Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.242 din 29.12.2014

pentru aprobarea Normelor de securitate nucleară privind protecţia instalaţiilor nucleare împotriva evenimentelor externe de origine naturală
ACT EMIS DE: Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 34 din 15 ianuarie 2015



SmartCity1

Luând în considerare Referatul nr. 13.193 din 29 decembrie 2014, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (7) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.627/2003, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere art. 5 din Legea nr. 111/1996 privind desfăşurarea în siguranţă, reglementarea, autorizarea şi controlul activităţilor nucleare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare emite următorul ordin: Articolul 1Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se aprobă Normele de securitate nucleară privind protecţia instalaţiilor nucleare împotriva evenimentelor externe de origine naturală, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Preşedintele Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare, Daniel Ionescu
ANEXĂNORME de securitate nucleară privind protecţia instalaţiilor nucleare împotriva evenimentelor externe de origine naturală Capitolul I Domeniu, scop, definiţii Secţiunea 1Domeniu şi scop Articolul 1 (1) Prezentele norme sunt emise în conformitate cu prevederile
Legii nr. 111/1996 privind desfăşurarea în siguranţă, reglementarea, autorizarea şi controlul activităţilor nucleare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Prin prezentele norme se stabilesc cerinţele generale de securitate nucleară privind protecţia instalaţiilor nucleare împotriva evenimentelor externe de origine naturală.(3) Îndeplinirea prevederilor prezentelor norme constituie o condiţie necesară pentru autorizarea de către Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, denumită în continuare CNCAN, a activităţilor de amplasare, construcţie, punere în funcţiune şi exploatare a unei instalaţii nucleare.(4) Prevederile prezentelor norme se aplică atât solicitanţilor, cât şi titularilor de autorizaţie pentru fazele de amplasare, construcţie, punere în funcţiune şi exploatare a unei instalaţii nucleare. (5) În cadrul procesului de autorizare, precum şi pe durata de valabilitate a unei autorizaţii, CNCAN poate impune cerinţe suplimentare, după caz, pentru a ţine cont de experienţa acumulată, de rezultatele activităţilor de cercetare şi de cele mai noi standarde şi bune practici recunoscute la nivel internaţional. Articolul 2 (1) Prezentele norme se aplică următoarelor categorii de instalaţii nucleare:a)centrale nuclearoelectrice; b)reactoare de cercetare; c)reactoare de demonstraţie; d)fabrici de combustibil nuclear; e)instalaţii de stocare a combustibilului nuclear uzat; f)alte instalaţii nucleare pentru care CNCAN consideră necesară aplicarea acestor norme în procesul de autorizare. (2) În afara cazurilor în care se precizează altfel, cerinţele prezentelor norme sunt aplicabile independent de filiera tehnologică a instalaţiei nucleare.(3) Orice derogare de la aplicarea prevederilor prezentelor norme trebuie aprobată de CNCAN, în baza unei justificări scrise formulate de solicitantul sau titularul de autorizaţie, dacă acesta demonstrează că asigură măsuri de securitate nucleară echivalente cu cele cerute prin prezentele norme. Secţiunea a 2-aDefiniţii Articolul 3(1) Termenii utilizaţi în prezentele norme sunt definiţi în anexa nr. 1, cu excepţia acelora ale căror definiţii se regăsesc în textul prezentelor norme.(2) Abrevierea SSCE se utilizează pentru a face referire în mod generic la sistemele, structurile, componentele şi echipamentele unei instalaţii nucleare.(3) Abrevierea EEON se utilizează pentru a face referire în mod generic la evenimentele externe de origine naturală. Capitolul II Cerinţe privind protecţia împotriva evenimentelor externe de origine naturală Secţiunea 1Obiectivele de securitate nucleară Articolul 4(1) Evaluarea EEON, respectiv a probabilităţii de apariţie şi a consecinţelor acestora, trebuie să facă parte integrantă din evaluarea securităţii nucleare pentru o instalaţie nucleară.(2) Pericolele datorate EEON trebuie înlăturate sau reduse la minimum practic posibil, pentru toate stările de operare ale unei instalaţii nucleare.(3) Evaluarea de securitate nucleară privind EEON trebuie să includă evaluările evenimentelor bază de proiect şi a condiţiilor care depăşesc bazele de proiectare, cu scopul de a identifica necesităţi şi oportunităţi de îmbunătăţire. Secţiunea a 2-aIdentificarea evenimentelor externe de origine naturală Articolul 5 (1) Toate EEON care pot afecta amplasamentul instalaţiei nucleare trebuie identificate, împreună cu orice evenimente ce pot fi generate de acestea.(2) Solicitantul, respectiv titularul de autorizaţie, trebuie să demonstreze că lista de EEON identificate este completă şi relevantă pentru amplasamentul instalaţiei nucleare. Articolul 6Lista EEON potenţiale trebuie să cuprindă următoarele categorii de evenimente: a)evenimente geologice; b)evenimente seismotectonice; c)evenimente meteorologice; d)evenimente hidrologice; e)fenomene biologice; f)incendii de vegetaţie. Secţiunea a 3-aSelecţia şi evaluarea evenimentelor externe de origine naturală Articolul 7 (1) Toate EEON care pot afecta amplasamentul trebuie supuse unei evaluări preliminare pentru a estima probabilitatea de apariţie şi consecinţele asupra instalaţiei nucleare. Această evaluare preliminară presupune caracterizarea sistematică a tuturor hazardurilor/pericolelor datorate evenimentelor externe.(2) Pentru toate EEON credibile pentru amplasament şi care pot afecta fizic instalaţia nucleară trebuie efectuată o evaluare detaliată. Dintre EEON care pot afecta amplasamentul pot fi excluse de la evaluarea detaliată de securitate nucleară numai acele evenimente care nu au capabilitatea de a afecta fizic instalaţia nucleară şi/sau îndeplinirea funcţiilor de securitate nucleară şi acele evenimente pentru care se poate demonstra, cu un grad mare de încredere, că au o probabilitate de producere foarte mică sau că este fizic imposibil să se producă.(3) Trebuie evaluate combinaţiile de evenimente care au potenţialul de a afecta instalaţia nucleară. Chiar dacă anumite evenimente ar putea fi excluse individual, în baza criteriului de la alin. (1), combinaţiile credibile şi relevante de astfel de evenimente trebuie incluse în evaluarea de securitate nucleară. Astfel de combinaţii de evenimente pot include combinaţii de două sau mai multe EEON, precum şi combinaţii de EEON şi evenimente interne sau evenimente cauzate de activităţi umane. Trebuie luate în considerare atât succesiunile de evenimente şi combinaţiile de evenimentele între care există o legătură cauzală, cât şi combinaţiile de evenimente independente care au frecvenţe individuale de apariţie relativ mari.(4) Procesul de selecţie a evenimentelor şi combinaţiilor de evenimente trebuie să fie bazat pe ipoteze conservative. Criteriile şi argumentele care stau la baza procesului de selecţie trebuie justificate. Secţiunea a 4-aAnalizele de hazard Articolul 8 (1) Pentru toate EEON care au fost selectate pentru evaluarea detaliată de securitate nucleară trebuie efectuate analize de hazard, denumite şi analize de pericol. Aceste analize au ca scop identificarea şi caracterizarea pericolelor existente sau potenţiale, precum şi a efectelor acestora asupra instalaţiilor nucleare aflate pe un anumit amplasament.(2) Analizele de hazard trebuie să utilizeze metode deterministice şi, în măsura în care este practic posibil, metode probabilistice, ţinând cont de cele mai noi dezvoltări ştiinţifice şi tehnologice în ce priveşte datele, instrumentele şi metodologiile de analiză.(3) Analizele de hazard trebuie să ia în considerare toate datele relevante disponibile şi trebuie să stabilească o relaţie între severitatea evenimentelor externe, exprimată, de exemplu, ca magnitudine şi durată, şi probabilitatea anuală de depăşire, acolo unde este practic posibil. De asemenea, acolo unde este practic posibil, trebuie determinată severitatea maxim credibilă a fiecărui eveniment. Articolul 9Următoarele cerinţe se aplică analizelor de hazard: a)Analizele de hazard trebuie să se bazeze pe toate datele relevante pentru amplasament şi pentru regiunea respectivă. Trebuie efectuată o extrapolare a datelor disponibile pentru a include evenimente care le depăşesc pe cele din datele înregistrate şi datele istorice. b)Trebuie evaluate în mod conservativ evenimentele externe a căror severitate poate varia de-a lungul duratei de viaţă a instalaţiei nucleare. Trebuie urmărită evoluţia acestor evenimente de-a lungul duratei de viaţă a instalaţiei nucleare şi analizele de hazard trebuie actualizate corespunzător. c)Metodele şi ipotezele utilizate în analize trebuie justificate. Incertitudinile care pot afecta rezultatele analizelor de hazard trebuie evaluate. Secţiunea a 5-aDefinirea evenimentelor bază de proiect Articolul 10Titularul de autorizaţie trebuie să definească EEON bază de proiect ţinând cont de analizele de hazard specifice pentru amplasament. EEON bază de proiect pot fi evenimente individuale sau combinaţii de evenimente independente ori dependente cauzal. Bazele de proiect pot fi bazele iniţiale de proiectare pentru instalaţia nucleară sau bazele de proiectare reevaluate, cum ar fi în cadrul procesului de revizuire periodică a securităţii nucleare. Articolul 11 (1) Probabilitatea anuală de depăşire a EEON bază de proiect trebuie să fie suficient de mică pentru a asigura, cu un grad înalt de încredere, protecţia împotriva evenimentelor externe de origine naturală.(2) Pentru fiecare EEON bază de proiect trebuie folosită o valoare-ţintă pentru probabilitatea anuală de depăşire care să nu exceadă 1E-4 evenimente/an. Acolo unde nu este posibil să se calculeze această probabilitate cu un grad acceptabil de certitudine, trebuie ales, cu o justificare adecvată, un eveniment bază de proiect care să ofere un nivel de protecţie echivalent. (3) Pentru cazul specific al încărcărilor datorate evenimentelor seismice trebuie considerată, ca o valoare minimă, o acceleraţie de vârf a terenului de 0,1 g în plan orizontal, chiar dacă probabilitatea de depăşire a acesteia este sub valoarea-ţintă de la alin. (2). Articolul 12EEON bază de proiect trebuie comparate cu datele istorice relevante pentru a verifica modul în care evenimentele extreme istorice se încadrează, cu marje de securitate suficiente, în bazele de proiectare ale instalaţiei nucleare. Articolul 13Parametrii bază de proiect trebuie definiţi pentru fiecare EEON bază de proiect, ţinând cont de rezultatele analizelor de hazard. Valorile parametrilor bază de proiect trebuie stabilite în mod conservativ. Secţiunea a 6-aProtecţia împotriva evenimentelor bază de proiect Articolul 14(1) Trebuie asigurată protecţia instalaţiilor nucleare împotriva EEON bază de proiect. Trebuie stabilită o strategie de protecţie împotriva EEON, ca bază pentru proiectarea măsurilor corespunzătoare.(2) Strategia de protecţie trebuie astfel stabilită încât să se asigure, cu suficientă fiabilitate demonstrată şi cu marje adecvate, că funcţiile de securitate nucleară pot fi îndeplinite pentru orice efecte directe sau indirecte credibile ale EEON bază de proiect. Articolul 15Strategia de protecţie împotriva EEON bază de proiect trebuie: a)să prevadă marje de securitate suficiente, în mod conservativ, în proiectul instalaţiei nucleare; b)să se bazeze în principal pe măsuri pasive, în măsura în care este practic posibil; c)să asigure că măsurile prevăzute pentru protecţia la accidente bază de proiect rămân funcţionale în timpul şi după EEON bază de proiect; d)să ţină cont de previzibilitatea şi dezvoltarea tipurilor de EEON de-a lungul timpului; e)să asigure că sunt disponibile procedurile şi mijloacele necesare pentru a verifica starea instalaţiei nucleare în timpul şi după EEON bază de proiect; f)să ia în considerare situaţiile în care EEON pot să afecteze simultan subsistemele redundante sau diverse ale unui sistem cu funcţii de securitate nucleară, mai multe SSCE ori mai multe instalaţii nucleare aflate pe acelaşi amplasament, amplasamentul şi infrastructura din regiune, disponibilitatea suportului tehnic şi logistic din exteriorul amplasamentului şi alte măsuri; g)să asigure suficiente resurse umane şi materiale pentru amplasamentele pe care se găsesc mai multe instalaţii nucleare, luând în considerare necesitatea asigurării măsurilor de protecţie la mai multe instalaţii afectate de EEON, precum şi utilizarea în comun a unor echipamente şi servicii; h)să asigure că măsurile de protecţie împotriva EEON nu au impact advers asupra măsurilor de protecţie împotriva altor evenimente bază de proiect. Articolul 16SSCE identificate ca având un rol în implementarea strategiei de protecţie împotriva EEON trebuie să fie considerate ca SSCE cu funcţii de securitate nucleară. Articolul 17 (1) Trebuie prevăzute procese de monitorizare şi avertizare care să susţină strategia de protecţie împotriva EEON bază de proiect. Oriunde este posibil trebuie definite valori de prag pentru iniţierea promptă a măsurilor de protecţie. De asemenea trebuie definite valori de prag pentru iniţierea măsurilor planificate de verificare a stării instalaţiei nucleare după producerea EEON.(2) Pentru centralele nuclearoelectrice şi reactoarele de cercetare trebuie stabilite:a)valorile parametrilor mişcării seismice pentru care este necesară oprirea manuală a reactorului, după seism, pentru efectuarea inspecţiilor şi verificărilor în vederea evaluării impactului asupra instalaţiei şi asigurării că se poate relua operarea în condiţii de securitate nucleară; b)valorile parametrilor mişcării seismice pentru care este necesară oprirea manuală sau automată a reactorului, ca răspuns la un eveniment seismic, în vederea prevenirii unei situaţii de accident. Articolul 18Titularul de autorizaţie trebuie să implementeze măsuri pentru a asigura disponibilitatea personalului care lucrează în schimburi, a personalului care furnizează suport tehnic şi logistic, precum şi disponibilitatea echipamentelor şi materialelor necesare, pentru a gestiona situaţiile produse de EEON cu efecte de lungă durată care pot afecta funcţionarea normală a instalaţiei şi procesele aferente. Secţiunea a 7-aConsideraţii privind EEON mai severe decât evenimentele bază de proiect Articolul 19(1) În vederea extinderii bazelor de proiectare trebuie identificate şi selectate EEON mai severe decât cele considerate ca bază de proiect. Selecţia acestor evenimente trebuie justificată în baza analizelor deterministice, probabilistice şi a judecăţilor inginereşti.(2) Analiza detaliată a EEON mai severe decât evenimentele bază de proiect nu este necesară dacă se poate demonstra cu un grad înalt de încredere că probabilitatea lor de apariţie este foarte redusă. Articolul 20Pentru a susţine identificarea EEON ce depăşesc bazele de proiectare şi pentru evaluarea efectelor acestora trebuie dezvoltate, acolo unde este posibil, curbe de hazard care să prezinte severitatea evenimentelor ca funcţie de probabilitatea anuală de depăşire sau de alţi parametri relevanţi. Articolul 21Analiza efectelor EEON care depăşesc bazele de proiectare şi identificarea măsurilor practicabile în vederea creşterii protecţiei împotriva acestor evenimente trebuie să includă următoarele, în măsura în care este posibil: a)demonstraţia existenţei unor marje de securitate suficiente pentru prevenirea efectelor de tip cliff-edge care ar rezulta în pierderea unei funcţii de securitate nucleară; b)identificarea şi evaluarea celor mai adecvate măsuri pentru asigurarea funcţiilor de securitate nucleară; c)luarea în considerare a evenimentelor care ar putea să afecteze simultan subsistemele redundante sau diverse ale unui sistem cu funcţii de securitate nucleară, mai multe SSCE ori mai multe instalaţii nucleare aflate pe acelaşi amplasament, amplasamentul şi infrastructura din regiune, disponibilitatea suportului tehnic şi logistic din exteriorul amplasamentului şi alte măsuri; d)demonstraţia disponibilităţii unor resurse suficiente pentru amplasamentele pe care se găsesc mai multe instalaţii nucleare, luând în considerare utilizarea în comun a unor echipamente şi servicii; e)verificări şi inspecţii pe amplasament şi în instalaţii, pentru a confirma ipotezele de analiză utilizate pentru evenimentele sau combinaţiile de evenimente considerate, precum şi robusteţea măsurilor de protecţie prevăzute. Secţiunea a 8-aStandarde şi ghiduri Articolul 22 (1) Solicitantul, respectiv titularul de autorizaţie, trebuie să demonstreze că a implementat toate măsurile necesare, la nivelul celor mai noi standarde şi bune practici recunoscute la nivel internaţional, pentru asigurarea protecţiei instalaţiilor nucleare împotriva EEON.(2) Documentele de referinţă menţionate în anexa nr. 2 reprezintă standarde şi ghiduri privind bune practici recunoscute pe plan internaţional şi se recomandă ca orice nouă revizie a acestora să fie luată în considerare de către titularul de autorizaţie, în vederea îmbunătăţirii protecţiei instalaţiilor nucleare împotriva EEON. Capitolul III Dispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 23Pentru instalaţiile nucleare care la data intrării în vigoare a prezentelor norme se află în fazele de construcţie, punere în funcţiune sau exploatare, reconfirmarea bazelor de proiectare face parte integrantă din procesul de autorizare specific fazelor respective şi se documentează în rapoartele de securitate aferente. Pentru aceste instalaţii, evaluarea faţă de cerinţele din prezentele norme se face în acord cu principiile aplicate la revizuirea periodică a securităţii nucleare din normele CNCAN. Articolul 24În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme, titularii de autorizaţie pentru instalaţiile nucleare aflate în faza de exploatare trebuie să transmită la CNCAN spre evaluare un raport care să prezinte următoarele: a)analiza conformităţii cu cerinţele prezentelor norme; b)planul de acţiuni corective şi măsuri compensatorii necesare pentru îndeplinirea cerinţelor din prezentele norme. Articolul 25(1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme.(2) Orice dispoziţie contrară prevederilor prezentelor norme se abrogă cu data intrării în vigoare a acestora. ANEXA Nr. 1la norme DEFINIŢII Accident bază de proiect - reprezintă orice accident considerat la stabilirea bazelor de proiectare pentru centrala nuclearoelectrică. Efect de tip cliff-edge - în analizele de securitate nucleară reprezintă orice situaţie în care o variaţie relativ mică a datelor de intrare ale analizei duce la o variaţie disproporţionat de mare a rezultatelor privind comportarea unei instalaţii nucleare, în sensul înrăutăţirii condiţiilor; în ceea ce priveşte comportarea unei instalaţii nucleare, un efect de tip cliff-edge reprezintă orice situaţie în care o deviaţie mică a unui parametru al instalaţiei nucleare produce o comportare anormală disproporţionată a instalaţiei, cum ar fi, de exemplu, o tranziţie de la o stare normală de operare la o stare de accident sau o tranziţie de la condiţii de accident bază de proiect la condiţii de accident în afara bazelor de proiectare. Eveniment bază de proiect - reprezintă orice eveniment sau combinaţie de evenimente care stă la baza alegerii parametrilor de proiectare pentru un anumit sistem, echipament ori structură a unei instalaţii nucleare, creditat în analizele de securitate pentru a contribui la limitarea consecinţelor radiologice ale unui tranzient sau accident. Funcţie de securitate nucleară - un scop specific care trebuie îndeplinit pentru asigurarea securităţii nucleare. Funcţiile generale de securitate nucleară sunt următoarele: a)controlul reactivităţii; pentru un reactor nuclear, această funcţie se referă inclusiv la oprirea reactorului şi menţinerea acestuia într-o stare de oprire sigură pentru o perioadă de timp nedeterminată; b)răcirea combustibilului nuclear; c)reţinerea materialelor radioactive, inclusiv menţinerea barierelor fizice în calea eliberării acestora în mediul înconjurător; d)monitorizarea stării instalaţiei nucleare şi furnizarea serviciilor-suport necesare pentru menţinerea funcţiilor prevăzute la lit. a), b) şi c). ANEXA Nr. 2la norme DOCUMENTE DE REFERINŢĂ 1. Site Evaluation for Nuclear Installations, IAEA Safety Standards Series No. NS-R-3, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2003 2. External Events Excluding Earthquakes in the Design of Nuclear Power Plants Safety Guide IAEA Safety Standards Series No. NS-G-1.5, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2003 3. Seismic Design and Qualification for Nuclear Power Plants Safety Guide IAEA Safety Standards Series No. NS-G-1.6, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2003 4. Seismic Hazards in Site Evaluation for Nuclear Installations, IAEA Safety Standards Series No. SSG-9, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2010 5. Evaluation of Seismic Hazards for Nuclear Power Plants, IAEA Safety Standards Series No. NS-G-3.3, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2002 6. Evaluation of Seismic Safety for Existing Nuclear Installations, IAEA Safety Standards Series No. NS-G-2.13, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2009 7. Meteorological and Hydrological Hazards in Site Evaluation for Nuclear Installations, IAEA Safety Standards Series No. SSG-18, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2011 8. Meteorological Events in Site Evaluation for Nuclear Power Plants, IAEA Safety Standards Series No. NS-G-3.4, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2003 9. Flood Hazard for Nuclear Power Plants on Coastal and River Sites, IAEA Safety Standards Series No. NS-G-3.5, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2007 10. Geotechnical Aspects of Site Evaluation and Foundations for Nuclear Power Plants, IAEA Safety Standards, Series No. NS-G-3.6, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2005; 11. Volcanic Hazards in Site Evaluation for Nuclear Installations, IAEA Safety Standards Series No. SSG-21, International Atomic Energy Agency, Vienna, 2012 12. WENRA Reactor Safety Reference Levels, Western European Nuclear Regulators’ Association, 2014


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 242/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 242 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 242/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu