ORDIN Nr. 1474
din 27 august 2007
privind modificarea si
completarea Normelor metodologice pentru realizarea si raportarea activitatilor
specifice din cadrul Programului national privind evaluarea starii de sanatate
a populatiei in asistenta medicala primara, aprobate prin Ordinul ministrului
sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate
nr. 994/354/2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 716 din 23 octombrie 2007
Având în vedere prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 292/2007 pentru aprobarea programelor naţionale de
sănătate în anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi
ale Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate nr. 570/116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice
privind implementarea, evaluarea şi finanţarea programelor naţionale de
sănătate, responsabilităţile în monitorizarea şi controlul acestora, detalierea
pe subprograme şi activităţi, indicatorii specifici, precum şi unităţile
sanitare prin care se derulează acestea în anul 2007, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările
ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006,
văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale
politici, strategii şi managementul calităţii în sănătate nr. E.N. 8.938 din 27
august 2007 şi al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate nr. D.G. 3.925 din 24 august 2007,
ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul
ordin:
Art. I. - Normele metodologice pentru realizarea şi raportarea
activităţilor specifice din cadrul Programului naţional privind evaluarea
stării de sănătate a populaţiei în asistenţa medicală primară, aprobate prin
Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate nr. 994/354/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 19 iunie
2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La capitolul I punctul
3, literele a), b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) tipărirea şi securizarea cu elemente împotriva
falsificării sau contrafacerii a taloanelor necesare populaţiei pentru
prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale
paraclinice, conform modelului cuprins în anexa nr. 1 la prezentele norme
metodologice, a scrisorii de informare a populaţiei, conform modelului cuprins
în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, şi a scrisorii de informare a
medicilor de familie, însoţită de documentele necesare informării acestora,
conform modelului cuprins în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice;
b) expedierea taloanelor
necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul
de servicii medicale paraclinice a scrisorilor de informare a populaţiei şi a
scrisorilor de informare a medicilor de familie, însoţite de documentele necesare
informării acestora;
c) achiziţionarea tehnicii de calcul şi a programului
informatic necesare pentru derularea programului, precum şi a aplicaţiilor
necesare colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor privind
serviciile acordate în cadrul programului;".
2. La capitolul III,
punctele 3, 4 şi 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„3. Sumele alocate prin transfer din bugetul MSP către
bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate se utilizează
pentru realizarea activităţilor programului potrivit dispoziţiilor prezentului ordin. Sumele alocate din venituri
proprii din bugetul MSP pentru cheltuieli de capital se utilizează pentru
achiziţionarea tehnicii de calcul, a programului informatic şi a serviciilor de
comunicaţii necesare cabinetelor de medicină de familie în vederea derulării
programului, precum şi a aplicaţiilor necesare colectării, validării,
raportării şi preluării raportărilor privind serviciile acordate în cadrul
programului.
4. Natura cheltuielilor:
a) bunuri şi servicii, cheltuieli materiale, prestări
de servicii cu caracter funcţional;
b) cheltuieli de capital - tehnică de calcul,
programul informatic şi servicii de comunicaţii, precum şi aplicaţiile necesare
colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor privind serviciile
acordate în cadrul programului.
5. Cheltuieli în cadrul programului, pentru:
- tipărirea taloanelor securizate necesare populaţiei
pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale
paraclinice;
- tipărirea scrisorilor de informare a populaţiei şi a
scrisorilor de informare a medicilor de familie, însoţite de documentele
necesare informării acestora;
- servicii de expediere a taloanelor şi a scrisorilor
de informare;
- tehnica de calcul asigurată/cabinet
de medicină de familie;
- achiziţionarea programului informatic;
- servicii de comunicaţii;
- asigurarea aplicaţiilor necesare colectării,
validării, raportării şi preluării raportărilor privind serviciile acordate în
cadrul programului."
3. La capitolul IV punctul
1 „MSP", punctul 1.1.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„1.1.1. activităţi preliminare implementării şi
derulării programului: tipărirea taloanelor securizate necesare populaţiei
pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice a
scrisorilor de informare a populaţiei şi a scrisorilor de informare a medicilor
de familie, însoţite de documentele necesare informării acestora;".
4. La capitolul IV punctul
1 „MSP", după punctul 1.7 se introduc două noi puncte, punctele 1.8 şi
1.9, cu următorul cuprins:
„1.8. încheie contract, prin Agenţia Naţională pentru
Programe de Sănătate, cu Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management
Sanitar pentru asigurarea aplicaţiilor necesare colectării, validării,
raportării şi prelucrării raportărilor de către casele de asigurări de sănătate
a serviciilor acordate în cadrul programului, până la achiziţionarea şi
distribuirea tehnicii de calcul şi a programului informatic;
1.9. asigură, prin autorităţile de sănătate publică,
sumele necesare pentru desfăşurarea activităţii unităţii judeţene de
implementare a programului."
5. La capitolul IV punctul
2 „CNAS", punctele 2.1 şi 2.2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„2.1. asigură tipărirea şi securizarea taloanelor
necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul
de servicii medicale paraclinice şi a scrisorilor de informare a populaţiei şi
a scrisorilor de informare a medicilor de familie, însoţite de documentele
necesare informării acestora;
2.2. asigură expedierea taloanelor necesare populaţiei
pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale
paraclinice a scrisorilor de informare a populaţiei şi a scrisorilor de
informare a medicilor de familie, însoţite de documentele necesare informării
acestora;".
6. La capitolul IV punctul
3 „Casele de asigurări de sănătate", punctele 3.1, 3.2.2 şi 3.3 se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„3.1 încheie contracte pentru derularea programului
numai cu furnizorii din asistenţa medicală primară
care se află în relaţie contractuală cu acestea pentru furnizarea serviciilor
medicale în asistenţa medicală primară, conform modelului prevăzut în anexa nr.
7a) la prezentele norme metodologice, pe baza următoarelor
documente:
3.1.1. cerere semnată şi ştampilată de reprezentantul
legal al cabinetului;
3.1.2. autorizaţia sanitară de funcţionare,
cuprinzând autorizarea activităţii de recoltare a probelor biologice (dacă este
cazul);
3.1.3. programul de lucru al cabinetului pentru
derularea programului;
........................................................................................................................................................................ ........................................................
3.2.2. suma de 0,5 lei pentru fiecare persoană pentru
care au fost introduse datele de identificare în baza de date, care se
regularizează trimestrial cu suma de 0,5 lei pentru fiecare persoană raportată
ca evaluată în cadrul programului şi pentru care s-a întocmit planul individual
de supraveghere prevăzut în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice.
Aceste sume se decontează medicului de familie care raportează datele
solicitate şi în formatul electronic, potrivit dispoziţiilor prezentului ordin;
3.3. încheie contracte pentru derularea programului,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 7b) la prezentele norme metodologice,
cu furnizorii de servicii medicale paraclinice cu care sunt în relaţie
contractuală pentru furnizarea de servicii medicale paraclinice în ambulatoriu
şi care îndeplinesc şi condiţiile prevăzute în prezentul ordin, pe baza
următoarelor documente:
3.3.1. cerere semnată şi ştampilată de reprezentantul
legal al furnizorului;
3.3.2. dovada controlului extern de calitate/participării
la scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de MSP:
a) copia contractului, în termen de valabilitate,
încheiat pentru control extern de calitate/participare
la scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de MSP;
b) raportul de evaluare privind participarea la
controlul extern de calitate/scheme de intercomparare cu administratori
notificaţi de MSP;
c) certificat privind participarea
la controlul extern de calitate/scheme de intercomparare cu administratori
notificaţi de MSP, transmis casei de asigurări de sănătate în termen de 5 zile
de la data emiterii acestuia;
3.3.3. declaraţia pe propria răspundere a
reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale paraclinice cu
privire la îndeplinirea condiţiei prevăzute la cap. V pct. 3.2, cu menţionarea în cuprinsul acesteia a tuturor
cabinetelor cu care furnizorul de servicii medicale paraclinice a încheiat
contracte pentru recoltarea probelor biologice;
3.3.4. copia contractului de furnizare de servicii
medicale paraclinice în ambulatoriu pentru situaţia prevăzută la pct.
3.4;".
7. La capitolul IV, după
punctul 3.4 se introduce un nou punct, punctul
3.41, cu următorul cuprins:
„3.41. Casa de
Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti şi Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului încheie contracte pentru
derularea programului şi cu furnizorii de servicii medicale paraclinice cu care
nu au încheiate contracte de furnizare de servicii medicale, care le solicită
încheierea de astfel de contracte şi care se află în contract cu alte case de
asigurări de sănătate. Această prevedere se aplică dacă furnizorii de servicii
medicale paraclinice funcţionează în raza administrativ-teritorială în care
Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale
şi Autorităţii Judecătoreşti şi Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului au încheiate contracte pentru
derularea programului cu medici de familie."
8. La capitolul IV punctul 4 „Medicii de
familie", punctele 4.1, 4.4, 4.5.3, 4.6 şi
4.8.1 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„4.1. încheie contracte cu casele de asigurări de
sănătate în vederea derulării programului; în caz contrar, nu beneficiază de
tehnica de calcul, programul informatic şi serviciile de comunicaţii
achiziţionate de către MSP în vederea derulării programului, pe baza următoarelor
documente:
4.1.1. cerere semnată şi ştampilată de reprezentantul
legal al cabinetului;
4.1.2. autorizaţia sanitară de funcţionare, cuprinzând
autorizarea activităţii de recoltare a probelor biologice, după caz;
4.1.3. programul de lucru al cabinetului pentru
derularea programului;
........................................................................................................................................................................ ........................................................
4.4. recomandă investigaţiile medicale paraclinice
prevăzute în prezentul ordin şi în condiţiile reglementate de acesta, a căror
contravaloare nu poate depăşi 50,0 lei pentru fiecare persoană evaluată;
........................................................................................................................................................................ ........................................................
4.5.3. borderoul centralizator conform modelului
prevăzut în anexa nr. 9.1 la prezentele norme
metodologice, în format electronic şi pe suport
hârtie, parafat, ştampilat şi certificat prin semnătura reprezentantului legal
al cabinetului, cuprinzând lista CNP-urilor aparţinând persoanelor evaluate în
luna pentru care se face raportarea, precum şi serviciile efectuate acestora,
validate, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate, după
cum urmează:
a) de unitatea judeţeană de implementare a programului,
în cazul în care nu există calculator în dotarea cabinetului medicului de
familie, pe baza riscogramelor, inclusiv a rezultatelor examenului clinic de
evaluare a stării de sănătate la copiii cu vârsta cuprinsă între 0 şi 18 ani;
b) prin aplicaţiile asigurate de MSP prin Şcoala
Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar, până la achiziţionarea şi
distribuirea tehnicii de calcul şi a programului informatic, aplicaţii necesare
colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor de către casele de
asigurări de sănătate referitoare la serviciile acordate în cadrul programului;
4.6. consemnează investigaţiile paraclinice
recomandate, precum şi numărul acestora (în cifre şi litere), a căror
contravaloare nu poate depăşi 50,0 lei pentru fiecare persoană evaluată,
semnează, parafează şi aplică ştampila cabinetului de medicină de familie pe versoul talonului securizat;
........................................................................................................................................................................ ........................................................
4.8.1. introduc în primele 3 luni de la data încheierii
contractului datele de identificare ale persoanelor înscrise pe lista sa la acea dată. Introducerea datelor de identificare ale persoanelor
care se adresează ulterior medicului de familie se face la data efectuării
evaluării clinice."
9. La capitolul IV punctul
4 „Medicii de familie", după punctul 4.15 se introduc două noi puncte,
punctele 4.16 şi 4.17, cu următorul cuprins:
„4.16. să confrunte datele de identificare de pe
talonul securizat cu cele din actul de identitate. In situaţia în care CNP-ul
înscris în talon nu este identic cu cel înscris în actul de identitate sau
persoana care se adresează medicului de familie nu poate prezenta actul de
identitate, medicul de familie va reţine talonul persoanei, pentru a fi predat
casei de asigurări de sănătate;
4.17. întocmeşte planul individual de supraveghere
prevăzut în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice, în două exemplare,
dintre care unul rămâne la fişa medicală a persoanei evaluate şi altul se
înmânează persoanei evaluate în cadrul programului."
10. La capitolul IV punctul 5 „Furnizorii de servicii
medicale paraclinice", punctul 5.3.2 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„5.3.2. borderoul centralizator, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 9.2 la prezentele norme metodologice, atât în format
electronic, cât şi pe suport de hârtie, ştampilat şi certificat prin semnătura
reprezentantului legal, cuprinzând lista CNP-urilor aparţinând persoanelor evaluate
în luna pentru care se face raportarea, precum şi serviciile efectuate
acestora, validate în vederea decontării de către casele de asigurări de
sănătate, prin aplicaţiile asigurate prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică
şi Management Sanitar, până la achiziţionarea şi distribuirea tehnicii de
calcul şi a programului informatic, aplicaţii necesare colectării, validării,
raportării şi preluării raportărilor de către casele de asigurări de sănătate
referitoare la serviciile acordate în cadrul programului;".
11. La capitolul IV punctul
6 „Autorităţile de sănătate publică", după punctul 6.11 se introduce un
nou punct, punctul 6.12, cu următorul cuprins:
„6.12. asigură unităţii judeţene de implementare a
programului sumele necesare pentru desfăşurarea activităţilor de implementare,
monitorizare şi control desfăşurate în cadrul programului."
12. La capitolul IV, după
punctul 8 „Institutul de Sănătate Publică Bucureşti" se introduc două noi
puncte, punctul 9 „Unitatea judeţeană de implementare a programului" şi
punctul 10 „Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar",
cu următorul cuprins:
„9. Unitatea judeţeană de implementare a programului:
9.1. validează serviciile medicale efectuate de
medicii de familie, în cazul în care nu există calculator în dotarea
cabinetului medicului de familie, pe baza riscogramelor, inclusiv a
rezultatelor examenului clinic de evaluare a stării de sănătate la copiii cu
vârsta cuprinsă între 0 şi 18 ani, în vederea decontării de către casele de
asigurări de sănătate;
9.2. implementează, evaluează şi monitorizează la nivel
local programul;
9.3. analizează situaţiile în care CNP-ul înscris în
talon şi cel din actul de identitate al persoanei care se adresează medicului
de familie nu este identic, precum şi situaţiile în care persoanele care se
adresează medicului de familie nu pot prezenta actul de identitate;
9.4. stabileşte propriul regulament de organizare şi
funcţionare, precum şi procedurile specifice necesare realizării atribuţiilor
pe care le are.
10. Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management
Sanitar încheie contract cu MSP, prin Agenţia Naţională pentru Programe de
Sănătate, pentru elaborarea, întreţinerea şi actualizarea aplicaţiilor necesare
colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor de către casele de
asigurări referitoare la serviciile acordate în cadrul programului de medicii
de familie şi de furnizorii de servicii medicale paraclinice."
13. La capitolul V, punctul
3.1, partea introductivă a punctului 4, precum şi punctul 6 se modifică şi vor
avea următorul cuprins:
„3.1. participarea la controlul extern de
calitate/scheme de intercomparare a laboratoarelor de analize medicale
desfăşurate de către administratori notificaţi în acest sens de către MSP,
pentru toate investigaţiile paraclinice prevăzute în prezentul ordin, de cel
puţin 4 ori pe an, obligatoriu o dată pe trimestru, dovedită cu certificat de
participare în termen de valabilitate, precum şi cu raportul de evaluare emis
de producătorul/administratorul schemei de intercomparare la care participă
furnizorul; raportul de evaluare trebuie să cuprindă concluzia
producătorului/administratorului de scheme de intercomparare, din care să
rezulte dacă rezultatele investigaţiilor se încadrează în intervalul de
corectitudine pentru toate investigaţiile paraclinice prevăzute în prezentul
ordin. In situaţia în care din raportul de evaluare rezultă că pentru
investigaţiile paraclinice efectuate sau pentru unele dintre acestea nu a fost
respectat intervalul de corectitudine, furnizorul este obligat ca, în termen de
60 de zile calendaristice de la prezentarea raportului de evaluare, să prezinte
casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală un nou
raport de evaluare pentru tipul de investigaţii la care s-a constatat
nerespectarea intervalului de corectitudine. Pentru intervalul dintre cele două
rapoarte de evaluare anterior menţionate, investigaţiile medicale paraclinice
al căror rezultat nu respectă intervalul de corectitudine nu vor fi decontate
de casele de asigurări de sănătate, decontarea acestora putând fi efectuată
numai în situaţia în care noul raport de evaluare va demonstra încadrarea
rezultatului pentru aceste investigaţii paraclinice în intervalul de normalitate. In situaţia în care şi al
doilea raport de evaluare arată că investigaţiile medicale paraclinice
respective nu se încadrează în intervalul de corectitudine, casa de asigurări
de sănătate va rezilia contractul cu furnizorul
respectiv.
........................................................................................................................................................................ ........................................................
4. Se recomandă programarea de către medicii de familie
a populaţiei, în vederea evaluării stării de sănătate, în mai multe etape, după
cum urmează:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
6. Investigaţiile medicale paraclinice, precum şi
categoriile de persoane cărora le sunt recomandate sunt prevăzute în anexa nr.
6 la prezentele norme metodologice. Recomandarea de investigaţii paraclinice pe
categoriile de persoane prevăzute în anexa nr. 6 la prezentele norme
metodologice este orientativă."
14. La capitolul V, după
punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 41, cu următorul cuprins:
„41. Casele de
asigurări de sănătate nu vor accepta la raportare şi nu vor deconta examenele
de bilanţ anual ale copiilor de la 2 la 18 ani şi controalele medicale ale
asiguraţilor în vârstă de peste 18 ani pentru categoriile de persoane prevăzute
la pct. 4 lit. a) şi b), în cadrul contractelor de furnizare de servicii
medicale în asistenţa medicală primară încheiate pentru anul 2007, respectiv
pentru categoriile de persoane prevăzute la pct. 4 lit. c), d) şi e), în cadrul
contractelor de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară
încheiate pentru anul 2008 şi, în acest sens, încheie acte adiţionale la
contractele anterior menţionate."
15. La capitolul VI, punctele
2 şi 3 se modifică şi vor avea următorul
cuprins:
„2. Medicii de familie şi furnizorii de servicii
paraclinice raportează caselor de asigurări de sănătate, lunar, în primele 10
zile calendaristice ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea,
indicatorii fizici şi, trimestrial şi anual, indicatorii fizici şi de
eficienţă, utilizând programul informatic asigurat de MSP, conform machetelor
din anexele nr. 10.1 şi 10.2 la prezentele norme metodologice.
Până la achiziţionarea şi distribuirea programului
informatic, indicatorii specifici programului se raportează în format
electronic şi pe suport hârtie, utilizându-se aplicaţia asigurată de MSP prin
Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.
3. După centralizare, casele de asigurări de sănătate
transmit CNAS indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi, până la data de 20
a lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, conform machetelor
din anexele nr. 10.3 şi 10.4 la prezentele norme metodologice."
16. La capitolul VIII punctul 4 „Indicatori de
evaluare" punctul 4.1.1, litera d) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) numărul de investigaţii paraclinice recomandate de
către medicul de familie, total şi pe tipuri, pentru fiecare CNP;".
17. La capitolul
VIII, litera c) a punctului 4.2 şi punctul 4.3 se modifică şi vor avea
următorul cuprins:
,,c) cost/persoană evaluată introdusă în baza de date
şi pentru care s-a întocmit planul individual de supraveghere = 0,5 lei;
........................................................................................................................................................................ ........................................................
4.3. indicatori de rezultate - sfârşitul programului:
a) evaluarea morbidităţii generale şi specifice
(prevalentă şi incidenţă) prin bolile cronice cu impact major asupra stării de
sănătate a populaţiei, pe grupe de vârstă, dinamica şi tendinţele acesteia de
către Institutul de Sănătate Publică Bucureşti şi Centrul Naţional pentru
Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul
Sănătăţii, ca urmare a centralizării şi prelucrării, la nivel naţional, a
datelor obţinute în urma evaluării stării de sănătate a populaţiei în cadrul
programului;
b) ponderea populaţiei evaluate în totalul populaţiei;
c) evaluarea rezultatelor pe baza informaţiilor
cuprinse în riscogramele individuale;
d) realizarea riscogramei colective."
18. La capitolul IX, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu următorul
cuprins:
„21. In situaţia în
care o persoană nu poate să prezinte actul de identitate medicului de familie,
dar se prezintă cu talonul, aceasta nu poate să beneficieze de serviciile
acordate prin program; medicul de familie reţine talonul, pentru a fi predat
casei de asigurări de sănătate. Situaţiile respective sunt analizate de
unitatea judeţeană de implementare a programului."
19. La capitolul IX, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3. In cazul în care nu există concordanţă între datele
de identitate ale unor persoane şi adresa de corespondenţă, Compania Naţională
«Poşta Română» are obligaţia de a transmite Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
lista cuprinzând persoanele aflate în această situaţie, precum şi plicul
cuprinzând scrisoarea către populaţie şi taloanele pentru medic şi laboratorul
de analize medicale."
20. La anexa nr. 6 la normele metodologice „Lista
investigaţiilor paraclinice efectuate în cadrul
programului", în înţelesul prezentului ordin, sintagma sumar de urină, menţionată
la nr. crt. 5, înseamnă examen complet de urină (sumar + sediment).
21. La anexele nr. 9.2, 10.1, 10.2, 10.3 şi 10.4 la
normele metodologice, în înţelesul prezentului ordin, sintagma sumar de
urină menţionată în cuprinsul acestora înseamnă examen complet de urină
(sumar + sediment).
Art. II. - După anexa
nr. 8 la normele metodologice se introduc anexele nr. 9.1, 9.2, 10.1, 10.2,
10.3 şi 10.4, cuprinse în anexele nr. 1-6, care fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. III. -Agenţia
Naţională pentru Programe de Sănătate, direcţiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii Publice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate,
autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, casele
de asigurări de sănătate, precum şi furnizorii de servicii medicale şi
celelalte instituţii implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. IV - Prezentul ordin
va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Vasile Ciurchea
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 9.1 la normele metodologice)
Furnizor de servicii medicale
în asistenţa medicală
primară:...................................................
Adresa:...............................................................................................................................
Număr contract.............................., încheiat
cu CAS..........................................................
Reprezentantul legal al furnizorului de servicii
medicale..........................................................
Medic de familie..................................................................................................................
1.1. BORDEROU CENTRALIZATOR
pentru luna...................anul...............
Nr. crt.
|
CNP persoană evaluată
|
Serie şi număr talon
|
Servicii efectuate
|
Total sumă de decontat
- lei -
|
Introducere date de identificare
în baza de date
|
Cost/persoană pentru care s-au introdus datele de identificare în baza de date
- lei -
|
Evaluare clinică
|
Cost/persoană
evaluată clinic
- lei -
|
CO
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7 = (C3 x C4) + (C5 x C6)
|
1.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
2.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
3.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
4.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
5.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
6.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
7.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
8.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
9.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
10.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
11.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
12.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
13.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
14.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
15.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
16.
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
|
|
|
|
0,5
|
|
15
|
|
TOTAL:
|
|
X
|
|
X
|
|
NOTĂ:
- serviciile efectuate se notează cu „1", iar cele
neefectuate se notează cu „0";
- coloana C3 se completează
astfel: în primele 3 luni de la data încheierii contractului, pentru persoanele
înscrise pe lista sa. Pentru persoanele care se adresează ulterior medicului de
familie, se completează la momentul efectuării evaluării clinice;
- coloana C3 se va completa de
medicii de familie care au calculator şi utilizează aplicaţia informatică pusă
la dispoziţie de Ministerul Sănătăţii Publice prin Şcoala Naţională de Sănătate
Publică şi Management Sanitar.
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Reprezentant legal,
.................................
Semnătura si stampila
NOTĂ:
1. Borderoul se întocmeşte lunar, în două exemplare,
dintre care unul rămâne la furnizor, iar celălalt se depune la casa de
asigurări de sănătate de către'reprezentantul legal al
furnizorului de servicii medicale.
2. Pentru CNP-urile pentru care în borderou s-a
raportat efectuarea evaluării clinice se vor ataşa taloanele securizate pentru
medic, semnate, parafate şi ştampilate pe verso, cu care persoanele evaluate s-au prezentat la medicul de familie.
3. In cazul în care nu există calculator în dotarea
cabinetului, unitatea judeţeană de implementare a programului validează
serviciile efectuate de medicii de familie şi raportate în borderou, aplicând
semnătura membrilor unităţii judeţene respective.
Furnizor de servicii medicale în asistenţa medicală
primară:................................................
Adresa:............................................................................................................................
Număr contract....................................,
încheiat cu CAS.................................................
Reprezentantul legal al furnizorului de servicii
medicale ......................................................
Medic de familie...............................................................................................................
1.2. BORDEROU CENTRALIZATOR
pentru trimestrul......anul.............
Nr. crt.
|
CNP
persoană evaluată
|
Serie şi număr talon
|
Servicii efectuate
|
Cost/persoană evaluată
introdusă în baza de date
(lei)
|
Total sumă
de decontat
(lei)
|
Introducere în baza de date a rezultatelor evaluării şi
întocmirea planului individual
de supraveghere
|
CO
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5 = C3 x C4
|
1.
|
|
|
|
0,5
|
|
2.
|
|
|
|
0,5
|
|
3.
|
|
|
|
0,5
|
|
4.
|
|
|
|
0,5
|
|
5.
|
|
|
|
0,5
|
|
6.
|
|
|
|
0,5
|
|
7.
|
|
|
|
0,5
|
|
8.
|
|
|
|
0,5
|
|
9.
|
|
|
|
0,5
|
|
10.
|
|
|
|
0,5
|
|
11.
|
|
|
|
0,5
|
|
12.
|
|
|
|
0,5
|
|
13.
|
|
|
|
0,5
|
|
14.
|
|
|
|
0,5
|
|
15.
|
|
|
|
0,5
|
|
16.
|
|
|
|
0,5
|
|
|
|
|
|
0,5
|
|
TOTAL:
|
|
X
|
|
NOTĂ:
- serviciile efectuate se notează cu „1";
- coloana C3 se va completa de medicii de familie care
au calculator şi utilizează aplicaţia informatică pusă la dispoziţie de
Ministerul Sănătăţii Publice prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi
Management Sanitar.
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Reprezentant legal,
................................
Semnătura şi ştampila
NOTĂ:
Borderoul se întocmeşte trimestrial, în două exemplare,
dintre care unul rămâne la furnizor, iar celălalt se depune la casa de
asigurări de sănătate de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii
medicale.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 9.2 la normele metodologice)
Denumire furnizor servicii medicale
paraclinice:....................................................
Adresa:..............................................................................................................
Număr contract......................................, încheiat cu CAS.................................
BORDEROU CENTRALIZATOR
pentru luna....................anul...........
Nr. crt.
|
CNP
persoană evaluată
|
Serie şi
nr. talon
|
Investigaţii
efectuate pe tipuri:
|
Total sumă de decontat
- lei -
|
Hemoleucogramă
completă
|
Creatinină
serică
|
Glicemie
|
Sideremie
|
Sumar de
urină
|
Colesterol
seric total
|
HDL
colesterol
|
Trigliceride
|
TGP
|
număr
|
tarif
- lei -
|
număr
|
tarif -lei
-
|
număr
|
tarif -lei
-
|
număr
|
tarif -lei
-
|
număr
|
tarif -lei
-
|
număr
|
tarif -lei
-
|
număr
|
tarif -lei
-
|
număr
|
tarif -lei
-
|
număr
|
tarif -lei
-
|
CO
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
C8
|
C9
|
C10
|
C11
|
C12
|
C13
|
C14
|
C15
|
C16
|
C17
|
C18
|
C19
|
C20
|
C21
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
|
|
|
|
11
|
|
5
|
|
5
|
|
5,5
|
|
5
|
|
5
|
|
6,5
|
|
5,5
|
|
4,5
|
|
TOTAL:
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
X
|
|
NOTĂ:
C21 =(C3xC4) + (C5xC6) + ... + (C19xC20)
In coloanele „număr" se va nota cu „1"
investigaţii efectuate şi „0" investigaţii neefectuate.
Se vor raporta investigaţiile care au fost efectuate şi
ale căror rezultate au fost transmise medicilor de familie în termen de 48 de
ore de la obţinerea rezultatului acestora.
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Reprezentantul legal al furnizorului de servicii
medicale
..........................................................................................
Semnătura şi parafa medicului
..........................................................................................
NOTĂ:
1. Borderoul se întocmeşte lunar, în două exemplare,
dintre care unul rămâne la furnizor, iar celălalt se depune la casa de
asigurări de sănătate de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii
medicale paraclinice.
2. Pentru CNP-urile raportate în borderou se vor ataşa
taloanele securizate pentru investigaţii medicale paraclinice aparţinând
persoanelor investigate paraclinic, având pe versoul acestora, în mod
obligatoriu, investigaţiile medicale paraclinice recomandate, semnătura şi
parafa medicului care Ie-a recomandat, precum şi ştampila cabinetului de
medicină de familie respectiv.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 10.1 la normele metodologice)
PROGRAM NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A
POPULAŢIEI IN ASISTENŢA MEDICALA PRIMARA
Furnizor de servicii medicale în asistenţa medicală
primară
Denumire
furnizor.............................................................
Număr contract......................,
încheiat cu CAS................
SITUAŢIA INDICATORILOR FIZICI
realizaţi în luna....................anul...........
Tabelul 1
Numărul
de persoane
pentru care
s-au
introdus
datele de
identificare
în baza
de date
|
Numărul de
persoane evaluate
|
Numărul de
persoane cu risc de boală depistate pe tipuri:
|
Numărul de persoane
nou-
depistate cu
afecţiuni în urmaevaluării
confirmate
prin ex. de
specialitate
|
Numărul
de persoane
la care
s-au
introdus
rezultatele
evaluării
în
baza de
date
şi s-a î tocmit
planul
individual de supraveghere
|
Numărul de persoane cărora le-au fost recomandate
investigaţii
paraclinice
în vederea evaluării
|
numărul de persoane
asigurate
|
numărul de
persoane neasigurate
|
Total
|
cardiovascular
|
oncologic
|
…
|
…
|
…
|
…
|
…
|
…
|
…
|
total
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4=C2+C3
|
C5*)
|
C6*)
|
C7*)
|
C8*)
|
C9*)
|
C10*)
|
C11*)
|
C12*)
|
C13*)
|
C14
|
C15
|
C16
|
C17
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Coloanele C5-C13 din tabelul 1 se completează în
funcţie de rezultatele obţinute ca urmare a realizării riscogramei individuale.
Tabelul 2
CNP
|
Număr investigaţii paraclinice recomandate
de către medicul de familie, pe tipuri:
|
Total
investigaţii
|
hemoleucogramă
completă
|
Creatinină
serică
|
glicemie
|
sideremie
|
sumar de
urină
|
colesteror
seric total
|
HDL
colesterol
|
trigliceride
|
TGP
|
CO
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
C8
|
C9
|
C10=C1+...+C9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTA:
In coloana CO se vor completa CNP-urile persoanelor
cărora le-au fost recomandate investigaţii medicale paraclinice în vederea
evaluării.
Numărul CNP-urilor raportate în coloana CO din tabelul
2 trebuie să fie egal cu numărul persoanelor cărora le-au fost recomandate
investigaţii medicale paraclinice în vederea evaluării, raportate în coloana
C17 din tabelul 1.
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor
Reprezentant legal,
....................................
Semnătura şi ştampila
NOTĂ:
Formularul se întocmeşte lunar, în două exemplare, din
care unul rămâne la reprezentantul legal şi unul se depune la casa de asigurări
de sănătate de reprezentantul legal.
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 10.2 la normele metodologice)
PROGRAM NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A
POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢA MEDICALĂ PRIMARĂ
Furnizor de servicii medicale paraclinice
Denumire
furnizor...............................................
Număr contract.............,
încheiat cu CAS..........
SITUAŢIA INDICATORILOR FIZICI
în luna........................anul.............
Numărul de
persoane care au efectuat
investigaţii
paraclinice în perioada
de
raportare
|
Numărul de
investigaţii paraclinice pe tipuri efectuate în perioada de raportare*)
|
Total
investigaţii efectuate
|
Numărul de cabinete de medicină de familie cu care au încheiat
contract
pentru
activitatea
de recoltare
probe
biologice
|
numărul de persoane pentru care s-au recoltat
probe
biologice la nivelul furnizorului de servicii paraclinice
|
numărul de persoane
pentru care
s-au
recoltat
probe
biologice la nivelul
cabinetelor de medicină
de familie
|
Total
|
hemoleucogramă
completă
|
Creatinină
serică
|
glicemie
|
sideremie
|
sumar de
urină
|
colesterol
seric total
|
HDL
colesterol
|
trigliceride
|
TGP
|
C1
|
C2
|
C3=C1+C2
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
C8
|
C9
|
C10
|
C11
|
C12
|
C13=C4+....C12
|
C14
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se vor raporta investigaţiile care au fost efectuate
şi ale căror rezultate au fost transmise medicilor de familie în termen de 48
de ore de la obţinerea rezultatului acestora.
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor
Reprezentant legal,
....................................
Semnătura şi ştampila
NOTA:
Formularul se completează lunar, în două exemplare, din
care unul se depune la CAS şi unul se păstrează la furnizor.
ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 10.3 la normele metodologice)
PROGRAM NATIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A
POPULAŢIEI ÎN ASISTENTA MEDICALĂ PRIMARĂ
CAS.......................................................................
Raportare pentru luna.....................,
anul.................
SITUAŢIA INDICATORILOR FIZICI
realizaţi în luna............................anul...........
Tabel 1 - Situaţia centralizată a indicatorilor fizici
şi a cheltuielilor aferente în asistenţa medicală primară
*) Coloanele C4-C12 din tabelul 1 se completează în
funcţie de rezultatele obţinute urmare realizării riscogramei individuale Tabel
2 - Situaţia numărului cabinetelor medicale*)
Număr investigaţii paraclinice
recomandate de către medicii de familie, pe tipuri:
|
Total investigaţii
|
hemoleucogramă completă
|
Creatinină serică
|
glicemie
|
sideremie
|
sumar de urină
|
colesterol seric total
|
HDL colesterol
|
trigliceride
|
TGP
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
C8
|
C9
|
C10=C1+...+C9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabel 3
Număr cabinete medici de familie**)
|
Mediul urban
|
Mediul rural
|
Total cabinete
|
fără activitate
de recoltare
probe biologice
|
cu activitate
de recoltare
probe biologice
|
Total cabinete mediul rural
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4=C2+C3
|
C5=C1+C4
|
|
|
|
|
|
*) Cabinet medical de aistenţă medicală primară = medic
de familie cu listă proprie de asiguraţi **) Lunar, se raportează numărul total
de cabinete (cumulat de la începutul derulării programului).
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Director general/Preşedinte,
................................................
(semnătura şi ştampila)
Director economic,
................................................
(semnătura)
Medic-şef,
................................................
(semnătura)
Director executiv relaţii cu furnizorii, planificare
şi prognoză
......................................................................................................
(semnătura)
Intocmit,
................................................
NOTĂ:
Formularul se întocmeşte lunar de CAS, în două
exemplare, din care unul se transmite la CNAS şi unul se păstrează la CAS.
ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 10.4 la normele metodologice)
PROGRAM NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A
POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢA MEDICALĂ PRIMARĂ
Casa de asigurări de sănătate...............................................
Raportare centralizată la nivel CAS pentru furnizorii
de servicii medicale paraclinice
SITUAŢIA INDICATORILOR FIZICI
în luna............................anul............
Tabelul 1
Numărul total furnizori
servicii medicale paraclinice care derulează programul
|
Numărul total persoane
care au efectuat
investigaţii paraclinice
în perioada de raportare
|
Numărul total de investigaţii
paraclinice efectuate în perioada de raportare
|
Cheltuieli totale investigaţii paraclinice
în perioada de raportare
|
Cost mediu/persoană investigată
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5=C4/C2
|
|
|
|
|
|
Număr
investigaţii paraclinice efectuate în perioada de raportare, pe tipuri:
|
Total
investigaţii
|
Cheltuieli investigaţii paraclinice pe tipuri:
|
Total
cheltuieli investigaţii paraclinice efectuate
|
hemoleuco-
gramă
completă
|
Creati-
nină serică
|
glicemie
|
sidere-mie
|
sumar de
urină
|
coles- terol
seric total
|
HDL coles-
terol
|
trigliceride
|
TGP
|
hemoleuco
-gramă completă
|
Creatinină serică
|
glicemie
|
sidere-mie
|
sumar de
urină
|
coles- terol
seric total
|
HDL coles-
terol
|
trigliceri-de
|
TGP
|
C1
|
C2
|
C3
|
C4
|
C5
|
C6
|
C7
|
C8
|
C9
|
C10=C1+...+C9
|
C11
|
C12
|
C13
|
C14
|
C15
|
C16
|
C17
|
C18
|
C19
|
C20=C11+....+C19
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
C10 din tabelul 2 = C3 din tabelul 1;
C20 din tabelul 2= C4 din tabelul 1;
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Director general/Preşedinte,
............................................................
(semnătura şi ştampila)
Director economic,
............................................................
(semnătura)
Medic-şef,
............................................................
(semnătura)
Director executiv relaţii cu furnizorii, planificare
şi prognoză
....................................................................................................
(semnătura)
Intocmit,
............................................................
NOTĂ:
Formularul se completează în două exemplare, din care
unul se transmite la CNAS şi unul se păstrează la CAS.