitaţii la nivel naţional.

3.39.  In calitate de reprezentant al achizitorului, casele de asigurări de sănătate sunt obligate să nominalizeze un număr suficient de persoane, în funcţie de numărul de subprograme şi de numărul unităţilor sanitare prin care se derulează acestea, care vor participa la recepţia medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, precum şi la inspecţia şi testarea acestora. Aceste persoane vor fi nominalizate prin decizie a preşedintelui-director general al casei de asigurări de sănătate. Lista persoanelor nominalizate va fi înaintată Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, cu menţiunea ca orice modificare să fie comunicată.

3.40.  Casele de asigurări de sănătate sunt obligate ca, în termen de maximum 3 zile de la data primirii de la unitatea sanitară a notei de intrare-recepţie şi a notei contabile, să verifice aceste documente şi să le transmită, în original, prin poştă, Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

3.41.   Casele de asigurări de sănătate sunt obligate să verifice lunar, până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, evidenţa nominală şi pe cod numeric personal a bolnavilor care beneficiază de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice în cadrul subprogramelor.

3.42.   Casele de asigurări de sănătate sunt obligate să verifice la unităţile sanitare organizarea evidenţei cantitativ-valorice distincte a medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice furnizate prin contractele încheiate potrivit pct. 1.2.

3.43.   Casele de asigurări de sănătate sunt obligate să analizeze lunar, trimestrial şi anual indicatorii şi situaţia privind stocurile de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice, raportate de unităţile sanitare, şi să transmită până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, situaţia centralizată a acestora.

3.44.   Casele de asigurări de sănătate sunt obligate să transmită situaţiile menţionate la pct. 3.43 conform tabelelor de raportare stabilite de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

3.45.   Casele de asigurări de sănătate au obligaţia să efectueze trimestrial la unităţile sanitare controlul raportării indicatorilor prevăzuţi în subprograme. Controlul va urmări, în principal:

a)   dacă medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice primite au fost utilizate numai pentru bolnavii incluşi în subprogram şi numai pentru afecţiuni care se tratează din fondul alocat subprogramului, avându-se în vedere evidenţele nominale şi pe cod numeric personal  ;

b)    respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor ce le revin în derularea subprogramelor;

c)  realitatea indicatorilor raportaţi;

d)  acurateţea şi validitatea datelor colectate;

e)  identificarea eventualelor obstacole sau disfuncţionalităţi în derularea subprogramelor;

f) dacă activităţile se desfăşoară conform reglementărilor legale în vigoare.

3.46.   Casele de asigurări de sănătate au obligaţia să predea unităţii sanitare lista nominală cuprinzând medicii de specialitate din cabinetele medicale organizate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998, republicată, cu modificările ulterioare, şi codurile acestora.

Aceste date sunt necesare unităţii sanitare în vederea eliberării din farmacia cu circuit închis a medicamentelor ce se eliberează în ambulatoriu în cadrul subprogramelor.

3.47.  Casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a verifica lunar reţetele eliberate în ambulatoriu prin farmacia cu circuit închis a unităţii sanitare prin care se derulează subprogramul, în funcţie de evidenţa cantitativ-valorică a medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice.

3.48.   Pentru subprogramul nr. 2 „Tratamentul bolnavilor cu tuberculoză" se vor verifica condicile de medicamente în baza cărora au fost eliberate medicamentele pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor.

4. Raportarea indicatorilor

4.1.    Unităţile sanitare prin care se derulează subprogramele prevăzute la pct. 1.3, aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru aprobarea derulării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, vor transmite caselor de asigurări de sănătate, în primele 10 zile ale lunii în curs pentru luna precedentă, indicatorii aferenţi fiecărui subprogram, cuprinzând, în principal, numărul de bolnavi beneficiari de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice pe tip de afecţiune, tip de terapie sau tip de şedinţă, după caz, cheltuielile aferente acestora, precum şi datele referitoare la valoarea stocului de medicamente, conform tabelelor de raportare stabilite de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

Indicatorii se monitorizează pe baza evidenţei tehnico-operative conduse la nivelul unităţilor sanitare.

4.2.   Casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a analiza lunar, trimestrial şi anual indicatorii şi situaţia stocurilor de medicamente raportate de unităţile sanitare şi de a centraliza pe judeţ datele transmise de unităţile sanitare pentru fiecare subprogram.

Până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, casele de asigurări de sănătate transmit Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate situaţia centralizată pe judeţ privind indicatorii transmişi de unităţile sanitare şi valoarea stocurilor de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice.

4.3.   Lunar, trimestrial şi anual direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate care au repartizate atribuţii privind subprogramele analizează, în cadrul fiecărui subprogram, situaţia privind indicatorii şi valoarea stocurilor raportate.

Trimestrial şi în cazuri excepţionale şi justificate Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în cazul nerealizării indicatorilor fizici şi de eficienţă, poate lua măsuri de sistare a aprovizionării cu medicamente şi/sau materiale sanitare specifice şi/sau redistribuirea acestora la alte unităţi sanitare care au realizat indicatori peste cei contractaţi în cadrul subprogramelor.

4.4.   Pentru subprogramele pentru care medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice sunt achiziţionate prin licitaţie la nivel naţional, se vor aplica responsabilităţile specifice derulării subprogramelor cuprinse în ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru aprobarea derulării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

4.5.   Trimestrial, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va transmite Ministerului Sănătăţii Publice un raport privind derularea subprogramelor finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate. Acest raport va fi transmis după încheierea controlului trimestrial realizat de casele de asigurări de sănătate la unităţile sanitare prin care se derulează subprograme şi va conţine:

-  situaţia centralizată a indicatorilor fizici şi de eficienţă pentru fiecare subprogram;

-  aspecte deosebite în derularea subprogramelor;

-   eventualele propuneri de îmbunătăţire a activităţilor pe subprograme.

5.  Controlul raportării indicatorilor specifici

5.1. Controlul raportării indicatorilor prevăzuţi în subprogramele pentru care medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice sunt achiziţionate prin licitaţie la nivel naţional se efectuează potrivit prevederilor ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru aprobarea derulării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

6.  Contabilitatea operaţiunilor rezultate din executarea contractelor încheiate potrivit art. 242 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii

Operaţiunile financiare şi de gestionare rezultate din derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale specifice, necesare realizării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ, se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi a unităţilor sanitare beneficiare de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, astfel cum se menţionează în cele ce urmează:

A. Inregistrarea în contabilitatea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate

a) Inregistrarea contravalorii facturilor prezentate de furnizori privind livrarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice către unităţile sanitare prin care se derulează subprograme finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate:

6029 „Cheltuielile privind medicamentele                    =                      401 „Furnizori"

şi materialele sanitare finanţate de la buget"

- analitic, capitol, subcapitol şi articol

b) Plata facturilor către furnizori, după verificarea, aprobarea şi avizarea acestora. Plata se efectuează de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.

401 „Furnizori"                     =            7705 „Finanţare din bugetul  FNUASS"

                                                             - analitic, capitol, subcapitol şi articol

B. Inregistrarea în contabilitatea unităţilor sanitare beneficiare de medicamente şi/sau materiale sanitare finanţate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

a) Conform precizărilor prezentelor norme metodologice, valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare primite pentru realizarea programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, reprezintă o finanţare efectivă, care se înregistrează în creditul contului 779 „Venituri din bunuri şi servicii primite cu titlu gratuit", în contul analitic „Valoarea medicamentelor şi/sau materialelor specifice primite pentru realizarea programului naţional cu scop curativ finanţat din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate". In cazul în care o unitate sanitară execută mai multe subprograme de sănătate, acest cont analitic se conduce pentru fiecare subprogram de sănătate.

b)   Unităţile sanitare au obligaţia să prevadă la partea de cheltuieli din bugetul de venituri şi cheltuieli, la subcapitolul „Medicamente şi/sau materiale sanitare pentru programul naţional cu scop curativ", valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice, prevăzute a fi primite pentru realizarea programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ.

c)   Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, primite şi recepţionate de la furnizori pentru realizarea programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ, se înregistrează pe baza documentelor legale, astfel:

3029 „Medicamente şi materiale sanitare" =  779 „Venituri din bunuri şi servicii primite             

                                                                                 cu titlu gratuit"

-  analitic - pe sortimente şi programe,                  - analitic - „Valoarea medicamentelor si/sau materialelor specifice,

   respectiv subprograme cu scop curativ                 primite pentru realizarea programelor, respectiv subpro­gramelor

                                                                              de sănătate cu scop curativ"

                                

d) Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, consumate în cadrul programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ, finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate:

658 „Alte cheltuieli operaţionale"  =    3029 „Medicamente şi materiale sanitare"

-  analitic - pe subdiviziunile

clasificaţiei bugetare

7. Dispoziţii finale

7.1. Prevederile prezentelor norme metodologice nu se aplică în cazul centrelor-pilot nominalizate în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.347/477/2004 privind desemnarea centrelor-pilot pentru contractarea cu operatori privaţi a unor servicii medicale de dializă în regim ambulatoriu, pentru care achiziţia serviciilor de hemodializă şi dializă peritoneală externalizate se realizează potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.487/2004.

7.2. Anexele nr. 1 -3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

Furnizorul ...................................................................

ADRESĂ   DE   INFORMARE

Către

CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

Bucureşti, Calea Călăraşilor nr. 248, bl. S19, sectorul 3, telefon .................................., fax.....................................

Stimaţi domni,

Prin prezenta vă înştiinţăm că la data de ................................ au fost expediate medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, aferente tranşei (comenzii) din luna ................................., conform graficului de livrare anexat la Contractul de furnizare nr.................................. din data .............................

Medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice au fost expediate în cantităţile stabilite (prin graficul de livrare anexat la contract) la sediul spitalelor nominalizate.

In cazul în care doriţi informaţii suplimentare, vă rugăm să îl/o contactaţi pe domnul/doamna ................................

Vă mulţumim pentru colaborare.

Data ..................                                                                                  

Furnizor,

........................................

(semnătura autorizată)

ANEXA Nr. 2la normele metodologice

CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

...........................................................................................

Nr............./data .............

SOLICITARE   DE   LIVRARE   LUNARĂ   DE   MEDICAMENTE   ŞI/SAU   MATERIALE   SANITARE   SPECIFICE

Către

...............................................

(numele furnizorului)

Stimaţi domni,

In acord cu Contractul nr............. din data de .................., vă solicităm livrarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice, în următoarele cantităţi:

Nr. crt.

DCI

Denumirea comercială

Forma

Cantitatea

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....................................

Menţionăm că aceste medicamente şi/sau materiale sanitare specifice sunt aferente perioadei ............, conform graficului de livrare anexat la contracte.

...................................................................................................

(semnătura ordonatorului principal de credite)

ANEXA Nr. 3 la normele metodologice

Spitalul ...............................................................................

Localitatea .........................................................................

Nr....................../data ......................

PROCES-VERBAL   DE   RECEPŢIE

Incheiat între Spitalul ....................................................., reprezentat de domnul/doamna ........................................, în calitate de beneficiar final, şi Societatea Comercială ............................................................, reprezentată prin domnul/doamna ..................................................., în calitate de furnizor.

                                                         (denumirea şi sediul societăţii)

In conformitate cu prevederile Contractului nr................... din data de ..................., încheiat între Societatea Comercială ........................................, în calitate de furnizor, şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în calitate de achizitor, şi în urma solicitării de livrare lunară, înregistrată cu nr..................... din data de ....................., s-au livrat medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice în forma şi în cantităţile menţionate în anexă.

La recepţie s-a constatat că livrarea corespunde:

-  din punct de vedere cantitativ, cu cea din graficul de livrare;

-  din punctul de vedere al denumirii şi formei, cu anexa privind propunerea tehnică;

-   din punct de vedere calitativ a fost transportată în acord cu condiţiile menţionate în instrucţiunile medicamentelor şi nu sunt constatate deteriorări; termenul de valabilitate rămas este de cel puţin un an sau mai mare de 80% din termenul total de valabilitate a produselor;

-  seriile lotului sunt vizibile şi uşor de identificat pe ambalajele mari, precum şi pe cele individuale.

Alte comentarii şi/sau observaţii*): ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ...................

Data ........................................

Am primit,                                                                                       Am predat,

Spitalul ...............................................................                             Furnizorul,

............................................................................             ....................................................                                               

(semnătura autorizată)                                                                           (semnătura autorizată)                 

*) Cu privire la lipsuri, deteriorări, termene de valabilitate.

 


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 253/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 253 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 253/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu