Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2355 din 11 septembrie 2008

pentru aprobarea Procedurii privind supravegherea executarii obligatiei persoanei condamnate sau minorului de a presta o activitate neremunerata intr-o institutie de interes public impusa de catre instanta de judecata

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 669 din 26 septembrie 2008



Ţinând seama de dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 747/2008 pentru modificarea şi completare Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socială a infractorilor şi de supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de libertate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.239/2000,

în conformitate cu art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2008 privind stabilirea competenţei supravegherii executării obligaţiei minorului de a presta o activitate neremunerată într-o instituţie de interes public, prevăzută la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal,

în temeiul art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul justiţiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura privind supravegherea executării obligaţiei persoanei condamnate sau minorului de a presta o activitate neremunerată într-o instituţie de interes public impusă de către instanţa de judecată, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia de probatiune, prin intermediul serviciilor de probatiune de pe lângă tribunale, va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul justiţiei,

Gabriel Tănăsescu,

secretar de stat

ANEXĂ

PROCEDURA

privind supravegherea executării obligaţiei persoanei condamnate sau minorului de a presta o activitate neremunerată într-o instituţie de interes public impusă de către instanţa de judecată

Art. 1. - (1) In vederea punerii în executare a obligaţiei persoanei condamnate sau minorului de a presta o activitate neremunerată într-o instituţie de interes public, serviciului de probatiune îi revin următoarele îndatoriri:

a)  identifică pe plan local instituţiile, precum şi serviciile din cadrul acestora în care activitatea poate fi prestată;

b) întocmeşte o listă cu instituţiile de interes public de la nivel local, pe care o pune la dispoziţia instanţelor;

c)  contactează instituţiile identificate şi stabileşte în cadrul unor întâlniri tipurile de activităţi care pot fi prestate de către persoanele condamnate şi minori;

d) încheie protocoale-cadru de colaborare cu instituţiile de interes public, conform anexei nr. 1.

(2) Lista prevăzută la alin. (1) lit. b), completată cu tipurile de servicii din cadrul instituţiilor de interes public, este pusă la dispoziţia tuturor consilierilor de probatiune angajaţi în serviciu, conform anexei nr. 2.

(3) Serviciul de probatiune actualizează anual sau ori de câte ori este necesar lista prevăzută la alin. (1) lit. b).

Art. 2. - (1) In cadrul primei întrevederi, consilierul de probatiune completează o fişă de referire, conform anexei nr. 3.

(2) Intervievarea persoanei condamnate sau minorului are loc în conformitate cu aspectele prevăzute în anexa nr. 4.

Art. 3. - In funcţie de fişa de referire prevăzută la art. 2, consilierul responsabil de caz împreună cu persoana de contact menţionată în protocol  identifică tipurile de activităţi care corespund nevoilor, pregătirii, abilităţilor şi cunoştinţelor persoanei condamnate sau minorului.

Art. 4. - (1) Fişa de referire se înaintează în termen de 3 zile lucrătoare de la data primei întrevederi instituţiei de interes public unde se va executa obligaţia persoanei condamnate sau minorului de a presta o activitate neremunerată.

(2) Fişa de referire are rolul de a sprijini instituţia de interes public în vederea identificării locurilor disponibile pentru prestarea activităţii neremunerate, pe măsura nevoilor, pregătirii, abilităţilor şi cunoştinţelor persoanei condamnate sau minorului.

Art. 5. - (1) Consilierul de probatiune contactează, cu ocazia primei întrevederi cu persoana condamnată sau minorul, instituţia de interes public parteneră, în vederea stabilirii datei, orei şi locului în care trebuie să se prezinte persoana condamnată sau minorul pentru începerea executării obligaţiei.

(2)  Data la care se fixează întrevederea în scopul începerii executării obligaţiei nu poate depăşi 30 de zile lucrătoare de la data comunicării hotărârii judecătoreşti serviciului de probatiune.

(3)  Informaţiile referitoare la data, ora şi locul stabilite în conformitate cu alin. (1) se comunică persoanei condamnate sau minorului în cadrul aceleiaşi întrevederi.

Art. 6. - (1) Consilierul de probatiune responsabil de caz sau un reprezentant al serviciului de probatiune însoţeşte persoana condamnată sau minorul la întrevederea fixată conform art. 5 alin. (1) şi (2).

(2) Cu ocazia întrevederii, consilierul responsabil de caz sau reprezentantul serviciului de probatiune aduce la cunoştinţa persoanei condamnate sau minorului, în prezenţa supraveghetorului, regulile pe care trebuie să le respecte, cuprinse în anexa nr. 5.

(3) In cadrul aceleiaşi întâlniri consilierul responsabil de caz sau reprezentantul serviciului de probatiune înaintează supraveghetorului formularul de evidenţă a orelor care trebuie efectuate, respectiv oferă, după caz, instrucţiuni pentru completarea acestuia.

(4) Supraveghetorul desemnat de instituţia de interes public, în prezenţa consilierului responsabil de caz sau a reprezentantului serviciului de probatiune, înaintează persoanei condamnate sau minorului, spre informare şi semnare, normele de protecţie a muncii, de pază şi de stingere a incendiilor.

Art. 7. - (1) Dacă se constată că persoana condamnată sau minorul nu se prezintă la locul de executare a obligaţiei în primele 9 ore stabilite în acord cu planificarea, consilierul de probatiune responsabil, pe baza informării primite de la supraveghetorul din instituţia de interes public, înaintează acesteia/acestuia un avertisment, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 6.

(2) După comunicarea avertismentului, persoana condamnată sau minorul are îndatorirea de a se prezenta la sediul serviciului de probatiune în termen de maximum 3 zile lucrătoare şi de a comunica acestuia motivele care au condus la nerespectarea obligaţiei.

(3) Dacă persoana condamnată ori minorul nu se prezintă la sediul serviciului de probatiune şi nici la locul de executare în termenul prevăzut la alin. (2), consilierul de probatiune va înştiinţa şeful serviciului, care, la rândul său, va sesiza instanţa de executare, conform anexei nr. 7.

(4) Dispoziţiile alin. (1)-(3) se aplică în mod corespunzător şi în situaţia în care persoana condamnată sau minorul, după efectuarea unui număr de ore de activitate neremunerată, nu mai respectă planificarea realizată.

Art. 8. - (1) In cazul în care minorul are purtări rele, consilierul de probatiune responsabil îi înaintează acestuia un prim avertisment, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 8.

(2) Prin purtări rele se înţelege nerespectarea regulii 2 de la pct. D din anexa nr. 5, împrejurare adusă la cunoştinţa consilierului responsabil de caz de către supraveghetorul desemnat de instituţia de interes public.

(3) Dacă se constată că minorul continuă să aibă un comportament necorespunzător chiar şi după comunicarea unui al doilea avertisment, în acord cu anexa nr. 9, consilierul de probatiune, prin intermediul şefului serviciului, sesizează instanţa de executare în vederea luării măsurilor ce se impun potrivit legii, conform anexei nr. 10.

(4) Nerespectarea de către persoana condamnată a regulii 2 de la pct. D din anexa nr. 5 atrage după sine, în funcţie de gravitatea abaterii, înaintarea a maximum două avertismente şi/sau sesizarea organelor abilitate.

Art. 9. - In cazul în care se constată că persoana condamnată sau minorul se află în imposibilitatea de a executa obligaţia din motive independente de voinţa sa, consilierul responsabil de caz, prin intermediul şefului serviciului, înştiinţează instanţa de executare cu privire la această împrejurare, în acord cu anexa nr. 11.

Art. 10. - (1) După executarea obligaţiei impuse persoanei condamnate sau minorului, instituţia de interes public înaintează serviciului de probatiune formularul completat cu privire la evidenţa orelor de activitate neremunerată.

(2)  La finalizarea efectuării numărului de ore de activitate neremunerată stabilit prin hotărâre judecătorească, consilierul de probatiune responsabil de caz întocmeşte un raport privind modul de îndeplinire de către persoana condamnată sau sancţionată penal a obligaţiei de a presta o activitate neremunerată, conform anexei nr. 12.

(3) Dacă, din motive imputabile sau neimputabile persoanei condamnate ori minorului, orele de activitate neremunerată nu au fost executate în termenul stabilit, consilierul de probatiune responsabil de caz va consemna acest lucru în raportul final de supraveghere.

Art. 11. - Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezenta procedură.

ANEXA Nr. 1 la procedură

PROTOCOL-CADRU DE  COLABORARE

Nr........./data/serviciul de probaţiune

I.  Părţile:

Serviciul de probaţiune

(adresa şi nr. de telefon)

II.  Reprezentanţii legali:

Numele şi prenumele, funcţia

III.  Persoane de contact:

Numele şi prenumele, funcţia, telefon

Nr............../data/instituţia parteneră

Instituţia parteneră

(adresa şi nr. de telefon)

Numele şi prenumele, funcţia

Numele si prenumele, funcţia, telefor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Scopul încheierii prezentului protocol este colaborarea părţilor în vederea asigurării eficienţei implementării activităţii neremunerate ca obligaţie impusă de instanţe în sarcina persoanelor condamnate sau a minorilor.

Art. 2. - Obiectivele prezentului protocol sunt: a) identificarea locurilor adecvate care să permită desfăşurarea în bune condiţii a activităţii neremunerate de către persoana condamnată sau minor;

b) facilitarea condiţiilor necesare efectuării numărului de ore fixat de instanţă în sarcina persoanei condamnate sau a minorului;

c) identificarea celor mai adecvate modalităţi de monitorizare a felului în care persoana condamnată sau minorul execută obligaţia de a desfăşura activitatea neremunerată la locul stabilit;

d) diversificarea tipului de activităţi ce ar putea fi prestate în interesul comunităţii;

e) responsabilizarea persoanei condamnate sau minorului în vederea executării în condiţii optime a obligaţiei impuse de instanţă în sarcina sa.

CAPITOLUL II

Obligaţiile părţilor

Art. 3. - Obligaţiile serviciului de probaţiune sunt:

a) să desemneze consilierul de probaţiune responsabil de caz pentru supravegherea executării obligaţiei;

b)  să ia legătura cu persoana de contact desemnată de instituţia parteneră, cu ocazia primei prezentări la serviciul de probaţiune a persoanei condamnate sau a minorului, în vederea comunicării datei şi orei la care consilierul responsabil de caz însoţit de persoana condamnată sau de minor se vor prezenta la locul de desfăşurare a activităţii neremunerate;

c) să evalueze persoana condamnată sau minorul pe ariile stabilite, să întocmească fişa de referire şi să o înainteze instituţiei partenere în termen de 3 zile lucrătoare de la data în care a avut loc evaluarea;

d)  să însoţească prima oară, prin intermediul consilierului responsabil de caz sau printr-un reprezentant al serviciului de probaţiune, persoana condamnată sau minorul la locul desfăşurării activităţii neremunerate, pentru a se asigura că acesta corespunde evaluării înaintate de serviciul de probaţiune;

e) să înmâneze formularul de evidenţă a orelor de muncă efectuate de către persoana condamnată sau minor, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul protocol, şi să explice supraveghetorului modul în care acesta va fi completat;

f)    să prezinte persoanei sancţionate, în prezenţa supraveghetorului, documentul privind regulile pe care trebuie să le respecte şi să explice acesteia consecinţele nerespectării acestor reguli;

g) să stabilească, împreună cu supraveghetorul, modalităţile concrete de monitorizare a felului în care persoana condamnată sau minorul îşi execută obligaţia (convorbiri telefonice, adrese, intervale de timp, tip de vizite etc);

h) să se asigure că tipurile de activităţi stabilite nu au suportat modificări astfel încât să nu mai corespundă nevoilor şi abilităţilor respectivei persoane. Totodată, serviciul de probaţiune va lua măsuri în condiţiile în care se constată modificări ale situaţiei, înştiinţând în acest sens instanţa de executare;

i) să efectueze vizite la intervalele de timp stabilite în cadrul fişei de referire, dar şi vizite inopinate la locul de derulare a activităţii;

j) să sesizeze instanţa în urma primirii unei înştiinţări motivate din partea instituţiei partenere, dar şi în urma verificărilor proprii, în situaţia în care se constată sustragerea persoanei sancţionate de la executarea obligaţiei de a desfăşura o activitate neremunerată;

k) să înştiinţeze instanţa în cazul în care se constată că, din motive temeinice, persoana condamnată sau minorul nu poate efectua activitatea neremunerată, astfel încât orele de muncă stabilite în hotărâre nu pot fi executate.

Art. 4. - Obligaţiile instituţiei partenere sunt:

a)  să identifice spaţiile/locurile în care se va desfăşura activitatea neremunerată şi să informeze serviciul de probaţiune despre adresele spaţiilor disponibile;

b)  să analizeze fişa de referire, să identifice locul de desfăşurare a activităţii în acord cu aspectele surprinse în acel document şi să informeze serviciul de probaţiune asupra adresei acestuia, în conformitate cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul protocol;

c)  să desemneze una sau mai multe persoane din cadrul instituţiei care se vor ocupa de supravegherea modului în care persoanele sancţionate îşi desfăşoară activitatea neremunerată şi să transmită serviciului de probaţiune, prin intermediul reprezentantului instituţiei, datele acestora de contact;

d)    să realizeze, prin intermediul supraveghetorului, planificarea programului de lucru, fie individual (dacă este o singură persoană condamnată sau un singur minor), fie pe grupe (dacă mai multe persoane condamnate sau mai mulţi minori desfăşoară acest tip de activitate), în acord cu dispoziţiile legale referitoare la programul de lucru în cazul minorilor;

e)  să repartizeze persoana condamnată sau minorul, prin persoana de contact desemnată1), în funcţie de rezultatul evaluării înaintate de serviciul de probaţiune, la locul/spaţiul de executare a obligaţiei cel mai adecvat specificului cazului său şi să comunice consilierului responsabil locul prestării activităţii neremunerate, precum şi numele supraveghetorului, cu cel puţin două zile înainte de întrevederea dintre consilier, supraveghetor şi persoana condamnată sau minor;

f)  să ia măsurile necesare în vederea instruirii persoanei condamnate sau minorului cu privire la normele de protecţie a muncii, de pază şi de stingere a incendiilor, să întocmească un proces-verbal în acest sens şi să pună la dispoziţia acesteia/acestuia echipamentul necesar desfăşurării activităţii;

g) să supravegheze efectiv modul de executare a activităţii neremunerate şi să ţină evidenţa orelor de muncă prestată, în conformitate cu formularul tipizat privind evidenţa activităţii neremunerate;

h) să informeze consilierul responsabil de caz cu privire la momentul începerii executării orelor de muncă neremunerată, în legătură cu orice schimbare apărută pe parcursul desfăşurării activităţii, precum şi despre orice manifestare, în plan comportamental, a persoanei condamnate sau a minorului care ar putea să compromită punerea în executare a hotărârii judecătoreşti;

i) să înainteze, la sfârşitul perioadei de desfăşurare a activităţii neremunerate, formularul de evidenţă completat şi să îl însoţească de un document în care se vor preciza pe scurt informaţii cu privire la modul în care persoana condamnată sau minorul şi-a îndeplinit obligaţia impusă de instanţă, precum şi cu privire la conduita acesteia/acestuia pe parcursul efectuării activităţii neremunerate.

Art. 5. - Obligaţiile comune ale părţilor sunt:

a) să respecte principiul confidenţialităţii;

b) să se asigure că în stabilirea tipului de activitate se va ţine cont de starea de sănătate, pregătirea şcolară şi profesională, vârsta, nivelul de dezvoltate fizică şi psihică, abilităţile şi aptitudinile persoanei condamnate sau minorului;

c) să respecte principiul nondiscriminării;

d)  să ia măsurile necesare în situaţia în care persoana condamnată sau minorul îşi exprimă nemulţumirea cu privire la tratamentul aplicat de instituţia parteneră pe perioada executării obligaţiei, astfel încât să se garanteze îndeplinirea obligaţiei de către persoana condamnată sau minor;

e)  să identifice, în cazul în care din motive neimputabile persoanei condamnate sau minorului nu mai este posibilă executarea obligaţiei de a presta o activitate neremunerată, un nou serviciu/compartiment unde persoana condamnată sau minorul ar putea să finalizeze executarea obligaţiei impuse de instanţă.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 6. - Prezentul protocol se încheie pe o perioadă de..... ani şi intră în vigoare în momentul semnării de către ambele părţi.

Art. 7. - Prezentul protocol poate fi modificat şi completat prin act adiţional numai cu acordul părţilor.

1) Persoana de contact din cadrul instituţiei de interes public se va asigura că datele conţinute în fişa de referire sunt aduse la cunoştinţa persoanei care desfăşoară supravegherea executării activităţii neremunerate (supraveghetor).

Art. 8. - Situaţiile care impun modificări în desfăşurarea activităţii neremunerate şi, implicit, în activitatea de colaborare pot fi:

a)  modificări în structura compartimentului/serviciului sau schimbarea cadrului legal care sunt de natură să determine modificări majore ale felului activităţilor desfăşurate de persoana condamnată sau minor;

b)  constatarea pe baza actelor medicale doveditoare că persoana condamnată sau minorul suferă de o boală permanentă care o/îl pune pe aceasta/acesta în imposibilitatea executării obligaţiei;

c)  plângerea justificată a persoanei condamnate sau a minorului faţă de atitudinea generală a personalului compartimentului/serviciului care periclitează   executarea obligaţiei stabilite de instanţa de judecată în sarcina acesteia/acestuia.

Art. 9. - Dacă schimbările produse determină modificări esenţiale în procedura de colaborare, se va întocmi unui nou protocol.

Art. 10. - Prezentul protocol poate înceta:

a) la data expirării perioadei de colaborare;

b) prin denunţare de către oricare dintre părţi în următoarele situaţii: în caz de neîndeplinire sau îndeplinire necorespun­zătoare a obligaţiilor din prezentul protocol de către cealaltă parte. Despre modalitatea necorespunzătoare de colaborare va fi înştiinţată şi instanţa de executare;

c) în cazul iniţierii oricăror activităţi care prejudiciază cealaltă parte.

Incheiat astăzi,........, în două exemplare originale, câte un exemplar pentru fiecare parte.

Semnătura părţilor:

Serviciul de probaţiune

.....................................................................

(numele şi prenumele şefului serviciului)

(Se va preciza instituţia parteneră):

.....................................................................

(numele şi prenumele conducătorului instituţiei)

ANEXA Nr. 1 la protocol

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul......................................

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303

Nr.........din data de.............

Numele şi prenumele persoanei condamnate sau minorului.........................................

Instanţa de judecată............................................................................

Sentinţa penală/Decizia penală............................................................

Durata activităţii.................................................................................

Consilierul de probaţiune responsabil de caz.......................................

Instituţia publică.................................................................................

Supraveghetor(i)................................................................................

Formular privind evidenţa orelor de activitate neremunerată efectuate într-o instituţie de interes public

Data desfăşurării activităţii neremunerate

Tipul activităţilor desfăşurate

Numărul orelor efectuate zilnic

Numărul orelor rămase de efectuat

Observaţii

ANEXA Nr. 2 la protocol

Antetul instituţiei de interes public

Către,

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul............................

In atenţia consilierului de probaţiune ...................................................................................................................................

                                                                  (Se vor menţiona numele şi prenumele consilierului responsabil de caz.)

Vă facem cunoscut că în urma analizei informaţiilor conţinute în fişa de referire primită în data de................................. am considerat oportun ca persoana condamnată sau minorul să execute obligaţia de a presta o activitate neremunerată în următorul loc:

Denumirea........................................................................................................................................................................ .........................................

Adresa ........................................................................................................................................................................ .............................................

Descrierea pe scurt a activităţilor ce urmează a fi realizate............................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Data.............................................................

...................................................................

(numele, prenumele, calitatea persoanei)

ANEXA Nr. 2 la procedură (exemplificare)

LISTA

cu instituţiile de interes public de la nivel local pusă la dispoziţia instanţelor

Denumirea instituţiei

Adresa instituţiei şi datele de contact

Reprezentantul

instituţiei/Persoana

de contact

Tipuri de servicii oferite

Tipurile de activităţi pretabile a fi desfăşurate în executarea obligaţiei

Alte observaţii

D.G.A.S.P.C.

Str....., tel./fax

Ingrijire copii, persoane aflate în dificultate, vârstnici etc.

1. Activităţi de întreţinere, recondiţionare mobilier

2. Activităţi de însoţire şi sprijin persoane vârstnice

(exemplificativ): La centrele de plasament sunt acceptaţi doar minorii care au comis infracţiuni cu un grad de pericol social scăzut. La Azilul de bătrâni X se acceptă maximum 5 beneficiari.

ANEXA Nr. 3 la procedură

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul..........................................

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303

Nr...............din data de........................

FIŞĂ  DE  REFERIRE

1. Date de contact ale persoanei obligate să execute o activitate neremunerată

Nume şi prenume........................................................................................................................................................................ ...............................

Adresă ......................................................................................................................................................................................................................

Telefon......................................................................................................................................................................................................................

2.  Date despre hotărârea judecătorească

Numărul hotărârii.......................................................................................................................................................................................................

Obligaţia/Obligaţiile (indicarea inclusiv a numărului de ore de activitate neremunerată pe care trebuie să le desfăşoare persoana sancţionată).......................................................................................................................

3.  Date despre pregătirea şcolară şi profesională

Numărul claselor şcolare absolvite........................................................................................................................................................................ ......

Calificări obţinute........................................................................................................................................................................................................

Dacă lucrează (Se vor indica tipul muncii, locul şi programul de muncă.).......................................................................................................................

Atunci când este cazul:

Profilul în cadrul şcolii1)................................................................................................................................................................................................

Interesele manifestate pentru o materie sau alta............................................................................................................................................................

Interese extraşcolare...................................................................................................................................................................................................

Domeniu/Domenii în care a obţinut rezultate remarcabile..............................................................................................................................................

Locurile în care a desfăşurat practica de semestru şi rezultatele obţinute........................................................................................................................

4.  Experienţa în câmpul muncii

Locurile de muncă anterioare (experienţa propriu-zisă)................................................................................................................................................

Frecvenţa schimbării locurilor de muncă şi motivele care au determinat   schimbarea locului de muncă

..................................................................................................................................................................................................................................

Modul de relaţionare cu colegii, precum şi dificultăţi întâmpinate la locul de muncă........................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Succese şi insuccese şcolare şi profesionale.................................................................................................................................................................

Abilităţi şi aptitudini profesionale..................................................................................................................................................................................

5. Starea de sănătate fizică şi psihică

Rezultatele adeverinţei eliberate de medicul de familie sau, după caz, de medicul care a constatat o anumită boală incompatibilă cu desfăşurarea de efort fizic sau a anumitor activităţi........................................................................................................................................................................ ...................

Diagnostic..................................................................................................................................................................................................................

Nr. de internări medicale........................................................................................................................................................................ ....................

Tipul de tratament......................................................................................................................................................................................................

Dependenţă sau consum ocazional de substanţe...........................................................................................................................................................

Influenţa comportamentului adictiv, a bolii sau a tulburării asupra stării de sănătate........................................................................................................

Afecţiuni cronice sau acute..........................................................................................................................................................................................

Tentative de suicid, autovătămare sau altele etc............................................................................................................................................................

6.  Date despre timpul liber

Disponibilitate de a efectua activitatea neremunerată în folosul comunităţii (Se va preciza şi orarul în care există posibilitatea derulării activităţii.).........................................................................................................................

7.  Recomandări

Consilierul de probaţiune va indica tipul de activitate adecvată situaţiei personale în funcţie de informaţiile enumerate mai sus. Atunci când:

- din evaluarea clinică rezultă că riscul pentru public este ridicat, se vor indica tipurile de locaţii în care se va evita plasarea persoanei în vederea efectuării activităţii neremunerate;

- din evaluarea stării fizice şi psihice rezultă că riscul de autovătămare şi suicid este ridicat, se vor indica tipurile de locaţii care ar putea determina ca persoana să se afle sub acest risc.

Am luat cunoştinţă de conţinutul prezentei fişe astăzi

....................................................................................

(data), (semnătura)

Consilierul responsabil de caz,.

....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

1) De exemplu, tehnic, umanist etc.

ANEXA Nr. 4 la procedură

I. Aspecte presupuse de activitatea de intervievare necesară întocmirii fişei de referire Introducere:

- prezentarea consilierului de probaţiune;

- oferirea informaţiilor despre scopul activităţii neremunerate, pentru a determina executarea în cele mai bune condiţii a activităţii;

- sublinierea importanţei pe care o are prezentarea acurată a informaţiilor pentru întocmirea fişei de referire (ajută instituţia de interes public să identifice cele mai adecvate soluţii pentru a facilita executarea obligaţiei);

- oferirea de informaţii referitoare la limitele confidenţialităţii;

- discuţii pe marginea unor aspecte neclare;

- verificarea şi consemnarea datelor de identificare ale clientului (numele şi prenumele, data şi locul naşterii, adresa şi nr. de telefon).

Date despre comportamentul infracţional/infracţiunea curentă1):

- întrebările vor fi centrate pe: trecutul infracţional/predelincvenţial, nr. de condamnări, fapta penală pentru care se află în supravegherea serviciului de probatiune, motivaţia comiterii acesteia, tipul de infracţiune, recunoaşterea faptei, asumarea responsabilităţii, conştientizarea consecinţelor faptei sale, atitudinea faţă de victimă - dacă este cazul, atitudinea faţă de pedeapsa primită etc. Aceste date vor conduce consilierul de probatiune la o apreciere iniţială a riscului, în special cel pentru public pentru a surprinde această informaţie în fişa de referire.

Obţinerea datelor despre pregătirea şcolară şi profesională, precum şi a celor referitoare la starea de sănătate fizică şi psihică se va realiza în conformitate cu aspectele cuprinse în fişa de referire.

Incheierea:

- rezumatul discuţiei;

-  accentuarea importanţei îndeplinirii măsurilor şi executării obligaţiilor stabilite în sarcina sa, prin prezentarea consecinţelor respectării sau încălcării acestora;

- stabilirea, de comun acord, a datei întrevederii pentru a merge, împreună cu consilierul, în locul unde urmează să se desfăşoare activitatea neremunerată.

Precizare: Ariile de investigaţie au caracter orientativ, consilierul încercând pe cât posibil să individualizeze abordarea.

II. Abilităţi de intervievare ale consilierului de probatiune:

- să abordeze un mod de relaţionare neutru cu persoana intervievată;

- să fie pregătit să asculte (ascultarea activă);

- să prezinte situaţiile expuse de persoană, să parafrazeze şi să fie capabil de sumarizare;

- să manifeste empatie şi să încurajeze persoana în exprimarea sentimentelor;

- să încurajeze manifestarea unui mod de gândire raţional din partea persoanei în ceea ce priveşte ciclul infracţional (hotărârea infracţională, paternul infracţional şi conştientizarea consecinţelor săvârşirii faptei penale);

- să sprijine persoana în identificarea frustrărilor şi în realizarea congruenţei dintre aşteptările comunităţii şi dorinţele sale.

1) Evaluarea pe această dimensiune se va realiza pentru orice persoană obligată să execute o activitate neremunerată, iar în cazul în care se constată un risc mare pentru public, în fişa de referire se vor specifica tipurile de locaţii în care nu se recomandă efectuarea activităţii neremunerate.

ANEXA Nr. 5 la procedură

REGULI

pe care trebuie să le respecte persoana condamnată sau minorul în executarea activităţii neremunerate

A.  Reguli generale:

1. Trebuie să anunţaţi imediat serviciul de probatiune (consilierul responsabil de caz sau oricare alt consilier de probatiune) în legătură cu problemele cu care vă confruntaţi în executarea activităţii neremunerate.

2. Trebuie să anunţaţi orice schimbare de domiciliu, reşedinţă sau locuinţă, precum şi a locului de muncă, care ar putea influenţa executarea activităţii neremunerate.

B. Reguli stabilite în caz de imposibilitate de a se prezenta la locul în care se desfăşoară activitatea neremunerată:

1. Trebuie să aduceţi la cunoştinţă serviciului de probatiune orice modificare a stării de sănătate (fizice sau psihice) care ar putea afecta executarea activităţii neremunerate şi să prezentaţi dovezi în acest sens.

2.  Când sunteţi în imposibilitatea executării orelor stabilite conform formularului, sunteţi obligat să anunţaţi imediat supraveghetorul de la locul în care prestaţi activitatea neremunerată. In situaţia în care estimaţi că situaţia de imposibilitate se prelungeşte mai mult de 5 zile, trebuie să anunţaţi şi serviciul de probatiune. După încetarea situaţiei care a determinat incapacitatea temporară de muncă, veţi anunţa imediat atât serviciul de probatiune, cât şi supraveghetorul, în scopul reluării activităţii. Fac excepţie de la aceste prevederi situaţiile urgente.

NOTĂ:

Boala trebuie constatată de către medic şi dovedită printr-un certificat medical.

3.  Toate orele de activitate neremunerată neexecutate vor fi recuperate, indiferent de motivul care a determinat neefectuarea lor (boală temporară sau alte situaţii speciale). Decizia asupra neefectuării acestor ore poate reveni doar instanţei. In funcţie de particularitatea situaţiei, serviciul de probatiune va proceda după cum urmează:

- în cazul în care, din motive imputabile dumneavoastră, nu reuşiţi să efectuaţi numărul de ore stabilit înăuntrul termenului alocat pentru executarea obligaţiei, se va sesiza instanţa pentru luarea măsurii care se impune;

- în cazul în care, din motive neimputabile dumneavoastră, nu reuşiţi să efectuaţi numărul de ore stabilit înăuntrul termenului alocat pentru executarea obligaţiei, se va înştiinţa instanţa.

C. Reguli privind programul de lucru

1. Aveţi obligaţia să respectaţi programul de lucru stabilit.

2. In perioada executării orelor de activitate neremunerată, timpul de călătorie şi pauza de masă nu sunt incluse în durata fixată pentru îndeplinirea obligaţiei.

3. In perioada executării orelor de activitate neremunerată nu se decontează cheltuielile de transport.

D. Reguli privind comportamentul persoanei condamnate sau minorului

1. In timpul executării orelor de activitate neremunerată aveţi obligaţia să respectaţi regulile privind protecţia muncii şi PSI (prevenirea stingerii incendiilor).

2.  Nu vă este permis ca pe durata executării activităţii neremunerate să vă aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor. Dacă există indicii că vă aflaţi într-o astfel de situaţie, precum şi dacă se va dovedi că aveţi asupra dumneavoastră alcool, droguri sau arme pe timpul executării activităţii neremunerate, serviciul de probatiune va proceda după caz1):

1) Se va opta pentru alegerea uneia dintre variantele de mai jos.

a) în cazul minorilor, sesizează instanţa, care va putea revoca măsura educativă şi va putea lua o măsură mai severă;

b) în cazul persoanelor condamnate, sesizează organele abilitate (de exemplu, jandarmerie, poliţie), în vederea luării măsurilor ce se impun.

3. Ameninţarea, intimidarea sau comportamentul provocator şi orice formă de agresiune manifestate faţă de personalul implicat în punerea în executare a obligaţiei sunt strict interzise, atrăgând sesizarea instanţei în cazul minorilor, respectiv a celorlalte organe abilitate în cazul adulţilor.

4. Orice act de corupţie cu scopul nerespectării prevederilor hotărârii judecătoreşti va fi denunţat potrivit legii penale. Subsemnatul, ..........................................., declar că am luat cunoştinţă de regulile privind desfăşurarea activităţii neremunerate şi sunt de acord cu respectarea acestora.

Cunosc faptul că nerespectarea programului de lucru stabilit (neprezentarea la 9 ore de activitate stabilite în program, fie la începutul programului, fie pe parcursul derulării acestuia) atrage înaintarea unui avertisment din partea serviciului de probaţiune, iar persistenţa în nerespectarea programului de lucru şi după înaintarea acestuia atrage sesizarea instanţei. Cunosc, de asemenea, că încălcarea regulii 2 de la pct. D atrage, în funcţie de gravitatea comportamentului, înaintarea a maximum două avertismente, după care se va sesiza (după caz, instanţa în cazul minorilor sau organele abilitate în cazul persoanelor condamnate).

De asemenea, declar că am primit un exemplar cu aceste reguli.

Semnat în 3 exemplare, astăzi

..............................................

(data)

Persoana sancţionată,

..............................................

Supraveghetor,

..............................................

Consilier de probaţiune,

..............................................

ANEXA Nr. 6 la procedură

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul..........

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303

Nr............din data de......................

AVERTISMENT

In atenţia..................

Serviciul de probaţiune a constatat, în urma sesizării din partea supraveghetorului din instituţia unde s-a stabilit că veţi desfăşura activitatea neremunerată, că nu v-aţi prezentat la locul indicat pentru efectuarea a 91) ore din totalul celor stabilite în fişa de evidenţă a activităţii neremunerate şi nici nu aţi comunicat motivele absenţei dumneavoastră.

Vă atenţionăm că este necesar să vă prezentaţi în termen de 3 zile de la primirea prezentului avertisment la sediul serviciului de probaţiune pentru a comunica aceste motive şi pentru a aduce în sprijinul lor dovezile corespunzătoare. Este necesar ca în acelaşi termen să vă prezentaţi şi la locul de executare.

Dacă se constată că nu vă veţi prezenta nici la sediul serviciului şi nici la locul de executare, se va sesiza instanţa pentru luarea măsurilor ce se impun potrivit legi2).

Pentru a evita o asemenea situaţie va trebui să respectaţi programul de lucru stabilit şi să vă prezentaţi cel târziu în data de............, ora de......................., la Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul................................................................

Prenumele şi numele consilierului de probaţiune

.......................................................................

Semnătura consilierului de probaţiune

.......................................................................

Prenumele şi numele şefului serviciului

.......................................................................

Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă Tribunalul........................şi ştampila serviciului

.......................................................................

1)  Se va adapta, după caz, următoarelor situaţii: primele 9 ore, 9 ore consecutive sau 9 ore neconsecutive, dar cumulate, pe durata de executare a activităţii neremunerate.

2)  I se va explica, în funcţie de caz, că instanţa fie va putea lua o măsură educativă mai grea, fie va revoca suspendarea executării pedepsei sub supraveghere şi va dispune executarea pedepsei în penitenciar.

ANEXA Nr. 7 la procedură

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul....................

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303 Nr............din data de......................

Către (denumirea instanţei).........................................................

Biroul executări penale

Ref.: Dosar penal nr......../.........................

Sentinţa penală/Decizia penală......../.....................

SESIZARE

Vă comunicăm faptul că numitul(a) ..........................., fiul/fiica lui.............................. şi ................................, născut(ă) la data de....................., sancţionat(ă) în baza Hotărârii judecătoreşti nr......................................., pronunţată în

Dosarul penal nr...................................., nu s-a prezentat la locul de executare pe durata a 91)ore din totalul celor stabilite în formularul de evidenţă a activităţii neremunerate.

Vă comunicăm, de asemenea, că i s-a înaintat persoanei condamnate sau minorului, în data de.................................., un avertisment prin care i s-a pus în vedere că este necesar să se prezinte în termen de 3 zile de la comunicare la serviciul de probaţiune pentru a arăta motivele care au determinat neprezentarea la locul de executare.

Având în vedere că sus-numitul nu s-a prezentat la serviciul de probaţiune şi nici la locul executării sancţiunii până în data de (Se va menţiona data la care trebuia să se prezinte la serviciul de probaţiune.) ................................................................................................., serviciul de probaţiune consideră întemeiată prezenta sesizare.

Vă mai comunicăm, totodată, că prin neprezentarea persoanei sancţionate la locul de executare până la data de..............................există riscul să se afle în imposibilitatea prestării activităţii neremunerate pe durata de timp în care i s-a impus executarea obligaţiei.

Anexăm la prezenta următoarele înscrisuri (după caz):

- procesul-verbal prin care i s-au adus la cunoştinţă persoanei condamnate sau minorului condiţiile supravegherii;

- regulile pe care trebuie să le respecte persoana condamnată sau minorul în executarea activităţii neremunerate, de care a luat cunoştinţă în data de....................................................;

- sesizarea scrisă din partea supraveghetorului;

- nota telefonică întocmită de consilierul de probaţiune în data de...............................................;

- nota de constatare a absenţei persoanei condamnate sau minorului de la locul de executare, întocmită cu ocazia vizitei inopinate sau anunţate;

- Avertismentul cu nr.................................;

- înştiinţarea înaintată şefului serviciului de consilierul de probaţiune responsabil de caz în data de..........................., conform anexei care face parte integrantă din prezenta sesizare.

Vă rugăm pe această cale să ne comunicaţi măsurile ce urmează a fi luate în cauză.

Prenumele şi numele şefului serviciului

.................................................................

Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă Tribunalul........................şi ştampila serviciului

.............................................................................................

1) Se va adapta, după caz, următoarelor situaţii: primele 9 ore, 9 ore consecutive sau 9 ore neconsecutive, dar cumulate, pe durata de executare a activităţii neremunerate.

ANEXĂ la sesizare

Către (prenumele şi numele şefului serviciului) ............................................

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul.............................................

ÎNŞTIINŢARE:

Ca urmare a constatării prin (Se menţionează, după caz, adresa primită de la instituţia de interes public, nota telefonică din data de..........................., nota de constatare a absenţei întocmită cu ocazia vizitei inopinate sau anunţate.) .......................................................................... rezultă că persoana (nume şi prenume) ......................................................................nu s-a prezentat la 9 ore din totalul celor stabilite în formularul de evidenţă a activităţii neremunerate.

Totodată, deşi am înaintat în data de.................................Avertismentul cu nr......................................................., am constatat că persoana (nume şi prenume) .....................................................nu s-a prezentat nici la sediul serviciului de probaţiune în termenul stabilit şi nici la locul de executare. De asemenea, nu au fost comunicate serviciului de probaţiune motivele absenţelor.

In aceste condiţii apreciez că, dacă persoana condamnată/minorul nu începe a-şi îndeplini obligaţia conform planificării, există riscul să se afle în imposibilitatea prestării activităţii neremunerate pe durata impusă de instanţa de judecată.

Din totalul de.....................ore a fost executat până la data de (momentul în care nu s-a mai prezentat) .................................................................................... un număr de....................ore.

Facem precizarea că în data de...................................................expiră perioada destinată executării acestei obligaţii.

Anexez la prezenta, în copie:

- procesul-verbal prin care i s-au adus la cunoştinţă persoanei condamnate/minorului condiţiile supravegherii;

- regulile pe care trebuie să le respecte persoana sancţionată în executarea activităţii neremunerate, semnate la data de...............................................;

- după caz (sesizarea scrisă din partea supraveghetorului; nota telefonică întocmită de consilierul de probaţiune în data de...............................; nota de constatare a absenţei persoanei condamnate sau minorului de la locul de executare, întocmită cu ocazia vizitei inopinate sau anunţate);

- Avertismentul cu numărul............................, trimis în data de............................

Data

................................................................

Prenumele şi numele consilierului de probaţiune

................................................................

Semnătura consilierului de probaţiune

................................................................

ANEXA Nr. 8 la procedură

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul..........................

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303

Nr............din data de...........................

AVERTISMENT

In atenţia............................................

Serviciul de probaţiune a constatat, în urma sesizării din partea supraveghetorului din instituţia unde vă desfăşuraţi activitatea neremunerată, că nu respectaţi în mod corespunzător obligaţia impusă de instanţă, prin încălcarea regulilor pe care vi le-aţi asumat, respectiv1): ...........................................................................

Vă atenţionăm că va trebui să vă revizuiţi atitudinea la locul de executare a activităţii neremunerate prin respectarea regulilor asumate de care aţi luat cunoştinţă în data de2)........................................................................................

Prenumele şi numele consilierului de probaţiune

................................................................................

Semnătura consilierului de probaţiune

................................................................................

Prenumele şi numele şefului serviciului

................................................................................

Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă Tribunalul........................şi ştampila serviciului

1) Se vor enumera regulile încălcate, precum şi împrejurările în care această încălcare a avut loc.

2) Se va menţiona data la care persoana sancţionată a semnat documentul privind regulile pe care se angajează să le respecte.

ANEXA Nr. 9 la procedură

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul..............................

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303

Nr............din data de.......................

AVERTISMENT

In atenţia..........................................

Serviciul de probaţiune a constatat persistenţa dumneavoastră în nerespectarea regulilor precizate în avertismentul cu numărul1) ..... motiv pentru care vă înaintează cei de-al doilea avertisment. In acest sens am fost sesizaţi că în data de........................dumneavoastră (Se vor descrie comportamentul, precum şi contextul în care acesta s-a manifestat.) ......................................................................................

Vă atenţionăm că dacă veţi continua să manifestaţi un comportament care să afecteze executarea corespunzătoare a obligaţiei impuse, vom fi obligaţi să sesizăm (după caz, instanţa de executare în cazul minorilor, organele abilitate în cazul majorilor).

Prenumele şi numele consilierului de probaţiune

................................................................................

Semnătura consilierului de probaţiune

................................................................................

Prenumele şi numele şefului serviciului

................................................................................

Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă Tribunalul........................şi ştampila serviciului

1) Se menţionează primul avertisment înaintat.

ANEXA Nr. 10 la procedură

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul..................................

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303

Nr.................din data de............................

Către (denumirea instanţei)........................................................

Biroul executări penale

Ref.: Dosar penal nr. .../...

Sentinţa penală/Decizia penală .../...

SESIZARE1)

Vă comunicăm faptul că numitul(a)............................................., fiul/fiica lui................................şi  .............................., născut(ă) la data de........................................, sancţionat(ă) în baza Hotărârii judecătoreşti nr....................................., pronunţată în Dosarul penal nr..............................., a neglijat în mod repetat regulile privind comportamentul pe care trebuie să îl manifeste în timpul executării obligaţiei de a presta o activitate neremunerată, cu toate că a fost atenţionat(ă) să le respecte prin înaintarea de către serviciul de probaţiune a două avertismente.

In acest sens, potrivit dispoziţiilor art. 8 alin. (3) din Procedura privind supravegherea executării obligaţiei persoanei condamnate sau minorului de a presta o activitate neremunerată într-o instituţie de interes public impusă de către instanţa de judecată, aprobată prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.355/C/2008, serviciul de probaţiune are obligaţia legală de a sesiza instanţa de judecată pentru luarea măsurilor ce se impun potrivit legii.

Anexăm la prezenta următoarele înscrisuri (după caz):

- sesizarea scrisă din partea supraveghetorului cu privire la comportamentul manifestat;

- nota telefonică întocmită de consilierul de probaţiune în data de........................................................................;

-  Procesul-verbal nr............................, încheiat de consilierul de probaţiune cu ocazia vizitei inopinate la locul de executare a activităţii neremunerate;

- Avertismentul cu nr..................................................(primul avertisment);

- Avertismentul cu nr..................................................(al doilea avertisment);

- înştiinţarea înaintată de consilierul de probaţiune responsabil de caz în data de.................................., conform anexei care face parte integrantă din prezenta sesizare.

Vă rugăm pe această cale să ne comunicaţi măsurile ce urmează a fi luate în cauză.

Prenumele şi numele şefului serviciului

................................................................................

Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă Tribunalul........................şi ştampila serviciului

................................................................................

1) Doar în cazul minorilor.

ANEXĂ la sesizare

Către (prenumele şi numele şefului serviciului)..............................................

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul............................

ÎNŞTIINŢARE

Ca urmare a celor constatate prin (Se menţionează, după caz, adresa primită de la instituţia de interes public, nota telefonică din data de............. nota de constatare a comportamentului manifestat întocmită cu ocazia vizitei inopinate sau anunţate etc.) ..................................................................................................................................., am apreciat că minorul (nume şi prenume) ........................................................................... manifestă un comportament necorespunzător la locul de executare a activităţii neremunerate, deoarece: (Se precizează regulile încălcate, datele la care acestea au fost încălcate, contextul care a determinat/favorizat încălcarea lor.) ............................................................................................

Totodată, se vor arăta măsurile luate de consilierul de probaţiune în vederea atenţionării asupra evitării comportamentului manifestat. In acest sens, în baza atribuţiilor legale, vă rog să sesizaţi instanţa de judecată pentru a lua măsurile ce se impun.

Data

................................................................................

Prenumele şi numele consilierului de probaţiune

................................................................................

Semnătura consilierului de probaţiune

................................................................................

ANEXA Nr. 11 la procedură

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul.....................

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303

Nr..................din data de......................

Către (denumirea instanţei).................................................................

Biroul executări penale

Ref.: Dosar penal nr. .../...

Sentinţa penală/Decizia penală .../...

ÎNŞTIINŢARE

Vă comunicăm faptul că numitul(a)............................................, fiul/fiica lui...................................şi...................................., născut(ă) la data de..........................................., sancţionat(ă) în baza Hotărârii judecătoreşti nr........................., pronunţată în Dosarul penal nr......................................., nu s-a prezentat conform programului la locul de desfăşurare a activităţii neremurierate, deoarece, conform documentelor prezentate, s-a aflat în imposibilitate de a respecta planificarea stabilită în vederea executării obligaţiei. In acest context, potrivit informaţiilor furnizate de consilierul de probaţiune responsabil de caz, există riscul ca persoana să se afle în imposibilitatea de a presta integral activitatea neremunerată.

Anexăm la prezenta, în copie, următoarele dovezi: (Se va preciza tipul documentelor care vor însoţi sesizarea: acte din care rezultă situaţia de imposibilitate de a respecta planificarea activităţii neremunerate.) ..............................................................................................................

Vă rugăm pe această cale să ne comunicaţi măsurile ce urmează a fi luate în cauză.

Prenumele şi numele şefului serviciului

................................................................................

Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă Tribunalul........................şi ştampila serviciului

Către(prenumele şi numele şefului serviciului)...................................................

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul.........................

ÎNŞTIINŢARE

Prin prezenta, consider necesară înştiinţarea instanţei cu privire la faptul că persoana condamnată/minorul (nume şi prenume) .................................................................................................................. nu a respectat planificarea activităţii neremunerate, datorită (Se vor preciza motivele invocate, precum şi informaţii privind comportamentul manifestat anterior de persoana sancţionată în timpul programului de lucru şi se vor anexa dovezile necesare.) ..............................................................................................................................

Menţionez totodată că persoana condamnată/minorul a prezentat dovezi din care a reieşit situaţia de imposibilitate a respectării programului de lucru.

Totuşi, apreciem că şi în aceste condiţii există riscul ca persoana sancţionată să se afle în imposibilitatea finalizării numărului de ore până la sfârşitul perioadei, deoarece:......................................................................................................................

Din totalul de..................................ore a fost executat până la data de (momentul în care nu s-a mai prezentat) .................................................................. un număr de..................ore.

Facem precizarea că în data de............expiră perioada destinată executării acestei obligaţii.

Data

....................................................................

Prenumele şi numele consilierului de probaţiune

....................................................................

Semnătura consilierului de probaţiune

....................................................................

ANEXA Nr. 12 la procedură

Antetul Ministerului Justiţiei

Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul ...

Operator de date cu caracter personal nr. 7.303

Nr.......................din data de....................

RAPORT

privind modul de îndeplinire de către persoana condamnată sau sancţionată penal a obligaţiei de a presta o activitate neremunerată

1.  Introducere:

Numele şi prenumele persoanei sancţionate:

Data şi locul naşterii:

Domiciliul/reşedinţa/locuinţa:

Instanţa:

Nr. dosarului penal şi al hotărârii judecătoreşti (tip: decizie, sentinţă):

Instituţia publică/locul unde se desfăşoară activitatea neremunerată:

Tipurile de activităţi desfăşurate:

Durata şi perioada executării obligaţiei:

Consilier responsabil de caz:

2. Date cu privire la executarea activităţii neremunerate într-o instituţie de interes public Acest capitol va cuprinde informaţii referitoare la:

- numărul protocolului de colaborare cu instituţia de interes public;

- persoana de contact din cadrul instituţiei de interes public;

- numărul de ore, frecvenţa şi locul executării activităţii neremunerate în folosul comunităţii;

- natura activităţilor desfăşurate;

- comportamentul persoanei şi incidente pe durata executării activităţii neremunerate.

3. Concluzii cu privire la executarea activităţii neremunerate

Se vor surprinde avantajele prestării activităţii neremunerate în legătură cu:

- tipul abilităţilor/deprinderilor dezvoltate;

- intenţiile referitoare la valorificarea experienţei dobândite;

- felul în care implicarea în această activitate a determinat existenţa unor oferte de angajare;

- felul în care procesul de executare a acestei obligaţii a influenţat stima de sine;

- gradul de satisfacţie faţă de utilitatea muncii sale etc.

Pct. 2 şi 3 se completează într-o formă narativă. Prezentarea va fi realizată punctual, concis şi clar. Raportul final se va întocmi după primirea din partea instituţiei de interes public a formularului de evidenţă a orelor efectuate.

Data

....................................................................

Prenumele şi numele consilierului de probaţiune

....................................................................

Semnătura consilierului de probaţiune

....................................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2355/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2355 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2355/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu