Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.233 din 01.02.2011

pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare prevăzute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 101 din 08 februarie 2011



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 66, 83, 84, 90, 93, art. 94 alin. (7) şi art. 95 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare, prevăzute în anexa nr. 1:

a)200 „Declaraţie privind veniturile realizate din România“, cod 14.13.01.13; b)201 „Declaraţie privind veniturile realizate din străinătate“, cod 14.13.01.13/7; c)205 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit“, cod 14.13.01.13/l; d)206 „Declaraţie informativă privind câştigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise“, cod 14.13.01.13/t.v.1; e)250 „Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice“, cod 14.13.02.13/a; f)251 „Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice“, cod 14.13.02.13/5a. Articolul 2
(1) Formularele prevăzute la art. 1 lit. a)-d) se completează şi se depun conform instrucţiunilor prevăzute în anexele nr. 2 şi 3.
(2) Formularele prevăzute la art. 1 lit. c) şi d) se depun în format electronic, conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 4.

Articolul 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 5. Articolul 4Formularele prevăzute la art. 1 se utilizează pentru definitivarea impozitului anual, aferent veniturilor realizate de persoanele fizice începând cu data de 1 ianuarie 2010. Articolul 5Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 6Fişele fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii, pentru salariaţii care îşi desfăşoară activitatea în cadrul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, se depun de către contribuabilul care le-a înfiinţat la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia. Articolul 7Până la data de 15 septembrie a anului următor celui pentru care se face impunerea, organul fiscal competent emite deciziile de impunere anuală pe baza datelor din declaraţiile privind veniturile realizate şi a celorlalte informaţii aflate la dispoziţia sa. Articolul 8Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 9Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar ANEXA Nr. 1*) *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 2INSTRUCŢIUNI privind completarea şi depunerea formularului 200 „Declaraţie privind veniturile realizate din România“, cod 14.13.01.13 1. Declaraţia se completează şi se depune de către persoanele fizice care realizează venituri în bani şi/sau în natură din România, provenind din: 1.1. activităţi independente; 1.2. cedarea folosinţei bunurilor; 1.3. activităţi agricole pentru care venitul net se stabileşte în sistem real; 1.4. transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise; 1.5. operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare. 1.1. Activităţi independente: venituri comerciale - din fapte de comerţ, prestări de servicii, altele decât cele din profesii libere, practicarea unei meserii, inclusiv din activităţi adiacente, precum şi venituri din cedarea folosinţei bunurilor calificate în categoria venituri din activităţi independente.Persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat venituri din cedarea folosinţei bunurilor calificate, în condiţiile legii, în categoria venituri din activităţi independente, bifează căsuţa „Cedarea folosinţei bunurilor calificată în categoria venituri din activităţi independente“. Veniturile şi cheltuielile luate în calcul pentru stabilirea venitului net anual/pierderii fiscale anuale sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de închiriere/subînchiriere aflate în derulare în anul de raportare; venituri din profesii libere - din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfăşurate în mod independent, în condiţiile legii; venituri din drepturi de proprietate intelectuală - brevete de invenţie, desene şi modele, mostre, mărci de fabrică şi de comerţ, procedee tehnice, know-how, drepturi de autor şi drepturi conexe dreptului de autor şi altele asemenea.Contribuabilii care obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală de la mai mulţi plătitori depun o singură declaraţie. Declaraţia se depune de contribuabilii care desfăşoară activitatea în mod individual sau într-o formă de asociere, ce nu dă naştere unei persoane juridice, constituită între persoane fizice. În cazul societăţii civile cu personalitate juridică constituită potrivit legii speciale şi care este supusă regimului transparenţei fiscale, potrivit legii, se aplică regulile de determinare a venitului net din activităţi independente. Persoanele fizice, care obţin venituri dintr-o activitate desfăşurată într-o formă de organizare cu personalitate juridică (SPRL) constituită potrivit legii speciale şi care este supusă regimului transparenţei fiscale, potrivit legii, au obligaţia să asimileze acest venit distribuit venitului net anual din activităţi independente şi să depună declaraţia, potrivit legii. Declaraţia se depune şi de către persoanele fizice care au realizat venituri din activităţi independente pentru care impozitul reţinut la sursă de plătitorii de venituri reprezintă plată anticipată în contul impozitului anual, potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare: venituri din drepturi de proprietate intelectuală; venituri din vânzarea bunurilor în regim de consignaţie; venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial; venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil; venituri din activitatea de expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară.Nu au obligaţia depunerii declaraţiei persoanele fizice pentru care impozitul reţinut de plătitorii de venituri este final, potrivit opţiunii contribuabililor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Nu au obligaţia depunerii declaraţiei persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat venituri din activităţi independente impuse pe bază de norme de venit, cu excepţia persoanelor care au depus declaraţiile de venit estimativ în luna decembrie şi pentru care nu s-au stabilit plăţi anticipate, conform legii. Declaraţia se completează pentru fiecare categorie de venit şi pentru fiecare sursă de realizare a venitului. În cazul reorganizării activităţii independente în timpul anului, venitul net/pierderea se determină separat pentru fiecare perioadă în care activitatea independentă a fost desfăşurată întro formă de organizare de contribuabil, înscriindu-se separat în declaraţie, în vederea stabilirii impozitului pe venitul net cumulat aferent întregului an fiscal. Prin reorganizare se înţelege orice schimbare a modalităţii de exercitare a unei activităţi, precum şi transformarea formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislaţiei în materie, pentru activităţi care generează venituri supuse impozitului pe venit, în condiţiile continuării activităţii. 1.2. Cedarea folosinţei bunurilor mobile şi imobile, realizate în calitate de proprietar, uzufructuar sau alt deţinător legal Persoanele fizice care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de închiriere, completează declaraţia pentru fiecare sursă de venit. În cazul cedării folosinţei bunurilor deţinute în comun, repartizarea venitului net se face potrivit Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Nu au obligaţia depunerii declaraţiei persoanele fizice prevăzute la art. 63 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, care, în anul de raportare, au realizat venituri din cedarea folosinţei bunurilor pentru care chiria prevăzută în contractul încheiat între părţi este stabilită în lei, nu au optat pentru determinarea venitului net în sistem real şi la sfârşitul anului anterior nu îndeplineau condiţiile pentru calificarea veniturilor în categoria veniturilor din activităţi independente, pentru care plăţile anticipate cu titlu de impozit sunt egale cu impozitul anual datorat şi impozitul este final, cu următoarele excepţii, pentru care există obligaţia depunerii declaraţiei: pentru situaţiile în care declaraţia de venit estimativ a fost depusă în luna decembrie şi pentru care nu s-au stabilit plăţi anticipate, conform legii; pentru situaţiile în care intervin modificări ale clauzelor contractuale, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 82 alin. (7) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare; pentru situaţiile în care investiţiile la bunurile mobile şi imobile ale proprietarului, uzufructuarului sau ale altui deţinător legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosinţei bunurilor, inclusiv a contractelor de comodat, sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. 1.3. Activităţi agricole pentru care venitul net se determină în sistem real: venituri din cultivarea şi valorificarea florilor, legumelor şi zarzavaturilor, în sere şi solarii special destinate acestor scopuri şi/sau în sistem irigat; venituri din cultivarea şi valorificarea arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor; venituri din exploatarea pepinierelor viticole şi pomicole şi altele asemenea.Declaraţia se depune de contribuabilii care desfăşoară activitatea în mod individual şi/sau în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice şi care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă. Persoanele fizice care realizează venituri în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice, completează declaraţia având în vedere venitul net distribuit, care le revine din asociere. Nu au obligaţia depunerii declaraţiei persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat venituri din activităţi agricole cu impunere finală, din valorificarea produselor agricole obţinute după recoltare, în stare naturală, de pe terenurile agricole proprietate privată sau luate în arendă, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de procesare industrială sau către alte unităţi pentru utilizare ca atare, potrivit art. 74 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. 1.4. Transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise Declaraţia se completează şi se depune de către persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câştiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise şi au obligaţia stabilirii câştigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. Persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câştiguri/pierderi din tranzacţionarea titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, evidenţiază distinct, în declaraţie: câştigul net/pierderea netă din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai mult de 365 de zile, realizat/realizată în perioada 01.01.-30.06.2010; câştigul net/pierderea netă din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai puţin de 365 de zile, inclusiv, realizat/realizată în perioada 01.01.-30.06.2010; câştigul net/pierderea netă din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, indiferent de perioada de deţinere a acestora, realizat/realizată în perioada 01.07.-31.12.2010.În cazul câştigurilor din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, la completarea formularului se au în vedere dispoziţiile Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. 1.5. Operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare Declaraţia se depune de către persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câştiguri/pierderi din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare şi au obligaţia stabilirii câştigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. În cazul operaţiunilor de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, la completarea formularului se au în vedere dispoziţiile Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare. 2. Declaraţia se completează de către contribuabili sau de către împuterniciţii acestora, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înscriind cu majuscule, citeţ şi corect, datele prevăzute de formular. Termen de depunere: anual, pentru fiecare an fiscal, până la data de 15 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului; ori de câte ori contribuabilul constată erori în declaraţia anterioară, prin completarea unei declaraţii rectificative până la termenul prevăzut de lege, situaţie în care se va înscrie „X“ în căsuţa special prevăzută în formular în acest scop.Declaraţia se completează în două exemplare: originalul se depune la:

a)organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; b)organul fiscal competent definit potrivit legilor în vigoare, pentru ceilalţi contribuabili persoane fizice;copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia.Declaraţia se depune în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire ori prin celelalte metode prevăzute de lege. Declaraţia se pune gratuit la dispoziţia contribuabilului. Data depunerii declaraţiei este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz. I. DATE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal. Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală - se înscrie codul numeric personal din actul de identitate al fiecărui contribuabil sau numărul de identificare fiscală, atribuit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu ocazia înregistrării fiscale, după caz. Banca, Cont bancar (IBAN) - se înscrie denumirea băncii şi codul IBAN al contului bancar al contribuabilului. II. DATE PRIVIND VENITURILE REALIZATE, PE SURSE ŞI CATEGORII DE VENIT A. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ 1. Categoria de venit - se bifează căsuţa corespunzătoare categoriei de venit realizat, după caz. 2. Determinarea venitului net - se bifează căsuţa corespunzătoare în funcţie de modul de determinare a venitului net: în sistem real, pe baza cotelor forfetare de cheltuieli sau pe bază de normă de venit, după caz. 3. Forma de organizare - se bifează căsuţa corespunzătoare modului de desfăşurare a activităţii. Căsuţa „Individual“ se bifează de persoanele fizice care obţin venituri dintr-o activitate desfăşurată în mod individual. Căsuţa „Asociere fără personalitate juridică“ se bifează de persoanele fizice care obţin venituri dintr-o activitate desfăşurată în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice. Căsuţa „Entităţi care aplică regimul transparenţei fiscale“ se bifează de persoanele fizice care obţin venituri dintr-o activitate desfăşurată într-o formă de organizare cu personalitate juridică constituită potrivit legii speciale şi care este supusă regimului transparenţei fiscale, potrivit legii. Căsuţa „Reorganizare“ se bifează de contribuabili în cazul reorganizării activităţii independente în timpul anului de raportare, potrivit legislaţiei în materie. 4. Obiectul principal de activitate - se înscrie denumirea activităţii principale generatoare de venituri, desfăşurată de contribuabil, precum şi codul CAEN al activităţii desfăşurate. 5. Sediul/Datele de identificare a bunului pentru care se cedează folosinţa Sediul - se completează adresa sediului sau locului principal de desfăşurare a activităţii, după caz. În cazul în care activitatea se desfăşoară prin mai multe puncte de lucru, se completează adresa sediului sau locului principal de desfăşurare a activităţii, după caz. Persoanele fizice care realizează venituri din activităţi agricole vor înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se află terenul (terenurile), respectiv: municipiu, oraş, comună sau sector al municipiului Bucureşti, după caz. Datele de identificare a bunului pentru care se cedează folosinţa - se completează de către contribuabilii care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor. Se înscriu datele de identificare a bunului a cărui folosinţă este cedată. De exemplu: a)pentru imobile (clădiri, terenuri): adresa completă (localitate, stradă, număr, bloc, etaj, apartament etc.); b)pentru mobile (autovehicule/autoturisme, tractoare, maşini agricole, şalupe, iahturi şi alte mijloace de transport): tipul, anul de fabricaţie, numărul de înmatriculare, seria şasiului; c)alte bunuri: denumirea bunului, descrierea detaliată, cu identificarea principalelor caracteristici care individualizează bunul.6. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/Închiriere/Arendare - se înscriu numărul documentului care atestă dreptul contribuabilului de a desfăşura activitate independentă, potrivit legii, şi data emiterii acestuia. Contribuabilii care desfăşoară activităţi în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice, completează numărul sub care contractul de asociere a fost înregistrat la organul fiscal, precum şi data înregistrării acestuia. Contribuabilii care au realizat venituri din cedarea folosinţei bunurilor completează rubrica după cum urmează: se elimină din text cuvântul „închiriere“ sau „arendare“, în funcţie de natura contractului încheiat între părţi; se înscriu numărul sub care a fost înregistrat la organul fiscal contractul încheiat între părţi şi data înregistrării acestuia.7, 8. Data începerii/încetării activităţii - se completează de către contribuabilii care încep/încetează activitatea în cursul anului fiscal pentru care se depune declaraţia. Contribuabilii care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor înscriu data prevăzută pentru începerea derulării contractului încheiat între părţi, respectiv data prevăzută pentru încetarea contractului încheiat între părţi. Rubricile de la rd. 7 şi 8 se completează numai dacă evenimentele respective se produc în cursul anului pentru care se depune declaraţia. B. DATE PRIVIND VENITUL/CÂŞTIGUL NET ANUAL 1. Venituri din activităţi independente: activităţi comerciale, profesii libere şi drepturi de proprietate intelectuală. N O T Ă Rubricile se completează şi de persoanele fizice care obţin venituri dintr-o activitate desfăşurată într-o formă de organizare cu personalitate juridică (SPRL) constituită potrivit legii speciale, supusă regimului transparenţei fiscale, potrivit legii, şi care au obligaţia să asimileze acest venit distribuit venitului net anual din activităţi independente. a)Activitate desfăşurată în mod individuala.1) În cazul persoanelor fizice care realizează venituri din activităţi comerciale şi/sau din exercitarea unei profesii libere determinate în sistem real şi/sau venituri din cedarea folosinţei bunurilor calificate în categoria venituri din activităţi independente Se completează pe baza datelor din evidenţa contabilă. rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură încasate în anul de raportare atât din activitatea de bază, cât şi din activităţi adiacente. rd. 2. Cheltuieli deductibile - se înscrie suma reprezentând cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite. rd. 3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut (rd. 1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd. 2). Se completează numai dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile. rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului - se înscrie partea din venitul net aferent activităţilor independente pentru care plăţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd. 2) şi venitul brut (rd. 1). Se completează numai dacă cheltuielile deductibile sunt mai mari decât venitul brut. a.2) În cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi independente impuse pe bază de normă de venit Se completează de către contribuabilii care desfăşoară activităţi independente, impuse pe bază de norme de venit care au depus declaraţiile de venit estimativ în luna decembrie şi pentru care nu s-au stabilit plăţi anticipate, conform legii. rd. 3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând norma de venit corespunzătoare perioadei lucrate, comunicată de organul fiscal. a.3) În cazul persoanelor fizice care realizează venituri din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală Se completează fie pe baza datelor din evidenţa contabilă, de către contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real, fie pe baza documentelor eliberate de plătitorii de venit, de către contribuabilii care determină venitul net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli. a.3.1) În cazul persoanelor care au optat pentru determinarea venitului net din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, în sistem real, pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă Se completează pe baza datelor din evidenţa contabilă. rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură încasate în anul de raportare atât din activitatea de bază, cât şi din activităţi adiacente. rd. 2. Cheltuieli deductibile - se înscrie suma reprezentând cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite, inclusiv contribuţiile sociale obligatorii plătite. rd. 3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut (rd. 1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd. 2). Se completează numai dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile. rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului - se înscrie partea din venitul net pentru care plăţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd. 2) şi venitul brut (rd. 1). Se completează numai dacă cheltuielile deductibile sunt mai mari decât venitul brut. a.3.2) În cazul persoanelor fizice care determină venitul net din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, pe baza cotelor forfetare de cheltuieli Pentru anul 2010, venitul net anual pentru veniturile din drepturile de proprietate intelectuală se determină astfel: La stabilirea venitului net aferent fiecărei perioade 1 ianuarie-30 iunie 2010, respectiv 1 iulie-31 decembrie 2010, se vor lua în calcul venitul brut, cota de cheltuială forfetară şi contribuţiile sociale obligatorii plătite, aferente fiecărei perioade. Venitul net anual aferent anului 2010 se determină prin însumarea veniturilor nete stabilite pentru fiecare dintre cele două perioade.rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură realizate din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din toate sursele, în anul de raportare. La stabilirea veniturilor brute din drepturi de proprietate intelectuală se au în vedere atât sumele încasate în cursul anului, cât şi reţinerile în contul plăţilor anticipate efectuate cu titlu de impozit şi contribuţiile obligatorii, efectuate de plătitorii de venit. rd. 2. Cheltuieli deductibile - se înscrie valoarea rezultată prin însumarea cheltuielilor forfetare şi a contribuţiilor sociale obligatorii plătite. Cheltuielile deductibile se determină astfel: • Pentru veniturile realizate din drepturile de proprietate intelectuală aferente operelor de artă monumentală Pentru anul 2010, în vederea determinării cheltuielilor deductibile, se procedează astfel: se determină cheltuielile forfetare aferente perioadei 01.01.-30.06.2010 prin aplicarea unei cote de cheltuieli de 50% asupra venitului brut aferent perioadei; se determină cheltuielile forfetare aferente perioadei 01.07.-31.12.2010 prin aplicarea unei cote de cheltuieli de 25% asupra venitului brut aferent perioadei; se determină cheltuielile deductibile pentru anul 2010 prin însumarea cheltuielilor forfetare şi a contribuţiilor sociale obligatorii plătite aferente fiecărei perioade din anul de raportare.• Pentru veniturile din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală, altele decât cele aferente operelor de artă monumentală: Pentru anul 2010, în vederea determinării cheltuielilor deductibile, se procedează astfel: se determină cheltuielile forfetare aferente perioadei 01.01.-30.06.2010 prin aplicarea unei cote de cheltuieli de 40% asupra venitului brut aferent perioadei; se determină cheltuielile forfetare aferente perioadei 01.07.-31.12.2010 prin aplicarea unei cote de cheltuieli de 20% asupra venitului brut aferent perioadei; se determină cheltuielile deductibile pentru anul 2010 prin însumarea cheltuielilor forfetare şi a contribuţiilor sociale obligatorii plătite aferente fiecărei perioade din anul de raportare.rd. 3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2). rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului - se înscrie partea din venitul net pentru care plăţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă. a.3.3) În cazul veniturilor din drepturi de proprietate intelectuală transmise prin succesiune, veniturilor din exercitarea dreptului de suită, veniturilor reprezentând remuneraţia compensatorie pentru copia privată rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură realizate din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din toate sursele, în anul de raportare. rd. 2. Cheltuieli deductibile - se înscrie suma totală plătită organismelor de gestiune colectivă sau altor plătitori care, conform legii, au atribuţii de colectare şi de repartizare a veniturilor între titularii de drepturi. rd. 3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut (rd. 1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd. 2). b)Activitate desfăşurată într-o formă de asociere între persoane fizice, care nu dă naştere unei persoane juridice, sau într-o formă de organizare cu personalitate juridică constituită potrivit legii speciale, supusă regimului transparenţei fiscale, potrivit legii, se completează:rd. 3. Venit net anual - se preia suma înscrisă în col. 5, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul de la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică, reprezentând venitul net din asociere, realizat în anul fiscal de raportare, supus impozitului pe venit şi distribuit asociatului, conform contractului de asociere. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se preia suma înscrisă în col. 7, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul prevăzut la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică, reprezentând pierderea fiscală din asociere realizată în anul fiscal de raportare şi distribuită asociatului, conform contractului de asociere. 2. Venituri din cedarea folosinţei bunurilor Declaraţia se completează pe baza contractului încheiat între părţi de către contribuabilii care determină venitul net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli sau pe baza datelor din evidenţa contabilă de persoanele fizice care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real. rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând chiria/arenda prevăzută în contractul încheiat între părţi pentru anul fiscal de raportare, indiferent de momentul plăţii acesteia, majorată cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinător legal, dacă sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. În venitul brut se includ şi eventualele daune plătite potrivit unor clauze contractuale, în cazul rezilierii contractelor înainte de termen. Reprezintă venit brut şi valoarea investiţiilor la bunurile mobile şi imobile ale proprietarului, uzufructuarului sau ale altui deţinător legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosinţei bunurilor, inclusiv a contractelor de comodat, şi care sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. În situaţia în care chiria/arenda reprezintă echivalentul în lei al unei valute, venitul brut anual se determină pe baza chiriei/arendei lunare evaluate la cursul de schimb al pieţei valutare comunicat de Banca Naţională a României, din ultima zi a fiecărei luni, corespunzător lunilor din perioada de impunere. În situaţia în care arenda se achită în natură, evaluarea în lei a acesteia se face pe baza preţurilor medii ale produselor agricole, conform Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real se înscrie totalitatea veniturilor încasate ca urmare a cedării folosinţei bunului, pe baza datelor din evidenţa contabilă. rd. 2. Cheltuieli deductibile - se înscrie, după caz: suma reprezentând cheltuielile deductibile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite, în cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real, pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă; suma rezultată prin aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 25% la venitul brut (rd. 1), reprezentând cheltuieli deductibile aferente venitului, în cazul contribuabililor care determină venitul net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli.rd. 3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut (rd. 1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd. 2). Se completează numai dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierderea netă anuală - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd. 2) şi venitul brut (rd. 1). Se completează numai dacă cheltuielile deductibile sunt mai mari decât venitul brut. Se completează numai de către contribuabilii care determină venitul net/pierderea fiscală în sistem real şi care în anul de raportare au înregistrat pierderi. 3. Venituri din activităţi agricole pentru care venitul net se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă a)Activitate desfăşurată în mod individualSe completează pe baza datelor din evidenţa contabilă. rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură încasate în anul de raportare atât din activitatea de bază, cât şi din activităţi adiacente. rd. 2. Cheltuieli deductibile - se înscrie suma reprezentând cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite. rd. 3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut (rd. 1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd. 2). Se completează numai dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd. 2) şi venitul brut (rd. 1). Se completează numai dacă cheltuielile deductibile sunt mai mari decât venitul brut. b)Activitate desfăşurată într-o formă de asociere între persoane fizice, care nu dă naştere unei persoane juridice, se completează:rd. 3. Venit net anual - se preia suma înscrisă în col. 5, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul de la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică, reprezentând venitul net din asociere, realizat în anul fiscal de raportare, supus impozitului pe venit şi distribuit asociatului, conform contractului de asociere. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se preia suma înscrisă în col. 7, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul prevăzut la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică, reprezentând pierderea fiscală din asociere realizată în anul fiscal de raportare şi distribuită asociatului, conform contractului de asociere. 4. Câştiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise Se completează pe baza documentelor justificative, eliberate de intermediari/societăţile de administrare a investiţiilor sau alţi plătitori de venit, privind tranzacţiile efectuate cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise. a)Transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai puţin de 365 de zile, inclusiv, realizat în perioada 01.01.-30.06.2010rd. 4. Câştig net anual - se înscrie câştigul net anual reprezentând diferenţa dintre câştigurile şi pierderile înregistrate, ca urmare a tranzacţionării în perioada 01.01-30.06.2010 a titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai puţin de 365 de zile, inclusiv. Se completează numai în situaţia în care câştigurile sunt mai mari decât pierderile. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie pierderea netă anuală reprezentând diferenţa dintre pierderile şi câştigurile înregistrate, ca urmare a tranzacţionării în perioada 01.01.-30.06.2010 a titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai puţin de 365 de zile, inclusiv. Se completează numai în situaţia în care pierderile sunt mai mari decât câştigurile. La declaraţie se anexează documente justificative, eliberate de intermediari/societăţile de administrare a investiţiilor sau alţi plătitori de venit, privind tranzacţiile efectuate cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, din care să rezulte câştigul net/pierderea netă declarat/declarată, precum şi impozitul calculat şi reţinut ca plată anticipată pentru perioada de raportare. b)Transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai mult de 365 de zile, realizat în perioada 01.01.-30.06.2010rd. 4 Câştig net anual - se înscrie câştigul net anual reprezentând diferenţa dintre câştigurile şi pierderile înregistrate ca urmare a tranzacţionării, în perioada 01.01.-30.06.2010, a titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai mult de 365 de zile. Se completează numai în situaţia în care câştigurile sunt mai mari decât pierderile. rd. 5 Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie pierderea netă anuală reprezentând diferenţa dintre pierderile şi câştigurile înregistrate ca urmare a tranzacţionării, în perioada 01.01.-30.06.2010, a titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai mult de 365 de zile. Se completează numai în situaţia în care pierderile sunt mai mari decât câştigurile. La declaraţie se anexează documente justificative, eliberate de intermediari/societăţile de administrare a investiţiilor sau alţi plătitori de venit, privind tranzacţiile cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, din care să rezulte câştigul net/pierderea netă declarat/declarată, precum şi impozitul calculat şi reţinut ca plată anticipată pentru perioada de raportare. c)Transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, realizat în perioada 01.07.-31.12.2010rd. 4. Câştig net anual - se înscrie câştigul net anual reprezentând diferenţa dintre câştigurile şi pierderile înregistrate ca urmare a tranzacţionării, în perioada 01.07.-31.12.2010, a titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, indiferent de perioada de deţinere a acestora. Se completează numai în situaţia în care câştigurile sunt mai mari decât pierderile. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie pierderea netă anuală reprezentând diferenţa dintre pierderile şi câştigurile înregistrate ca urmare a tranzacţionării, în perioada 01.07.-31.12.2010, a titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, indiferent de perioada de deţinere a acestora. Se completează numai în situaţia în care pierderile sunt mai mari decât câştigurile. La declaraţie se anexează documente justificative, eliberate de intermediari/societăţile de administrare a investiţiilor sau alţi plătitori de venit, privind tranzacţiile efectuate din care să rezulte câştigul net/pierderea netă declarat/declarată pentru perioada de raportare. 5. Câştiguri/pierderi din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare Se completează de contribuabilii care în anul de raportare au realizat câştiguri/pierderi din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, şi au obligaţia stabilirii câştigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. Se completează pe baza documentelor justificative, eliberate de plătitorii de venit, privind tranzacţiile efectuate. rd. 4. Câştig net anual - se înscrie câştigul net anual reprezentând diferenţa dintre câştigurile şi pierderile înregistrate în cursul anului de raportare, din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare. Se completează numai în situaţia în care câştigurile sunt mai mari decât pierderile. rd. 5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie pierderea netă anuală reprezentând diferenţa dintre pierderile şi câştigurile înregistrate în cursul anului de raportare, din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare. Se completează numai în situaţia în care pierderile sunt mai mari decât câştigurile. La declaraţie se anexează documente justificative, eliberate de plătitorii de venit, privind tranzacţiile efectuate din care să rezulte câştigul net/pierderea netă declarat/declarată, precum şi impozitul calculat şi reţinut ca plată anticipată pentru anul fiscal de raportare. III. DESTINAŢIA SUMEI REPREZENTÂND PÂNĂ LA 2% DIN IMPOZITUL DATORAT PE VENITUL NET/CÂŞTIGUL NET ANUAL IMPOZABIL Se completează de către contribuabilii care au efectuat în cursul anului fiscal de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private, conform legii, şi solicită restituirea acestora şi/sau care optează pentru virarea unei sume reprezentând până la 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câştigul net anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii sau unităţilor de cult, potrivit art. 84 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Contribuabilii care îşi exprimă această opţiune pot solicita direcţionarea acestei sume către o singură entitate nonprofit sau unitate de cult. NOTĂ: Contribuabilii care au realizat venituri din activităţi independente/activităţi agricole, impuşi pe bază de normă de venit şi/sau din cedarea folosinţei bunurilor, care nu au obligaţia depunerii declaraţiei, au efectuat, în cursul anului fiscal de raportare, cheltuieli cu burse private şi solicită restituirea acestora şi/sau optează pentru virarea unei sume în contul unei entităţi nonprofit sau unei unităţi de cult, completează formularul conform instrucţiunilor. 1. Bursa privată: căsuţa se bifează de către contribuabilii care au efectuat cheltuieli în cursul anului de raportare cu burse private şi solicită restituirea acestora. Contract nr./data - se înscriu numărul şi data contractului privind acordarea bursei private. Suma plătită - se înscrie suma plătită de contribuabil în cursul anului de raportare pentru bursa privată. Documente de plată nr./data - se înscriu numărul şi data documentelor care atestă plata bursei private. Contractul privind acordarea bursei private şi documentele ce atestă plata bursei se prezintă în original şi în copie, organul fiscal păstrând copiile acestora după ce verifică conformitatea cu originalul. În cazul în care declaraţia se transmite prin poştă, documentele de mai sus se anexează în copie. 2. Susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult - căsuţa se bifează de către contribuabilii care solicită virarea unei sume de până la 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câştigul net anual pentru susţinerea unei entităţi nonprofit sau unităţi de cult, conform art. 84 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Denumire entitate nonprofit/unitate de cult - se înscrie denumirea completă a entităţii nonprofit/unităţii de cult. Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult - se înscrie codul de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult pentru care se solicită virarea sumei. Cont bancar (IBAN) - se completează codul IBAN al contului bancar al entităţii nonprofit/unităţii de cult. Suma - se completează cu suma solicitată de contribuabil a fi virată în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult. În situaţia în care contribuabilul nu cunoaşte suma care poate fi virată, nu va completa rubrica „Suma“, caz în care organul fiscal va calcula şi va vira suma admisă, conform legii. Dacă suma solicitată a se vira către entitatea nonprofit/unitatea de cult, cumulată cu suma plătită pentru bursa privată, depăşeşte plafonul de 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câştigul net anual, atunci suma totală luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon, având prioritate cheltuielile efectuate în cursul anului de raportare cu bursa privată. IV. DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI Se completează numai în cazul în care obligaţiile de declarare a veniturilor se îndeplinesc de către împuternicitul desemnat de contribuabil, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală a împuternicitului. INSTRUCŢIUNI privind completarea şi depunerea formularului 201 „Declaraţie privind veniturile realizate din străinătate“, cod 14.13.01.13/7 Declaraţia se completează şi se depune de către persoanele fizice rezidente române, cu domiciliul în România, şi persoanele fizice care îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 40 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, care realizează venituri din străinătate, impozabile în România, ca urmare a desfăşurării unor activităţi în străinătate, cum ar fi: venituri din profesii libere, venituri din activităţi comerciale, venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală, venituri din cedarea folosinţei bunurilor, venituri din activităţi agricole, venituri sub formă de dividende, venituri sub formă de dobânzi, venituri din premii, venituri din jocuri de noroc, venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, câştiguri din transferul titlurilor de valoare, venituri sub forma câştigurilor din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract şi alte operaţiuni similare, alte venituri din investiţii, venituri din pensii, precum şi alte venituri impozabile potrivit titlului III din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice în anul fiscal de raportare, precum şi impozitul aferent plătit în străinătate, exprimate în unităţi monetare proprii fiecărui stat, se vor transforma în lei la cursul de schimb mediu anual al pieţei valutare comunicat de Banca Naţională a României, din anul de realizare a venitului. Veniturile din străinătate, precum şi impozitul aferent, exprimate în unităţi monetare proprii statului respectiv, dar care nu sunt cotate de Banca Naţională a României, se vor transforma astfel: a)din moneda statului de sursă într-o valută de circulaţie internaţională, cum ar fi dolari S.U.A. sau euro, folosindu-se cursul de schimb din ţara de sursă; b)din valuta de circulaţie internaţională în lei, folosindu-se cursul de schimb mediu anual al acesteia comunicat de Banca Naţională a României, din anul de realizare a venitului respectiv.Declaraţia se depune şi de persoanele fizice rezidente române, cu domiciliul în România, şi de persoanele fizice care îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 40 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, care desfăşoară activitate salarială în străinătate şi sunt plătite pentru activitatea salarială desfăşurată în străinătate de către sau în numele unui angajator care este rezident în România sau de un sediu permanent în România (veniturile salariale reprezintă cheltuială deductibilă a unui sediu permanent în România), în cazul în care acelaşi venit din salarii a fost supus impunerii atât în România, cât şi în străinătate. În cazul în care acelaşi venit din salarii este supus impunerii atât în România, cât şi în străinătate, statului străin revenindu-i dreptul de impunere potrivit convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu respectivul stat, regularizarea impozitului datorat de rezidentul român se realizează de organul fiscal competent din România, pe baza cererii depuse de contribuabil. În această situaţie, declaraţia reprezintă şi cerere de restituire a impozitului pe veniturile din salarii plătite pentru activitatea desfăşurată în străinătate de un angajator sau în numele unui angajator rezident în România ori de un sediu permanent în România. În vederea regularizării impozitului, contribuabilii care au fost impuşi pentru aceleaşi venituri obţinute din salarii, atât în România, cât şi în alt stat cu care România are încheiată o convenţie de evitare a dublei impuneri, vor depune împreună cu declaraţia certificatul de atestare a impozitului plătit în străinătate de contribuabil, eliberat de autoritatea competentă a statului străin, sau orice alt document justificativ privind venitul realizat şi impozitul plătit în celălalt stat, eliberat de autoritatea competentă din ţara în care s-a obţinut venitul, precum şi următoarele documente justificative, potrivit Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare: fişa fiscală întocmită de angajatorul rezident în România sau de către un sediu permanent în România care efectuează plăţi de natură salarială; contractul de detaşare; orice alte documente ce pot sta la baza determinării sumei impozitului plătit în străinătate pentru veniturile plătite de angajatorul rezident în România sau de către un sediu permanent în România.Veniturile din activităţi dependente desfăşurate în străinătate şi plătite de un angajator nerezident nu sunt impozabile în România, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, nu se declară şi nu fac obiectul creditului fiscal extern. Veniturile se declară pentru fiecare ţară-sursă a veniturilor şi pentru fiecare categorie de venit realizat. Veniturile realizate din străinătate se supun impozitării prin aplicarea cotelor de impozit asupra bazei de calcul determinate după regulile proprii fiecărei categorii de venit, în funcţie de natura acestuia, potrivit Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Termen de depunere: anual, pentru fiecare an fiscal, până la data de 15 mai, inclusiv, a anului următor celui de realizare a venitului; ori de câte ori contribuabilul constată erori în declaraţia depusă anterior, prin completarea unei declaraţii rectificative, situaţie în care se va înscrie „X“ în căsuţa special prevăzută în formular în acest scop.Declaraţia se completează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înscriind cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute de formular, în două exemplare: originalul se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul; copia se păstrează de către contribuabil sau de împuternicitul acestuia.Declaraţia se depune în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Declaraţia se pune gratuit la dispoziţia contribuabilului. Data depunerii declaraţiei este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz. I. Date de identificare a contribuabilului Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal. Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală - se înscrie codul numeric personal din actul de identitate al fiecărui contribuabil sau numărul de identificare fiscală, atribuit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz. Banca, Cont bancar (IBAN) - se înscriu denumirea băncii şi codul IBAN al contului bancar al contribuabilului. II. Date privind veniturile realizate, pe surse şi categorii de venit A. Date privind activitatea desfăşurată 1. Statul în care s-a realizat venitul - se completează denumirea ţării în care contribuabilul a realizat venitul declarat. 2. Categoria de venit - se bifează căsuţa corespunzătoare categoriei de venit realizat. Persoanele fizice care în anul de raportare au realizat venituri din străinătate, impozabile în România, din transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia asupra construcţiilor de orice fel şi a terenurilor aferente acestora, precum şi asupra terenurilor de orice fel fără construcţii, menţionează perioada de deţinere a proprietăţilor imobiliare care au fost înstrăinate în anul de raportare, bifând căsuţa corespunzătoare perioadei de deţinere a acestora. Pentru transmiterea dreptului de proprietate şi a dezmembrămintelor acestuia cu titlu de moştenire, declaraţia se depune de contribuabilii moştenitori în situaţia în care succesiunea nu este dezbătută şi finalizată în termen de 2 ani de la data decesului autorului succesiunii, bifând, în acest caz, căsuţa „Cu titlu de moştenire“. Persoanele fizice care în anul de raportare au realizat venituri din jocuri de noroc evidenţiază, distinct, în declaraţie, veniturile realizate în perioada 01.01-30.06.2010, respectiv veniturile realizate în perioada 01.07-31.12.2010. 3, 4. Data începerii/încetării activităţii - se completează de către contribuabilii care încep/încetează activitatea în cursul anului fiscal de raportare. B. Date privind venitul realizat rd. 1. Venit - se înscrie suma (în lei) reprezentând venitul realizat din activitatea desfăşurată în străinătate în anul fiscal de raportare, reprezentând baza de calcul pentru stabilirea impozitului. Baza de calcul a impozitului pe venit datorat se determină după regulile proprii fiecărei categorii de venit, în funcţie de natura acestuia. În cazul salariului plătit din România pentru activitatea desfăşurată în străinătate se înscrie suma (în lei) aferentă perioadei de detaşare în străinătate reprezentând salariul plătit de angajatorul din România, conform fişei fiscale întocmite de acesta. rd. 2. Pierdere fiscală - se înscrie suma (în lei) reprezentând pierderea fiscală realizată din activitatea desfăşurată în străinătate în anul fiscal de raportare. rd. 3. Impozit pe venit plătit în străinătate - se înscrie suma (în lei) reprezentând impozitul pe venit efectiv plătit în străinătate. Se completează de către contribuabilii care, pentru acelaşi venit şi în decursul aceleiaşi perioade impozabile, sunt supuşi impozitului pe venit atât pe teritoriul României, cât şi în străinătate, în vederea calculării şi acordării creditului fiscal extern de către organul fiscal. Creditul fiscal extern se acordă dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: a)se aplică prevederile convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi statul străin în care s-a plătit impozitul; b)impozitul plătit în străinătate, pentru venitul obţinut în străinătate, a fost efectiv plătit în mod direct de persoana fizică sau de reprezentantul său legal ori prin reţinere la sursă de către plătitorul venitului. Plata impozitului în străinătate se dovedeşte printr-un document justificativ, eliberat de autoritatea competentă a statului străin respectiv; c)venitul pentru care se acordă credit fiscal face parte din una dintre categoriile de venituri prevăzute la art. 41 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.Rubrica se completează şi de contribuabilii care realizează un venit şi care, conform prevederilor convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu un alt stat, este impus în celălalt stat şi respectiva convenţie prevede ca metodă de evitare a dublei impuneri „metoda scutirii“. Acest venit este scutit de impozit în România dacă se anexează documentul justificativ eliberat de autoritatea competentă a statului străin, care atestă impozitul plătit în străinătate. rd. 4. Impozit pe veniturile din salarii, reţinut de angajatorul rezident în România, pentru activitatea desfăşurată în străinătate - se înscrie suma reprezentând impozit pe veniturile din salarii plătite pentru activitatea salarială desfăşurată în străinătate, reţinut de către sau în numele unui angajator care este rezident în România sau de un sediu permanent în România. Rubrica de la rd. 4 se completează numai de către persoanele fizice rezidente române, cu domiciliul în România şi persoanele fizice care îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 40 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, care desfăşoară activitate salarială în străinătate şi sunt plătite pentru activitatea salarială desfăşurată în străinătate de către sau în numele unui angajator care este rezident în România sau de un sediu permanent în România, în cazul în care acelaşi venit din salarii este supus impunerii atât în România, cât şi în străinătate. Contribuabilul anexează la declaraţie documentele justificative privind venitul realizat şi impozitul plătit, eliberate de autoritatea competentă din ţara în care s-a obţinut venitul şi cu care România are încheiată convenţie de evitare a dublei impuneri. III. Date de identificare a împuternicitului Se completează numai în cazul în care obligaţiile de declarare a veniturilor se îndeplinesc de către împuternicitul desemnat de contribuabil, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală a împuternicitului. INSTRUCŢIUNI privind completarea şi depunerea formularului 205 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit“, cod 14.13.01.13/I Declaraţia se completează şi se depune de către plătitorii de venit care au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului pe veniturile cu regim de reţinere la sursă, cu excepţia veniturilor de natură salarială şi asimilate acestora, conform titlului III din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Declaraţia se depune la organul fiscal la care plătitorii de venituri sunt înregistraţi în evidenţa fiscală, la termenele prevăzute de Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Ori de câte ori plătitorul de venit constată erori în declaraţia depusă anterior, acesta completează şi depune o declaraţie rectificativă, situaţie în care se va înscrie „X“ în căsuţa prevăzută în acest scop. Plătitorii de venituri au obligaţia depunerii declaraţiei în format electronic, pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu respectarea structurii de date prevăzută în anexa nr. 4. Suportul magnetic sau optic va fi însoţit de borderoul centralizator prevăzut în anexa nr. 3, listat pe hârtie, semnat şi ştampilat, potrivit legii. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Borderoul se completează în două exemplare: originalul se depune la organul fiscal, împreună cu formatul electronic al declaraţiei; copia se păstrează de către plătitorul de venit.I. Date de identificare a plătitorului de venit Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal al plătitorului de venit. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală a plătitorului de venit. În cazul în care acesta este plătitor de taxă pe valoarea adăugată, codul de identificare fiscală va fi precedat de prefixul „RO“. II. Date privind natura veniturilor şi a impozitului reţinut A. Categoria de venit Se bifează căsuţa corespunzătoare categoriei de venit plătite: a)venituri din drepturi de proprietate intelectuală; b)venituri din vânzarea bunurilor în regim de consignaţie; c)venituri obţinute în baza unui contract de agent; d)venituri obţinute în baza unui contract de comision sau mandat comercial; e)venituri din activităţi de expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară; f)venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil; g)câştiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai mult de 365 de zile, realizate în perioada 01.01-30.06.2010; h)câştiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai puţin de 365 de zile, inclusiv, realizate în perioada 01.01-30.06.2010; i)venituri sub forma câştigurilor din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare; j)venituri din dividende; k)venituri din dobânzi; l)câştiguri din transferul valorilor mobiliare, în cazul societăţilor închise, şi al părţilor sociale; m)venituri din lichidare; n)venituri din premii şi jocuri de noroc; o)venituri din pensii; p)venituri din activităţi agricole; q)alte venituri.Pentru fiecare categorie de venit se depune câte o declaraţie informativă. Căsuţa „Câştiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai mult de 365 de zile, realizate în perioada 01.01-30.06.2010“ (lit. g) şi căsuţa „Câştiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai puţin de 365 de zile, inclusiv, realizate în perioada 01.01-30.06.2010“ (lit. h) se bifează în cazul câştigurilor rezultate din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, realizate în perioada 01.01-30.06.2010, pentru care beneficiarul de venit are obligaţia stabilirii câştigului net anual/pierderii nete anuale şi pentru care plătitorii de venit au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului reprezentând plată anticipată în contul impozitului anual pe venit, în cursul anului de raportare, potrivit legii. Căsuţa „Câştiguri din transferul valorilor mobiliare, în cazul societăţilor închise, şi al părţilor sociale“ (lit. l) se bifează în cazul câştigurilor rezultate din transferul dreptului de proprietate asupra valorilor mobiliare, în cazul societăţilor închise, şi al părţilor sociale, pentru care impozitul reţinut de plătitorul de venit este final, potrivit legii. În cazul câştigurilor din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, la completarea formularului se au în vedere dispoziţiile Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi normele privind determinarea, reţinerea şi virarea impozitului pe câştigul de capital din transferul titlurilor de valoare obţinut de persoanele fizice, emise de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, în vigoare în anul de impunere. Căsuţa „Venituri sub forma câştigurilor din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare“ (lit. i) se bifează în cazul câştigului rezultat din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi din orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare. Căsuţa „Venituri din activităţi agricole“ (lit. p) se bifează în cazul veniturilor din activităţi agricole realizate de persoanele fizice din valorificarea produselor agricole obţinute după recoltare, în stare naturală, de pe terenurile agricole proprietate privată sau luate în arendă, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de procesare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare, potrivit art. 74 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Declaraţia se completează şi pentru persoanele fizice care au realizat venituri din activităţi agricole (lit. p) pentru care plătitorul de venituri nu a reţinut impozit, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 190/2009 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea şi plata impozitului pe veniturile băneşti din agricultură realizate prin valorificarea produselor vândute către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de procesare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare, caz în care la col. 4 „Impozit reţinut“ se înscrie cifra „0“. B. Natura impozitului reţinut Se bifează căsuţa corespunzătoare naturii impozitului pe venit reţinut de plătitorul de venituri cu regim de reţinere la sursă. Căsuţa „Plată anticipată în contul impozitului anual pe venit“ se bifează de plătitorii de venituri pentru care impozitul reţinut reprezintă plată anticipată în contul impozitului anual pe venit. Căsuţa „Impozit final“ se bifează de plătitorii de venituri pentru care impozitul reţinut este final. În cazul veniturilor de la lit. a)-f), de la secţiunea A „Categoria de venit“, pentru care impozitul reţinut la sursă reprezintă plată anticipată în contul impozitului anual, potrivit Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, plătitorii de venituri bifează căsuţa „Plată anticipată în contul impozitului anual pe venit“. În cazul veniturilor de la lit. a)-f), de la secţiunea A „Categoria de venit“, pentru care impozitul reţinut la sursă este final, potrivit opţiunii beneficiarilor de venit, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, plătitorii de venituri bifează căsuţa „Impozit final“. III. Date informative privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit Coloana 1 - se completează pentru fiecare beneficiar de venit în parte, înscriindu-se numele şi prenumele persoanelor fizice pentru care plătitorul de venit a reţinut impozit la sursă. Coloana 2 - se înscrie codul numeric personal din actul de identitate al fiecărui contribuabil sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz. Coloana 3 - se înscrie suma reprezentând totalul venitului impozabil/câştigurilor realizate de fiecare beneficiar de venit, în anul de raportare. Baza de calcul a impozitului se determină de plătitorul de venit, corespunzător regulilor prevăzute pentru fiecare categorie de venit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Coloana 4 - se înscrie suma reprezentând totalul impozitului pe venit/câştig calculat şi reţinut cu ocazia plăţilor efectuate în cursul anului pentru fiecare beneficiar de venit. Impozitul pe venit se calculează de plătitorul de venit, corespunzător regulilor prevăzute pentru fiecare categorie de venit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru tranzacţiile cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise (lit. g şi lit. h) şi operaţiunile de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare (lit. i), se completează câte o declaraţie pentru fiecare categorie de venit, prin care se evidenţiază totalul câştigurilor realizate de fiecare contribuabil persoană fizică, precum şi impozitul reţinut. Impozitul aferent dividendelor distribuite, dar care nu au fost plătite acţionarilor sau asociaţilor până la sfârşitul anului în care s-au aprobat situaţiile financiare anuale, se cuprinde în declaraţia aferentă perioadei în care a avut loc aprobarea situaţiilor financiare anuale. INSTRUCŢIUNI privind completarea şi depunerea formularului 206 „Declaraţie informativă privind câştigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise“, cod 14.13.01.13/t.v.1 Declaraţia se completează şi se depune de către intermediari, societăţile de administrare a investiţiilor în cazul răscumpărării de titluri de participare la fondurile deschise de investiţii sau alţi plătitori de venit, după caz, pentru câştigurile/pierderile realizate de persoanele fizice, aferente tranzacţiilor cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise. Pentru anul fiscal 2010, declaraţia se completează pentru câştigurile/pierderile din tranzacţii cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, realizate începând cu data de 1 iulie 2010. Declaraţia se depune anual, până în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul expirat, la organul fiscal la care intermediarii, societăţile de administrare a investiţiilor sau plătitorii de venit sunt înregistraţi în evidenţa fiscală. Ori de câte ori intermediarii, societăţile de administrare a investiţiilor sau plătitorii de venit constată erori în declaraţia depusă anterior, aceştia completează şi depun o declaraţie rectificativă, situaţie în care se va înscrie „X“ în căsuţa prevăzută în acest scop. Declaraţia se depune, în format electronic, pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu respectarea structurii de date prevăzute în anexa nr. 4. Suportul magnetic sau optic va fi însoţit de borderoul centralizator prevăzut în anexa nr. 3, listat pe hârtie, semnat şi ştampilat, potrivit legii. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Borderoul se completează în două exemplare: originalul se depune la organul fiscal, împreună cu formatul electronic al declaraţiei; copia se păstrează de către intermediar, societatea de administrare a investiţiilor sau plătitorul de venit, după caz.I. Date de identificare a plătitorului de venit Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal al intermediarului, societăţii de administrare a investiţiilor sau al altui plătitor de venit, după caz. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală a intermediarului, societăţii de administrare a investiţiilor sau a plătitorului de venit. În cazul în care acesta/aceasta este plătitor/plătitoare de taxă pe valoarea adăugată, codul de identificare fiscală va fi precedat de prefixul „RO“. II. Date privind câştigul realizat/pierderea realizată, pentru fiecare contribuabil Coloana 1 - se completează pentru fiecare contribuabil în parte, înscriindu-se numele şi prenumele persoanelor fizice care au realizat câştiguri/pierderi din tranzacţiile efectuate cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise. Coloana 2 - se înscrie codul numeric personal din actul de identitate al fiecărui contribuabil sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz. Coloana 3 - se înscrie suma reprezentând totalul câştigurilor realizate de persoanele fizice pentru tranzacţiile efectuate cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, pentru fiecare contribuabil. Coloana 4 - se înscrie suma reprezentând totalul pierderilor realizate de persoanele fizice pentru tranzacţiile efectuate cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, pentru fiecare contribuabil. ATENŢIE! Pentru anul 2010, la col. 1-4 se înscriu datele referitoare la tranzacţiile cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, realizate începând cu data de 1 iulie 2010. ANEXA Nr. 3BORDEROU CENTRALIZATOR*) de însoţire a declaraţiei informative ....... pentru anul .......... Codul de identificare fiscală al plătitorului de venit: Denumirea/Numele şi prenumele: Adresa: Telefonul: Persoana de contact: Categoria de venit**): Natura impozitului reţinut**):
Numărul de beneficiari de venit Declaraţia informativă rectificativă***) Baza de calcul a impozitului/ Total câştiguri (lei) Total pierderi (lei) Impozitul reţinut**) (lei)
1 2 3 4 5
*) Datele se preiau din formularul 205 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit“ sau din formularul 206 „Declaraţie informativă privind câştigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise“. **) Rubricile se completează pentru formularul 205 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit“. ***) Se completează cu „x“ în cazul depunerii declaraţiei informative rectificative. Numele şi prenumele: Funcţia: Semnătura şi ştampila plătitorului de venit: Loc rezervat organului fiscal Nr. înregistrare …………………… Data ……………………………… ANEXA Nr. 4INSTRUCŢIUNI privind depunerea în format electronic a formularului 205 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit“, cod 14.13.01.13/I Declaraţia informativă 205 se depune la organul fiscal în format electronic, însoţită de borderoul centralizator listat. Formatul electronic al declaraţiei informative 205 se poate obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi se transmite organului fiscal competent, pe suport magnetic sau optic. Programul de asistenţă este distribuit contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale teritoriale sau poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Informaţiile din declaraţia informativă 205 vor fi transmise într-un fişier format text ASCII, în care fiecare înregistrare (linie) se termină cu „carriage return“ şi „linefeed“. Separatorul dintre câmpuri va fi virgula. Fişierul text conţine două tipuri de înregistrări. Prima înregistrare va conţine informaţiile:
- anul fiscal - câmpul compus din tipul declaraţiei şi modul de plată a impozitului, unde: • primul caracter poate fi: 1 - pentru declaraţie iniţială 2 - pentru declaraţie rectificativă • al II-lea caracter poate fi: 1 - pentru plată anticipată 2 - pentru impozit final (4 caractere numerice) (2 caractere numerice)
- codul de identificare fiscală a plătitorului de venit - natura veniturilor codificată conform listei - total impozit reţinut de plătitor Următoarele înregistrări vor conţine informaţiile: - codul numeric personal - baza de calcul a impozitului - impozitul reţinut - câmpul numeric de rezervă - câmpul numeric de rezervă (13 caractere numerice) (2 caractere numerice) (12 caractere numerice) (13 caractere numerice) (12 caractere numerice) (12 caractere numerice) (12 caractere numerice) (12 caractere numerice)
Lista veniturilor cu regim de reţinere la sursă:
COD
01. Venituri din drepturi de proprietate intelectuală
02. Venituri din vânzarea bunurilor în regim de consignaţie
03. Venituri obţinute în baza unui contract de agent
04. Venituri obţinute în baza unui contract de comision sau mandat comercial
05. Venituri din activităţi de expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară
06. Venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil
07. Venituri din dividende
08. Venituri din dobânzi
09. Venituri din premii şi jocuri de noroc
10. Câştiguri din transferul valorilor mobiliare, în cazul societăţilor închise, şi al părţilor sociale
11. Venituri sub forma câştigurilor din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare
12. Câştiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai mult de 365 de zile, realizate în perioada 01.01-30.06.2010
13. Venituri din pensii
14. Venituri din lichidare
15. Câştiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, deţinute mai puţin de 365 de zile inclusiv, realizate în perioada 01.01-30.06.2010
16. Venituri din activităţi agricole
17. Alte venituri
Numele fişierului text este format astfel: D205_aaaa_xy_nnnnnnnnnnnnn_ss.txt, unde: aaaa - anul înregistrării venitului (>= 2010); xy - precizări privind declaraţia şi modul de plată a impozitului; x = I - pentru declaraţie iniţială; R - pentru declaraţie rectificativă; y = A - pentru plată anticipată; F - pentru impozit final; nnnnnnnnnnnnn - codul de identificare fiscală; ss - natura veniturilor codificată conform listei. Exemplu: Fişierul cu numele D205_2010_IF_2222_09.txt, unde: aaaa = 2010, I - pentru declaraţie iniţială, F - pentru impozit final, nnnnnnnnnnnnn = 2222, ss = 09 şi conţinutul: prima înregistrare:2010, 12, 2222, 09, 600, unde 12 e format din: 1 - pentru declaraţie iniţială, 2 - pentru impozit final; următoarele înregistrări:1111111111126 , 1000 , 100 , , 1111111111134 , 2000 , 200 , , 1111111111150 , 3000 , 300 , , INSTRUCŢIUNI privind depunerea în format electronic a formularului 206 „Declaraţie informativă privind câştigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise“, cod 14.13.01.13/t.v.1 Declaraţia informativă 206 se depune la organul fiscal în format electronic, însoţită de borderoul centralizator listat. Formatul electronic al declaraţiei informative 206 se poate obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi se transmite organului fiscal competent pe suport magnetic sau optic. Programul de asistenţă este distribuit contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale teritoriale sau poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Informaţiile din declaraţia informativă 206 vor fi transmise într-un fişier format text ASCII, în care fiecare înregistrare (linie) se termină cu „carriage return“ şi „linefeed“. Separatorul dintre câmpuri va fi virgula. Fişierul text conţine două tipuri de înregistrări: Prima înregistrare va conţine informaţiile: anul fiscal câmpul compus din tipul declaraţiei şi modul de plată a impozitului, unde: • primul caracter poate fi: 1 - pentru declaraţie iniţială 2 - pentru declaraţie rectificativă • al II-lea caracter, completat cu „1“ (pentru plată anticipată) codul de identificare fiscală a plătitorului de venit natura veniturilor, câmp completat cu „18“ total (total câştiguri - total pierderi) Următoarele înregistrări vor conţine informaţiile: codul numeric personal total câştiguri total pierderi câmp numeric de rezervă câmp numeric de rezervă(4 caractere numerice) (2 caractere numerice) (13 caractere numerice) (2 caractere numerice) (12 caractere numerice) (13 caractere numerice) (12 caractere numerice) (12 caractere numerice) (12 caractere numerice) (12 caractere numerice) Numele fişierului text este format astfel: D206_aaaa_xy_nnnnnnnnnnnnn_18.txt unde, aaaa - anul înregistrării venitului (>= 2010); xy - precizări privind declaraţia şi modul de plată a impozitului; x = I - declaraţie iniţială sau R - declaraţie rectificativă; y = A - plată anticipată; nnnnnnnnnnnnn - codul de identificare fiscală; 18 - natura veniturilor. Exemplu: Fişierul cu numele D206_2010_IA_2222_18.txt, unde: aaaa = 2010, I - declaraţie iniţială, A - plată anticipată, nnnnnnnnnnnnn = 2222, 18 = natura veniturilor şi conţinutul: prima înregistrare:2010 , 11 , 2222 , 18 , 634, unde 11 e format din: 1 = declaraţie iniţială, 1 = plată anticipată; următoarele înregistrări:1111111111126 , 100 , 200 , , 1111111111134 , 500 , 0 , , 1111111111150 , 234 , 0 , , ANEXA Nr. 5Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor 1. Denumire: „Declaraţie privind veniturile realizate din România“ (formularul 200) 1.1. Cod: 14.13.01.13 1.2. Format: A3/t2 1.3. U/M: seturi 1.4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe. 1.5. Se difuzează gratuit. 1.6. Se utilizează la declararea venitului net/câştigului net anual din activităţi independente, cedarea folosinţei bunurilor şi/sau activităţi agricole determinate în sistem real pe fiecare categorie şi sursă de realizare a venitului, transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare. 1.7. Se întocmeşte în două exemplare de contribuabil sau de împuternicitul acestuia, după caz.
1.8. Circulă: - originalul la organul fiscal definit prin prezentul ordin;
- copia la contribuabil sau la împuternicitul acestuia.
1.9. Se arhivează la dosarul contribuabilului. 2. Denumire: „Declaraţie privind veniturile realizate din străinătate“ (formularul 201) 2.1. Cod: 14.13.01.13/7 2.2. Format: A4/t2 2.3. U/M: seturi 2.4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe. 2.5. Se difuzează gratuit. 2.6. Se utilizează la declararea veniturilor realizate din străinătate. 2.7. Se întocmeşte în două exemplare de contribuabil sau de împuternicitul acestuia, după caz.
2.8. Circulă: - originalul la organul fiscal definit prin prezentul ordin;
- copia la contribuabil sau la împuternicitul acestuia.
2.9. Se arhivează la dosarul contribuabilului. 3. Denumire: „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit“ (formularul 205) 3.1. Cod: 14.13.01.13/I 3.2. Format: A4/t1 3.3. U/M: seturi 3.4. Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare cu ajutorul programului de asistenţă. 3.5. Se utilizează la declararea impozitului reţinut prin stopaj la sursă, pentru fiecare beneficiar de venit. 3.6. Se întocmeşte în două exemplare de plătitorul de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului.
3.7. Circulă: - originalul pe suport magnetic sau optic, însoţit de borderoul centralizator, la organul fiscal definit prin prezentul ordin;
- copia la plătitorul de venit.
3.8. Se arhivează la dosarul fiscal al plătitorului de venit. 4. Denumire: „Declaraţie informativă privind câştigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise“ (formularul 206) 4.1. Cod: 14.13.01.13/t.v.1 4.2. Format: A4/t1 4.3. U/M: seturi 4.4. Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare cu ajutorul programului de asistenţă. 4.5. Se utilizează la declararea câştigurilor/pierderilor realizate de persoanele fizice din tranzacţii cu titlurile de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise. 4.6. Se întocmeşte în două exemplare de intermediari, societăţile de administrare a investiţiilor în cazul răscumpărării de titluri de participare la fondurile deschise de investiţii sau alţi plătitori de venit, după caz.
4.7. Circulă: - originalul pe suport magnetic sau optic, însoţit de borderoul centralizator, la organul fiscal definit prin prezentul ordin;
- copia la plătitorul de venit.
4.8. Se arhivează la dosarul fiscal al plătitorului de venit. 5. Denumire: „Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice“ (formularul 250) 5.1. Codul: 14.13.02.13/a 5.2. Format: A4/t1
5.3. Caracteristicile de tipărire: - pe o singură faţă;
- se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.
5.4. Se difuzează gratuit. 5.5. Se utilizează la calculul, pe fiecare sursă de venit, a impozitului pe venitul/câştigul net anual impozabil din activităţi independente, cedarea folosinţei bunurilor, activităţi agricole, transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi la stabilirea diferenţelor de impozit anual de regularizat. 5.6. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal competent, după cum urmează: organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; organul fiscal competent definit potrivit legilor în vigoare, pentru ceilalţi contribuabili persoane fizice.
5.7. Circulă: - un exemplar la organul fiscal competent;
- un exemplar la contribuabil.
5.8. Se arhivează: la dosarul contribuabilului. 6. Denumirea: „Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice“ (formularul 251) 6.1. Codul: 14.13.02.13/5a 6.2. Format: A4/t1 6.3. Caracteristicile de tipărire: - pe o singură faţă;
- se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.

6.4. Se difuzează gratuit. 6.5. Se utilizează la stabilirea impozitului anual datorat pe veniturile realizate din străinătate, pe surse şi categorii de venit şi la acordarea creditului fiscal extern. 6.6. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal.

6.7. Circulă: - un exemplar la organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal;
- un exemplar la contribuabil.
6.8. Se arhivează la dosarul contribuabilului.

SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 233/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 233 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 233/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu