ORDIN Nr. 1509
din 10 decembrie 2008
privind publicarea
acceptarii amendamentelor la Codul international pentru constructia si
echipamentul navelor pentru transportul in vrac al gazelor lichefiate (Codul
IGC), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.
177(79) a Comitetului Securitatii Maritime din 10 decembrie 2004
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 848 din 17 decembrie 2008
In temeiul prevederilor art. 12 lit. b) şi d) din
Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 alin. (1) din Ordonanţa
Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile
interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
art. 2 pct. 18 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu
modificările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se publică amendamentele la Codul
internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în
vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC), adoptate de Organizaţia Maritimă
Internaţională prin Rezoluţia MSC.177(79) a Comitetului Securităţii Maritime
din 10 decembrie 2004, amendamente intrate în vigoare
pentru România la data de 1 iulie 2006, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea Navală Română va lua măsurile
necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor,
Antonel Tănase,
secretar de stat
ANEXĂ
REZOLUŢIA MSC.177(79)
(adoptată la 10 decembrie 2004)
Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional
pentru construcţia şi echipamentul navelor
pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC)
Comitetul Securităţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea
Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului,
notând Rezoluţia MSC.5(48), prin care Comitetul a
adoptat Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru
transportul în vrac al gazelor lichefiate (denumit în continuare Codul IGC), care a devenit obligatoriu
conform cap. VII al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii
omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând şi art. Vlll(b) şi regula VII/11.1 ale
Convenţiei referitoare la procedura de amendare a Codului IGC,
luând în considerare.la cea
de-a şaptezeci si noua sesiune a sa, amendamentele la Codul IGC propuse si
difuzate conform art. Vlll(b)(i) din Convenţie:
1. adoptă, în conformitate cu art. Vlll(b)(iv) din
Convenţie, amendamentele la Codul IGC al căror text este prezentat în anexa la
prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art.
Vlll(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca fiind
acceptate la 1 ianuarie 2006, în afară de cazul în care, înainte de această
dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau
guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin
50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile
lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante să noteze că, în
conformitate cu art. Vlll(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în
vigoare la 1 iulie 2006, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de
mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu
art. Vlll(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la
Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului
amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită
copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu
sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ la Rezoluţia MSC. 177(79)
AMENDAMENTE
la Codul internaţional pentru construcţia si
echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC)
CAPITOLUL 3
Amenajarea navei
(Următorul amendament se aplică navelor construite
la 1 ianuarie 2007 sau după această dată.)
1. In paragraful
3.6.4, referirea la „10.2.5.4" se înlocuieşte cu „10.1.4".
CAPITOLUL 10
Instalaţii electrice
(Următorul amendament se aplică navelor construite
la 1 ianuarie 2007 sau după această dată.)
In 2. paragraful
10.1.4, cuvintele din prima frază „dacă excepţiile de la 10.2 sunt
permise" se elimină.
3. Următoarea nouă frază se adaugă la sfârşitul
paragrafului 10.1.4:
„Echipamentul electric, cablurile şi traseele de
cabluri nu trebuie montate în locuri periculoase, in afara cazului în care se
conformează standardelor care nu sunt inferioare celor acceptabile de
Organizaţie*. Totuşi, pentru locurile care nu sunt prevăzute de aceste standarde, echipamentul electric, cablurile şi
traseele de cabluri care nu se conformează standardelor pot fi montate în
locuri periculoase pe baza unei evaluări de risc, după cum consideră
Administraţia, în scopul asigurării unui nivel echivalent de siguranţă."
4. Paragraful
existent 10.2 se elimină**.
APENDICE
Modelul Certificatului internaţional de conformitate
pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate
5. In formularul Certificatului internaţional de
conformitate pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate se introduce
următoarea nouă secţiune între secţiunea care începe cu cuvintele „Prezentul
certificat este valabil până la" şi secţiunea care începe cu cuvintele
„Eliberat la":
„Data terminării inspecţiei pe care se bazează acest
certificat: (zz/ll/aaaa)
.......................................................................
* Se face referire la standardele publicate de Comisia
Internaţională de Electrotehnică, IEC 60092-502:1999 „Instalaţii electrice la
nave - Nave-cisternă".
** Notă din partea Secretariatului:
In paragraful 10.1.2, la sfârşitul primei fraze se
adaugă următoarea notă de subsol:
„* Se face referire la standardele relevante ale
Comisiei Internaţionale de Electrotehnică, în special la publicaţia
60092-502."
In paragraful 10.1.3, nota de subsol de la sfârşitul
paragrafului se elimină.