ORDIN Nr. 1652
din 30 noiembrie 2010
privind aprobarea formatului
standard al bugetului, anexa la contractul de finantare încheiat pentru
proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea fortei de
munca, denumita „Bani pentru completarea echipei", al schemei de ajutor de
stat pentru formare profesionala generala si specifica, denumita „Bani pentru
formare profesionala", si al schemei de ajutor de minimis „Bani pentru
sanatatea si siguranta salariatilor"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 849 din 17 decembrie 2010
Având în vedere:
- Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6
august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata
comuna în aplicarea art. 87 si 88 din tratat (Regulament general de exceptare
pe categorii de ajutoare);
- Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15
decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 si 88 din tratat ajutoarelor de
minimis;
- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale nr. 308/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru
ocuparea fortei de munca „Bani pentru completarea echipei";
- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale nr. 309/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru formare
profesionala generala si specifica „Bani pentru formare profesionala";
- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale nr. 310/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis „Bani
pentru sanatatea si siguranta salariatilor";
- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale nr. 294/2010 privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru cereri de
ajutor de stat si ajutor de minimis „Angajati mai multi, mai competenti,
mai sanatosi - 3 propuneri în sprijinul angajatilor tai: Bani pentru
completarea echipei; Bani pentru formare profesionala; Bani pentru sanatatea si
siguranta salariatilor" necesar implementarii Programului operational
sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale nr. 448/2010 privind aprobarea modelelor de contracte aferente Ghidului
solicitantului pentru cereri de ajutor de stat si ajutor de minimis „Angajati
mai multi, mai competenti, mai sanatosi - 3 propuneri în sprijinul angajatilor
tai: Bani pentru completarea echipei; Bani pentru formare profesionala; Bani
pentru sanatatea si siguranta salariatilor", necesar implementarii
Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane
2007-2013";
- Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea
regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul
operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial „Dezvoltarea
resurselor umane 2007-2013",
în baza art. 12 din Hotarârea Guvernului nr. 11/2009
privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Prin prezentul ordin se aproba:
a) formatul standard al bugetului, anexa la contractul
de finantare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de
stat pentru ocuparea fortei de munca, denumita „Bani pentru completarea
echipei", prevazut în anexa nr. 1;
b) formatul standard al bugetului, anexa la contractul
de finantare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de
stat pentru formare profesionala generala si specifica, denumita „Bani pentru
formare profesionala", prevazut în anexa nr. 2;
c) formatul standard al bugetului, anexa la contractul
de finantare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de
minimis, denumita „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor",
prevazut în anexa nr. 3.
Art. 2. - (1) In termen de 15 zile de la data publicarii
prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din
cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea fortei de munca, denumita
„Bani pentru completarea echipei" - liniile de finantare nr. 73 „Sprijin
financiar pentru ocupare" si nr. 74 „Sprijin financiar pentru ocuparea
persoanelor din mediul rural", au obligatia initierii unui act aditional
privind modificarea bugetului în conformitate cu formatul standard prevazut în
anexa nr. 1.
(2) In vederea încadrarii corespunzatoare a cheltuielilor
eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în conformitate cu
prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului operational
sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii semnatari ai
contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru
ocuparea fortei de munca, denumita „Bani pentru completarea echipei" -
liniile de finantare nr. 73 „Sprijin financiar pentru ocupare" si nr. 74
„Sprijin financiar pentru ocuparea persoanelor din mediul rural" -, vor
utiliza Ghidul de completare a bugetului prevazut în anexa nr. 4.
Art. 3. - (1) In termen de 15 zile de la data publicarii
prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din
cadrul schemei de ajutor de stat pentru formare profesionala generala si
specifica, denumita „Bani pentru formare profesionala" - liniile de
finantare nr. 75 „Programe de mentorat pentru tinerii angajati", nr. 76
„Calificarea/Recalificarea angajatilor proprii" si nr. 77
„Specializarea/Perfectionarea angajatilor proprii" -, au obligatia
initierii unui act aditional privind modificarea bugetului în conformitate cu
formatul standard prevazut în anexa nr. 2.
(2) In vederea încadrarii corespunzatoare a
cheltuielilor eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în
conformitate cu prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului
operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii
semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de
stat pentru formare profesionala generala si specifica, denumita „Bani pentru
formare profesionala" - liniile de finantare nr. 75 „Programe de mentorat
pentru tinerii angajati", nr. 76 „Calificarea/Recalificarea angajatilor
proprii" si nr. 77 „Specializarea/Perfectionarea angajatilor proprii"
-, vor utiliza Ghidul de completare a bugetului prevazut în anexa nr. 5.
Art. 4. - (1) In termen de 15 zile de la data publicarii
prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de
minimis din cadrul schemei de ajutor de minimis pentru asigurarea
sanatatii si securitatii la locul de munca, denumita „Bani pentru sanatatea si
siguranta salariatilor" - linia de finantare nr. 78 „Bani pentru sanatatea
si siguranta salariatilor" -, au obligatia initierii unui act aditional
privind modificarea bugetului în conformitate cu formatul standard prevazut în
anexa nr. 3.
(2) In vederea încadrarii corespunzatoare a
cheltuielilor eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în
conformitate cu prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului
operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii
semnatari ai contractelor de ajutor de minimis din cadrul schemei de
ajutor de minimis pentru asigurarea sanatatii si securitatii la locul de
munca, denumita „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" - linia
de finantare nr. 78 „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" -,
vor utiliza Ghidul de completare a bugetului prevazut în anexa nr. 6.
Art. 5. -Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 6. - Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale, prin Directia generala Autoritatea de management pentru Programul
operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, si organismele
intermediare POSDRU vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
ANEXA Nr. 1
ANEXA 2:
Bugetul proiectului
Denumirea aplicantului:
Codul proiectului:
Titlul proiectului:
Categorii/Subcategorii de cheltuieli
|
Total (fara TVA)
- lei -
|
1. Cheltuieli salariale
|
|
2. Cheltuieli generate de încadrarea în munca a lucratorilor cu
handicap, din care:
|
|
2.1. Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din total costuri
eligibile)
|
|
3. Alte cheltuieli suplimentare (maximum 5% din costurile
prevazute la pct. 1 si 2)
|
|
I. Asistenta financiara nerambursabila
|
|
II. Contributia eligibila a solicitantului
|
|
III. Valoarea totala eligibila, din care:
|
|
Valoarea activitatilor subcontractate/externalizate (maximum 30%
din valoarea eligibila a proiectului)
|
|
IV. TVA nedeductibila estimata
|
|
V. Valoarea totala a proiectului
|
|
ANEXA Nr. 2
ANEXA 2:
Bugetul proiectului
Denumirea aplicantului:
Codul proiectului:
Titlul proiectului:
Categorii/Subcategorii de cheltuieli
|
Total (fara TVA)
- lei -
|
a) Costurile de personal ale formatorilor
|
|
b) Costuri de deplasare pentru formatorii si participantii la
formare, inclusiv cazare
|
|
c) Alte cheltuieli curente, precum cele pentru materiale si
furnituri direct legate de proiect
|
|
d) Amortizarea instrumentelor si echipamentelor, în masura în care
acestea sunt utilizate exclusiv pentru proiectul de formare
|
|
e) Costul serviciilor de îndrumare si consiliere privind proiectul
de formare
|
|
f) Costurile de personal ale participantilor
|
|
g) Costuri indirecte generale, din care:
|
|
Cheltuieli generale de administratie [maximum 5% din cheltuielile
prevazute la lit. a)-f) si h)] si închiriere
|
|
Inchiriere (locatii, bunuri)
|
|
h) Alte cheltuieli suplimentare [maximum 5% din cheltuielile
prevazute la lit. a)-f)]
|
|
I. Asistenta financiara nerambursabila
|
|
II. Contributia eligibila a solicitantului
|
|
III. Valoarea totala eligibila, din care:
|
|
Valoarea activitatilor subcontractate/externalizate (maximum 60%
din valoarea eligibila a proiectului)
|
|
IV. TVA nedeductibila estimata
|
|
V. Valoarea totala a proiectului
|
|
ANEXA Nr. 3
ANEXA 2:
Bugetul proiectului
Denumirea aplicantului:
Codul proiectului:
Titlul proiectului:
Categorii/Subcategorii de cheltuieli
|
Total
(fara TVA) - lei -
|
a) Cheltuieli cu personalul
|
|
b) Cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna
|
|
c) Cheltuieli aferente managementului de proiect
|
|
d) Taxe
|
|
e) Cheltuieli financiare si juridice
|
|
f) Cheltuieli pentru închirieri, amortizari si leasing
|
|
g) Subventii si burse
|
|
h) Cheltuieli generale de administratie
|
|
i) Cheltuieli de informare si publicitate
|
|
j) Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din valoarea totala a
ajutorului acordat)
|
|
I. Asistenta financiara nerambursabila
|
|
II. Contributia eligibila a solicitantului
|
|
III. Valoarea totala eligibila, din care:
|
|
Valoarea activitatilor subcontractate/externalizate (maximum 60%
din valoarea eligibila a proiectului)
|
|
IV. TVA nedeductibila estimata
|
|
V. Valoarea totala a proiectului
|
|
ANEXA Nr. 4
Ghid de completare a bugetului - corespondenta dintre categoriile de cheltuieli eligibile
prezentate în Ghidul solicitantului si în ordinul de cheltuieli eligibile
Cheltuieli eligibile
prevazute în Ghidul
solicitantului
|
Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului
finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de
eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operatiunilor
finantate prin Programul operational sectorial
„Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"
|
nr. pct. din anexa nr. 6
|
Denumirea punctului
|
1. Cheltuieli salariale
|
7.2 lit. b)
7.8
|
Subventii (ajutoare, premii) pentru plata salariilor pentru
nou-angajati, pe o perioada stabilita în Ghidul solicitantului
Subventii (ajutoare, premii) pentru servicii sociale de îngrijire
pentru persoanele dependente (batrâni, copii, persoane cu dizabilitati)
|
2. Cheltuieli generate de încadrarea în munca a lucratorilor cu
handicap, din care:
|
1.1
1.3
2.1
3
|
Salarii si asimilate acestora
Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si
cheltuielilor asimilate acestora
(contributii angajati si angajator)
Transport de persoane (personal propriu, participanti, alte
persoane)
Cheltuieli pentru derularea proiectului
|
2.1. Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din total costuri
eligibile)
|
10
|
Cheltuieli de tip FEDR
|
3. Alte cheltuieli suplimentare (maximum 5% din costurile
prevazute la pct. 1 si 2)
|
1.1
1.3
2.1
2.3
2.4
3
4
9
|
Salarii si asimilate acestora
Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si
cheltuielilor asimilate acestora
(contributii angajati si angajator)
Transport de persoane (personal propriu, participanti, alte
persoane)
Cazare
Diurna
Cheltuieli pentru derularea proiectului
Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate
Cheltuieli de informare si publicitate
|
ANEXA Nr. 5
Ghid de completare a bugetului - corespondenta dintre categoriile de cheltuieli eligibile
prezentate în Ghidul solicitantului si în ordinul de cheltuieli eligibile
Cheltuieli eligibile
prevazute în Ghidul
solicitantului
|
Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al
ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea
regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul
operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial
„Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"
|
nr. pct. din anexa nr. 6
|
Denumirea punctului
|
a) Costurile de personal ale formatorilor
|
1.1
1.2
1.3
4
|
Salarii si asimilate acestora
Onorarii (inclusiv taxele si contributiile sociale aferente
conform legislatiei în vigoare)
Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si
cheltuielilor asimilate acestora
(contributii angajati si angajatori)
Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate
|
b) Costuri de deplasare pentru formatorii si participantii la
formare, inclusiv cazare
|
2.1
2.3
2.4
|
Transport de persoane (personal propriu, participanti, alte
persoane)
Cazare
Diurna
|
c) Alte cheltuieli curente, precum celepentru materiale si
furnituri direct legate de proiect
|
3
|
Cheltuieli pentru derularea proiectului
|
d) Amortizarea instrumentelor si echipamentelor, în masura în care
acestea sunt utilizate exclusiv pentru proiectul de formare
|
8
|
Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie
|
e) Costul serviciilor de îndrumare si consiliere privind
proiectul de formare
|
4
|
Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate
|
f) Costurile de personal ale participantilor
|
7.2
lit. c)
|
Alocatii financiare pentru întreprinderile ai caror angajati sunt
implicati în programe de formare profesionala continua, în vederea suplinirii
absentei acestora în perioada de formare
|
g) Costuri indirecte generale
|
8 6.1
|
Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie
Inchiriere (locatii, bunuri)
|
h) Alte cheltuieli suplimentare (maximum 5% din cheltuielile
prevazute la lit. a)-f)
|
1.1
1.3
3
4
5
9
|
Salarii si asimilate acestora
Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si
cheltuielilor asimilate acestora
(contributii angajati si angajatori)
Cheltuieli pentru derularea proiectului
Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate (externalizate)
Taxe
Cheltuieli de informare si publicitate
|
ANEXA Nr. 6
Ghid de completare a bugetului - corespondenta dintre categoriile de cheltuieli eligibile
prezentate în Ghidul solicitantului si în ordinul de cheltuieli eligibile
Cheltuieli eligibile
prevazute în Ghidul
solicitantului
|
Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al
ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea
regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul
operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial
„Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"
|
nr. pct. din anexa nr. 6
|
Denumirea punctului
|
a) Cheltuieli cu personalul
|
1.1
1.3
7.2
lit. c)
4
|
Salarii si asimilate acestora
Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si
cheltuielilor asimilate acestora
(contributii angajati si angajatori)
alocatii financiare pentru întreprinderile ai caror angajati sunt
implicati în programe de formare profesionala continua, în vederea suplinirii
absentei acestora în perioada de formare
Cheltuieli aferente activitatilor subcontractate
|
b) Cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna
|
2.1
2.3
2.4
|
Transport de persoane (personal propriu, participanti, alte
persoane)
Cazare
Diurna
|
c) Cheltuieli aferente managementului de proiect
|
3
|
Cheltuieli pentru derularea proiectului
|
d) Taxe
|
5
|
Taxe
|
e) Cheltuieli financiare si juridice
|
8
|
Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie
|
f) Cheltuieli pentru închirieri, amortizari si leasing
|
6
|
Cheltuieli pentru închirieri si leasing, necesare derularii
activitatilor proiectului
|
g) Subventii si burse
|
7
|
Subventii (ajutoare, premii) si burse
|
h) Cheltuieli generale de administratie
|
8
|
Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie
|
i) Cheltuieli de informare si publicitate
|
9
|
Cheltuieli de informare si publicitate
|
j) Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din valoarea totala a
ajutorului acordat)
|
10
|
Cheltuieli de tip FEDR
|