Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1652 din 30 noiembrie 2010

privind aprobarea formatului standard al bugetului, anexa la contractul de finantare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea fortei de munca, denumita „Bani pentru completarea echipei", al schemei de ajutor de stat pentru formare profesionala generala si specifica, denumita „Bani pentru formare profesionala", si al schemei de ajutor de minimis „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor"

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 849 din 17 decembrie 2010



Având în vedere:

- Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata comuna în aplicarea art. 87 si 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare);

- Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 si 88 din tratat ajutoarelor de minimis;

- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 308/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru ocuparea fortei de munca „Bani pentru completarea echipei";

- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 309/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru formare profesionala generala si specifica „Bani pentru formare profesionala";

- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 310/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor";

- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 294/2010 privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat si ajutor de minimis „Angajati mai multi, mai competenti, mai sanatosi - 3 propuneri în sprijinul angajatilor tai: Bani pentru completarea echipei; Bani pentru formare profesionala; Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" necesar implementarii Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";

- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 448/2010 privind aprobarea modelelor de contracte aferente Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat si ajutor de minimis „Angajati mai multi, mai competenti, mai sanatosi - 3 propuneri în sprijinul angajatilor tai: Bani pentru completarea echipei; Bani pentru formare profesionala; Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor", necesar implementarii Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";

- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013",

în baza art. 12 din Hotarârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Prin prezentul ordin se aproba:

a)  formatul standard al bugetului, anexa la contractul de finantare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea fortei de munca, denumita „Bani pentru completarea echipei", prevazut în anexa nr. 1;

b)  formatul standard al bugetului, anexa la contractul de finantare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru formare profesionala generala si specifica, denumita „Bani pentru formare profesionala", prevazut în anexa nr. 2;

c)  formatul standard al bugetului, anexa la contractul de finantare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de minimis, denumita „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor", prevazut în anexa nr. 3.

Art. 2. - (1) In termen de 15 zile de la data publicarii prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea fortei de munca, denumita „Bani pentru completarea echipei" - liniile de finantare nr. 73 „Sprijin financiar pentru ocupare" si nr. 74 „Sprijin financiar pentru ocuparea persoanelor din mediul rural", au obligatia initierii unui act aditional privind modificarea bugetului în conformitate cu formatul standard prevazut în anexa nr. 1.

(2) In vederea încadrarii corespunzatoare a cheltuielilor eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în conformitate cu prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea fortei de munca, denumita „Bani pentru completarea echipei" - liniile de finantare nr. 73 „Sprijin financiar pentru ocupare" si nr. 74 „Sprijin financiar pentru ocuparea persoanelor din mediul rural" -, vor utiliza Ghidul de completare a bugetului prevazut în anexa nr. 4.

Art. 3. - (1) In termen de 15 zile de la data publicarii prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru formare profesionala generala si specifica, denumita „Bani pentru formare profesionala" - liniile de finantare nr. 75 „Programe de mentorat pentru tinerii angajati", nr. 76 „Calificarea/Recalificarea angajatilor proprii" si nr. 77 „Specializarea/Perfectionarea angajatilor proprii" -, au obligatia initierii unui act aditional privind modificarea bugetului în conformitate cu formatul standard prevazut în anexa nr. 2.

(2) In vederea încadrarii corespunzatoare a cheltuielilor eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în conformitate cu prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru formare profesionala generala si specifica, denumita „Bani pentru formare profesionala" - liniile de finantare nr. 75 „Programe de mentorat pentru tinerii angajati", nr. 76 „Calificarea/Recalificarea angajatilor proprii" si nr. 77 „Specializarea/Perfectionarea angajatilor proprii" -, vor utiliza Ghidul de completare a bugetului prevazut în anexa nr. 5.

Art. 4. - (1) In termen de 15 zile de la data publicarii prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de minimis din cadrul schemei de ajutor de minimis pentru asigurarea sanatatii si securitatii la locul de munca, denumita „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" - linia de finantare nr. 78 „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" -, au obligatia initierii unui act aditional privind modificarea bugetului în conformitate cu formatul standard prevazut în anexa nr. 3.

(2) In vederea încadrarii corespunzatoare a cheltuielilor eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în conformitate cu prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de minimis din cadrul schemei de ajutor de minimis pentru asigurarea sanatatii si securitatii la locul de munca, denumita „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" - linia de finantare nr. 78  „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" -, vor utiliza Ghidul de completare a bugetului prevazut în anexa nr. 6.

Art. 5. -Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 6. - Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Directia generala Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, si organismele intermediare POSDRU vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 7. - Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,

Ioan Nelu Botis

ANEXA Nr. 1

ANEXA 2:

Bugetul proiectului

Denumirea aplicantului:

Codul proiectului:

Titlul proiectului:

Categorii/Subcategorii de cheltuieli

Total  (fara TVA)

- lei -

1. Cheltuieli salariale

2. Cheltuieli generate de încadrarea în munca a lucratorilor cu handicap, din care:

2.1. Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din total costuri eligibile)

3. Alte cheltuieli suplimentare (maximum 5% din costurile prevazute la pct. 1 si 2)

I. Asistenta financiara nerambursabila

II. Contributia eligibila a solicitantului

III. Valoarea totala eligibila, din care:

Valoarea activitatilor subcontractate/externalizate (maximum 30% din valoarea eligibila a proiectului)

IV. TVA nedeductibila estimata

V. Valoarea totala a proiectului

ANEXA Nr. 2

ANEXA 2:

Bugetul proiectului

Denumirea aplicantului:

Codul proiectului:

Titlul proiectului:

Categorii/Subcategorii de cheltuieli

Total  (fara TVA)

- lei -

a) Costurile de personal ale formatorilor

b) Costuri de deplasare pentru formatorii si participantii la formare, inclusiv cazare

c) Alte cheltuieli curente, precum cele pentru materiale si furnituri direct legate de proiect

d) Amortizarea instrumentelor si echipamentelor, în masura în care acestea sunt utilizate exclusiv pentru proiectul de formare

e) Costul serviciilor de îndrumare si consiliere privind proiectul de formare

f) Costurile de personal ale participantilor

g) Costuri indirecte generale, din care:

Cheltuieli generale de administratie [maximum 5% din cheltuielile prevazute la lit. a)-f) si h)] si închiriere

Inchiriere (locatii, bunuri)

h) Alte cheltuieli suplimentare [maximum 5% din cheltuielile prevazute la lit. a)-f)]

I. Asistenta financiara nerambursabila

II. Contributia eligibila a solicitantului

III. Valoarea totala eligibila, din care:

Valoarea activitatilor subcontractate/externalizate (maximum 60% din valoarea eligibila a proiectului)

IV. TVA nedeductibila estimata

V. Valoarea totala a proiectului

ANEXA Nr. 3

ANEXA 2:

Bugetul proiectului

Denumirea aplicantului:

Codul proiectului:

Titlul proiectului:

Categorii/Subcategorii de cheltuieli

Total

(fara TVA) - lei -

a) Cheltuieli cu personalul

b) Cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna

c) Cheltuieli aferente managementului de proiect

d) Taxe

e) Cheltuieli financiare si juridice

f) Cheltuieli pentru închirieri, amortizari si leasing

g) Subventii si burse

h) Cheltuieli generale de administratie

i) Cheltuieli de informare si publicitate

j) Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din valoarea totala a ajutorului acordat)

I. Asistenta financiara nerambursabila

II. Contributia eligibila a solicitantului

III. Valoarea totala eligibila, din care:

Valoarea activitatilor subcontractate/externalizate (maximum 60% din valoarea eligibila a proiectului)

IV. TVA nedeductibila estimata

V. Valoarea totala a proiectului

ANEXA Nr. 4

Ghid de completare a bugetului - corespondenta dintre categoriile de cheltuieli eligibile prezentate în Ghidul solicitantului si în ordinul de cheltuieli eligibile

Cheltuieli eligibile

prevazute în Ghidul

solicitantului

Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial

„Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"

nr. pct. din anexa nr. 6

Denumirea punctului

1. Cheltuieli salariale

7.2 lit. b)

7.8

Subventii (ajutoare, premii) pentru plata salariilor pentru nou-angajati, pe o perioada stabilita în Ghidul solicitantului

Subventii (ajutoare, premii) pentru servicii sociale de îngrijire pentru persoanele dependente (batrâni, copii, persoane cu dizabilitati)

2.  Cheltuieli  generate de încadrarea în munca a lucratorilor cu handicap, din care:

1.1

1.3

2.1

3

Salarii si asimilate acestora

Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si cheltuielilor asimilate acestora

(contributii angajati si angajator)

Transport de persoane (personal propriu, participanti, alte persoane)

Cheltuieli pentru derularea proiectului

2.1. Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din total costuri eligibile)

10

Cheltuieli de tip FEDR

3. Alte cheltuieli suplimentare (maximum 5% din costurile prevazute la pct. 1 si 2)

1.1

1.3

2.1

2.3

2.4

3

4

9

Salarii si asimilate acestora

Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si cheltuielilor asimilate acestora

(contributii angajati si angajator)

Transport de persoane (personal propriu, participanti, alte persoane)

Cazare

Diurna

Cheltuieli pentru derularea proiectului

Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate

Cheltuieli de informare si publicitate

ANEXA Nr. 5

Ghid de completare a bugetului - corespondenta dintre categoriile de cheltuieli eligibile prezentate în Ghidul solicitantului si în ordinul de cheltuieli eligibile

Cheltuieli eligibile

prevazute în Ghidul

solicitantului

Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial

„Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"

nr. pct. din anexa nr. 6

Denumirea punctului

a) Costurile de personal ale formatorilor

1.1

1.2

1.3

4

Salarii si asimilate acestora

Onorarii (inclusiv taxele si contributiile sociale aferente conform legislatiei în vigoare)

Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si cheltuielilor asimilate acestora

(contributii angajati si angajatori)

Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate

b) Costuri de deplasare pentru formatorii si participantii la formare, inclusiv cazare

2.1

2.3

2.4

Transport de persoane (personal propriu, participanti, alte persoane)

Cazare

Diurna

c) Alte cheltuieli curente, precum celepentru materiale    si furnituri direct legate de proiect

3

Cheltuieli pentru derularea proiectului

d) Amortizarea instrumentelor si echipamentelor, în masura în care acestea sunt utilizate exclusiv pentru proiectul de formare

8

Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie

e) Costul serviciilor de îndrumare si consiliere privind    proiectul de formare

4

Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate

f) Costurile de personal ale participantilor

7.2

lit. c)

Alocatii financiare pentru întreprinderile ai caror angajati sunt implicati în programe de formare profesionala continua, în vederea suplinirii absentei acestora în perioada de formare

g) Costuri  indirecte generale

8 6.1

Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie Inchiriere (locatii, bunuri)

h) Alte cheltuieli suplimentare (maximum 5% din cheltuielile prevazute la lit. a)-f)

1.1

1.3

3

4

5

9

Salarii si asimilate acestora

Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si cheltuielilor asimilate acestora

(contributii angajati si angajatori)

Cheltuieli pentru derularea proiectului

Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate (externalizate)

Taxe

Cheltuieli de informare si publicitate

ANEXA Nr. 6

Ghid de completare a bugetului - corespondenta dintre categoriile de cheltuieli eligibile prezentate în Ghidul solicitantului si în ordinul de cheltuieli eligibile

Cheltuieli eligibile

prevazute în Ghidul

solicitantului

Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial

„Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"

nr. pct. din anexa nr. 6

Denumirea punctului

a) Cheltuieli cu personalul

1.1

1.3

7.2

lit. c)

4

Salarii si asimilate acestora

Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si cheltuielilor asimilate acestora

(contributii angajati si angajatori)

alocatii financiare pentru întreprinderile ai caror angajati sunt implicati în programe de formare profesionala continua, în vederea suplinirii absentei acestora în perioada de formare

Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate

b) Cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna

2.1

2.3

2.4

Transport de persoane (personal propriu, participanti, alte persoane)

Cazare

Diurna

c) Cheltuieli  aferente managementului de proiect

3

Cheltuieli pentru derularea proiectului

d) Taxe

5

Taxe

e) Cheltuieli financiare si juridice

8

Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie

f) Cheltuieli  pentru închirieri, amortizari si leasing

6

Cheltuieli pentru închirieri si leasing, necesare derularii activitatilor proiectului

g) Subventii si burse

7

Subventii (ajutoare, premii) si burse

h) Cheltuieli generale de administratie

8

Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie

i) Cheltuieli de informare si publicitate

9

Cheltuieli de informare si publicitate

j) Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din valoarea totala a ajutorului acordat)

10

Cheltuieli de tip FEDR


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1652/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1652 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1652/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu