Cloud Office365

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1891 din 06.06.2013

privind aprobarea Instrucţiunilor pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor
ACT EMIS DE: Ministerul Justitiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 572 din 09 septembrie 2013




Văzând Referatul privind aprobarea Instrucţiunilor pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor,în conformitate cu pct. 2.1.6.3. „Scăderea din gestiune a stocurilor“ din Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere Ordinul ministrului justiţiei nr. 963/C/2005*) „Norme privind organizarea, conducerea şi funcţionarea gospodăriilor agrozootehnice înfiinţate în unităţile din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor“,*) Ordinul ministrului justiţiei nr. 963/C/2005 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul justiţiei emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Instrucţiunile pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate vor lua măsuri pentru îndeplinirea dispoziţiilor prezentului ordin. Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare noii reglementări propuse. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiţiei, Florin Aurel Moţiu, secretar de stat
ANEXĂINSTRUCŢIUNI pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor Articolul 1Valoarea pagubelor produse prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor în gospodăriile agrozootehnice ale unităţilor din sistemul administraţiei penitenciare se scade din evidenţa contabilă a acestor unităţi potrivit procedurii reglementate prin prezentele instrucţiuni. Articolul 2Sunt considerate pagube produse de calamităţi naturale şi, respectiv, de boli transmisibile ale animalelor: a)pierderile de recoltă produse prin acţiunea, pe areale extinse, a unor fenomene naturale, cum sunt: inundaţii, grindină, îngheţ, ploi abundente, vânt puternic, secetă excesivă, incendii şi alte asemenea fenomene; b)pierderile de animale produse ca urmare a unor boli transmisibile ale animalelor şi a unor fenomene naturale, cum sunt: inundaţii, cutremure, incendii datorate descărcărilor electrice, geruri extreme, precum şi alte asemenea fenomene. Articolul 3 (1) Conducerea unităţii penitenciare va informa, în termen de 24 de ore de la producerea fenomenului, conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor despre apariţia calamităţilor naturale sau a bolilor transmisibile ale animalelor.(2) În cazul apariţiei de boli transmisibile ale animalelor, conducerea unităţii penitenciare va anunţa imediat, prin orice modalitate de comunicare, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti. Articolul 4 (1) În vederea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor, la nivelul fiecărei unităţi penitenciare se constituie, prin decizie, o comisie formată din următorii membri: preşedinte, un reprezentant al compartimentului economico-administrativ, reprezentanţi ai compartimentelor logistic şi ai compartimentului contabil şi un inginer sau tehnician agronom, respectiv medic ori tehnician veterinar.(2) Comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor are următoarele atribuţii:a)întocmeşte Actul de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 1, şi, respectiv, Actul de moarte - dispariţie şi sacrificare de necesitate a animalelor, conform anexei nr. 4, ca urmare a cercetării la faţa locului; b)solicită Administraţiei Naţionale de Meteorologie certificarea factorului natural care a determinat calamitatea; c)sesizează celelalte instituţii competente potrivit legii în vederea certificării faptului că pagubele sunt produse ca urmare a unor calamităţi naturale, respectiv boli transmisibile ale animalelor; d)efectuează procedurile necesare determinării procentului de distrugere a culturilor; e)întocmeşte Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare, după încheierea ciclului de producţie în sectorul vegetal sau pe baza documentelor de gestiune şi sanitar-veterinare în sectorul zootehnic; f)întocmeşte Procesul-verbal de constatare şi stabilire a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 2, în baza următoarelor documente:

Actul de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 1;

Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare, conform anexei nr. 3;

adresa primită de la Administraţia Naţională de Meteorologie; g)întocmeşte, pentru sectorul zootehnic, după primirea actului de stingere oficială a bolii, o notă de informare asupra apariţiei, evoluţiei şi stingerii bolii, la care se anexează Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare şi documentele oficiale emise de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, conform legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare; h)înaintează conducerii unităţii spre aprobare/avizare documentele justificative. (3) În condiţiile în care valoarea pagubei depăşeşte plafonul valoric ce este aprobat de către ordonatorul terţiar de credite, conform art. 5, conducerea unităţii penitenciare avizează documentaţia şi o înaintează conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor spre aprobare sau avizare.(4) Pentru culturile şi plantaţiile agricole la care daunele nu depăşesc 20% din producţia planificată, comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor din unitate poate propune recalcularea preţului de cost, dacă acest cost nu depăşeşte preţul de pe piaţa liberă.(5) Pentru culturile şi plantaţiile agricole la care daunele depăşesc 20% din producţia planificată, comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor din unitate propune scăderea din evidenţa contabilă a unităţii a valorii pagubelor rezultate din calamităţi naturale. Articolul 5 (1) În sistemul administraţiei penitenciare, competenţa pentru aprobarea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor revine:a)ordonatorului terţiar de credite, până la limita plafonului valoric de 8.000 lei; b)ordonatorului secundar de credite, până la limita plafonului valoric de 20.000 lei; c)ordonatorului principal de credite, pentru pagube ce depăşesc plafonul valoric de 20.000 lei. (2) Aprobarea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse este dispusă de ordonatorul de credite prin decizie sau ordin, după caz.(3) În condiţiile în care valoarea pagubelor depăşeşte plafonul valoric ce poate fi aprobat de către ordonatorul secundar de credite, conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor avizează documentele justificative şi le înaintează spre aprobare ordonatorului principal de credite. Articolul 6Administraţia Naţională a Penitenciarelor verifică şi analizează documentele justificative privind pierderile de producţie şi stabilirea valorii pagubelor, transmise de unităţile subordonate. Articolul 7Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni. ANEXA Nr. 1la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR

Penitenciarul ........ ........... Director unitate,
Nr. .......... din ................ ........ .............

ACT de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali Comisia, constituită conform Deciziei de zi pe unitate nr. ........ ........ ......... din ........ ................ ........ ........, compusă din: 1. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului economico-administrativ - preşedinte; 2. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului logistic - membru; 3. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului contabil - membru; 4. ........ ................ ................ ........ ..............., reprezentant de specialitate (inginer sau tehnician agronom, medic sau tehnician veterinar) - membru În urma efectuării măsurătorilor, comisia a constatat următoarele:

Cultura de ........ ................ .........., înfiinţată pe suprafaţa de ................ ha, a fost calamitată în proporţie de .............%.

Pierderile de producţie au fost provocate de ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... .Comisia propune următoarele măsuri: a)înlocuirea culturii calamitate cu cultura de ........ ..........., în suprafaţă de ....... ha, până la data de ............, prin executarea următoarelor lucrări: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........; b)menţinerea culturii sub observaţie ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ...........; c)completarea cantităţilor de produse agricole distruse, prin acţiunea de ........ ................ ................ ................ ..............; d)alte propuneri: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ .Membrii comisiei ........ ........ ........... ........ ........ ........... ........ ........ ........... ........ ........ ........... Semnături ........ ................ ......... ........ ................ ......... ........ ................ ......... ........ ................ ......... ANEXA Nr. 2la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Penitenciarul ........ ........... Nr. .......... din ................

Se aprobă.
Ordonator de credite,
........ ................ ...........

PROCES-VERBAL nr. ............ din .............. de constatare şi stabilire a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali Încheiat astăzi, ............. Comisia, constituită conform Deciziei de zi pe unitate nr. ........ ................ ......... din ........ ................ .........., compusă din: 1. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului economico-administrativ - preşedinte; 2. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului logistic - membru; 3. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului contabil - membru; 4. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant de specialitate (inginer sau tehnician agronom, medic ori tehnician veterinar) - membru Ne-am întrunit pentru constatarea şi stabilirea pierderilor din calamităţi provocate de ........ ........ ......... . 1. La data de ............ s-a constatat că suprafaţa de ........ cultivată cu .............. a fost calamitată în proporţie de .......%, cultura prezentându-se astfel: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . Producţia medie planificată la această cultură a fost de ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............... . 2. În urma verificării documentelor primare existente s-a constatat că la această cultură, până la momentul producerii evenimentului, s-au efectuat următoarele lucrări:

lucrări de pregătire a terenului efectuate până la însămânţare (plantare): ........ ................ ................ ................ ................... ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............;

însămânţarea (plantarea) suprafeţei de ...... ha, care s-a efectuat în perioada ........ ................ ................ ........ ...............;

lucrări de îngrijire aplicate: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ...............;

alte lucrări efectuate: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. .3. În momentul când s-a produs calamitatea, stadiul de vegetaţie şi de dezvoltare a plantelor se prezenta astfel: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . 4. Împrejurările şi intensitatea factorilor care au produs calamitarea culturii: ........ ................ ................ ................ .......... . 5. În urma efectuării măsurătorilor pentru determinarea procentului de distrugere a culturii evaluate, s-a constatat că faţă de un număr mediu, normal, de .......... plante/ha (mp), un număr de ........ plante/ha (mp) sunt sănătoase şi un număr de ......... plante/ha (mp) sunt distruse. De asemenea, un număr de ........ plante/ha (mp) sunt distruse din alte cauze. Rezultă că pe suprafaţa afectată de calamitate se înregistrează o pierdere de producţie faţă de plan în proporţie de .....%, reprezentând o pierdere totală de producţie de ............ kg. Din pierderea totală, comisia stabileşte că ......% se diminuează pentru neaplicarea măsurilor agrotehnice şi alte cauze subiective, iar pierderea din cauza calamităţilor este de .....%, ceea ce reprezintă o pierdere de producţie de ............. kg. 6. În urma încheierii ciclului de producţie s-a obţinut o cantitate de ............. kg, în valoare de ............. lei (pct. 8 din baza de calcul prevăzută în anexa nr. 3 la instrucţiuni), reprezentând un procent de pierdere de ......... % faţă de totalul cheltuielilor efectuate în valoare de ............ lei (pct. 7 din baza de calcul prevăzută în anexa nr. 3 la instrucţiuni). Comisia propune scăderea din evidenţa contabilă, în contul statului, a cheltuielilor de producţie în valoare de .............. lei, conform bazei de calcul anexate la prezentul proces-verbal. La prezentul proces-verbal s-au anexat următoarele acte: ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal în două exemplare, respectându-se întocmai Instrucţiunile pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor.

Membrii comisiei
(semnăturile)
........ ...........
........ ...........
........ ...........
........ ...........

ANEXA Nr. 3la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Penitenciarul ........ ........ ............

Nr. .......... din .............. Director unitate,
........ ........ ........

BAZĂ DE CALCUL pentru determinarea pierderilor financiare La culturile de ........ ..............., până la data de ........ ..........., când s-a constatat calamitatea, s-au avut în vedere următoarele: 1. Suprafaţa calamitată ........ ................ ........ ......... ha 2. Cheltuieli materiale ........ ................ ........ ........... lei, din care:

sămânţă ........ ................ ................ ........ .......... lei

îngrăşăminte ........ ................ ................ ............ lei

carburanţi ........ ................ ................ ........ ........ lei

alte materiale ........ ................ ................ ........... lei3. Cheltuieli cu lucrările mecanice ........ ........ ......... lei 4. Cheltuieli cu forţa de muncă (inclusiv salariile specialiştilor) ............... lei 5. Cheltuieli indirecte ........ ................ ........ ............ lei 6. Alte cheltuieli ........ ................ ................ ............ lei 7. Total cheltuieli (2 + 3 + 4 + 5 + 6) ........ ............... lei 8. Venituri realizate ........ ................ ........ ............... lei 9. Valoarea pierderilor din calamităţi (7 – 8) ............ lei 10. Procent de pierdere (9 : 7) .......... % Membrii comisiei ........ ........ ......... ........ ........ ......... ........ ........ ......... ........ ........ ......... Contabil, ........ ........ ........ ANEXA Nr. 4la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Unitatea ........ ........ ........

Directorul unităţii
........ ........ ........
(semnătura)

ACT de moarte - dispariţie şi sacrificare de necesitate a animalelor la data de ........ ........ ........ Astăzi, data de mai sus, au fost înregistrate următoarele mortalităţi (de animale)

Nr. crt. Specia/ Categoria Nr. matricol Sex Nr. capete Greutatea totală - kg - Preţ unitar - lei - Valoarea totală - lei - Produse recuperate Cauzele morţii, dispariţiei sau sacrificării de necesitate
cantitate cantitate cantitate
U.M U.M U.M
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Preţ unitar (lei)
Valoarea recuperărilor (lei)
Medic veterinar
........ ........ ........
(semnătura şi parafa)

Comisia: 1. ........ ........ ........ 2. ........ ........ ........ 3. ........ ........ ........



COMENTARII la Ordinul 1891/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1891 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 1223 1990
    Sunt Loredana Beretta un creditor împrumut privat, care face diferite tipuri de împrumuturi țărilor International de urgență cu rată a dobânzii de 3% dacă este interesat amabilitatea Contactați-mă prin e-mail: loredana.beretta40@gmail.com Motto: Fericirea ta este satisfactia noastra Trăim de motto-ul nostru, te putem ajuta
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Veți fi binevenit de a ne contacta, ne da de capital la toate care au nevoie de ajutor financiar, peste la nivel mondial. Cautati bani pentru a achita facturile?, Pentru a începe o mică afacere, finanțe personale sau de finanțare de companie la o rată scăzută a dobânzii de 2% finanțe masina capitalul ipotecare de capital de afaceri finanțe internaționale Finanțe personale contactați-ne prin e-mail: guidnacefinacial@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Cautati un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, credit auto, student de împrumut, credite de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc, etc .. Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau instituție financiară din una sau mai multe motive. Te afli într-potrivite solutii loc de împrumut! , Oferim companiile de împrumut și persoane fizice, la o rată scăzută și accesibile dobândă de 2%. ratele dobânzilor. Contactati-ne prin e-mail: guidnacefinacial@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 146 2002
    ATENTIE !!!!, O.U.G.146/31.10.2002 republicata in 2008 ?? cu infiintarea de DEPOZITE ESCROW cu avizul M.F.P.pentru administratii locale CF.ART.5 alin (11) ,insa UAT nu pot face incasari si plati din aceste conturi !!! nu a fost introdusa in parlament pentru LEGEA 201/16.05.2003 ,NICI LEGEA 354/2007 ??? nu este publicata ! GUVERNUL POATE CONTRACTA IMPRUMUTURI fara a tine cont de evolutia acestor depozite din institutiile de credit - conform conventiei cu B.C.R.
ANONIM a comentat Ordin 102 2015
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a rezolva problema financiară și, de asemenea, pentru a porni afacerea dvs. sau pentru a crește facilități de afaceri? dacă da, să ne contactați prin e-mail: greatuniversalloancompany1@gmail.com Oferta de împrumut, WORLD WIDE
ANONIM a comentat Hotărârea 426 2015
    Buna Ziua, În fața unor dificultăți financiare? Ești în nevoie de un împrumut? sau au fost respinse de către bănci locale? Ai nevoie de un împrumut pentru orice motiv? Ajutorul tău este în sfârșit aici, ca Maurice Finance ofera credite pentru toate atât angajați și șomeri, persoane fizice si juridice, oferim împrumuturi la rata scăzută a dobânzii de 2%. Debitori interesate sunt contactati-ne prin e-mail pentru a mauricefinance@hotmail.com și obține împrumuturi de azi. Serviciile noastre sunt rapide și fiabile, astfel încât vă rugăm să ne contactați la (mauricefinance@hotmail.com) și se bucură de servicii financiare noastre oferta. Email: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Buna Ziua, În fața unor dificultăți financiare? Ești în nevoie de un împrumut? sau au fost respinse de către bănci locale? Ai nevoie de un împrumut pentru orice motiv? Ajutorul tău este în sfârșit aici, ca Maurice Finance ofera credite pentru toate atât angajați și șomeri, persoane fizice si juridice, oferim împrumuturi la rata scăzută a dobânzii de 2%. Debitori interesate sunt contactati-ne prin e-mail pentru a mauricefinance@hotmail.com și obține împrumuturi de azi. Serviciile noastre sunt rapide și fiabile, astfel încât vă rugăm să ne contactați la (mauricefinance@hotmail.com) și se bucură de servicii financiare noastre oferta. Email: mauricefinance@hotmail.com Maurice Finanțe
ANONIM a comentat Hotărârea 1205 2001
    Esti in cautarea unui împrumut foarte autentic? Vestea bună este aici! ! ! Oferim împrumuturi variind de la 5, 000.00 EUR la 30, 000, 000,00 EUR la 2% dobândă pe an. Credite pentru dezvoltarea afacerilor Ne sunt certificate, ne contacte de încredere, de încredere, eficient, rapid si dinamic prin e-mail: businessfinances@hotmail.com
ANONIM a comentat Ordin 103 2005
    Bine ati venit la 24 oră de servicii de împrumut Ați încercat să obțină împrumuturi de la bănci, fără succes? Urgent nevoie de bani pentru a ieși din datorii? Nevoie de bani pentru extinderea sau înființarea de propria afacere? Obține un împrumut de la unul dintre cele mai importante companii de împrumut din Marea Britanie. 24 oră Serviciul de împrumut este unul dintre cele mai mari companii de credite garantate din Marea Britanie și personalul nostru prietenos și experimentat sunt capabile să proceseze cererea dvs. rapid și eficient. Ați putea împrumuta peste orice termen 1-25 de ani si imprumuta orice suma de la 2.000 de lire sterline 50,000,000.00 pentru orice scop. Cu o rată a dobânzii scăzută de 3% la toate părțile lumii. Aplicația este disponibilă pentru solicitanții care au 18 ani și mai sus. Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati prin e-mail: 24hourloanservice2011@gmail.com Salutari Larry Fox
ANONIM a comentat Decizia 680 2012
    va rog sa-mi spuneti daca un bolnav cu capacitate de munca pierduta in totalitate nu poate avea drept de insotitor?
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1891/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu