ORDIN Nr. 201
din 21 martie 2006
pentru modificarea si
completarea anexei „Norme metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr.
1. 853/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii,
in anul 2006, producatorilor agricoli din sectorul animalier si din sectorul
piscicol, precum si conditiile de acordare a subventiilor" la Ordinul
ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 94/2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 335 din 13 aprilie 2006
Având în vedere prevederile art. 25 din Hotărârea Guvernului nr. 1. 853/2005 privind sprijinul direct al
statului prin acordarea de subvenţii, în anul 2006, producătorilor agricoli din
sectorul animalier şi din sectorul piscicol, cu modificările şi completările
ulterioare,
în baza Referatului Direcţiei
implementare politici de creşterea animalelor şi procesarea produselor de
origine animală nr. 100. 311/2006,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa „Norme metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr.
1. 853/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subvenţii,
în anul 2006, producătorilor agricoli din sectorul animalier şi din sectorul
piscicol, precum şi condiţiile de acordare a subvenţiilor" la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 94/2006, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 24 februarie 2006, se modifică şi se completează după
cum urmează:
1. Alineatele (1), (2) şi
(3) ale articolului 4 vor avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Producătorii agricoli, crescători de
vaci de lapte şi/sau bivoliţe, beneficiază de subvenţiile prevăzute la lit. a)
sau b) ale alin. (2) al art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1. 853/2005, cu
modificările şi completările ulterioare, dacă fac dovada fătării, prin
declaraţia de fătare pe propria răspundere şi prin buletinul de însămânţări.
(2) Subvenţiile prevăzute la lit. c) sau d) ale alin.
(2) al art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1. 853/2005, cu modificările şi
completările ulterioare, se acordă după împlinirea vârstei de 6 luni a
produsului obţinut, dacă în această perioadă a fost menţinut în aceeaşi
exploataţie, fapt atestat prin declaraţia pe propria răspundere a
solicitantului.
(3) Subvenţiile prevăzute la lit. a), b) şi c) ale
alin. (3) al art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1. 853/2005, cu modificările
şi completările ulterioare, se acordă o singură dată pe an şi se solicită odată
cu subvenţia pentru fătare sau cu subvenţia pentru împlinirea vârstei de 6 luni
a produsului obţinut. "
2. Alineatul (1) al
articolului 5 va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Pentru a beneficia de subvenţiile
prevăzute la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1. 853/2005, cu modificările
şi completările ulterioare, producătorii agricoli prevăzuţi la alin. (1) al art.
4 trebuie să completeze o cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1,
şi să o depună în termen de 60 de zile de la data fătării sau a împlinirii
vârstei de 6 luni a produsului obţinut. "
3. Litera b) a
alineatului (2) al articolului 5 va avea următorul cuprins:
,, b) buletinul de însămânţare artificială la bovine,
al cărui model este prezentat în anexa nr. 3a), sau, în lipsa acestuia,
adeverinţa de însămânţare artificială la bovine, al cărei model este prevăzut
în anexa nr. 3b), ori certificatul de origine; ".
4. Litera b) a alineatului (3) al articolului 5 va avea următorul cuprins:
,, b) certificatul de atestare ecologică a vacilor de
lapte/bivoliţelor sau certificatul de atestare ecologică a exploataţiei, după
caz, eliberat de organismul de inspecţie şi certificare acreditat de Ministerul
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale cu care producătorul a încheiat
contract. "
5. După articolul 5 se
introduc două noi articole, articolele 51 şi 52, cu următorul cuprins:
„Art. 51. - (1)
Pentru a beneficia de subvenţia pentru tineretul bovin mascul livrat la
abatoare autorizate, la o greutate minimă de 450 kg/cap, prevăzută la art. 21 din Hotărârea Guvernului nr. 1.
853/2005, cu modificările şi completările ulterioare, producătorii agricoli,
crescători de bovine, trebuie să completeze o cerere, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 11, şi să o depună în termen de 30 de zile de la data efectuării
plăţii pentru tineretul bovin mascul abatorizat, însoţită de documente, pentru
fiecare categorie de beneficiar şi în funcţie de regimul utilizării abatorului.
(2) Documentele necesare pentru persoanele fizice care
livrează tineret bovin mascul la abatoare autorizate sanitar veterinar sunt
următoarele:
a) copie de pe biletul de proprietate a animalelor,
eliberat de consiliul local, în care se va menţiona
numărul de animale deţinute de proprietar, înscrise în Registrul agricol;
b) copie de pe certificatul sanitar veterinar emis de
direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz;
c) copie de pe borderoul de achiziţie întocmit de
abator;
d) copii de pe actele care atestă efectuarea plăţii;
e) copie de pe factura fiscală de abatorizare a animalelor,
în situaţia abatorizării în regim de prestare de servicii;
f) copie de pe autorizaţia
sanitară veterinară şi de pe licenţa de fabricaţie a abatorului.
(3) Documentele necesare pentru persoanele juridice
sunt următoarele:
a) pentru persoanele juridice care livrează tineret
bovin mascul la abatoare autorizate sanitar veterinar:
- copii de pe certificatul
unic de înregistrare al societăţii comerciale;
- numărul de înregistrare în registrul special de
evidenţă a exploataţiilor de la direcţia pentru agricultură şi dezvoltare
rurală judeţeană sau a municipiului Bucureşti, după caz;
- copie de pe actul de
însoţire a mărfii;
- copie de pe certificatul sanitar veterinar emis de
direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz;
- copii de pe factura fiscală de vânzare a animalelor
şi de pe documentele care atestă efectuarea plăţii facturii;
- copie de pe autorizaţia sanitară veterinară şi de
pe licenţa de fabricaţie a abatorului;
b) pentru persoanele juridice care abatorizează
tineret bovin mascul în regim de prestare de servicii:
- copii de pe certificatul unic de înregistrare al
societăţii comerciale;
- numărul de înregistrare în registrul special de
evidenţă a exploataţiilor de la direcţia pentru agricultură şi dezvoltare
rurală judeţeană sau a municipiului Bucureşti, după caz;
- copie de pe actul de însoţire a mărfii;
- copie de pe raportul de tăiere a animalelor;
- copie de pe certificatul sanitar veterinar emis de
direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz;
- copie de pe factura fiscală de abatorizare a
animalelor şi de pe documentele care atestă efectuarea plăţii facturii;
- copie de pe autorizaţia sanitară veterinară şi de
pe licenţa de fabricaţie a abatorului;
c) pentru persoanele juridice
care abatorizează tineretul bovin mascul în abatoarele proprii:
- copii de pe certificatul unic de înregistrare al
societăţii comerciale de creştere şi abatorizare;
- copie de pe autorizaţia sanitară veterinară pentru
activitatea de abatorizare;
- copie de pe actul de
licenţiere a activităţii de abatorizare;
- mişcarea lunară şi cumulată a efectivului de
animale, înregistrată la unitatea de creştere şi semnată de conducătorul
unităţii şi de directorul economic al acesteia, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 4a);
- copie de pe raportul de tăiere a animalelor;
- copie de pe certificatul sanitar veterinar emis de
direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz;
- copie de pe actul de
însoţire a animalelor de la fermă la abator;
- copie de pe nota de intrare-recepţie în abator;
d) beneficiarii prevăzuţi la lit. c) depun cererea în
termen de 30 de zile de la data înscrierii în nota de intrare-recepţie în
abator a animalelor pentru care se solicită subvenţie.
Art. 52. - (1)
Pentru a beneficia de subvenţia pentru laptele livrat la procesare, prevăzută
la art. 22 din
Hotărârea Guvernului nr. 1. 853/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, crescătorii de vaci de lapte/bivoliţe trebuie să completeze o cerere, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 12, şi să
o depună după realizarea unuia dintre nivelurile producţiei de lapte prevăzute la
alin. (1) al art. 22 din Hotărârea Guvernului nr. 1. 853/2005, cu modificările şi
completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data efectuării plăţii
pentru laptele livrat la cumpărător sau de la data livrării cantităţilor de
lapte din ferme ori exploataţii către secţiile de procesare proprii, după caz,
însoţită de următoarele documente:
- copie de pe borderoul de plată a laptelui, întocmit
de cumpărător, care atestă cantitatea de lapte preluată, în cazul persoanelor
fizice;
- copie de pe factura fiscală de livrare a cantităţii
de lapte şi de pe documentele care atestă efectuarea plăţii facturii, în cazul
persoanelor juridice;
- copie de pe avizul de expediţie a mărfii, care
atestă livrarea cantităţilor de lapte din ferme sau exploataţii către secţiile
de procesare specializate şi licenţiate, în cazul agenţilor economici care
cresc vaci de lapte/bivoliţe şi dispun de secţii proprii de procesare;
- mişcarea lunară şi cumulată a efectivului de vaci
de lapte/bivoliţe din luna ianuarie până la data solicitării primei, întocmită
şi semnată de conducătorul exploataţiei, al cărei model este prevăzut în anexa
nr. 13.
(2) Numărul de zile furajate pe lună se calculează
conform următoarei formule: nr. zile furajate = (nr. vaci de lapte/bivoliţe la
începutul lunii x nr. zile calendaristice din lună) + (nr. vaci de
lapte/bivoliţe intrate în fermă în luna respectivă x 15) - (nr. vaci de
lapte/bivoliţe ieşite din fermă x 15). Calculul efectivului de vaci de
lapte/bivoliţe mediu furajate pe lună se face prin împărţirea numărului de zile
furajate la numărul zilelor calendaristice din luna respectivă. Calculul
efectivului de vaci de lapte/bivoliţe mediu furajate cumulat se face prin
însumarea numărului de zile furajate pe fiecare lună până la data solicitării
primei, care se împarte la numărul de zile calendaristice de la 1 ianuarie până
la sfârşitul ultimei luni din perioada cumulată.
(3) Intrările şi ieşirile de vaci de lapte/bivoliţe
din efectiv trebuie dovedite cu documente care să ateste aceste mişcări. "
6. La articolul 6, a doua
liniuţă a alineatului (5) se elimină.
7. Partea introductivă
a alineatului (7) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
„(7) Incepând cu data de 1 martie 2006, solicitanţii
subvenţiilor prevăzute la alin. (5) şi (6) ale art. 3 din Hotărârea Guvernului
nr. 1. 853/2005, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să depună
cererea prevăzută în anexa nr. 4, cu viza direcţiei sanitare veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz,
din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor cuprinse în Programul-cadru
privind respectarea normelor de biosecuritate în exploataţiile de porcine
autorizate/aprobate sanitar veterinar din România, prevăzut în anexa nr. 3 la
Hotărârea Guvernului nr. 89/2006 pentru aprobarea Programului strategic privind
monitorizarea, controlul şi
eradicarea pestei porcine clasice în România, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 141
din 15 februarie 2006, în cazul persoanelor juridice, respectiv îndeplinirea
măsurilor minime de biosecuritate în exploataţiile de porcine din sistem
gospodăresc, cuprinse în anexa nr. 4c) la prezentele norme metodologice, în
cazul persoanelor fizice, însoţită de documentele prevăzute la alin. (1)-(5),
după caz, la care se adaugă: ".
8. La articolul 10),
litera b) a alineatului (1) va avea următorul cuprins:
,, b) copii de pe factura fiscală şi de pe chitanţa
fiscală sau copie de pe borderoul de achiziţie, însoţită de copie de pe ordinul
de plată, dispoziţia de plată sau extrasul de cont; ".
9. Articolul 13 va avea
următorul cuprins:
„Art. 13. - In sensul
prezentelor norme metodologice, documentele care atestă efectuarea plăţii sunt,
după caz, următoarele:
a) chitanţă fiscală;
b) borderou de achiziţie;
c) dispoziţie de plată către casierie;
d) ordin de plată cu viza băncii;
e) filă cec;
f) bilet de ordin avalizat de
bancă;
g) ordin de compensare încheiat în conformitate cu
prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 685/1999 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale
contribuabililor, persoane juridice, în vederea diminuării blocajului financiar
şi a pierderilor din economie, şi a Regulamentului de compensare a datoriilor
nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 416 din 30 august 1999, cu modificările şi completările
ulterioare. "
10. Alineatul (1) al
articolului 23 va avea următorul cuprins:
„Art. 23. - (1) Pentru efectivele de animale şi
producţiile care îndeplinesc condiţiile prevăzute în prezentele norme
metodologice şi pentru care s-a efectuat plata în perioada 1 ianuarie - 15
martie 2006, subvenţiile cuvenite se solicită prin cereri care se depun la
sucursalele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură,
respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, până la data de 15 aprilie 2006.
"
11. Anexele nr. 1 şi 13
se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul
ordin.
12. Titlul coloanei 1 din „Tabel cu animalele
pentru care se solicită
subvenţie la data de: ......" al anexei nr.
4 va avea următorul
cuprins:
„Numărul matricol al porcului/numărul acordat în
Registrul de abator la sacrificare, pentru care se solicită subvenţia".
13. Se introduc anexele nr. 11, 12,
13 şi 4c) conform anexelor nr. 3-6
care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
ANEXA Nr. V) (Anexa nr. 1 la normele metodologice)
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie
pentru Agricultură
Verificat,
Sucursala judeţului...................
Nr. ____Data: _________
UARZ judeţului___________________
Verificat şi aprobat,
Organizaţia de control a
pentru suma de________lei performanţelor de producţie la animale,
la data de______________ conform
Ordinului ministrului agriculturii,
Şef sucursală, pădurilor şi dezvoltării rurale nr.
Deţinător Registru genealogic,
conform Ordinului ministrului agriculturii,
pădurilor 19/2006__________
CERERE
pentru încasarea de la bugetul de stat a subvenţiei pentru bovine prevăzută la art. 2 din Hotărârea
Guvernului nr. 1853/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subvenţii, în anul 2006,
producătorilor agricoli din sectorul animalier şi din sectorul
piscicol, cu modificările şi
completările ulterioare
Persoană fizică
Subsemnatul(a)______________________________________________________
(nume,
prenume, iniţiala tatălui)
domiciliat în localitatea ( sat, comuna,
oraş);_____________________ sectorul ___
judeţul____________________strada____________________________Nr. _______Codul
poştal___________________Nr. telefon: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/, /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/:
Nr. fax: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ Adresa
e-mail___________________________________
posesor al BI/CI: Seria: _ Nr.: /_/_/_/_/_/_/, CNP:
/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ cont bancar
/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/deschis la
Banca_________________________
Sucursala: _______________________________
Persoană juridică
_____________________________________cu sediul în localitatea
____________________
(denumirea solicitantului)
str. __________________________nr. ______,
judeţul_______________________înregistrat
(sat, comuna, oraş)
la Registrul Comerţului cu nr. __________, cod unic
de înregistrare______________
înregistrată în Registrul exploataţiilor la D. A. D. R.
__________la poziţia________.
reprezentat prin__________________________în calitate de
reprezentant legal, posesor al BI/CI seria______, nr. _______________cod
numeric personal/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/,
cont bancar Nr. /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/,
deschis la Banca_________
_____________________________Sucursala: _______________________________,
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
Solicit acordarea subvenţiei pentru:
1. un număr de: ____vaci de lapte/bivoliţe
care au fătat;
2. un număr de: ____vaci de lapte/bivoliţe
ai căror viţei au împlinit vârsta de 6 luni;
3. un număr de: ____vaci de lapte/bivoliţe
care sunt în controlul oficial al producţiei (COP):
4. un număr de: ____vaci de lapte/bivoliţe
care sunt înregistrate în Registrul Genealogic (RG)
5. un număr de: ____vaci de lapte/bivoliţe
în exploataţii cu animale şi producţii ecologice;
înregistrate la data solicitării,
conform datelor înscrise în tabelul
alăturat.
Menţionez următoarele:
Exploataţia pe care o deţin / al cărei reprezentant
legal sunt, este înregistrată ca exploataţie la ANSV SA cu codul: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Sunt înregistrat în Volumul____la poziţia nr. ________din Registrul
Agricol al
localităţii în care se află situată exploataţia;
Vacile de lapte/bivoliţele sunt în controlul oficial al producţiei (COP), realizat de persoane atestate din cadrul organizaţiilor
acreditate de ANARZ cu nr. _______/ din data
____________________de__________; ____________;
Vacile de lapte/bivoliţele sunt înscrise în Registrul Genealogic organizat şi condus
de: _________________________conform acreditării ANARZ nr. ______/
din data de______
Exploataţia este înregistrată cu vaci de lapte/bivoliţe
şi producţii animaliere ecologice la autoritatea competentă_________________nr.
_____din data de: _________________.
Declar pe propria răspundere că datele înscrise în prezenta cerere
sunt reale, în caz contrar voi suporta rigorile prevederilor legale în vigoare
privind falsul în declaraţii.
Data_______________ Semnătura,
(şi
ştampila în cazul persoanelor juridice)
TABEL CU
ANIMALELE PENTRU CARE SE SOLICITĂ SUBVENŢIE LA DATA DE:
Nr. crt.
|
Numărul
matricol al vacii de lapte/bivoliţei pentru care se solicită subvenţia
|
Biotehnologia
de reproducţie
utilizată pentru
obţinerea
produsului,
însămânţare
artificială(IA)
sau montă
naturală (MN)
|
Data montei fecunde
|
Data fătării
(când se solicită subvenţia la fătare);
Data
fătării şi numărul
matricol al produsului (când se solicită subvenţia la împlinirea vârstei de 6 luni a
produsului)
|
Valoarea subvenţiei cuvenite la data fătării vacii de lapte/bivoliţei
(lei)
|
Valoarea
subvenţiei cuvenite la împlinirea vârstei de 6
luni a
produsului
obţinut
(lei)
|
Numărul
de
înscriere în
registrul de
control
oficial al
producţiilor
|
Poziţia din
registrul
genealogic
în care este
înscrisă
vaca de
lapte/bivolia
|
Numărul de înregistrare
al
certificatului de atestare ecologică
a
vacii
de lapte/bivoliţei
sau
exploataţiei
|
Valoarea
subvenţiei solicitate
(lei)
|
Valoarea
subvenţiei aprobate
(lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
II
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
-
|
-
|
-
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
|
ANEXA Nr. 2*) (Anexa nr. 13 la normele
metodologice)
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie
pentru Agricultură
Sucursala judeţului................
SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
pentru încasarea de la bugetul de stat a subvenţiilor
pentru bovine prevăzute la
art. 2, art. 21 şi art. 22 din Hotărârea
Guvernului nr. 1853/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subvenţii, în anul
2006, producătorilor agricoli
din sectorul animalier şi din sectorul piscicol, cu modificările şi completările ulterioare
Nr. crt.
|
Denumirea
beneficiarilor
|
Felul
subvenţiei
|
Cantitatea
pentru care s-a aprobat acordarea subvenţiei (capete)
|
Valoarea
unitară a
subvenţiei
(lei/cap)
|
Valoarea
subvenţiei
primită de la bugetul de stat
(col 3 X col
4)
(lei)
|
Valoarea totală
a
subvenţiei/
beneficiar
(lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
Data_______________
ŞEF SUCURSALA,
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3*) (Anexa nr. 11 la normele
metodologice)
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie
pentru Agricultură Verificat şi aprobat,
pentru suma de________lei
la data de_____________
Sucursala
judeţului...................
Şef sucursală
Nr.____________ din_______
CERERE
pentru încasarea de la bugetul de stat a subvenţiei pentru tineretul bovin mascul
prevăzută la art. 21 din Hotărârea Guvernului nr. 1853/2005 privind sprijinul direct al
statului prin acordarea de subvenţii, în anul 2006, producătorilor
agricoli din sectorul
animalier şi din sectorul piscicol, cu modificările şi completările
ulterioare
Persoană fizică
Subsemnatul(a)___________________________domiciliat în
localitatea________________
(nume,
prenume, iniţiala tatălui)
___________________sectorul______judeţul__________strada_____________nr________
(sal. comuna, oraş)
Nr. telefon: /_/_/_//_/_/_//_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/: Nr. fax:
/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ Codul poştal ________________adresa e-mail_______________________________
posesor al BI/CI: Seria: _ Nr.: /_/_/_/_/_/_/_/, CNP:
/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
cont bancar Nr. /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/,
deschis la Banca____________
_______________________ Sucursala:________________
Persoană juridică
__________________________________cu sediul în
localitatea_______________________
(denumirea solicitantului)
________________str, ___________________________nr. _____, judeţul ______________ ______________________înregistrat
la Registrul Comerţului cu nr. __________, cod unic de
(sat, comuna, oraş)
înregistrare____________înregistrată în
Registrul exploataţiilor la D. A. D. R.__________ la poziţia________, reprezentat
prin____________________,în calitate de reprezentant legal, posesor al BI/CI
seria____, nr. __________, cod numeric personal /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/,
cont bancar Nr. /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/,
deschis la Banca____________
______________________ Sucursala:____________________
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
solicit acordarea subvenţiei pentru un număr de: ____capete tineret
bovin mascul livrate la greutatea
minimă de 450 kg/cap, la data de___________la____________________din localitatea_______________________,
conform datelor înscrise în tabelul alăturat.
Menţionez următoarele:
1. Exploatatia pe care o deţin / al cărei
reprezentant legal sunt, este înregistrată ca exploataţie la ANSV SA cu codul: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
2. Sunt înregistrat în Volumul____la poziţia nr. _________din Registrul
Agricol al
localităţii în care se află situată exploatatia;
Declar pe propria răspundere că datele înscrise în
prezenta cerere sunt reale, în caz contrar voi suporta rigorile prevederilor
legale în vigoare privind falsul în declaraţii.
Data________________
Semnătura,
(ştampila
în cazul persoanelor juridice)
TABEL
CU ANIMALELE PENTRU CARE SE SOLICITĂ SUBVENŢIE
LA DATA DE:_______
Nr. crt.
|
Numărul matricol al animalului pentru care se solicită
subvenţia
|
Greutatea animalului livrat
|
Valoarea subvenţiei aprobate
(lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
ANEXA Nr. 4*) (Anexa nr. 12 la normele
metodologice)
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie
pentru Agricultură
Sucursala judeţului...................
Nr. ____Data:
_________ Verificat şi aprobat,
pentru suma de________lei
la data de_____________
Şef sucursală,
CERERE
pentru încasarea de
la bugetul de stat a subvenţiei pentru bovine prevăzută la art. 22 din Hotărârea Guvernului nr. 1853/2005 privind sprijinul direct al
statului prin acordarea de subvenţii, în anul 2006, producătorilor agricoli din
sectorul animalier şi din sectorul
piscicol, cu modificările şi completările ulterioare
Persoană fizică
Subsemnatul(a)______________________________________________________
(nume,
prenume, iniţiala tatălui)
domiciliat în localitatea (sat, comuna, oraş)__________________________
sectorul_____ judeţul____________________strada__________________________ Nr._____ Codul
poştal_________________Nr. telefon: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ Nr. fax: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ Adresa e-mail
__________________________________________________________
posesor al BI/CI: Seria: __ Nr.: /_/_/_/_/_/_/, CNP:
/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
cont bancar /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/, deschis
la Banca_______________ _______________Sucursala:_________________
Persoană juridică
_________________________________________ cu sediul în localitatea
_______________
(denumirea solicitantului)
___________________str. _________________________________nr. ______, judeţul ________________________________,
înregistrat la Registrul Comerţului cu nr.
(sat, comuna, oraş)
__________, cod unic de înregistrare _______________înregistrată
în Registrul exploataţiilor la DADR. ______la poziţia________,reprezentat prin ____________________, în calitate de reprezentant legal, posesor al
BI/CI seria______nr. _______________cod numeric personal
/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/,cont bancar /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
deschis la Banca_______________________________Sucursala: am livrat cantitatea
de_______l lapte şi deţin un efectiv mediu furajat
de______capete şi
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
solicit acordarea subvenţiei de:
1. 75 lei (RON)/cap pentru un nr. de_____vaci de lapte/bivoliţe mediu furajate de la care s-a livrat minimum 500 l lapte cap/an;
2 150 sau diferenţa de 75 lei (RON)/cap pentru un nr.
de_____vaci de lapte/bivoliţe mediu furajate de la care
s-a livrat minimum 1500 l lapte cap/an;
3. 250 sau diferenţa de
100/175 lei (RON)/cap pentru un nr. de_____vaci de lapte/bivoliţe mediu furajate de la care s-a livrat minimum 3000 l lapte cap/an;
4. 400 sau diferenţa
de150/250/325 lei (RON)/cap pentru un nr. de_____vaci de
lapte/bivoliţe mediu furajate de la care s-a
livrat minimum 4500 l lapte cap/an;
conform datelor înscrise în mişcarea lunară şi cumulată a
efectivului de vaci de lapte/bivoliţe, prevăzută în anexa nr. 13 la normele metodologice.
Menţionez următoarele:
Exploataţia pe care o deţin / al cărei reprezentant
lega! sunt, este înregistrată ca exploataţie la ANSV SA cu codul: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/;
Sunt înregistrat în Volumul____la
poziţia nr. ________din Registrul Agricol al
localităţii în care se află situată exploataţia;
Declar pe propria
răspundere că datele înscrise în prezenta cerere sunt reale, în caz contrar voi
suporta rigorile prevederilor legale în vigoare privind falsul în declaraţii.
Data_______________
Semnătura,
(şi
ştampila în cazul persoanelor juridice)
ANEXA Nr. 5*) (Anexa nr. 13 la normele
metodologice)
Unitatea____________
Judeţul_____________
MIŞCAREA LUNARĂ Şl CUMULATĂ A EFECTIVELOR DE VACI DE LAPTE/BIVOLIŢE
Luna /
Cumulat
|
Efectiv la
începutul
perioadei
(cap. )
|
Total Intrări
(cap. )
|
Efectiv
iniţial
plus intrări (cap.)
|
Total ieşiri
(cap. )
|
Stoc la data
(cap. )
|
Zile
furajate
(nr. )
|
Efectiv
mediu furajat
(cap. )
|
Cantitatea de
lapte livrata
(litri)
|
Ianuarie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Februarie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Martie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cumulat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Declar pe propria răspundere ca datele înscrise în prezenta sunt
reale, în caz contrar voi suporta rigorile prevederilor legale în vigoare
privind falsul în declaraţii
Conducătorul unităţii,
(sau Proprietar exploataţiei)
Ştampilă
*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 6 [Anexa nr. 4c) la normele
metodologice]
MĂSURI MINIME
de biosecuritate în exploataţiile individuale de porcine crescute
în sistem gospodăresc,
deţinute de persoane fizice
Persoanele fizice care cresc porci în gospodăriile proprii au următoarele obligaţii:
• asigurarea adăposturilor corespunzătoare cazării şi
creşterii porcilor, astfel încât să se asigure condiţiile bunăstării
animalelor;
• asigurarea închiderii permanente a animalelor în
aceste adăposturi;
• separarea animalelor, printr-o bună împrejmuire, de
celelalte specii de animale crescute în gospodărie;
• achiziţionarea porcinelor şi introducerea acestora
în adăposturile proprii să se facă cu respectarea legislaţiei specifice în
vigoare, iar documentele care atestă originea şi starea de sănătate a
animalului să fie păstrate de proprietar pentru a fi puse la dispoziţie
organelor de control, la cererea acestora;
• adăposturile să fie construite din materiale care să
facă posibilă dezinfecţia acestora în mod curent şi de necesitate în cazul
apariţiei unei boli infectocontagioase;
• înainte de introducerea animalelor în exploataţie,
adăpostul va fi dezinfectat, aplicându-se totodată şi măsuri specifice de
dezinsectie şi deratizare. In acest sens, proprietarii vor solicita consultanţă
de specialitate medicilor veterinari sau reprezentanţilor direcţiilor pentru
agricultură şi dezvoltare rurală;
• intrarea în adăpost trebuie să fie prevăzută cu un
dispozitiv de dezinfectare pentru încălţăminte;
• încălţămintea şi îmbrăcămintea de lucru nu vor fi
folosite decât în propria gospodărie, fără a se ieşi cu aceleaşi echipamente de
protecţie în afara curţii;
• animalele cumpărate nu trebuie să intre în contact
cu alte porcine existente în gospodărie decât după cel puţin 30 de zile de
cazare a acestora într-un adăpost separat (carantină);
• la achiziţionarea porcinelor, indiferent de sursă,
medicul veterinar va fi solicitat pentru a verifica documentele de origine şi
starea de sănătate a animalelor nou-introduse; proprietarul este obligat
totodată să declare medicului veterinar şi autorităţilor locale cumpărarea
animalelor sau intenţia de vânzare a acestora;
• se interzice intrarea persoanelor străine în
adăpostul porcinelor;
• la cea mai mică suspiciune de boală, pentru
prevenirea şi combaterea bolilor la porcine, proprietarul are obligaţia de a
anunţa imediat medicul veterinar şi autorităţile locale;
•
tratamentele sanitar-veterinare se efectuează sub controlul medicului veterinar
în a cărui responsabilitate se află respectiva gospodărie şi la indicaţia
acestui