Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2506 din 30.12.2013

privind instituirea schemelor de ajutor de minimis pentru acţiunile din Programul de promovare a exportului
ACT EMIS DE: Ministerul Economiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 94 din 06 februarie 2014



SmartCity1

Având în vedere Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis,în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 47/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 2 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor din Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, ministrul economiei emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă instituirea schemelor de ajutor de minimis pentru acţiunile din Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, cu acordul Consiliului de export, privind participarea operatorilor economici sub pavilion naţional la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate, organizarea de misiuni economice şi evenimente promoţionale în străinătate şi realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe, în primul semestru al anului 2014. Articolul 2Măsurile de sprijin care constituie ajutoare de minimis, formele concrete sub care vor fi acordate ajutoarele şi criteriile de eligibilitate avute în vedere la acordarea acestora sunt prevăzute în anexele nr. 1, 2 şi 3, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3Declaraţia pe propria răspundere a beneficiarilor ajutorului de minimis referitoare la respectarea regulii privind cumulul ajutoarelor situate sub pragul de minimis este parte integrantă din declaraţia pe propria răspundere privind îndeplinirea condiţiilor de participare la acţiuni din Programul de promovare a exportului, prezentată în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 4Departamentul de comerţ exterior şi relaţii internaţionale şi Direcţia buget, financiar contabilitate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul economiei, Andrei Dominic Gerea
ANEXA Nr. 11. Titlul schemei de ajutor de minimis: Participarea operatorilor economici, sub pavilion naţional, la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate Articolul 1Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită „Participarea operatorilor economici, sub pavilion naţional, la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate“ (schema). Articolul 2Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis. 2. Scopul schemei Articolul 3Scopul prezentei scheme este de a susţine operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin participarea, sub pavilion naţional, la târguri şi expoziţii internaţionale. 3. Obiectivele schemei Articolul 4Obiectivele schemei sunt:

promovarea exportului;

îmbunătăţirea structurii exportului;

îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.4. Necesitatea implementării schemei Articolul 5Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc şi îmbunătăţirea imaginii sectoarelor exportatoare. 5. Domeniul de aplicare Articolul 6Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii: a)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură1; 1 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 17 din 21 ianuarie 2000, p 22. b)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole; c)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:

(i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii de astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
(ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari;

d)ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarele direct legate de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export; e)ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate; f)ajutoarele acordate întreprinderilor aflate în dificultate.6. Beneficiari ai ajutorului Articolul 7Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat prevăzute în prezenta schemă operatorii economici indiferent de forma juridică de organizare, care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

sunt înregistraţi conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare, Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;

au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi nomenclatorul de export corespunde cu profilul târgului la care se solicită participarea;

produsele şi/sau serviciile pe care le promovează la export sunt realizate în România, au valoare adăugată ridicată şi îndeplinesc condiţiile de comercializare şi de promovare pe pieţele externe;

să nu fi beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească echivalentul a 200.000 euro;

să nu se afle în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege;

la data depunerii cererii de înscriere de participare la târgul internaţional să nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;

să nu fie consideraţi firme în dificultate;

împotriva operatorului economic să nu fi fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;

să fi obţinut rezultate pozitive privind eficienţa în urma participării la alte acţiuni promoţionale cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni în perioada anterioară;

numărul de participări ale unui operator economic la târguri internaţionale cu sprijin de la bugetul de stat este de maximum 4 pe an. Un operator economic poate fi selectat pentru participarea la un număr mai mare de târguri internaţionale numai în cazul în care pentru târgul respectiv se înregistrează un număr redus de cereri de participare din partea operatorilor economici, comparativ cu numărul de participanţi necesar pentru utilizarea integrală a spaţiului de expunere angajat;

să facă dovada că au depus, în prealabil, garanţia de participare în valoare de 2.000 lei;

să fi respectat prevederile normelor privind principalele activităţi/acţiuni care se realizează de operatorii economici participanţi la târguri şi expoziţii internaţionale finanţate parţial de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei, în cazul prezenţei acestuia la astfel de acţiuni în anii anteriori. Articolul 8Numărul maxim al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin prezenta schemă este de 1.300. Articolul 9Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează înainte de acordarea facilităţii de către Comisia de selecţie a operatorilor economici participanţi din cadrul Ministerului Economiei, numită în continuare Comisie de selecţie, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic şi a datelor din evidenţa Direcţiei buget, financiar contabilitate din Ministerul Economiei. 7. Regula cumulului ajutoarelor Articolul 10Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeana, ajutorul de minimis nu poate fi acordat. Articolul 11Ministerul Economiei va acorda un ajutor de minimis numai după verificarea datelor din declaraţia pe propria răspundere a operatorului economic şi a celor din evidenţa Direcţiei buget, financiar contabilitate din Ministerul Economiei privind respectarea regulei cumulului şi dacă suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro. 8. Criterii de selecţie a târgurilor şi expoziţiilor internaţionale Articolul 12Selecţia şi evaluarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale se va efectua de către Ministerul Economiei în conformitate cu următoarele criterii: a)asigurarea expansiunii şi diversificării geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat; b)promovarea produselor şi serviciilor cu valoare adăugată ridicată; c)importanţa târgurilor respective pe plan internaţional; d)performanţele obţinute de participanţii români la ediţiile anterioare ale târgurilor respective.9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor Articolul 13Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care vor acoperi: a)50% din cheltuielile privind transportul extern, cazarea şi asigurarea medicală pentru câte un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice; b)100% din cheltuielile pentru: transportul, asigurarea şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurării acţiunii promoţionale, elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, cheltuielile de reprezentare şi de protocol, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv pentru un reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, a căror perioadă de deplasare va fi stabilită prin caietul de sarcini al acţiunii, cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter economic general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile promoţionale, cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate pe produse şi miniexpoziţiilor, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Articolul 14Cheltuielile de la art. 13 se efectuează de către Ministerul Economiei, care realizează operaţiunile de încheiere şi derulare a contractelor de prestări servicii pentru acţiunile de participare la târguri şi expoziţii internaţionale. Ajutorul de la art. 13 lit. a) şi cel pentru transportul mostrelor şi exponatelor se acordă operatorului economic după încheierea târgului internaţional sau expoziţiei internaţionale, pe baza documentelor justificative, după aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte cheltuieli aferente participării la târguri şi expoziţii internaţionale se vor repartiza de către Ministerul Economiei, după aprobarea decontului final al acţiunii, pe fiecare operator economic, proporţional cu suprafaţa de expunere de care a beneficiat în cadrul pavilionului. 10. Durata Articolul 15Prezenta schemă se va aplica în primul semestru al anului 2014. 11. Bugetul schemei Articolul 16Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 19.000.000 lei. 12. Procedura de implementare a schemei Articolul 17 (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13 operatorii economici trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la ordin.(2) Ministerul Economiei, prin Comisia de selecţie, va analiza pe baza informaţiilor primite de la Direcţia buget, financiar contabilitate dacă operatorul economic respectiv întruneşte condiţiile prevăzute în prezenta schemă. (3) Ministerul Economiei, prin Direcţia buget, financiar contabilitate, are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Operatorii economici beneficiari vor menţiona în declaraţia scrisă pe propria răspundere ajutoarele de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.(4) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei, Comisia de selecţie din Ministerul Economiei îl va notifica în acest sens.13. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul prezentei scheme Articolul 18Ministerul Economiei va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei. Articolul 19 (1) Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţiile privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate. (2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani. Articolul 20Monitorizarea prezentei scheme revine Ministerului Economiei. Articolul 21În acest scop, Ministerul Economiei va avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:

informarea operatorilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis, în legătură cu valoarea ajutorului acordat, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;

obţinerea de la operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor, situate sub pragul de minimis, primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, pentru a putea verifica dacă împreună cu noul ajutor de stat ce va fi acordat nu depăşeşte pragul minim al ajutorului de stat. Articolul 22La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Economiei va furniza, în termen de 30 zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare, toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari. 14. Raportarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul schemei Articolul 23Ministerul Economiei va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei. Articolul 24Pentru implementarea schemei, Ministerul Economiei are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006. Articolul 25Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei. Articolul 26Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Ministerului Economiei. ANEXA Nr. 21. Titlul schemei de ajutor: Organizarea de misiuni economice şi evenimente promoţionale în străinătate Articolul 1Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită „Organizarea de misiuni economice şi evenimente promoţionale în străinătate“ (schema). Articolul 2Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis. 2. Scopul schemei Articolul 3Scopul prezentei scheme este de a susţine operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin participarea la misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate. 3. Obiectivele schemei Articolul 4Obiectivele schemei sunt:

promovarea exportului;

îmbunătăţirea structurii exportului;

îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.4. Necesitatea implementării schemei Articolul 5Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc şi îmbunătăţirea imaginii sectoarelor exportatoare. 5. Domeniul de aplicare Articolul 6Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii: a)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură2; 2 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 17 din 21 ianuarie 2000, p 22. b)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole; c)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:

(i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii de astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
(ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari;

d)ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarele direct legate de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export; e)ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate; f)ajutoarele acordate întreprinderilor aflate în dificultate.6. Beneficiari ai ajutorului Articolul 7Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat prevăzute în prezenta schemă operatorii economici indiferent de forma juridică de organizare, care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

sunt înregistraţi conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare, Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;

au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi nomenclatorul de export corespunde cu profilul acţiunii promoţionale la care se solicită participarea;

produsele şi/sau serviciile pe care le promovează la export sunt realizate în România, au valoare adăugată ridicată şi îndeplinesc condiţiile de comercializare şi de promovare pe pieţele externe;

să nu fi beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească echivalentul a 200.000 euro;

să nu se afle în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege;

la data depunerii cererii de înscriere de participare la misiunea economică să nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;

să nu fie consideraţi firme în dificultate;

împotriva operatorului economic să nu fi fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;

să fi obţinut rezultate pozitive privind eficienţa în urma participării la alte acţiuni promoţionale cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni în perioada anterioară;

să fi respectat prevederile normelor privind principalele activităţi/acţiuni care se realizează de operatorii economici participanţi la acţiuni promoţionale internaţionale finanţate parţial de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei, în cazul prezenţei acestora la astfel de acţiuni în anii anteriori. Articolul 8Numărul maxim al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin prezenta schemă este de 1.000. Articolul 9Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează înainte de acordarea facilităţii de către Comisia de selecţie a operatorilor economici participanţi din cadrul Ministerului Economiei, denumită în continuare Comisia de selecţie, pe baza datelor din evidenţa Direcţiei buget, financiar contabilitate din Ministerul Economiei. 7. Regula cumulului ajutoarelor Articolul 10Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeana, ajutorul de minimis nu poate fi acordat. Articolul 11Ministerul Economiei va acorda un ajutor de minimis doar după verificarea declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic privind respectarea regulii cumulului şi dacă suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro. 8. Criterii de selecţie a misiunilor economice şi acţiunilor de promovare în străinătate Articolul 12Selecţia misiunilor economice şi acţiunilor de promovare în străinătate se va efectua de către Ministerul Economiei, în conformitate cu următoarele criterii: a)asigurarea expansiunii şi diversificării geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat; b)promovarea produselor şi serviciilor cu valoare adăugată ridicată.9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor Articolul 13Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care vor acoperi: a)50% din cheltuielile privind transportul extern, cazarea şi asigurarea medicală pentru câte un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice; b)100% din cheltuielile privind transportul în interiorul ţării de destinaţie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv pentru un reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, cheltuielile pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării acestora, cum sunt: TV, video, retroproiector, computer şi altele asemenea, cheltuielile de reprezentare şi protocol, cheltuielile pentru elaborarea, transportul şi asigurarea materialelor de promovare şi de prezentare, cum sunt: cataloage, pliante, ecusoane şi altele asemenea, cheltuielile pentru transportul şi asigurarea mostrelor, cheltuielile pentru formalităţile vamale aferente materialelor de promovare şi de prezentare, precum şi mostrelor, cheltuielile pentru mediatizarea acţiunii pe plan local, cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a misiunii economice sau acţiunii de promovare, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea acţiunilor respective, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Articolul 14Cheltuielile de la art. 13 se efectuează de către Ministerul Economiei, care realizează operaţiunile de încheiere şi derulare a contractelor de prestări servicii pentru participarea la misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate. Ajutorul de stat de la art. 13 lit. a) se acordă operatorului economic după încheierea misiunii economice sau acţiunii de promovare a exportului în străinătate, pe bază de documente justificative, după aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte cheltuieli aferente participării la misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate se vor repartiza de către Ministerul Economiei, după aprobarea decontului final al acţiunii, pe fiecare operator economic participant. 10. Durata Articolul 15Prezenta schemă se va aplica în primul semestru al anului 2014. 11. Bugetul schemei Articolul 16Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 3.500.000 lei. 12. Procedura de implementare a schemei Articolul 17(1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13, operatorii economici trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei. Ministerul Economiei, prin Comisia de selecţie, va analiza, pe baza informaţiilor primite de la Direcţia buget, financiar contabilitate dacă operatorul economic respectiv întruneşte condiţiile prevăzute în prezenta schemă.(2) Ministerul Economiei, prin Direcţia buget, financiar contabilitate, are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Operatorii economici beneficiari vor depune odată cu documentele de înscriere la acţiunile promoţionale o declaraţie scrisă pe propria răspundere referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.(3) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil a primi o alocare specifică în cadrul schemei, Comisia de selecţie din Ministerul Economiei îl va notifica în acest sens.13. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul prezentei scheme Articolul 18Ministerul Economiei va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei. Articolul 19 (1) Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţiile privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.(2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani. Articolul 20Monitorizarea prezentei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei. Articolul 21În acest scop, Ministerul Economiei va avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:

informarea operatorilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis, în legătură cu valoarea ajutorului acordat, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;

obţinerea de la operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor, situate sub pragul de minimis, primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, pentru a putea verifica dacă împreună cu noul ajutor de stat ce va fi acordat nu depăşeşte pragul minim al ajutorului de stat. Articolul 22La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Economiei va furniza, în termen de 30 zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare, toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari. 14. Raportarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul schemei Articolul 23Ministerul Economiei va monitoriza şi va raporta schema conform prevederilor regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei. Articolul 24Pentru implementarea schemei, Ministerul Economiei are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006. Articolul 25Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei. Articolul 26Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Ministerului Economiei. ANEXA Nr. 31. Titlul schemei de ajutor de stat: Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe. Articolul 1Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită „Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe“ (schema). Articolul 2Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis. 2. Scopul schemei Articolul 3Scopul prezentei scheme este de a susţine operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe. 3. Obiectivele schemei Articolul 4Obiectivele schemei sunt:

promovarea exportului;

îmbunătăţirea structurii exportului;

îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.4. Necesitatea implementării schemei Articolul 5Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc. 5. Domeniul de aplicare Articolul 6Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii: a)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură3;3 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 17 din 21 ianuarie 2000, p. 22. b)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole; c)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:

(i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii de astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
(ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari;

d)ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe ori către alte state membre, respectiv ajutoarele direct legate de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export; e)ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate; f)ajutoarele acordate întreprinderilor aflate în dificultate.6. Beneficiari ai ajutorului Articolul 7Pot beneficia de măsurile de ajutor prevăzute în schemă operatorii economici indiferent de forma juridică de organizare, afiliaţi la un patronat de ramură sau la o asociaţie profesională care cofinanţează studiul de piaţă şi care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

sunt înregistraţi conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare, Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;

au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi nomenclatorul de export corespunde cu profilul studiului de piaţă sau de produs pe care îl solicită;

produsele şi/sau serviciile pe care intenţionează să le promoveze la export sunt realizate în România, au valoare adăugată ridicată şi îndeplinesc condiţiile de comercializare şi de promovare pe pieţele externe;

să nu fi beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească echivalentul a 200.000 euro;

să nu se afle în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege;

la data depunerii cererii de ajutor de minimis pentru elaborare de studii de piaţă ori de produs să nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;

să nu fie consideraţi firme în dificultate;

împotriva operatorului economic să nu fi fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;

să fi obţinut rezultate pozitive privind eficienţa în urma participării la alte acţiuni promoţionale cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni în perioada anterioară;

să fi respectat prevederile normelor privind principalele activităţi/acţiuni care se realizează de operatorii economici participanţi la acţiuni promoţionale internaţionale finanţate parţial de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei, în cazul prezenţei acestora la astfel de acţiuni în anii anteriori. Articolul 8Numărul maxim al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin această schemă este de 150. Articolul 9Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează de către Ministerul Economiei înainte de acordarea facilităţii. 7. Regula cumulului ajutoarelor Articolul 10Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeana, ajutorul de minimis nu poate fi acordat. Articolul 11Ministerul Economiei va acorda un ajutor de minimis doar după ce a verificat pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro. 8. Criterii de selecţie a studiului de piaţă sau pe produs Articolul 12Selecţia studiului de piaţă sau pe produs se va efectua de către Ministerul Economiei în conformitate cu următoarele criterii:

existenţa potenţialului de absorbţie a pieţei respective pentru produsele româneşti;

capacitatea beneficiarului de a susţine financiar realizarea studiului.9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor Articolul 13Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care acoperă 50% din cheltuielile privind realizarea studiului de piaţă sau pe produs. Articolul 14Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piaţă şi pe produs, inclusiv pentru obiective complexe, se face de către Ministerul Economiei, în proporţie de 50% din cheltuielile totale, în contul prestatorului de servicii, în baza următoarelor documente: a)contractul pentru realizarea studiului, încheiat între Ministerul Economiei, patronatul de ramură sau asociaţia profesională, în calitate de beneficiar, şi prestatorul de servicii; b)procesul-verbal încheiat între beneficiar, şi prestatorul de servicii privind recepţia şi acceptarea studiului; c)copia ordinului de plată emis de beneficiar către prestatorul de servicii pentru plata cotei sale de 50% din valoarea studiului.10. Durata Articolul 15Prezenta schemă se va aplica în primul semestru al anului 2014. 11. Bugetul schemei Articolul 16Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 300.000 lei. 12. Procedura de implementare a schemei Articolul 17(1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13, patronatul de ramură sau asociaţia profesională trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei însoţită de lista operatorilor economici beneficiari ai studiului. Ministerul Economiei va analiza dacă operatorii economici respectivi întrunesc condiţiile prevăzute în prezenta schema.(2) Ministerul Economiei are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Operatorii economici beneficiari declară în scris pe propria răspundere cu privire la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.(3) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei, Ministerul Economiei îl va notifica în acest sens.13. Monitorizarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul prezentei scheme Articolul 18Ministerul Economiei va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul a ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei. Articolul 19 (1) Operatorii economici beneficiari de ajutor de stat în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţiile privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate. (2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani. Articolul 20Monitorizarea acestei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei. Articolul 21În acest scop, Ministerul Economiei va avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:

informarea operatorilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis, în legătură cu valoarea ajutorului acordat, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;

obţinerea de la operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor, situate sub pragul de minimis, primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, pentru a putea verifica dacă împreună cu noul ajutor de stat ce va fi acordat nu depăşeşte pragul minim al ajutorului de stat. Articolul 22La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Economiei va furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari. 14. Raportarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul schemei Articolul 23Ministerul Economiei va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei. Articolul 24Pentru implementarea schemei, Ministerul Economiei are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006. Articolul 25Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei. Articolul 26Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Ministerului Economiei. ANEXA Nr. 4CERERE DE ÎNSCRIERE1 - DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE1 Se completează prin tehnoredactare. Cererea de înscriere şi anexele aferente se transmit la Ministerul Economiei şi, în original, începând cu 6 luni înaintea perioadei de desfăşurare a evenimentului promoţional. Cererea de înscriere, în original, se semnează şi se ştampilează pe fiecare pagină (dreapta jos). privind participarea la târguri internaţionale/misiuni economice, cu finanţare de la bugetul statului, administrate de Ministerul Economiei Târgul internaţional/Misiunea economică: ........ ................ ................ ................ Perioada de desfăşurare: ........ ................ ................ ................ ........ ............... Profilul acţiunii promoţionale: ........ ................ ................ ................ ........ ......... 1. Datele de identificare a solicitantului Denumirea societăţii2 ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............2 Conform denumirii înregistrate la registrul comerţului. Adresa (sediul social) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ..............., cod poştal ........ ........ ........... Tel. ........ ................ ................ ........ ............ fax ........ ................ ................ ............, e-mail ........ ................ ............, pagină web ........ ................ ................ ........ ........... Număr de înmatriculare în registrul comerţului ........ ........ ............, data înregistrării ........ ................ ................ .............. Codul de identificare fiscală ........ ................ ................ ................ ......... Forma juridică ........ ................ ................ ................ ................ .............. Structura acţionariatului: stat/mixt/privat Obiectul de activitate ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Cod CAEN ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Societatea are în obiectul de activitate operaţiuni de export. 2. Nomenclatorul de export corespunde cu profilul acţiunii promoţionale la care solicităm participarea. Produsele/Serviciile sunt realizate în România, au valoare adăugată ridicată şi îndeplinesc condiţiile de comercializare şi de promovare pe pieţele externe. 3. Produsele şi serviciile de export pe care intenţionăm să le promovăm şi denumirea brandului (în cazul în care acesta există): ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ 4. Societatea îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 3 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor din Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei şi reglementările legale în vigoare, respectiv: a)societatea este înregistrată conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare3, şi desfăşoară activitatea în România;3 Potrivit art. 108 din Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, societăţile cooperative beneficiază de toate măsurile promovate de statul român pentru societăţile comerciale înfiinţate în conformitate cu Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. b)societatea nu a beneficiat de ajutor de minimis în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs din surse de la stat, de la autorităţile locale sau comunitare, care, cumulat, depăşeşte echivalentul a 200.000 euro. Ajutorul cumulat de care a beneficiat societatea din sursele menţionate, în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, însumează: ........ ................ ................ ........ .........; c)societatea nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau în alte situaţii reglementate de lege; d)la data prezentei cereri de înscriere, societatea nu înregistrează debite la bugetul de stat sau la bugetul local, provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate; e)societatea nu este în dificultate. O firmă este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii: în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni, sau în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte dintre asociaţi sunt ţinuţi responsabili pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital sa pierdut în cursul ultimelor 12 luni, ori pentru întreprinderile de orice formă juridică, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului; f)împotriva societăţii nu a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată; g)societatea a înregistrat rezultate pozitive privind eficienţa în urma participării la acţiunile din programul de promovare a exportului cu sprijin de la bugetul de stat. În cazul participării la astfel de acţiuni în anii anteriori, se vor menţiona târgurile sau misiunile economice la care a participat cu sprijin de la bugetul de stat şi rezultatele consemnate: ........ ................ ........ .............;

a încheiat contracte de export DA/NU (se alege una dintre variante, cealaltă se şterge). Valoarea estimativă ...............;

s-a îmbunătăţit calitatea produselor DA/NU (se alege una dintre variante, cealaltă se şterge);

alte avantaje ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..........; h)societatea va participa, în anul curent, la ........ ................ târguri4 şi ........ ................ ........... misiuni economice cu finanţare de la bugetul statului; 4 Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 296/2007, un operator economic are dreptul să participe, anual, la maximum 4 târguri internaţionale cu sprijin de la bugetul de stat. i)societatea a respectat prevederile normelor privind principalele activităţi/acţiuni care se realizează de societăţile comerciale participante la acţiuni din programul de promovare a exportului, finanţate parţial de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei, în cazul participării la astfel de acţiuni în perioada anterioară.5. Societatea se obligă să suporte costul transportului, cazarea şi asigurarea medicală pentru delegatul desemnat, precum şi transportul mostrelor şi formalităţile şi taxele vamale, urmând ca decontarea acestor cheltuieli să se facă de către organizatorul târgului5.5 Cheltuielile efectuate pentru organizarea standului se vor suporta integral de la bugetul de stat, conform art. 4, cap. I din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 296/2007. 6. Societatea se obligă ca, la încheierea perioadei de desfăşurare a manifestării promoţionale, să comunice coordonatorului pavilionului datele privind eficienţa participării la această acţiune, iar, după 6 luni de la încheierea acesteia, să transmită la Ministerul Economiei şi patronatului de ramură/asociaţiei profesionale eficienţa participării la această manifestare promoţională. Patronatul va analiza fişele de eficienţă primite de la societăţile participante şi va transmite evaluările proprii la Ministerul Economiei. 7. Suprafaţa necesară pentru expunere: ........ .............. mp. 8. Dotări specifice pentru expunere şi numărul acestora (podiumuri, vitrine, manechine şi tip manechine, standere, umeraşe, stativ rotativ pentru mostre etc.)6 ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............6 În lipsa acestor informaţii, dotările specifice se vor asigura de societatea participantă. 9. Societatea va expune în standul repartizat (mostre, cataloage, pliante, postere etc.). În cazul confecţiilor sau altor produse textile, mobilier, produse artizanale, sticlărie, articole de uz casnic, se va preciza denumirea colecţiei care va fi expusă în stand, iar în cazul invenţiilor sau produselor brevetate se va preciza dacă societatea deţine brevet înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci şi tipurile de produse pentru care a fost emis brevetul: ........ ................ ................ ........ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ . 10. Societatea are un program propriu de promovare la târg/misiunea economică (de exemplu, întâlniri de afaceri, degustări, obiecte promoţionale personalizate, articole publicitare în afara standului, mape pentru presă etc.). ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ 11. Greutatea/Volumul mostrelor şi eventuale condiţii speciale de transport :........ ................ ................ ................ ......... 12. Persoana de contact şi coordonatele de contact ale acesteia: ........ ................ ................ ................ ................ ........... 13. Numele delegatului propriu/reprezentantului care va participa la această manifestare promoţională, coordonatele de contact şi limbile străine cunoscute de acesta şi nivelul de cunoaştere al acestora: ........ ................ ................ ................ ........ ......... 14. Documente anexate: a)certificatul de atestare fiscală, emis de administraţia financiară, şi certificatul fiscal privind impozitele şi taxele, emis de autoritatea locală - primărie, valabil la data depunerii cererii de înscriere. În cazul în care operatorul economic participă la mai multe acţiuni promoţionale, în termenul de valabilitate a certificatelor de atestare fiscală, operatorul economic poate anexa o copie a acestor documente, semnate şi ştampilate pe fiecare pagină, cu menţiunea „conform cu originalul“ şi indicarea manifestării la care a depus documentele originale; b)copia ordinului de plată a garanţiei în valoare de 2.000 lei, în cazul participării la târguri şi expoziţii internaţionale7.7 Garanţia se depune în contul Ministerului Economiei deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, nr. RO05TREZ7005005XXX002305, CUI 24931499. Garanţia se va returna în termen de 10 zile lucrătoare după încheierea manifestării, la solicitarea scrisă a expozantului. În cazul retragerii, garanţia se va executa şi se va solicita şi plata cheltuielilor efectuate care exced valoarea garanţiei. În cazul în care societatea nu va fi selectată, garanţia se returnează în termen de 10 zile lucrătoare de la data întrunirii Comisiei de selecţie a operatorilor economici participanţi din cadrul Ministerului Economiei.15. Alte menţiuni: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor, cu scopul de a obţine avantaje pecuniare, este pedepsită conform legilor în vigoare. Data: ........ ................ ........ ......... Director general, ........ ................ ............ (semnătura şi ştampila)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2506/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2506 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2506/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu