ORDIN Nr. 1628
din 24 septembrie 2007
privind aprobarea modelului
contractului de administrare a spitalului public din reteaua Ministerului
Sanatatii Publice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 679 din 5 octombrie 2007
In conformitate cu prevederile art. 183 alin. (5) şi
(8) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr.
862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu
modificările şi completările ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei
generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr.
E.N. 9.909 din 23 septembrie 2007,
ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă modelul contractului de
administrare a spitalului public din reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice,
încheiat între managerul, persoană fizică, din spitalul public şi membrii
comitetului director respectiv, prevăzut în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii
Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti,
precum şi spitalele publice din reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice vor duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXĂ
CONTRACT DE ADMINISTRARE
a
Spitalului..............................................
I. Părţile contractului
1.
Domnul/Doamna........................................................................................,
managerul Spitalului................................................., pe de o parte, şi
2.
Domnul/Doamna................................................................................................................, membru al comitetului director,
domiciliat/domiciliată în
......................................................., str ................................................................
nr........................, judeţul/sectorul
................................................, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate
seria...............nr .............................,
codul numeric personal.................................................................,
în calitate de(funcţia specifică în comitetul
director ).................................................................................
în cadrul Spitalului..............................................,
pe de altă parte,
am convenit încheierea prezentului contract de
administrare.
II. Obiectul contractului
Organizarea şi conducerea activităţii Spitalului
............................................................................. ,
pe baza obiectivelor şi atribuţiilor
cuprinse în prezentul contract de administrare, în scopul furnizării de
servicii medicale şi alte servicii, pe baza principiilor privind echitatea,
necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare.
III. Durata contractului
1. Prezentul contract de administrare se încheie pe o durată de maximum 3 ani.
2.Prezentul contract de administrare poate fi prelungit
la încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă
în care se organizează concursul de ocupare a funcţiei.
IV. Condiţii de muncă
1. Activitatea se desfăşoară în conformitate cu
prevederile Legii nr. 31/1991 privind stabilirea duratei timpului de muncă sub
8 ore pe zi pentru salariaţii care lucrează în condiţii deosebite -
vătămătoare, grele sau periculoase.
2. Activitatea prestată se desfăşoară în condiţii
normale/deosebite/speciale de muncă, potrivit Legii nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu
modificările şi completările ulterioare.
V. Durata muncii
O normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de 8
ore/zi, 40 de ore/săptămână;
a) repartiţia programului de lucru se face după cum
urmează.............(ore zi/ore noapte/inegal);
b) programul de lucru se poate modifica în condiţiile
contractului colectiv de muncă aplicabil/regulamentului
intern;
c) orele suplimentare se efectuează în condiţiile
legii.
VI. Concediul
Durata concediului anual de odihnă este de.........zile
lucrătoare, în raport cu durata muncii.
VII. Salariul
1. Salariul de bază lunar brut:...................lei.
2. Alte elemente constitutive:
a) sporuri............................;
b) indemnizaţii....................;
c) alte adaosuri...................
3. Orele suplimentare prestate în afara programului
normal de lucru sau în zilele în care nu se lucrează ori în zilele de sărbători
legale se compensează cu ore libere plătite sau se plătesc cu un spor la
salariu, conform contractului colectiv de muncă aplicabil sau Legii nr. 53/2003
- Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Data/datele la care se
plăteşte salariul
este/sunt.......................................................................................................................................................
VIII. Drepturile şi
obligaţiile părţilor
A.1. Drepturile directorului ........................................................................................................................................................................ ..........
(funcţia specifică din comitetul director)
Domnul/Doamna..........................................................are,
în principal, următoarele drepturi:
1. dreptul la un salariu de bază stabilit potrivit
prevederilor legale în vigoare, care stă la baza drepturilor cuvenite privind
salariul de merit, dacă este cazul, vechimea în muncă, sporurile profesionale
şi alte sporuri, asigurările sociale şi pensii, asigurările sociale de
sănătate, stabilite potrivit legii;
2. dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
3. dreptul la concediu de
odihnă anual, conform prevederilor legale;
4. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
5. dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
6. dreptul la formare profesională, în condiţiile
legii;
7. dreptul la informare asupra activităţii spitalului,
având acces la documentele privind activitatea medicală şi economico-financiară
a acestuia.
A.2. Obligaţiile
directorului ........................................................................................................................................................................ ..........
(funcţia specifică din comitetul director)
Domnului/Doamnei.......................................................................................................................................................
îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
1. obligaţia de a îndeplini atribuţiile ce-i revin
conform prezentului contract de administrare;
2. obligaţia de a respecta disciplina muncii;
3. obligaţia de fidelitate faţă de managerul
spitalului în executarea atribuţiilor de serviciu;
4. obligaţia de a respecta măsurile de securitate şi
sănătate a muncii în serviciu;
5. obligaţia de a respecta secretul de serviciu.
A.3. Drepturile managerului Spitalului..................................................................................................................................................................
Managerul spitalului are, în principal, următoarele
drepturi:
1. să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru
fiecare membru al comitetului director, sub rezerva legalităţii lor;
2. să exercite controlul asupra modului de îndeplinire
a sarcinilor de serviciu;
3. să constate săvârşirea abaterilor disciplinare şi să
aplice sancţiunile corespunzătoare, potrivit legii, contractului colectiv de
muncă aplicabil şi regulamentului intern.
A.4. Obligaţiile managerului
Spitalului...................................................................................................................................................................
Managerului spitalului îi revin, în principal,
următoarele obligaţii:
1. să acorde fiecărui membru al comitetului director
toate drepturile ce decurg din contractele de administrare, contractul colectiv
de muncă aplicabil şi din lege;
2. să asigure permanent condiţiile tehnice şi
organizatorice avute în vedere la elaborarea prezentului contract de
administrare;
3. să informeze fiecare membru al comitetului director
asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea
relaţiilor de muncă;
4. să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter
personal ale fiecărui membru al comitetului director.
IX. Atribuţii
B.1. Atribuţiile generale ale directorului ...............................................................................................................................................................
(funcţia specifică din comitetul director)
Domnul/Doamna...................................................................................are atribuţiile generale prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul
contract.
Pentru funcţiile specifice comitetului director, altele
decât cele prevăzute în anexa nr. 1, atribuţiile generale ale acestora sunt stabilite de managerul spitalului.
B.2. Atribuţiile
specifice directorului .....................................................................................................................................................................
(funcţia specifică din comitetul director)
Domnul/Doamna .....................................................................................
are atribuţiile specifice prevăzute în anexele nr. 2 - 5, care fac parte integrantă din
prezentul contract.
Pentru funcţiile specifice comitetului director, altele
decât cele prevăzute în anexele nr. 2 - 5, atribuţiile specifice ale acestora sunt stabilite de managerul spitalului.
X. Indicatorii
specifici de performanţă
Sunt stabiliţi de managerul spitalului public, pentru
fiecare funcţie specifică din comitetul director.
XI. Incetarea contractului de administrare
Prezentul contract de administrare încetează în
următoarele situaţii:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) la revocarea din funcţie a
domnului/doamnei.........................................,în cazul nerealizări
indicatorilor de performanţă ai
managementului spitalului public, stabiliţi de managerul spitalului public,
timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, şi/sau în situaţia
existenţei unei culpe grave ca urmare a neîndeplinirii atribuţiilor
funcţionale;
c) prin acordul de voinţă al părţilor semnatare;
d) la apariţia unei situaţii de incompatibilitate sau
conflict de interese prevăzute de lege;
e) în cazul nerespectării termenului de înlăturare a
motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) la decesul sau punerea sub interdicţie
judecătorească a domnului/doamnei........................;
g) la împlinirea de către
domnul/doamna.................................................a vârstei de
pensionare prevăzute de lege;
h) în cazul în care se constată
abateri de la legislaţia în vigoare care pot constitui un risc iminent pentru
sănătatea pacienţilor sau a salariaţilor;
i) în cazul neacceptării oricărei forme de control
efectuate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
j) în cazul refuzului
colaborării cu organele de control desemnate de instituţiile abilitate în
condiţiile legii;
k) în cazul în care se constată abateri de la
legislaţia în vigoare constatate de organele de control şi instituţiile
abilitate în condiţiile legii.
XII. Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea,
modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de
administrare se rezolvă pe cale amiabilă. In cazul în care divergenţele nu se
soluţionează pe cale amiabilă, litigiile vor fi rezolvate de instanţele
judecătoreşti competente.
XIII. Legislaţie
aplicabilă
Prezentul contract de administrare se interpretează
conform legilor din România.
Prezentul contract de administrare s-a încheiat în două
exemplare, câte unul pentru fiecare parte, astăzi..................
Manager,
..................................................................................
(nume, prenume, semnătură)
Director,
..................................................................................
(funcţia specifică din comitetul director)
..................................................................................
(nume, prenume,
semnătură)
ANEXA Nr. 1 (la contract)
Atribuţiile generale ale directorului medical/de
cercetare-dezvoltare/financiar-contabil/de îngrijiri, după caz, sunt:
1. participă la elaborarea planului de dezvoltare a
spitalului pe perioada mandatului, în baza propunerilor
consiliului medical;
2. participă la elaborarea, pe baza propunerilor
consiliului medical, a planului anual de furnizare de servicii medicale al
spitalului;
3. propune managerului, în domeniul său de
responsabilitate, în vederea aprobării:
a) numărul de personal, pe categorii şi locuri de
muncă, în funcţie de reglementările în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru ocuparea
posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4. participă la elaborarea regulamentului de
organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei spitalului, în
urma consultării cu sindicatele, conform legii;
5. propune spre aprobare managerului şi urmăreşte
implementarea de măsuri organizatorice privind îmbunătăţirea calităţii
serviciilor medicale şi de îngrijire, a condiţiilor de cazare, igienă şi
alimentaţie, precum şi de măsuri de prevenire a infecţiilor nosocomiale,
conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice;
6. participă la elaborarea proiectului bugetului de
venituri şi cheltuieli al spitalului, pe baza centralizării de către
compartimentul economico-financiar a propunerilor fundamentate ale
conducătorilor secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului;
7. urmăreşte, în domeniul său de responsabilitate,
realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli
pe secţii şi compartimente, asigurând sprijin şefilor de secţii şi
compartimente pentru încadrarea în bugetul alocat;
8. analizează, în domeniul său de responsabilitate, propunerea consiliului medical privind utilizarea fondului
de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului;
9. asigură, în domeniul său de responsabilitate,
monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activităţii medicale,
activităţii de îngrijire, financiari, economici, precum şi a altor date privind
activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintă
managerului;
10. analizează, la propunerea consiliului medical,
măsurile pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii spitalului, în
concordanţă cu nevoile de servicii medicale şi de îngrijiri ale populaţiei,
dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practică
medicale;
11. participă la elaborarea planului de acţiune pentru
situaţii speciale şi asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri
teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare;
12. la propunerea consiliului medical, în domeniul său
de responsabilitate, întocmeşte, fundamentează şi prezintă spre aprobare
managerului planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a
lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze
într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi răspunde de realizarea
acestora;
13. analizează trimestrial sau ori de câte ori este
nevoie, în domeniul său de responsabilitate, modul de îndeplinire a
obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului măsuri de
îmbunătăţire a activităţii spitalului;
14. întocmeşte, pentru domeniul său de
responsabilitate, informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire la
execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizează cu
consiliul medical şi le prezintă managerului spitalului;
15. participă la negocierea contractelor de furnizare
de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate, în condiţiile legii;
16. participă lunar sau ori de câte ori este nevoie la
şedinţele comitetului director;
17. face propuneri privind structura organizatorică,
reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului şi a denumirii spitalului;
18. participă la negocierea şi stabilirea
indicatorilor specifici de performanţă ai managementului secţiei/laboratorului/ serviciului, care vor fi prevăzuţi ca anexă la contractul de
administrare al secţiei/laboratorului/serviciului;
19. participă, anual, la programe de perfecţionare
profesională organizate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management
Sanitar;
20. răspunde în faţa managerului spitalului public
pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin;
21. participă la elaborarea raportului anual de
activitate al spitalului.
ANEXA Nr. 2 (la contract)
Atribuţiile specifice directorului medical sunt:
1. în calitate de preşedinte al consiliului medical
coordonează şi răspunde de elaborarea la termen a propunerilor privind planul
de dezvoltare a spitalului, planul anual de servicii medicale, planul anual de
achiziţii publice cu privire la achiziţia de aparatură şi echipamente medicale,
medicamente şi materiale sanitare, bugetul de venituri şi cheltuieli;
2. monitorizează calitatea serviciilor medicale
acordate la nivelul spitalului, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei
pacienţilor, şi elaborează, împreună cu şefii de secţii, propuneri de
îmbunătăţire a activităţii medicale;
3. aprobă protocoale de practică medicală la nivelul
spitalului şi monitorizează procesul de implementare a protocoalelor şi
ghidurilorde practică medicală la nivelul întregului spital;
4. răspunde de coordonarea şi corelarea activităţilor
medicale desfăşurate la nivelul secţiilor pentru asigurarea tratamentului
adecvat pentru pacienţii internaţi;
5. coordonează implementarea programelor de sănătate
la nivelul spitalului;
6. întocmeşte planul de formare şi perfecţionare a
personalului medical, la propunerea şefilor de secţii, laboratoare şi servicii;
7. avizează utilizarea bazei de date medicale a
spitalului pentru activităţi de cercetare medicală, în condiţiile legii;
8. asigură respectarea normelor de etică profesională
şi deontologie medicală la nivelul spitalului, colaborând cu Colegiul Medicilor
din România;
9. răspunde de acreditarea personalului medical al
spitalului şi de acreditarea activităţilor medicale desfăşurate în spital, în
conformitate cu legislaţia în vigoare;
10. analizează şi ia decizii în situaţia existenţei
unor cazuri medicale deosebite (de exemplu, cazuri foarte complicate care
necesită o durată de spitalizare mult prelungită, morţi subite etc);
11. participă, alături de manager, la organizarea
asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi în alte situaţii speciale,
în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
12. stabileşte coordonatele principale privind
consumul de medicamente şi materiale sanitare la nivelul spitalului, în vederea
unei utilizări judicioase a fondurilor spitalului, prevenirii polipragmaziei şi
a rezistenţei la medicamente;
13. supervizează respectarea prevederilor în vigoare
referitoare la documentaţia medicală a pacienţilor trataţi, asigurarea
confidenţialităţii datelor medicale, constituirea arhivei spitalului;
14. răspunde de utilizarea în activitatea curentă, la
toate componentele activităţilor medicale de prevenţie, diagnostic, tratament
şi recuperare a procedurilor şi tehnicilor prevăzute în protocoalele unităţii,
a standardelor de sterilizare şi sterilitate, asepsie şi antisepsie, respectiv
a normelor privind cazarea, alimentaţia şi condiţiile de igienă oferite pe perioada îngrijirilor acordate;
15. coordonează activitatea de informatică în scopul
înregistrării corecte a datelor în documentele medicale, gestionării şi
utilizării eficiente a acestor date;
16. ia măsurile necesare, potrivit dispoziţiilor
legale şi contractului colectiv de muncă aplicabil, pentru asigurarea
condiţiilor corespunzătoare de muncă, prevenirea accidentelor şi îmbolnăvirilor
profesionale.
ANEXA Nr. 3 (la contract)
Atribuţiile specifice directorului de
Cercetare-dezvoltare sunt:
1. elaborează strategia de
cercetare ştiinţifică a unităţii în raport cu Strategia naţională în domeniul
cercetării-dezvoltării şi inovării pentru perioada 2007-2013, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 217/2007, şi o supune spre avizare conducerii
spitalului, Academiei de Ştiinţe Medicale şi Ministerului Sănătăţii Publice;
2. elaborează planul intern de cercetare ştiinţifică
pentru toţi cercetătorii ştiinţifici încadraţi în spital pe proiecte
individuale sau în grup pentru fiecare nucleu, laborator, secţie, departament;
3. coordonează realizarea proiectelor ştiinţifice de
cercetare care fac parte din Programul naţional de cercetare ştiinţifică şi
dezvoltare tehnologică al României în raport cu obiectivele acestuia;
4. avizează şi înaintează conducerii spitalului,
precum şi Academiei de Ştiinţe Medicale toate proiectele de cercetare care se
constituie în politica de cercetare a unităţii;
5. coordonează activităţile de cercetare şi dezvoltare
tehnologică de mare complexitate, care pot include cercetare fundamentală,
aplicativă şi de nivel precompetitiv şi care sunt desfăşurate în comun cu alte
unităţi (spitale, institute naţionale, institute de cercetare, centre de
cercetare) sub formă de consorţii sau reţele reprezentative la nivel naţional
pentru domenii specifice medicale din cadrul programelor naţionale de
cercetare-dezvoltare-inovare sub coordonarea Ministerului Sănătăţii Publice,
Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, Academia Română, Academia
de Ştiinţe Medicale;
6. coordonează şi monitorizează integrarea şi
creşterea calităţii şi a nivelului de performanţă al activităţilor de
Cercetare-dezvoltare desfăşurate în proiectele din unitate, precum şi cele din
programe naţionale;
7. monitorizează şi participă la realizarea de
parteneriate de cercetare naţionale şi internaţionale, de lungă durată, cu
instituţii de cercetare similare, inclusiv a celor de tip public privat;
8. monitorizează dezvoltarea echilibrată a
activităţilor de cercetare ştiinţifică a infrastructurii de
Cercetare-dezvoltare, precum şi a personalului aferent cercetării din cadrul
unităţii;
9. propune măsuri pentru perfecţionarea pregătirii
profesionale şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade
profesionale;
10. stabileşte şi propune managerului criteriile de
evaluare a activităţii personalului din cercetare;
11. face propuneri managerului unităţii privind modul
de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de
cercetare;
12. propune comisiile interne de concurs pentru
promovarea pe funcţii atestabile şi confirmă rezultatele concursurilor pentru
funcţii de cercetător ştiinţific (gradul I, II, III), sub coordonarea Academiei de Ştiinţe Medicale;
13. urmăreşte, în perspectivă, dezvoltarea puternică
a cercetării ştiinţifice din spital, pentru ca acesta să poată participa în viitor la programele de cercetare
europene, precum şi la platformele tehnologice similare la nivel european;
14. participă la elaborarea de proiecte pentru
programele de Cercetare-dezvoltare europene şi internaţionale din domeniul
sanitar şi farmaceutic;
15. urmăreşte permanent dezvoltarea bazei materiale
existente prin elaborarea planului anual de achiziţii de aparatură, reactivi, substanţe
de diagnostic, tehnică informatică etc, în raport cu cerinţele de dezvoltare
ştiinţifică vizate;
16. supune avizării directorului medical utilizarea
bazei de date medicale a unităţii, pentru desfăşurarea activităţii de cercetare
medicală, în contextul legislaţiei în vigoare;
17. răspunde de raportarea la termen a situaţiilor şi
dărilor de seamă statistice referitoare la activitatea de care răspunde şi pe
care o coordonează, inclusiv a celor solicitate de manager.
ANEXA Nr. 4 (la contract)
Atribuţiile specifice directorului
financiar-contabil sunt:
1. asigură şi răspunde de buna organizare şi
desfăşurare a activităţii financiare a unităţii, în conformitate cu
dispoziţiile legale;
2. organizează contabilitatea în cadrul unităţii, în
confomitate cu dispoziţiile legale, şi asigură efectuarea corectă şi la timp a
înregistrărilor;
3. asigură întocmirea la timp şi în conformitate cu
dispoziţiile legale a balanţelor de verificare şi a bilanţurilor anuale şi
trimestriale;
4. propune defalcarea pe trimestre a indicatorilor
financiari aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli;
5. asigură executarea bugetului de venituri şi
cheltuieli al spitalului, urmărind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi
şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare;
6. participă la negocierea contractului de furnizare de
servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate;
7. angajează unitatea prin semnătură alături de manager
în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a
refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale;
8. analizează, din punct de vedere financiar, planul
de acţiune pentru situaţii speciale prevăzute de lege, precum şi pentru
situaţii de criză;
9. participă la organizarea sistemului informaţional al
unităţii, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabilităţii;
10. evaluează, prin bilanţul contabil, eficienţa
indicatorilor specifici;
11. asigură îndeplinirea, în conformitate cu
dispoziţiile legale, a obligaţiilor unităţii către bugetul statului, trezorerie
şi terţi;
12. asigură plata integrală şi la timp a drepturilor
băneşti cuvenite personalului încadrat în spital;
13. asigură întocmirea, circuitul şi păstrarea
documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
14. organizează evidenţa tuturor creanţelor şi
obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin spitalului din contracte,
protocoale şi alte acte asemănătoare şi urmăreşte realizarea la timp a
acestora;
15. ia măsuri pentru prevenirea pagubelor şi urmăreşte
recuperarea lor;
16. asigură aplicarea dispoziţiilor legale privitoare
la gestionarea valorilor materiale şi ia măsuri pentru ţinerea la zi şi corectă
a evidenţelor gestionării;
17. răspunde de îndeplinirea atribuţiilor ce revin
serviciului financiar-contabilitate cu privire la exercitarea controlului
financiar preventiv şi al asigurării integrităţii patrimoniului;
18. îndeplineşte formele de scădere din evidenţă a
bunurilor de orice fel, în cazurile şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile
legale;
19. împreună cu directorul/serviciul administrativ
întocmeşte şi prezintă studii privind optimizarea măsurilor de bună gospodărire
a resurselor materiale şi băneşti, de prevenire a formării de stocuri peste
necesar, în scopul administrării cu eficienţă maximă a patrimoniului unităţii
şi a sumelor încasate în baza contractului de furnizare servicii medicale;
20. organizează şi ia măsuri de
realizare a perfecţionării pregătirii profesionale a cadrelor
financiar-contabile din subordine;
21. organizează la termenele stabilite şi cu
respectarea dispoziţiilor legale inventarierea mijloacelor materiale în
unitate.
ANEXA Nr. 5 (la contract)
Atribuţiile specifice directorului de îngrijiri
sunt:
1. controlează, prin sondaj, îndeplinirea atribuţiilor
prevăzute în fişa postului de către asistenţii medicali şefi, asistenţii
medicali şi personalul auxiliar;
2. organizează întâlniri de lucru cu asistenţii
medicali şefi de secţie/compartimente;
3. monitorizează calitatea serviciilor de îngrijire
acordate, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei pacienţilor şi ia măsuri pentru
îmbunătăţirea acesteia;
4. monitorizează procesul de implementare a ghidurilor
şi protocoalelor de practică elaborate de Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România şi
aprobate de Ministerul Sănătăţii Publice;
5. stabileşte pentru personalul din subordine, la
propunerea asistenţilor medicali şefi de secţie, necesarul şi conţinutul
programelor de perfecţionare organizate în cadrul unităţii;
6. analizează cererile şi avizează participarea personalului
din subordine la programele de educaţie medicală continuă organizate în afara
instituţiei;
7. colaborează cu Ordinul Asistenţilor Medicali şi
Moaşelor din România, cu instituţiile de învăţământ şi cu alte instituţii
acreditate la realizarea programelor de perfecţionare pentru asistenţii
medicali;
8. controlează modul de desfăşurare a pregătirii
practice a viitorilor asistenţi medicali;
9. controlează modul cum se asigură bolnavilor
internaţi un regim raţional de odihnă, de servire a mesei, de igienă personală,
de primire a vizitelor şi păstrarea legăturii acestora cu familia;
10. analizează criteriile de majorare a salariilor, de
acordare a salariilor de merit şi a premiilor pentru asistenţii medicali şi
personalul auxiliar, în funcţie de criteriile stabilite de comisia mixtă
patronat-sindicat;
11. participă la activităţile organizaţiilor
profesionale şi/sau sindicale ale asistenţilor medicali şi moaşelor, la
solicitarea acestora;
12. analizează şi participă la soluţionarea
sancţiunilor propuse pentru personalul din subordine;
13. ia măsuri pentru buna funcţionare a serviciului
social, dietetică şi a biroului de internări;
14. asigură măsurile necesare pentru cunoaşterea de
către întregul personal din subordine a regulilor de etică profesională;
15. ia măsuri pentru cunoaşterea şi respectarea
comportamentului igienic şi ale regulilor de tehnică aseptică de către personalul din subordine;
16. aprobă programul de activitate lunar al
asistenţilor medicali, personalului auxiliar şi programarea concediilor de
odihnă;
17. ia măsuri pentru respectarea de către vizitatori a
normelor de igienă (portul echipamentului, evitarea aglomerării în saloane);
18. asigură măsurile necesare pentru cunoaşterea de
către personalul din subordine a reglementărilor legale privind normele
generale de sănătate şi securitate în muncă, regulamentul de organizare şi
funcţionare al spitalului, regulamentul de ordine interioară, normele privind
prevenirea şi combaterea infecţiilor nosocomiale şi normelor privind
gestionarea deşeurilor provenite din activităţile medicale;
19. asigură măsurile necesare pentru cunoaşterea de
către asistenţii medicali şi moaşe a legislaţiei privind exercitarea
profesiilor de asistent medical şi moaşă.