Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1891 din 06.06.2013

privind aprobarea Instrucţiunilor pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor
ACT EMIS DE: Ministerul Justitiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 572 din 09 septembrie 2013




Văzând Referatul privind aprobarea Instrucţiunilor pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor,în conformitate cu pct. 2.1.6.3. „Scăderea din gestiune a stocurilor“ din Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere Ordinul ministrului justiţiei nr. 963/C/2005*) „Norme privind organizarea, conducerea şi funcţionarea gospodăriilor agrozootehnice înfiinţate în unităţile din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor“,*) Ordinul ministrului justiţiei nr. 963/C/2005 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul justiţiei emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Instrucţiunile pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate vor lua măsuri pentru îndeplinirea dispoziţiilor prezentului ordin. Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare noii reglementări propuse. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiţiei, Florin Aurel Moţiu, secretar de stat
ANEXĂINSTRUCŢIUNI pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor Articolul 1Valoarea pagubelor produse prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor în gospodăriile agrozootehnice ale unităţilor din sistemul administraţiei penitenciare se scade din evidenţa contabilă a acestor unităţi potrivit procedurii reglementate prin prezentele instrucţiuni. Articolul 2Sunt considerate pagube produse de calamităţi naturale şi, respectiv, de boli transmisibile ale animalelor: a)pierderile de recoltă produse prin acţiunea, pe areale extinse, a unor fenomene naturale, cum sunt: inundaţii, grindină, îngheţ, ploi abundente, vânt puternic, secetă excesivă, incendii şi alte asemenea fenomene; b)pierderile de animale produse ca urmare a unor boli transmisibile ale animalelor şi a unor fenomene naturale, cum sunt: inundaţii, cutremure, incendii datorate descărcărilor electrice, geruri extreme, precum şi alte asemenea fenomene. Articolul 3 (1) Conducerea unităţii penitenciare va informa, în termen de 24 de ore de la producerea fenomenului, conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor despre apariţia calamităţilor naturale sau a bolilor transmisibile ale animalelor.(2) În cazul apariţiei de boli transmisibile ale animalelor, conducerea unităţii penitenciare va anunţa imediat, prin orice modalitate de comunicare, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti. Articolul 4 (1) În vederea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor, la nivelul fiecărei unităţi penitenciare se constituie, prin decizie, o comisie formată din următorii membri: preşedinte, un reprezentant al compartimentului economico-administrativ, reprezentanţi ai compartimentelor logistic şi ai compartimentului contabil şi un inginer sau tehnician agronom, respectiv medic ori tehnician veterinar.(2) Comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor are următoarele atribuţii:a)întocmeşte Actul de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 1, şi, respectiv, Actul de moarte - dispariţie şi sacrificare de necesitate a animalelor, conform anexei nr. 4, ca urmare a cercetării la faţa locului; b)solicită Administraţiei Naţionale de Meteorologie certificarea factorului natural care a determinat calamitatea; c)sesizează celelalte instituţii competente potrivit legii în vederea certificării faptului că pagubele sunt produse ca urmare a unor calamităţi naturale, respectiv boli transmisibile ale animalelor; d)efectuează procedurile necesare determinării procentului de distrugere a culturilor; e)întocmeşte Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare, după încheierea ciclului de producţie în sectorul vegetal sau pe baza documentelor de gestiune şi sanitar-veterinare în sectorul zootehnic; f)întocmeşte Procesul-verbal de constatare şi stabilire a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 2, în baza următoarelor documente:

Actul de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 1;

Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare, conform anexei nr. 3;

adresa primită de la Administraţia Naţională de Meteorologie; g)întocmeşte, pentru sectorul zootehnic, după primirea actului de stingere oficială a bolii, o notă de informare asupra apariţiei, evoluţiei şi stingerii bolii, la care se anexează Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare şi documentele oficiale emise de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, conform legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare; h)înaintează conducerii unităţii spre aprobare/avizare documentele justificative. (3) În condiţiile în care valoarea pagubei depăşeşte plafonul valoric ce este aprobat de către ordonatorul terţiar de credite, conform art. 5, conducerea unităţii penitenciare avizează documentaţia şi o înaintează conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor spre aprobare sau avizare.(4) Pentru culturile şi plantaţiile agricole la care daunele nu depăşesc 20% din producţia planificată, comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor din unitate poate propune recalcularea preţului de cost, dacă acest cost nu depăşeşte preţul de pe piaţa liberă.(5) Pentru culturile şi plantaţiile agricole la care daunele depăşesc 20% din producţia planificată, comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor din unitate propune scăderea din evidenţa contabilă a unităţii a valorii pagubelor rezultate din calamităţi naturale. Articolul 5 (1) În sistemul administraţiei penitenciare, competenţa pentru aprobarea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor revine:a)ordonatorului terţiar de credite, până la limita plafonului valoric de 8.000 lei; b)ordonatorului secundar de credite, până la limita plafonului valoric de 20.000 lei; c)ordonatorului principal de credite, pentru pagube ce depăşesc plafonul valoric de 20.000 lei. (2) Aprobarea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse este dispusă de ordonatorul de credite prin decizie sau ordin, după caz.(3) În condiţiile în care valoarea pagubelor depăşeşte plafonul valoric ce poate fi aprobat de către ordonatorul secundar de credite, conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor avizează documentele justificative şi le înaintează spre aprobare ordonatorului principal de credite. Articolul 6Administraţia Naţională a Penitenciarelor verifică şi analizează documentele justificative privind pierderile de producţie şi stabilirea valorii pagubelor, transmise de unităţile subordonate. Articolul 7Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni. ANEXA Nr. 1la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR

Penitenciarul ........ ........... Director unitate,
Nr. .......... din ................ ........ .............

ACT de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali Comisia, constituită conform Deciziei de zi pe unitate nr. ........ ........ ......... din ........ ................ ........ ........, compusă din: 1. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului economico-administrativ - preşedinte; 2. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului logistic - membru; 3. ........ ................ ................ ................ ........., reprezentant al compartimentului contabil - membru; 4. ........ ................ ................ ........ ..............., reprezentant de specialitate (inginer sau tehnician agronom, medic sau tehnician veterinar) - membru În urma efectuării măsurătorilor, comisia a constatat următoarele:

Cultura de ........ ................ .........., înfiinţată pe suprafaţa de ................ ha, a fost calamitată în proporţie de .............%.

Pierderile de producţie au fost provocate de ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... .Comisia propune următoarele măsuri: a)înlocuirea culturii calamitate cu cultura de ........ ..........., în suprafaţă de ....... ha, până la data de ............, prin executarea următoarelor lucrări: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........; b)menţinerea culturii sub observaţie ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ...........; c)completarea cantităţilor de produse agricole distruse, prin acţiunea de ........ ................ ................ ................ ..............; d)alte propuneri: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ .Membrii comisiei ........ ........ ........... ........ ........ ........... ........ ........ ........... ........ ........ ........... Semnături ........ ................ ......... ........ ................ ......... ........ ................ ......... ........ ................ ......... ANEXA Nr. 2la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Penitenciarul ........ ........... Nr. .......... din ................

Se aprobă.
Ordonator de credite,
........ ................ ...........

PROCES-VERBAL nr. ............ din .............. de constatare şi stabilire a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali Încheiat astăzi, ............. Comisia, constituită conform Deciziei de zi pe unitate nr. ........ ................ ......... din ........ ................ .........., compusă din: 1. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului economico-administrativ - preşedinte; 2. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului logistic - membru; 3. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant al compartimentului contabil - membru; 4. ........ ................ ................ ................ .........., reprezentant de specialitate (inginer sau tehnician agronom, medic ori tehnician veterinar) - membru Ne-am întrunit pentru constatarea şi stabilirea pierderilor din calamităţi provocate de ........ ........ ......... . 1. La data de ............ s-a constatat că suprafaţa de ........ cultivată cu .............. a fost calamitată în proporţie de .......%, cultura prezentându-se astfel: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . Producţia medie planificată la această cultură a fost de ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............... . 2. În urma verificării documentelor primare existente s-a constatat că la această cultură, până la momentul producerii evenimentului, s-au efectuat următoarele lucrări:

lucrări de pregătire a terenului efectuate până la însămânţare (plantare): ........ ................ ................ ................ ................... ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............;

însămânţarea (plantarea) suprafeţei de ...... ha, care s-a efectuat în perioada ........ ................ ................ ........ ...............;

lucrări de îngrijire aplicate: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ...............;

alte lucrări efectuate: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. .3. În momentul când s-a produs calamitatea, stadiul de vegetaţie şi de dezvoltare a plantelor se prezenta astfel: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . 4. Împrejurările şi intensitatea factorilor care au produs calamitarea culturii: ........ ................ ................ ................ .......... . 5. În urma efectuării măsurătorilor pentru determinarea procentului de distrugere a culturii evaluate, s-a constatat că faţă de un număr mediu, normal, de .......... plante/ha (mp), un număr de ........ plante/ha (mp) sunt sănătoase şi un număr de ......... plante/ha (mp) sunt distruse. De asemenea, un număr de ........ plante/ha (mp) sunt distruse din alte cauze. Rezultă că pe suprafaţa afectată de calamitate se înregistrează o pierdere de producţie faţă de plan în proporţie de .....%, reprezentând o pierdere totală de producţie de ............ kg. Din pierderea totală, comisia stabileşte că ......% se diminuează pentru neaplicarea măsurilor agrotehnice şi alte cauze subiective, iar pierderea din cauza calamităţilor este de .....%, ceea ce reprezintă o pierdere de producţie de ............. kg. 6. În urma încheierii ciclului de producţie s-a obţinut o cantitate de ............. kg, în valoare de ............. lei (pct. 8 din baza de calcul prevăzută în anexa nr. 3 la instrucţiuni), reprezentând un procent de pierdere de ......... % faţă de totalul cheltuielilor efectuate în valoare de ............ lei (pct. 7 din baza de calcul prevăzută în anexa nr. 3 la instrucţiuni). Comisia propune scăderea din evidenţa contabilă, în contul statului, a cheltuielilor de producţie în valoare de .............. lei, conform bazei de calcul anexate la prezentul proces-verbal. La prezentul proces-verbal s-au anexat următoarele acte: ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal în două exemplare, respectându-se întocmai Instrucţiunile pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor.

Membrii comisiei
(semnăturile)
........ ...........
........ ...........
........ ...........
........ ...........

ANEXA Nr. 3la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Penitenciarul ........ ........ ............

Nr. .......... din .............. Director unitate,
........ ........ ........

BAZĂ DE CALCUL pentru determinarea pierderilor financiare La culturile de ........ ..............., până la data de ........ ..........., când s-a constatat calamitatea, s-au avut în vedere următoarele: 1. Suprafaţa calamitată ........ ................ ........ ......... ha 2. Cheltuieli materiale ........ ................ ........ ........... lei, din care:

sămânţă ........ ................ ................ ........ .......... lei

îngrăşăminte ........ ................ ................ ............ lei

carburanţi ........ ................ ................ ........ ........ lei

alte materiale ........ ................ ................ ........... lei3. Cheltuieli cu lucrările mecanice ........ ........ ......... lei 4. Cheltuieli cu forţa de muncă (inclusiv salariile specialiştilor) ............... lei 5. Cheltuieli indirecte ........ ................ ........ ............ lei 6. Alte cheltuieli ........ ................ ................ ............ lei 7. Total cheltuieli (2 + 3 + 4 + 5 + 6) ........ ............... lei 8. Venituri realizate ........ ................ ........ ............... lei 9. Valoarea pierderilor din calamităţi (7 – 8) ............ lei 10. Procent de pierdere (9 : 7) .......... % Membrii comisiei ........ ........ ......... ........ ........ ......... ........ ........ ......... ........ ........ ......... Contabil, ........ ........ ........ ANEXA Nr. 4la instrucţiuni MINISTERUL JUSTIŢIEI ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Unitatea ........ ........ ........

Directorul unităţii
........ ........ ........
(semnătura)

ACT de moarte - dispariţie şi sacrificare de necesitate a animalelor la data de ........ ........ ........ Astăzi, data de mai sus, au fost înregistrate următoarele mortalităţi (de animale)

Nr. crt. Specia/ Categoria Nr. matricol Sex Nr. capete Greutatea totală - kg - Preţ unitar - lei - Valoarea totală - lei - Produse recuperate Cauzele morţii, dispariţiei sau sacrificării de necesitate
cantitate cantitate cantitate
U.M U.M U.M
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Preţ unitar (lei)
Valoarea recuperărilor (lei)
Medic veterinar
........ ........ ........
(semnătura şi parafa)

Comisia: 1. ........ ........ ........ 2. ........ ........ ........ 3. ........ ........ ........


COMENTARII la Ordinul 1891/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1891 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 70 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Legea 112 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Ordin 1073 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Decizia 296 2013
    Bine ati venit la (FRED FINANCIAL LOAN COMPANY) Un serviciu personalizat pentru toate nevoile dvs. financiare. Am Furnizor Liberal Investment Company oferă credite la rată scăzută a dobânzii de 3%, oferim împrumuturi like_ (1) Credite personale (2) Credite de consolidare a datoriei (3) Capital de Risc (4) Credite pentru afaceri (5) Învățământul de împrumut (6) Home Loan Credite pentru orice motiv și nevoile imediate !. cu o perioadă maximă de mai mulți ani ca un debitor poate plăti înapoi. Ai fost refuzat de banca dumneavoastră? Nu aveți rău de credit? Ai facturi neplătite? Ești în datorii? Ai nevoie pentru a configura o afacere? Nu vă faceți griji pentru că suntem aici pentru a oferi împrumuturi cu dobândă redusă. Împrumuturi noastre variază de la 30.000 USD 900 dolari, 000,000.00 ... De asemenea, oferim împrumuturi din Statele Unite și de lire sterline Dolari euro și alte monede !! Acest mic ... umple și trimite înapoi la e-mail meu fred.lavinton@financier.com 1 Numele Dvs. complet: _______ Adresa 2 Contact: _______ 3 Țara de reședință: ______ 4 Suma de împrumut Obligatoriu: ________ 5 Durata: _____ 6 Gen: _____ 7 Ocupatia: ________ 8 Venitul lunar: _______ 9 Data nasterii: ________ Numărul 10.Telephone: _________ In-Service, e-mail pentru a companiei noastre din nou fred.lavinton@financier.com Dl Bravo
ANONIM a comentat Ordin 2572 2014
     Obținerea unui împrumut a devenit o decizie financiară dificilă pentru a face din cauza provocărilor pe care le implică mai ales atunci când trebuie să ia în considerare garanțiile ridicat cerut de către organismele financiare care oferă pentru a ajuta sau de mare interes procent atunci când te gândești de a plăti înapoi. Ești ca atare?Vestea bună este că sunt acum, oferind toate tipurile de credite de astăzi, la dobândă de 3%, cu nici o garanție și aprobare ușor. Împrumut noastră variază de la 1000 la 1.000.000.000.000 de euro și este sigur și securizat. ne puteti contacta astăzi la collinspay@outlook.com pentru informații privind modul de aplicare și de a fi siguri, veți obține împrumutul va căuta ca satisfactia ta este prioritatea noastră cea mai mare.
ANONIM a comentat Hotărârea 470 2014
    cum pot afla cum se completeaza Anexa 1 ? un exemplu are cineva? Va multumesc anticipat.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna companie de împrumut financiar, am să-ți spun că acest lucru este o firmă de creditare, care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2%, la persoanele / organizațiile de afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de împrumuturi persoanelor minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii: -email: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 1142 2014
    Ești în orice fel de dificultăți financiare? Ai nevoie de un împrumut pentru de consolidare a datoriei, constructii, credit imobiliar, refinanța, personal scop de afaceri sau bani de urgență? Ești un om de afaceri sau femeile care sunt de planificare pentru a extinde afacerea lui sau a ei, noi oferim împrumut de toate tipurile. Daca sunteti interesati contactati-ne azi prin danielbryan220@gmail.com cu informațiile de mai jos. NUMELE COMPLET: ȚARA: Suma de împrumut NECESARE: Durata de împrumut: Venitul lunar: TELEFON: Multumesc, dl Daniel
ANONIM a comentat Legea 22 1969
    ESTE PERFECT VALABILA
ANONIM a comentat Ordin 1142 2014
    Ești în orice fel de dificultăți financiare? Ai nevoie de un împrumut pentru de consolidare a datoriei, constructii, credit imobiliar, refinanța, personal scop de afaceri sau bani de urgență? Ești un om de afaceri sau femeile care sunt de planificare pentru a extinde afacerea lui sau a ei, noi oferim împrumut de toate tipurile. Daca sunteti interesati contactati-ne azi prin danielbryan220@gmail.com cu informațiile de mai jos. NUMELE COMPLET: ȚARA: Suma de împrumut NECESARE: Durata de împrumut: Venitul lunar: TELEFON: Multumesc, dl Daniel
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1891/2013
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu