Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1484 din 28 noiembrie 2008

pentru aprobarea Normelor privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care au depasit durata normala de functionare/durata de serviciu

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 861 din 20 decembrie 2008



Având în vedere prevederile pct. III.4 din Catalogul privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004, pct. 3.1 din Normativul feroviar „Vehicule de cale ferată. Revizii şi reparaţii planificate", aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008,

în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care au depăşit durata normală de funcţionare/durata de serviciu, cuprinse în anexa nr. 1.

Art. 2. - (1) Mijloacele de transport feroviar şi cu metroul, denumite în continuare vehicule feroviare, care au depăşit durata normală de funcţionare stabilită în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, precum şi vehiculele feroviare care au depăşit durata de serviciu prevăzută la pct. 3.1 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 privind aprobarea Normativului feroviar „Vehicule de cale ferată. Revizii şi reparaţii planificate" pot fi menţinute în funcţiune, în continuare, pe baza avizului tehnic emis de Autoritatea Feroviară Română -AFER, denumită în continuare AFER, în calitate de organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor pentru domeniul de transport feroviar şi cu metroul, care certifică starea tehnică a vehiculelor feroviare.

(2) Pentru vehiculele feroviare a căror durată de serviciu nu este cunoscută, aceasta va fi stabilită de către comisia constituită conform normelor cuprinse în anexa nr. 1, prin asimilare cu durata de serviciu prevăzută în Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008.

Art. 3. - (1) Emiterea avizului tehnic pentru vehiculele feroviare, menţionate la art. 2, se face pe baza unui raport tehnic întocmit de către comisia constituită conform normelor menţionate la art. 1, cu ocazia evaluării stării tehnice a structurilor de rezistenţă şi a verificării existenţei dotărilor prevăzute în Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002/2001, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001, precum şi în alte reglementări tehnice naţionale şi internaţionale specifice (fişe UIC, norme şi normative tehnice feroviare, specificaţii tehnice de interoperabilitate) sau în documentaţia tehnică de fabricaţie, în funcţie de rezultatele evaluării stării tehnice a structurilor de rezistenţă, precum şi de constatările privind existenţa dotărilor, comisia menţionată mai sus propune menţinerea in funcţiune, în continuare, a vehiculelor feroviare, astfel:

a) pentru o perioadă stabilită conform alin. (2), cu condiţia efectuării reparaţiei cu ridicarea de pe osii/boghiuri scadente, conform ciclului de reparaţii prevăzut în normativul anexă la Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008, a remedierii în totalitate a defectelor constatate la structurile de rezistenţă şi a eliminării neconformităţilor privind dotările prevăzute în Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002/2001, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001 şi în alte reglementări tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare. Pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008, ciclul de reparaţii va fi cel stabilit de proiectantul/constructorul vehiculului feroviar şi înscris în cartea tehnică sau în instrucţiunile de exploatare, întreţinere şi reparare;

b) prin acordarea unei noi durate normale de funcţionare, conform Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004, pentru vehiculele care au depăşit durata de serviciu, în condiţiile menţionate la lit. a), şi efectuarea modernizării în cadrul reparaţiei cu ridicarea de pe osii/boghiuri.

(2) Vehiculele feroviare care au depăşit durata normală de funcţionare prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004 pot fi menţinute în funcţiune pentru perioade de timp stabilite astfel:

a) pentru o perioadă de timp egală cu cel mult diferenţa dintre durata de serviciu, prevăzută pentru tipul respectiv de vehicul în Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008, şi durata normală de funcţionare, prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004, sau cu diferenţa dintre durata de serviciu şi durata normală de funcţionare rămasă;

b)  pentru o perioadă de timp stabilită de către comisia constituită conform normelor cuprinse în anexa nr. 1, în cazul vehiculelor feroviare speciale, în funcţie de starea tehnică şi de gradul de utilizare ale vehiculului feroviar respectiv.

(3)  Pentru vehiculele feroviare a căror valoare de intrare nu a fost recuperată integral pe calea amortizării, până la data de 31 decembrie 2004, duratele normale de funcţionare rămase, calculate în conformitate cu prevederile pct. III.5 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004 de către deţinătorul vehiculului feroviar, vor fi comunicate la AFER odată cu cererea de solicitare a prelungirii duratei normale de funcţionare.

(4)  Pentru vehiculele feroviare care la data evaluării au durata normală de funcţionare expirată, dar care nu au depăşit durata de serviciu, durata de menţinere în funcţiune va fi stabilită de către comisia constituită conform normelor cuprinse în anexa nr. 1, în funcţie da starea tehnică, gradul de utilizare şi condiţiile de exploatare ale vehiculului feroviar respectiv, fără a depăşi însă durata de serviciu.

(5) Din categoria vehiculelor feroviare speciale, prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b), fac parte:

a)  vagoanele din compunerea trenurilor speciale (trenuri guvernamentale, de comandament, de protocol);

b) vagoanele din compunerea trenurilor de epocă, puse în circulaţie în scop turistic;

c) vagoanele de uz administrativ (vagoane amenajate pentru protecţia muncii, sanitare şi altele similare acestora);

d)   locomotivele de construcţie specială utilizate pentru tractarea trenurilor turistice sau de agrement, inclusiv locomotivele cu abur, locomotive pentru manevră în unităţile de tracţiune;

e) vehiculele feroviare utilizate la verificarea şi măsurarea caracteristicilor tehnice ale infrastructurii feroviare şi ale materialului rulant (vagoane-laborator, automotoare pentru diagnoza liniilor de cale ferată, drezine-pantograf);

f) alte vehicule feroviare, cu caracteristici tehnice şi utilizări speciale.

(6)  Evaluarea stării tehnice a vehiculelor feroviare, inclusiv cele speciale, în vederea menţinerii în funcţiune după depăşirea duratei normale de funcţionare, în continuare se face cu ridicarea vehiculului de pe osii/boghiuri, în cadrul unei reparaţii planificate, la un operator economic autorizat pentru repararea vehiculelor feroviare cu ridicarea cutiei de pe osii/boghiuri. Operatorul economic autorizat trebuie să dispună de dotările necesare evaluării stării tehnice a vehiculului feroviar respectiv (vinciuri, canale de vizitare, platforme, standuri şi dispozitive de verificări şi încercări etc.) şi documentaţia tehnică de reparaţie, avizată conform reglementărilor în vigoare.

(7)  Pentru vehiculele feroviare a căror durată normală de funcţionare expiră în intervalul dintre două reparaţii planificate succesive cu ridicarea de pe osii/boghiuri, stabilirea duratei de menţinere în funcţiune se poate face în condiţiile unei evaluări cu ridicarea cutiei de pe osii/boghiuri, la un operator economic autorizat, cu intervalul de timp până la prima reparaţie planificată scadentă.

Art. 4. - (1) Vehiculele feroviare care au depăşit durata de serviciu prevăzută în Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 sau durata de serviciu stabilită de către proiectant/constructor pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 vor fi modernizate în vederea solicitării acordării unei noi durate normale de funcţionare.

(2) Pentru vehiculele feroviare care au depăşit durata de serviciu şi pentru care deţinătorul a decis modernizarea, comisia care evaluează starea tehnică va stabili o nouă durată normală de funcţionare, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004, pe care o va înscrie în raportul tehnic de evaluare a stării tehnice.

(3) Durata normală de funcţionare a vehiculelor feroviare care au fost modernizate anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin va fi stabilită de deţinătorul vehiculului feroviar în funcţie de intervalul de timp în care s-au amortizat cheltuielile aferente modernizării şi trebuie să se încadreze în limitele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004, luându-se în considerare anul modernizării.

(4) Vehiculele feroviare modernizate vor fi supuse procedurilor de omologare tehnică/certificare prevăzute în actele normative în vigoare.

(5) Vehiculele feroviare ale căror aparate de rulare/boghiuri, instalaţii de frână, aparate de tracţiune, ciocnire şi legare au fost aduse la parametrii şi caracteristicile tehnice prevăzute în reglementările tehnice în vigoare, cu ocazia reparaţiilor anterioare, şi care nu mai au în componenţă dotări, echipamente şi instalaţii care să afecteze securitatea şi integritatea oamenilor, mărfurilor şi protecţia mediului vor putea fi menţinute în funcţiune după expirarea duratei de serviciu, pentru o perioadă de timp stabilită de comisia constituită conform normelor cuprinse în anexa nr. 1, dar nu mai mult decât durata rămasă până la prima reparaţie planificată cu ridicarea de pe osii/boghiuri. Menţinerea în funcţiune a acestor vehicule feroviare se face pe baza avizului tehnic, în condiţiile în care structura de rezistenţă se încadrează în prevederile normelor tehnice feroviare şi ale instrucţiilor de reparaţie în vigoare şi s-au eliminat toate neconformităţile din raportul de evaluare tehnică.

Art. 5. - (1) Avizul tehnic pentru menţinerea în funcţiune a vehiculelor feroviare care au depăşit durata normală de funcţionare/durata de serviciu se acordă de către AFER potrivit normelor cuprinse în anexa nr. 1.

(2) Modelul Avizului tehnic pentru menţinerea în funcţiune sau pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare a unui vehicul feroviar care a depăşit durata normală de funcţionare/durata de serviciu este cuprins în anexa nr. 2, iar cel al Raportului tehnic de evaluare a vehiculelor feroviare în vederea menţinerii în funcţiune după depăşirea duratei normale de funcţionare sau a acordării unei noi durate normale de funcţionare este cuprins în anexa nr. 3.

Art. 6. - Pentru prestaţiile efectuate de către AFER privind acordarea avizului tehnic şi evaluarea stării tehnice, se percep tarife stabilite prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 137/2003 privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de servicii specifice efectuate de Autoritatea Feroviară Română - AFER, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 7. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 8. - Deţinătorii vehiculelor feroviare care efectuează activităţi de transport feroviar şi cu metroul şi manevră feroviară, precum şi AFER vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 9. - Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se pedepseşte conform legislaţiei în vigoare.

Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi în Buletinul AFER şi intră în vigoare la 90 de zile de la data publicării.

Art. 11. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, ordinul ministrului transporturilor privind menţinerea în funcţiune a mijloacelor de transport feroviar şi cu metroul care au depăşit durata normală de funcţionare, precum şi orice altă dispoziţie contrară îşi încetează aplicabilitatea.

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1

NORME

privind acordarea avizului tehnic vehiculelor feroviare care au depăşit durata normală de funcţionare/durata de serviciu

Art. 1. - Pentru înţelegerea prezentelor norme, termenii de specialitate se definesc după cum urmează:

a)  aviz tehnic - document eliberat de către Autoritatea Feroviară Română - AFER, care atestă că poate fi prelungită durata normală de funcţionare a unui vehicul feroviar în condiţiile prescrise sau că se poate acorda o nouă durată normală de funcţionare unui vehicul feroviar, în condiţiile modernizării acestuia;

b)  durată normală de funcţionare - durata de utilizare în care se recuperează, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a mijloacelor fixe, pe calea amortizării;

NOTĂ:

Durata normală de funcţionare a unui mijloc fix este mai mică decât durata de serviciu a acestuia. Prin mijloc fix în sensul prezentului ordin se înţelege vehicul feroviar.

c) durată de serviciu - perioada de timp proiectată, pentru care se prevede că vehiculul feroviar îndeplineşte specificaţiile de performanţă, funcţionând în condiţiile de mediu şi la un nivel de utilizare specificate, cu susţinerea logistică recomandată;

NOTĂ:

Durata de serviciu a unui vehicul feroviar este determinată de durata de serviciu a structurii de rezistenţă.

d)   deţinător al unui vehicul feroviar - entitate care exploatează economic, într-o manieră durabilă, un vehicul feroviar ca mijloc de transport, fie că este proprietarul vehiculului feroviar, fie că are drept de folosinţă asupra lui (împuternicit);

NOTĂ:

Deţinătorul este acea entitate a cărei denumire este înscrisă în registrul de înmatriculare şi/sau pe vehicul.

e)  modernizare - orice lucrare majoră de modificare a vehiculului feroviar sau a unei părţi a vehiculului feroviar, care aduce o îmbunătăţire a randamentului general al vehiculului;

NOTĂ:

Prin modernizare, parametrii şi caracteristicile tehnice ale vehiculului şi ale materialelor, ansamblurilor, subansamblurilor, în special ale acelora care influenţează siguranţa circulaţiei, sănătatea oamenilor, securitatea mărfurilor şi protecţia mediului, vor fi aduse la nivelul cerinţelor din reglementările tehnice naţionale şi internaţionale specifice în vigoare.

f)  structura de rezistenţă a unui vehicul feroviar - şasiul şi/sau cutia vehiculului;

Art. 2. - Avizul tehnic pentru menţinerea în funcţiune a vehiculelor feroviare, a căror durată normală de funcţionare, stabilită în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, a fost depăşită, precum şi pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare vehiculelor feroviare, care au depăşit durata de serviciu stabilită de Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 privind aprobarea Normativului feroviar „Vehicule de cale ferată. Revizii şi reparaţii planificate" sau de proiectant/constructor, pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008, se eliberează dacă vehiculul feroviar, pentru care s-a solicitat menţinerea în funcţiune sau acordarea unei noi durate normale de funcţionare, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) are efectuată reparaţia planificată cu ridicarea de pe osii, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare (de exemplu, reparaţiile tip RP, RR, RG, RK);

b)  deformaţiile şi coroziunile elementelor din structura de rezistenţă se încadrează în limitele prevăzute în instrucţiile de reparaţii şi normele tehnice feroviare în vigoare;

c)  are dotările minime şi îndeplineşte condiţiile tehnice prevăzute în Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002/2001, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001, precum şi în reglementările tehnice naţionale şi/sau internaţionale specifice în vigoare;

d)  are efectuate toate modificările constructive impuse prin reglementările tehnice naţionale şi/sau internaţionale în vigoare pentru tipul respectiv de vehicul feroviar;

e) are efectuate toate remedierile necesare înlăturării defecţiunilor referitoare la fisurile, coroziunile, deformaţiile constatate, precum şi toate neconformităţile menţionate în raportul tehnic de evaluare a stării tehnice.

Art. 3. - (1) Verificarea din punct de vedere tehnic a respectării condiţiilor prevăzute la art. 2 se efectuează, pentru fiecare vehicul feroviar, la operatorul economic autorizat care execută reparaţia planificată cu ridicarea de pe osii/boghiuri, conform reglementărilor specifice în vigoare.

(2) Verificarea prevăzută la alin. (1) va fi făcută de către o comisie de evaluare tehnică, care se va întruni în termen de 15 zile de la data depunerii la AFER a cererii deţinătorului, în cazul în care dosarul este complet, şi care va fi formată din:

- inspectorul tehnic AFER, care va fi preşedintele comisiei;

- reprezentantul deţinătorului vehiculului feroviar;

-  reprezentantul operatorului economic autorizat la sediul căruia se face evaluarea stării tehnice;

- alţi specialişti din cadrul AFER, la solicitarea preşedintelui comisiei.

(3)  Rezultatul verificărilor se consemnează într-un raport tehnic de evaluare, al cărui model este conform anexei nr. 3 la ordin.

Art. 4. - Pentru obţinerea avizului tehnic pentru menţinerea în funcţiune a vehiculelor feroviare care au depăşit durata normală de funcţionare, precum şi pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare vehiculelor feroviare care au depăşit durata de serviciu, deţinătorul vehiculelor feroviare trebuie să depună la AFER un dosar care să conţină următoarele documente:

a) cererea pentru acordarea avizului tehnic, din care să rezulte:

-  denumirea persoanei juridice solicitante şi datele de identificare, inclusiv numărul de înregistrare de la registrul comerţului;

-   denumirea, seria şi numărul de identificare ale vehiculului/vehiculelor feroviar/feroviare, pentru care solicită avizul tehnic;

- durata normală de funcţionare şi/sau durata normală de funcţionare rămasă, stabilită de către persoana juridică solicitantă conform Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004;

-   durata de serviciu conform Ordinului ministrului transporturilor nr. 364/2008 sau durata de serviciu stabilită de proiectant/constructor pentru vehiculele care nu sunt prevăzute în acest ordin;

- modernizările efectuate anterior sau cele ce urmează a fi efectuate vehiculului feroviar, în cadrul reparaţiei planificate cu ridicarea de pe osii/boghiuri, pentru care se solicită acordarea unei noi durate normale de funcţionare;

b) documentele din care să rezulte următoarele date pentru fiecare vehicul feroviar nominalizat în cerere:

- anul de fabricaţie şi, după caz, de modernizare;

- data efectuării ultimei reparaţii planificate cu ridicarea de pe osii/boghiuri (RP, RR, RG, RK, după caz) şi denumirea operatorului economic executant;

- data efectuării reparaţiilor accidentale datorate deformării sau distrugerii unor elemente componente din structura de rezistenţă a vehiculului feroviar, cu precizarea datei la care s-au efectuat aceste reparaţii, şi denumirea operatorului economic reparator care a efectuat fiecare reparaţie, dacă este cazul;

-  modificările, îmbunătăţirile sau modernizările efectuate, cu precizarea anului în care au fost realizate, dacă este cazul;

- denumirea operatorului economic reparator autorizat şi data preconizată pentru prezentarea vehiculului feroviar în vederea convocării comisiei de evaluare tehnică;

- denumirea operatorului economic reparator autorizat care va pregăti vehiculul pentru evaluarea stării tehnice a structurilor de rezistenţă, precum şi intervalul de timp în care poate fi convocată comisia de evaluare tehnică;

c) copia documentului din care să rezulte că deţine vehiculul/vehiculele feroviar/feroviare pentru care solicită avizul tehnic;

d) copia agrementului tehnic feroviar pentru vehiculul/ vehiculele feroviar/feroviare din import;

e) dovada achitării tarifului pentru eliberarea avizului tehnic.

Art. 5. - (1) Pe baza analizei documentelor din dosarul depus de solicitant şi a raportului tehnic întocmit de comisia de evaluare tehnică, în termen de 15 zile de la data semnării raportului tehnic de evaluare, AFER va elibera avizul tehnic (anexa nr. 2) sau va comunica solicitantului, în scris, decizia privind neacordarea avizului tehnic, cu motivarea neacordării acestuia.

(2) Dacă în termen de 60 de zile de la primirea comunicării deciziei de neacordare a avizului tehnic solicitantul va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor precizate în decizie, AFER va elibera avizul tehnic solicitat, în termen de 15 zile de la data prezentării dovezilor. In caz contrar, cererea se consideră respinsă.

Art. 6. - In termen de 30 de zile de la data publicării prezentelor norme, AFER va elabora şi va publica în Buletinul AFER şi pe pagina web a AFER metodologia de aplicare a prezentului ordin.

Art. 7. - (1) Vehiculele feroviare pentru care s-a eliberat un aviz tehnic de menţinere în funcţiune sau de acordare a unei noi durate normale de funcţionare vor avea inscripţionate, vizibil, următoarele date:

- seria şi numărul avizului tehnic emis de AFER;

- data emiterii avizului tehnic;

- data expirării avizului tehnic.

(2)  Locul şi modul de inscripţionare a datelor prevăzute la alin. (1) se vor stabili de către AFER, prin decizie a directorului general.

(3)  Decizia prezentată la alin. (2) se publică în Buletinul AFER şi pe pagina web a AFER în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.

Art. 8. - In caz de pierdere sau deteriorare a avizului tehnic, AFER va elibera contra cost, la cerere, un duplicat al acestuia.

ANEXA Nr. 2

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

Autoritatea Feroviară Română -AFER

- Model -

AVIZ   TEHNIC

pentru menţinerea în funcţiune sau pentru acordarea unei noi durate normale de funcţionare a unui vehicul feroviar care a depăşit durata normală de funcţionare/durata de serviciu

Seria....................nr...................

In baza Ordinului ministrului transporturilor nr......../..........şi a Raportului tehnicde evaluare nr......./.................., se atestă că vehiculul feroviar..........................................................pentru care a fost emis prezentul aviz tehnic, aparţinând persoanei juridice..................................................................., poate fi utilizat în activitatea de transport feroviar şi cu metroul astfel:

a)  până la data de*)..........................................................., ca urmare a menţinerii în funcţiune după depăşirea duratei normale de funcţionare, de la.....................ani la.................ani, cu respectarea următoarelor condiţii:.................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

b) până la data de*)..................................., ca urmare a acordării unei noi durate normale de funcţionare de...............ani, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004, cu respectarea următoarelor condiţii:.............................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Data eliberării.......................................

Director general,

............................................................

(Numele, prenumele si semnătura)

L.S.

*) Se va completa, după caz, a) sau b).

ANEXA Nr. 3

- Model -

RAPORT TEHNIC

de evaluare a vehiculelor feroviare în vederea menţinerii în funcţiune după depăşirea duratei normale de funcţionare sau a acordării unei noi durate normale de funcţionare

Vehiculul feroviarele tipul1)..................................................., seria2)................, nr.3)..........................., aparţinând ......................................., a fost evaluat tehnic la data.............................în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr........./........., la operatorul economic4).........................................................

S-au constatat următoarele:

A.  Privitor la datele generale ale vehiculului feroviar

a) data fabricaţiei vehiculului feroviar...................................................;

b) durata normală de funcţionare.........................................................;

c) durata de serviciu............................................................................

B.  Privitor la starea tehnică a structurii de rezistenţă a vehiculului feroviar:

a) a efectuat/nu a efectuat5), în conformitate cu instrucţiile de reparaţii şi normele tehnice în vigoare, reparaţia cu ridicarea cutiei de pe osii/boghiuri tip6).................................................................................;

b)  subansamblurile aflate sub incidenţa ISCIR au/nu au avizul pentru respectivele subansambluri în termenul de valabilitate;

c) vehiculul feroviar prezintă următoarele deformaţii şi/sau coroziuni ale structurii de rezistenţă7):.......................................;

d) vehiculul feroviar a suferit reparaţii accidentale la structura de rezistenţă, constând din................................................

C.  Privitor la dotările şi condiţiile tehnice ale vehiculului feroviar:

a) vehiculul feroviar nu are următoarele dotări tehnice prevăzute în reglementările tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare8):...................................................................;

b) vehiculul feroviar nu îndeplineşte următoarele condiţii tehnice prevăzute în Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002/2001, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001, precum şi în reglementările tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare:..................................................;

c) vehiculul feroviar nu are efectuate următoarele modificări constructive, prevăzute în reglementările tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare9):...................................................................................

Având în vedere starea tehnică a vehiculului feroviar şi dotările existente, comisia de evaluare tehnică propune:

1.  menţinerea în funcţiune10) de la.......ani până la......ani, respectiv până la data de............................, cu îndeplinirea următoarelor condiţii9):.............................................................................................................................;

2.  neacordarea menţinerii în funcţiune până la remedierea neconformităţilor menţionate în procesul-verbal anexat prezentului raport tehnic. Termenul de remediere şi reevaluare de către aceeaşi comisie a stării tehnice, în vederea verificării eliminării tuturor neconformităţilor din raportul de evaluare, este data11) de....................;

3. acordarea unei noi durate normale de funcţionare de...............ani, respectiv până la data de....................., cu efectuarea lucrărilor de modernizare şi îndeplinirea următoarelor condiţii9):...........................................................................;

4. neacordarea unei noi durate normale de funcţionare până la remedierea neconformităţilor menţionate în procesul-verbal anexat prezentului raport tehnic. Termenul de remediere şi reevaluare de către aceeaşi comisie a stării tehnice în vederea verificării eliminării tuturor neconformităţilor din raportul de evaluare este data de11)..........................................

Data încheierii raportului tehnic:........./............/...........

Membrii comisiei:

Numele şi prenumele

Unitatea

Funcţia în comisie

Semnătura

1.

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

2.

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

3.

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

1) Se va înscrie tipul vehiculului feroviar (de exemplu: locomotivă electrică, diesel electrică, diesel hidraulică, automotor, vagon de marfă tip..., vagon de călători tip..., ramă metrou etc).

2) Se va înscrie seria literală conform cărţii tehnice a vehiculului feroviar.

3) Se va înscrie marcajul unificat de identificare al vehiculului feroviar în conformitate cu reglementările în vigoare.

4) Se va înscrie denumirea operatorului economic unde se efectuează evaluarea tehnică.

5) Se va bara ce nu corespunde.

6)  Se va/vor trece tipul reparaţiei planificate cu ridicarea de pe osii/boghiuri, conform normativului de revizii şi reparaţii, anexă la Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008 (RP, RR, RG, RK), sau alte tipuri de reparaţii cu ridicarea de pe osii/boghiuri pentru vehiculele care nu sunt cuprinse în Ordinul ministrului transporturilor nr. 364/2008.

7)  După caz, se va înscrie mărimea deformaţiilor şi/sau a coroziunilor care depăşesc limitele admise prescrise în normele tehnice şi instrucţiile de reparaţii şi care nu au fost remediate [de exemplu: Iongeroanele prezintă coroziuni cu adâncime de........(%) din grosimea constructivă, depăşind limita admisă conform reglementărilor tehnice în vigoare]. Verificarea deformaţiilor şi a coroziunilor se va face cu ridicarea cutiei vehiculului de pe osie/boghiu.

8) Se vor avea în vedere condiţiile tehnice pentru vehiculele feroviare prevăzute în Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001, precum şi în reglementările tehnice naţionale şi internaţionale în vigoare.

9)  Se vor avea în vedere condiţiile tehnice obligatorii pentru respectivul vehicul feroviar, stabilite de AFER pe baza reglementărilor naţionale şi/sau internaţionale în vigoare.

10) In situaţia în care vehiculul nu îndeplineşte condiţiile pentru acordarea avizului tehnic se va bara textul „menţinerea în funcţiune de la..............ani până la............ani, cu îndeplinirea următoarelor condiţii" şi se va completa pct. 2.

11) La stabilirea datei se vor respecta prevederile art. 5 alin. (2) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.484/2008.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1484/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1484 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1484/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu