ORDIN Nr. 2355
din 11 septembrie 2008
pentru aprobarea Procedurii
privind supravegherea executarii obligatiei persoanei condamnate sau minorului
de a presta o activitate neremunerata intr-o institutie de interes public
impusa de catre instanta de judecata
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL
OFICIAL NR. 669 din 26 septembrie 2008
Ţinând seama de dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr.
747/2008 pentru modificarea şi completare Regulamentului de aplicare a
dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi
funcţionarea serviciilor de reintegrare socială a infractorilor şi de
supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de libertate, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.239/2000,
în conformitate cu art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 78/2008 privind stabilirea competenţei supravegherii executării
obligaţiei minorului de a presta o activitate neremunerată într-o instituţie de
interes public, prevăzută la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal,
în temeiul art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura privind supravegherea
executării obligaţiei persoanei condamnate sau minorului de a presta o
activitate neremunerată într-o instituţie de interes public impusă de către
instanţa de judecată, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia de probatiune, prin intermediul serviciilor
de probatiune de pe lângă tribunale, va duce la îndeplinire dispoziţiile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul justiţiei,
Gabriel Tănăsescu,
secretar de stat
ANEXĂ
PROCEDURA
privind supravegherea
executării obligaţiei persoanei condamnate sau minorului de a presta o
activitate neremunerată într-o instituţie de interes public impusă de către instanţa de
judecată
Art. 1. - (1) In vederea punerii în executare a obligaţiei
persoanei condamnate sau minorului de a presta o activitate neremunerată într-o
instituţie de interes public, serviciului de probatiune îi revin următoarele
îndatoriri:
a) identifică pe plan local instituţiile, precum şi
serviciile din cadrul acestora în care activitatea poate fi prestată;
b) întocmeşte o listă cu instituţiile de interes public
de la nivel local, pe care o pune la dispoziţia instanţelor;
c) contactează instituţiile identificate şi stabileşte
în cadrul unor întâlniri tipurile de activităţi care pot fi prestate de către
persoanele condamnate şi minori;
d) încheie protocoale-cadru de colaborare cu
instituţiile de interes public, conform anexei nr. 1.
(2) Lista prevăzută la alin. (1) lit. b), completată cu
tipurile de servicii din cadrul instituţiilor de interes public, este pusă la
dispoziţia tuturor consilierilor de probatiune angajaţi în serviciu, conform
anexei nr. 2.
(3) Serviciul de probatiune actualizează anual sau ori
de câte ori este necesar lista prevăzută la alin. (1) lit. b).
Art. 2. - (1) In cadrul primei întrevederi,
consilierul de probatiune completează o fişă de referire, conform anexei nr. 3.
(2) Intervievarea persoanei condamnate sau minorului
are loc în conformitate cu aspectele prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 3. - In funcţie de fişa de referire prevăzută la
art. 2, consilierul responsabil de caz împreună cu persoana de contact
menţionată în protocol identifică tipurile de activităţi care corespund nevoilor, pregătirii,
abilităţilor şi cunoştinţelor persoanei condamnate sau minorului.
Art. 4. - (1) Fişa de referire se înaintează în termen
de 3 zile lucrătoare de la data primei întrevederi instituţiei de interes
public unde se va executa obligaţia persoanei condamnate sau minorului de a
presta o activitate neremunerată.
(2) Fişa de referire are rolul de a sprijini instituţia
de interes public în vederea identificării locurilor disponibile pentru
prestarea activităţii neremunerate, pe măsura nevoilor, pregătirii,
abilităţilor şi cunoştinţelor persoanei condamnate sau minorului.
Art. 5. - (1) Consilierul de
probatiune contactează, cu ocazia primei întrevederi cu persoana condamnată sau
minorul, instituţia de interes public parteneră, în vederea stabilirii datei,
orei şi locului în care trebuie să se prezinte persoana condamnată sau minorul
pentru începerea executării obligaţiei.
(2) Data la care se fixează întrevederea în scopul
începerii executării obligaţiei nu poate depăşi 30 de zile lucrătoare de la
data comunicării hotărârii judecătoreşti serviciului de probatiune.
(3) Informaţiile referitoare la data, ora şi locul
stabilite în conformitate cu alin. (1) se comunică persoanei condamnate sau
minorului în cadrul aceleiaşi întrevederi.
Art. 6. - (1) Consilierul de probatiune responsabil de
caz sau un reprezentant al serviciului de probatiune însoţeşte persoana
condamnată sau minorul la întrevederea fixată conform art. 5 alin. (1) şi (2).
(2) Cu ocazia întrevederii, consilierul responsabil de
caz sau reprezentantul serviciului de probatiune aduce la cunoştinţa persoanei condamnate sau minorului, în
prezenţa supraveghetorului, regulile pe care trebuie să le respecte, cuprinse
în anexa nr. 5.
(3) In cadrul aceleiaşi întâlniri consilierul
responsabil de caz sau reprezentantul serviciului de probatiune înaintează
supraveghetorului formularul de evidenţă a orelor care trebuie efectuate,
respectiv oferă, după caz, instrucţiuni pentru completarea acestuia.
(4) Supraveghetorul desemnat de instituţia de interes
public, în prezenţa consilierului responsabil de caz sau a reprezentantului
serviciului de probatiune, înaintează persoanei condamnate sau minorului, spre
informare şi semnare, normele de protecţie a muncii, de pază şi de stingere a
incendiilor.
Art. 7. - (1) Dacă se constată că persoana condamnată
sau minorul nu se prezintă la locul de executare a obligaţiei în primele 9 ore
stabilite în acord cu planificarea, consilierul de probatiune responsabil, pe
baza informării primite de la supraveghetorul din instituţia de interes public,
înaintează acesteia/acestuia un avertisment, potrivit modelului prezentat în
anexa nr. 6.
(2) După comunicarea avertismentului, persoana
condamnată sau minorul are îndatorirea de a se prezenta la sediul serviciului
de probatiune în termen de maximum 3 zile lucrătoare şi de a comunica acestuia
motivele care au condus la nerespectarea obligaţiei.
(3) Dacă persoana condamnată ori minorul nu se prezintă
la sediul serviciului de probatiune şi nici la locul de executare în termenul
prevăzut la alin. (2), consilierul de probatiune va înştiinţa şeful
serviciului, care, la rândul său, va sesiza instanţa de executare, conform
anexei nr. 7.
(4) Dispoziţiile alin. (1)-(3) se aplică în mod
corespunzător şi în situaţia în care persoana condamnată sau minorul, după
efectuarea unui număr de ore de activitate neremunerată, nu mai respectă
planificarea realizată.
Art. 8. - (1) In cazul în care minorul are purtări
rele, consilierul de probatiune responsabil îi înaintează acestuia un prim
avertisment, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 8.
(2) Prin purtări rele se înţelege nerespectarea regulii 2 de la pct. D din anexa nr. 5,
împrejurare adusă la cunoştinţa consilierului responsabil de caz de către
supraveghetorul desemnat de instituţia de interes public.
(3) Dacă se constată că minorul continuă să aibă un
comportament necorespunzător chiar şi după comunicarea unui al doilea
avertisment, în acord cu anexa nr. 9, consilierul de probatiune, prin
intermediul şefului serviciului, sesizează instanţa de executare în vederea
luării măsurilor ce se impun potrivit legii, conform anexei nr. 10.
(4) Nerespectarea de către persoana condamnată a
regulii 2 de la pct. D din anexa nr. 5 atrage după sine, în funcţie de
gravitatea abaterii, înaintarea a maximum două avertismente şi/sau sesizarea
organelor abilitate.
Art. 9. - In cazul în care se constată că persoana
condamnată sau minorul se află în imposibilitatea de a executa obligaţia din
motive independente de voinţa sa, consilierul responsabil de caz, prin
intermediul şefului serviciului, înştiinţează instanţa de executare cu privire
la această împrejurare, în acord cu anexa nr. 11.
Art. 10. - (1) După executarea obligaţiei impuse
persoanei condamnate sau minorului, instituţia de interes public înaintează
serviciului de probatiune formularul completat cu privire la evidenţa orelor de
activitate neremunerată.
(2) La finalizarea efectuării
numărului de ore de activitate neremunerată stabilit prin hotărâre
judecătorească, consilierul de probatiune responsabil de caz întocmeşte un
raport privind modul de îndeplinire de către persoana condamnată sau
sancţionată penal a obligaţiei de a presta o activitate neremunerată, conform
anexei nr. 12.
(3) Dacă, din motive imputabile sau neimputabile
persoanei condamnate ori minorului, orele de activitate neremunerată nu au fost
executate în termenul stabilit, consilierul de probatiune responsabil de caz va consemna acest lucru în raportul final de
supraveghere.
Art. 11. - Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din
prezenta procedură.
ANEXA Nr. 1 la procedură
PROTOCOL-CADRU DE COLABORARE
Nr........./data/serviciul de probaţiune
I. Părţile:
Serviciul de probaţiune
(adresa şi nr. de telefon)
II. Reprezentanţii legali:
Numele şi prenumele, funcţia
III. Persoane de contact:
Numele şi prenumele, funcţia, telefon
Nr............../data/instituţia parteneră
Instituţia parteneră
(adresa şi nr. de telefon)
Numele şi prenumele, funcţia
Numele si prenumele, funcţia, telefor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Scopul încheierii prezentului protocol este
colaborarea părţilor în vederea asigurării eficienţei implementării activităţii
neremunerate ca obligaţie impusă de instanţe în sarcina persoanelor condamnate
sau a minorilor.
Art. 2. - Obiectivele prezentului protocol sunt: a)
identificarea locurilor adecvate care să permită desfăşurarea în bune condiţii
a activităţii neremunerate de către persoana condamnată sau minor;
b) facilitarea condiţiilor necesare efectuării
numărului de ore fixat de instanţă în sarcina persoanei condamnate sau a
minorului;
c) identificarea celor mai adecvate modalităţi de
monitorizare a felului în care persoana condamnată sau minorul execută
obligaţia de a desfăşura activitatea neremunerată la locul stabilit;
d) diversificarea tipului de activităţi ce ar putea fi
prestate în interesul comunităţii;
e) responsabilizarea persoanei condamnate sau minorului
în vederea executării în condiţii optime a obligaţiei
impuse de instanţă în sarcina sa.
CAPITOLUL II
Obligaţiile părţilor
Art. 3. - Obligaţiile serviciului de probaţiune sunt:
a) să desemneze consilierul de probaţiune responsabil
de caz pentru supravegherea executării obligaţiei;
b) să ia legătura cu persoana de contact desemnată de
instituţia parteneră, cu ocazia primei prezentări la serviciul de probaţiune a
persoanei condamnate sau a minorului, în vederea comunicării datei şi orei la
care consilierul responsabil de caz însoţit de persoana condamnată sau de minor
se vor prezenta la locul de desfăşurare a activităţii neremunerate;
c) să evalueze persoana condamnată sau minorul pe
ariile stabilite, să întocmească fişa de referire şi să o înainteze instituţiei
partenere în termen de 3 zile lucrătoare de la data în care a avut loc
evaluarea;
d) să însoţească prima oară, prin intermediul
consilierului responsabil de caz sau printr-un reprezentant al serviciului de
probaţiune, persoana condamnată sau minorul la locul desfăşurării activităţii
neremunerate, pentru a se asigura că acesta corespunde evaluării înaintate de
serviciul de probaţiune;
e) să înmâneze formularul de evidenţă a orelor de muncă
efectuate de către persoana condamnată sau minor, conform anexei nr. 1, care
face parte integrantă din prezentul protocol, şi să explice supraveghetorului
modul în care acesta va fi completat;
f) să prezinte persoanei sancţionate, în prezenţa
supraveghetorului, documentul privind regulile pe care trebuie să le respecte
şi să explice acesteia consecinţele nerespectării acestor reguli;
g) să stabilească, împreună cu supraveghetorul,
modalităţile concrete de monitorizare a felului în care persoana condamnată sau
minorul îşi execută obligaţia (convorbiri telefonice, adrese, intervale de timp, tip de vizite etc);
h) să se asigure că tipurile de activităţi stabilite nu
au suportat modificări astfel încât să nu mai corespundă nevoilor şi
abilităţilor respectivei persoane. Totodată, serviciul de probaţiune va lua
măsuri în condiţiile în care se constată modificări ale situaţiei, înştiinţând
în acest sens instanţa de executare;
i) să efectueze vizite la intervalele de timp stabilite
în cadrul fişei de referire, dar şi vizite inopinate la locul de derulare a
activităţii;
j) să sesizeze instanţa în urma primirii unei
înştiinţări motivate din partea instituţiei partenere, dar şi în urma
verificărilor proprii, în situaţia în care se constată sustragerea persoanei
sancţionate de la executarea obligaţiei de a desfăşura o activitate
neremunerată;
k) să înştiinţeze instanţa în cazul în care se constată
că, din motive temeinice, persoana condamnată sau minorul nu poate efectua
activitatea neremunerată, astfel încât orele de muncă stabilite în hotărâre nu
pot fi executate.
Art. 4. - Obligaţiile instituţiei partenere sunt:
a) să identifice spaţiile/locurile în care se va
desfăşura activitatea neremunerată şi să informeze serviciul de probaţiune
despre adresele spaţiilor disponibile;
b) să analizeze fişa de referire, să identifice locul
de desfăşurare a activităţii în acord cu aspectele surprinse în acel document
şi să informeze serviciul de probaţiune asupra adresei acestuia, în
conformitate cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul protocol;
c) să desemneze una sau mai multe persoane din cadrul
instituţiei care se vor ocupa de supravegherea modului în care persoanele
sancţionate îşi desfăşoară activitatea neremunerată şi să transmită serviciului
de probaţiune, prin intermediul reprezentantului instituţiei, datele acestora
de contact;
d) să realizeze, prin
intermediul supraveghetorului, planificarea programului de lucru, fie
individual (dacă este o singură persoană condamnată sau un singur minor), fie
pe grupe (dacă mai multe persoane condamnate sau mai mulţi minori desfăşoară
acest tip de activitate), în acord cu dispoziţiile legale referitoare la
programul de lucru în cazul minorilor;
e) să repartizeze persoana condamnată sau minorul,
prin persoana de contact desemnată1), în funcţie de rezultatul evaluării înaintate de serviciul de
probaţiune, la locul/spaţiul de executare a obligaţiei cel mai adecvat
specificului cazului său şi să comunice consilierului responsabil locul
prestării activităţii neremunerate, precum şi numele supraveghetorului, cu cel
puţin două zile înainte de întrevederea dintre consilier, supraveghetor şi
persoana condamnată sau minor;
f) să ia măsurile necesare în vederea instruirii
persoanei condamnate sau minorului cu privire la normele de protecţie a muncii,
de pază şi de stingere a incendiilor, să întocmească un proces-verbal în acest
sens şi să pună la dispoziţia acesteia/acestuia echipamentul necesar
desfăşurării activităţii;
g) să supravegheze efectiv modul de executare a
activităţii neremunerate şi să ţină evidenţa orelor de muncă prestată, în
conformitate cu formularul tipizat privind evidenţa activităţii neremunerate;
h) să informeze consilierul responsabil de caz cu
privire la momentul începerii executării orelor de muncă neremunerată, în
legătură cu orice schimbare apărută pe parcursul desfăşurării activităţii,
precum şi despre orice manifestare, în plan comportamental, a persoanei
condamnate sau a minorului care ar putea să compromită punerea în executare a
hotărârii judecătoreşti;
i) să înainteze, la sfârşitul perioadei de desfăşurare
a activităţii neremunerate, formularul de evidenţă completat şi să îl
însoţească de un document în care se vor preciza pe scurt informaţii cu privire
la modul în care persoana condamnată sau minorul şi-a îndeplinit obligaţia
impusă de instanţă, precum şi cu privire la conduita acesteia/acestuia pe
parcursul efectuării activităţii neremunerate.
Art. 5. - Obligaţiile comune ale părţilor sunt:
a) să respecte principiul confidenţialităţii;
b) să se asigure că în stabilirea tipului de activitate
se va ţine cont de starea de sănătate, pregătirea şcolară şi profesională,
vârsta, nivelul de dezvoltate fizică şi psihică, abilităţile şi aptitudinile
persoanei condamnate sau minorului;
c) să respecte principiul nondiscriminării;
d) să ia măsurile necesare în situaţia în care
persoana condamnată sau minorul îşi exprimă nemulţumirea cu privire la
tratamentul aplicat de instituţia parteneră pe perioada executării obligaţiei,
astfel încât să se garanteze îndeplinirea obligaţiei de către persoana
condamnată sau minor;
e) să identifice, în cazul în care din motive
neimputabile persoanei condamnate sau minorului nu mai este posibilă executarea
obligaţiei de a presta o activitate neremunerată, un nou serviciu/compartiment
unde persoana condamnată sau minorul ar putea să finalizeze executarea
obligaţiei impuse de instanţă.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 6. - Prezentul protocol se încheie pe o perioadă
de..... ani şi intră în
vigoare în momentul semnării de către ambele părţi.
Art. 7. - Prezentul protocol poate fi modificat şi
completat prin act adiţional numai cu acordul părţilor.
1) Persoana de
contact din cadrul instituţiei de interes public se va asigura că datele
conţinute în fişa de referire sunt aduse la cunoştinţa persoanei care
desfăşoară supravegherea executării activităţii neremunerate
(supraveghetor).
Art. 8. - Situaţiile care impun modificări în
desfăşurarea activităţii neremunerate şi, implicit, în activitatea de
colaborare pot fi:
a) modificări în structura
compartimentului/serviciului sau schimbarea cadrului legal care sunt de natură
să determine modificări majore ale felului activităţilor desfăşurate de
persoana condamnată sau minor;
b) constatarea pe baza actelor medicale doveditoare că
persoana condamnată sau minorul suferă de o boală permanentă care o/îl pune pe
aceasta/acesta în imposibilitatea executării obligaţiei;
c) plângerea justificată a persoanei condamnate sau a
minorului faţă de atitudinea generală a personalului compartimentului/serviciului
care periclitează executarea obligaţiei stabilite de instanţa de judecată în sarcina
acesteia/acestuia.
Art. 9. - Dacă schimbările produse determină modificări
esenţiale în procedura de colaborare, se va întocmi unui nou protocol.
Art. 10. - Prezentul protocol poate înceta:
a) la data expirării perioadei de colaborare;
b) prin denunţare de către
oricare dintre părţi în următoarele situaţii: în caz de neîndeplinire sau
îndeplinire necorespunzătoare a obligaţiilor din prezentul protocol de către
cealaltă parte. Despre modalitatea necorespunzătoare de colaborare va fi
înştiinţată şi instanţa de executare;
c) în cazul iniţierii oricăror activităţi care
prejudiciază cealaltă parte.
Incheiat astăzi,........, în două exemplare originale,
câte un exemplar pentru fiecare parte.
Semnătura părţilor:
Serviciul de probaţiune
.....................................................................
(numele şi prenumele şefului serviciului)
(Se va preciza instituţia parteneră):
.....................................................................
(numele şi prenumele conducătorului instituţiei)
ANEXA Nr. 1 la protocol
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul......................................
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr.........din data de.............
Numele şi prenumele persoanei condamnate sau
minorului.........................................
Instanţa de
judecată............................................................................
Sentinţa penală/Decizia
penală............................................................
Durata activităţii.................................................................................
Consilierul de probaţiune responsabil de caz.......................................
Instituţia
publică.................................................................................
Supraveghetor(i)................................................................................
Formular privind evidenţa orelor de activitate
neremunerată efectuate într-o instituţie de interes public
Data desfăşurării activităţii
neremunerate
|
Tipul activităţilor desfăşurate
|
Numărul orelor efectuate zilnic
|
Numărul orelor rămase de efectuat
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2 la protocol
Antetul instituţiei de interes public
|
Către,
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul............................
In atenţia consilierului de probaţiune
...................................................................................................................................
(Se vor menţiona numele şi prenumele consilierului responsabil de caz.)
Vă facem cunoscut că în urma analizei informaţiilor
conţinute în fişa de referire primită în data
de................................. am considerat oportun ca persoana condamnată sau minorul să execute
obligaţia de a presta o activitate neremunerată în următorul loc:
Denumirea........................................................................................................................................................................ .........................................
Adresa ........................................................................................................................................................................ .............................................
Descrierea pe scurt a activităţilor ce urmează a fi
realizate............................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Data.............................................................
...................................................................
(numele, prenumele, calitatea persoanei)
ANEXA Nr. 2 la procedură (exemplificare)
LISTA
cu instituţiile de interes public de la nivel local
pusă la dispoziţia instanţelor
Denumirea instituţiei
|
Adresa instituţiei şi datele de
contact
|
Reprezentantul
instituţiei/Persoana
de contact
|
Tipuri de servicii oferite
|
Tipurile de activităţi pretabile a
fi desfăşurate în executarea obligaţiei
|
Alte observaţii
|
D.G.A.S.P.C.
|
|
Str....., tel./fax
|
Ingrijire copii, persoane aflate în dificultate, vârstnici etc.
|
1. Activităţi de întreţinere, recondiţionare mobilier
2. Activităţi de însoţire şi sprijin persoane vârstnice
|
(exemplificativ): La centrele de plasament sunt acceptaţi doar
minorii care au comis infracţiuni cu un grad de pericol social scăzut. La
Azilul de bătrâni X se
acceptă maximum 5 beneficiari.
|
ANEXA Nr. 3 la
procedură
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul..........................................
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr...............din data de........................
FIŞĂ DE REFERIRE
1. Date de contact ale persoanei obligate să execute
o activitate neremunerată
Nume şi
prenume........................................................................................................................................................................ ...............................
Adresă
......................................................................................................................................................................................................................
Telefon......................................................................................................................................................................................................................
2. Date despre
hotărârea judecătorească
Numărul hotărârii.......................................................................................................................................................................................................
Obligaţia/Obligaţiile (indicarea inclusiv a numărului
de ore de activitate neremunerată pe care trebuie să le desfăşoare persoana
sancţionată).......................................................................................................................
3. Date despre
pregătirea şcolară şi profesională
Numărul claselor şcolare
absolvite........................................................................................................................................................................ ......
Calificări obţinute........................................................................................................................................................................................................
Dacă lucrează (Se vor indica tipul muncii, locul şi
programul de muncă.).......................................................................................................................
Atunci când este cazul:
Profilul în cadrul şcolii1)................................................................................................................................................................................................
Interesele manifestate pentru o materie sau
alta............................................................................................................................................................
Interese extraşcolare...................................................................................................................................................................................................
Domeniu/Domenii în care a obţinut rezultate
remarcabile..............................................................................................................................................
Locurile în care a desfăşurat practica de semestru şi
rezultatele obţinute........................................................................................................................
4. Experienţa în
câmpul muncii
Locurile de muncă anterioare (experienţa
propriu-zisă)................................................................................................................................................
Frecvenţa schimbării locurilor de muncă şi motivele
care au determinat schimbarea locului de muncă
..................................................................................................................................................................................................................................
Modul de relaţionare cu colegii, precum şi dificultăţi
întâmpinate la locul de
muncă........................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Succese şi insuccese şcolare şi
profesionale.................................................................................................................................................................
Abilităţi şi aptitudini
profesionale..................................................................................................................................................................................
5. Starea de sănătate
fizică şi psihică
Rezultatele adeverinţei eliberate de medicul de familie
sau, după caz, de medicul care a constatat o anumită boală incompatibilă cu desfăşurarea de efort
fizic sau a anumitor activităţi........................................................................................................................................................................ ...................
Diagnostic..................................................................................................................................................................................................................
Nr. de internări
medicale........................................................................................................................................................................ ....................
Tipul de
tratament......................................................................................................................................................................................................
Dependenţă sau consum ocazional de
substanţe...........................................................................................................................................................
Influenţa comportamentului adictiv, a bolii sau a
tulburării asupra stării de
sănătate........................................................................................................
Afecţiuni cronice sau acute..........................................................................................................................................................................................
Tentative de suicid, autovătămare sau altele
etc............................................................................................................................................................
6. Date despre timpul liber
Disponibilitate de a efectua activitatea neremunerată în folosul comunităţii (Se va preciza şi orarul în care există
posibilitatea derulării
activităţii.).........................................................................................................................
7. Recomandări
Consilierul de probaţiune va
indica tipul de activitate adecvată situaţiei personale în funcţie de
informaţiile enumerate mai sus. Atunci când:
- din evaluarea clinică rezultă că riscul pentru public
este ridicat, se vor indica tipurile de locaţii în care se va evita plasarea
persoanei în vederea efectuării activităţii neremunerate;
- din evaluarea stării fizice şi psihice rezultă că
riscul de autovătămare şi suicid este ridicat, se vor indica tipurile de
locaţii care ar putea determina ca persoana să se afle sub acest risc.
Am luat cunoştinţă de conţinutul prezentei fişe astăzi
....................................................................................
(data), (semnătura)
Consilierul responsabil de caz,.
....................................................
(numele, prenumele şi
semnătura)
1) De exemplu,
tehnic, umanist etc.
ANEXA Nr. 4 la procedură
I. Aspecte presupuse
de activitatea de intervievare necesară întocmirii fişei de referire
Introducere:
- prezentarea consilierului de probaţiune;
- oferirea informaţiilor despre
scopul activităţii neremunerate, pentru a determina executarea în cele mai bune
condiţii a activităţii;
- sublinierea importanţei pe care o are prezentarea
acurată a informaţiilor pentru întocmirea fişei de referire (ajută instituţia
de interes public să identifice cele mai adecvate soluţii pentru a facilita
executarea obligaţiei);
- oferirea de informaţii referitoare la limitele
confidenţialităţii;
- discuţii pe marginea unor aspecte neclare;
- verificarea şi consemnarea datelor de identificare
ale clientului (numele şi prenumele, data şi locul naşterii, adresa şi nr. de
telefon).
Date despre comportamentul infracţional/infracţiunea
curentă1):
- întrebările vor fi centrate pe: trecutul
infracţional/predelincvenţial, nr. de condamnări, fapta penală pentru care se
află în supravegherea serviciului de probatiune, motivaţia comiterii acesteia,
tipul de infracţiune, recunoaşterea faptei, asumarea responsabilităţii,
conştientizarea consecinţelor faptei sale, atitudinea faţă de victimă - dacă
este cazul, atitudinea faţă de pedeapsa primită etc. Aceste date vor conduce
consilierul de probatiune la o apreciere iniţială a riscului, în special cel
pentru public pentru a surprinde această informaţie în fişa de referire.
Obţinerea datelor despre pregătirea şcolară şi
profesională, precum şi a celor referitoare la starea de sănătate fizică şi
psihică se va realiza în conformitate cu aspectele cuprinse în fişa de
referire.
Incheierea:
- rezumatul discuţiei;
- accentuarea importanţei îndeplinirii măsurilor şi
executării obligaţiilor stabilite în sarcina sa, prin prezentarea consecinţelor
respectării sau încălcării acestora;
- stabilirea, de comun acord, a datei întrevederii
pentru a merge, împreună cu consilierul, în locul unde urmează să se desfăşoare
activitatea neremunerată.
Precizare: Ariile de investigaţie au caracter
orientativ, consilierul încercând pe cât posibil să individualizeze abordarea.
II. Abilităţi de
intervievare ale consilierului de probatiune:
- să abordeze un mod de relaţionare neutru cu persoana
intervievată;
- să fie pregătit să asculte (ascultarea activă);
- să prezinte situaţiile expuse de persoană, să
parafrazeze şi să fie capabil de sumarizare;
- să manifeste empatie şi să încurajeze persoana în
exprimarea sentimentelor;
- să încurajeze manifestarea unui mod de gândire
raţional din partea persoanei în ceea ce priveşte ciclul infracţional
(hotărârea infracţională, paternul infracţional şi conştientizarea
consecinţelor săvârşirii faptei penale);
- să sprijine persoana în identificarea frustrărilor şi
în realizarea congruenţei dintre aşteptările comunităţii şi dorinţele sale.
1) Evaluarea pe
această dimensiune se va realiza pentru orice persoană obligată să execute o
activitate neremunerată, iar în cazul în care se constată un risc mare pentru
public, în fişa de referire se vor specifica tipurile de locaţii în care nu se
recomandă efectuarea activităţii neremunerate.
ANEXA Nr. 5 la procedură
REGULI
pe care trebuie să le respecte persoana condamnată
sau minorul în executarea activităţii neremunerate
A. Reguli generale:
1. Trebuie să anunţaţi imediat serviciul de probatiune
(consilierul responsabil de caz sau oricare alt consilier de probatiune) în
legătură cu problemele cu care vă confruntaţi în executarea activităţii
neremunerate.
2. Trebuie să anunţaţi orice
schimbare de domiciliu, reşedinţă sau locuinţă, precum şi a locului de muncă,
care ar putea influenţa executarea activităţii neremunerate.
B. Reguli stabilite în caz de imposibilitate de a se
prezenta la locul în care se desfăşoară
activitatea neremunerată:
1. Trebuie să aduceţi la cunoştinţă serviciului de
probatiune orice modificare a stării de sănătate (fizice sau psihice) care ar
putea afecta executarea activităţii neremunerate şi să prezentaţi dovezi în
acest sens.
2. Când sunteţi în
imposibilitatea executării orelor stabilite conform formularului, sunteţi
obligat să anunţaţi imediat supraveghetorul de la locul în care prestaţi
activitatea neremunerată. In situaţia în care estimaţi că situaţia de
imposibilitate se prelungeşte mai mult de 5 zile, trebuie să anunţaţi şi
serviciul de probatiune. După încetarea situaţiei care a determinat
incapacitatea temporară de muncă, veţi anunţa imediat atât serviciul de
probatiune, cât şi supraveghetorul, în scopul reluării activităţii. Fac
excepţie de la aceste prevederi situaţiile urgente.
NOTĂ:
Boala trebuie constatată de către medic şi dovedită
printr-un certificat medical.
3. Toate orele de activitate neremunerată neexecutate
vor fi recuperate, indiferent de motivul care a determinat neefectuarea lor
(boală temporară sau alte situaţii speciale). Decizia asupra neefectuării
acestor ore poate reveni doar instanţei. In funcţie de particularitatea
situaţiei, serviciul de probatiune va proceda după cum urmează:
- în cazul în care, din motive imputabile dumneavoastră, nu reuşiţi să efectuaţi numărul de ore
stabilit înăuntrul termenului alocat pentru executarea obligaţiei, se va sesiza
instanţa pentru luarea măsurii care se impune;
- în cazul în care, din motive neimputabile
dumneavoastră, nu reuşiţi să efectuaţi numărul de ore stabilit înăuntrul
termenului alocat pentru executarea obligaţiei, se va înştiinţa instanţa.
C. Reguli privind programul de lucru
1. Aveţi obligaţia să respectaţi programul de lucru
stabilit.
2. In perioada executării orelor de activitate
neremunerată, timpul de călătorie şi pauza de masă nu sunt incluse în durata
fixată pentru îndeplinirea obligaţiei.
3. In perioada executării orelor de activitate
neremunerată nu se decontează cheltuielile de transport.
D. Reguli privind comportamentul persoanei condamnate
sau minorului
1. In timpul executării orelor de activitate
neremunerată aveţi obligaţia să respectaţi regulile privind protecţia muncii şi
PSI (prevenirea stingerii incendiilor).
2. Nu vă este permis ca pe durata executării
activităţii neremunerate să vă aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice sau a
drogurilor. Dacă există indicii că vă aflaţi într-o astfel de situaţie, precum
şi dacă se va dovedi că aveţi asupra dumneavoastră alcool, droguri sau arme pe
timpul executării activităţii neremunerate, serviciul de probatiune va proceda
după caz1):
1) Se va opta pentru
alegerea uneia dintre variantele de mai jos.
a) în cazul minorilor, sesizează instanţa, care va
putea revoca măsura educativă şi va putea lua o măsură mai severă;
b) în cazul persoanelor condamnate, sesizează organele
abilitate (de exemplu, jandarmerie, poliţie), în vederea luării măsurilor ce se
impun.
3. Ameninţarea, intimidarea sau comportamentul
provocator şi orice formă de agresiune manifestate faţă de personalul implicat
în punerea în executare a obligaţiei sunt strict interzise, atrăgând sesizarea
instanţei în cazul minorilor, respectiv a celorlalte organe abilitate în cazul
adulţilor.
4. Orice act de corupţie cu scopul nerespectării
prevederilor hotărârii judecătoreşti va fi denunţat potrivit legii penale.
Subsemnatul, ..........................................., declar că am luat
cunoştinţă de regulile privind desfăşurarea activităţii neremunerate şi sunt de acord cu
respectarea acestora.
Cunosc faptul că nerespectarea programului de lucru
stabilit (neprezentarea la 9 ore de activitate stabilite în program, fie la
începutul programului, fie pe parcursul derulării acestuia) atrage înaintarea
unui avertisment din partea serviciului de probaţiune, iar persistenţa în
nerespectarea programului de lucru şi după înaintarea acestuia atrage sesizarea
instanţei. Cunosc, de asemenea, că încălcarea regulii 2 de la pct. D atrage, în
funcţie de gravitatea comportamentului, înaintarea a maximum două avertismente,
după care se va sesiza (după caz, instanţa în cazul minorilor sau organele
abilitate în cazul persoanelor condamnate).
De asemenea, declar că am primit un exemplar cu aceste
reguli.
Semnat în 3 exemplare, astăzi
..............................................
(data)
Persoana sancţionată,
..............................................
Supraveghetor,
..............................................
Consilier de probaţiune,
..............................................
ANEXA Nr. 6 la procedură
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe
lângă Tribunalul..........
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr............din data de......................
AVERTISMENT
In atenţia..................
Serviciul de probaţiune a constatat, în urma sesizării
din partea supraveghetorului din instituţia unde s-a stabilit că veţi desfăşura
activitatea neremunerată, că nu v-aţi prezentat la locul indicat pentru
efectuarea a 91)
ore din totalul celor stabilite în fişa de evidenţă a activităţii neremunerate
şi nici nu aţi comunicat motivele absenţei dumneavoastră.
Vă atenţionăm că este necesar să vă prezentaţi în
termen de 3 zile de la primirea prezentului avertisment la sediul serviciului
de probaţiune pentru a comunica aceste motive şi pentru a aduce în sprijinul
lor dovezile corespunzătoare. Este necesar ca în acelaşi termen să vă
prezentaţi şi la locul de executare.
Dacă se constată că nu vă veţi prezenta nici la sediul
serviciului şi nici la locul de executare, se va sesiza instanţa pentru luarea
măsurilor ce se impun potrivit legi2).
Pentru a evita o asemenea situaţie va trebui să
respectaţi programul de lucru stabilit şi să vă prezentaţi cel târziu în data
de............, ora de......................., la Serviciul de probaţiune de pe
lângă Tribunalul................................................................
Prenumele şi numele consilierului de probaţiune
.......................................................................
Semnătura consilierului de probaţiune
.......................................................................
Prenumele şi numele şefului serviciului
.......................................................................
Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă
Tribunalul........................şi ştampila serviciului
.......................................................................
1) Se va adapta,
după caz, următoarelor situaţii: primele 9 ore, 9 ore consecutive sau 9 ore
neconsecutive, dar cumulate, pe durata de executare a activităţii neremunerate.
2) I se va explica, în funcţie de caz, că instanţa fie va putea lua o
măsură educativă mai grea, fie va revoca suspendarea executării pedepsei sub
supraveghere şi va dispune executarea pedepsei în penitenciar.
ANEXA Nr. 7 la procedură
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul....................
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr............din data de......................
Către (denumirea instanţei).........................................................
Biroul executări penale
Ref.: Dosar penal nr......../.........................
Sentinţa penală/Decizia
penală......../.....................
SESIZARE
Vă comunicăm faptul că numitul(a) ...........................,
fiul/fiica lui.............................. şi ................................, născut(ă) la data
de....................., sancţionat(ă) în baza Hotărârii judecătoreşti
nr......................................., pronunţată în
Dosarul penal nr...................................., nu
s-a prezentat la locul de executare pe durata a 91)ore din totalul
celor stabilite în formularul de evidenţă a
activităţii neremunerate.
Vă comunicăm, de asemenea, că i s-a înaintat persoanei
condamnate sau minorului, în data de.................................., un avertisment prin care i s-a pus în vedere
că este necesar să se prezinte în termen de 3 zile de la comunicare la
serviciul de probaţiune pentru a arăta motivele care au determinat
neprezentarea la locul de executare.
Având în vedere că sus-numitul nu s-a prezentat la
serviciul de probaţiune şi nici la locul executării sancţiunii până în data de (Se va menţiona data la care trebuia să
se prezinte la serviciul de probaţiune.) .................................................................................................,
serviciul de probaţiune consideră întemeiată prezenta sesizare.
Vă mai comunicăm, totodată, că prin neprezentarea
persoanei sancţionate la locul de executare până la data de..............................există
riscul să se afle în imposibilitatea prestării activităţii neremunerate pe durata de timp în care i s-a impus
executarea obligaţiei.
Anexăm la prezenta următoarele înscrisuri (după caz):
- procesul-verbal prin care i s-au adus la cunoştinţă
persoanei condamnate sau minorului condiţiile supravegherii;
- regulile pe care trebuie să
le respecte persoana condamnată sau minorul în executarea activităţii
neremunerate, de care a luat cunoştinţă în data
de....................................................;
- sesizarea scrisă din partea supraveghetorului;
- nota telefonică întocmită de consilierul de
probaţiune în data de...............................................;
- nota de constatare a absenţei persoanei condamnate
sau minorului de la locul de executare, întocmită cu ocazia vizitei inopinate
sau anunţate;
- Avertismentul cu nr.................................;
- înştiinţarea înaintată şefului serviciului de
consilierul de probaţiune responsabil de caz în data
de..........................., conform anexei care face parte integrantă din prezenta sesizare.
Vă rugăm pe această cale să ne comunicaţi măsurile ce
urmează a fi luate în cauză.
Prenumele şi numele şefului serviciului
.................................................................
Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă
Tribunalul........................şi ştampila serviciului
.............................................................................................
1) Se va adapta,
după caz, următoarelor situaţii: primele 9 ore, 9 ore consecutive sau 9 ore
neconsecutive, dar cumulate, pe durata de executare a activităţii neremunerate.
ANEXĂ la sesizare
Către (prenumele şi numele şefului serviciului)
............................................
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul.............................................
ÎNŞTIINŢARE:
Ca urmare a constatării prin (Se menţionează, după caz, adresa primită
de la instituţia de interes public, nota telefonică din data de..........................., nota de constatare a
absenţei întocmită cu ocazia vizitei inopinate sau anunţate.)
.......................................................................... rezultă că persoana (nume şi prenume)
......................................................................nu s-a
prezentat la 9 ore din totalul celor stabilite în formularul de evidenţă a activităţii neremunerate.
Totodată, deşi am înaintat în data
de.................................Avertismentul cu
nr......................................................., am constatat că persoana (nume şi prenume)
.....................................................nu s-a prezentat nici la sediul serviciului de probaţiune în termenul stabilit şi nici la locul de executare.
De asemenea, nu au fost comunicate serviciului de probaţiune motivele
absenţelor.
In aceste condiţii apreciez că, dacă persoana
condamnată/minorul nu începe a-şi îndeplini obligaţia conform planificării,
există riscul să se afle în imposibilitatea prestării activităţii neremunerate
pe durata impusă de instanţa de judecată.
Din totalul de.....................ore a fost executat
până la data de (momentul în care nu s-a mai prezentat)
....................................................................................
un număr de....................ore.
Facem precizarea că în data
de...................................................expiră perioada destinată
executării acestei obligaţii.
Anexez la prezenta, în copie:
- procesul-verbal prin care i s-au adus la cunoştinţă
persoanei condamnate/minorului condiţiile supravegherii;
- regulile pe care trebuie să le respecte persoana
sancţionată în executarea activităţii neremunerate,
semnate la data de...............................................;
- după caz (sesizarea scrisă din partea
supraveghetorului; nota telefonică întocmită de consilierul de probaţiune în
data de...............................; nota de
constatare a absenţei persoanei condamnate sau
minorului de la locul de executare, întocmită cu ocazia vizitei inopinate sau anunţate);
- Avertismentul cu numărul............................,
trimis în data de............................
Data
................................................................
Prenumele şi numele consilierului de probaţiune
................................................................
Semnătura consilierului de probaţiune
................................................................
ANEXA Nr. 8 la procedură
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul..........................
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr............din data de...........................
AVERTISMENT
In atenţia............................................
Serviciul de probaţiune a constatat, în urma sesizării
din partea supraveghetorului din instituţia unde vă desfăşuraţi activitatea
neremunerată, că nu respectaţi în mod corespunzător obligaţia impusă de
instanţă, prin încălcarea regulilor pe care vi le-aţi asumat, respectiv1):
...........................................................................
Vă atenţionăm că va trebui să vă revizuiţi atitudinea
la locul de executare a activităţii neremunerate prin respectarea regulilor
asumate de care aţi luat cunoştinţă în data de2)........................................................................................
Prenumele şi numele consilierului de probaţiune
................................................................................
Semnătura consilierului de probaţiune
................................................................................
Prenumele şi numele şefului serviciului
................................................................................
Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă
Tribunalul........................şi ştampila serviciului
1) Se vor enumera
regulile încălcate, precum şi împrejurările în care această încălcare a avut
loc.
2) Se va menţiona data la care persoana sancţionată a semnat
documentul privind regulile pe care se angajează să le respecte.
ANEXA Nr. 9 la procedură
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul..............................
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr............din data de.......................
AVERTISMENT
In atenţia..........................................
Serviciul de probaţiune a constatat persistenţa
dumneavoastră în nerespectarea regulilor precizate în avertismentul cu numărul1) ..... motiv pentru care vă
înaintează cei de-al doilea avertisment. In acest sens am fost sesizaţi că în
data de........................dumneavoastră (Se vor descrie comportamentul, precum şi
contextul în care acesta s-a manifestat.)
......................................................................................
Vă atenţionăm că dacă veţi continua să manifestaţi un
comportament care să afecteze executarea corespunzătoare a obligaţiei impuse,
vom fi obligaţi să sesizăm (după caz, instanţa de executare în cazul minorilor,
organele abilitate în cazul majorilor).
Prenumele şi numele consilierului de probaţiune
................................................................................
Semnătura consilierului de probaţiune
................................................................................
Prenumele şi numele şefului serviciului
................................................................................
Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă
Tribunalul........................şi ştampila serviciului
1) Se menţionează
primul avertisment înaintat.
ANEXA Nr. 10 la procedură
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul..................................
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr.................din data
de............................
Către (denumirea instanţei)........................................................
Biroul executări penale
Ref.: Dosar penal nr. .../...
Sentinţa penală/Decizia penală
.../...
SESIZARE1)
Vă comunicăm faptul că
numitul(a)............................................., fiul/fiica
lui................................şi .............................., născut(ă) la data
de........................................, sancţionat(ă) în baza Hotărârii
judecătoreşti nr....................................., pronunţată în Dosarul penal
nr..............................., a neglijat în mod repetat regulile privind
comportamentul pe care trebuie să îl manifeste în timpul executării obligaţiei de a presta o activitate
neremunerată, cu toate că a fost atenţionat(ă) să le respecte prin înaintarea
de către serviciul de probaţiune a două avertismente.
In acest sens, potrivit dispoziţiilor art. 8 alin. (3)
din Procedura privind supravegherea executării obligaţiei persoanei condamnate
sau minorului de a presta o activitate neremunerată într-o instituţie de
interes public impusă de către instanţa de judecată, aprobată prin Ordinul
ministrului justiţiei nr. 2.355/C/2008, serviciul de probaţiune are obligaţia
legală de a sesiza instanţa de judecată pentru luarea măsurilor ce se impun
potrivit legii.
Anexăm la prezenta următoarele înscrisuri (după caz):
- sesizarea scrisă din partea supraveghetorului cu
privire la comportamentul manifestat;
- nota telefonică întocmită de
consilierul de probaţiune în data
de........................................................................;
- Procesul-verbal nr............................,
încheiat de consilierul de probaţiune cu ocazia vizitei inopinate la locul de executare a activităţii neremunerate;
- Avertismentul cu
nr..................................................(primul avertisment);
- Avertismentul cu
nr..................................................(al doilea avertisment);
- înştiinţarea înaintată de consilierul de probaţiune
responsabil de caz în data de.................................., conform anexei care face parte integrantă din prezenta
sesizare.
Vă rugăm pe această cale să ne comunicaţi măsurile ce
urmează a fi luate în cauză.
Prenumele şi numele şefului serviciului
................................................................................
Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă
Tribunalul........................şi ştampila serviciului
................................................................................
1) Doar în cazul
minorilor.
ANEXĂ la sesizare
Către (prenumele şi numele şefului serviciului)..............................................
Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul............................
ÎNŞTIINŢARE
Ca urmare a celor constatate prin (Se menţionează, după caz, adresa primită de la instituţia de
interes public, nota telefonică din data de............. nota de constatare a comportamentului
manifestat întocmită cu ocazia vizitei inopinate sau anunţate etc.)
...................................................................................................................................,
am apreciat că minorul (nume şi prenume)
...........................................................................
manifestă un comportament necorespunzător la locul de executare a activităţii neremunerate, deoarece: (Se precizează regulile încălcate, datele
la care acestea au fost încălcate, contextul care a determinat/favorizat
încălcarea lor.)
............................................................................................
Totodată, se vor arăta măsurile luate de consilierul de
probaţiune în vederea atenţionării asupra evitării comportamentului manifestat.
In acest sens, în baza atribuţiilor legale, vă rog să sesizaţi instanţa de
judecată pentru a lua măsurile ce se impun.
Data
................................................................................
Prenumele şi numele consilierului de probaţiune
................................................................................
Semnătura consilierului de probaţiune
................................................................................
ANEXA Nr. 11 la procedură
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul.....................
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr..................din data de......................
Către (denumirea instanţei).................................................................
Biroul executări penale
Ref.: Dosar penal nr. .../...
Sentinţa penală/Decizia penală
.../...
ÎNŞTIINŢARE
Vă comunicăm faptul că
numitul(a)............................................, fiul/fiica
lui...................................şi...................................., născut(ă) la data
de..........................................., sancţionat(ă) în baza Hotărârii
judecătoreşti nr........................., pronunţată în Dosarul penal
nr......................................., nu s-a prezentat conform programului
la locul de desfăşurare a activităţii neremurierate,
deoarece, conform documentelor prezentate, s-a aflat
în imposibilitate de a respecta planificarea stabilită în vederea executării
obligaţiei. In acest context, potrivit informaţiilor furnizate de consilierul
de probaţiune responsabil de caz, există riscul ca persoana să se afle în
imposibilitatea de a presta integral activitatea neremunerată.
Anexăm la prezenta, în copie, următoarele dovezi: (Se va preciza tipul documentelor care
vor însoţi sesizarea: acte din care rezultă situaţia de imposibilitate de a
respecta planificarea activităţii neremunerate.)
..............................................................................................................
Vă rugăm pe această cale să ne comunicaţi măsurile ce
urmează a fi luate în cauză.
Prenumele şi numele şefului serviciului
................................................................................
Semnătura şefului Serviciului de probaţiune de pe lângă
Tribunalul........................şi ştampila serviciului
Către(prenumele şi numele şefului serviciului)...................................................
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul.........................
ÎNŞTIINŢARE
Prin prezenta, consider necesară înştiinţarea instanţei
cu privire la faptul că persoana condamnată/minorul (nume şi prenume) ..................................................................................................................
nu a respectat planificarea activităţii neremunerate, datorită (Se vor
preciza motivele invocate, precum şi informaţii privind comportamentul
manifestat anterior de persoana sancţionată în timpul programului de lucru şi se vor anexa dovezile
necesare.)
..............................................................................................................................
Menţionez totodată că persoana condamnată/minorul a
prezentat dovezi din care a reieşit situaţia de imposibilitate a respectării
programului de lucru.
Totuşi, apreciem că şi în aceste condiţii există riscul
ca persoana sancţionată să se afle în imposibilitatea finalizării numărului de
ore până la sfârşitul perioadei,
deoarece:......................................................................................................................
Din totalul de..................................ore a
fost executat până la data de (momentul în care nu s-a
mai prezentat)
.................................................................. un număr de..................ore.
Facem precizarea că în data de............expiră
perioada destinată executării acestei obligaţii.
Data
....................................................................
Prenumele şi numele
consilierului de probaţiune
....................................................................
Semnătura consilierului de probaţiune
....................................................................
ANEXA Nr. 12 la
procedură
Antetul Ministerului Justiţiei
|
Serviciul de probaţiune de pe lângă Tribunalul ...
Operator de date cu caracter personal nr. 7.303
Nr.......................din data de....................
RAPORT
privind modul de îndeplinire de către persoana
condamnată sau sancţionată penal a obligaţiei de a presta o activitate neremunerată
1. Introducere:
Numele şi prenumele persoanei sancţionate:
Data şi locul naşterii:
Domiciliul/reşedinţa/locuinţa:
Instanţa:
Nr. dosarului penal şi al hotărârii judecătoreşti (tip:
decizie, sentinţă):
Instituţia publică/locul unde se desfăşoară activitatea
neremunerată:
Tipurile de activităţi desfăşurate:
Durata şi perioada executării obligaţiei:
Consilier responsabil de caz:
2. Date cu privire la
executarea activităţii neremunerate într-o instituţie de interes public Acest capitol va
cuprinde informaţii referitoare la:
- numărul protocolului de colaborare cu instituţia de
interes public;
- persoana de contact din cadrul instituţiei de interes
public;
- numărul de ore, frecvenţa şi locul executării
activităţii neremunerate în folosul comunităţii;
- natura activităţilor desfăşurate;
- comportamentul persoanei şi incidente pe durata
executării activităţii neremunerate.
3. Concluzii cu
privire la executarea activităţii neremunerate
Se vor surprinde avantajele prestării activităţii
neremunerate în legătură cu:
- tipul abilităţilor/deprinderilor dezvoltate;
- intenţiile referitoare la valorificarea experienţei
dobândite;
- felul în care implicarea în această activitate a
determinat existenţa unor oferte de angajare;
- felul în care procesul de executare a acestei
obligaţii a influenţat stima de sine;
- gradul de satisfacţie faţă de utilitatea muncii sale
etc.
Pct. 2 şi 3 se completează într-o formă narativă.
Prezentarea va fi realizată punctual, concis şi clar. Raportul final se va
întocmi după primirea din partea instituţiei de interes public a formularului
de evidenţă a orelor efectuate.
Data
....................................................................
Prenumele şi numele consilierului de probaţiune
....................................................................
Semnătura consilierului de probaţiune
....................................................................