Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1320 din 22.10.2013

pentru aprobarea Instrucţiunii privind plata echipamentelor şi/sau a materialelor livrate şi recepţionate de către beneficiar pe şantier, în cadrul contractelor de lucrări finanţate în Programul operaţional regional, Programul operaţional sectorial Mediu şi Programul operaţional sectorial Transport
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 711 din 19 noiembrie 2013



SmartCity1

Având în vedere importanţa strategică a proiectelor de infrastructură în atingerea gradului de absorbţie şi îndeplinirea angajamentelor asumate de România în cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeană, precum şi creşterea ritmului de implementare a lucrărilor prin asigurarea unui flux de numerar adecvat aferent contractelor de infrastructură în scopul accelerării procesului de implementare a programelor operaţionale, cu impact direct asupra gradului de absorbţie a fondurilor europene,în temeiul prevederilor:art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor climatice, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 12 alin (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare;

art. 11 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul fondurilor europene, viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, ministrul mediului şi schimbărilor climatice şi ministrul transporturilor emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Instrucţiunea privind plata echipamentelor şi/sau a materialelor livrate şi recepţionate de către beneficiar pe şantier, în cadrul contractelor de lucrări finanţate în Programul operaţional regional, Programul operaţional sectorial Mediu şi Programul operaţional sectorial Transport, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Autorităţile contractante care implementează proiecte din domeniul infrastructurii finanţate în cadrul Programului operaţional regional, Programului operaţional sectorial Mediu şi Programului operaţional sectorial Transport au obligaţia punerii în aplicare a instrucţiunii prevăzute la art. 1 începând cu data publicării prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul fondurilor europene, Eugen Orlando Teodorovici p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Shhaideh Sevil, secretar de stat p. Ministrul mediului şi schimbărilor climatice, Anne-Rose-Marie Jugănaru, secretar de stat p. Ministrul transporturilor, Manuel Marian Donescu, secretar de stat ANEXĂINSTRUCŢIUNE privind plata echipamentelor şi/sau a materialelor livrate şi recepţionate de către beneficiar pe şantier, în cadrul contractelor de lucrări finanţate în Programul operaţional regional, Programul operaţional sectorial Mediu şi Programul operaţional sectorial Transport I. Scop Creşterea ritmului de implementare a lucrărilor prin asigurarea unui flux de numerar adecvat pentru antreprenori în scopul accelerării procesului de implementare a programelor operaţionale cu impact direct asupra absorbţiei instrumentelor structurale II. Cadru general În conformitate cu prevederile contractuale care guvernează implementarea contractelor de lucrări finanţate prin programele operaţionale, în general, se menţionează faptul că echipamentele şi/sau materialele necesare realizării lucrărilor se decontează la finalizarea obiectivelor pentru care sunt folosite sau în conformitate cu o schemă de plată stabilită de către părţile contractante. În mod particular, pentru contractele care au drept condiţii generale de contract (CGC) prevederile FIDIC (Federaţia Internaţională a Inginerilor Consultanţi), subclauza 14.5 (FIDIC 1999), de regulă, nu este activă, urmând ca valoarea echipamentelor şi/sau a materialelor să fie, ca şi în cazul anterior, decontată la finalizarea obiectivului din cadrul contractului de lucrări sau conform schemei de plată. Aceste situaţii au cauzat probleme de flux de numerar pentru antreprenori, mai ales în contextul generat de criza economico-financiară manifestată pe plan global în ultimii ani. În acest sens, în urma consultărilor cu reprezentanţii autorităţilor de management, a fost convenită posibilitatea modificării contractelor de lucrări în scopul introducerii unei clauze contractuale de plată a echipamentelor şi/sau a materialelor la recepţionarea acestora pe şantier şi întocmirea unei anexe cu tipurile şi cantităţile de echipamente şi/sau materiale relevante. În conformitate cu prevederile subclauzei 14.5 din CGC tip FIDIC „la certificatele interimare de plată se vor adăuga [...] (i) sume suplimentare pentru echipamentele şi materialele care au fost expediate pe şantier pentru a fi încorporate în lucrările permanente; şi (ii) deduceri, în situaţia în care valoarea de contract a acestor echipamente şi materiale este inclusă ca parte a lucrărilor permanente“. De asemenea, „sumele suplimentare care urmează să fie confirmate vor constitui echivalentul a optzeci de procente (80%) din costul stabilit de către inginer pentru echipamente şi materiale (inclusiv livrarea pe şantier), ţinând cont de documentele menţionate în această subclauză şi de valoarea de contract pentru echipamente şi materiale“. În cazul contractelor cu CGC tip FIDIC s-a convenit reactivarea subclauzei 14.5 şi includerea în anexa la ofertă a unei liste cu echipamente şi materiale relevante. În cazul semnării unor contracte de lucrări noi se vor avea în vedere includerea în documentaţia de atribuire a unei clauze contractuale de plată a echipamentelor şi/sau a materialelor la recepţionarea acestora pe şantier şi întocmirea unei anexe cu tipurile şi cantităţile de echipamente şi/sau materiale relevante. Aceste măsuri vor conduce la o îmbunătăţire a fluxului de plăţi către antreprenori şi la creşterea, în acest fel, atât a ritmului lucrărilor pe şantier, cât şi a gradului de absorbţie a fondurilor europene alocate programelor operaţionale. III. Cadrul legal şi contractual

Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului CE nr. 1.260/1999;

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordinul ministrului mediului şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 2.266/335/2012 privind aprobarea modelelor de documentaţii standardizate aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie de lucrări publice pentru proiectele de „proiectare“ şi execuţie de staţie de tratare a apei/staţie de epurare de ape reziduale, „execuţie de reţele de canalizare şi reţele de alimentare cu apă“, „proiectare şi execuţie de staţie de sortare, compostare şi tratare mecano-biologică a deşeurilor“, „execuţie de depozit conform de deşeuri“, cu completările ulterioare;

contractele de finanţare semnate de autorităţile de management şi beneficiari;

contractele de lucrări semnate de beneficiari şi antreprenori.IV. Abordare În vederea atingerii acestor obiective, beneficiarii finali au posibilitatea modificării contractelor de lucrări în scopul introducerii unei clauze contractuale de plată a echipamentelor şi/sau a materialelor la recepţionarea acestora pe şantier. În opinia Directoratului general piaţă şi servicii interne din cadrul Comisiei Europene (nr. de înregistrare 4.032/EOT din 17 octombrie 2013), prevederile prezentei instrucţiuni se vor aplica pentru contractele existente în condiţiile în care costul creditului ce ar fi trebuit contractat de antreprenor pentru susţinerea a 80% din valoarea echipamentelor şi/sau materialelor care sunt plătite în avans faţă de prevederile iniţiale ale contractului respectă cumulativ următoarele condiţii:

nu depăşeşte limita de 15% din valoarea contractului; şi

nu depăşeşte valoarea de 5 milioane euro.În interpretarea Directoratului general piaţă şi servicii interne din cadrul Comisiei Europene, orice modificare de contract care nu schimbă natura contractului şi respectă cumulativ cele două plafoane menţionate este considerată o modificare nesubstanţială a contractului şi nu implică o nouă procedură de achiziţie. Atât pentru contractele noi, cât şi în cazul modificării contractelor de lucrări existente vor fi luate în considerare următoarele aspecte: A. În cazul contractelor de lucrări care nu au drept CGC prevederile FIDIC 1. Se va introduce o clauză contractuală referitoare la plata echipamentelor şi/sau a materialelor, după cum urmează: Antreprenorul este îndreptăţit la plata echipamentelor şi/sau a materialelor, în conformitate cu lista echipamentelor şi/sau a materialelor, constituită ca anexă la contract/actul adiţional. Plata se va face dacă materialele/echipamentele au fost livrate pe şantier în conformitate cu cerinţele contractuale şi au fost recepţionate de către beneficiar. Suma plătită va fi în cuantum de maximum 80% din valoarea acestora, urmând ca diferenţa de 20% să fie plătită după recepţia la terminarea lucrărilor sau sectorului de lucrări care includ echipamentele şi/sau materialele plătite. În situaţia în care antreprenorul, fără justificări rezonabile, nu reuşeşte să încorporeze în lucrările permanente echipamentele şi materialele până la data-limită asumată, conform contractului/actului adiţional, la care echipamentele şi materialele vor fi încorporate în lucrările permanente, beneficiarul va fi îndreptăţit să aplice penalizări în valoare de 0,1%/zi din valoarea de contract acceptată, până la momentul în care echipamentele şi materialele respective vor fi încorporate în lucrările permanente. 2. Beneficiarul va aproba adăugarea sumelor în certificatele de plată, dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:

Antreprenorul:

a păstrat înregistrări satisfăcătoare (inclusiv notele de comandă, de consum, certificatele de calitate şi garanţie, buletinele de analiză, chitanţele şi costurile echipamentelor şi/sau a materialelor), iar aceste înregistrări sunt disponibile pentru verificare;

a transmis beneficiarului o situaţie pentru costurile de achiziţionare şi livrare a echipamentelor şi materialelor pe şantier, însoţită de documente justificative;

a transmis beneficiarului o situaţie care indică datele la care echipamentele şi materialele vor fi încorporate în lucrările permanente;

echipamentele şi/sau materialele respective sunt cele cuprinse în lista din anexa la contract/actul adiţional şi sunt în conformitate cu specificaţiile tehnice din contract;

echipamentele şi/sau materialele respective au fost livrate şi depozitate corespunzător pe şantier, sunt protejate împotriva oricăror pierderi, daune sau deteriorări.

Beneficiarul:

are obligaţia recepţionării formale a materialelor şi echipamentelor, aceasta fiind o precondiţie a efectuării plăţii.

Costul creditului ce ar fi trebuit contractat de antreprenor pentru susţinerea a 80% din valoarea echipamentelor şi/sau materialelor care sunt plătite în avans faţă de prevederile iniţiale ale contractului respectă cumulativ următoarele condiţii:

nu depăşeşte limita de 15% din valoarea contractului; şi

nu depăşeşte valoarea de 5 milioane euro.3. Modificările aduse privesc următoarele aspecte:

plata se va face exclusiv la livrarea şi depozitarea pe şantier a echipamentelor şi/sau materialelor care întrunesc cerinţele contractuale, la standardele de calitate cerute şi în conformitate cu varianta finală a proiectului de execuţie aprobat, moment în care acestea devin proprietatea beneficiarului;

includerea, după caz, în anexa la contract a unei liste cu echipamente şi/sau materiale relevante pentru contract sau va fi completată anexa la ofertă cu o listă de echipamente şi/sau materiale în conformitate cu prevederile contractului şi listele ca anexe ale contractului.B. Pentru contractele de lucrări care au CGC prevederile tip FIDIC, în vederea activării subclauzei 14.5 în cadrul acelor contracte de lucrări în cazul cărora nu a fost prevăzută iniţial, modificarea contractelor de lucrări se va realiza având în vedere următoarele aspecte: 1. Eliminarea subclauzei 14.5 în care se precizează în mod explicit faptul că prevederile subclauzei generale echivalente nu se aplică (dacă este cazul). 2. Modificarea subclauzei 14.5 se va face printr-o condiţie specială dedicată, după cum urmează: Al treilea paragraf al subclauzei 14.5 se înlocuieşte cu următoarele: Inginerul va stabili şi va aproba adăugarea sumelor în certificatele interimare de plată dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii: a)costul creditului ce ar fi trebuit contractat de antreprenor pentru susţinerea a 80% din valoarea echipamentelor şi/sau materialelor care sunt plătite în avans faţă de prevederile iniţiale ale contractului respectă cumulativ următoarele condiţii:

nu depăşeşte limita de 15% din valoarea contractului; şi

nu depăşeşte valoarea de 5 milioane euro. b)Antreprenorul:

(i) a păstrat înregistrări satisfăcătoare (inclusiv notele de comandă, chitanţele, costurile şi folosirea echipamentelor şi materialelor), iar aceste înregistrări sunt disponibile pentru verificare; şi
(ii) a transmis o situaţie pentru costurile de achiziţionare şi livrare a echipamentelor şi materialelor pe şantier, însoţită de documente justificative;
(iii) a transmis o situaţie care indică datele la care echipamentele şi materialele vor fi încorporate în lucrările permanente;

şi, de asemenea: c)echipamentele şi materialele respective:

(i) sunt cele cuprinse în lista din anexa la ofertă/actul adiţional pentru plata la expedierea spre şantier; şi
(ii) au fost livrate şi depozitate corespunzător pe şantier, sunt protejate împotriva oricăror pierderi, daune sau deteriorări, au fost în mod formal preluate de beneficiar şi sunt în conformitate cu prevederile contractului.»

În situaţia în care antreprenorul, fără justificări rezonabile, nu reuşeşte să încorporeze în lucrările permanente echipamentele şi materialele până la data limită asumată conform prevederilor de la lit. a) pct. (iii), beneficiarul va fi îndreptăţit, conform prevederilor subclauzei 2.5, să aplice penalizări în valoare de 0,1%/zi din valoarea de contract acceptată, până la momentul în care echipamentele şi materialele respective vor fi încorporate în lucrările permanente. 3. Faţă de prevederile subclauzei 14.5 CGC, modificările aduse privesc următoarele aspecte:

plata se va face exclusiv la livrarea şi depozitarea echipamentelor şi materialelor pe şantier (moment în care, potrivit prevederilor contractului, acestea devin proprietatea beneficiarului);

beneficiarul are obligaţia recepţionării formale a materialelor şi echipamentelor, aceasta fiind o precondiţie a efectuării plăţii;

se introduce, de asemenea, posibilitatea aplicării de către beneficiar a unor penalizări în situaţia nerespectării termenelor-limită asumate de antreprenor privind încorporarea echipamentelor şi materialelor în lucrările permanente.4. Includerea în anexa la ofertă a unei liste cu materiale şi echipamente relevante pentru contractul în cauză. »


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1320/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1320 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1320/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu