Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1338 din 30 septembrie 2008

pentru aprobarea Procedurii privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 706 din 17 octombrie 2008



In temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura privind îndrumarea şi asistenţa contribuabililor de către organele fiscale, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. -Incepând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare.

Art. 3. - Direcţia de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor, Direcţia generală de  administrare  a  marilor contribuabili, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi, după caz, celelalte direcţii (generale) de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala,

Daniel Chiţoiu

ANEXĂ

PROCEDURĂ

privind îndrumarea si asistenta contribuabililor de către organele fiscale

CAPITOLUL I

Structurile de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor

Art. 1. - (1) Activitatea de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor în domeniul fiscal este coordonată astfel:

a)  la nivel central, de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, denumită în continuare ANAF, prin Direcţia de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor;

b)  la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti, de direcţiile generale ale finanţelor publice, denumite în continuare DGFP, judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin serviciile/birourile de asistenţă a contribuabililor.

(2) Indrumarea şi asistenţa contribuabililor în domeniul fiscal se asigură de către următoarele structuri:

a)  Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, denumită în continuare DGAMC, prin serviciul de asistenţă pentru mari contribuabili;

b) DGFP judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin serviciile/ birourile de asistenţă a contribuabililor;

c)  administraţiile finanţelor publice, denumite în continuare AFP, municipale/orăşeneşti/comunale şi AFP ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin serviciile/birourile/compartimentele de asistenţă a contribuabililor sau serviciile/birourile/ compartimentele cu atribuţii în domeniul asistenţei, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare, după caz;

d)    AFP pentru contribuabili mijlocii, prin birourile/ compartimentele de asistenţă a contribuabililor;

e) Centrul de asistenţă a contribuabililor.

CAPITOLUL II

Sfera de cuprindere a activităţii de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor

Art. 2. - (1) Indrumarea şi asistenţa contribuabililor constau în furnizarea de informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care aceştia trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale.

(2)   Sfera activităţii de îndrumare şi asistenţă cuprinde impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare administrate de ANAF.

(3) Indrumarea şi asistenţa oferite contribuabililor nu includ furnizarea de informaţii care se încadrează în una dintre categoriile următoare:

a) informaţii solicitate în perioada în care contribuabilul este supus inspecţiei fiscale şi în legătură cu aceasta;

b)  informaţii în legătură cu soluţionarea unor problematici care fac obiectul unor contestaţii formulate împotriva actelor administrative fiscale;

c)   informaţii prin care se sugerează sau se prezintă modalităţi de optimizare a sarcinii fiscale;

d) informaţii care nu intră în sfera de competenţă a ANAF;

e) informaţii care contravin principiului secretului fiscal;

f)  informaţii în legătură cu reclamaţiile privind încălcarea prevederilor codurilor de conduită de către personalul angajat în cadrul unităţilor fiscale;

g)  informaţiile de interes public solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

h) alte informaţii a căror furnizare este interzisă, conform legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL III

Dispoziţii generale

Art. 3. - (1) Pentru a beneficia de asistenţă, contribuabilii se pot adresa cu cereri organelor fiscale prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), c) sau d), după caz, în conformitate cu prezenta procedură.

(2) Cererile care fac obiectul prezentei proceduri, transmise eronat de contribuabili direct structurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a) sau alin. (2) lit. b), vor fi retransmise organelor fiscale subordonate acestora, în vederea formulării răspunsului.

(3)    Totodată, contribuabilii vor fi înştiinţaţi în mod corespunzător.

Art. 4. - Serviciile/birourile/compartimentele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), c) şi d) vor analiza cererile contribuabililor şi în situaţia în care răspunsul la problematica fiscală solicitată există în baza de date cu întrebări şi răspunsuri a ANAF îl vor comunica contribuabililor.

Art. 5. -In situaţia în care răspunsul la problematica fiscală solicitată nu există în baza de date cu întrebări şi răspunsuri a ANAF, dar se regăseşte în mod explicit în reglementările legale, serviciile/birourile/compartimentele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), c) şi d) vor formula răspunsul şi îl vor comunica contribuabilului.

Art. 6. - (1) In alte situaţii decât cele prevăzute la art. 4 şi 5, serviciile/birourile/compartimentele respective vor transmite pe cale ierarhică, spre analiză şi soluţionare, cererile primite de la contribuabili.

(2)  După soluţionarea cererilor potrivit prevederilor alin. (1), răspunsurile în legătură cu acestea vor fi comunicate, pe cale ierarhică, structurilor solicitante.

(3)  Serviciile/birourile/compartimentele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), c) şi d) vor comunica contribuabililor răspunsurile solicitate.

Art. 7. - (1) Asistenţa privind contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare administrate de ANAF se acordă conform prevederilor art. 4 şi 5.

(2) In celelalte situaţii decât cele menţionate la alin. (1), asistenţa se acordă pe baza punctelor de vedere solicitate instituţiilor care au elaborat reglementările specifice domeniilor respective, după caz.

Art. 8. - Soluţionarea cererilor contribuabililor se realizează cu respectarea termenelor prevăzute de lege.

Art. 9. - (1) In situaţia în care contribuabilii consideră că răspunsurile primite de la structurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c) şi d) nu rezolvă problematica solicitată, aceştia se pot adresa structurilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b), anexând copia întrebării şi a răspunsului primit. In caz contrar, li se va solicita completarea cererilor în mod corespunzător.

(2) Structurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b) vor formula şi vor transmite răspunsul contribuabililor.

(3) Dacă contribuabilii consideră că răspunsurile primite de la structurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) nu rezolvă problematica solicitată, atunci aceştia se pot adresa structurii prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), anexând copia întrebării şi a răspunsului primit. In caz contrar, li se va solicita completarea cererilor în mod corespunzător.

(4) Structura prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. a) va formula şi va transmite răspunsul contribuabilului, pe baza punctului de vedere al direcţiilor de specialitate, după caz, precum şi structurilor prevăzute la art. 1 alin. (2).

Art. 10. - Structurile prevăzute la art. 1 vor lua măsuri pentru instruirea şi informarea corespunzătoare a personalului în legătură cu conţinutul soluţiilor şi răspunsurilor, în vederea aplicării unitare a acestora.

Art. 11. - Structurile de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor prevăzute la art. 1 alin. (2) sunt obligate să dispună măsuri în vederea eficientizării activităţii de asistenţă a contribuabililor, potrivit dispoziţiilor conducerii ANAF.

Art. 12. - Direcţia de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor va lua măsuri de mediatizare a problematicii fiscale, prin intermediul bazei de date cu întrebări şi răspunsuri a ANAF şi/sau al portalului ANAF, precum şi prin alte modalităţi adecvate de difuzare în presa scrisă şi audiovizuală, cu respectarea confidenţialităţii datelor în domeniul impozitelor şi taxelor.

CAPITOLUL IV

Modalităţi de îndrumare şi acordare a asistenţei

1.  Indrumarea şi asistenţa acordate direct la sediul unităţii fiscale

Art. 13. -Indrumarea şi asistenţa acordate direct la sediul unităţii fiscale se realizează la serviciile/birourile/ compartimentele prevăzute la art. 1 alin. (2), după caz, care au competenţă de administrare conform prevederilor Codului de procedură fiscală.

2. Indrumarea şi asistenţa acordate în scris

Art. 14. - (1) Cererile formulate de către contribuabili în vederea acordării asistenţei în scris vor include în mod obligatoriu următoarele date de identificare: numele şi prenumele sau denumirea societăţii, domiciliul fiscal, precum şi codul de identificare fiscală.

(2) Cererile contribuabililor vor fi semnate de către aceştia sau de reprezentanţii legali ai acestora.

Art. 15. - Serviciile/birourile/compartimentele prevăzute la art. 1 alin. (2) pot solicita contribuabililor informaţii, explicaţii, precum şi documentele necesare formulării de răspunsuri la solicitările acestora.

Art. 16. - (1) Toate adresele privind problematica fiscală primite de structura prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. a) de la diferite autorităţi publice centrale sau locale (Guvern, Parlament, consilii locale etc), sindicate sau patronate, prin care se solicită soluţionarea problematicii fiscale ridicate de contribuabili, vor fi transmise, în vederea soluţionării, structurilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) sau b), după caz.

(2) După soluţionare, structurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) sau b) vor transmite structurii prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a) copia răspunsului către contribuabil în vederea informării corespunzătoare a autorităţii solicitante.

3. Indrumarea şi asistenţa acordate prin e-mail

Art. 17. - Structurile care coordonează activitatea de îndrumare şi asistenţă prevăzută la art. 1 alin. (1) sunt obligate să mediatizeze adresele de e-mail de la care se acordă asistenţa, prin mijloace adecvate de difuzare în presa scrisă şi audiovizuală, inclusiv pe site-ul propriu şi pe portalul ANAF.

Art. 18. -In cazul în care structura căreia contribuabilul trebuie să i se adreseze, în conformitate cu prevederile art. 3, nu are la dispoziţie acest mijloc de comunicare, contribuabilul se poate adresa structurii ierarhic superioare, urmând a primi răspuns direct de la aceasta.

Art. 19. - (1) Pentru a beneficia de asistenţă prin e-mail, contribuabilii vor formula solicitarea în mod clar şi concis şi vor include datele de identificare prevăzute la art. 14 alin. (1).

(2) In situaţia în care mesajul nu respectă condiţiile menţionate la alin. (1), contribuabilii vor fi înştiinţaţi în aceeaşi zi despre necesitatea reformulării acestuia.

4. Indrumarea şi asistenţa prin telefon

Art. 20. - Pentru a beneficia de asistenţă prin telefon, contribuabilii se pot adresa, prin intermediul liniilor telefonice alocate în acest scop, astfel:

a) Centrului de asistenţă a contribuabililor;

b)  serviciilor/birourilor/compartimentelor de îndrumare şi asistenţă prevăzute la art. 1 alin. (2), după caz.

Art. 21. - Liniile telefonice alocate asistenţei contribuabililor vor fi mediatizate prin toate mijloacele disponibile.

Art. 22. -In cazul în care în timpul convorbirii telefonice se constată că problematica fiscală solicitată prezintă un grad ridicat de complexitate şi dificultate, contribuabilul este îndrumat către celelalte modalităţi de acordare a asistenţei, potrivit prevederilor prezentului capitol.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1338/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1338 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1338/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu