ORDIN Nr. 2217 din 21
decembrie 2005
pentru aprobarea Normei metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr.
577/1997 privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de
interes local clasate si alimentarea cu apa a satelor, republicata, astfel cum
a fost modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2005
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 128 din 10 februarie 2006
In temeiul art. II din Hotararea Guvernului nr. 1.256/2005 privind
modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea
Programului privind pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apa a
satelor, conectarea satelor la reteaua de electrificare si la retelele
telefonice si al art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind
organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul
ordin:
Art. 1. - Se aproba Norma metodologica de aplicare a Hotararii Guvernului
nr. 577/1997 privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de
interes local clasate si alimentarea cu apa a satelor, republicata, prevazuta
in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
Art. 3. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Normele
metodologice ale ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului nr.
1.270/1999 de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea
Programului privind pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apa a
satelor, conectarea la reteaua de electrificare si la retelele telefonice,
astfel cum a fost modificata prin Hotararea Guvernului nr. 211/1999, publicate
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 290 din 23 iunie 1999.
Art. 4. - Directia generala achizitii in lucrari publice si infrastructura
rurala va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
ANEXA 1
NORMA METODOLOGICA
de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 577/1997 privind pietruirea,
reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate si
alimentarea cu apa a satelor, republicata, astfel cum a fost modificata si
completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2005
CAPITOLUL 1
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Programul privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea
drumurilor de interes local clasate si alimentarea cu apa a satelor, denumit in
continuare Program, reprezinta sprijinul acordat de statul roman pentru
echiparea comunelor si satelor din componenta acestora cu lucrari de
infrastructura rutiera si edilitara, prin continuarea si extinderea
Programului, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 577/1997, republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 294 din 24 iunie 1999, astfel cum
a fost modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2005.
(2) Programul este compus din:
a) subprogramul privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea
drumurilor de interes local clasate, prevazut in anexa nr. 1;
b) subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor, prevazut in anexa
nr. 2.
Art. 2. - (1) Fondurile alocate de la bugetul de stat pentru finantarea
Programului se cuprind si se deruleaza prin bugetul Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
(2) In completarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru
realizarea lucrarilor prevazute in cadrul Programului vor fi utilizate si
solutii alternative de finantare, cum ar fi: alocatii de la bugetul local, alte
surse atrase (contributia populatiei, sponsorizari etc.), precum si, dupa caz,
credite interne, credite externe rambursabile sau nerambursabile.
(3) Contributia populatiei la realizarea obiectivelor prevazute in Program
este benevola, sub forma de participare in munca sau in bani, si este stabilita
de consiliile locale, prin consultarea colectivitatilor locale.
Art. 3. - (1) Consiliile locale au obligatia de a aduce la cunostinta
locuitorilor comunei/satului prevederile Programului, proiectele inscrise in
acesta, etapele de realizare, costurile estimative si sa solicite sprijinul
acestora pentru indeplinirea lui.
(2) Selectia proiectelor care fac obiectul finantarii Programului se va
face de catre consiliile judetene si consiliile locale, in baza unor criterii
stabilite de aceste autoritati, avand in vedere, in principal, zonele cu
disfunctionalitati mari in alimentarea cu apa potabila, comunele cu potential
economico-turistic, precum si asigurarea conditiilor minimale de infrastructura
rurala in comunitatile sarace.
(3) Promovarea de noi proiecte va urmari posibilitatea asigurarii surselor
de finantare, avandu-se in vedere cu prioritate finalizarea celor incepute,
alinierea solutiilor tehnice la standardele europene implementate in Romania,
cu prevederea solutiilor economice in proiectare, executie si intretinere.
(4) Programele anuale vor viza corelarea cu termenele de punere in
functiune a obiectivelor promovate prin procedurile de achizitie publica si a
cuantumului posibil de asigurat in finantarea executiei acestora.
(5) Consiliile locale, ca autoritati deliberative, si primarii, ca
autoritati executive, raspund de realizarea prevederilor Programului in
interesul colectivitatii locale respective.
(6) Consiliile judetene, in baza atributiilor lor, sprijina si coordoneaza
activitatea consiliilor locale in fundamentarea proiectelor, asigura asistenta
juridica si tehnica de specialitate necesara si monitorizeaza executarea
lucrarilor in calitatea lor de ordonator de credite, in conformitate cu Legea
nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile
ulterioare.
(7) Consiliile locale sunt titulari de contracte pentru obiectivele din
administrarea acestora.
Art. 4. - Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
coordoneaza realizarea Programului, fundamenteaza, impreuna cu consiliile
judetene, necesarul anual de fonduri de la bugetul de stat si urmareste, prin
organele sale, realizarea Programului, in conformitate cu Legea nr. 500/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL 2
Subprogramul privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor
de interes local clasate
Art. 5. - (1) Prin drumuri de interes local, in contextul finantarii
subprogramului privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de
interes local clasate, sunt avute in vedere drumurile comunale si drumurile de
interes judetean. Fac obiectul Programului drumurile judetene care asigura
legatura dintre comune, sectoarele de drumuri judetene situate in intravilanul
localitatilor rurale, intre resedintele de comuna cu orase, municipii, dupa
caz, obiective economico-turistice.
(2) Subprogramul are in vedere si strazile principale din interiorul
comunelor, in functie de importanta lor.
Art. 6. - (1) Categoriile de lucrari care pot fi finantate in cadrul
subprogramului prevazut in anexa nr. 1 sunt:
a) pietruiri de drumuri de interes local de pamant;
b) imbracaminti bituminoase pe drumurile de interes local de pamant sau
pietruite;
c) refacerea imbracamintei drumurilor de interes local pietruite,
asfaltate sau cu imbracaminti bituminoase, degradate.
(2) De asemenea, pot fi finantate urmatoarele lucrari:
a) corectia elementelor geometrice - profiluri transversale si
longitudinale, curbe, suprainaltari etc.;
b) amenajarea acostamentelor;
c) amenajarea intersectiilor cu alte drumuri, inclusiv cu cele de
exploatare sau vicinale, prin imbracaminte din macadam sau balast pe o lungime
de 50 m;
d) executia de santuri de colectare si dirijare a apelor pluviale;
e) constructia de podete si poduri, ziduri de sprijin si consolidari de
taluzuri, acolo unde situatia o impune.
Art. 7. - (1) Pentru a se evita scoaterea terenurilor din circuitul
agricol sau silvic se vor respecta, pe cat posibil, traseul actual, latimea
carosabilului si ampriza existenta.
(2) Lucrarile noi sau de reabilitare se vor realiza pe baza de proiect
tehnic, iar incredintarea atat a elaborarii documentatiei tehnico-economice,
cat si a contractelor de executie a lucrarilor se va face prin contract de
achizitie publica, atribuit in conformitate cu prevederile legale in vigoare
privind achizitiile publice.
(3) Proiectele tehnice, indiferent de administratorul drumului, se aproba
de ordonatorul de credite, conform competentelor stabilite prin Legea nr.
500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Se vor urmari implementarea si extinderea aplicarii, in cadrul unor
programe-pilot de proiectare, executie si urmarire a comportarii in exploatare,
a unor solutii constructive, materiale si/sau tehnologii noi, prin realizarea
de prototipuri si experimentari in situ.
Art. 8. - In intravilan, accesul din drumul comunal sau judetean catre
gospodariile riveranilor se va realiza prin grija si pe cheltuiala fiecarui
proprietar. Pentru o rezolvare unitara, primariile, sub coordonarea directiei
de specialitate din cadrul consiliului judetean, vor elabora detalii-tip de
amenajare a accesului, obligatorii pentru fiecare locuitor riveran drumului.
Art. 9. - In situatia in care un drum comunal este administrat pe
tronsoane de catre mai multe consilii locale, iar Programul prevede pietruirea,
reabilitarea si/sau asfaltarea integrala a acestuia, atributiile fiecarei
primarii se vor stabili pe baza de protocol, cu avizul consiliului judetean. In
protocol va fi desemnat consiliul local care raspunde de realizarea unitara a
proiectului. Proiectul tehnic va fi aprobat prin ordin comun al consiliilor
locale care administreaza tronsoanele de drum si va fi avizat conform legii.
Art. 10. - Podurile noi de pe tronsoanele de drumuri comunale si judetene
care urmeaza a fi pietruite, reabilitate si/sau asfaltate sunt investitii
publice si se realizeaza in conformitate cu reglementarile in domeniu.
Consiliile judetene si locale vor urmari ca podurile noi sa se realizeze
corelat cu lucrarile de baza. In mod similar se va proceda si cu reparatiile
podurilor existente.
Art. 11. - Autoritatile locale vor avea in vedere asigurarea unor proiecte
economice in conformitate cu normativele si standardele de proiectare in
vigoare. Temele de proiectare vor face precizari cu privire la respectarea
parametrilor tehnici impusi de aceste normative.
Art. 12. - (1) Autoritatile locale vor asigura realizarea activitatilor de
intretinere a drumurilor de interes local (judetene, comunale, vicinale,
strazi) pietruite, reabilitate si/sau asfaltate, care constau, in principal,
din:
a) intretinerea platformei drumului: nivelarea, astuparea gropilor,
refacerea stratului de balast sau de macadam etc.;
b) asigurarea scurgerii apelor din zona drumului;
c) intretinerea si curatarea santurilor, rigolelor si drenurilor;
d) intretinerea zidurilor de sprijin;
e) intretinerea semnalizarii verticale;
f) repararea prin plombare a degradarilor, fisurilor;
g) tratamente de suprafata.
(2) Lucrarile de intretinere se vor efectua in conformitate cu normativele
privind intretinerea si repararea drumurilor publice in vigoare.
CAPITOLUL 3
Subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor
Art. 13. - (1) Subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor asigura
introducerea sistemelor centralizate de alimentare cu apa si are in vedere
asigurarea alimentarii cu apa in circa 30% din localitatile care nu dispun de
sisteme centralizate de alimentare cu apa, prin:
a) finalizarea obiectivelor de investitii aflate in prezent in executie
(inclusiv a celor puse in functiune partial);
b) inceperea de noi obiective, pe baza de studii de fezabilitate aprobate,
in curs de aprobare sau in elaborare la data aprobarii Programului.
(2) Alimentarile cu apa sunt obiective de investitii publice, iar
inceperea de noi obiective se va face esalonat, in functie de prioritati.
Art. 14. - (1) Elaborarea documentatiilor tehnico-economice, respectiv
studiile de fezabilitate si proiectele tehnice de executie, si incredintarea
executiei lucrarilor se vor face cu respectarea prevederilor legale in vigoare
privind achizitiile publice.
(2) Aprobarea documentatiilor tehnico-economice se va face cu respectarea
Legii nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in contextul
avizarii studiilor de fezabilitate conform reglementarilor in vigoare.
(3) Studiile de fezabilitate aferente obiectivelor noi de alimentare cu
apa vor adopta solutii compatibile cu reglementarile de mediu din Romania,
adaptate si/sau armonizate cu cele ale Uniunii Europene in domeniu, avandu-se
in vedere, in perspectiva, si realizarea investitiilor care vor fi demarate in
cadrul Programului national de constructie a retelei de canalizare si de
realizare a statiilor de epurare in localitatile rurale.
Art. 15. - Stabilirea prioritatilor pentru obiectivele de investitii noi
va avea in vedere rezolvarea zonelor cu disfunctionalitati mari in asigurarea
cu apa potabila, localitatile cu potential economic existent sau de perspectiva
si comunitatile sarace, in acord cu prevederile Planului de amenajare a
teritoriului national aprobat, sectiunea a II-a "Apa": zone
cuprinzand localitati rurale, cu resurse limitate de apa, care reclama
realizarea unor lucrari prioritare de alimentare cu apa in sistem centralizat.
Art. 16. - (1) In cadrul procesului de analiza, adoptare a deciziilor si
stabilire a solutiilor, factorii implicati in procesul de implementare a
investitiilor de alimentare cu apa potabila in mediul rural trebuie sa aiba in
vedere promovarea unor variante cat mai simple si economice, determinate si de
tipul surselor de apa - de adancime sau de suprafata.
(2) La realizarea lucrarilor va fi prevazuta utilizarea exclusiva a
materialelor agrementate, conform reglementarilor nationale si pe baza
standardelor nationale armonizate cu legislatia si exigentele Uniunii Europene
in domeniu.
(3) Nu se vor realiza sisteme centralizate de alimentare cu apa in
situatiile in care sunt posibile adancirea, amenajarea, curatarea si
dezinfectarea fantanilor existente, daca panza de apa freatica este situata la
mica adancime, iar parametrii de calitate ai apei se incadreaza in limitele
admise.
(4) Dupa caz, poate fi avuta in vedere si construirea de puturi forate de
mica adancime dotate cu pompe submersibile, conducta de refulare, statie de
clorinare, rezervor si retea de distributie locala sau ramificata.
(5) Autoritatile locale vor initia si vor efectua o campanie de educare a
populatiei pentru a gospodari rational resursele de apa existente, de
constientizare a populatiei in ceea ce priveste importanta lucrarilor avand ca
obiect apa si mobilizarea cetatenilor in lupta impotriva poluarii resurselor de
apa, in conformitate cu legislatia europeana.
(6) Autoritatile locale vor elabora o metodologie simplificata privind
posibilitatile locuitorilor de bransare la reteaua de distributie a apei
potabile, cu costuri minime privind autorizatia de construire si a lucrarilor
de executie.
CAPITOLUL 4
Atributii si responsabilitati in coordonarea Programului
Art. 17. - Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin
directia de specialitate, coordoneaza realizarea Programului, scop in care:
a) fundamenteaza, impreuna cu consiliile judetene, necesarul anual de
fonduri din sume de la bugetul de stat catre bugetele locale, in conformitate
cu prioritatile comunitatilor locale, distinct pe obiective si/sau localitati,
pe subprograme si pe surse de finantare, in conditiile legii;
b) prezinta si sustine la Ministerul Finantelor Publice necesarul anual de
fonduri din sume de la bugetul de stat, in limita valorica posibil de mobilizat
cu aceasta destinatie, ca anexa la proiectul legii anuale de aprobare a
bugetului de stat;
c) sprijina, printr-o indrumare metodologica unitara si coerenta,
elaborarea de catre consiliile judetene si consiliile locale a programelor
proprii, asigura controlul respectarii prevederilor programului aprobat si a
prioritatilor prevazute;
d) participa, prin reprezentanti specialisti, in comisiile de evaluare a
ofertelor in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de proiectare
si/sau executie pentru obiectivele din Program;
e) urmareste aplicarea Programului prin organizarea periodica de analize
asupra modului de derulare a acestuia si initiaza, impreuna cu consiliile
judetene implicate, masuri pentru eliminarea disfunctionalitatilor aparute;
f) participa, prin reprezentanti specialisti, la activitatile comisiilor
de receptie la terminarea lucrarilor si finala, pentru obiectivele din Program.
Art. 18. - (1) Fundamentarea necesarului anual de fonduri se stabileste pe
subprograme si obiective de catre consiliile judetene, impreuna cu consiliile
locale, pe baza listelor cuprinzand propunerile de obiective, pentru a fi
prevazute in programul anual, si a prioritatilor justificate de catre
autoritatile locale, si se prezinta Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului.
(2) Necesarul de fonduri va fi fundamentat astfel:
a) pentru lucrarile in continuare, in functie de realizarile valorice la
zi, restul de executat actualizat pe baza indicilor de inflatie prognozati la
data de 1 ianuarie a anului pentru care se stabileste necesarul, stadiul fizic
al executiei si termenul de punere in functiune contractat;
b) pentru obiectivele noi, in functie de stadiul pregatirii si aprobarii
documentatiei de executie si de posibilitatile de asigurare cu fonduri,
avandu-se in vedere necesitatea ca in primul an de executie sa fie asigurate
fonduri, pentru minimum 40% din valoarea lucrarii.
(3) Necesarul va fi stabilit la termenele prevazute pentru elaborarea
bugetului de stat prin Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, si va fi defalcat pe surse de finantare, si anume:
a) sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului;
b) credite interne;
c) credite externe, rambursabile sau nerambursabile;
d) alocatii din bugetul local si din alte surse atrase, cum ar fi
contributia populatiei, sponsorizari etc.
(4) Fiecare consiliu local are obligatia de a identifica si de a propune
si alte surse de finantare, altele decat cele exemplificate la alineatul
precedent, sau altele care sa sprijine bugetul de stat si care sa contribuie la
urgentarea realizarii lucrarilor.
Art. 19. - Finantarea Programului:
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului analizeaza si
verifica propunerile prezentate de consiliile judetene si incadrarea acestora
in Program si stabileste distinct creditele bugetare ce urmeaza sa fie cuprinse
in proiectul bugetului propriu.
(2) Dupa intrarea in vigoare a legii anuale a bugetului de stat,
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului repartizeaza pe
consilii judetene, in functie de stadiul lucrarilor si de prioritatile locale,
suma anuala aprobata pentru derularea Programului, pe care o comunica acestora,
defalcata pe subprograme.
(3) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului analizeaza si
avizeaza listele cu propunerile de finantare primite de la consiliile judetene
si elaborate in conformitate cu modelul prevazut in anexa nr. 3, dupa care
intocmeste si transmite acestora, pe subprograme, listele anuale de finantare,
aprobate de conducerea ministerului dupa acelasi model prevazut in anexa nr. 3.
(4) Consiliile judetene incheie conventii cu consiliile locale pentru
alocarea catre acestea a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pentru finantarea
proiectarii si executiei lucrarilor inscrise in Program.
Art. 20. - (1) Lunar, consiliile judetene vor transmite directiei
coordonatoare a Programului din cadrul Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, pana la data de 5 a lunii urmatoare celei
expirate, situatia privind derularea Programului pe anul in curs, in conformitate
cu modelul prevazut in anexa nr. 4, precum si extrasul de cont la zi.
(2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului verifica
solicitarile de finantare inscrise de catre consiliile judetene, potrivit
modelului cuprins in anexa nr. 4, dupa care intocmeste si transmite acestora,
pe subprograme, listele lunare de finantare, aprobate de conducerea
ministerului dupa acelasi model prevazut in anexa nr. 4, si le vireaza
acestora, lunar, sumele solicitate, cu ordin de plata tip trezorerie, in
conturile consiliilor judetene, deschise la unitatile Trezoreriei Statului, in
limita plafoanelor anuale aprobate. Pentru o derulare mai eficienta a
Programului consiliile judetene vor deschide conturi separate pentru finantarea
subprogramului privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de
interes local clasate si a subprogramului privind alimentarea cu apa a satelor.
(3) Situatiile de lucrari lunare, intocmite de catre executanti in vederea
decontarii, vor fi verificate si insusite de inspectori de specialitate
autorizati, primari, reprezentanti autorizati ai consiliilor judetene, si vor
fi vizate, din punctul de vedere al calitatii lucrarilor executate, de catre
reprezentantii inspectoratului de stat in constructii teritorial.
(4) Consiliile judetene, pe baza conventiilor incheiate cu consiliile
locale si in urma verificarii situatiilor de lucrari, vireaza lunar, din contul
mentionat mai sus, sumele respective in conturile deschise, pe subprograme, la
trezorerie de catre consiliile locale beneficiare de lucrari.
(5) In conturile deschise de catre consiliile judetene la unitatile
Trezoreriei Statului pentru finantarea Programului se vor retine numai sumele
repartizate pentru obiectivele nominalizate sa fie finantate de catre acestea.
Art. 21. - (1) Aceste venituri se vor evidentia in bugetele locale si se
vor utiliza pentru realizarea unor cheltuieli curente si de capital din
competenta de finantare a autoritatilor administratiei publice locale pentru
finantarea Programului.
(2) Consiliile judetene si consiliile locale raspund, in conditiile legii,
de utilizarea sumelor primite pentru realizarea obiectivelor cuprinse in
listele aprobate in acest scop.
(3) Consiliile judetene asigura evidenta primirii si utilizarii fondurilor
in conturile deschise pe seama acestora la unitatile Trezoreriei Statului.
(4) La finele anului de plan, consiliile judetene vor justifica
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sumele primite,
potrivit modelului de decont prevazut in anexa nr. 5, care se va transmite pana
la data de 20 ianuarie a anului urmator celui expirat.
(5) In scopul imbunatatirii monitorizarii derularii Programului si a
rezultatelor acesteia, trimestrial, pana la data de 15 a lunii urmatoare
trimestrului expirat, consiliile judetene vor transmite la Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului o informare care va cuprinde
datele mentionate in anexa nr. 6.
Art. 22. - (1) La terminarea lucrarilor, consiliile judetene vor transmite
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului copii de pe
procesele-verbale de receptie la terminarea lucrarilor, iar dupa expirarea
duratei garantiei de buna executie, si procesele-verbale de receptie finala.
(2) Inainte de desfasurarea activitatilor de receptie a lucrarilor,
consiliile judetene vor adresa, in scris, Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului invitatii pentru participarea unui reprezentant al
acestuia.
(3) Consiliile judetene si consiliile locale au obligatia de a inregistra
in contabilitatea proprie operatiunile legate de primirea si utilizarea
fondurilor alocate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
(4) Primirea si utilizarea fondurilor se reflecta in executia bugetara a
consiliului judetean sau local, dupa caz, iar sumele neutilizate la sfarsitul
anului se restituie in contul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, pana la data de 20 ianuarie a anului urmator celui expirat.
Art. 23. - Anexele nr. 1 - 6*) fac parte integranta din prezenta norma
metodologica.
------------
*) Anexele nr. 1 - 6 sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
la norma metodologica
PROGRAMUL
privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de interes local
clasate si alimentarea cu apa a satelor
Subprogramul privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor
de interes local clasate
______________________________________________________________________________
|Nr. | Consiliul | Lungime | Valoare | Lungime | Valoare
|
|crt.| Judetean | drumuri | estimata | drumuri | estimata
|
| | | comunale | subprogram | judetene | subprogram
|
| | | clasate | drumuri | clasate | drumuri
|
| | | conf. H.G. | comunale | conf. H.G. | judetene
|
| | | nr. 540/2000| | nr. 540/2000|
|
| | | km | mii RON | km | mii RON
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 1 | ALBA | 1.135,29 | 136.435,00 | 1.044,61 | 16.509,80
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 2 | ARAD | 759,07 | 175.508,50 | 1.078,33 | 50.443,47
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 3 | ARGES | 1.230,95 | 127.116,00 | 1.195,75 | 10.120,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 4 | BACAU | 1.022,80 | 131.850,00 | 1.000,45 | 26.495,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 5 | BIHOR | 1.421,25 | 168.575,00 | 806,59 | 63.069,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 6 | BISTRITA-NASAUD | 433,93 | 154.413,00 | 760,73 | 105.360,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 7 | BOTOSANI | 1.022,15 | 171.968,00 | 667,84 | 3.992,11
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 8 | BRASOV | 322,65 | 58.842,55 | 772,19 | 15.180,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 9 | BRAILA | 352,75 | 59.545,00 | 631,36 | 9.210,60
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 10 | BUZAU | 1.393,37 | 379.446,00 | 930,78 | 8.710,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 11 | CARAS-SEVERIN | 501,30 | 60.680,00 | 882,50 | 50.226,50
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 12 | CALARASI | 145,23 | 27.506,00 | 650,35 | 27.143,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 13 | CLUJ | 912,68 | 121.665,00 | 1.383,02 | 43.854,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 14 | CONSTANTA | 995,10 | 99.770,00 | 847,33 | 44.550,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 15 | COVASNA | 284,39 | 70.692,00 | 368,24 | 18.578,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 16 | DAMBOVITA | 604,26 | 69.017,50 | 809,14 | 12.400,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 17 | DOLJ | 790,85 | 184.136,00 | 975,58 | 70.896,87
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 18 | GALATI | 378,05 | 64.012,00 | 863,49 | 21.917,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 19 | GIURGIU | 249,98 | 95.978,40 | 560,72 | 18.136,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 20 | GORJ | 692,72 | 40.005,00 | 864,04 | 24.485,15
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 21 | HARGHITA | 352,89 | 47.252,00 | 878,20 | 57.683,38
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 22 | HUNEDOARA | 1.401,11 | 131.860,00 | 1.321,69 | 66.053,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 23 | IALOMITA | 315,75 | 64.340,00 | 1.064,31 | 30.328,20
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 24 | IASI | 960,92 | 108.818,00 | 487,31 | 25.104,50
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 25 | ILFOV | 185,26 | 39.687,50 | 448,88 | 47.578,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 26 | MARAMURES | 370,42 | 119.900,00 | 895,82 | 205.958,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 27 | MEHEDINTI | 711,07 | 80.405,00 | 772,42 | 28.735,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 28 | MURES | 829,09 | 245.912,00 | 823,28 | 6.629,50
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 29 | NEAMT | 644,42 | 69.380,00 | 758,58 | 65.992,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 30 | OLT | 633,91 | 191.960,00 | 1.101,87 | 12.000,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 31 | PRAHOVA | 740,79 | 91.050,00 | 1.186,33 | 10.180,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 32 | SATU MARE | 497,04 | 43.543,75 | 627,97 | 78.127,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 33 | SALAJ | 675,85 | 78.018,00 | 840,81 | 52.248,81
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 34 | SIBIU | 412,12 | 50.041,00 | 943,70 | 229.581,84
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 35 | SUCEAVA | 696,54 | 75.724,00 | 1.136,45 | 30.288,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 36 | TELEORMAN | 313,37 | 134.280,00 | 853,54 | 166.090,40
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 37 | TIMIS | 1.221,90 | 187.044,00 | 1.144,80 | 21.070,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 38 | TULCEA | 355,18 | 212.196,00 | 657,76 | 75.521,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 39 | VASLUI | 826,75 | 247.808,00 | 1.006,52 | 97.007,80
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 40 | VALCEA | 671,55 | 66.960,00 | 935,57 | 103.174,33
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| 41 | VRANCEA | 549,75 | 69.011,00 | 1.030,93 | 88.618,00
|
|____|_________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| TOTAL | 28.014,42 |4.752.351,20 | 36.009,75 |2.139.245,26
|
|______________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
NOTA:
Valorile estimate ale lucrarilor incluse in subprogramele de drumuri
comunale si judetene sunt aferente tronsoanelor de drumuri propuse de
consiliile judetene, la solicitarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, in vederea fundamentarii Programului.
Listele cu portofoliul lucrarilor se constituie anual si se completeaza
si/sau modifica, dupa caz, prin nominalizari ale consiliilor judetene.
ANEXA 2
la norma metodologica
PROGRAMUL
privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de interes local
clasate si alimentarea cu apa a satelor
Subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor
_____________________________________________________
|Nr. | Judetul | Nr. sate | Valoare |
|crt.| | fara | estimata |
| | | alimentare | subprogram |
| | | cu apa | alim. cu apa |
| | | | mii RON |
|____|___________________|_____________|______________|
| 0 | 1 | 2 | 3 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 1 | ALBA | 180 | 110.817 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 2 | ARAD | 226 | 49.193 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 3 | ARGES | 150 | 25.896 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 4 | BACAU | 465 | 80.101 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 5 | BIHOR | 343 | 390.789 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 6 | BISTRITA-NASAUD | 218 | 38.536 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 7 | BOTOSANI | 108 | 523.222 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 8 | BRASOV | 79 | 64.973 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 9 | BRAILA | 93 | 26.550 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 10 | BUZAU | 326 | 33.188 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 11 | CARAS-SEVERIN | 79 | 86.824 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 12 | CALARASI | 111 | 13.806 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 13 | CLUJ | 242 | 78.324 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 14 | CONSTANTA | 130 | 9.837 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 15 | COVASNA | 108 | 34.960 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 16 | DAMBOVITA | 279 | 49.000 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 17 | DOLJ | 347 | 15.799 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 18 | GALATI | 138 | 2.151 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 19 | GIURGIU | 160 | 114.463 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 20 | GORJ | 107 | 94.770 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 21 | HARGHITA | 156 | 31.465 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 22 | HUNEDOARA | 360 | 14.343 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 23 | IALOMITA | 101 | 19.164 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 24 | IASI | 400 | 82.470 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 25 | ILFOV | 69 | 88.383 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 26 | MARAMURES | 221 | 13.674 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 27 | MEHEDINTI | 245 | 103.400 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 28 | MURES | 371 | 65.232 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 29 | NEAMT | 240 | 21.812 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 30 | OLT | 328 | 6.781 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 31 | PRAHOVA | 244 | 22.110 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 32 | SATU-MARE | 160 | 10.069 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 33 | SALAJ | 143 | 55.023 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 34 | SIBIU | 151 | 254.573 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 35 | SUCEAVA | 366 | 40.133 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 36 | TELEORMAN | 230 | 225.251 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 37 | TIMIS | 271 | 22.361 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 38 | TULCEA | 85 | 15.605 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 39 | VASLUI | 371 | 217.178 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 40 | VALCEA | 402 | 113.437 |
|____|___________________|_____________|______________|
| 41 | VRANCEA | 210 | 9.300 |
|____|___________________|_____________|______________|
| TOTAL JUDETE | 9.013 | 3.274.963 |
|________________________|_____________|______________|
NOTA:
Numarul de sate si valorile estimate aferente sistemelor centralizate de
alimentare cu apa reprezinta actualizarea de catre consiliile judetene a anexei
initiale la Hotararea Guvernului nr. 577/1997, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Listele cu portofoliul lucrarilor se constituie anual si se completeaza
si/sau modifica, dupa caz, prin nominalizari ale consiliilor judetene.
ANEXA 3
la norma metodologica
CONSILIUL JUDETEAN ........................
PROPUNERI DE ALOCATII BUGETARE PE ANUL 20...
pentru finantarea Programului privind pietruirea, reabilitarea si/sau
asfaltarea drumurilor de interes local clasate si alimentarea cu apa a satelor,
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 577/1997, republicata, astfel cum a fost
modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2005
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
N - Nr., data/executant
T - Termen PIF contr.
RON
______________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea | CONTRACT, ACT |Rest de | Program 20... | Realizari| T
|
|crt.|obiectivului| ADITIONAL |executat | | fizice |
|
| |*) |_______________|la |_________________| de la |
|
| | | N | Valoare |01.01.20.. |TOTAL| din care: | inceputul|
|
| | | |___________| | |___________| executiei|
|
| | | |mii | RON |___________| |Surse|Alte | *) | |
| | | |EURO | |mii | RON | |MTCT |surse| km |
|
| | | | | |EURO | | | | | |
|
|____|____________|___|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|__________|___|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |11
|
|____|____________|___|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|__________|___|
| JUDETUL .... TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL
|
|______________________________________________________________________________|
| Lucrari in |
| continuare
|
|______________________________________________________________________________|
| 1 | | | | | | | | | | |
|
|____|____________|___|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|__________|___|
| 2 | | | | | | | | | | |
|
|____|____________|___|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|__________|___|
| Lucrari noi
|
|______________________________________________________________________________|
| 3 | | | | | | | | | | |
|
|____|____________|___|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|__________|___|
| 4 | | | | | | | | | | |
|
|____|____________|___|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|__________|___|
Presedinte,
...............
Director economic, Director tehnic,
.................. ................
------------
*) La subprogramul privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea
drumurilor de interes local se vor preciza indicativul drumului, precum si
pozitiile kilometrice pe care se realizeaza aceste lucrari. La subprogramul de
alimentare cu apa a satelor se vor preciza atat comuna, cat si satele.
*) La subprogramul privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea
drumurilor de interes local se vor trece kilometrii finalizati si numarul
podetelor. La subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor se vor trece
stadiul fizic global al lucrarilor (procentual) pe principalele categorii de
lucrari (foraj-captare, aductiune gospodarie apa, distributie etc.), precum si
punerile in functiune partiale.
ANEXA 4
la norma metodologica
CONSILIUL JUDETEAN ........................
LISTA
lucrarilor de pietruire, reabilitare si/sau asfaltare a drumurilor comunale
clasate si alimentarea cu apa a satelor, finantate in luna ........... 20...,
conform Hotararii Guvernului nr. 577/1997, republicata, astfel cum a fost
modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2005
______________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea | Contract | Rest de | Program
|Total|
|crt.|obiectivului*)|____________________________| executat | anul .... |anul
|
| | | nr. ...../ | Valoare | actualizat|___________|....
|
| | | data ......./ | | |Surse|Alte |
|
| | | executant | | |MTCT |Surse|
|
| | |
|___________|___________|_____|_____|_____|
| | | |mii | mii |mii | mii | mii | mii | mii
|
| | | |EURO | RON |EURO | RON | RON | RON | RON
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| JUDETUL ...... TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL
TOTAL|
|______________________________________________________________________________|
| |Lucrari in | | | | | | | |
|
| |continuare | | | | | | | |
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| 1 | | | | | | | | |
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| 2 | | | | | | | | |
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| |Lucrari noi | | | | | | | |
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| 1 | | | | | | | | |
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| 2 | | | | | | | | |
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| | | | | | | | | |
|
|____|______________|________________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
- continuare -
______________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea | Realizat | TOTAL |Productie |Realizari |Termen
de|
|crt.|obiectivului*)| cumulat de la |REALIZAT|realizata si|fizice |punere
in|
| | | inceputul | |nedecontata |cumulate
|functiune|
| | | anului | |cumulat |de la |
|
| | |_______________| | |inceputul |
|
| | | Surse | Alte | | |anului*) | |
| | | MTCT | surse | | | |
|
| | |_______|_______|________|____________| |
|
| | | mii | mii | mii | mii | |
|
| | | RON | RON | RON | RON | |
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
| 0 | 1 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
| JUDETUL ...... TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL
|
|______________________________________________________________________________|
| |Lucrari in | | | | | |
|
| |continuare | | | | | |
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
| 1 | | | | | | |
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
| 2 | | | | | | |
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
| |Lucrari noi | | | | | |
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
| 1 | | | | | | |
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
| 2 | | | | | | |
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|______________|_______|_______|________|____________|__________|_________|
Presedinte,
...............
Director economic, Director tehnic,
.................. ................
------------
*) La subprogramul privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea
drumurilor de interes local se vor preciza indicativul drumului, precum si
pozitiile kilometrice pe care se realizeaza aceste lucrari. La subprogramul de
alimentare cu apa a satelor se vor preciza atat comuna, cat si satele.
*) La subprogramul privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea
drumurilor de interes local se vor trece kilometrii finalizati si numarul
podetelor. La subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor se vor trece
stadiul fizic global al lucrarilor (procentual) pe principalele categorii de
lucrari (foraj-captare, aductiune gospodarie apa, distributie etc.), precum si
punerile in functiune partiale.
ANEXA 5
la norma metodologica
CONSILIUL JUDETEAN ........................
DECONT
privind utilizarea sumelor primite de la Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului pentru finantarea Programului privind pietruirea,
reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate si alimentarea
cu apa a satelor in anul .....
mii RON
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea | Programul | Valoarea | Sumele primite | Sumele
|
|crt.| obiectivelor | aprobat | lucrarilor | drept finantare | neutilizate
|
| | cuprinse in | | executate, | de la Ministerul | la finele
|
| | lista de | | receptionate| Transporturilor, | anului
|
| | finantare | | si platite | Constructiilor |
|
| | pentru anul | | | si Turismului |
|
| | in curs | | | |
|
|____|______________|___________|_____________|__________________|_____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 = 4 - 3
|
|____|______________|___________|_____________|__________________|_____________|
|____|______________|___________|_____________|__________________|_____________|
|____|______________|___________|_____________|__________________|_____________|
|____|______________|___________|_____________|__________________|_____________|
|____|______________|___________|_____________|__________________|_____________|
Presedinte, Director economic,
............. ....................
ANEXA 6
la norma metodologica
CONSILIUL JUDETEAN ........................
INFORMARE
asupra modului de derulare a Programului privind pietruirea, reabilitarea
si/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate si alimentarea cu apa a
satelor in trim. ..... 20...
______________________________________________________________________________
|Nr. |Denumire |Caracteristici: |Principalele probleme|Cazuri de |Orice
|
|crt.|obiectiv |- drumuri: |inregistrate si modul|abandonare |alte
|
| |- drumuri:|lungime totala, |de solutionare |nejustificata|aspecte
|
| |indicativ,|tronson finantat|- desfasurarea |a executiei |pentru a
|
| |traseu |in anul curent |procedurilor de |si masurile |caror
|
| |- apa: |pozitii |achizitie; |intreprinse
|rezolvare|
| |comuna, |kilometrice, |- incheierea | |se
|
| |sat |lungime |contractelor de | |solicita
|
| | |- apa: tip |proiectare si |
|sprijinul|
| | |sursa, |executie; | |MTCT
|
| | |capacitate |- respectarea | |
|
| | |rezervor, |prevederilor | |
|
| | |lungime retea |proiectului tehnic; | |
|
| | |distributie |- calitatea | |
|
| | |populatie |lucrarilor | |
|
| | |deservita (nr. |executate etc. | |
|
| | |locuitori) | | |
|
|____|__________|________________|_____________________|_____________|_________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5
|
|____|__________|________________|_____________________|_____________|_________|
|____|__________|________________|_____________________|_____________|_________|
|____|__________|________________|_____________________|_____________|_________|
|____|__________|________________|_____________________|_____________|_________|
|____|__________|________________|_____________________|_____________|_________|
Presedinte,
...............
Director economic, Director tehnic,
.................. ................
NOTA:
La capitolul "drumuri" se vor inscrie separat obiectivele pe
categorii si tip de imbracaminte (comunale pietruiri, comunale asfaltari,
comunale reabilitari; judetene idem; strazi principale in comune idem.