Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1538 din 10 decembrie 1999

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 1999

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 629 din 23 decembrie 1999


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    in baza prevederilor art. 75 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice si ale art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 1999, care fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala a trezoreriei, celelalte directii din Ministerul Finantelor, directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, precum si unitatile lor subordonate vor lua masuri pentru indeplinirea dispozitiilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                           Ministrul finantelor,
                           Decebal Traian Remes

                            NORME METODOLOGICE
privind incheierea exercitiului bugetar al anului 1999

    Operatiunile de incasari si plati aferente exercitiului bugetar al anului 1999 se efectueaza prin contul general al trezoreriei statului pana la data de 30 decembrie 1999 inclusiv.
    Ordonatorii de credite si agentii economici, indiferent de forma de proprietate, precum si organele financiar-contabile ale acestora au obligatia sa efectueze operatiunile financiare care privesc veniturile si cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale si ale fondurilor speciale pe anul 1999 in conformitate cu prezentele norme metodologice si cu programul prevazut in anexa nr. 1.

    I. Incasarea veniturilor bugetare

    1.1. Impozitele, taxele si celelalte venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, cu termene scadente pana la data de 31 decembrie 1999, se achita prin depunerea ordinelor de plata de catre agenti economici potrivit programului stabilit de bancile la care au conturile deschise, astfel incat documentele de plata sa fie incasate in contul general al trezoreriei statului pana cel mai tarziu la data de 30 decembrie 1999.
    Bancile au obligatia sa deconteze pana la data de 30 decembrie 1999, in contul curent general al trezoreriei statului, deschis la Banca Nationala a Romaniei, ordinele de plata prezentate de agentii economici cu conturile deschise la acestea, reprezentand impozite si taxe scadente pana la data de 31 decembrie 1999 inclusiv.
    Institutiile publice achita impozitele si taxele datorate cu ordin de plata in conturile deschise la unitatile trezoreriei statului sau, dupa caz, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din judetul Ilfov si din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti.
    1.2. Institutiile publice din judetul Ilfov si din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti, care incaseaza venituri pentru bugetul de stat sau pentru bugetele locale, dupa caz, prin conturi colectoare, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., au obligatia sa verse la bugetul respectiv, pana la data de 29 decembrie 1999, pe capitole si subcapitole ale clasificatiei bugetare, soldurile aflate in conturile colectoare aferente. Aceste conturi nu pot prezenta sold in bilantul incheiat la data de 31 decembrie 1999.
    Sumele incasate in numerar de catre institutiile publice, reprezentand venituri bugetare, vor fi depuse cu foaie de varsamant direct in conturile de venituri ale bugetului de stat sau ale bugetelor locale, dupa caz, deschise la unitatile trezoreriei statului si la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. inclusiv in data de 31 decembrie 1999.
    Impozitele si taxele incasate de catre agentii fiscali in perioada 28 - 31 decembrie 1999 vor fi depuse la casieria trezoreriei statului pana cel mai tarziu la data de 31 decembrie 1999.
    Eventualele sume in numerar ramase la trezoreriile statului la care nu functioneaza casierii-tezaur se depun la finele zilei de 31 decembrie 1999 la unitatea bancara la care au contul de disponibil (cont 12) (in genti de numerar), operatiune care se inregistreaza in debitul contului 13 "Casa tranzitorie".
    1.3. Casa de Economii si Consemnatiuni, care incaseaza veniturile pentru bugetul de stat potrivit conventiei incheiate cu Ministerul Finantelor, va stabili in cursul lunii decembrie 1999 programul unitatilor din subordine, astfel incat persoanele fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite aceste obligatii catre bugetul de stat si bugetele locale.
    Conducerea Casei de Economii si Consemnatiuni va dispune masuri la unitatile din subordine ca veniturile bugetare incasate de catre acestea, care privesc anul 1999, sa fie virate in contul curent general al trezoreriei statului pana la data de 29 decembrie 1999.

    II. Incheierea executiei bugetare la institutiile publice

    2.1. Ordonatorii de credite vor raspunde pentru asigurarea incheierii tuturor operatiunilor financiare de incasari si plati aferente anului 1999, la termenele prevazute in prezentele norme metodologice si in reglementarile in vigoare.
    2.2. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetul de stat, vor deschide si vor repartiza credite bugetare institutiilor publice din subordine cel mai tarziu pana la data de 20 decembrie 1999 inclusiv, asigurandu-se timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului. In acelasi termen se vor efectua retragerile de credite de la institutii in cazurile justificate.
    Creditele bugetare suplimentate ordonatorilor de credite de la Fondul de rezerva bugetara si de la Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, precum si cele care privesc serviciul datoriei publice vor fi deschise si repartizate pe masura aprobarii actelor normative respective.
    2.3. Creditele bugetare deschise si repartizate, precum si cele care nu au fost deschise, ramase neutilizate la data de 31 decembrie 1999 in conturile ordonatorilor de credite, se anuleaza de drept conform prevederilor art. 76 alin. (2) din Legea nr. 72/1996, deci acestea nu mai pot fi angajate si utilizate prin plati dupa incheierea exercitiului bugetar anual.
    2.4. Ordonatorii de credite vor dispune masuri severe privind angajarea fondurilor pana la finele anului 1999, in limita creditelor bugetare aprobate si deschise si a prevederilor de cheltuieli din fondurile speciale si mijloacele extrabugetare numai pentru cheltuieli strict necesare functionarii institutiilor publice, prevenindu-se risipa, formarea de stocuri de materiale si marfuri peste necesar, efectuarea de cheltuieli neeconomicoase si altele. In acest scop se va actiona pentru:
    a) repartizarea creditelor bugetare in limita alocatiilor prevazute, aprobarea virarilor de credite in cazuri strict justificate, inainte de efectuarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
    b) achitarea din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinatie a contravalorii bunurilor achizitionate, a lucrarilor efectuate si receptionate, precum si a serviciilor prestate;
    c) acordarea de avansuri in numerar spre decontare pentru actiuni care se incheie si se deconteaza pana la finele anului. Avansurile spre decontare, acordate pentru actiuni interne sau externe care se incheie in luna ianuarie 2000, se deconteaza in aceasta luna.

    NOTA:
    In cazul in care la unele conturi analitice deschise in cadrul titlului 20 "Cheltuieli materiale si servicii" (01 - 04) raman disponibilitati de credite bugetare deschise si repartizate, acestea pot fi folosite in functie de necesitati si pe raspunderea ordonatorilor de credite, pentru cheltuieli care se incadreaza in acest titlu.
    In contabilitatea proprie aceste operatiuni se inregistreaza pe subdiviziunile bugetului aprobat;
    d) cheltuielile pentru deplasari, detasari, transferari vor fi efectuate in limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul pe anul 1999, fiind interzisa majorarea acestora prin virari de credite bugetare;
    e) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea si repartizarea de credite bugetare, precum si a platilor inregistrate in extrasele de cont, iar in cazul in care unele dintre acestea nu apartin institutiei publice se vor lua masuri pentru corectarea erorilor in mod operativ;
    f) in vederea indeplinirii conditiilor de intrare in vigoare a acordurilor de imprumuturi externe pentru achizitionarea de bunuri din import, ordonatorii de credite pot acorda avansurile prevazute in contracte, cu conditia justificarii acestora in conformitate cu clauzele prevazute in contractele comerciale.
    2.5. Avansurile acordate in anul 1999 conform hotararilor Guvernului nr. 85/1997, 587/1999, 660/1999 si 952/1999, precum si cele aferente imprumuturilor externe la care statul are cota de participare, de catre institutiile publice, pe baza contractelor incheiate cu furnizorii, vor fi decontate definitiv in cursul lunii decembrie, astfel incat la data de 30 decembrie 1999 sa se reflecte in bunuri achizitionate, lucrari executate si in servicii prestate, iar sumele ramase neutilizate sa fie restituite ordonatorilor de credite si inregistrate in conturile acestora pana la data de 30 decembrie 1999, reconstituindu-se platile de casa.
    Fac exceptie de la aceasta regula sumele acordate anticipat unitatilor furnizoare care, potrivit dispozitiilor legale, presteaza servicii pe baza de garantii (posta, furnizarea energiei electrice si a gazului metan si servicii comunale), precum si avansurile acordate din imprumuturi externe, contractate potrivit legii, care se deconteaza conform conditiilor stabilite in acordurile de imprumut convenite cu partile contractante.
    Potrivit art. 40 alin. (3) din Legea nr. 72/1996, sumele reprezentand plati in avans, efectuate in conditiile contractuale, pentru actiunile si categoriile de cheltuieli prevazute de Hotararea Guvernului nr. 85/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, si nejustificate prin prestatiile realizate pana la finele anului 1999 vor fi recuperate, in conditiile legii, in anul urmator de catre institutia publica care a acordat avansurile si vor fi restituite bugetului din care au fost avansate, la subcapitolul "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", deschis atat la bugetul de stat, cat si la bugetele locale (20.22.01.05 pentru bugetul de stat si 21.22.02.05 pentru bugetele locale).
    2.6. Institutiile publice vor efectua pana la data de 24 decembrie 1999 plata drepturilor de personal, a indemnizatiilor de asigurari sociale si a altor drepturi banesti aferente lunii decembrie 1999, in limita creditelor bugetare deschise cu aceasta destinatie, precum si din disponibilul de mijloace extrabugetare si din fonduri speciale, dupa caz, cu exceptia drepturilor de personal acoperite din Fondul special de sustinere a invatamantului de stat, care se pot efectua pana la data de 27 decembrie 1999.
    Pe baza cererilor de numerar trezoreriile statului si unitatile bancare, dupa caz, vor esalona institutiile publice pentru ridicarea numerarului necesar, corespunzator datei de efectuare a platii drepturilor de personal, si vor asigura, impreuna cu sucursalele judetene si a municipiului Bucuresti ale Bancii Nationale a Romaniei, sumele in numerar.
    O data cu ridicarea numerarului pentru plata salariilor institutiile publice vor prezenta si ordinele de plata pentru virarea contributiei de asigurari sociale, contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, impozitului pe salarii, contributiei la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, contributiei pentru pensia suplimentara, a sumelor retinute in contul unor persoane juridice si fizice etc.
    In cazul in care au ramas neplatite drepturi de personal aferente anului 1999, acestea se achita in anul urmator din fondurile prevazute cu aceasta destinatie in bugetul pe anul 2000.
    2.7. Actiunile care au fost finantate prin conturile 50.14 "Disponibil pentru finantarea unitatilor Ministerului Apararii Nationale", 50.15 "Disponibil al institutiilor care nu au calitatea de ordonatori de credite", deschise la trezoreriile statului, si prin contul 64.13 "Disponibil titulari de avansuri", deschis la Banca Comerciala Romana - S.A., au obligatia ca dupa plata salariilor sa vireze soldul din conturile respective, incepand cu data de 24 decembrie 1999 pana la data de 28 decembrie 1999, in conturile ordonatorilor de credite de la care au fost primite fondurile respective.
    2.8. Institutiile publice, inclusiv cele care au primit subventii de la buget, au obligatia ca pana la data de 31 decembrie 1999 sa depuna in conturile deschise la trezoreriile statului sau la unitatile bancare, dupa caz, sumele aflate in casieria proprie.
    2.9. Institutiile publice au obligatia ca pana cel mai tarziu la data de 24 decembrie 1999 sa lichideze operatiunile de mandat primite de la alte institutii sau de la alti agenti economici si sa restituie sumele ramase neutilizate. In contul "Sume de mandat si sume in depozit" nu pot fi mentinute sume la finele anului 1999, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 2.
    2.10. Institutiile publice vor lua masurile necesare ca eventualele acreditive in lei, deschise pentru procurari de bunuri, ramase neutilizate pana la finele anului 1999, sa fie restituite pana la data de 27 decembrie 1999 in conturile din care au fost acordate, in vederea reconstituirii platilor de casa.
    Acreditivele in valuta, deschise de catre institutiile publice pentru importurile care sunt in curs de derulare, se mentin in continuare pana la lichidarea contractului respectiv. Sumele in valuta ramase nefolosite dupa expirarea termenelor prevazute in contracte se vireaza la rezerva internationala valutara a statului, iar contravaloarea in lei se varsa la bugetul de stat pe anul 2000 la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" in termen de 5 zile de la incheierea importurilor.
    2.11. Institutiile publice care au rezervat in cursul anului la banci, in conturi distincte, sume de la buget, din mijloace extrabugetare si din fonduri speciale, pentru procurarea de valuta potrivit normelor in vigoare, vor dispune restituirea, pana la data de 28 decembrie 1999, a disponibilitatilor neutilizate, aflate in conturile deschise la banci, pentru reintregirea platilor de casa in conturile din care au fost alocate. Ordonatorii de credite raspund de efectuarea acestei operatiuni in timp util.
    2.12. Valuta procurata din credite bugetare si ramasa neutilizata la finele anului se depune la banca, in contul rezervei internationale valutare a statului, iar cu contravaloarea in lei a valutei se reconstituie platile de casa la subdiviziunea respectiva. Fac exceptie valuta procurata pana la finele anului in scopul rambursarii la extern a ratelor la imprumuturile guvernamentale si plata de dobanzi si comisioane la termenele scadente pana la data de 15 ianuarie 2000.
    Valuta procurata din mijloace extrabugetare sau din alte fonduri speciale, precum si garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate in conturile institutiilor publice, deschise la banci, se reporteaza in anul urmator pentru a fi utilizate in scopul pentru care au fost procurate.
    Institutiile publice care au incasat in conturi distincte valuta pentru serviciile prestate sau pentru lucrarile executate si care, potrivit legii, reprezinta venituri bugetare au obligatia de a vira valuta respectiva la rezerva internationala valutara a statului, iar contravaloarea in lei se va vira la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si la bugetele locale, dupa caz, pana la data de 28 decembrie 1999, la subdiviziunea la care se incaseaza venitul respectiv. Ordonatorii de credite si conducatorii compartimentelor financiar-contabile raspund de eventualele sume neregularizate, astfel cum s-a precizat mai sus.
    2.13. Reprezentantele diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate aplica prevederile prezentelor norme metodologice cu privire la plata salariilor, incasarea sumelor de la debitori, plata obligatiilor pentru procurari de bunuri si servicii si efectuarea inventarierii patrimoniului.
    Disponibilitatile in valuta procurate din credite bugetare, ramase la finele anului 1999 in conturile reprezentantelor diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate, se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu bugetul de stat de catre Ministerul Afacerilor Externe, inclusiv de catre celelalte ministere care finanteaza cheltuieli de aceasta natura, astfel:
    - in termen de 45 de zile pentru reprezentantele din Europa si in termen de 60 de zile pentru reprezentantele din celelalte continente, contravaloarea in lei a valutelor existente la data de 31 decembrie 1999, stabilite la cursul de schimb valutar de la data la care are loc operatiunea de regularizare, se vireaza de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere, din creditele bugetare aprobate pentru anul 2000 privind intretinerea si functionarea reprezentantelor respective, la bugetul de stat pe anul 2000, in contul bugetar 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", deschis la trezoreria municipiului Bucuresti.
    Taxele consulare incasate si lasate la dispozitia reprezentantelor diplomatice si comerciale ale Romaniei in strainatate, ramase in sold la finele anului 1999, se reporteaza in anul urmator in conditiile art. II alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 33/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 33/1997.
    2.14. Excedentele rezultate din executia bugetelor institutiilor publice care sunt finantate din venituri extrabugetare si, in completare, din alocatii acordate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, sub forma de transferuri sau subventii, se regularizeaza la sfarsitul anului 1999 in limita sumelor primite de la aceste bugete.
    In acest scop fiecare institutie publica va vira cu ordin de plata sumele stabilite potrivit alineatului de mai sus in contul institutiei publice ierarhic superioare de la care s-au primit, astfel:
    - in cazul in care transferurile si subventiile au fost acordate direct de catre ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, sumele se restituie in conturile acestora, deschise la trezoreria municipiului Bucuresti. Operatiunea de virare se efectueaza pana la data de 27 decembrie 1999;
    - daca sumele respective se cuvin ordonatorului secundar de credite de la care s-au primit transferurile sau subventiile respective, virarea se efectueaza in contul acestora, deschis la trezoreria statului, pana la data de 29 decembrie 1999.
    In acelasi termen se vireaza si sumele catre bugetele locale, in cazul in care transferurile si subventiile au fost alocate de catre consiliile judetene sau consiliile locale, dupa caz.
    2.15. Unitatile sanitare au obligatia sa restituie sumele ramase neutilizate din transferuri primite de la bugetul de stat, care se stabilesc ca diferenta intre transferurile primite si totalul platilor de casa efectuate pentru finantarea programelor pentru sanatate si pentru actiuni de sanatate, potrivit bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate pe anul 1999.
    Operatiunea de regularizare se efectueaza astfel:
    - unitatile sanitare direct subordonate Ministerului Sanatatii vireaza sumele respective in contul acestuia, deschis la trezoreria municipiului Bucuresti, pana la data de 28 decembrie 1999;
    - unitatile sanitare care au primit transferuri prin directiile teritoriale de sanatate publica vireaza sumele respective in contul acestora, deschis la trezoreriile statului, pana la data de 29 decembrie 1999.
    Dupa efectuarea operatiunilor de virare contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", deschis pe seama unitatilor sanitare, nu va putea prezenta sold.
    In cazul in care in trimestrul IV 1999 au fost alocate transferuri de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate sau, respectiv, de catre casele judetene de asigurari de sanatate si pentru aceste operatiuni s-a folosit contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", sumele ramase neutilizate vor fi restituite institutiilor publice de la care s-au primit in cadrul aceluiasi termen.
    Soldul contului 50.41 "Disponibil din activitatea sanitara conform Legii nr. 145/1997" se reporteaza in anul urmator.
    2.16. Institutiile de invatamant superior de stat aflate in coordonarea Ministerului Educatiei Nationale, finantate in conditiile art. 171 din Legea nr. 84/1995, republicata, reporteaza in anul urmator disponibilitatile ramase in contul 50.46 "Disponibil pentru finantarea activitatii de baza a institutiilor de invatamant superior" si in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", reprezentand sume alocate de la bugetul de stat pentru burse, alte forme de protectie sociala si pentru realizarea unor obiective de investitii.
    Celelalte alocatii de la bugetul de stat, ramase neutilizate la finele anului 1999 in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", se restituie de fiecare institutie de invatamant superior, pana la data de 15 ianuarie 2000, la bugetul de stat pe anul 2000 la capitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    Institutiile de invatamant superior publica indicatorii sintetici ai executiei bugetare anuale potrivit modelului prevazut in anexa nr. 6.
    2.17. Institutiile de cultura si unitatile sportive regularizeaza soldul contului de disponibil de la finele anului 1999 potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 86/1996, si ale art. 1 alin. (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 10/1996, aprobata prin Legea nr. 59/1996.
    Cu sumele regularizate ordonatorii principali si secundari de credite vor reconstitui platile de casa pe anul 1999 in conturile din care au fost acordate transferurile si subventiile.
    2.18. Potrivit Hotararii Guvernului nr. 86/1999, sumele constituite pentru organizarea taberelor, excursiilor, expeditiilor scolare si a altor forme de petrecere a timpului liber pentru prescolari si elevi, ramase necheltuite, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    2.19. Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, care au conturile deschise la trezoreria municipiului Bucuresti, vor asigura reintregirea contului de cheltuieli pe anul 1999, deschis pe capitole si titluri, cu sumele restituite din conturile 50.14, 50.15 si 64.13 (la Banca Comerciala Romana - S.A.), deschise pe seama unitatilor din subordine.
    2.20. Ordonatorii principali de credite finantati de la bugetele locale din judetul Ilfov si din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti, care au conturile deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., isi reintregesc la finele anului mijloacele banesti, din contul de disponibil al bugetului local, cu sumele retrase din conturile institutiilor din subordine. Operatiunea de retragere (virare) se efectueaza de catre institutia respectiva impreuna cu unitatea Bancii Comerciale Romane - S.A. la care sunt deschise conturile respective.
    2.21. Soldul contului "Disponibil din venituri extrabugetare", ramas la finele anului 1999 la institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare, se reporteaza, conform prevederilor art. 73 alin. (3) din Legea nr. 72/1996, in anul urmator.
    2.22. Veniturile retinute ca mijloace extrabugetare de catre Ministerul Apararii Nationale, Ministerul de Interne si de celelalte componente ale fortelor armate, in conditiile art. 15 alin. (4), (6) si (7) din Legea nr. 36/1999, si ramase neutilizate la finele anului 1999 se varsa la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, la subcapitolele corespunzatoare la care se incadreaza sursa respectiva, pana la data de 30 decembrie 1999.
    Fac exceptie de la aceasta regula veniturile incasate de Ministerul Apararii Nationale conform art. 15 alin. (5) din Legea nr. 36/1999, de Politia de Frontiera Romana conform art. 72 din Legea nr. 56/1992, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/1999, si de Jandarmeria Romana conform art. 57 din Legea nr. 116/1998.
    2.23. Sumele ramase neutilizate la finele anului 1999 in contul de disponibil pentru mijloace extrabugetare din cota de 70% din contravaloarea serviciilor prestate, conform Legii nr. 75/1995, republicata, de catre inspectoratele pentru calitatea semintelor si materialului saditor, Laboratorul Central pentru Controlul Calitatii Semintelor si Institutul pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor, se varsa la bugetul de stat pana la data de 30 decembrie 1999, la subcapitolul 21.01.05 "Taxe pentru analize efectuate de laboratoare, altele decat cele sanitare de pe langa institutii". In cazul in care la finele anului 1999 se afla sume de natura celor de mai sus in contul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, acestea vor fi virate la bugetul de stat in acelasi termen si la subcapitolul mentionat.
    2.24. Disponibilitatile ramase neutilizate in conturile institutiilor beneficiare din sumele alocate pe baza ordonantelor de urgenta ale Guvernului nr. 171/1999 si nr. 189/1999 de catre Fondul Proprietatii de Stat vor fi restituite ordonatorilor principali de credite de la care s-au primit, iar acestia vor restitui sumele ramase nefolosite in contul Fondului Proprietatii de Stat, deschis la trezoreria statului. Operatiunile de virare se efectueaza potrivit programului stabilit in anexa nr. 1, astfel incat sumele sa ajunga in contul Fondului Proprietatii de Stat la data de 30 decembrie 1999. Fondul Proprietatii de Stat va vira aceste sume cu ordin de plata tip trezorerie (OPHT) in contul bugetului de stat pe anul 1999 pana la data de 31 decembrie 1999, deschis la trezoreria statului.
    Ordonatorii principali de credite vor raporta utilizarea sumelor respective, ca anexa la bilant, potrivit contului de executie prezentat in anexa nr. 3.
    2.25. Agentia de Valorificare a Activelor Bancare si Fondul Proprietatii de Stat efectueaza regularizarea cu bugetul de stat a veniturilor rezultate din valorificarea activelor bancare si din privatizare, dupa caz, la data de 31 decembrie 1999, avandu-se in vedere urmatoarele:
    - sumele in valuta aflate in conturi la banci vor fi transformate in lei pana la data de 31 ianuarie 2000, iar contravaloarea in lei va fi virata in contul corespunzator, deschis la trezoreria statului;
    - pana la data de 7 ianuarie 2000 se vireaza la bugetul de stat pe anul 1999, la subdiviziunile clasificatiei bugetare respective, disponibilul in lei aflat in conturile deschise la trezoreria statului.
    Agentia de Valorificare a Activelor Bancare si Fondul Proprietatii de Stat intocmesc si anexeaza la bilantul contabil pe anul 1999 contul de executie a veniturilor si cheltuielilor potrivit modelelor prezentate in anexele nr. 4 si 5, dupa caz.
    2.26. In cazul in care, prin acte normative si norme metodologice, sunt prevazute operatiuni financiare care privesc bugetul de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, si in care este prevazuta destinatia disponibilitatilor la finele anului, ordonatorii de credite au obligatia sa efectueze operatiunile de incheiere, potrivit acestor reglementari.
    2.27. Institutiile publice au obligatia sa ia masurile necesare pentru lichidarea pana la finele anului a imobilizarilor de fonduri in debitori, clienti si alte creante, iar cu sumele incasate vor fi reconstituite platile de casa sau vor fi virate la buget (cont 20.22.01.05 la trezorerii si 60.22.x.05 la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. pentru judetul Ilfov si sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti), in cazul in care acestea provin din finantarea bugetara a anilor precedenti.
    In raportul la darea de seama contabila pe anul 1999 se vor analiza in mod deosebit situatia creantelor pe categorii de operatiuni si pe surse de finantare si cauzele care le-au determinat, precum si masurile stabilite pentru lichidarea acestora.
    2.28. Excedentul bugetului de venituri si cheltuieli al Agentiei Nationale pentru Locuinte, inregistrat la finele anului 1999, se reporteaza in anul urmator potrivit art. 22 alin. (2) din Legea nr. 152/1998.
    2.29. Institutiile publice au obligatia, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, sa efectueze inventarierea patrimoniului potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare, si Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.388/1995, sa intocmeasca registrul-inventar conform normelor in vigoare si sa reflecte rezultatele acestuia in bilantul contabil de la finele anului 1999.
    Ordonatorii de credite au obligatia de a analiza structura stocurilor inventariate si de a stabili materialele aflate in stoc fara utilizare, cauzele acestora, precum si raspunderea persoanelor vinovate de imobilizarea fondurilor in astfel de bunuri.
    2.30. Institutiile publice au obligatia ca in primele 7 zile lucratoare ale lunii ianuarie a anului 2000 sa comunice trezoreriei statului sau unitatii bancare, dupa caz, la care au conturile deschise, confirmarea soldurilor conturilor de credite repartizate, de cheltuieli bugetare si de disponibilitati.
    Eventualele diferente fata de soldurile respective, aflate in contabilitatea trezoreriei statului sau a unitatii bancare, vor fi clarificate operativ, fiind interzisa incheierea executiei bugetare la finele anului 1999 cu diferente.
    Institutiile publice au obligatia de a prezenta trezoreriilor statului sau unitatilor bancare, dupa caz, la care acestea au conturile deschise, darile de seama contabile asupra executiei bugetare pe anul 1999, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa si a soldurilor conturilor de disponibilitati cu cele din conturile corespunzatoare, deschise la trezoreria statului sau la Banca Comerciala Romana - S.A.
    2.31. Ordonatorii principali si secundari de credite vor centraliza datele din darile de seama contabile primite de la institutiile din subordine, numai daca acestea sunt vizate de organele bancare sau de trezoreriile statului, dupa caz.

    III. Regularizari financiare cu bugetul de stat de catre regiile autonome, societatile/companiile nationale si societatile comerciale

    3.1. Companiile/societatile nationale si societatile comerciale din sectorul minier vor proceda la recalcularea si regularizarea cu bugetul de stat a subventiilor, conform prevederilor Normelor metodologice privind acordarea, utilizarea si controlul subventiilor pentru produsele din industria carbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere, precum si ale transferurilor destinate actiunilor de protectie sociala a personalului din acest domeniu, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 311/1999.
    Totodata se va tine seama si de prevederile pct. 4 din Normele comune ale Ministerului Finantelor si Ministerului Transporturilor nr. 90.957/DTR din 19 martie 1999 si nr. 869/TB din 10 martie 1999 privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activitati desfasurate de agentii economici de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, precum si de alte reglementari in domeniu. Sumele primite in plus se vireaza la bugetul de stat la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 3 zile de la stabilirea acestora.
    Agentii economici care au beneficiat in anul 1999 de subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si de tarif si de prime de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, au obligatia de a verifica exactitatea acestora pe baza datelor definitive si, in cazul in care se constata ca s-au primit sume in plus, acestea vor fi restituite la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, pe anul 2000, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", respectiv 22.02.05, pana la data de 29 ianuarie 2000.
    Ordonatorii principali de credite, prin bugetele carora s-au acordat in anul 1999 fonduri de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru subventii, diferente de pret, transferuri si prime, au obligatia, potrivit dispozitiilor legale, sa verifice la regiile autonome, societatile/companiile nationale, societatile comerciale si la orice beneficiari de asemenea sume, pana la data de 12 februarie 2000, pe baza deconturilor definitive pe anul 1999, justificarea acordarii sumelor respective. In cazul in care din verificare rezulta ca s-au acordat sume necuvenite, acestea vor fi virate de catre beneficiarii respectivi pana la data de 25 februarie 2000, in contul bugetului de stat sau al bugetelor locale, dupa caz, pe anul 2000, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", respectiv 22.02.05.
    3.2. Ministerul Industriei si Comertului va regulariza subventiile acordate in baza Hotararii Guvernului nr. 331/1999, cu modificarile ulterioare.
    3.3. Creditele bugetare repartizate regiilor autonome, societatilor/companiilor nationale sau societatilor comerciale pentru finantarea investitiilor si ramase neutilizate la data de 31 decembrie 1999 se anuleaza de drept potrivit reglementarilor in vigoare.
    3.4. Regiile autonome, societatile/companiile nationale si societatile comerciale carora li s-au preluat credite neperformante pentru investitii in baza Legii nr. 7/1992 au obligatia sa ramburseze, in limita acestor credite, sume din resursele financiare destinate finantarii investitiilor si ramase disponibile la finele anului 1999, care vor fi virate astfel:
    - in contul 50.18 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la trezoreriile municipiilor resedinta de judet pe seama Ministerului Finantelor.
    Bancile in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum si organele de control financiar de stat ale Ministerului Finantelor vor verifica la fiecare agent economic, in termen de 20 de zile de la data incheierii si depunerii bilantului contabil pe anul 1999, posibilitatile de reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor noi surse disponibile in contul creditelor neperformante.
    3.5. Agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 1999 alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru finantarea investitiilor publice, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor destinate realizarii obiectivelor de investitii cu finantare bugetara, in conditiile art. 18 - 21 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
    Sumele deduse in anul 1999, inclusiv cele restituite de organele fiscale in cursul anului 1999, pe caile prevazute la art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, se inregistreaza ca reconstituiri de plati in contul de cheltuieli bugetare deschis la trezoreriile statului sau la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., dupa caz, si se folosesc pentru finantarea aceluiasi obiectiv de investitii pana la data de 31 decembrie 1999.
    Sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor aprovizionate si serviciilor prestate in luna decembrie 1999, pentru investitii finantate din alocatii bugetare si care se ramburseaza de catre organele fiscale in anul 2000, se vireaza de catre agentii economici respectivi la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in anul 2000, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", respectiv 22.02.05, in termen de 5 zile de la data incasarii sumelor respective in cont de la organele financiare respective.

    IV. Incheierea executiei bugetelor locale

    4.1. Trezoreriile statului din sectoarele 1, 2, 3 si 6 ale municipiului Bucuresti vor lua masuri ca pana la data de 29 decembrie 1999 sa vireze soldul contului 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in contul de venituri al bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti, deschis la trezoreria municipiului Bucuresti. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata in care, pe verso, se inscriu sursele de venituri.

    NOTA:
    Sumele incasate in contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in zilele de 29 - 31 decembrie 1999 vor fi preluate in executia bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti la data de 31 decembrie 1999, scop in care trezoreriile statului din municipiul Bucuresti vor efectua urmatoarele operatiuni:
    1. Trezoreriile statului din sectoarele 1, 2, 3 si 6 ale municipiului Bucuresti vor inchide la data de 31 decembrie 1999 contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" prin creditul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" (acest cont se introduce in planul de conturi al trezoreriei statului). Pentru aceasta operatiune se transmite Directiei de trezorerie a municipiului Bucuresti la data de 31 decembrie 1999 un exemplar din nota contabila, impreuna cu situatia sintetica a contului 27, cu desfasurarea pe capitole si subcapitole de venituri, la care se anexeaza si documentele de incasare.
    2. Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti, pe baza notelor contabile transmise de trezoreriile sectoarelor 1, 2, 3 si 6 ale municipiului Bucuresti si a documentelor anexate, inregistreaza la data de 31 decembrie 1999 in executia bugetului Capitalei veniturile respective, creditand contul 21 "Veniturile bugetului local" (analitice conform clasificatiei bugetare) prin debitul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei".
    3. La data de 4 ianuarie 2000 trezoreriile statului din sectoarele 1, 2, 3 si 6 ale municipiului Bucuresti vireaza cu ordin de plata soldul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" in contul deschis la Banca Nationala a Romaniei - Sucursala municipiului Bucuresti pe seama Directiei de trezorerie a municipiului Bucuresti. La primirea sumelor Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti crediteaza contul 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" prin debitul contului 60 "Cont curent al trezoreriei la Banca Nationala a Romaniei".
    Institutiile publice din municipiul Bucuresti care au fost finantate in anul 1999 prin sume alocate din bugetul Consiliului General al Municipiului Bucuresti in contul 50.26 "Disponibil din bugetul local al Capitalei pentru efectuarea cheltuielilor", deschis la trezoreria statului, vor vira soldul acestui cont in contul ordonatorului de la care au primit sumele respective, deschis la trezoreria municipiului Bucuresti pentru reconstituirea platilor pe anul 1999.
    Soldul contului 50.26 "Disponibil din finantarea din alte bugete locale" va fi virat pana la data de 27 decembrie 1999 de catre centrele de plasament si centrele de primire a copilului in contul ordonatorului de credite al bugetului local de la care s-a primit finantarea in cursul anului 1999, la care se reconstituie platile de casa pe anul 1999.
    4.2. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetele locale din judetul Ilfov si municipiul Bucuresti (sectoarele 4 si 5) in care nu functioneaza trezorerii ale statului, vor dispune ca soldul disponibil ramas la finele anului in contul deschis pe seama acestora la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sa fie virat in data de 29 decembrie 1999 in contul de disponibil al bugetului local, deschis pe seama Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat a judetului Ilfov si a administratiilor financiare ale sectoarelor, dupa caz.
    4.3. Bugetele locale care au primit in cursul anului transferuri de la bugetul de stat pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe restituie sumele ramase nefolosite la finele anului 1999, determinate ca diferenta intre veniturile incasate (subcapitolul 37.02.03) si cheltuielile efectuate din acestea, in contul bugetului de stat 23.85.01.03 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe".
    De asemenea, autoritatile locale care au primit in cursul anului 1999 alte subventii de la bugetul de stat restituie pana la data de 28 decembrie 1999 sumele ramase neutilizate la finele anului, in contul ordonatorului principal de credite al bugetului de stat de la care au fost incasate. Sumele care se restituie se determina ca diferenta intre subventiile primite si inregistrate la subcapitolul 37.02.09 "Subventii primite de bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a copilului" si subcapitolul 37.02.11 "Subventii primite de bugetele locale pentru planurile urbanistice generale" si platile de casa efectuate din aceste transferuri.
    In acest scop consiliile locale care administreaza bugetele respective prezinta trezoreriei la care au conturile deschise, contul de executie a cheltuielilor suportate din transferurile primite de la bugetul de stat, semnat pe raspunderea ordonatorului principal de credite, pe baza caruia are loc operatiunea de regularizare din bugetul de stat.
    In cazul in care ordonatorul principal de credite a alocat cu ordin de plata sume in anul 1999 in contul subventiilor primite la subcapitolul 37.02.09, in contul de disponibil al unitatilor de protectie a copilului, deschis la unitatile trezoreriei statului (municipii si orase), acestea vor lua masurile necesare pentru retragerea disponibilitatilor ramase nefolosite, astfel incat acestea sa se regaseasca in suma totala regularizata cu bugetul de stat.
    4.4. In conformitate cu prevederile Legii finantelor publice locale nr. 189/1998, in structura bugetelor locale sunt cuprinse si veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala, care se reflecta in executia bugetara pe anul 1999 in conturi distincte deschise la trezoreria statului pe subdiviziunile clasificatiei bugetelor locale.
    La unele autoritati ale administratiilor publice locale s-a continuat evidentierea veniturilor cu destinatie speciala in conturi de disponibil (cont 50) in afara bugetului local, din care au fost efectuate si cheltuielile respective.
    In vederea incheierii executiei bugetare in structura bugetelor locale aprobate de lege, se va proceda astfel:
    - Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale vor prezenta la trezoreria statului la data de 30 decembrie 1999 cate un cont de executie pentru fiecare venit cu destinatie speciala, in care se vor cuprinde:
    a) la venituri: subdiviziunea si denumirea surselor veniturilor speciale, cu suma incasarilor cumulate de la inceputul anului;
    b) la cheltuieli: subdiviziunea si denumirea capitolelor de cheltuieli cu destinatie speciala, cu desfasurarea pe subcapitole, si platile de casa cumulate de la inceputul anului;
    c) soldul aflat in contul de disponibil.
    - Contul de executie se intocmeste pe raspunderea ordonatorului principal de credite si a contabilului-sef.
    - Pe baza contului de executie trezoreria statului inregistreaza veniturile incasate in contul 21.31.02 "Veniturile bugetului local din venituri cu destinatie speciala" (analitic pe subcapitolele clasificatiei bugetare) la nivelul platilor de casa, iar cheltuielile (platile de casa) se inregistreaza in debitul contului 24.96.02 "Cheltuielile bugetului local cu destinatie speciala", cu desfasurarea pe subcapitole.
    - La nivelul platilor de casa, in contabilitatea trezoreriei se inregistreaza si creditele deschise pe subdiviziunile respective.
    - Soldul conturilor de disponibil din venituri cu destinatie speciala, deschise la trezoreria statului, se debiteaza prin creditul contului 21.31.02 "Veniturile bugetului local din venituri cu destinatie speciala" (analitic pe subcapitole). Aceasta operatiune se efectueaza pe baza ordinului de plata prezentat de ordonatorii principali de credite ai bugetului local.
    4.5. Dupa regularizarea cu bugetul de stat in contabilitatea trezoreriei statului se stabileste la finele anului 1999 rezultatul executiei de casa al fiecarui buget local, ca diferenta intre totalul veniturilor incasate si evidentiate in contul 21 "Veniturile bugetului local" si totalul platilor de casa inregistrate in contul 24 "Cheltuielile bugetului local", scop in care se efectueaza urmatoarele operatiuni:
    a) Stabilirea excedentului total al fiecarui buget local:
    21 "Veniturile bugetului local" = 82.98.02.01 "Excedent"
    82.98.02.01 "Excedent"          = 24 "Cheltuielile bugetului local"
    b) Stabilirea excedentelor rezultate din incasarea veniturilor si efectuarea cheltuielilor cu destinatie speciala pe fiecare venit (diferenta dintre incasari si plati):
    82.98.02.01 "Excedent"          = 83 "Disponibil din venituri cu
                                      destinatie speciala (analitic pentru
                                      fiecare sursa de venit special)

    NOTA:
    In planul de conturi pentru activitatea trezoreriei statului se introduce contul sintetic de gr. I/83 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala", care are functie de pasiv. Se crediteaza la finele anului cu excedentele stabilite pentru fiecare venit cu destinatie speciala. Se debiteaza potrivit normelor de utilizare a acestor excedente in anul urmator.
    Contul analitic se formeaza din codul contului contabil (83) de la capitolul 98.02 si din codul subcapitolelor de la capitolul 31.02.
    c) Rambursarea imprumuturilor restante, a dobanzilor si a comisioanelor aferente acestora [conform art. 32 alin. (1) din Legea privind finantele publice locale nr. 189/1998] pe baza de ordin de plata prezentat de autoritatile locale:
    82.98.02.01 "Excedent"          = 61 "Cont corespondent al trezoreriei"
    d) Constituirea fondului de rulment la nivelul soldului creditor al contului 82.98.02.01, ramas dupa efectuarea operatiunilor mentionate la lit. b) si c) de mai sus:
    82.98.02.01    "Excedent"       = 84.98.02.04 "'Fond de rulment propriu
                                      al unitatii administrativ-teritoriale"

    NOTA:
    In planul de conturi pentru activitatea trezoreriei statului se introduce contul 84 "Fond de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale" cu functie de pasiv. Se crediteaza cu suma fondului de rulment stabilit la incheierea exercitiului bugetului la finele anului bugetar. Acest cont se debiteaza cu sumele utilizate potrivit normelor in vigoare.
    La inceputul anului 2000 soldul contului 50.11 "Disponibil din fondul de rulment" se transfera in contul 84.98.02.04 ca operatiune a exercitiului bugetar pe anul 2000, dupa care isi incheie functionarea.
    4.6. Autoritatile administratiei publice locale isi evidentiaza fiecare in contabilitatea proprie a executiei de casa a bugetului local operatiunile privind stabilirea rezultatelor la finele anului 1999, potrivit mecanismelor mentionate mai sus, cu urmatoarele completari:
    4.6.1. Imprumuturile contractate si utilizate de la banci in anul 1999 pentru finantarea investitiilor se evidentiaza in contabilitatea bugetului local astfel:
    a) In cazul in care imprumuturile au fost prevazute in bugetele locale si virate in contul bugetului local deschis la trezoreria statului:

               - primirea imprumutului de la banca

    103 "Disponibil al bugetului    = 500 "Venituri" (analitic cont 44.02.01
    local la trezoreria statului"     "Imprumuturi interne pentru investitii")

                    Concomitent se evidentiaza

    214 "Decontari din credite      = 205 "Imprumuturi pentru investitii"
    interne pentru investitii"

               - utilizarea (platile) creditului lunar
                   potrivit destinatiei aprobate

    400 "Cheltuielile bugetului     = 103 "Disponibil al bugetului local la
    local" (analitic subdiviziunea    trezoreria statului"
    compozitie a creditelor)

               - rambursarea imprumuturilor bancare in anul 1999
                           se evidentiaza astfel:

    400 "Cheltuielile bugetului     = 103 "Disponibil al bugetului local la
    local"                            trezoreria statului"

                               Concomitent:

    205 "Imprumuturi pentru         = 214 "Decontari din credite interne
    investitii"                       pentru investitii"

    b) In cazul in care imprumuturile au fost derulate prin conturile deschise la banci:

               - primirea imprumutului in contul deschis
                  la banca conform extrasului de cont.

    103 "Disponibil al bugetului    = 500 "Venituri proprii" (analitic
    local la trezoreria statului"     capitol 44.02)

                              Concomitent:

    214 "Decontari din credite      = 205 "Imprumuturi pentru investitii"
    interne pentru investitii"

    - utilizarea imprumutului pentru cheltuieli de investitii.

    400 "Cheltuielile bugetului     = 103 "Disponibil al bugetului local la
    local" (analitic                  trezoreria statului"
    subdiviziunile respective)

               - rambursarea imprumutului catre banca.

    400 "Cheltuielile bugetului     = 103 "Disponibil al bugetului local
    local" (cont analitic             la trezoreria statului"
    capitol 90.02)

                              Concomitent:

    205 "Imprumuturi pentru         = 214 "Decontari din credite interne
    investitii"                       pentru investitii"

    4.6.2. Operatiunile prevazute la pct. 4.4 se reflecta in mod corespunzator si in contabilitatea proprie a executiei bugetului local (venituri si cheltuieli).
    4.6.3. Stabilirea excedentului bugetului local se inregistreaza in contabilitatea bugetului local, potrivit normelor in vigoare, si anume:
    - soldurile conturilor de venituri se inchid prin creditul contului 57 "Rezultatul executiei bugetare", iar cheltuielile, prin debitul acestui cont;
    - contul 57 "Rezultatul executiei bugetare" se debiteaza cu:
      - rambursarea imprumuturilor contractate in anii precedenti si nerambursate pana la finele anului prin creditul contului 103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului";
      - suma reprezentand diferenta dintre venituri si cheltuieli cu destinatie speciala prin creditul contului 338 "Excedentul veniturilor cu destinatie speciala" care se introduce in planul de conturi al institutiilor de stat. In cadrul contului 338 se deschid conturi analitice corespunzator capitolului 31.02 "Venituri cu destinatie speciala din clasificatia bugetelor locale". Concomitent se evidentiaza si disponibilul excedentului respectiv, debitandu-se contul 104 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala" prin creditul contului 103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului";
      - cu soldul ramas in contul 57 dupa efectuarea operatiunilor de mai sus, reprezentand constituirea fondului de rulment prin creditul contului 339 "Fondul de rulment". Concomitent se debiteaza contul 103.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" prin creditul contului 103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului".
    4.7. Incheierea executiei bugetelor locale se deruleaza prin unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din judetul Ilfov si din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti.
    Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a judetului Ilfov si administratiile financiare ale sectoarelor 4 si 5 ale municipiului Bucuresti asigura incheierea executiei bugetelor locale respective, potrivit precizarilor cuprinse la pct. 4.3 si 4.6, cu urmatoarele completari:
    - regularizeaza cu ordin de plata sumele ramase neutilizate din transferurile primite de catre bugetele locale de la bugetul de stat pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe;
    - din contul 57 "Rezultatul executiei bugetare", respectiv din contul 63..., deschis la unitatea bancara, se vireaza cu ordin de plata:
      - imprumuturile restante pana la finele anului 1999;
      - soldul (excedentul) veniturilor speciale, stabilit la finele anului 1999, se vireaza in contul 65.80 "Disponibil din venituri speciale", care se deschide la unitatea bancara respectiva;
      - suma ramasa in contul 57, reprezentand fondul de rulment, se vireaza in contul 65.79 "Disponibil din fondul de rulment".
    4.8. Contul de executie al bugetului local, care se intocmeste la finele anului 1999, cuprinde, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, veniturile incasate si platile de casa de la inceputul anului pana la data de 31 decembrie 1999.
    La capitolul 98.02 "Excedent" se inscriu urmatoarele subdiviziuni:
    - la subcapitolul 01 "Excedent" se inscrie excedentul total al bugetului local, inregistrat in contul 57 "Rezultatul executiei bugetare";
    - la subcapitolele 04 - 07 se inscrie modul de utilizare si de repartizare a excedentului bugetului local.
    4.9. Operatiunile de incheiere a executiei bugetelor locale se efectueaza in trezoreria statului si in unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. in primele 5 zile lucratoare din luna ianuarie 2000.

    NOTA:
    Creditele bugetare se deschid din bugetele locale, incepand cu anul 2000, de fiecare ordonator principal de credite, in limita bugetului local aprobat, si se transmit trezoreriei la care are conturile deschise.

    V. Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat

    5.1. Operatiunile de incheiere a executiei bugetului asigurarilor sociale de stat se efectueaza atat la trezoreriile statului, cat si la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. pentru sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti si pentru judetul Ilfov, astfel:

    A. La trezoreriile statului
    5.1.1. Trezoreriile statului, orasenesti si municipale, vireaza la data de 29 decembrie 1999 soldul contului 22 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" in acelasi cont deschis la trezoreria statului a municipiului resedinta de judet pe seama Directiei generale de munca si protectie sociala (se transmite extrasul de cont impreuna cu documentele justificative).
    In cazul in care contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" a fost deschis si la nivelul trezoreriilor municipale (cu exceptia municipiului resedinta de judet) si orasenesti, unitatile de munca si protectie sociala, pe seama carora este deschis contul, vor transfera platile de casa inregistrate in acest cont, in contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat", deschis pe seama Directiei generale de munca si protectie sociala la trezoreria municipiului resedinta de judet. Operatiunea se efectueaza cu ordin de plata in care contul 25 se crediteaza in contabilitatea trezoreriei de la care se transfera platile respective, prin debitul contului 61 "Contul corespondent al trezoreriei". La municipiul resedinta de judet, preluarea platilor de casa se evidentiaza prin debitarea contului 25 prin creditul contului 61.
    Totodata unitatea respectiva transmite Directiei generale de munca si protectie sociala contul de executie pe subdiviziunile clasificatiei bugetului de asigurari sociale de stat, pe baza caruia se vor inregistra platile de casa.
    5.1.2. Trezoreriile statului din municipiile resedinta de judet si din sectoarele 1, 2, 3 si 6 si trezoreria municipiului Bucuresti incheie in contabilitatea proprie la data de 31 decembrie 1999 executia bugetului asigurarilor sociale de stat, reflectata in conturile 22 si 25, astfel:
    a) Contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se crediteaza prin debitul contului 22 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat"
    b) Contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se debiteaza prin creditul contului 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat".
    Soldul contului 81 ramane la data de 31 decembrie 1999 in contabilitatea unitatilor trezoreriei statului.
    Pentru operatiunile inregistrate in contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" unitatile trezoreriei statului elibereaza Directiei generale de munca si protectie sociala extras de cont impreuna cu documentele justificative.
    c) Trezoreriile statului din municipiile resedinta de judet vor urmari ca Directia generala de munca si protectie sociala sa regularizeze pana la data de 15 ianuarie 2000 cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale rezultatul executiei bugetului asigurarilor sociale de stat inregistrat la 31 decembrie 1999, astfel:
    - soldul creditor al contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se vireaza cu ordin de plata in contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat", deschis pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale la trezoreria municipiului Bucuresti;
    - soldul debitor al contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat", aflat in contabilitatea unitatilor trezoreriei statului, se preia de catre directiile generale de munca si protectie sociala si de unitatile de munca si protectie sociala din sectoarele 1, 2, 3 si 6 ale municipiului Bucuresti cu dispozitie de incasare din contul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, deschis la trezoreria municipiului Bucuresti.
    In contabilitatea trezoreriei contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se codifica astfel: cod cont sintetic 81, cod capitol 98.04 pentru excedent si 99.04 pentru deficit.

    B. La Banca Comerciala Romana - S.A.
    1. La filialele sectoarelor 4 si 5 ale Bancii Comerciale Romane - S.A. se deschide contul 64.25 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" pe seama Directiei generale de munca si protectie sociala a judetului Ilfov si a altor unitati subordonate Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    La data de 31 decembrie 1999 filialele Bancii Comerciale Romane - S.A. din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti incheie executia bugetului asigurarilor sociale de stat, astfel:
    - crediteaza contul 64.25 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" prin debitarea contului 66.09 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" (conturile analitice deschise pe capitole si subcapitole);
    - debiteaza contul 64.25 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" prin creditul contului 66.59 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat".
    Filialele Bancii Comerciale Romane - S.A. din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti elibereaza Directiei generale de munca si protectie sociala a judetului Ilfov si, respectiv, altor unitati subordonate Ministerului Muncii si Protectiei Sociale extrasul contului 64.25 impreuna cu documentele justificative.
    Excedentul/deficitul bugetului asigurarilor sociale de stat, inregistrat in contabilitatea unitatilor Bancii Comerciale Romane - S.A., se regularizeaza de catre unitatile de munca si protectie sociala cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale pana la data de 15 ianuarie 2000, potrivit prevederilor pct. 5.1.2.
    5.2. Ministerul Muncii si Protectiei Sociale centralizeaza in perioada 4 - 5 ianuarie 2000 soldul executiei de casa a bugetului asigurarilor sociale de stat, inregistrat la trezoreriile statului si la filialele Bancii Comerciale Romane - S.A. din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti, dupa care procedeaza astfel:
    - in cazul in care executia bugetului asigurarilor sociale de stat inregistreaza excedent, acesta se regularizeaza cu bugetul de stat in limita transferurilor primite in anul 1999 de la bugetul de stat. Operatiunea se dispune de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale cu ordin de plata, prin care se vireaza din contul 81.25 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" in contul 23.85.01.04 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat" care functioneaza la trezoreria municipiului Bucuresti.

    VI. Incheierea executiei fondurilor speciale

    6.1. Soldurile conturilor fondurilor speciale, constituite potrivit dispozitiilor legale in vigoare si ramase la finele anului 1999, se reporteaza in anul urmator de catre ordonatorii principali de credite, potrivit dispozitiilor legale in vigoare prin care se reglementeaza constituirea si utilizarea fondului special respectiv.
    In cazul in care anumite fonduri speciale au primit in anul 1999 transferuri sau subventii de la bugetul de stat, ordonatorii principali de credite au obligatia sa regularizeze cu bugetul de stat, in baza art. 76 alin. (3) din Legea nr. 72/1996, soldul disponibil ramas la finele anului 1999, in limita transferurilor si subventiilor primite de la buget.
    In aceasta regularizare se cuprind si transferurile alocate de la bugetul de stat pentru Fondul national pentru dezvoltare regionala, constituit la nivelul Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala.
    Operatiunea se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale anului 2000.
    6.2. Institutiile publice vor lua masuri pentru virarea, pana la data de 28 decembrie 1999, in contul ordonatorilor principali de credite care administreaza fondurile speciale, a disponibilitatilor aflate in conturile fondurilor speciale la trezoreriile statului si la unitatile bancare, si anume:
    - "Disponibil din Fondul pentru plata ajutorului de somaj" (cont 30.04, respectiv 64.64);
    - "Disponibil din Fondul special pentru sanatate" (cont 30.06, respectiv 64.39);
    - "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic" (cont 30.13, respectiv 64.55);
    - "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea si modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a celorlalte unitati vamale" (cont 30.14, respectiv 64.33).
    Eventualele incasari inregistrate dupa aceasta data raman in conturile respective, se inregistreaza de institutiile publice in conturile corespunzatoare si se cuprind in executia de casa a fondului respectiv, dupa care se raporteaza la ordonatorul principal de credite.
    6.3. Inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vireaza pana la data de 28 decembrie 1999 inclusiv, in contul 30.05 "Disponibil din Fondul special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap", deschis la trezoreria municipiului Bucuresti pe seama Secretariatului de stat pentru Persoanele cu Handicap, soldurile aflate in conturile deschise la trezoreriile statului sau la unitatile bancare, dupa caz, si anume:
    - "Disponibil din Fondul special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap" (cont 30.05, respectiv 64.11);
    - "Disponibil pentru efectuarea de cheltuieli din Fondul special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap".
    In baza art. 76 alin. (3) din Legea nr. 72/1996, Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap procedeaza la regularizarea cu bugetul de stat a soldurilor fondurilor speciale mentionate mai sus, astfel:
    - in cazul in care soldul fondului rezultat la finele anului 1999 este pana la nivelul transferului primit din bugetul de stat, cu suma respectiva se reduce subventia primita la fondul respectiv si se vireaza cu ordin de plata in contul bugetului de stat 23.85.01.08 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetul Fondului special de solidaritate pentru protectia speciala a persoanelor cu handicap", deschis la trezoreria municipiului Bucuresti.
    Operatiunile se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale lunii ianuarie 2000.
    6.4. Institutiile publice au obligatia sa restituie pana la data de 28 decembrie 1999, in conturile din care au fost primite, disponibilitatile aflate in conturile: "Disponibil din Fondul de somaj pentru efectuarea de cheltuieli" (cont 50.27 la trezorerii si 64.78 la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.); "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic pentru efectuarea cheltuielilor de investitii" (cont 50.28 si, respectiv, 64.81); "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea si modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a celorlalte unitati vamale pentru efectuarea cheltuielilor de investitii" (cont 50.29, respectiv 64.82); "Disponibil din cota repartizata din Fondul special al drumurilor publice" (cont 50.25, respectiv 64.21).
    6.5. Ministerele si alte organe ale administratiei publice centrale de specialitate care administreaza, potrivit legii, fonduri speciale au obligatia ca pe baza datelor contabile sa incheie executia bugetului fondului special in contabilitatea proprie dupa principiul executiei de casa, si anume:
    - cheltuielile fondului se inchid prin debitul contului "Fonduri speciale" in care s-au inregistrat veniturile incasate de la 1 ianuarie la 31 decembrie 1999;
    - contul de executie al fiecarui fond pe anul 1999 cuprinde veniturile incasate si platile de casa efectuate pe subdiviziunile clasificatiei bugetare; diferenta dintre venituri si cheltuieli reprezinta excedentul de casa la finele anului 1999. Excedentul raportat in contul de executie trebuie sa corespunda cu disponibilul aflat in contul de disponibil al fondului respectiv, deschis la trezoreriile statului si la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    6.6. Ministerele si alte organe ale administratiei publice centrale si locale, precum si institutiile subordonate acestora au obligatia de a verifica sumele aflate in conturile 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate", 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala", deschise la trezoreriile statului, precum si in conturile 64.11 "Disponibil din Fondul cu destinatie speciala si de redistribuire" si, respectiv, 65.11, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., avandu-se in vedere ca in aceste conturi pot ramane la finele anului numai mijloace cu destinatie speciala, prevazute expres prin dispozitiile legale in vigoare, si care, de drept, se reporteaza in anul urmator.
    In acest scop, pana la data de 29 decembrie 1999, institutiile respective vor prezenta trezoreriilor statului sau unitatii bancare, dupa caz, la care au deschise conturile respective, situatia sumelor privind fondurile speciale si temeiul legal in baza carora se pot reporta in anul urmator (se reporteaza, din oficiu, sumele alocate in anul 1999 din contravaloarea in lei a ajutoarelor externe pentru finantarea unor obiective, donatiile de la persoanele fizice si juridice). Sumele care nu se incadreaza in aceasta categorie vor fi virate de catre institutiile respective la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, la capitolul 22.01.30 "Incasari din alte surse", respectiv 22.02.30 (la bugetele locale) pana la data de 30 decembrie 1999.
    In cazul in care institutiile publice nu prezinta situatia mentionata mai sus, trezoreriile statului si unitatile bancilor nu vor aviza plati din contul respectiv pana la clarificarea situatiei respective.
    6.7. Disponibilitatile aflate la finele anului 1999 in contul de disponibil al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    6.8. Soldul contului 50.73 "Disponibil din Fondul pentru dezvoltare regionala", ramas la finele anului 1999, se reporteaza in anul urmator.

    VII. Incheierea executiei bugetare de catre unitatile bancare

    7.1. Banca Nationala a Romaniei si centralele bancilor vor stabili programul de lucru pentru luna decembrie 1999, astfel incat unitatile din subordine sa efectueze operatiunile de incasari si plati in si din contul curent general al trezoreriei statului la termenele si in conditiile stabilite de prezentele norme metodologice.
    7.2. Documentele de plati primite de la agentii economici, reprezentand virari de impozite, taxe si alte venituri bugetare, vor fi procesate integral in cadrul programului de lucru stabilit pentru anul 1999.
    7.3. Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., pe baza ordinelor de plata prezentate de institutiile publice, vor proceda la retragerea disponibilitatilor aflate in conturile 64.13 "Titulari de avansuri", care vor fi virate incepand cu data de 27 decembrie 1999 in conturile ordonatorilor de credite de la care au fost primite pentru reconstituirea platilor de casa.
    De asemenea, unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din judetul Ilfov si din municipiul Bucuresti (sectoarele 4 si 5), in care nu functioneaza trezorerii ale statului, impreuna cu institutiile publice vor proceda la retragerea disponibilitatilor din conturile ordonatorilor tertiari de credite de subordonare locala in contul ordonatorilor principali de credite finantati din bugetele locale si de aici in conturile de disponibil ale bugetelor locale, deschise pe seama Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat a judetului Ilfov si a administratiilor financiare din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti.
    7.4. Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti vor vira la data de 29 decembrie 1999 in contul curent general al trezoreriei statului - mandat banci soldul contului 64.10 "Disponibil al trezoreriei la banca pentru efectuarea de plati cu numerar".
    7.5. Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Agricole - S.A., Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bankcoop - S.A. vor vira in ziua de 29 decembrie 1999 soldul contului de disponibil al trezoreriei locale, din care s-au efectuat platile in numerar pentru sectorul public, in contul curent al trezoreriei statului, deschis la sucursala judeteana a Bancii Nationale a Romaniei.
    7.6. Bancile vor verifica disponibilitatile existente in conturile speciale pentru procurarea valutei, care apartin institutiilor publice, si vor dispune din oficiu virarea acestora in cazul in care institutiile nu au prezentat ordine de plata pana in ziua de 28 decembrie 1999 pentru virarea sumelor respective in conturile bugetare corespunzatoare ale institutiilor publice respective, deschise la trezoreriile statului sau la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., dupa caz.
    7.7. Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. vor dispune masurile necesare de inregistrare a tuturor operatiunilor care privesc executia bugetara pe anul 1999 in contul 36... "Contul general al trezoreriei statului - mandat banci", asigurandu-se concordanta deplina intre soldul acestui cont deschis la Banca Nationala a Romaniei si soldurile conturilor componente 64, 65 si 66 din contabilitatea unitatii bancare. La finele anului 1999 este interzisa existenta in contul 36... a contului "Operatiuni tranzitorii".
    7.8. Unitatile trezoreriilor statului si unitatile bancare, la care institutiile publice au deschise conturile, vor elibera institutiilor publice respective extrase de cont cu operatiunile efectuate pana la finele anului 1999 si vor solicita acestora confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor cu cele din evidenta proprie, pana la data de 7 ianuarie 2000. In cazul in care nu se respecta acest termen, trezoreriile statului si unitatile bancare nu vor efectua plati din conturile institutiilor respective.
    Totodata unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti vor elibera extrase de cont pentru conturile de venituri ale bugetului de stat Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat a judetului Ilfov, administratiilor financiare si circumscriptiilor fiscale, dupa caz, cu toate operatiunile inregistrate pana la data de 31 decembrie 1999 inclusiv.
    Soldurile conturilor de venituri vor fi confirmate in scris de organele financiare respective pana la data prevazuta mai sus.
    7.9. Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti, dupa efectuarea operatiunilor care le revin din prezentele norme metodologice, inclusiv regularizarea soldurilor bugetelor locale, procedeaza la incheierea executiei bugetului de stat, derulata prin "Contul general al trezoreriei statului", deschis la aceasta banca, astfel:
    - soldul contului 60 "Veniturile bugetului de stat" se debiteaza prin creditul contului 62.204.160 "Deficitul bugetului de stat" (contul se deschide in contabilitatea unitatii Bancii Comerciale Romane - S.A.);
    - soldul contului 61 "Cheltuielile bugetului de stat" se crediteaza prin debitul contului 62.204.160 "Deficitul bugetului de stat".
    Deficitul bugetului de stat rezultat in contul 62.204.160 ramane la data de 31 decembrie 1999 in contul 36 "Cont general al trezoreriei statului - mandat Banca Comerciala Romana - S.A.".
    Operatiunea de mai sus priveste executia bugetara a anului 1999 si se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale lunii ianuarie 2000 de catre unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., dupa terminarea regularizarii bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si a unor fonduri speciale.
    Soldul contului 62.204.160 "Deficitul bugetului de stat" se vireaza pana la data de 14 ianuarie 2000 in contul trezoreriei centrale 36.11.8.000812, deschis la Centrala Bancii Nationale a Romaniei.
    7.10. Trezoreriile statului si unitatile bancare la care institutiile publice au deschise conturile vor verifica si vor viza, pentru exactitate, soldurile conturilor de disponibilitati, precum si cele privind platile de casa ale bugetului de stat, raportate in bilantul contabil incheiat pe anul 1999 (viza se acorda de catre seful serviciului contabilitate-decontari sau de catre contabilul-sef al trezoreriei statului sau al unitatii bancare, in spatiul rezervat in acest scop pe ultima fila a formularului de bilant, precum si in contul de executie).

    VIII. Alte precizari privind incheierea exercitiului bugetar pe anul 1999

    8.1. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale vor lua masurile necesare, fiecare in domeniul sau de activitate, pentru asigurarea efectuarii inventarierii intregului patrimoniu aflat in administrare, potrivit normelor legale, si valorificarii rezultatului acesteia, efectuarii tuturor operatiunilor financiare legate de incheierea exercitiului bugetar pe anul 1999, precum si pentru intocmirea si prezentarea darilor de seama contabile pe anul 1999 asupra executiei bugetare la Ministerul Finantelor (Directia generala a trezoreriei), pana la data de 15 februarie 2000.
    8.2. Organele abilitate prin dispozitii legale vor verifica la institutiile publice modul in care ordonatorii de credite si conducatorii compartimentului financiar-contabil actioneaza pentru asigurarea inventarierii patrimoniului, a incheierii exercitiului bugetar pe anul 1999, a intocmirii si depunerii bilantului contabil (dare de seama contabila) si vor lua masurile necesare in cazul constatarii de abateri de la dispozitiile legale in vigoare.
    8.3. Nerespectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, in cazul in care nu are caracter de infractiune, se sanctioneaza cu amenda contraventionala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, care se aplica de organele abilitate in acest scop.
    8.4. Darile de seama contabile asupra executiei bugetare pe anul 1999 se intocmesc pe baza precizarilor Ministerului Finantelor.

    ANEXA 1

                         PROGRAM CALENDARISTIC
privind derularea principalelor operatiuni de incheiere a exercitiului bugetar pe anul 1999
_____________________________________________________________________________
 Nr.                                                        Data limita
 crt.            Explicarea operatiunilor                   pentru efectuarea
                                                            operatiunilor
_____________________________________________________________________________
                      I. Operatiuni in numerar
 1. Ridicarea sumelor in numerar din conturile deschise     esalonat pana la
    la trezoreria statului si la unitatile Bancii           24 decembrie 1999
    Comerciale Romane - S.A. (judetul Ilfov si
    sectoarele 4 si 5 ale municipiului Bucuresti)
    pentru plata salariilor si a altor drepturi de
    personal aferente lunii decembrie 1999
 2. Ridicarea de sume in numerar din conturi pentru plati   28 - 29 decembrie
    de volum redus, urgente si necesare pentru                    1999
    functionarea activitatii institutiilor publice
 3. Depunerea in conturile deschise la trezoreriile         29 - 30 decembrie
    statului si la unitatile Bancii Comerciale Romane             1999
    - S.A. (judetul Ilfov si sectoarele 4 si 5 ale
    municipiului Bucuresti) a soldurilor aflate in
    casieriile institutiilor publice respective
 4. Depunerea incasarilor din impozite si taxe din ultima   28 - 31 decembrie
    saptamana a lunii decembrie de catre agentii fiscali          1999
    la casieria trezoreriei statului

           II. Operatiuni de incasari si plati prin virare
    Efectuarea de plati din conturile deschise la
    trezoreria statului de institutiile publice catre
    unitatile beneficiare, astfel:
 5. Prezentarea la trezoreria statului sau la unitatile     27 decembrie 1999
    Bancii Comerciale Romane - S.A. a documentelor de
    plata pentru unitatile beneficiare care au conturile
    la banci din alte judete
 6. Idem, pentru unitatile beneficiare care au conturile    28 decembrie 1999
    la banci din acelasi judet
 7. Prezentarea de catre agentii economici a documentelor   28 decembrie 1999
    de virare a veniturilor bugetare reprezentand              ora 10,00
    impozite, taxe, contributii si alte venituri la
    unitatea bancara la care au contul deschis

     III. Deschiderea, repartizarea si retragerea creditelor bugetare
 8. Ordonatorii principali                                  20 decembrie 1999
 9. Ordonatorii secundari                                   22 decembrie 1999
10. Retragerile de credite bugetare                         28 decembrie 1999

             IV. Alte operatiuni ale institutiilor publice
11. Recuperarea avansurilor acordate in baza hotararilor    29 decembrie 1999
    Guvernului nr. 85/1997, 587/1999, 660/1999, 952/1999
12. Virarea disponibilitatilor ramase in conturile 50.14    28 decembrie 1999
    si 50.15 sau 64.13
13. Lichidarea si decontarea operatiunilor de mandat        24 decembrie 1999
14. Recuperarea sumelor ramase disponibile din cele         28 decembrie 1999
    virate pentru procurarea valutei
15. Cedarea valutei incasate, reprezentand venituri         29 decembrie 1999
    bugetare, la fondul de rezerva valutara, incasarea
    contravalorii in lei si virarea acesteia la bugetul
    de stat
16. Restituirea subventiilor si transferurilor primite      30 decembrie 1999
    de la bugetul de stat si ramase nefolosite
17. Retragerea disponibilitatilor ramase din Fondul de      27 decembrie 1999
    interventie la dispozitia Guvernului pentru
    inlaturarea efectelor calamitatilor si virarea in
    contul Ministerului Finantelor

              V. Incheierea executiei bugetelor locale
18. Retragerea disponibilitatilor din conturile             29 decembrie 1999
    ordonatorilor de credite cu conturi deschise la
    unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. in contul
    de disponibil al bugetului local
19. Rambursarea imprumuturilor primite din fondul de        29 decembrie 1999
    rulment
20. Regularizarea subventiilor si transferurilor primite    in primele 5 zile
    de bugetele locale si de bugetul asigurarilor           lucratoare din
    sociale de stat de la bugetul de stat                   anul 2000
21. Stabilirea si repartizarea excedentelor bugetelor       in primele 5 zile
    locale                                                  lucratoare din
                                                            anul 2000

       VI. Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat
22. Stabilirea de catre trezoreriile statului si            31 decembrie 1999
    unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. a
    rezultatului executiei bugetului asigurarilor
    sociale de stat
23. Regularizarea de catre Ministerul Muncii si             4 - 5 ianuarie
    Protectiei Sociale a transferurilor primite de la           2000
    bugetul de stat

              VII. Incheierea executiei fondurilor speciale
24. Virarea disponibilitatilor aflate in conturile          27 decembrie 1999
    fondurilor speciale deschise pe seama ordonatorilor
    principali de credite care administreaza fondurile
    respective
25. Restituirea sumelor primite din fondurile speciale      27 decembrie 1999
    pentru efectuarea de cheltuieli
_____________________________________________________________________________

    ANEXA 2

                                   LISTA
cuprinzand operatiunile pentru care unele institutii publice pot pastra sume la finele anului 1999 in contul "Sume de mandat si sume in depozit", deschis la banci si la trezoreria statului
_____________________________________________________________________________
 Nr.                                                       Institutiile
 crt.               Denumirea operatiunilor                care efectueaza
                                                           operatiunile
_____________________________________________________________________________
 1. Garantiile vamale, inclusiv a drepturilor vamale       Unitatile vamale
    achitate in avans, precum si sumele consemnate de
    persoanele fizice la unitatile vamale
 2. Cotizatii pentru sport retinute de la personalul       Unitatile militare
    militar si civil, contributii ale cadrelor pentru      din cadrul
    actiuni social-culturale, sponsorizari si donatii      Ministerului
    in lei                                                 Apararii Nationale
                                                           si al Ministerului
                                                           de Interne
 3. Drepturi banesti ale persoanelor lipsite de            Penitenciare
    libertate, pastrate de penitenciare
 4. Drepturi de personal si burse calculate, ordonantate,  Institutiile
    dar neridicate in cursul anului de catre persoanele    publice
    beneficiare (evidentiate in contul 231 "Creditori")
 5. Sumele depuse in numerar de angajati, reprezentand     Ordonatorii
    contributia pentru pensia suplimentara (3%) si         principali de
    Fondul pentru plata ajutorului de somaj (1%) pentru    credite
    personalul aflat in misiune permanenta in strainatate
 6. Garantii depuse de agentii economici la institutiile   Institutiile
    publice pentru participarea la licitatii, inclusiv     publice
    taxa de participare si contravaloarea caietelor de
    sarcini
 7. Operatiuni de mandat efectuate din sumele puse la      Institutiile
    dispozitie de catre agentii economici, care nu pot     publice
    fi restituite pana la finele anului
 8. Fondul de rulment al unitatilor sanitare pentru        Unitatile sanitare
    planificare familiala                                  de profil
_____________________________________________________________________________

    ANEXA 3

    MINISTERUL ..............

                              CONT DE EXECUTIE
privind utilizarea sumelor primite de la Fondul Proprietatii de Stat pe baza ordonantelor de urgenta ale Guvernului nr. 171/1999 si nr. 189/1999 la data de 31 decembrie 1999
                                                               - mii lei -
____________________________________________________________________________
 Nr.              Indicatori                       Codul           Realizari
 crt.                                              indicatorului
____________________________________________________________________________
 1.  Sume primite de la Fondul Proprietatii
     de Stat
 2.  Cheltuieli, plati de casa:
     - se desfasoara pe subdiviziunile
     clasificatiei functionale si, in cadrul
     acestora, pe subdiviziunile clasificatiei
     economice - asa cum s-a prevazut in
     ordonanta de urgenta
 3.  Suma ramasa nefolosita si restituita catre
     Fondul Proprietatii de Stat
____________________________________________________________________________

        Ordonator principal de credite,             Director economic,

    ANEXA 4

                             CONT DE EXECUTIE
a bugetului de venituri si cheltuieli al Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare la data de 31 decembrie 1999
                                                               - mii lei -
_____________________________________________________________________________
                         Codul          Prevederi  Prevederi   Realizari
    Indicatori           indicatorului  anuale     anuale      (venituri
                                        initiale   definitive  incasate/plati
                                                               de casa)
_____________________________________________________________________________
       A                      B             1          2             3
_____________________________________________________________________________
 A. VENITURI (I + II +
    IX)
 I. Venituri curente
    - se desfasoara pe
    structura
    clasificatiei
    veniturilor
    aprobate
    de Ministerul
    Finantelor               23.03
II. Venituri din capital
    Venituri din
    valorificarea unor
    bunuri ale statului      30.03
    - incasari din
    valorificarea
    activelor bancare      30.03.07
III. Imprumuturi             44.03

 B. CHELTUIELI*)

 C. DISPONIBIL LA FINELE
    PERIOADEI
_____________________________________________________________________________

    *) Cheltuielile (platile) se desfasoara pe capitole si subcapitole si, in cadrul acestora, pe titluri, articole si alineate, potrivit clasificatiei functionale si economice a indicatorilor financiari.

               Presedinte,                         Director,

    ANEXA 5

                             CONT DE EXECUTIE
a bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului Proprietatii de Stat la data de 31 decembrie 1999
                                                                - mii lei -
_____________________________________________________________________________
    Indicatori                     Codul               Prevederi   Realizari
                                   indicatorului
_____________________________________________________________________________
 I. Venituri
    - se desfasoara pe surse de
    venituri
  -
  -
  -
  -
II. Cheltuieli (plati de casa)
    - se desfasoara pe naturi de
    cheltuieli
  -
  -
  -
  -
III. Sume virate la bugetul de
     stat in anul 1999
IV. Disponibil la finele perioadei
_____________________________________________________________________________

               Presedinte,                         Director,

    ANEXA 6

    INSTITUTIA DE INVATAMANT SUPERIOR ................

                        INDICATORI SINTETICI
ai executiei bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 1999
_____________________________________________________________________________
 1. Venituri totale,                                             milioane lei
 din care:
 - venituri incasate pe baza de contract institutional si
   contract complementar, incheiate cu Ministerul Educatiei
   Nationale                                                     milioane lei
 2. Cheltuieli totale,                                           milioane lei
    din care:
 a) cheltuieli curente,                                          milioane lei
    din care:
    - cheltuieli de personal                                     milioane lei
 b) cheltuieli de capital                                        milioane lei
 3. Ponderea sumelor incasate din contractele incheiate cu
    Ministerul Educatiei Nationale in veniturile totale
 4. Gradul de acoperire a cheltuielilor din alte surse decat
    cele provenite pe baza de contract incheiat cu Ministerul
    Educatiei Nationale                                                %
 5. Cost mediu pe student echivalent = cheltuieli pentru
    activitatea de baza/numar de studenti echivalenti            mii lei/
                                                                 student
                                                                 echivalent
_____________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1538/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1538 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1538/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu