Cloud Office365

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1891 din 06.06.2013

privind aprobarea Instrucţiunilor pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor
ACT EMIS DE: Ministerul Justitiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 572 din 09 septembrie 2013




Văzând Referatul privind aprobarea Instrucţiunilor pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor,în conformitate cu pct. 2.1.6.3. „Scăderea din gestiune a stocurilor“ din Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere Ordinul ministrului justiţiei nr. 963/C/2005*) „Norme privind organizarea, conducerea şi funcţionarea gospodăriilor agrozootehnice înfiinţate în unităţile din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor“,*) Ordinul ministrului justiţiei nr. 963/C/2005 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul justiţiei emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Instrucţiunile pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate vor lua măsuri pentru îndeplinirea dispoziţiilor prezentului ordin. Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare noii reglementări propuse. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiţiei, Florin Aurel Moţiu, secretar de stat
ANEXĂINSTRUCŢIUNI pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor Articolul 1Valoarea pagubelor produse prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor în gospodăriile agrozootehnice ale unităţilor din sistemul administraţiei penitenciare se scade din evidenţa contabilă a acestor unităţi potrivit procedurii reglementate prin prezentele instrucţiuni. Articolul 2Sunt considerate pagube produse de calamităţi naturale şi, respectiv, de boli transmisibile ale animalelor: a)pierderile de recoltă produse prin acţiunea, pe areale extinse, a unor fenomene naturale, cum sunt: inundaţii, grindină, îngheţ, ploi abundente, vânt puternic, secetă excesivă, incendii şi alte asemenea fenomene; b)pierderile de animale produse ca urmare a unor boli transmisibile ale animalelor şi a unor fenomene naturale, cum sunt: inundaţii, cutremure, incendii datorate descărcărilor electrice, geruri extreme, precum şi alte asemenea fenomene. Articolul 3 (1) Conducerea unităţii penitenciare va informa, în termen de 24 de ore de la producerea fenomenului, conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor despre apariţia calamităţilor naturale sau a bolilor transmisibile ale animalelor.(2) În cazul apariţiei de boli transmisibile ale animalelor, conducerea unităţii penitenciare va anunţa imediat, prin orice modalitate de comunicare, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti. Articolul 4 (1) În vederea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor, la nivelul fiecărei unităţi penitenciare se constituie, prin decizie, o comisie formată din următorii membri: preşedinte, un reprezentant al compartimentului economico-administrativ, reprezentanţi ai compartimentelor logistic şi ai compartimentului contabil şi un inginer sau tehnician agronom, respectiv medic ori tehnician veterinar.(2) Comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor are următoarele atribuţii:a)întocmeşte Actul de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 1, şi, respectiv, Actul de moarte - dispariţie şi sacrificare de necesitate a animalelor, conform anexei nr. 4, ca urmare a cercetării la faţa locului; b)solicită Administraţiei Naţionale de Meteorologie certificarea factorului natural care a determinat calamitatea; c)sesizează celelalte instituţii competente potrivit legii în vederea certificării faptului că pagubele sunt produse ca urmare a unor calamităţi naturale, respectiv boli transmisibile ale animalelor; d)efectuează procedurile necesare determinării procentului de distrugere a culturilor; e)întocmeşte Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare, după încheierea ciclului de producţie în sectorul vegetal sau pe baza documentelor de gestiune şi sanitar-veterinare în sectorul zootehnic; f)întocmeşte Procesul-verbal de constatare şi stabilire a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 2, în baza următoarelor documente:

Actul de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 1;

Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare, conform anexei nr. 3;

adresa primită de la Administraţia Naţională de Meteorologie; g)întocmeşte, pentru sectorul zootehnic, după primirea actului de stingere oficială a bolii, o notă de informare asupra apariţiei, evoluţiei şi stingerii bolii, la care se anexează Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare şi documentele oficiale emise de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, conform legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare; h)înaintează conducerii unităţii spre aprobare/avizare documentele justificative. (3) În condiţiile în care valoarea pagubei depăşeşte plafonul valoric ce este aprobat de către ordonatorul terţiar de credite, conform art. 5, conducerea unităţii penitenciare avizează documentaţia şi o înaintează conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor spre aprobare sau avizare.(4) Pentru culturile şi plantaţiile agricole la care daunele nu depăşesc 20% din producţia planificată, comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor din unitate poate propune recalcularea preţului de cost, dacă acest cost nu depăşeşte preţul de pe piaţa liberă.(5) Pentru culturile şi plantaţiile agricole la care daunele depăşesc 20% din producţia planificată, comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor din unitate propune scăderea din evidenţa contabilă a unităţii a valorii pagubelor rezultate din calamităţi naturale. Articolul 5 (1) În sistemul administraţiei penitenciare, competenţa pentru aprobarea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor revine:a)ordonatorului terţiar de credite, până la limita plafonului valoric de 8.000 lei; b)ordonatorului secundar de credite, până la limita plafonului valoric de 20.000 lei; c)ordonatorului principal de credite, pentru pagube ce depăşesc plafonul valoric de 20.000 lei. (2) Aprobarea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse este dispusă de ordonatorul de credite prin decizie sau ordin, după caz.(3) În condiţiile în care valoarea pagubelor depăşeşte plafonul valoric ce poate fi aprobat de către ordonatorul secundar de credite, conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor avizează documentele justificative şi le înaintează spre aprobare ordonatorului principal de credite. Articolul 6Administraţia Naţională a Penitenciarelor verifică şi analizează documentele justificative privind pierderile de producţie şi stabilirea valorii pagubelor, transmise de unităţile subordonate. Articolul 7Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni. ANEXA Nr. 1la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR

Penitenciarul ........ ........... Director unitate,
Nr. .......... din ................ ........ .............

ACT de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali Comisia, constituită conform Deciziei de zi pe unitate nr. ........ ........ ......... din ........ ................ ........ ........, compusă din: 1. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului economico-administrativ - preşedinte; 2. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului logistic - membru; 3. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului contabil - membru; 4. ........ ................ ................ ........ ..............., reprezentant de specialitate (inginer sau tehnician agronom, medic sau tehnician veterinar) - membru În urma efectuării măsurătorilor, comisia a constatat următoarele:

Cultura de ........ ................ .........., înfiinţată pe suprafaţa de ................ ha, a fost calamitată în proporţie de .............%.

Pierderile de producţie au fost provocate de ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... .Comisia propune următoarele măsuri: a)înlocuirea culturii calamitate cu cultura de ........ ..........., în suprafaţă de ....... ha, până la data de ............, prin executarea următoarelor lucrări: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........; b)menţinerea culturii sub observaţie ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ...........; c)completarea cantităţilor de produse agricole distruse, prin acţiunea de ........ ................ ................ ................ ..............; d)alte propuneri: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ .Membrii comisiei ........ ........ ........... ........ ........ ........... ........ ........ ........... ........ ........ ........... Semnături ........ ................ ......... ........ ................ ......... ........ ................ ......... ........ ................ ......... ANEXA Nr. 2la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Penitenciarul ........ ........... Nr. .......... din ................

Se aprobă.
Ordonator de credite,
........ ................ ...........

PROCES-VERBAL nr. ............ din .............. de constatare şi stabilire a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali Încheiat astăzi, ............. Comisia, constituită conform Deciziei de zi pe unitate nr. ........ ................ ......... din ........ ................ .........., compusă din: 1. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului economico-administrativ - preşedinte; 2. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului logistic - membru; 3. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului contabil - membru; 4. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant de specialitate (inginer sau tehnician agronom, medic ori tehnician veterinar) - membru Ne-am întrunit pentru constatarea şi stabilirea pierderilor din calamităţi provocate de ........ ........ ......... . 1. La data de ............ s-a constatat că suprafaţa de ........ cultivată cu .............. a fost calamitată în proporţie de .......%, cultura prezentându-se astfel: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . Producţia medie planificată la această cultură a fost de ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............... . 2. În urma verificării documentelor primare existente s-a constatat că la această cultură, până la momentul producerii evenimentului, s-au efectuat următoarele lucrări:

lucrări de pregătire a terenului efectuate până la însămânţare (plantare): ........ ................ ................ ................ ................... ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............;

însămânţarea (plantarea) suprafeţei de ...... ha, care s-a efectuat în perioada ........ ................ ................ ........ ...............;

lucrări de îngrijire aplicate: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ...............;

alte lucrări efectuate: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. .3. În momentul când s-a produs calamitatea, stadiul de vegetaţie şi de dezvoltare a plantelor se prezenta astfel: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . 4. Împrejurările şi intensitatea factorilor care au produs calamitarea culturii: ........ ................ ................ ................ .......... . 5. În urma efectuării măsurătorilor pentru determinarea procentului de distrugere a culturii evaluate, s-a constatat că faţă de un număr mediu, normal, de .......... plante/ha (mp), un număr de ........ plante/ha (mp) sunt sănătoase şi un număr de ......... plante/ha (mp) sunt distruse. De asemenea, un număr de ........ plante/ha (mp) sunt distruse din alte cauze. Rezultă că pe suprafaţa afectată de calamitate se înregistrează o pierdere de producţie faţă de plan în proporţie de .....%, reprezentând o pierdere totală de producţie de ............ kg. Din pierderea totală, comisia stabileşte că ......% se diminuează pentru neaplicarea măsurilor agrotehnice şi alte cauze subiective, iar pierderea din cauza calamităţilor este de .....%, ceea ce reprezintă o pierdere de producţie de ............. kg. 6. În urma încheierii ciclului de producţie s-a obţinut o cantitate de ............. kg, în valoare de ............. lei (pct. 8 din baza de calcul prevăzută în anexa nr. 3 la instrucţiuni), reprezentând un procent de pierdere de ......... % faţă de totalul cheltuielilor efectuate în valoare de ............ lei (pct. 7 din baza de calcul prevăzută în anexa nr. 3 la instrucţiuni). Comisia propune scăderea din evidenţa contabilă, în contul statului, a cheltuielilor de producţie în valoare de .............. lei, conform bazei de calcul anexate la prezentul proces-verbal. La prezentul proces-verbal s-au anexat următoarele acte: ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal în două exemplare, respectându-se întocmai Instrucţiunile pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor.

Membrii comisiei
(semnăturile)
........ ...........
........ ...........
........ ...........
........ ...........

ANEXA Nr. 3la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Penitenciarul ........ ........ ............

Nr. .......... din .............. Director unitate,
........ ........ ........

BAZĂ DE CALCUL pentru determinarea pierderilor financiare La culturile de ........ ..............., până la data de ........ ..........., când s-a constatat calamitatea, s-au avut în vedere următoarele: 1. Suprafaţa calamitată ........ ................ ........ ......... ha 2. Cheltuieli materiale ........ ................ ........ ........... lei, din care:

sămânţă ........ ................ ................ ........ .......... lei

îngrăşăminte ........ ................ ................ ............ lei

carburanţi ........ ................ ................ ........ ........ lei

alte materiale ........ ................ ................ ........... lei3. Cheltuieli cu lucrările mecanice ........ ........ ......... lei 4. Cheltuieli cu forţa de muncă (inclusiv salariile specialiştilor) ............... lei 5. Cheltuieli indirecte ........ ................ ........ ............ lei 6. Alte cheltuieli ........ ................ ................ ............ lei 7. Total cheltuieli (2 + 3 + 4 + 5 + 6) ........ ............... lei 8. Venituri realizate ........ ................ ........ ............... lei 9. Valoarea pierderilor din calamităţi (7 – 8) ............ lei 10. Procent de pierdere (9 : 7) .......... % Membrii comisiei ........ ........ ......... ........ ........ ......... ........ ........ ......... ........ ........ ......... Contabil, ........ ........ ........ ANEXA Nr. 4la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Unitatea ........ ........ ........

Directorul unităţii
........ ........ ........
(semnătura)

ACT de moarte - dispariţie şi sacrificare de necesitate a animalelor la data de ........ ........ ........ Astăzi, data de mai sus, au fost înregistrate următoarele mortalităţi (de animale)

Nr. crt. Specia/ Categoria Nr. matricol Sex Nr. capete Greutatea totală - kg - Preţ unitar - lei - Valoarea totală - lei - Produse recuperate Cauzele morţii, dispariţiei sau sacrificării de necesitate
cantitate cantitate cantitate
U.M U.M U.M
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Preţ unitar (lei)
Valoarea recuperărilor (lei)
Medic veterinar
........ ........ ........
(semnătura şi parafa)

Comisia: 1. ........ ........ ........ 2. ........ ........ ........ 3. ........ ........ ........



COMENTARII la Ordinul 1891/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1891 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 660 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență? esti in datorii? aveți nevoie de împrumut de urgență pentru a finanța afacerea dvs. ?, ai fost refuzat de banca dvs., vă faceți griji nici mai mult, serviciile noastre sunt Rapid, ușor și împrumuturi Secure acum în orice circumstanțe. Împrumuta până la 2.000 de euro - 1,000.000 euro de azi! Contactati-ne cu informatii de împrumut la acest e-mail: noramildred.loans@hotmail.com Notă: Veți aștepta un răspuns preliminar și finanțare în 24 de ore Salutari. mrs Nora
ANONIM a comentat Hotărârea 28 2005
    Modificat prin: DCC 601 din 2005 ( M.Of. nr. 1022 / 17.11.2005 ) DCC 317 din 2006 ( M.Of. nr. 446 / 23.05.2006 ) DCC 990 din 2008 ( M.Of. nr. 716 / 22.10.2008 ) HS 7 din 2009 ( M.Of. nr. 298 / 07.05.2009 ) HS 12 din 2009 ( M.Of. nr. 435 / 25.06.2009 ) HS 18 din 2011 ( M.Of. nr. 156 / 03.03.2011 ) HS 22 din 2011 ( M.Of. nr. 202 / 23.03.2011 ) HS 25 din 2011 ( M.Of. nr. 246 / 07.04.2011 ) HS 29 din 2011 ( M.Of. nr. 310 / 05.05.2011 ) HS 26 din 2013 ( M.Of. nr. 296 / 23.05.2013 ) HS 18 din 2014 ( M.Of. nr. 176 / 11.03.2014 ) HS 24 din 2014 ( M.Of. nr. 220 / 28.03.2014 ) HS 39 din 2014 ( M.Of. nr. 473 / 27.06.2014 ) HS 8 din 2015 ( M.Of. nr. 126 / 18.02.2015 ) HS 18 din 2015 ( M.Of. nr. 189 / 20.03.2015 ) HS 21 din 2015 ( M.Of. nr. 196 / 24.03.2015 ) HS 25 din 2015 ( M.Of. nr. 217 / 31.03.2015 )
ANONIM a comentat Legea 35 1997
    Modificata si de OUG 48/2014 la 2014.04.30
ANONIM a comentat Ordin 1226 2012
    IN CENTRELE PT. PERSOANE CU DIZABILITATI RESPECTIV CENTRE PT. PERS. VCARSTNICE CARE NECESITA TRATAMENTE SI INGRIJIRI MEDICALE CARE SANT CRITERIILE DE DEPOZITARE A DESEURILOR MEDICALE EX. PEMPERSI SI ETC....
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Hello, I am Mr.Doro Smith loans Service Lender, we are a legit, registered and guaranteed loan company and we give out loans to individuals, companies, government establishments, churches and business organizations and people of all sorts. Are you in need of a loan for any purpose? Are you in a financial problem? Do you need financial solution?.Doro Smith loans Service is the solution to all your financial problems, our loans are easy, cheap, and quick. Contact us today for that loan that you desire, we can arrange any loan to suit your budget at only 3% interest rate. If interested, contact us immediately via email,(dorosmithloanfirm@outlook.com)
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Buna Ziua, Sunt Mr.Doro Smith Lender serviciu credite, suntem o firma de împrumut legit înregistrată și garantate si ne-am da împrumuturi pentru persoane fizice, companii, instituții guvernamentale, biserici și organizații de afaceri și oameni de tot felul. Ești în nevoie de un împrumut pentru orice scop? Esti intr-o problemă financiară? Ai nevoie de o soluție financiară? .Doro Smith împrumuturi Serviciul este soluția la toate problemele tale financiare, creditele noastre sunt ușor, ieftin și rapid. Contactati-ne azi pentru acest împrumut pe care o doriti, putem aranja orice împrumut pentru a se potrivi bugetul dvs. la numai rata dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati, contactati-ne imediat prin e-mail, (dorosmithloanfirm@outlook.com)
maryann alfredo maryann a comentat Legea 165 2013
    Atenție vă rog !!! aveți nevoie de un împrumut de urgență? Ofer o garanție de bază non și non împrumut comision în avans la un interes scăzut de 2%, tot ce trebuie să faceți pentru a obține împrumut este de a înregistează la noi! contactati-ma prin (maryannalfredo@outlook.com)
maryann alfredo maryann a comentat Hotărârea 32 2015
    Atenție vă rog !!! aveți nevoie de un împrumut de urgență? Ofer o garanție de bază non și non împrumut comision în avans la un interes scăzut de 2%, tot ce trebuie să faceți pentru a obține împrumut este de a înregistează la noi! contactati-ma prin (maryannalfredo@outlook.com)
ANONIM a comentat Decretul 346 2015
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1891/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu