ORDIN Nr. 135
din 21 iunie 2010
privind publicarea în
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Acordului-cadru pe linie de
pregatire dintre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul
General al Politiei de Frontiera, si Agentia Europeana pentru Gestionarea
Cooperarii Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii
Europene - Frontex, semnat la Varsovia la 27 mai 2010
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 482 din 14 iulie 2010
In temeiul dispoziţiilor art. 28 alin. (2) din Legea
nr. 590/2003 privind tratatele şi ale art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:
Articol unic. - Se dispune publicarea, fără plată, în
Monitorul Oficial al României, Partea I, a Acordului-cadru pe linie de
pregătire*) dintre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul
General al Poliţiei de Frontieră, şi Agenţia Europeană pentru Gestionarea
Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii
Europene - Frontex, semnat la Varşovia la 27 mai 2010, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
*) Traducere.
ANEXĂ
ACORD-CADRU PE LINIE DE PREGĂTIRE
între Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin
Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, şi Agenţia Europeană pentru
Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale
Uniunii Europene
Ministerul Administraţiei şi Internelor din România,
prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, denumit în continuare Academie
parteneră, reprezentat în scopul semnării prezentului acord-cadru pe linie
de pregătire de către domnul Ioan Buda, inspector general al Poliţiei de
Frontieră, şi
Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării
Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene,
denumită în continuare Frontex, reprezentată în scopul semnării
prezentului acord-cadru pe linie de pregătire de către directorul Diviziei de
Consolidare a Capacităţii Instituţionale, Erik Berglund,
recunoscând că politica Uniunii Europene (UE) în
domeniul frontierelor externe ale UE are ca scop managementul integrat al
frontierei, asigurând un nivel înalt şi unitar de control şi supraveghere,
necesare ca urmare a liberei circulaţii a persoanelor în cadrul UE, şi o
componentă fundamentală a unui spaţiu de libertate, securitate şi justiţie,
recunoscând că Regulamentul Frontex1 a fost
adoptat şi că Frontex a fost creat în scopul îmbunătăţirii managementului
integrat al frontierelor externe ale UE,
remarcând faptul că Frontex asistă şi sprijină statele
membre2 în domeniul pregătirii poliţiştilor de frontieră naţionali,
inclusiv în ceea ce priveşte dezvoltarea standardelor de pregătire comună, aşa
cum este prevăzut în art. 5 din Regulamentul Frontex,
afirmând că stabilirea unei reţele de academii
partenere Frontex în scopul îmbunătăţirii posibilităţilor ca Frontex să ofere
asistenţă şi sprijin statelor membre în domeniul pregătirii este în interesul
comun al Frontex şi al statelor membre,
respectând, pe de o parte, faptul că academiile
partenere sunt instituţii ale autorităţii de frontieră a statului membru sau
organizaţii de poliţie, şi nu instituţii private care să concureze unele cu
altele şi care să aibă drept scop obţinerea de profit, iar pe de altă parte,
importanţa folosirii clauzelor standard cu privire la verificări, audit,
responsabilitate şi penalizări în vederea asigurării unei protecţii efective a
intereselor financiare ale UE,
subliniind faptul că plăţile financiare ale Frontex
către academiile partenere nu sunt subvenţii, ci rambursări ale costurilor
generate de cheltuielile efectuate de către academiile partenere pentru
Frontex,
ţinând cont de Declaraţia de parteneriat dintre Frontex
şi Academia parteneră din data de 6 februarie 2008 care stabileşte bazele
cooperării lor (anexa nr. 1),
exprimând nevoia stabilirii unor termeni şi condiţii
clare şi obligatorii între Frontex şi Academia parteneră în vederea
implementării corecte a Declaraţiei de parteneriat,
au convenit următoarele:
1 Regulamentul
(CE) nr. 2007/2004 al Consiliului din 26 octombrie 2004 de instituire a
Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele
Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial
al Uniunii Europene nr. L 349 din 25 noiembrie 2004, p. 1, cu modificările
ulterioare.
2 In scopul
prezentului acord, termenul „state membre" include, de asemenea, ţări
asociate Schengen.
ARTICOLUL 1
Subiect
1.1. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire este
încheiat ca parte a unei relaţii formalizate de cooperare între Frontex şi
Academia parteneră (parteneriat) pentru a contribui la obiectivele
politicii UE, la care se face referire în preambul.
1.2. Scopul prezentului acord-cadru pe linie de
pregătire este acela de a defini rolurile şi responsabilităţile Academiei
partenere şi, respectiv, ale Frontex în implementarea parteneriatului acestora.
Acordurile specifice de pregătire care pot fi încheiate în baza prezentului
acord-cadru pe linie de pregătire definesc activităţile concrete de pregătire
şi costurile acestora.
1.3. Implementarea anuală a prezentului acord-cadru pe
linie de pregătire se bazează pe Programul anual de lucru al Unităţii de
pregătire Frontex, aşa cum s-a convenit în cadrul conferinţelor academiilor
partenere.
1.4. Academia parteneră oferă sprijinul său şi
organizează şi desfăşoară totodată activităţile de pregătire, în principal, în
sediile sale, sub conducerea Frontex, aşa cum a fost definit în prezentul
acord-cadru pe linie de pregătire şi aşa cum s-a convenit în acordul specific
de pregătire.
1.5. In scopul organizării şi desfăşurării
activităţilor de pregătire, Academia parteneră oferă asistenţă, incluzând
următoarele elemente: transportul local, rezervarea la hoteluri, dotarea
sălilor de conferinţă cu servicii de catering, echipament de învăţare ce se va
folosi pe durata pregătirii şi materiale de studiu pentru participanţi, sprijin
organizational şi de asistenţă înaintea, pe timpul şi, dacă este nevoie, după
activitatea de pregătire etc. Conţinutul detaliat al asistenţei este
întotdeauna definit în acordul specific de pregătire.
1.6. Semnarea prezentului acord-cadru pe linie de
pregătire de către părţi nu implică nicio obligaţie pentru Frontex de a semna
un acord specific de pregătire referitor la o activitate de pregătire concretă.
Acordul specific de pregătire poate fi încheiat doar în baza analizei de la caz
la caz şi a deciziei Frontex în conformitate cu art. 2.
ARTICOLUL 2
Prevederi generale
2.1. Procedura care duce la semnarea unui acord
specific de pregătire este iniţiată de Frontex. Frontex trimite invitaţii
pentru activităţi de pregătire în baza proiectului Programului anual de lucru
al Unităţii de pregătire Frontex.
2.2. Intâlniri regulate cu toate academiile partenere
sunt organizate cel puţin de două ori pe an, în vederea dezvoltării Programului
anual de lucru al Unităţii de pregătire Frontex mai sus menţionat. Aceste
întâlniri sunt considerate ca fiind conferinţe formale ale academiilor
partenere, în scopul planificării în consecinţă a activităţilor. Reprezentanţii
academiilor partenere acţionează ca persoane de contact.
2.3. După consultări, Frontex decide, în final,
asupra distribuirii activităţilor de pregătire între academiile partenere.
Criteriile acelei decizii sunt definite în conlucrare cu academiile partenere.
2.4. In baza Programului anual de lucru al Unităţii de
pregătire Frontex şi a deciziilor mai sus menţionate, sunt încheiate acorduri
specifice de pregătire atât de către Frontex, cât şi de către academiile
partenere, în scopul organizării activităţilor şi convenirii asupra limitelor
de buget pentru fiecare activitate specifică.
2.5. Frontex rambursează toate costurile Academiei
partenere, în conformitate cu acordul specific de pregătire. Toate facturile,
chitanţele şi documentaţia financiară suplimentară necesară trebuie să fie
trimise Frontex în limitele de timp definite în prezentul acord-cadru pe linie
de pregătire şi în acordul specific de pregătire în cauză.
ARTICOLUL 3
Durata
3.1. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire intră
în vigoare în ziua imediat următoare datei la care a fost semnat sau la data la
care ultima dintre cele două părţi îl semnează, dacă semnăturile au loc în
perioade diferite.
3.2. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire este
încheiat pe o perioadă începând cu data intrării sale în vigoare şi sfârşind cu
31 decembrie 2011. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire poate fi
reînnoit pentru perioade a câte 3 ani, doar înainte de expirarea prezentului
acord-cadru pe linie de pregătire şi în baza acordului expres exprimat în scris
de către părţi. Reînnoirea nu implică nicio modificare sau amânare a
obligaţiilor existente.
Până la sfârşitul anului 2009 are loc o evaluare comună
a academiilor partenere şi a Unităţii de pregătire Frontex, pentru a oferi
revizuirea regulată a tuturor prevederilor prezentului acord-cadru pe linie de
pregătire.
3.3. Orice acord specific de pregătire trebuie să fie
semnat înainte de data expirării prezentului acord-cadru pe linie de pregătire.
Atunci când activităţile de pregătire sunt desfăşurate după data mai sus
menţionată, termenii şi condiţiile prezentului acord-cadru pe linie de
pregătire continuă să se aplice în implementarea activităţilor de pregătire
corespunzătoare.
3.4. In cazul în care Academia parteneră nu îşi
exprimă interesul pentru organizarea a cel puţin unei activităţi de pregătire
pe an, Frontex este împuternicit să considere o astfel de lipsă de cooperare ca
o încetare a prezentului acord-cadru pe linie de pregătire. Incetarea acordului
din aceste considerente intră în vigoare în prima zi a anului următor.
3.5. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire poate
fi întotdeauna denunţat de către fiecare parte, în prima zi a anului următor.
In acest caz, înştiinţarea de denunţare trebuie trimisă cel puţin cu 30 de zile
înainte de sfârşitul anului.
ARTICOLUL 4
Comunicarea şi schimbul de informaţii
Orice comunicare în legătură cu prezentul acord-cadru
pe linie de pregătire trebuie efectuată în scris, indicând în mod clar acest
acord, şi trebuie trimisă la următoarele adrese:
Pentru Academia parteneră
Inspectorul general al Poliţiei Române de Frontieră
Str. Răzoare nr. 2-5, sectorul 6, cod poştal 050507,
Bucureşti, România
E-mail: frontex.igpf@mai.gov.ro
Fax: 004021 311 40 43
Pentru Frontex
Frontex Agency
Training Unit
RondoONZ 1,
00-124 Warsaw,
Poland
E-mail: training.office@frontex.europa.eu
Fax: 0048 22 544 9501 (titlu: Către Unitatea de
pregătire Frontex)
Corespondenţa obişnuită este considerată a fi primită
de către Frontex la data la care aceasta este înregistrată în mod formal de
către Frontex.
ARTICOLUL 5
Protecţia datelor
Toate datele cu caracter personal conţinute de
prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi de acordurile specifice de
pregătire sau care au legătură cu aceste documente şi cu implementarea acestora
sunt procesate în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 45/2001 al
Parlamentului European şi al Consiliului din 18 decembrie 2000 privind
protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal de către instituţiile şi organele comunitare şi privind libera
circulaţie a acestor date. Astfel de date sunt procesate doar în legătură cu
activitatea de implementare şi de continuare a prezentului acord-cadru pe linie
de pregătire şi acordurilor specifice de pregătire de către Frontex, fără a
prejudicia posibilitatea de transmitere a datelor către serviciile de audit
intern, către Curtea de Conturi, către Grupul pentru Nereguli Financiare şi/sau
către Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), în scopul protejării
intereselor financiare ale UE.
Persoanele în cauză pot avea acces, prin cerere scrisă,
la datele lor cu caracter personal şi pot corecta orice informaţie care este
inexactă sau incompletă. Acestea ar trebui să adreseze orice întrebări în ceea
ce priveşte procesarea datelor lor cu caracter personal către directorul
Unităţii de pregătire Frontex, care este operatorul unor astfel de date. Ele
pot adresa oricând o plângere împotriva procesării datelor lor cu caracter
personal ofiţerului pentru protecţia datelor din cadrul Frontex sau Autorităţii
Europene pentru Protecţia Datelor.
Toate datele cu caracter personal procesate de către
Academia parteneră în derularea unui acord specific de pregătire trebuie să fie
prelucrate potrivit legislaţiei naţionale relevante care implementează actele
legislative ale UE, în special Directiva 95/46/CE a Parlamentului European şi a
Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecţia persoanelor fizice cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a
acestor date3.
ARTICOLUL 6
Angajamentele Academiei partenere
Prin acceptarea prezentului acord-cadru pe linie de
pregătire, Academia parteneră a convenit:
- să respecte obiectivele generale comune care formează
baza pentru stabilirea parteneriatului, aşa cum este menţionat în preambul;
- să îndeplinească angajamentele convenite în timpul
conferinţelor academiilor partenere;
- să depună toate eforturile posibile pentru a atinge în
practică obiectivele generale comune mai sus menţionate în activităţile de
pregătire, precum şi pe cele convenite în acordurile specifice de pregătire;
- să întreţină relaţii de cooperare reciprocă şi
schimburi de informaţii în mod regulat cu Frontex asupra problemelor de interes
comun;
- să adopte o atitudine transparentă cu privire la
gestionarea şi justificarea activităţilor de pregătire pentru care se încheie
un acord specific de pregătire şi să coopereze pe deplin în verificările anuale
sau ocazionale în ceea ce priveşte implementarea prezentului acord-cadru pe
linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire.
ARTICOLUL 7
Responsabilitate
7.1. Academia parteneră este singura care are
responsabilitatea de a respecta orice obligaţii juridice care o privesc.
7.2. Frontex nu poate, în niciun caz sau din niciun
motiv, să fie făcută răspunzătoare pentru pagubele ori daunele suferite de
personalul sau de proprietatea Academiei partenere în timpul desfăşurării unei
activităţi de pregătire ori ca o consecinţă a acestei activităţi. De aceea
Frontex nu poate accepta nicio solicitare de despăgubire sau majorare a plăţii
în legătură cu o astfel de pagubă ori daună.
7.3. Cu excepţia cazurilor de forţă majoră, Academia
parteneră despăgubeşte orice daună suferită de Frontex ca rezultat al
executării sau al executării defectuoase a unei activităţi de pregătire.
7.4. Academia parteneră îşi asumă răspunderea unică
faţă de terţi, inclusiv răspunderea pentru orice pagubă provocată de aceştia în
legătură cu sau decurgând din activitate. Academia parteneră absolvă Frontex de
toată răspunderea asociată oricărei revendicări sau acţiuni întreprinse ca
rezultat al unei abateri de către Academia parteneră ori de către angajaţii
acesteia sau de către alte persoane, pentru care este responsabilă/responsabil
Academia parteneră ori angajatul acesteia.
ARTICOLUL 8
Conflicte de interese
8.1. Academia parteneră se obligă să ia toate
măsurile necesare de prevenire a oricărui risc de conflict de interese care ar
putea afecta îndeplinirea imparţială şi obiectivă a prezentului acord-cadru pe
linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire. Academia
parteneră informează Frontex fără întârziere cu privire la orice situaţie care
constituie sau care ar putea duce la un astfel de conflict.
8.2. Există un conflict de interese atunci când
exercitarea imparţială şi obiectivă a funcţiilor oricărei persoane în baza
prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordului specific de
pregătire este compromisă din motive care privesc familia, viaţa afectivă,
afinitatea politică sau naţională, interesul economic sau orice alt interes
împărtăşit cu o altă parte.
ARTICOLUL 9
Proprietatea/Utilizarea rezultatelor/Dreptul de
autor
9.1. Cu excepţia cazurilor când se stipulează explicit
altfel, dreptul de proprietate asupra rezultatelor activităţilor de pregătire
desfăşurate în baza prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau a
acordurilor specifice de pregătire, inclusiv drepturile de proprietate intelectuală
şi dreptul de proprietate asupra materialelor de pregătire, rapoartelor şi
asupra altor documente legate de acestea vor aparţine Frontex. Academia
parteneră preia evidenţa în numele Frontex.
9.2. Academiei partenere i se permite folosirea materialelor
menţionate la alin. 9.1 după obţinerea permisiunii Frontex.
9.3. Academia parteneră poate folosi logoul Frontex de
comun acord cu Frontex.
ARTICOLUL 10
Publicitate
10.1. Cu excepţia cazului în care Frontex solicită
altfel, orice comunicare sau publicare de către Academia parteneră privind
activităţile de pregătire, inclusiv materialele de pregătire, va indica faptul
că acţiunea a primit finanţare din partea UE prin Frontex şi a fost desfăşurată
sub conducerea Frontex.
3 Jurnalul Oficial
al Comunităţilor Europene nr. 281 din 23 noiembrie 1995, p. 31.
10.2. Orice comunicare sau aducere la cunoştinţa
opiniei publice de către Academia parteneră, în orice formă şi prin orice
mijloace, va indica faptul că răspunderea aparţine numai autorului şi că Frontex
nu este responsabil pentru nicio posibilă utilizare a informaţiilor conţinute.
10.3. Toate comunicările cu presa în ceea ce priveşte
prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau orice acord specific de
pregătire, precum şi în privinţa implementării acestora trebuie să fie
pregătite împreună cu Unitatea de informare şi transparenţă a Frontex, prin
intermediul Unităţii de pregătire Frontex.
ARTICOLUL 11
Confidenţialitatea
11.1. Schimbul de date şi informaţii se va
desfăşura în conformitate cu legislaţia naţională existentă şi cu legislaţia
UE.
11.2. Academia parteneră şi Frontex îşi asumă
responsabilitatea să păstreze confidenţialitatea oricărui document, oricărei
informaţii sau a oricărui alt material aflat în legătură directă cu obiectul
prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau al acordului specific de
pregătire care sunt în mod corespunzător clasificate ca fiind confidenţiale,
dacă divulgarea ar putea aduce prejudiciu celeilalte părţi. Părţile respectă
această obligaţie şi după data expirării acestor acorduri.
ARTICOLUL 12
Suspendarea
12.1 Academia parteneră şi/sau Frontex pot suspenda
implementarea unei activităţi de pregătire dacă circumstanţe de natură
excepţională fac acest lucru imposibil sau extrem de dificil, în special în
situaţiile de forţă majoră. Acestea se informează reciproc, fără întârziere,
furnizând toate motivele şi detaliile necesare, precum şi data prevăzută pentru
reluarea activităţii.
12.2. Dacă Frontex nu denunţă acordul specific de pregătire,
Academia parteneră va relua implementarea de îndată ce circumstanţele permit
acest lucru şi va informa Frontex în mod corespunzător despre aceasta. Durata
activităţii de pregătire va fi prelungită cu o perioadă echivalentă cu durata
suspendării.
ARTICOLUL 13
Forţa majoră
13.1. Forţa majoră înseamnă orice
situaţie excepţională imposibil de anticipat sau orice eveniment care depăşeşte
controlul părţilor, care le împiedică pe oricare dintre acestea să îşi
îndeplinească oricare dintre obligaţiile lor care decurg din acordurile
încheiate, care nu poate fi atribuită erorii sau neglijenţei vreuneia dintre
părţi şi se dovedeşte insurmontabilă în ciuda tuturor precauţiilor adecvate.
Defecţiuni ale echipamentului sau ale materialelor sau întârzieri în punerea
acestora la dispoziţie (cu excepţia cazurilor de forţă majoră), litigii de
muncă, greve sau dificultăţi financiare nu pot fi invocate drept situaţii de
forţă majoră de către partea care nu îşi poate îndeplini obligaţiile.
13.2. O parte care se confruntă cu un caz de forţă
majoră informează cealaltă parte, fără întârziere, printr-o scrisoare
recomandată cu confirmare de primire sau echivalent, precizând natura forţei
majore, durata probabilă şi efectele preconizate ale acesteia.
13.3. Niciuna dintre părţi nu este responsabilă de
încălcarea obligaţiilor sale în conformitate cu acordul semnat, dacă aceasta
este împiedicată de la îndeplinirea acestor obligaţii prin forţă majoră.
Părţile vor depune orice efort în scopul minimizării oricărei daune cauzate de
forţa majoră.
13.4. Activităţile în curs de desfăşurare pot fi
suspendate în conformitate cu art. 12.
ARTICOLUL 14
Atribuirea contractelor
Dacă Academia parteneră încheie propriile contracte
pentru a sprijini o activitate de pregătire în baza unui acord specific de
pregătire, Academia parteneră va respecta prevederile şi principiile regulilor
relevante privind achiziţia publică şi principiile managementului financiar
eficient.
ARTICOLUL 15
Atribuirea/Transferul
15.1. Solicitările către Frontex nu pot fi transferate.
15.2. In circumstanţe excepţionale, atunci când
situaţia justifică acest lucru, Frontex poate autoriza atribuirea către o parte
terţă a acordului specific de pregătire şi a oricăror plăţi ce decurg din
acesta, în urma unei cereri scrise în acest sens, în care se vor indica
motivele, din partea Academiei partenere. Dacă Frontex este de acord, trebuie
să facă cunoscut, în scris, acordul său înainte ca atribuirea propusă să aibă
loc. In absenţa autorizării mai sus menţionate sau în cazul nerespectării
acestor termeni, atribuirea nu trebuie să fie pusă în aplicare şi nu va avea
niciun efect asupra Frontex. In niciun caz o astfel de atribuire nu va absolvi
Academia parteneră de obligaţiile sale faţă de Frontex.
ARTICOLUL 16
Denunţarea acordului specific de pregătire
16.1. De către Academia parteneră
In cazurile foarte bine justificate, Academia parteneră
poate denunţa oricând acordul specific de pregătire, prin transmiterea către
Frontex a unui preaviz în scris de 60 de zile, precizând motivele
imposibilităţii de a realiza activităţile de pregătire pentru care a fost
semnat acordul specific de pregătire, fără a fi obligată să furnizeze vreo
despăgubire din acest motiv.
In cazul în care nu sunt furnizate motivele sau dacă
acestea nu sunt acceptabile în mod obiectiv, Frontex poate solicita rambursarea
parţială sau totală a sumelor deja plătite în conformitate cu acordul specific
de pregătire în baza rapoartelor de implementare şi a declaraţiilor financiare
aprobate de Frontex, proporţional cu gravitatea eşecurilor în cauză şi după ce
a permis Academiei partenere să îşi prezinte observaţiile.
16.2. De către Frontex
Frontex poate decide denunţarea acordului specific de
pregătire, fără nicio obligaţie din partea sa cu privire la plata vreunei
despăgubiri, în următoarele situaţii:
a) în cazul unei schimbări a situaţiei juridice,
financiare, tehnice, organizaţionale sau de proprietate a Academiei partenere,
care este de natură să afecteze în mod considerabil prezentul acord-cadru pe linie
de pregătire şi acordul specific de pregătire sau să pună la îndoială decizia
semnării prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau acordurile
specifice de pregătire corespunzătoare;
b) în cazul în care Academia parteneră nu reuşeşte să
îndeplinească o obligaţie importantă care îi revine în conformitate cu
prezentul acord-cadru pe linie de pregătire sau cu acordul specific de
pregătire, inclusiv anexele la acestea;
c) în caz de forţă majoră, notificată în conformitate
cu art. 13, sau dacă o acţiune a fost suspendată ca rezultat al unor
circumstanţe excepţionale, notificate în conformitate cu art. 13.1;
d) în cazul în care Academia parteneră se face
răspunzătoare de o gravă abatere profesională, dovedită prin orice mijloace;
e) în cazul în care Academia parteneră nu şi-a
îndeplinit obligaţiile cu privire la plata contribuţiilor la asigurările
sociale sau la plata taxelor în conformitate cu prevederile legale ale ţării în
care este stabilită;
f) în cazul în care Academia parteneră este subiectul
unei acuzări care are valoare de resjudicata pentru fraudă, corupţie,
implicare într-o organizaţie criminală sau pentru orice altă activitate ilegală
în detrimentul intereselor financiare ale UE;
g) în cazul în care Academia parteneră a dat declaraţii
false sau prezintă rapoarte care nu corespund realităţii în scopul obţinerii
finanţării prevăzute în acordul specific de pregătire.
16.3. Procedura de denunţare
Procedura de denunţare este iniţiată printr-o scrisoare
recomandată cu confirmare de primire sau un echivalent al acesteia.
In cazurile la care s-a făcut referire la alin. 2 lit.
a) şi b), Academia parteneră are la dispoziţie 30 de zile pentru a-şi prezenta
observaţiile şi pentru a lua orice măsură necesară în scopul asigurării
îndeplinirii în continuare a obligaţiilor sale conform acordului specific de
pregătire. In cazul în care Frontex nu confirmă acceptarea acestor observaţii
prin înaintarea unei aprobări scrise în termen de 30 de zile de la primirea
acestora, procedura de denunţare continuă să se desfăşoare.
In cazul în care notificarea este trimisă, denunţarea
produce efecte la sfârşitul perioadei de notificare, care va începe de la data
la care este primită notificarea cu privire la decizia Frontex de denunţare.
In cazul în care nu este transmisă notificarea la care
se face referire la alin. 2 lit. c)-g), denunţarea produce efecte din ziua
următoare datei la care este primită notificarea cu privire la decizia Frontex
de denunţare.
16.4. Efectele denunţării
In cazul denunţării, plăţile efectuate de către Frontex
vor fi limitate la costurile eligibile suportate efectiv de către Academia
parteneră până la data la care denunţarea produce efecte, în conformitate cu
art. 22. Costurile legate de angajamentele curente, care nu trebuie să fie
îndeplinite până după denunţare, nu sunt luate în considerare.
Academia parteneră are la dispoziţie 45 de zile de la
data la care denunţarea produce efecte, după cum a fost notificată de Frontex,
ca să realizeze o solicitare de plată finală în conformitate cu acordul specific
de pregătire. In cazul în care nu se primeşte solicitarea pentru plata finală
în această perioadă, Frontex nu va rambursa cheltuielile suportate de către
Academia parteneră până la data denunţării şi va recupera orice sumă a cărei
utilizare nu este fundamentată de rapoarte de implementare şi de declaraţii
financiare aprobate de Frontex.
ARTICOLUL 17
Penalităţi financiare
Prevederile articolelor relevante din Regulamentul
financiar general4 şi Regulile de implementare5 a
Regulamentului financiar general se vor aplica prin analogie în cazurile de
declaraţii false, erori substanţiale, nereguli, fraudă sau încălcare gravă a
obligaţiilor contractuale sau de altă natură.
ARTICOLUL 18
Acorduri adiţionale
18.1. Orice amendament la prezentul acord-cadru pe
linie de pregătire trebuie să facă obiectul unui acord suplimentar scris.
Niciun acord verbal nu poate angaja părţile în acest sens.
18.2. Acordul adiţional nu poate să aibă drept scop sau
ca efect operarea de schimbări ale prezentului acord-cadru pe linie de
pregătire care ar putea pune la îndoială semnarea acordului specific de
pregătire ori ar putea duce la un tratament inegal.
18.3. Dacă cererea de modificare este formulată de
către Academia parteneră, aceasta trebuie să o trimită către Frontex cu 20 de
zile lucrătoare înainte ca aceasta să producă efecte şi cu 15 zile lucrătoare
înainte de data încheierii activităţii, exceptând cazurile justificate
corespunzător de către Academia parteneră şi acceptate de către Frontex.
ARTICOLUL 19
Soluţionarea diferendelor
19.1. In cazul oricărui diferend sau litigiu în
legătură cu interpretarea, aplicarea îndeplinirii prezentului acord-cadru pe
linie de pregătire şi/sau a acordului specific de pregătire, Academia parteneră
şi Frontex vor depune toate eforturile în vederea soluţionării unui astfel de
diferend sau litigiu într-un mod amiabil.
19.2. In cazul în care diferendul nu poate fi
soluţionat într-un mod amiabil, diferendul se supune spre atenţie Comitetului
director al Frontex.
ARTICOLUL 20
Costuri
20.1. Costurile eligibile pentru activităţile de
pregătire care vor fi acoperite de Frontex sunt costurile efective suportate de
Academia parteneră care îndeplinesc următoarele criterii:
- sunt suportate în relaţie cu activitatea specifică,
aşa cum este menţionat în acordul specific de pregătire;
- sunt suportate pe durata activităţii, aşa cum este
menţionat în acordul specific de pregătire;
- au legătură cu subiectul acordului specific de
pregătire şi sunt indicate în bugetul estimat anexat la acesta;
- sunt necesare în scopul desfăşurării activităţii care
face obiectul acordului specific de pregătire;
- sunt identificabile şi verificabile, în special,
fiind înregistrate în evidenţa contabilă a Academiei partenere şi determinate
în conformitate cu principiile de contabilitate aplicabile în ţara în care este
stabilită Academia parteneră şi în conformitate cu practicile obişnuite de
contabilitate a costurilor ale Academiei partenere;
- sunt în conformitate cu cerinţele legislaţiei
aplicabile din domeniul fiscal şi social;
- sunt rezonabile, justificate şi în conformitate cu
principiile de management financiar eficient, în special cu privire la economie
şi eficienţă.
Procedurile interne de contabilitate şi audit ale Academiei
partenere trebuie să permită reconcilierea directă a costurilor şi a venitului
declarate în legătură cu activitatea, prin declaraţiile contabile şi prin
documentele justificative corespunzătoare.
20.2. Lista detaliată a costurilor eligibile trebuie să
fie inclusă în fiecare acord specific de pregătire individual.
20.3. Costurile administrative eligibile suportate de
către Academia parteneră în vederea pregătirii, coordonării şi finalizării
activităţii sunt costurile care respectă condiţia de eligibilitate descrisă în
art. 20.1 şi sunt rambursate 100%.
20.4. Următoarele costuri nu sunt considerate
eligibile:
- randamentul capitalului;
- împrumutul şi dobânzile aferente împrumutului;
- prevederi pentru pierderi sau responsabilităţi
potenţiale viitoare;
- dobânda datorată;
- credite îndoielnice;
- pierderi în urma schimbului valutar;
- TVA, exceptând cazul în care Academia parteneră poate
demonstra că nu îşi poate recupera TVA-ul conform legislaţiei naţionale în
vigoare;
- costurile declarate de Academia parteneră şi
acoperite de o altă acţiune sau de un alt program de lucru care primeşte
subvenţie din partea UE;
- cheltuieli excesive sau nechibzuite;
- costul de achiziţionare a echipamentului, exceptând
cazul în care se precizează altfel în acordul specific de pregătire.
4 Regulamentul (CE,
EURATOM) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul
financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 248 din 16 septembrie 2002, p.1, cu
modificările ulterioare.
5 Regulamentul (CE,
EURATOM) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2003 de stabilire a
normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Eurotom) nr. 1.605/2002 al
Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al
Comunităţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr.
L357 din 31 decembrie 2002, p.1, cu modificările ulterioare.
ARTICOLUL 21
Solicitări de plată
21.1. Plată în avans
Avansul este destinat să acopere cheltuielile Academiei
partenere cu privire la activitatea de pregătire. Se pot face una sau mai multe
plăţi în avans. Suma totală cumulativă a plăţilor în avans nu trebuie să
depăşească mai mult de 50% din suma totală prevăzută în acordul specific de
pregătire. Plata avansului solicitat este efectuată în termen de 45 de zile de
la primirea cererii de plată a avansului.
21.2. Plata soldului
Plata soldului se realizează după încheierea
activităţilor de pregătire, în baza costurilor eligibile efective suportate
pentru desfăşurarea acestor activităţi. Plata poate fi efectuată sub forma unui
ordin de recuperare, dacă plăţile în avans anterioare depăşesc suma costurilor
finale ale activităţii de pregătire în conformitate cu acordul specific de
pregătire.
Pentru plata soldului trebuie să fie înaintate
următoarele rapoarte şi următoarea documentaţie, în termen de 45 de zile după
încheierea activităţii, cel mai târziu atunci când toate facturile au fost
primite de la companiile desemnate:
- solicitare pentru plata finală;
- declaraţie financiară finală a costurilor eligibile
efective suportate, urmând structura bugetului estimat;
- documente financiare justificative care să ateste
toate costurile suportate (facturi, chitanţe etc);
- raportul de încheiere a activităţilor de pregătire.
Documentele care însoţesc solicitarea de plată trebuie întocmite în
conformitate cu prevederile relevante ale prezentului acord-cadru pe linie de
pregătire şi ale acordului specific de pregătire, incluzând, unde este necesar,
anexele la acestea. Academia parteneră certifică faptul că informaţiile
furnizate în solicitarea sa de plată sunt complete, sigure şi exacte. Aceasta
certifică de asemenea faptul că costurile suportate pot fi considerate eligibile
conform prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi acordului specific de
pregătire, că toate chitanţele au fost declarate şi că solicitarea sa de plată
este fundamentată pe documente justificative adecvate care pot fi verificate.
ARTICOLUL 22
Prevederi generale privind plăţile
22.1. Plăţile se efectuează de către Frontex în euro,
în conformitate cu regula de rambursare de 100%. Academia parteneră trimite
solicitările de plată, inclusiv declaraţiile financiare aflate la baza
acestora, în euro. Orice conversie a costurilor efective în euro se efectuează
de către Academia parteneră la indicele financiar stabilit de Comisia Europeană
şi publicat pe site-ul web al acesteia, aplicabil în ziua realizării costului.
22.2. Plăţile sunt efectuate în termen de 45 de zile
de la primirea solicitărilor de plată. Plăţile efectuate de Frontex sunt
considerate a fi efectuate la data debitării acestora din contul Frontex în
conformitate cu Regulamentul financiar al Frontex.
22.3. Frontex poate suspenda oricând perioada pentru
plată prevăzută în acordul specific de pregătire, informând Academia parteneră
că solicitarea de plată nu poate fi îndeplinită, fie pentru că nu e în
conformitate cu prevederile acordurilor comune, fie pentru că trebuie
prezentate documente justificative corespunzătoare, fie pentru că există
suspiciuni cu privire la faptul că unele cheltuieli din declaraţia financiară
nu sunt eligibile şi sunt efectuate verificări suplimentare.
22.4. De asemenea, Frontex poate suspenda oricând
plăţile sale dacă Academia Parteneră a încălcat sau se presupune că a încălcat
prevederile prezentului acord-cadru pe linie de pregătire sau ale acordului
specific de pregătire, în special în urma controalelor şi a auditurilor
prevăzute la art. 25.
22.5. Frontex informează Academia parteneră de orice
astfel de suspendare printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire
sau echivalent.
22.6. Suspendarea plăţilor intră în vigoare la data
transmiterii avizului de către Frontex. Perioada de plată rămasă reîncepe de la
data înregistrării unei solicitări de plată întocmite corespunzător, atunci
când sunt primite documentele justificative solicitate sau la finalul perioadei
de suspendare notificate de Frontex.
22.7. Academia parteneră are la dispoziţie două luni de
la data notificării de către Frontex a sumei finale din acordul specific de
pregătire, care stabileşte suma de plată a soldului sau a ordinului de
recuperare, ori, în lipsa acesteia, de la data la care a fost încasată plata
soldului, ca să solicite informaţii în scris referitoare la determinarea
costurilor finale, oferind motive pentru orice dezacord. După această dată nu
vor mai fi luate în considerare astfel de solicitări. Frontex se angajează să
răspundă în scris în termen de două luni de la data primirii solicitării de
informaţii, motivând răspunsul său. Această procedură nu prejudiciază dreptul
Academiei partenere de a contesta decizia luată de Frontex. In conformitate cu
legislaţia UE în acest domeniu, astfel de contestaţii trebuie să fie depuse în
termen de două luni după notificarea deciziei către solicitant sau, în lipsa
acesteia, după data la care solicitantul a aflat despre decizie.
ARTICOLUL 23
Determinarea finanţării finale
23.1. Suma totală plătită Academiei partenere de către
Frontex nu poate depăşi suma maximă a finanţării stabilite în acordul specific
de pregătire, chiar dacă costurile eligibile totale efective realizate depăşesc
costurile eligibile totale estimate specificate în bugetul estimat, anexat
acestui acord.
23.2. In cazul în care costurile eligibile efective
realizate la finalul activităţii sunt mai mici decât costurile eligibile totale
estimate, contribuţia Frontex se limitează la costurile eligibile efective
realizate, aşa cum este precizat la art. 20.
23.3. Astfel, Academia parteneră este de acord cu
faptul că finanţarea se limitează la suma necesară pentru a echilibra
încasările şi cheltuielile şi că aceasta nu poate produce, în nicio formă,
profit pentru aceasta.
Incasările efective care vor fi luate în considerare
sunt acelea care au fost stabilite, generate sau confirmate la data la care
solicitarea de plată este întocmită de Academia parteneră. In scopul
prezentului articol, sunt luate în considerare doar costurile eligibile
efective care se încadrează în categoriile stabilite în acordul specific de
pregătire şi în anexele la acesta.
Orice surplus determinat în acest fel duce la o
reducere corespunzătoare a sumei prevăzute în acordul specific de pregătire.
In cazul în care suma totală a plăţilor deja efectuate
depăşeşte suma prevăzută în acordul specific de pregătire, Frontex emite un
ordin de recuperare pentru surplus.
ARTICOLUL 24
Recuperare
24.1. In cazul în care orice sumă este plătită în mod
nejustificat Academiei partenere sau în cazul în care recuperarea este
justificată în baza prevederilor prezentului acord-cadru pe linie de pregătire
sau ale acordului specific de pregătire, Academia parteneră se angajează să
restituie către Frontex suma respectivă, în condiţiile şi la orice dată pe care
o specifică.
24.2. In cazul în care Academia parteneră nu
returnează până la data scadentă stabilită de Frontex suma datorată, aceasta va
avea o dobândă la rata aplicată de Banca Centrală Europeană operaţiunilor sale
principale de refinanţare, aşa cum este publicată în seria C a Jurnalului
Oficial al Uniunii Europene, în prima zi a lunii în care plata era scadentă,
majorată cu 3,5 puncte procentuale. Dobânda se plăteşte pentru perioada de timp
scursă din ziua următoare expirării termenului-limită de plată până în ziua
plăţii. Orice plată parţială acoperă mai întâi dobânda.
24.3. Sumele care vor fi returnate către Frontex pot
fi compensate din orice fel de sume datorate Academiei partenere, după
informarea corespunzătoare a acesteia. Nu este necesar consimţământul prealabil
al Academiei partenere. Acest fapt va afecta opţiunea părţilor de a fi de acord
cu plata în rate.
24.4. Comisioanele bancare suportate în legătură cu
rambursarea sumelor datorate către Frontex sunt suportate integral de Academia
parteneră.
ARTICOLUL 25
Controale şi audituri
25.1. Academia parteneră se obligă să furnizeze orice
informaţii detaliate solicitate de Frontex sau de orice altă instituţie sau
persoană din afară autorizată de Frontex.
25.2. Academia parteneră trimite către Frontex toate
documentele originale împreună cu raportul de încheiere, în special evidenţele
contabile şi fiscale, sau, în cazuri excepţionale ori justificate în mod
corespunzător, copii legalizate ale documentelor legate de prezentul
acord-cadru pe linie de pregătire şi acordul specific de pregătire. In cazul în
care Academia parteneră trimite doar copii ale documentelor mai sus menţionate,
documentele originale pot face obiectul controlului financiar şi de audit în
termen de 5 ani.
25.3. Frontex îşi rezervă dreptul de a efectua procedurile
de recuperare, dacă este cazul.
25.4. Academia parteneră se angajează să permită
personalului Frontex şi personalului extern autorizat de Frontex dreptul
corespunzător de acces la locurile şi sediile în care se desfăşoară
activităţile şi la toate informaţiile, inclusiv la informaţiile în format
electronic, necesare în scopul desfăşurării unor astfel de audituri, pentru
cazurile prevăzute la art. 25.2 pe scurt.
25.5. In temeiul Regulamentului (Euratom, CE) nr.
2.185/96 al Consiliului din 11 noiembrie 1996 privind controalele şi
inspecţiile la faţa locului efectuate de Comisie în scopul protejării
intereselor financiare ale Comunităţilor Europene împotriva fraudei şi a altor
abateri şi al Regulamentului (CE) nr. 1.073/1999 al Parlamentului European şi al
Consiliului din 25 mai 1999 privind investigaţiile efectuate de Oficiul
European de Luptă Antifraudă (OLAF), Oficiul European de Luptă Antifraudă
(OLAF) poate, de asemenea, să desfăşoare controale şi inspecţii la faţa
locului, conform procedurilor stabilite de legislaţia UE pentru protejarea
intereselor financiare ale UE împotriva fraudelor şi altor nereguli. Acolo unde
este necesar, constatările inspecţiei pot duce la decizii de recuperare
adoptate de către Frontex.
25.6. Curtea de Conturi are aceleaşi drepturi ca şi
Frontex, în special dreptul de acces, în ceea ce priveşte controalele şi
auditurile.
Semnat la Varşovia la 27 mai 2010, în două exemplare
originale în limba engleză.
Pentru Academia parteneră,
Ioan Buda,
inspector general al Poliţiei de Frontieră
Pentru Frontex,
Erik Berglund,
directorul Diviziei de Consolidare a Capacităţii
Instituţionale
Anexa I Declaraţia
de parteneriat
Anexa II Acord
specific de pregătire (model)
ANEXA I la acordul-cadru pe linie de pregătire
DECLARAŢIE DE PARTENERIAT
Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării
Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene
(denumită în continuare Frontex) şi Inspectoratul General al Poliţiei de
Frontieră (denumit în continuare Academia) au stabilit următoarele:
01 - Prezenta declaraţie este încheiată în cadrul unei
relaţii de cooperare formalizate, în desfăşurare, între Frontex şi Academie.
02 - Frontex şi Academia au convenit asupra
precondiţiilor unui parteneriat care va fi stabilit între părţi (Academia şi
Frontex/pregătire) pentru tema specifică „Ţările terţe - şi pregătirea generală
a poliţiştilor de frontieră".
03 - In ceea ce priveşte paragrafele 1 şi 2 ale art. 5
din Regulamentul (CE) nr.' 2.007/2004 al' Consiliului din 26 octombrie 2004 de
instituire a Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperării Operative la
Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene, sprijinul
partenerilor pentru Frontex va fi întreprins prin:
a) desfăşurarea activităţilor de pregătire, a
modulelor de pregătire şi a materialelor de pregătire conform paragrafului 1
art. 5 leg. cit. sub conducerea şi egida Frontex;
b) organizarea şi desfăşurarea conferinţelor, a
activităţilor de pregătire şi a activităţilor de management al proiectului (referitor
la paragraful 2 art. 5 leg. cit.) în domeniul „Ţările terţe - şi pregătirea
generală a poliţiştilor de frontieră" sub conducerea şi egida Frontex.
04 - Frontex şi Academia vor desemna persoane de
contact în scopul stabilirii şi menţinerii contactului direct şi realizării
activităţilor mai sus menţionate.
05 - Frontex va finanţa activităţile aşa cum s-a
menţionat anterior în art. 03; în cazul parteneriatului, Academia plăteşte
anticipat activităţile, Frontex va rambursa costurile suportate.
Procedura administrativă de rambursare va face obiectul
unui acord specific.
Realizat în Varşovia
30 ianuarie 2008
Agenţia Frontex Ilkka Laitinen,
director executiv
si
Bucureşti
6 februarie 2008
Inspectoratul General
al Poliţiei de Frontieră
Nelu Pop,
inspector general
ANEXA II la acordul-cadru pe linie de pregătire
ACORD SPECIFIC DE PREGĂTIRE
Având în vedere acordul-cadru pe linie de pregătire, în
baza Declaraţiei de parteneriat, semnat între Inspectoratul General al Poliţiei
de Frontieră (denumit în continuare Academia) şi Agenţia Europeană
pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor
membre ale Uniunii Europene (denumită în continuare Frontex), organizarea
următoarelor activităţi specifice de pregătire a fost stabilită între
parteneri.
Acordul specific de pregătire (STA) este semnat
între parteneri şi prevede următoarele:
STA...........................................
Academia..........................................................(denumită
în continuare Academia),
reprezentată
de:...........................................................................................,
pe de o parte,
şi
Unitatea de pregătire Frontex,
Rondo ONZ 1, 00-124 Warsaw, Poland,
Reprezentant: Reinhard M.M. LINTNER,
reprezentată de: comandant Markku HALONEN,
pe de altă parte,
au decis după cum urmează:
ARTICOLUL 1
Scopul prezentului acord
1. Prezentul acord este încheiat în contextul
organizării proiectelor Frontex................
2. Academia va desfăşura demersuri practice în legătură
cu organizarea activităţilor de pregătire:
a)...................;
b)...................;
c)...................;
d)...................,
toate sub conducerea Unităţii de pregătire
Frontex din..............
3. Academia va depune toate eforturile în vederea
pregătirii şi sprijinirii desfăşurării activităţilor stabilite, acţionând în
deplina sa responsabilitate.
4. Costurile suportate de către Academie vor fi
rambursate de către Frontex, în conformitate cu art. 3.
ARTICOLUL 2
Durata activităţii, perioada de pregătire a acesteia
şi perioada postpregătire
1. Activităţile se vor desfăşura în perioada începând
cu: a)...............;
b)................;
c)................; şi
d)................'
2. Perioada de implementare determină perioada de eligibilitate
pentru finanţarea din partea Frontex.
3. In funcţie de forţa de muncă implicată pentru
pregătirea activităţii, pentru desfăşurarea propriu-zisă a activităţii şi
pentru perioada de după desfăşurarea activităţii, s-a convenit şi va fi
rambursată suma de ............ euro/zi/ofiţer, aşa cum este prevăzut în
amendamentul din anexa la Declaraţia de parteneriat:
a).....zile de pregătire: ......ofiţeri/zi; ......zile
de activitate propriu-zisă:.......ofiţeri/zi;......zi postpregătire:......ofiţeri/zi
= ......zile lucrătoare;
b)......zile lucrătoare;
c)......zile lucrătoare;
d)......zile lucrătoare.
ARTICOLUL 3
Finanţare
1. Costurile totale pentru activităţile care
urmează să se desfăşoare sunt estimate la suma de.........euro. O prezentare
detaliată a costurilor estimate este arătată în anexa I.
2. Frontex finanţează 100% costurile reale rezultate,
aşa cum este prezentat în detaliu în anexa I, cu respectarea plafoanelor
Uniunii Europene.
ARTICOLUL 4
Modalităţi de plată
1. Plăţile se fac în conformitate cu
acordul-cadru pe linie de pregătire, cu Declaraţia de parteneriat şi anexele
sale.
2. Plăţile se fac în euro, în contul bancar al
Academiei, aşa cum este indicat mai jos:
Numele băncii:...........
Adresa filialei:............
Denumirea exactă a titularului de cont:............
Cod de cont IBAN:...................
ARTICOLUL 5
Ordinea priorităţilor şi anexe
Termenii stabiliţi în prezentul acord se aplică cu
precădere faţă de cei din anexe.
Anexe:
Anexa I: Buget estimat
Anexa II: Declaraţia financiară finală (model)
Anexa III: Solicitare de plată în avans (model)
Anexa IV: Solicitare de plată finală (model)
Negociat de către:
|
In numele Academiei partenere:
|
Pentru Unitatea de pregătire Frontex: Manager de proiect:
|
Data
|
|
Pentru Academia parteneră
|
Pentru Frontex
|
|
|
Reprezentant autorizat
|
Ofiţer autorizator
|
|
|
...............................................................
[semnătura]
|
.............................................................
[semnătura]
|