Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 135 din 21 iunie 2010

privind publicarea în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Acordului-cadru pe linie de pregatire dintre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, si Agentia Europeana pentru Gestionarea Cooperarii Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene - Frontex, semnat la Varsovia la 27 mai 2010

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 482 din 14 iulie 2010



In temeiul dispoziţiilor art. 28 alin. (2) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele şi ale art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:

Articol unic. - Se dispune publicarea, fără plată, în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Acordului-cadru pe linie de pregătire*) dintre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul  General  al  Poliţiei  de  Frontieră,  şi Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene - Frontex, semnat la Varşovia la 27 mai 2010, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

*) Traducere.

ANEXĂ

ACORD-CADRU   PE   LINIE   DE   PREGĂTIRE

între Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, şi Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene

Ministerul Administraţiei şi Internelor din România, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, denumit în continuare Academie parteneră, reprezentat în scopul semnării prezentului acord-cadru pe linie de pregătire de către domnul Ioan Buda, inspector general al Poliţiei de Frontieră, şi

Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene, denumită în continuare Frontex, reprezentată în scopul semnării prezentului acord-cadru pe linie de pregătire de către directorul Diviziei de Consolidare a Capacităţii Instituţionale, Erik Berglund,

recunoscând că politica Uniunii Europene (UE) în domeniul frontierelor externe ale UE are ca scop managementul integrat al frontierei, asigurând un nivel înalt şi unitar de control şi supraveghere, necesare ca urmare a liberei circulaţii a persoanelor în cadrul UE, şi o componentă fundamentală a unui spaţiu de libertate, securitate şi justiţie,

recunoscând că Regulamentul Frontex1 a fost adoptat şi că Frontex a fost creat în scopul îmbunătăţirii managementului integrat al frontierelor externe ale UE,

remarcând faptul că Frontex asistă şi sprijină statele membre2 în domeniul pregătirii poliţiştilor de frontieră naţionali, inclusiv în ceea ce priveşte dezvoltarea standardelor de pregătire comună, aşa cum este prevăzut în art. 5 din Regulamentul Frontex,

afirmând că stabilirea unei reţele de academii partenere Frontex în scopul îmbunătăţirii posibilităţilor ca Frontex să ofere asistenţă şi sprijin statelor membre în domeniul pregătirii este în interesul comun al Frontex şi al statelor membre,

respectând, pe de o parte, faptul că academiile partenere sunt instituţii ale autorităţii de frontieră a statului membru sau organizaţii de poliţie, şi nu instituţii private care să concureze unele cu altele şi care să aibă drept scop obţinerea de profit, iar pe de altă parte, importanţa folosirii clauzelor standard cu privire la verificări, audit, responsabilitate şi penalizări în vederea asigurării unei protecţii efective a intereselor financiare ale UE,

subliniind faptul că plăţile financiare ale Frontex către academiile partenere nu sunt subvenţii, ci rambursări ale costurilor generate de cheltuielile efectuate de către academiile partenere pentru Frontex,

ţinând cont de Declaraţia de parteneriat dintre Frontex şi Academia parteneră din data de 6 februarie 2008 care stabileşte bazele cooperării lor (anexa nr. 1),

exprimând nevoia stabilirii unor termeni şi condiţii clare şi obligatorii între Frontex şi Academia parteneră în vederea implementării corecte a Declaraţiei de parteneriat,

au convenit următoarele:

1  Regulamentul (CE) nr. 2007/2004 al Consiliului din 26 octombrie 2004 de instituire a Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 349 din 25 noiembrie 2004, p. 1, cu modificările ulterioare.

2  In scopul prezentului acord, termenul „state membre" include, de asemenea, ţări asociate Schengen.

ARTICOLUL 1

Subiect

1.1. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire este încheiat ca parte a unei relaţii formalizate de cooperare între Frontex şi Academia parteneră (parteneriat) pentru a contribui la obiectivele politicii UE, la care se face referire în preambul.

1.2. Scopul prezentului acord-cadru pe linie de pregătire este acela de a defini rolurile şi responsabilităţile Academiei partenere şi, respectiv, ale Frontex în implementarea parteneriatului acestora. Acordurile specifice de pregătire care pot fi încheiate în baza prezentului acord-cadru pe linie de pregătire definesc activităţile concrete de pregătire şi costurile acestora.

1.3. Implementarea anuală a prezentului acord-cadru pe linie de pregătire se bazează pe Programul anual de lucru al Unităţii de pregătire Frontex, aşa cum s-a convenit în cadrul conferinţelor academiilor partenere.

1.4. Academia parteneră oferă sprijinul său şi organizează şi desfăşoară totodată activităţile de pregătire, în principal, în sediile sale, sub conducerea Frontex, aşa cum a fost definit în prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi aşa cum s-a convenit în acordul specific de pregătire.

1.5.  In scopul organizării şi desfăşurării activităţilor de pregătire, Academia parteneră oferă asistenţă, incluzând următoarele elemente: transportul local, rezervarea la hoteluri, dotarea sălilor de conferinţă cu servicii de catering, echipament de învăţare ce se va folosi pe durata pregătirii şi materiale de studiu pentru participanţi, sprijin organizational şi de asistenţă înaintea, pe timpul şi, dacă este nevoie, după activitatea de pregătire etc. Conţinutul detaliat al asistenţei este întotdeauna definit în acordul specific de pregătire.

1.6. Semnarea prezentului acord-cadru pe linie de pregătire de către părţi nu implică nicio obligaţie pentru Frontex de a semna un acord specific de pregătire referitor la o activitate de pregătire concretă. Acordul specific de pregătire poate fi încheiat doar în baza analizei de la caz la caz şi a deciziei Frontex în conformitate cu art. 2.

ARTICOLUL 2

Prevederi generale

2.1.  Procedura care duce la semnarea unui acord specific de pregătire este iniţiată de Frontex. Frontex trimite invitaţii pentru activităţi de pregătire în baza proiectului Programului anual de lucru al Unităţii de pregătire Frontex.

2.2.  Intâlniri regulate cu toate academiile partenere sunt organizate cel puţin de două ori pe an, în vederea dezvoltării Programului anual de lucru al Unităţii de pregătire Frontex mai sus menţionat. Aceste întâlniri sunt considerate ca fiind conferinţe formale ale academiilor partenere, în scopul planificării în consecinţă a activităţilor. Reprezentanţii academiilor partenere acţionează ca persoane de contact.

2.3.   După consultări, Frontex decide, în final, asupra distribuirii activităţilor de pregătire între academiile partenere. Criteriile acelei decizii sunt definite în conlucrare cu academiile partenere.

2.4.  In baza Programului anual de lucru al Unităţii de pregătire Frontex şi a deciziilor mai sus menţionate, sunt încheiate acorduri specifice de pregătire atât de către Frontex, cât şi de către academiile partenere, în scopul organizării activităţilor şi convenirii asupra limitelor de buget pentru fiecare activitate specifică.

2.5. Frontex rambursează toate costurile Academiei partenere, în conformitate cu acordul specific de pregătire. Toate facturile, chitanţele şi documentaţia financiară suplimentară necesară trebuie să fie trimise Frontex în limitele de timp definite în prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi în acordul specific de pregătire în cauză.

ARTICOLUL 3

Durata

3.1.  Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire intră în vigoare în ziua imediat următoare datei la care a fost semnat sau la data la care ultima dintre cele două părţi îl semnează, dacă semnăturile au loc în perioade diferite.

3.2. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire este încheiat pe o perioadă începând cu data intrării sale în vigoare şi sfârşind cu 31 decembrie 2011. Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire poate fi reînnoit pentru perioade a câte 3 ani, doar înainte de expirarea prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi în baza acordului expres exprimat în scris de către părţi. Reînnoirea nu implică nicio modificare sau amânare a obligaţiilor existente.

Până la sfârşitul anului 2009 are loc o evaluare comună a academiilor partenere şi a Unităţii de pregătire Frontex, pentru a oferi revizuirea regulată a tuturor prevederilor prezentului acord-cadru pe linie de pregătire.

3.3.  Orice acord specific de pregătire trebuie să fie semnat înainte de data expirării prezentului acord-cadru pe linie de pregătire. Atunci când activităţile de pregătire sunt desfăşurate după data mai sus menţionată, termenii şi condiţiile prezentului acord-cadru pe linie de pregătire continuă să se aplice în implementarea activităţilor de pregătire corespunzătoare.

3.4.  In cazul în care Academia parteneră nu îşi exprimă interesul pentru organizarea a cel puţin unei activităţi de pregătire pe an, Frontex este împuternicit să considere o astfel de lipsă de cooperare ca o încetare a prezentului acord-cadru pe linie de pregătire. Incetarea acordului din aceste considerente intră în vigoare în prima zi a anului următor.

3.5.  Prezentul acord-cadru pe linie de pregătire poate fi întotdeauna denunţat de către fiecare parte, în prima zi a anului următor. In acest caz, înştiinţarea de denunţare trebuie trimisă cel puţin cu 30 de zile înainte de sfârşitul anului.

ARTICOLUL 4

Comunicarea şi schimbul de informaţii

Orice comunicare în legătură cu prezentul acord-cadru pe linie de pregătire trebuie efectuată în scris, indicând în mod clar acest acord, şi trebuie trimisă la următoarele adrese:

Pentru Academia parteneră

Inspectorul general al Poliţiei Române de Frontieră

Str. Răzoare nr. 2-5, sectorul 6, cod poştal 050507, Bucureşti, România

E-mail: frontex.igpf@mai.gov.ro

Fax: 004021 311 40 43

Pentru Frontex

Frontex Agency

Training Unit

RondoONZ 1,

00-124 Warsaw,

Poland

E-mail: training.office@frontex.europa.eu

Fax: 0048 22 544 9501 (titlu: Către Unitatea de pregătire Frontex)

Corespondenţa obişnuită este considerată a fi primită de către Frontex la data la care aceasta este înregistrată în mod formal de către Frontex.

ARTICOLUL 5

Protecţia datelor

Toate datele cu caracter personal conţinute de prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi de acordurile specifice de pregătire sau care au legătură cu aceste documente şi cu implementarea acestora sunt procesate în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 45/2001 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 decembrie 2000 privind protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituţiile şi organele comunitare şi privind libera circulaţie a acestor date. Astfel de date sunt procesate doar în legătură cu activitatea de implementare şi de continuare a prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi acordurilor specifice de pregătire de către Frontex, fără a prejudicia posibilitatea de transmitere a datelor către serviciile de audit intern, către Curtea de Conturi, către Grupul pentru Nereguli Financiare şi/sau către Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), în scopul protejării intereselor financiare ale UE.

Persoanele în cauză pot avea acces, prin cerere scrisă, la datele lor cu caracter personal şi pot corecta orice informaţie care este inexactă sau incompletă. Acestea ar trebui să adreseze orice întrebări în ceea ce priveşte procesarea datelor lor cu caracter personal către directorul Unităţii de pregătire Frontex, care este operatorul unor astfel de date. Ele pot adresa oricând o plângere împotriva procesării datelor lor cu caracter personal ofiţerului pentru protecţia datelor din cadrul Frontex sau Autorităţii Europene pentru Protecţia Datelor.

Toate datele cu caracter personal procesate de către Academia parteneră în derularea unui acord specific de pregătire trebuie să fie prelucrate potrivit legislaţiei naţionale relevante care implementează actele legislative ale UE, în special Directiva 95/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date3.

ARTICOLUL 6

Angajamentele Academiei partenere

Prin acceptarea prezentului acord-cadru pe linie de pregătire, Academia parteneră a convenit:

- să respecte obiectivele generale comune care formează baza pentru stabilirea parteneriatului, aşa cum este menţionat în preambul;

-  să îndeplinească angajamentele convenite în timpul conferinţelor academiilor partenere;

-  să depună toate eforturile posibile pentru a atinge în practică obiectivele generale comune mai sus menţionate în activităţile de pregătire, precum şi pe cele convenite în acordurile specifice de pregătire;

- să întreţină relaţii de cooperare reciprocă şi schimburi de informaţii în mod regulat cu Frontex asupra problemelor de interes comun;

-   să adopte o atitudine transparentă cu privire la gestionarea şi justificarea activităţilor de pregătire pentru care se încheie un acord specific de pregătire şi să coopereze pe deplin în verificările anuale sau ocazionale în ceea ce priveşte implementarea prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire.

ARTICOLUL 7

Responsabilitate

7.1. Academia parteneră este singura care are responsabilitatea de a respecta orice obligaţii juridice care o privesc.

7.2.  Frontex nu poate, în niciun caz sau din niciun motiv, să fie făcută răspunzătoare pentru pagubele ori daunele suferite de personalul sau de proprietatea Academiei partenere în timpul desfăşurării unei activităţi de pregătire ori ca o consecinţă a acestei activităţi. De aceea Frontex nu poate accepta nicio solicitare de despăgubire sau majorare a plăţii în legătură cu o astfel de pagubă ori daună.

7.3.   Cu excepţia cazurilor de forţă majoră, Academia parteneră despăgubeşte orice daună suferită de Frontex ca rezultat al executării sau al executării defectuoase a unei activităţi de pregătire.

7.4. Academia parteneră îşi asumă răspunderea unică faţă de terţi, inclusiv răspunderea pentru orice pagubă provocată de aceştia în legătură cu sau decurgând din activitate. Academia parteneră absolvă Frontex de toată răspunderea asociată oricărei revendicări sau acţiuni întreprinse ca rezultat al unei abateri de către Academia parteneră ori de către angajaţii acesteia sau de către alte persoane, pentru care este responsabilă/responsabil Academia parteneră ori angajatul acesteia.

ARTICOLUL 8

Conflicte de interese

8.1.  Academia parteneră se obligă să ia toate măsurile necesare de prevenire a oricărui risc de conflict de interese care ar putea afecta îndeplinirea imparţială şi obiectivă a prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire. Academia parteneră informează Frontex fără întârziere cu privire la orice situaţie care constituie sau care ar putea duce la un astfel de conflict.

8.2.  Există un conflict de interese atunci când exercitarea imparţială şi obiectivă a funcţiilor oricărei persoane în baza prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordului specific de pregătire este compromisă din motive care privesc familia, viaţa afectivă, afinitatea politică sau naţională, interesul economic sau orice alt interes împărtăşit cu o altă parte.

ARTICOLUL 9

Proprietatea/Utilizarea rezultatelor/Dreptul de autor

9.1.  Cu excepţia cazurilor când se stipulează explicit altfel, dreptul de proprietate asupra rezultatelor activităţilor de pregătire desfăşurate în baza prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordurilor specifice de pregătire, inclusiv drepturile de proprietate intelectuală şi dreptul de proprietate asupra materialelor de pregătire, rapoartelor şi asupra altor documente legate de acestea vor aparţine Frontex. Academia parteneră preia evidenţa în numele Frontex.

9.2. Academiei partenere i se permite folosirea materialelor menţionate la alin. 9.1 după obţinerea permisiunii Frontex.

9.3.  Academia parteneră poate folosi logoul Frontex de comun acord cu Frontex.

ARTICOLUL 10

Publicitate

10.1. Cu excepţia cazului în care Frontex solicită altfel, orice comunicare sau publicare de către Academia parteneră privind activităţile de pregătire, inclusiv materialele de pregătire, va indica faptul că acţiunea a primit finanţare din partea UE prin Frontex şi a fost desfăşurată sub conducerea Frontex.

3 Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. 281 din 23 noiembrie 1995, p. 31.

10.2.  Orice comunicare sau aducere la cunoştinţa opiniei publice de către Academia parteneră, în orice formă şi prin orice mijloace, va indica faptul că răspunderea aparţine numai autorului şi că Frontex nu este responsabil pentru nicio posibilă utilizare a informaţiilor conţinute.

10.3.  Toate comunicările cu presa în ceea ce priveşte prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau orice acord specific de pregătire, precum şi în privinţa implementării acestora trebuie să fie pregătite împreună cu Unitatea de informare şi transparenţă a Frontex, prin intermediul Unităţii de pregătire Frontex.

ARTICOLUL 11

Confidenţialitatea

11.1.  Schimbul de date şi informaţii se va desfăşura în conformitate cu legislaţia naţională existentă şi cu legislaţia UE.

11.2.    Academia parteneră şi Frontex îşi asumă responsabilitatea să păstreze confidenţialitatea oricărui document, oricărei informaţii sau a oricărui alt material aflat în legătură directă cu obiectul prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau al acordului specific de pregătire care sunt în mod corespunzător clasificate ca fiind confidenţiale, dacă divulgarea ar putea aduce prejudiciu celeilalte părţi. Părţile respectă această obligaţie şi după data expirării acestor acorduri.

ARTICOLUL 12

Suspendarea

12.1 Academia parteneră şi/sau Frontex pot suspenda implementarea unei activităţi de pregătire dacă circumstanţe de natură excepţională fac acest lucru imposibil sau extrem de dificil, în special în situaţiile de forţă majoră. Acestea se informează reciproc, fără întârziere, furnizând toate motivele şi detaliile necesare, precum şi data prevăzută pentru reluarea activităţii.

12.2. Dacă Frontex nu denunţă acordul specific de pregătire, Academia parteneră va relua implementarea de îndată ce circumstanţele permit acest lucru şi va informa Frontex în mod corespunzător despre aceasta. Durata activităţii de pregătire va fi prelungită cu o perioadă echivalentă cu durata suspendării.

ARTICOLUL 13

Forţa majoră

13.1.  Forţa majoră înseamnă orice situaţie excepţională imposibil de anticipat sau orice eveniment care depăşeşte controlul părţilor, care le împiedică pe oricare dintre acestea să îşi îndeplinească oricare dintre obligaţiile lor care decurg din acordurile încheiate, care nu poate fi atribuită erorii sau neglijenţei vreuneia dintre părţi şi se dovedeşte insurmontabilă în ciuda tuturor precauţiilor adecvate. Defecţiuni ale echipamentului sau ale materialelor sau întârzieri în punerea acestora la dispoziţie (cu excepţia cazurilor de forţă majoră), litigii de muncă, greve sau dificultăţi financiare nu pot fi invocate drept situaţii de forţă majoră de către partea care nu îşi poate îndeplini obligaţiile.

13.2.  O parte care se confruntă cu un caz de forţă majoră informează cealaltă parte, fără întârziere, printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau echivalent, precizând natura forţei majore, durata probabilă şi efectele preconizate ale acesteia.

13.3. Niciuna dintre părţi nu este responsabilă de încălcarea obligaţiilor sale în conformitate cu acordul semnat, dacă aceasta este împiedicată de la îndeplinirea acestor obligaţii prin forţă majoră. Părţile vor depune orice efort în scopul minimizării oricărei daune cauzate de forţa majoră.

13.4. Activităţile în curs de desfăşurare pot fi suspendate în conformitate cu art. 12.

ARTICOLUL 14

Atribuirea contractelor

Dacă Academia parteneră încheie propriile contracte pentru a sprijini o activitate de pregătire în baza unui acord specific de pregătire, Academia parteneră va respecta prevederile şi principiile regulilor relevante privind achiziţia publică şi principiile managementului financiar eficient.

ARTICOLUL 15

Atribuirea/Transferul

15.1. Solicitările către Frontex nu pot fi transferate.

15.2.  In circumstanţe excepţionale, atunci când situaţia justifică acest lucru, Frontex poate autoriza atribuirea către o parte terţă a acordului specific de pregătire şi a oricăror plăţi ce decurg din acesta, în urma unei cereri scrise în acest sens, în care se vor indica motivele, din partea Academiei partenere. Dacă Frontex este de acord, trebuie să facă cunoscut, în scris, acordul său înainte ca atribuirea propusă să aibă loc. In absenţa autorizării mai sus menţionate sau în cazul nerespectării acestor termeni, atribuirea nu trebuie să fie pusă în aplicare şi nu va avea niciun efect asupra Frontex. In niciun caz o astfel de atribuire nu va absolvi Academia parteneră de obligaţiile sale faţă de Frontex.

ARTICOLUL 16

Denunţarea acordului specific de pregătire

16.1. De către Academia parteneră

In cazurile foarte bine justificate, Academia parteneră poate denunţa oricând acordul specific de pregătire, prin transmiterea către Frontex a unui preaviz în scris de 60 de zile, precizând motivele imposibilităţii de a realiza activităţile de pregătire pentru care a fost semnat acordul specific de pregătire, fără a fi obligată să furnizeze vreo despăgubire din acest motiv.

In cazul în care nu sunt furnizate motivele sau dacă acestea nu sunt acceptabile în mod obiectiv, Frontex poate solicita rambursarea parţială sau totală a sumelor deja plătite în conformitate cu acordul specific de pregătire în baza rapoartelor de implementare şi a declaraţiilor financiare aprobate de Frontex, proporţional cu gravitatea eşecurilor în cauză şi după ce a permis Academiei partenere să îşi prezinte observaţiile.

16.2. De către Frontex

Frontex poate decide denunţarea acordului specific de pregătire, fără nicio obligaţie din partea sa cu privire la plata vreunei despăgubiri, în următoarele situaţii:

a)  în cazul unei schimbări a situaţiei juridice, financiare, tehnice, organizaţionale sau de proprietate a Academiei partenere, care este de natură să afecteze în mod considerabil prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi acordul specific de pregătire sau să pună la îndoială decizia semnării prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau acordurile specifice de pregătire corespunzătoare;

b)  în cazul în care Academia parteneră nu reuşeşte să îndeplinească o obligaţie importantă care îi revine în conformitate cu prezentul acord-cadru pe linie de pregătire sau cu acordul specific de pregătire, inclusiv anexele la acestea;

c) în caz de forţă majoră, notificată în conformitate cu art. 13, sau dacă o acţiune a fost suspendată ca rezultat al unor circumstanţe excepţionale, notificate în conformitate cu art. 13.1;

d)    în cazul în care Academia parteneră se face răspunzătoare de o gravă abatere profesională, dovedită prin orice mijloace;

e)  în cazul în care Academia parteneră nu şi-a îndeplinit obligaţiile cu privire la plata contribuţiilor la asigurările sociale sau la plata taxelor în conformitate cu prevederile legale ale ţării în care este stabilită;

f) în cazul în care Academia parteneră este subiectul unei acuzări care are valoare de resjudicata pentru fraudă, corupţie, implicare într-o organizaţie criminală sau pentru orice altă activitate ilegală în detrimentul intereselor financiare ale UE;

g) în cazul în care Academia parteneră a dat declaraţii false sau prezintă rapoarte care nu corespund realităţii în scopul obţinerii finanţării prevăzute în acordul specific de pregătire.

16.3. Procedura de denunţare

Procedura de denunţare este iniţiată printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau un echivalent al acesteia.

In cazurile la care s-a făcut referire la alin. 2 lit. a) şi b), Academia parteneră are la dispoziţie 30 de zile pentru a-şi prezenta observaţiile şi pentru a lua orice măsură necesară în scopul asigurării îndeplinirii în continuare a obligaţiilor sale conform acordului specific de pregătire. In cazul în care Frontex nu confirmă acceptarea acestor observaţii prin înaintarea unei aprobări scrise în termen de 30 de zile de la primirea acestora, procedura de denunţare continuă să se desfăşoare.

In cazul în care notificarea este trimisă, denunţarea produce efecte la sfârşitul perioadei de notificare, care va începe de la data la care este primită notificarea cu privire la decizia Frontex de denunţare.

In cazul în care nu este transmisă notificarea la care se face referire la alin. 2 lit. c)-g), denunţarea produce efecte din ziua următoare datei la care este primită notificarea cu privire la decizia Frontex de denunţare.

16.4. Efectele denunţării

In cazul denunţării, plăţile efectuate de către Frontex vor fi limitate la costurile eligibile suportate efectiv de către Academia parteneră până la data la care denunţarea produce efecte, în conformitate cu art. 22. Costurile legate de angajamentele curente, care nu trebuie să fie îndeplinite până după denunţare, nu sunt luate în considerare.

Academia parteneră are la dispoziţie 45 de zile de la data la care denunţarea produce efecte, după cum a fost notificată de Frontex, ca să realizeze o solicitare de plată finală în conformitate cu acordul specific de pregătire. In cazul în care nu se primeşte solicitarea pentru plata finală în această perioadă, Frontex nu va rambursa cheltuielile suportate de către Academia parteneră până la data denunţării şi va recupera orice sumă a cărei utilizare nu este fundamentată de rapoarte de implementare şi de declaraţii financiare aprobate de Frontex.

ARTICOLUL 17

Penalităţi financiare

Prevederile articolelor relevante din Regulamentul financiar general4 şi Regulile de implementare5 a Regulamentului financiar general se vor aplica prin analogie în cazurile de declaraţii false, erori substanţiale, nereguli, fraudă sau încălcare gravă a obligaţiilor contractuale sau de altă natură.

ARTICOLUL 18

Acorduri adiţionale

18.1. Orice amendament la prezentul acord-cadru pe linie de pregătire trebuie să facă obiectul unui acord suplimentar scris. Niciun acord verbal nu poate angaja părţile în acest sens.

18.2. Acordul adiţional nu poate să aibă drept scop sau ca efect operarea de schimbări ale prezentului acord-cadru pe linie de pregătire care ar putea pune la îndoială semnarea acordului specific de pregătire ori ar putea duce la un tratament inegal.

18.3. Dacă cererea de modificare este formulată de către Academia parteneră, aceasta trebuie să o trimită către Frontex cu 20 de zile lucrătoare înainte ca aceasta să producă efecte şi cu 15 zile lucrătoare înainte de data încheierii activităţii, exceptând cazurile justificate corespunzător de către Academia parteneră şi acceptate de către Frontex.

ARTICOLUL 19

Soluţionarea diferendelor

19.1.  In cazul oricărui diferend sau litigiu în legătură cu interpretarea, aplicarea îndeplinirii prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi/sau a acordului specific de pregătire, Academia parteneră şi Frontex vor depune toate eforturile în vederea soluţionării unui astfel de diferend sau litigiu într-un mod amiabil.

19.2. In cazul în care diferendul nu poate fi soluţionat într-un mod amiabil, diferendul se supune spre atenţie Comitetului director al Frontex.

ARTICOLUL 20

Costuri

20.1.  Costurile eligibile pentru activităţile de pregătire care vor fi acoperite de Frontex sunt costurile efective suportate de Academia parteneră care îndeplinesc următoarele criterii:

- sunt suportate în relaţie cu activitatea specifică, aşa cum este menţionat în acordul specific de pregătire;

-   sunt suportate pe durata activităţii, aşa cum este menţionat în acordul specific de pregătire;

- au legătură cu subiectul acordului specific de pregătire şi sunt indicate în bugetul estimat anexat la acesta;

- sunt necesare în scopul desfăşurării activităţii care face obiectul acordului specific de pregătire;

-   sunt identificabile şi verificabile, în special, fiind înregistrate în evidenţa contabilă a Academiei partenere şi determinate în conformitate cu principiile de contabilitate aplicabile în ţara în care este stabilită Academia parteneră şi în conformitate cu practicile obişnuite de contabilitate a costurilor ale Academiei partenere;

- sunt în conformitate cu cerinţele legislaţiei aplicabile din domeniul fiscal şi social;

- sunt rezonabile, justificate şi în conformitate cu principiile de management financiar eficient, în special cu privire la economie şi eficienţă.

Procedurile interne de contabilitate şi audit ale Academiei partenere trebuie să permită reconcilierea directă a costurilor şi a venitului declarate în legătură cu activitatea, prin declaraţiile contabile şi prin documentele justificative corespunzătoare.

20.2. Lista detaliată a costurilor eligibile trebuie să fie inclusă în fiecare acord specific de pregătire individual.

20.3.  Costurile administrative eligibile suportate de către Academia parteneră în vederea pregătirii, coordonării şi finalizării activităţii sunt costurile care respectă condiţia de eligibilitate descrisă în art. 20.1 şi sunt rambursate 100%.

20.4.  Următoarele costuri nu sunt considerate eligibile:

- randamentul capitalului;

- împrumutul şi dobânzile aferente împrumutului;

- prevederi pentru pierderi sau responsabilităţi potenţiale viitoare;

- dobânda datorată;

- credite îndoielnice;

- pierderi în urma schimbului valutar;

- TVA, exceptând cazul în care Academia parteneră poate demonstra că nu îşi poate recupera TVA-ul conform legislaţiei naţionale în vigoare;

- costurile declarate de Academia parteneră şi acoperite de o altă acţiune sau de un alt program de lucru care primeşte subvenţie din partea UE;

- cheltuieli excesive sau nechibzuite;

- costul de achiziţionare a echipamentului, exceptând cazul în care se precizează altfel în acordul specific de pregătire.

4 Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 248 din 16 septembrie 2002, p.1, cu modificările ulterioare.

5 Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2003 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Eurotom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L357 din 31 decembrie 2002, p.1, cu modificările ulterioare.

ARTICOLUL 21

Solicitări de plată

21.1. Plată în avans

Avansul este destinat să acopere cheltuielile Academiei partenere cu privire la activitatea de pregătire. Se pot face una sau mai multe plăţi în avans. Suma totală cumulativă a plăţilor în avans nu trebuie să depăşească mai mult de 50% din suma totală prevăzută în acordul specific de pregătire. Plata avansului solicitat este efectuată în termen de 45 de zile de la primirea cererii de plată a avansului.

21.2. Plata soldului

Plata soldului se realizează după încheierea activităţilor de pregătire, în baza costurilor eligibile efective suportate pentru desfăşurarea acestor activităţi. Plata poate fi efectuată sub forma unui ordin de recuperare, dacă plăţile în avans anterioare depăşesc suma costurilor finale ale activităţii de pregătire în conformitate cu acordul specific de pregătire.

Pentru plata soldului trebuie să fie înaintate următoarele rapoarte şi următoarea documentaţie, în termen de 45 de zile după încheierea activităţii, cel mai târziu atunci când toate facturile au fost primite de la companiile desemnate:

- solicitare pentru plata finală;

- declaraţie financiară finală a costurilor eligibile efective suportate, urmând structura bugetului estimat;

- documente financiare justificative care să ateste toate costurile suportate (facturi, chitanţe etc);

- raportul de încheiere a activităţilor de pregătire. Documentele care însoţesc solicitarea de plată trebuie întocmite în conformitate cu prevederile relevante ale prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi ale acordului specific de pregătire, incluzând, unde este necesar, anexele la acestea. Academia parteneră certifică faptul că informaţiile furnizate în solicitarea sa de plată sunt complete, sigure şi exacte. Aceasta certifică de asemenea faptul că costurile suportate pot fi considerate eligibile conform prezentului acord-cadru pe linie de pregătire şi acordului specific de pregătire, că toate chitanţele au fost declarate şi că solicitarea sa de plată este fundamentată pe documente justificative adecvate care pot fi verificate.

ARTICOLUL 22

Prevederi generale privind plăţile

22.1.  Plăţile se efectuează de către Frontex în euro, în conformitate cu regula de rambursare de 100%. Academia parteneră trimite solicitările de plată, inclusiv declaraţiile financiare aflate la baza acestora, în euro. Orice conversie a costurilor efective în euro se efectuează de către Academia parteneră la indicele financiar stabilit de Comisia Europeană şi publicat pe site-ul web al acesteia, aplicabil în ziua realizării costului.

22.2.  Plăţile sunt efectuate în termen de 45 de zile de la primirea solicitărilor de plată. Plăţile efectuate de Frontex sunt considerate a fi efectuate la data debitării acestora din contul Frontex în conformitate cu Regulamentul financiar al Frontex.

22.3. Frontex poate suspenda oricând perioada pentru plată prevăzută în acordul specific de pregătire, informând Academia parteneră că solicitarea de plată nu poate fi îndeplinită, fie pentru că nu e în conformitate cu prevederile acordurilor comune, fie pentru că trebuie prezentate documente justificative corespunzătoare, fie pentru că există suspiciuni cu privire la faptul că unele cheltuieli din declaraţia financiară nu sunt eligibile şi sunt efectuate verificări suplimentare.

22.4. De asemenea, Frontex poate suspenda oricând plăţile sale dacă Academia Parteneră a încălcat sau se presupune că a încălcat prevederile prezentului acord-cadru pe linie de pregătire sau ale acordului specific de pregătire, în special în urma controalelor şi a auditurilor prevăzute la art. 25.

22.5. Frontex informează Academia parteneră de orice astfel de suspendare printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau echivalent.

22.6. Suspendarea plăţilor intră în vigoare la data transmiterii avizului de către Frontex. Perioada de plată rămasă reîncepe de la data înregistrării unei solicitări de plată întocmite corespunzător, atunci când sunt primite documentele justificative solicitate sau la finalul perioadei de suspendare notificate de Frontex.

22.7. Academia parteneră are la dispoziţie două luni de la data notificării de către Frontex a sumei finale din acordul specific de pregătire, care stabileşte suma de plată a soldului sau a ordinului de recuperare, ori, în lipsa acesteia, de la data la care a fost încasată plata soldului, ca să solicite informaţii în scris referitoare la determinarea costurilor finale, oferind motive pentru orice dezacord. După această dată nu vor mai fi luate în considerare astfel de solicitări. Frontex se angajează să răspundă în scris în termen de două luni de la data primirii solicitării de informaţii, motivând răspunsul său. Această procedură nu prejudiciază dreptul Academiei partenere de a contesta decizia luată de Frontex. In conformitate cu legislaţia UE în acest domeniu, astfel de contestaţii trebuie să fie depuse în termen de două luni după notificarea deciziei către solicitant sau, în lipsa acesteia, după data la care solicitantul a aflat despre decizie.

ARTICOLUL 23

Determinarea finanţării finale

23.1.  Suma totală plătită Academiei partenere de către Frontex nu poate depăşi suma maximă a finanţării stabilite în acordul specific de pregătire, chiar dacă costurile eligibile totale efective realizate depăşesc costurile eligibile totale estimate specificate în bugetul estimat, anexat acestui acord.

23.2. In cazul în care costurile eligibile efective realizate la finalul activităţii sunt mai mici decât costurile eligibile totale estimate, contribuţia Frontex se limitează la costurile eligibile efective realizate, aşa cum este precizat la art. 20.

23.3. Astfel, Academia parteneră este de acord cu faptul că finanţarea se limitează la suma necesară pentru a echilibra încasările şi cheltuielile şi că aceasta nu poate produce, în nicio formă, profit pentru aceasta.

Incasările efective care vor fi luate în considerare sunt acelea care au fost stabilite, generate sau confirmate la data la care solicitarea de plată este întocmită de Academia parteneră. In scopul prezentului articol, sunt luate în considerare doar costurile eligibile efective care se încadrează în categoriile stabilite în acordul specific de pregătire şi în anexele la acesta.

Orice surplus determinat în acest fel duce la o reducere corespunzătoare a sumei prevăzute în acordul specific de pregătire.

In cazul în care suma totală a plăţilor deja efectuate depăşeşte suma prevăzută în acordul specific de pregătire, Frontex emite un ordin de recuperare pentru surplus.

ARTICOLUL 24

Recuperare

24.1.  In cazul în care orice sumă este plătită în mod nejustificat Academiei partenere sau în cazul în care recuperarea este justificată în baza prevederilor prezentului acord-cadru pe linie de pregătire sau ale acordului specific de pregătire, Academia parteneră se angajează să restituie către Frontex suma respectivă, în condiţiile şi la orice dată pe care o specifică.

24.2.  In cazul în care Academia parteneră nu returnează până la data scadentă stabilită de Frontex suma datorată, aceasta va avea o dobândă la rata aplicată de Banca Centrală Europeană operaţiunilor sale principale de refinanţare, aşa cum este publicată în seria C a Jurnalului Oficial al Uniunii Europene, în prima zi a lunii în care plata era scadentă, majorată cu 3,5 puncte procentuale. Dobânda se plăteşte pentru perioada de timp scursă din ziua următoare expirării termenului-limită de plată până în ziua plăţii. Orice plată parţială acoperă mai întâi dobânda.

24.3.   Sumele care vor fi returnate către Frontex pot fi compensate din orice fel de sume datorate Academiei partenere, după informarea corespunzătoare a acesteia. Nu este necesar consimţământul prealabil al Academiei partenere. Acest fapt va afecta opţiunea părţilor de a fi de acord cu plata în rate.

24.4.   Comisioanele bancare suportate în legătură cu rambursarea sumelor datorate către Frontex sunt suportate integral de Academia parteneră.

ARTICOLUL 25

Controale şi audituri

25.1. Academia parteneră se obligă să furnizeze orice informaţii detaliate solicitate de Frontex sau de orice altă instituţie sau persoană din afară autorizată de Frontex.

25.2.   Academia parteneră trimite către Frontex toate documentele originale împreună cu raportul de încheiere, în special evidenţele contabile şi fiscale, sau, în cazuri excepţionale ori justificate în mod corespunzător, copii legalizate ale documentelor legate de prezentul acord-cadru pe linie de pregătire şi acordul specific de pregătire. In cazul în care Academia parteneră trimite doar copii ale documentelor mai sus menţionate, documentele originale pot face obiectul controlului financiar şi de audit în termen de 5 ani.

25.3. Frontex îşi rezervă dreptul de a efectua procedurile de recuperare, dacă este cazul.

25.4.   Academia parteneră se angajează să permită personalului Frontex şi personalului extern autorizat de Frontex dreptul corespunzător de acces la locurile şi sediile în care se desfăşoară activităţile şi la toate informaţiile, inclusiv la informaţiile în format electronic, necesare în scopul desfăşurării unor astfel de audituri, pentru cazurile prevăzute la art. 25.2 pe scurt.

25.5. In temeiul Regulamentului (Euratom, CE) nr. 2.185/96 al Consiliului din 11 noiembrie 1996 privind controalele şi inspecţiile la faţa locului efectuate de Comisie în scopul protejării intereselor financiare ale Comunităţilor Europene împotriva fraudei şi a altor abateri şi al Regulamentului (CE) nr. 1.073/1999 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 mai 1999 privind investigaţiile efectuate de Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) poate, de asemenea, să desfăşoare controale şi inspecţii la faţa locului, conform procedurilor stabilite de legislaţia UE pentru protejarea intereselor financiare ale UE împotriva fraudelor şi altor nereguli. Acolo unde este necesar, constatările inspecţiei pot duce la decizii de recuperare adoptate de către Frontex.

25.6.  Curtea de Conturi are aceleaşi drepturi ca şi Frontex, în special dreptul de acces, în ceea ce priveşte controalele şi auditurile.

Semnat la Varşovia la 27 mai 2010, în două exemplare originale în limba engleză.

Pentru Academia parteneră,

Ioan Buda,

inspector general al Poliţiei de Frontieră

Pentru Frontex,

Erik Berglund,

directorul Diviziei de Consolidare a Capacităţii Instituţionale

Anexa I    Declaraţia de parteneriat

Anexa II   Acord specific de pregătire (model)

ANEXA I la acordul-cadru pe linie de pregătire

DECLARAŢIE   DE   PARTENERIAT

Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene (denumită în continuare Frontex) şi Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (denumit în continuare Academia) au stabilit următoarele:

01 - Prezenta declaraţie este încheiată în cadrul unei relaţii de cooperare formalizate, în desfăşurare, între Frontex şi Academie.

02 - Frontex şi Academia au convenit asupra precondiţiilor unui parteneriat care va fi stabilit între părţi (Academia şi Frontex/pregătire) pentru tema specifică „Ţările terţe - şi pregătirea generală a poliţiştilor de frontieră".

03  - In ceea ce priveşte paragrafele 1 şi 2 ale art. 5 din Regulamentul (CE) nr.' 2.007/2004 al' Consiliului din 26 octombrie 2004 de instituire a Agenţiei Europene pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene, sprijinul partenerilor pentru Frontex va fi întreprins prin:

a)  desfăşurarea activităţilor de pregătire, a modulelor de pregătire şi a materialelor de pregătire conform paragrafului 1 art. 5 leg. cit. sub conducerea şi egida Frontex;

b) organizarea şi desfăşurarea conferinţelor, a activităţilor de pregătire şi a activităţilor de management al proiectului (referitor la paragraful 2 art. 5 leg. cit.) în domeniul „Ţările terţe - şi pregătirea generală a poliţiştilor de frontieră" sub conducerea şi egida Frontex.

04 - Frontex şi Academia vor desemna persoane de contact în scopul stabilirii şi menţinerii contactului direct şi realizării activităţilor mai sus menţionate.

05 - Frontex va finanţa activităţile aşa cum s-a menţionat anterior în art. 03; în cazul parteneriatului, Academia plăteşte anticipat activităţile, Frontex va rambursa costurile suportate.

Procedura administrativă de rambursare va face obiectul unui acord specific.

Realizat în Varşovia

30 ianuarie 2008

Agenţia Frontex Ilkka Laitinen,

director executiv

si

Bucureşti

6 februarie 2008

Inspectoratul General

al Poliţiei de Frontieră

Nelu Pop,

inspector general

ANEXA II la acordul-cadru pe linie de pregătire

ACORD   SPECIFIC   DE   PREGĂTIRE

Având în vedere acordul-cadru pe linie de pregătire, în baza Declaraţiei de parteneriat, semnat între Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (denumit în continuare Academia) şi Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene (denumită în continuare Frontex), organizarea următoarelor activităţi specifice de pregătire a fost stabilită între parteneri.

Acordul specific de pregătire (STA) este semnat între parteneri şi prevede următoarele:

STA...........................................

Academia..........................................................(denumită în continuare Academia),

reprezentată de:...........................................................................................,

pe de o parte,

şi

Unitatea de pregătire Frontex,

Rondo ONZ 1, 00-124 Warsaw, Poland,

Reprezentant: Reinhard M.M. LINTNER,

reprezentată de: comandant Markku HALONEN,

pe de altă parte,

au decis după cum urmează:

ARTICOLUL 1

Scopul prezentului acord

1.  Prezentul acord este încheiat în contextul organizării proiectelor Frontex................

2. Academia va desfăşura demersuri practice în legătură cu organizarea activităţilor de pregătire:

a)...................;

b)...................;

c)...................;

d)...................,

toate   sub   conducerea   Unităţii   de   pregătire   Frontex din..............

3. Academia va depune toate eforturile în vederea pregătirii şi sprijinirii desfăşurării activităţilor stabilite, acţionând în deplina sa responsabilitate.

4. Costurile suportate de către Academie vor fi rambursate de către Frontex, în conformitate cu art. 3.

ARTICOLUL 2

Durata activităţii, perioada de pregătire a acesteia şi perioada postpregătire

1. Activităţile se vor desfăşura în perioada începând cu: a)...............;

b)................;

c)................; şi

d)................'

2.   Perioada de implementare determină perioada de eligibilitate pentru finanţarea din partea Frontex.

3. In funcţie de forţa de muncă implicată pentru pregătirea activităţii, pentru desfăşurarea propriu-zisă a activităţii şi pentru perioada de după desfăşurarea activităţii, s-a convenit şi va fi rambursată suma de ............ euro/zi/ofiţer, aşa cum este prevăzut  în   amendamentul   din   anexa   la   Declaraţia   de parteneriat:

a).....zile de pregătire: ......ofiţeri/zi; ......zile de activitate propriu-zisă:.......ofiţeri/zi;......zi postpregătire:......ofiţeri/zi = ......zile lucrătoare;

b)......zile lucrătoare;

c)......zile lucrătoare;

d)......zile lucrătoare.

ARTICOLUL 3

Finanţare

1.  Costurile totale pentru activităţile care urmează să se desfăşoare sunt estimate la suma de.........euro. O prezentare detaliată a costurilor estimate este arătată în anexa I.

2. Frontex finanţează 100% costurile reale rezultate, aşa cum este prezentat în detaliu în anexa I, cu respectarea plafoanelor Uniunii Europene.

ARTICOLUL 4

Modalităţi de plată

1.  Plăţile se fac în conformitate cu acordul-cadru pe linie de pregătire, cu Declaraţia de parteneriat şi anexele sale.

2.  Plăţile se fac în euro, în contul bancar al Academiei, aşa cum este indicat mai jos:

Numele băncii:...........

Adresa filialei:............

Denumirea exactă a titularului de cont:............

Cod de cont IBAN:...................

ARTICOLUL 5

Ordinea priorităţilor şi anexe

Termenii stabiliţi în prezentul acord se aplică cu precădere faţă de cei din anexe.

Anexe:

Anexa I: Buget estimat

Anexa II: Declaraţia financiară finală (model)

Anexa III: Solicitare de plată în avans (model)

Anexa IV: Solicitare de plată finală (model)

Negociat de către:

In numele Academiei partenere:

Pentru Unitatea de pregătire Frontex: Manager de proiect:

Data

Pentru Academia parteneră

Pentru Frontex

Reprezentant autorizat

Ofiţer autorizator

...............................................................

[semnătura]

.............................................................

[semnătura]


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 135/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 135 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 135/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu