Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 243 din 23 aprilie 2008

privind recunoasterea Acordului interprofesional pentru sfecla de zahar - recolta anului de comercializare 2008-2009

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 353 din 7 mai 2008



Văzând Referatul de aprobare nr. 116.807 din 23 aprilie 2008 al Direcţiei generale de implementare politici agricole,

având în vedere prevederile art. 2 pct. 11 lit. b, ale art. 6, precum şi prevederile din anexa II la Regulamentul Consiliului (CE) nr. 318/2006 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul zahărului, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 58 din 28 februarie 2006, p. 1-31,

în temeiul prevederilor art. 7 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,

ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se recunoaşte de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Acordul interprofesional pentru sfecla de zahăr- recolta anului de comercializare 2008-2009, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Contractele de producere, cumpărare, livrare şi plată a sfeclei de zahăr destinate industrializării din recolta anului de comercializare 2008-2009, încheiate între producătorii de sfeclă de zahăr şi societăţile comerciale producătoare de zahăr din sfeclă de zahăr, vor respecta condiţiile stabilite în Acordul interprofesional pentru sfecla de zahăr.

Art 3. - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin Direcţia generală de implementare politici agricole, direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură vor urmări şi vor controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Dacian Cioloş

ANEXĂ

ACORD   INTERPROFESIONAL

pentru sfecla de zahăr - recolta anului de comercializare 2008-2009

Membrii Organizaţiei Interprofesionale Naţionale „Zahărul" din România, denumită în continuare O.I.N.Z.R., şi anume:

• Federaţia Cultivatorilor de Sfeclă de Zahăr din România;

•Asociaţia „Patronatul Zahărului din România",

în baza art. 8 lit. k) alin. 7 din statutul O.I.N.Z.R. au încheiat prezentul acord interprofesional, denumit în continuare AIP, privind contractarea, producerea, transportul, recepţia şi plata sfeclei de zahăr din recolta anului de comercializare 2008-2009, destinată industrializării.

Prezentul AIP a luat în considerare toate regulamentele şi prevederile europene recente în domeniu şi îndeosebi regulamentele (CE) nr. 318/2006, (CE) nr. 319/2006, (CE) nr. 950-952/2006, (CE) nr. 290/2007, (CE) nr. 551/2008, (CE) nr. 1.261/2008, (CE) nr. 1.913/2006.

ARTICOLUL 1

Obiectivele şi durata AIP

1.1. AIP îşi propune să reglementeze de o manieră unitară la nivel naţional relaţiile dintre parteneri (cultivatori de sfeclă de zahăr, respectiv societăţi procesatoare de sfeclă de zahăr).

1.2. AIP îşi propune să asigure contractul de bază privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata sfeclei de zahăr, al cărui model este cuprins în anexa la prezentul AIP, precum şi clauzele generale ale acestuia, respectând interesele generale ale partenerilor din filiera zahărului.

1.3. AIP îşi propune să asigure cadrul general de funcţionare şi dezvoltare a industriei zahărului din România şi integrarea acestuia în structurile europene.

1.4.  AIP îşi propune să asigure durabilitate sectorului agroindustrial al filierei zahărului, contribuind la creşterea producţiei naţionale de zahăr la un nivel care să pună în valoare potenţialul culturii de sfeclă de zahăr din România şi să satisfacă necesarul naţional de consum.

1.5. AIP este valabil pentru campania de sfeclă de zahăr din anul de comercializare 2008-2009, clauzele generale putând fi modificate prin negocieri între cei doi membri ai O.I.N.Z.R. şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, până cel mai târziu la 1 martie 2008.

1.6.  Respectarea clauzelor prezentului AIP este obligatorie pentru toţi membrii afiliaţi celor două structuri profesionale semnatare.

1.7. AIP este aprobat anual de către MADR şi pus în aplicare prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.

Definiţii:

zahăr în cotă - cota de producţie de zahăr alb echivalent alocată unei societăţi producătoare de zahăr, destinată desfacerii pe piaţa comunitară;

sfeclă de zahăr în cotă - toate cantităţile de sfeclă de zahăr procesate pentru a obţine zahăr în cotă;

zahăr în afara cotei- producţia de zahăr alb echivalent care se obţine peste cota de producţie alocată (zahăr în cotă) şi care este destinată exportului extracomunitar sau pentru producerea de zahăr industrial ori a surplusului de zahăr. Cantităţile de zahăr produse în afara cotei într-un an de comercializare pot fi transferate (carry forward) în anul de comercializare următor, decizia aparţinând exclusiv societăţilor procesatoare de zahăr. Cantităţile de zahăr astfel transferate vor fi considerate ca fiind primele cantităţi de zahăr din cotă procesate în cadrul cotei anului următor;

sfeclă de zahăr în afara cotei - toate cantităţile de sfeclă de zahăr procesate pentru a obţine zahăr în afara cotei;

zahăr industrial - cantitatea de zahăr, peste cantităţile de zahăr în cotă, care este destinată utilizării în anumite industrii, precum cea producătoare de bioetanol, de rom, pentru anumite produse farmaceutice, drojdie, „rinse appelstroop" şi altele, conform art. 13 alin. (1)-(3) din Regulamentul (CE) nr. 318/2006 şi anexei la Regulamentul (CE) nr. 967/2006;

surplus de zahăr- cantitatea de zahăr atribuită unui anumit an de comercializare, suplimentar zahărului în cotă şi zahărului industrial;

an de comercializare - perioada începând cu data de 1 octombrie şi sfârşind cu data de 30 septembrie a anului calendaristic următor. Anul de comercializare 2008-2009 începe la data de 1 octombrie 2008 şi se termină pe data de 30 septembrie 2009;

societate procesatoare de zahăr - organizaţia economică independentă şi constituită legal care operează pe răspunderea sa una sau mai multe fabrici de zahăr. Societăţile producătoare de zahăr trebuie să fie agreate de către statul membru, pe baza capabilitaţii profesionale dovedite de a produce zahăr şi conformării acesteia cu cerinţele privind furnizarea de informaţii specifice şi acceptarea verificării acestora.

ARTICOLUL 2

Clauze generale

2.1.  Părţile au căzut de acord ca pentru recolta anului de comercializare 2008-2009 să colaboreze în vederea obţinerii unei cantităţi de zahăr alb din sfeclă de zahăr, care să acopere cota naţională (104.688,82 tone de zahăr alb) şi eventualele cantităţi de zahăr din afara cotei (industrial sau în surplus), ca urmare a angajamentelor implicite şi explicite legate de producerea cotei de producţie de zahăr din sfeclă asumate de societăţile procesatoare de zahăr şi de MADR. Cota naţională menţionată mai sus poate fi redusă prin adoptarea regulamentelor europene care prevăd retrageri temporare de cotă pentru respectivul an de comercializare şi potrivit art. 11 alin. (1)-(3) din Regulamentul (CE) nr. 318/2006.

2.2.  In funcţie de cotele de producţie alocate, societăţile procesatoare de zahăr vor determina cantitatea minimă realizabilă de sfeclă de zahăr şi suprafaţa necesară a fi contractată, pe care le vor comunica asociaţiilor de cultivatori de sfeclă de zahăr din zona de aprovizionare până la începerea campaniei de contractare a sfeclei de zahăr.

2.3.  Intre cultivator şi fabrică va fi încheiat un contract de producere, cumpărare, livrare şi plată (denumit în continuare CPCLP, anexat la prezentul AlP), recunoscut de MADR prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, pentru recolta anului de comercializare 2008-2009.

2.4.  CPCLP se vor încheia până la data de 1 mai 2008 şi, conform prevederilor pct. 2.2, situaţia finală va fi transmisă la MADR până la data de 15 mai 2008, prin intermediul Asociaţiei „Patronatul Zahărului din România".

2.5.   CPCLP este semnat de ambii parteneri şi este obligatoriu în toate atributele sale pentru aceştia.

2.6.  CPCLP este documentul în care se stabilesc clauze contractuale speciale privind relaţia dintre un cultivator definit şi societatea procesatoare de zahăr cu care acesta a încheiat angajamentul.

2.7. Clauzele CPCLP nu pot anula clauzele generale ale AlP, care îl însoţesc de drept pe toată perioada valabilităţii lui.

2.8.  Partenerii CPCLP pot denunţa în caz de litigiu doar clauzele derivate din acesta, nu şi clauzele AlP.

2.9.  CPCLP şi AlP pot fi utilizate în relaţii comerciale şi de parteneri neafiliaţi celor două structuri reprezentative, cu menţiunea că aceştia nu beneficiază de clauzele privind concilierea interprofesională.

ARTICOLUL 3

Modul de aplicare a AlP

3.1.  Prezentul AlP reprezintă voinţa partenerilor asociaţi în structuri profesionale reprezentative, clauzele acestuia fiind obligatorii din momentul semnării lui.

3.2. AlP poate fi modificat anual prin negocieri între cei doi parteneri semnatari, în perioada desemnată la pct. 1.5.

3.3.   Partenerii vor supraveghea aplicarea AlP în toate cazurile în care unul sau mai mulţi membri ai structurii profesionale reprezentative sunt implicaţi într-o activitate contractuală derivată din prezentul acord şi pasibilă de atingerea de o manieră păgubitoare a uneia dintre părţi.

3.4. CPCLP poate cuprinde clauze complementare specifice, care au caracter limitat la cei doi parteneri semnatari, care nu anulează stipulaţiile AlP, nici în litera şi nici în spiritul lor, şi care nu modifică convenţia de bază privind respectarea intereselor generale ale partenerilor.

3.5.  Clauzele speciale ale CPCLP sunt negociate între cei doi parteneri şi pot fi modificate de către aceştia prin acte adiţionale, pentru clauzele care nu afectează parametrii de producţie; clauzele speciale ale CPCLP nu pot fi extinse asupra AlP aferent campaniei din care acesta a fost derivat.

ARTICOLUL 4

Forţa majoră

In caz de forţă majoră justificată prin documente de constatare, prezentul AlP încetează, parţial sau total, să producă efecte. Forţa majoră poate fi invocată de către oricare dintre părţi şi se răsfrânge şi asupra CPCLP.

ARTICOLUL 5

Concilierea şi arbitrajul

Litigiile referitoare la aplicarea prezentului AlP şi a CPCLP se supun reglementărilor în vigoare relative la conciliere şi arbitraj. Părţile convin ca litigiile să fie soluţionate pe cale amiabilă şi să se adreseze instanţei numai după epuizarea procedurilor de conciliere.

ARTICOLUL 6

Cotizaţiile profesionale şi interprofesionale

6.1. Părţile semnatare ale prezentului AlP au convenit asupra necesităţii ca societăţile procesatoare de zahăr să opereze în numele cultivatorilor de sfeclă de zahăr la prelevarea cotizaţiei profesionale în cuantum de 0,8 lei/tonă de sfeclă de zahăr neto de plată predată. Această prevedere va fi inclusă în mod obligatoriu în CPCLP încheiat cu fiecare societate procesatoare de zahăr. Suma încasată va fi virată astfel: 49% către Federaţia Cultivatorilor de Sfeclă de Zahăr din România, denumită în continuare FCSZR, 2% către O.I.N.Z.R. şi 49% asociaţiilor cultivatorilor din zona fiecărei societăţi procesatoare de zahăr. Sumele încasate vor fi incluse în bugetul de venituri şi cheltuieli al fiecărei organizaţii.

6.2.  Plata cotizaţiilor se face până la sfârşitul campaniei de recoltare, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2008. In cazurile în care recoltarea sau predarea la societatea procesatoare de zahăr se prelungeşte după această dată, termenul-limită se poate prelungi, dar nu mai târziu de 15 februarie 2009.

6.3.  Calcularea cotizaţiilor se face la tona netă de plată, livrată de către cultivator societăţii procesatoare de zahăr şi recepţionată prin aplicarea baremului de echivalenţă, atât pentru sfecla de zahăr în cotă, cât şi pentru cel în afara cotei.

ARTICOLUL 7

Producerea/cultivarea sfeclei de zahăr

7.1.  CPCLP vor specifica atât suprafaţa ce se doreşte a fi cultivată, cât şi producţia netă de zahăr alb scontată a se obţine, separat în cotă şi în afara cotei de producţie.

Contractanţii de sfeclă de zahăr, asociaţi sau neasociaţi în structuri profesionale sau interprofesionale, şi societăţile procesatoare de zahăr pot să asigure (contra cost) la cerere:

•  sămânţa de sfeclă de zahăr necesară înfiinţării culturii, pentru suprafaţa contractată, direct sau prin societăţi comerciale specializate;

• serviciile de îndrumare tehnologică a cultivatorilor, indiferent de suprafaţa/cantitatea contractată.

7.2.   Sămânţa de sfeclă de zahăr asigurată de către societatea procesatoare de zahăr va fi pusă la dispoziţia cultivatorului până la data stipulată în CPCLP şi, eventual, va fi tratată standard cu insecticide şi fungicide.

7.3.    Cultivatorii se obligă să respecte tehnologia recomandată de fabrică şi să permită accesul reprezentanţilor acesteia pentru a executa monitorizarea evoluţiei culturii, obligându-se să execute lucrările tehnologice solicitate de aceştia la termenele stabilite.

7.4.   Periodic, de la începerea contractării şi până la terminarea recoltării şi prelucrării sfeclei de zahăr, societăţile procesatoare de zahăr se obligă să transmită datele statistice specifice către Asociaţia „Patronatul Zahărului din România". Ca un minim de informaţii necesar, fiecare societate procesatoare de zahăr are obligaţia transmiterii de date privind cantităţile de zahăr din sfeclă în cota pentru care s-au încheiat contracte de livrare, conţinutul de zahăr stipulat şi estimat, precum şi randamentul preconizat. MADR are dreptul să ceară şi să obţină şi alte informaţii pe care le consideră necesare.

ARTICOLUL 8

Recoltarea sfeclei de zahăr

8.1. Recoltarea sfeclei de zahăr se face din iniţiativa societăţii procesatoare de zahăr, de comun acord cu cultivatorii.

8.2.  Cultivatorii se obligă să respecte datele de începere a recoltării şi de punere la dispoziţie a sfeclei de zahăr, dacă acestea le-au fost aduse la cunoştinţă, conform graficelor convenite.

8.3.    Societatea procesatoare de zahăr poate stabili data-limită a terminării recoltatului şi a recepţiei.

8.4. Depăşirea cu două zile a datei-limită de recepţie poate atrage refuzul societăţii procesatoare de zahăr de a recepţiona sfecla de zahăr, cantităţile aferente decăzând din clauzele AlP şi CPCLP, sub rezerva înţelegerilor particulare ale părţilor semnatare ale CPCLP de extindere a perioadei respective.

ARTICOLUL 9

Transportul sfeclei de zahăr

9.1.  Transportul sfeclei de zahăr de pe câmp la bazele de preluare pentru transport cu mijloacele societăţii procesatoare de zahăr se efectuează şi se suportă de cultivator. Transportul sfeclei de zahăr de la bazele de preluare la societatea procesatoare de zahăr se efectuează şi se suportă de către societatea procesatoare de zahăr.

9.2.     Sub rezerva convenţiilor particulare răspunzând regulilor sau obiceiurilor locale valabile înaintea campaniei agricole a anului de comercializare 2008-2009, CPCLP pot deroga de la prevederile pct. 9.1.

ARTICOLUL 10

Recepţia sfeclei de zahăr

10.1.  Partenerii au convenit ca recepţia sfeclei de zahăr din recolta anului de comercializare 2008-2009 să fie efectuată cantitativ si calitativ, cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 318/2006.

10.2.  CPCLP va preciza modul în care se face recepţia sfeclei de zahăr atât calitativ, cât şi cantitativ.

Pentru recolta anului de comercializare 2008-2009, sfecla de zahăr de calitate standard trebuie să fie:

•  de calitate bună, sănătoasă şi prezentată în condiţii acceptabile de comercializare;

• cu un conţinut de zahăr de 16% la punctul de recepţie.

ARTICOLUL 11

Preţul sfeclei de zahăr

Sfecla de zahăr în cotă

11.1.   Părţile au convenit că pentru recolta anului de comercializare 2008-2009 preţul minim pentru sfecla de zahăr în cotă, de calitate standard, să fie de 27,83 euro/tonă, în condiţia de livrare ex-loc de recepţie convenit cu procesatorul. Preţul se calculează şi se plăteşte în lei, la cursul de schimb stabilit de regulamentele europene în vigoare [Regulamentul (CE) nr. 1.913/2006].

11.2.  Preţul sfeclei de zahăr se poate majora/diminua în funcţie de conţinutul în zahăr, astfel:

a)  pentru fiecare 0,1% conţinut de zaharoză, preţul se majorează cu minimum:

(i)   0,9% pentru conţinut de zaharoză peste 16%, dar nu mai mult de 18%;

(ii)    0,7% pentru conţinut de zaharoză peste 18%, dar nu mai mult de 19%;

(iii)   0,5% pentru conţinut de zaharoză peste 19%, dar nu mai mult de 20%;

b)  pentru fiecare 0,1% conţinut de zaharoză, preţul se diminuează cu maximum:

(i)   0,9% pentru conţinut de zaharoză sub 16%, dar nu mai puţin de 15,5%;

(ii)   1% pentru conţinut de zaharoză sub 15,5%, dar nu mai puţin de 14,5%.

Preţul pentru sfecla de zahăr cu un conţinut de zaharoză peste 20% nu trebuie să fie mai mic decât preţul minim ajustat conform lit. a) pct. (iii).

In completarea celor de mai sus, pentru sfecla de zahăr cu un conţinut de zaharoză peste 20% şi sub 14,5%, CPCLP poate stipula alte procente de creştere/diminuare.

11.3. Preţurile minime sus-menţionate se aplică cantităţilor nete de sfeclă de zahăr predate şi recepţionate de societăţile procesatoare de zahăr, în conformitate cu stipulaţiile CPCLP privind conţinutul de corpuri străine şi pământ aderent.

Se stabileşte ca sfecla de zahăr acceptabilă pentru prelucrare să aibă un conţinut minim de zaharoză de 13,5%. Pentru sfecla de zahăr cu un conţinut de zaharoză sub pragul minim acceptabil menţionat mai sus, societăţile procesatoare de zahăr au dreptul de a refuza preluarea acesteia.

Sfecla de zahăr în afara cotei

Pentru cantităţile de sfeclă de zahăr în afara cotei, preţul şi condiţiile de achiziţie sunt stipulate separat în CPCLP şi se negociază fără restricţii între părţile implicate. Societatea producătoare de zahăr are dreptul de a decide dacă şi condiţiile în care acceptă o cantitate de sfeclă în afara cotei de producţie.

Dacă societatea procesatoare de zahăr nu a încheiat CPCLP (până la data-limită menţionată la pct. 2.4) pentru întreaga cantitate de sfeclă de zahăr necesară producerii cotei de producţie alocate şi la preţul minim, aceasta este obligată să plătească preţul minim stipulat mai sus pentru întreaga cantitate de sfeclă de zahăr pe care o procesează în anul de comercializare 2008-2009.

ARTICOLUL 12

Plata materiei prime

12.1. Părţile au convenit ca plata materiei prime recepţionate să se facă:

- o treime până la data de 30 decembrie 2008;

- o treime până la data de 31 ianuarie 2009;

- integral până la data de 31 martie 2009.

12.2.   Sub rezerva convenţiilor particulare ce răspund regulilor sau obiceiurilor locale valabile înaintea campaniei agricole a anului de comercializare 2008-2009, CPCLP pot deroga de la prevederile pct. 12.1.

12.3.  Modalitatea de plată convenită de părţi se negociază între părţi şi se va stipula în CPCLP.

ARTICOLUL 13

Alte drepturi ale cultivatorilor

13.1. In privinţa borhotului rezultat în urma procesării sfeclei de zahăr, CPCLP poate prevedea că:

a)  borhotul umed corespunzător prelucrării întregii cantităţi de sfeclă de zahăr livrate către societatea procesatoare de zahăr va fi livrat gratuit către furnizorii de sfeclă de zahăr, în condiţia de livrare ex-fabrică;

b)  numai o parte a borhotului, presat, uscat sau uscat şi amestecat cu melasă, va fi livrat gratuit de societatea procesatoare de zahăr către furnizorii de sfeclă de zahăr, în condiţia de livrare ex-fabrică;

c) borhotul presat sau uscat va fi livrat gratuit către furnizorii de sfeclă de zahăr în condiţia de livrare ex-fabrică, dar cu plata costurilor de presare sau uscare;

d) societatea procesatoare de zahăr va plăti furnizorului de sfeclă de zahăr compensaţii care să ţină cont de posibilităţile de vânzare a borhotului.

13.2. In cazul în care mai multe prevederi se pot aplica cantităţilor de sfeclă de zahăr livrabile, CPCLP trebuie să menţioneze toate punctele care se pot aplica.

ARTICOLUL 14

Alocarea cotei de cultivare a sfeclei de zahăr în cotă

14.1. Societăţile producătoare de zahăr vor încheia contracte de livrare de sfeclă de zahăr în cotă, luând în considerare eficienţa agricolă în ceea ce priveşte costurile de transport şi randamentul culturii sfeclei de zahăr. Având în vedere creşterea competitivităţii în acest sector şi necesitatea de a atinge performanţele agriculturii europene, procesatorii de zahăr din sfeclă au libertatea de a-şi modifica politica de achiziţie a sfeclei de zahăr după fiecare an de comercializare şi să reconsidere contractele de livrare a sfeclei de zahăr pentru furnizorii care nu sunt competitivi.

14.2. Cotele de producţie de zahăr, implicit cele de cultivare a sfeclei de zahăr, pot suferi modificări de la un an la altul şi, în consecinţă, societăţile producătoare de zahăr pot modifica cantităţile de sfeclă de zahăr în funcţie de modificările de cotă impuse de regulamentele europene.

14.3.  In cazul în care procesatorii de zahăr din sfeclă vor apela la procesarea cotei în afara unităţii procesatoare respective [conform art. 6 din Regulamentul (CE) nr. 952/2006], părţile semnatare ale prezentului acord se obligă ca prima opţiune pentru procesare să fie o unitate de producţie din România şi numai în cazul refuzului acestora sau al unei oferte necompetitive procesarea să se facă în alte ţări ale Uniunii Europene. Acceptul sau refuzul unui contract de procesare se face în maximum 3 zile lucrătoare de la cererea scrisă; lipsa unui răspuns va fi considerată refuz. MADR va asigura punerea în practică a prevederilor acestui punct prin condiţionarea acordului de procesare.

ARTICOLUL 15

Taxe şi alte obligaţii financiare

Ambele părţi se obligă să plătească la timp şi în cuantumul cerut taxele sau alte obligaţii financiare care provin din aplicarea politicilor agricole ale Uniunii Europene şi care vor fi stipulate de regulamentele şi legislaţia românească, cum ar fi taxa de producţie, achiziţia de noi cote de producţie etc. CPCLP trebuie să prevadă modul de colectare şi repartizare a acestor obligaţii financiare, în conformitate cu prevederile legale şi/sau înţelegerii dintre părţi.

Incheiat astăzi, 15 ianuarie 2008, în 4 exemplare.

Pentru Federaţia Cultivatorilor de Sfeclă de Zahăr din România,

Ion Gherman,

preşedinte

Organizaţia Interprofesională Naţională„Zahărul" din România,

Emilian Dobrescu,

preşedinte

Asociaţia „Patronatul Zahărului din România",

Emilian Dobrescu,

preşedinte

ANEXĂ la acordul interprofesional

CONTRACT

de producere, cumpărare, livrare şi plată a rădăcinilor de sfeclă de zahăr (CPCLP)

Prezentul CPCLP este încheiat în baza pct. 1.2 din Acordul interprofesional pentru sfeclă de zahăr, aferent recoltei anului de comercializare 2008-2009.

Intre:

Beneficiar: Societatea Comercială.....................................................................................................................................................................- S.A., cu sediul în......................................................................................................., str.........................................nr......., reprezentată prin  (numele, prenumele şi funcţia)........................................................................................................................................................................ .........................................................; şi (numele, prenumele şi funcţia) ........................................................................................................................................................................ ..................., având contul........................., deschis la..................................., înregistrată în registrul comerţului sub nr............................;

şi

Furnizor...................................................../Proprietar........................., cu sediul/domiciliul în..................................., str................................ nr........, telefon/fax......................., reprezentat prin (numele, prenumele şi funcţia)................................................................................................................................; şi (numele, prenumele şi funcţia)............................................................................................................................................................................., având contul....................................................., deschis la.......................................................înregistrată în registrul comerţului la poziţia.............................nr........................,

a intervenit următorul CPCLP, cu valoare de contract bilateral, privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata sfeclei de zahăr.

Cursul de schimb se stabileşte în conformitate cu regulamentele europene în vigoare.

Sfecla de zahăr în cotă:

Furnizorul se obligă să cultive o suprafaţă de.......ha cu sfeclă de zahăr, în scopul realizării unei producţii nete de plată de............tone, care va fi predată beneficiarului conform graficului de livrare care va fi comunicat de către beneficiar.

Beneficiarul se obligă să cumpere de la furnizor o cantitate de.........................tone rădăcini de sfeclă de zahăr, la un preţ de.............euro/tona de sfeclă de zahăr, în condiţiile calităţii standard (de calitate bună, sănătoasă şi prezentată în condiţii acceptabile de comercializare, cu un conţinut de zahăr de 16% la punctul de recepţie).

Preţul menţionat mai sus se poate modifica în funcţie de conţinutul de zaharoză la punctul de livrare, conform tabelului de echivalenţă a preţului minim (în euro) pe tona de sfeclă de zahăr, potrivit anexei la prezentul contract.

Conţinutul de zahăr minim acceptabil pentru sfecla de zahăr destinată procesării este de 13,5%. Beneficiarul are dreptul să refuze orice cantitate de sfeclă de zahăr livrată şi având sub conţinutul minim de zaharoză menţionat mai sus.

Sfecla de zahăr în afara cotei (dacă este cazul):

Beneficiarul se angajează să cumpere o cantitate de...........................sfeclă de zahăr în afara cotei de producţie, la preţul de..........euro/tonă, în condiţiile de livrare............., pusă la dispoziţie de furnizor.

Punctele de colectare pentru sfecla de zahăr a anului de comercializare 2008-2009 sunt:............

Livrările de sfeclă de zahăr se desfăşoară, de regulă, în perioada.............................

Recepţia cantitativă şi controlul calităţii sfeclei de zahăr:

Recepţia cantitativă şi controlul calităţii sfeclei de zahăr se fac la................., de către............................................., prin metoda.................................., în prezenţa..................... .

Datele se vor consemna/înregistra în....................................................................

Alte drepturi ale cultivatorilor:

Beneficiarul va livra, iar furnizorul de sfeclă de zahăr va primi o cantitate de borhot (tăiţei) în următoarele condiţii:

Plata taxelor şi obligaţiilor financiare:

Furnizorul de sfeclă de zahăr mandatează beneficiarul ca la plata sfeclei de zahăr să îi reţină cotizaţia de membru al FCSZR, în valoare de 0,8 lei/tona de sfeclă de zahăr neto de plată predată, şi să verse aceste sume în contul şi pe cheltuiala FCSZR(conf. pct. 6.1).

Noi, semnatarii prezentului CPCLP, declarăm că avem cunoştinţă de stipulaţiile Acordului interprofesional pentru sfeclă de zahăr şi de prevederile Regulamentului CE nr. 318/2006 (anexa 2) - campania agricolă a anului de comercializare 2008-2009 şi ne angajăm să le respectăm în litera şi în spiritul lor.

Incheiat astăzi,...................., în......exemplare, toate cu valoare de original.

Beneficiar,                                                      Furnizor,

......................................................                 .......................................................

(numele, prenumele şi semnătura)                     (numele, prenumele şi semnătura)

ANEXĂ la CPCLP

TABEL

de echivalenţă a preţului minim pe tona de sfeclă de zahăr, în funcţie de conţinutul de zaharoza determinat la punctul de colectare

Nr. crt.

Conţinutul de sucroză (%) la punctul de colectare

Preţul minim euro/ tona de sfeclă de zahăr

Nr. crt.

Conţinutul de sucroză (%) la punctul de colectare

Preţul minim euro/tona de sfeclă de zahăr

1

13,5

CPCLP

35

16,9

30,08

2

13,6

CPCLP

36

17

30,33

3

13,7

CPCLP

37

17,1

30,59

4

13,8

CPCLP

38

17,2

30,84

5

13,9

CPCLP

39

17,3

31,09

6

14

CPCLP

40

17,4

31,34

7

14,1

CPCLP

41

17,5

31,59

8

14,2

CPCLP

42

17,6

31,84

9

14,3

CPCLP

43

17,7

32,09

10

14,4

CPCLP

44

17,8

32,34

11

14,5

23,79

45

17,9

32,59

12

14,6

24,07

46

18

32,84

13

14,7

24,35

47

18,1

33,03

14

14,8

24,63

48

18,2

33,23

15

14,9

24,91

49

18,3

33,42

16

15

25,19

50

18,4

33,62

17

15,1

25,46

51

18,5

33,81

18

15,2

25,74

52

18,6

34,01

19

15,3

26,02

53

18,7

34,20

20

15,4

26,30

54

18,8

34,40

21

15,5

26,58

55

18,9

34,59

22

15,6

26,83

56

19

34,79

23

15,7

27,08

57

19,1

34,93

24

15,8

27,33

58

19,2

35,07

25

15,9

27,58

59

19,3

35,20

26

16

27,83

60

19,4

35,34

27

16,1

28,08

61

19,5

35,48

28

16,2

28,33

62

19,6

35,62

29

16,3

28,58

63

19,7

35,76

30

16,4

28,83

64

19,8

35,90

31

16,5

29,08

65

19,9

36,04

32

16,6

29,33

66

20

36,18

33

16,7

29,58

67

>20

CPCLP

34

16,8

29,83


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 243/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 243 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 243/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu