Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.132 din 24.06.2011

privind activităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor sub egida Colegiului European de Poliţie
ACT EMIS DE: Ministerul Administratiei si Internelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 477 din 06 iulie 2011



SmartCity1


Având în vedere prevederile Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeană, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, ratificat prin Legea nr. 157/2005, ale Deciziei 2005/681/JAI a Consiliului din 20 septembrie 2005 de instituire a Colegiului European de Poliţie (CEPOL) şi de abrogare a Deciziei 2000/820/JAI, ale Ordinului viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 69/2009 pentru aprobarea Ghidului carierei poliţiştilor şi cadrelor militare din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi ale Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. 665/2008 privind unele activităţi de management resurse umane în unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin: Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1
(1) Prezentul ordin reglementează coordonarea, organizarea şi desfăşurarea la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, a activităţilor Colegiului European de Poliţie, denumit în continuare CEPOL, şi stabileşte atribuţiile personalului MAI care ocupă la nivel naţional funcţii cu caracter permanent în acest domeniu.
(2) Dispoziţiile prezentului ordin se aplică personalului MAI care participă la activităţile organizate sub egida CEPOL.
Articolul 2În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie: a)state membre CEPOL - state membre ale Uniunii Europene ale căror institute naţionale de formare a personalului cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice fac parte din reţeaua CEPOL; b)curs - program de formare pentru un anumit domeniu de activitate ce constă în activităţi de predare cu un anumit număr de lecţii, prelegeri, exerciţii practice, vizite de studiu, discuţii, grupuri de lucru, evaluări etc.; c)seminar - reuniune organizată pentru un schimb intensiv de cunoştinţe, experienţe sau opinii cu privire la un domeniu specific. În cadrul seminarului se discută prezentările unor experţi, proiecte de raport sau alte documente; d)conferinţă - reuniune oficială desfăşurată pe o perioadă de câteva zile, în cadrul căreia persoanele având o linie de muncă identică sau conexă se întâlnesc pentru a schimba şi aşi îmbunătăţi cunoştinţele, experienţele şi punctele de vedere; e)pROGRAM DE SCHIMB - program internaţional de schimb de personal cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice între statele membre CEPOL, cu scopul de a spori încrederea reciprocă între participanţi prin dezvoltarea unei dimensiuni europene pentru cooperarea poliţienească şi formarea profesională; f)institut de formare - structură prin care se asigură formarea iniţială şi continuă a personalului cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice; g)punct naţional de contact - persoană care asigură legătura oficială dintre un stat membru CEPOL şi Secretariatul CEPOL; h)coordonator naţional al activităţilor de pregătire profesională CEPOL - persoană responsabilă de selecţionarea participanţilor la activităţile de pregătire profesională CEPOL; i)administrator naţional - persoană care îndeplineşte formalităţile necesare desfăşurării activităţilor CEPOL în România şi asigură suport decizional punctului naţional de contact; j)e-Net - platformă electronică ce poate fi accesată prin intermediul internetului, având ca scop consolidarea şi extinderea comunicării între statele membre CEPOL; k)curricula comună - ansamblu de documente realizate de un colectiv de experţi din statele membre CEPOL pentru armonizarea formării iniţiale a personalului cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice, cu respectarea principiului autonomiei naţionale, privind organizarea şi implementarea programelor educaţionale. Curricula comună este adaptată sistemelor şi politicilor naţionale de formare profesională, conform realităţilor culturale şi sociale; l)pregătire CEPOL - ansamblu de activităţi prin care se urmăreşte realizarea unei dimensiuni europene în procesul de formare a personalului MAI; m)lector - persoană care desfăşoară o activitate didactică în cadrul unei instituţii de învăţământ şi este desemnată să susţină o prelegere în cadrul activităţilor de pregătire profesională CEPOL; n)formator - persoană care posedă cunoştinţe temeinice, competenţe, aptitudini sau experienţă într-un anumit domeniu, dar nu desfăşoară o activitate didactică în cadrul unei instituţii de învăţământ, desemnată să disemineze în cadrul activităţilor de pregătire profesională CEPOL cele mai bune practici; o)manager de curs/seminar/conferinţă - persoană responsabilă pentru proiectarea, planificarea, organizarea şi gestionarea unui/unei curs/seminar/conferinţe CEPOL.
Capitolul IICoordonarea activităţilor CEPOL la nivelul MAI Articolul 3Personalul MAI care ocupă la nivel naţional funcţii CEPOL cu caracter permanent coordonează pregătirea cadrelor MAI printr-o abordare europeană a principalelor probleme din activitatea poliţienească, în scopul stimulării cooperării transfrontaliere în domeniul ordinii şi siguranţei publice. Articolul 4În aplicarea dispoziţiilor art. 14 din Decizia 2005/681/JAI a Consiliului din 20 septembrie 2005 de instituire a Colegiului European de Poliţie (CEPOL) şi de abrogare a Deciziei 2000/820/JAI, participarea MAI la activităţile CEPOL este coordonată de către Direcţia generală management resurse umane, denumită în continuare DGMRU, în colaborare cu Direcţia afaceri europene şi relaţii internaţionale, denumită în continuare DAERI. Articolul 5Participarea personalului MAI la activităţile CEPOL se realizează la solicitarea Secretariatului CEPOL, în baza Programului anual de lucru CEPOL şi a Planului de relaţii internaţionale al ministerului, precum şi a rapoartelor aprobate potrivit normelor legale în vigoare, pentru fiecare acţiune în parte. Articolul 6(1) DGMRU transmite Programul anual de lucru CEPOL către structurile MAI în vederea includerii în Planul de relaţii internaţionale a activităţilor de pregătire care prezintă interes pentru acestea şi alocării fondurilor aferente acestora.(2) Structurile MAI care au primit Programul anual de lucru CEPOL, potrivit alin. (1), informează DGMRU cu privire la activităţile ce prezintă interes pentru acestea, care sunt analizate şi transmise DAERI pentru a fi incluse în Planul de relaţii internaţionale al ministerului.(3) DGMRU comunică structurilor MAI invitaţiile de participare la activităţile de pregătire profesională CEPOL, datele referitoare la activităţile respective, numărul de locuri alocate, perioadele de desfăşurare, condiţiile şi criteriile de participare, precum şi orice alte elemente necesare.(4) În situaţia în care invitaţiile de participare se primesc de către structurile MAI pe altă cale decât cea prevăzută la alin. (3), acestea se transmit în regim de urgenţă DGMRU. Articolul 7În vederea coordonării activităţilor CEPOL la nivelul MAI, DGMRU exercită următoarele atribuţii: a)elaborează strategii şi politici pentru participarea MAI la activităţile CEPOL; b)asigură planificarea şi coordonarea activităţilor desfăşurate la nivelul MAI sub egida CEPOL; c)urmăreşte evoluţiile înregistrate pe plan internaţional în domeniul CEPOL, întocmeşte şi actualizează evidenţa activităţilor desfăşurate în acest domeniu; d)monitorizează modul în care personalul MAI valorifică experienţa acumulată în timpul activităţilor CEPOL, efectuate în ţară sau în străinătate, precum şi modul de utilizare a materialelor documentare dobândite cu aceste ocazii; e)menţine contacte de lucru active cu instituţiile similare din statele membre CEPOL; f)selecţionează şi pregăteşte personalul care urmează să participe la activităţi organizate sub egida CEPOL; g)iniţiază contacte şi derulează consultări cu institute de formare din statele membre CEPOL, negociază şi semnează documentele de colaborare şi de cooperare în domeniul CEPOL, potrivit normelor legale în vigoare; h)formulează, cu avizul DAERI, mandatele pentru reuniunile grupurilor de lucru ale Consiliului Uniunii Europene pe a căror agendă figurează dezbaterea unor chestiuni referitoare la activitatea CEPOL; i)desfăşoară alte activităţi stabilite prin deciziile Consiliului de administraţie CEPOL. Capitolul IIIAtribuţiile personalului care ocupă la nivel naţional funcţii CEPOL cu caracter permanent Articolul 8Activităţile desfăşurate sub egida CEPOL presupun conlucrarea nemijlocită a MAI atât cu Secretariatul CEPOL, cât şi cu reprezentanţii statelor membre CEPOL, fapt ce impune utilizarea de personal MAI specializat, ale cărui competenţe specifice sunt prevăzute în fişa postului. Articolul 9(1) La nivel naţional funcţiile CEPOL cu caracter permanent sunt următoarele:a)punctul naţional de contact; b)reprezentantul în Consiliul de administraţie CEPOL; c)administratorul naţional; d)managerul naţional e-Net; e)coordonatorul naţional al activităţilor de pregătire profesională CEPOL; f)coordonatorul naţional al curriculei comune; g)coordonatorul naţional pentru cercetare şi ştiinţă; h)coordonatorul naţional al Programului de schimb. (2) Numirea şi eliberarea personalului MAI în/din funcţiile prevăzute la alin. (1) se realizează prin dispoziţie a directorului general al DGMRU. Articolul 10(1) Atribuţiile punctului naţional de contact sunt următoarele:a)gestionează corespondenţa cu Secretariatul CEPOL şi statele membre CEPOL; b)desfăşoară activităţi în vederea promovării imaginii CEPOL la nivel naţional; c)participă la reuniunile anuale CEPOL; d)monitorizează modul în care personalul MAI valorifică experienţa acumulată în timpul activităţilor CEPOL, efectuate în ţară sau în străinătate, precum şi modul de utilizare a materialelor documentare dobândite cu aceste ocazii. (2) Punctul naţional de contact se stabileşte din rândul personalului din cadrul DGMRU. Articolul 11Atribuţiile reprezentantului în Consiliul de administraţie CEPOL sunt următoarele: a)participă la reuniunile Consiliului de administraţie CEPOL; b)participă la numirea/schimbarea în/din funcţie a directorului CEPOL; c)participă la elaborarea şi aprobarea deciziilor Consiliului de administraţie CEPOL; d)coordonează aplicarea deciziilor Consiliului de administraţie CEPOL la nivel naţional; e)participă la stabilirea comitetelor şi a grupurilor de lucru CEPOL; f)analizează şi formulează propuneri referitoare la documentele iniţiate şi promovate de către Secretariatul CEPOL; g)participă la elaborarea şi adoptarea Programului anual de lucru şi a bugetului CEPOL. Articolul 12Atribuţiile administratorului naţional sunt următoarele: a)transmite către statele membre CEPOL propunerile de participare la activităţile CEPOL ce urmează a se desfăşura în România; b)urmăreşte evoluţiile înregistrate pe plan internaţional în domeniul CEPOL, întocmeşte şi actualizează evidenţa activităţilor desfăşurate în acest domeniu; c)diseminează la nivelul structurilor MAI interesate calendarul activităţilor de pregătire profesională CEPOL. Articolul 13Atribuţiile managerului naţional e-Net sunt următoarele: a)coordonează înregistrarea pe platforma electronică e-Net a utilizatorilor din MAI; b)respinge înregistrarea utilizatorilor la zona securizată a eNet, în cazul în care constată că solicitantul nu este îndreptăţit să aibă acces; c)acordă suportul necesar tuturor utilizatorilor naţionali, în vederea folosirii eficiente a e-Net; d)modifică şi editează conţinutul paginilor de internet ale secţiunilor româneşti din e-Net; e)evaluează şi aprobă conţinutul articolelor despre bune practici şi cunoştinţe, altele decât cele de cercetare ştiinţifică transmise de personalul MAI la subsecţiunea „Compendiu de informaţii“ (Knowledge collection) a secţiunii „Biblioteca electronică“ (eLIBRARY); f)participă la sesiuni, convocări, grupuri de lucru şi întâlniri CEPOL privind utilizarea e-Net; g)organizează sesiuni de pregătire privind utilizarea e-Net cu utilizatorii naţionali; h)desfăşoară alte activităţi stabilite prin deciziile Consiliului de administraţie CEPOL. Articolul 14Atribuţiile coordonatorului naţional al activităţilor de pregătire profesională CEPOL sunt următoarele: a)selecţionează şi pregăteşte personalul care urmează să participe la cursuri/seminare/conferinţe organizate sub egida CEPOL; b)asigură schimbul de informaţii pe linie de pregătire, cum ar fi invitaţii de participare, rapoarte, rezultate ale evaluării, către statele membre CEPOL şi Secretariatul CEPOL; c)stabileşte activităţile de pregătire profesională CEPOL care vor fi implementate la nivel naţional. Articolul 15Atribuţiile coordonatorului naţional al curriculei comune sunt următoarele: a)culege informaţiile cu caracter general privind stadiul formării profesionale a personalului MAI la nivel naţional în domeniile de interes ale curriculei comune; b)informează specialiştii naţionali care sunt implicaţi în elaborarea şi implementarea curriculei comune cu privire la stadiul de concepere/actualizare a curriculei comune; c)răspunde Grupului de lucru privind elaborarea curriculei comune sau expertului în educaţie din partea specialiştilor naţionali care sunt implicaţi în elaborarea şi implementarea curriculei comune cu privire la întrebările adresate asupra variantelor de lucru ale curriculei comune prin trimiterea comentariilor naţionale sau, după caz, a exemplelor de bună practică; d)transmite, spre consultare, structurilor MAI interesate varianta de lucru a curriculei comune; e)transmite către Secretariatul CEPOL propunerile de modificare a curriculei comune; f)coordonează traducerea curriculei comune; g)facilitează implementarea la nivel naţional a curriculei comune; h)întocmeşte raportul anual privind stadiul implementării curriculei comune; i)participă la reuniunea anuală CEPOL a coordonatorilor naţionali privind curricula comună. Articolul 16Atribuţiile coordonatorului naţional pentru cercetare şi ştiinţă sunt următoarele: a)asigură schimbul de informaţii cu statele membre CEPOL şi Secretariatul CEPOL în domeniul cercetare şi ştiinţă; b)participă la conferinţa anuală a corespondenţilor naţionali CEPOL pentru cercetare şi ştiinţă; c)participă la conferinţa anuală organizată de CEPOL în domeniul cercetare şi ştiinţă; d)evaluează şi avizează conţinutul documentelor de cercetare ştiinţifică elaborate la nivel naţional, care urmează a fi publicate pe e-Net. Articolul 17Atribuţiile coordonatorului naţional al Programului de schimb sunt următoarele: a)asigură schimbul de informaţii cu statele membre CEPOL şi Secretariatul CEPOL în domeniul Programului de schimb; b)participă la conferinţa anuală CEPOL a coordonatorilor naţionali ai Programului de schimb; c)coordonează aspectele logistice şi financiare legate de organizarea şi desfăşurarea Programului de schimb; d)participă la nominalizarea personalului MAI care este implicat în Programul de schimb. Capitolul IVOrganizarea şi desfăşurarea activităţilor CEPOL Secţiunea 1Domenii, proiecte şi activităţi CEPOL Articolul 18La nivelul MAI, principalele proiecte şi activităţi CEPOL sunt următoarele: a)cursuri/seminare/conferinţe pentru promovarea cooperării poliţieneşti europene; b)curricula comună: oferă o abordare armonizată pe teme specifice, în conformitate cu priorităţile stabilite la nivel european. Domeniile curriculei comune sunt: Oficiul European de Poliţie (EUROPOL); Etica poliţienească şi prevenirea corupţiei; Violenţa domestică; Traficul de persoane; Traficul de droguri; Cooperarea poliţienească europeană; Combaterea terorismului; Managementul diversităţii; Spălarea banilor şi Managementul crizelor civile; c)domeniul cercetare şi ştiinţă: contribuie la progresul activităţii de formare profesională prin colaborarea dintre specialiştii din statele membre CEPOL în domeniul educaţiei poliţieneşti; d)Programul de schimb; e)Proiectul EUROMED: proiect finanţat de Comisia Europeană având ca scop dezvoltarea cooperării dintre Uniunea Europeană şi ţările MEDA - state terţe aflate în sudul Mării Mediterane - în domeniul combaterii criminalităţii organizate, justiţiei şi migraţiei ilegale; f)reţeaua electronică e-Net: consolidează activităţile de pregătire, prin intermediul site-ului public CEPOL, care conţine informaţii despre agenţie şi lucrările sale. O zonă securizată este prevăzută pentru personalul cu acces la informaţii de specialitate şi forumuri. Articolul 19Activităţile desfăşurate sub egida CEPOL sunt finanţate parţial sau integral din bugetul CEPOL, iar cheltuielile aferente participării personalului MAI la aceste activităţi se suportă integral ori parţial din bugetul MAI, aprobat prin legile bugetare anuale, conform prevederilor legale în vigoare, în limita fondurilor bugetare alocate cu această destinaţie. Articolul 20În funcţie de procedurile CEPOL aplicabile, potrivit deciziilor Consiliului de administraţie, activităţile CEPOL vizează: a)participarea personalului MAI la cursuri/seminare/ conferinţe CEPOL organizate în străinătate; b)participarea personalului MAI la activităţile structurilor decizionale CEPOL; c)participarea personalului MAI la Programul de schimb; d)organizarea cursurilor/seminarelor/conferinţelor/altor activităţi CEPOL în România. Secţiunea a 2-aParticiparea personalului MAI la cursuri/seminare/conferinţe CEPOL organizate în străinătate Articolul 21Principalele domenii abordate în cadrul cursurilor/seminarelor/conferinţelor CEPOL sunt următoarele: a)combaterea terorismului şi a extremismului; b)criminalitatea economică, financiară şi contra mediului înconjurător; c)managementul frontierelor şi combaterea migraţiei ilegale; d)combaterea criminalităţii organizate; e)ordinea publică; f)prevenirea infracţiunilor; g)cooperarea poliţienească în cadrul Uniunii Europene; h)cooperarea poliţienească dintre statele membre CEPOL şi statele terţe; i)sisteme şi instrumente poliţieneşti; j)management poliţienesc; k)respectarea drepturilor omului; l)limbi străine; m)pregătire psihopedagogică; n)curricula comună. Articolul 22(1) DGMRU comunică invitaţiile de participare la cursuri/seminare/conferinţe structurilor MAI interesate, potrivit art. 6 alin. (3).(2) Pentru operativitate, corespondenţa CEPOL se transmite structurilor MAI în format electronic. Articolul 23Dacă numărul participanţilor propuşi în urma consultării structurilor MAI este mai mare decât numărul de locuri indicat în invitaţia de participare, în vederea selecţionării persoanelor care urmează să participe la activităţile de pregătire profesională CEPOL, la nivelul DGMRU este organizat un concurs. Condiţiile de concurs şi procedura de desemnare a participanţilor sunt stabilite potrivit prevederilor prezentului ordin. Articolul 24Pentru a putea participa la activităţile de pregătire profesională CEPOL, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a)să îşi desfăşoare activitatea în domeniul prevăzut în invitaţia de participare; b)să nu fi participat la acelaşi/aceeaşi curs/seminar/ conferinţă la un interval de cel puţin de 2 ani; c)să fi obţinut cu ocazia evaluărilor activităţilor profesionale cel puţin calificativul „bun“ în ultimii 2 ani; d)să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare; e)să fi valorificat informaţiile obţinute, în situaţia în care a participat anterior la activităţi sub egida CEPOL. Articolul 25Selecţionarea pentru participarea la activităţile CEPOL de pregătire profesională se face prin concurs, pe baza susţinerii unui interviu. Articolul 26(1) Comisia de concurs este stabilită prin dispoziţie a directorului general al DGMRU, urmând ca data şi locul desfăşurării concursului să fie comunicate candidatului vizat sau, după caz, şefului/comandantului unităţii unde este încadrat candidatul, cu cel puţin 5 zile înainte de desfăşurarea concursului.(2) Comisia este compusă dintr-un preşedinte şi cel puţin 2 membri numiţi din rândul personalului DGMRU.(3) Tematica şi bibliografia pentru interviuri, utilizate cu ocazia desfăşurării concursurilor, se stabilesc anual de către DGMRU şi se publică pe site-ul MAI, urmând a fi actualizate atunci când este cazul. Articolul 27Comisia de concurs are următoarele atribuţii: a)verifică îndeplinirea condiţiilor de participare la procedura de selecţie, prevăzute la art. 24; b)elaborează planul de interviu; c)urmăreşte respectarea planului de interviu; d)apreciază şi notează răspunsurile candidaţilor; e)întocmeşte şi semnează procesul-verbal care conţine concluziile/rezultatele concursului; f)asigură securitatea documentelor şi confidenţialitatea datelor şi informaţiilor referitoare la ghidul de interviu; g)desfăşoară alte activităţi pentru desfăşurarea concursului, stabilite prin dispoziţie a directorului general al DGMRU. Articolul 28(1) Interviul se apreciază cu note de la 1 la 10, nota 1 fiind cea mai mică.(2) Sunt declaraţi „admis“ candidaţii care au cea mai mare notă, în ordinea descrescătoare a acestora.(3) În caz de egalitate a notelor pot fi aplicate, în ordine, următoarele criterii de departajare:a)calificativele obţinute cu ocazia evaluării anuale în ultimii 2 ani; b)vechimea în domeniul indicat în invitaţia de participare. Articolul 29(1) Preşedintele comisiei de concurs aduce la cunoştinţa candidaţilor rezultatele obţinute, aceştia confirmând acest aspect prin semnătura depusă în rubrica special destinată în procesul-verbal.(2) DGMRU transmite unităţilor de provenienţă a candidaţilor rezultatele concursului.(3) Rezultatele obţinute la interviu nu pot fi contestate. Articolul 30Directorul general al DGMRU nominalizează personalul MAI care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 24 pentru a participa la cursuri/seminare/conferinţe CEPOL în următoarele situaţii: a)numărul participanţilor propuşi în urma consultării structurilor MAI este egal sau mai mic decât numărul de locuri indicat în invitaţia de participare; b)notele obţinute de candidaţi la interviu sunt mai mici de 6; c)termenul de răspuns impus în invitaţia de participare nu permite organizarea unui concurs. Articolul 31Propunerile de nominalizare se transmit de către DGMRU, în format electronic, organizatorilor activităţilor CEPOL, sub semnătura punctului naţional de contact. Secţiunea a 3-aParticiparea personalului MAI la activităţile structurilor decizionale CEPOL Articolul 32(1) Reuniunile decizionale CEPOL la care România participă sunt: reuniuni ale Consiliului de administraţie, ale punctelor naţionale de contact, comitetelor, grupurilor/subgrupurilor de lucru/de proiect.(2) Reuniunile Consiliului de administraţie sunt organizate în statul care deţine preşedinţia Consiliului Uniunii Europene.(3) Reuniunile comitetelor, grupurilor/subgrupurilor de lucru/de proiect sunt organizate în unul dintre statele membre CEPOL din care fac parte membrii comitetului, grupurilor/subgrupurilor de lucru/de proiect.(4) La reuniunile prevăzute la alin. (1)-(3) participă reprezentanţi din cadrul DGMRU, membrii cu drept de vot în cadrul acestor structuri CEPOL, desemnaţi prin dispoziţie a directorului general al DGMRU.(5) Dacă un membru cu drept de vot în cadrul structurilor CEPOL prevăzute la alin. (1)-(3), desemnat potrivit alin. (4), nu poate participa la reuniuni, acesta poate încredinţa mandatul special al MAI de a vota în numele părţii române unui alt reprezentant naţional sau unui reprezentant din alt stat membru CEPOL. Articolul 33Reuniunile comitetelor, grupurilor/subgrupurilor de lucru/de proiect sunt organizate, de regulă, în cadrul institutelor de formare ale statelor membre CEPOL. Acestea pot fi organizate în alte locaţii, cu aprobarea prealabilă a directorului CEPOL. Articolul 34Regulile privind modul de rambursare a cheltuielilor ocazionate de participarea la reuniunile decizionale CEPOL este prevăzută în anexa nr. 1. Secţiunea a 4-aParticiparea personalului MAI la Programul de schimb Articolul 35(1) Programul are la bază schimbul multilateral de personal MAI şi formatori din cadrul institutelor de pregătire profesională din România cu personal similar din statele membre CEPOL. (2) Scopul Programului de schimb este de a promova încrederea reciprocă între personalul structurilor cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice din statele membre CEPOL şi de a îmbunătăţi cunoştinţele referitoare la instrumentele internaţionale în domeniul cooperării poliţieneşti transfrontaliere. Articolul 36(1) Cheltuielile privind cazarea, masa, transportul intern şi cele de pregătire a activităţii sunt suportate din bugetul CEPOL.(2) De regulă, cazarea în România a participanţilor implicaţi în program este asigurată în cadrul institutelor de formare din cadrul MAI sau, cu aprobarea prealabilă a directorului CEPOL, în alte locaţii.(3) Personalul din structurile similare ale statelor membre CEPOL implicat în acest program desfăşoară activităţi profesionale în comun cu personalul desemnat din cadrul MAI, în conformitate cu actele normative în vigoare. Secţiunea a 5-aOrganizarea cursurilor/seminarelor/conferinţelor/reuniunilor grupurilor de lucru/comitetelor CEPOL în România Articolul 37(1) MAI organizează cursuri/seminare/conferinţe/ reuniuni ale grupurilor de lucru/comitete sub egida CEPOL prin încheierea unui acord de parteneriat-cadru cu Secretariatul CEPOL, valabil pe o perioadă de 4 ani.(2) MAI stabileşte anual cursurile/seminarele/conferinţele/ reuniunile grupurilor de lucru/comitetele sub egida CEPOL pe care le organizează şi pentru care solicită finanţare prin semnarea unor acorduri de finanţare cu Secretariatul CEPOL pentru fiecare acţiune în parte. Articolul 38(1) Cursurile/Seminarele/Conferinţele/Reuniunile grupurilor de lucru/Comitetele CEPOL sunt organizate în România, de regulă, în cadrul institutelor de formare ale MAI. Acestea pot fi organizate şi în alte locaţii, cu aprobarea directorului CEPOL.(2) DGMRU întocmeşte raportul privind organizarea şi desfăşurarea cursului/seminarului/conferinţei/reuniunii grupului de lucru/comitetului CEPOL, care este supus aprobării şi avizării conducerii MAI, potrivit normelor legale în vigoare.(3) Cursurile/Seminarele/Conferinţele/Reuniunile grupurilor de lucru/Comitetele CEPOL organizate de către MAI abordează domeniile prevăzute la art. 21. Articolul 39Regulile privind organizarea de către MAI a unor cursuri/seminare/conferinţe/reuniuni ale grupurilor de lucru/comitete sub egida CEPOL în România sunt prevăzute în anexa nr. 2. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 40(1) Înainte de plecarea la activităţi organizate sub egida CEPOL, structurile MAI implicate întocmesc rapoarte privind participarea personalului din subordine în misiune cu avizul DGMRU, DAERI şi al structurii financiare competente şi le înaintează spre aprobare, potrivit normelor legale în vigoare.(2) La înapoierea în ţară, personalul care a participat la activităţi organizate sub egida CEPOL întocmeşte şi înaintează ierarhic, în termen de 5 zile, rapoarte privind rezultatele misiunilor efectuate, care urmează să fie supuse spre aprobare potrivit normelor legale în vigoare. Articolul 41În baza şi în executarea prevederilor prezentului ordin, directorul general al DGMRU emite dispoziţii în domeniul de competenţă pentru toate instituţiile şi structurile MAI indiferent de subordonarea acestora, cu respectarea prevederilor legale. Articolul 42Cunoştinţele dobândite în urma participării la activităţile organizate sub egida CEPOL se evaluează şi în cadrul verificărilor anuale, la pregătirea de specialitate, prin includerea unor teme din acest domeniu. Articolul 43Anual, până la data de 15 decembrie, DGMRU întocmeşte şi prezintă conducerii MAI un raport privind participarea personalului MAI la activităţile organizate sub egida CEPOL. Articolul 44La nivelul fiecărei structuri a MAI se stabileşte, în cadrul structurii de resurse umane, personalul care gestionează adresa oficială de poştă electronică pentru transmiterea corespondenţei CEPOL. Articolul 45Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 46Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 47Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administraţiei şi internelor, Constantin-Traian Igaş ANEXA Nr. 1REGULI privind rambursarea cheltuielilor aferente reuniunilor decizionale CEPOL 1. CEPOL rambursează cheltuielile de transport legate de participarea în cadrul reuniunilor decizionale pentru următoarele categorii de personal: a)reprezentanţii cu drept de vot; b)invitaţii speciali la aceste întâlniri, după obţinerea aprobării directorului CEPOL; c)delegatul din statul membru care deţine/preia preşedinţia CEPOL pentru participarea la comitetele la care statul nu are reprezentant cu drept de vot; d)preşedinţii grupurilor de lucru/proiect care iau parte la reuniunile comitetelor cărora grupul lor se subordonează.2. Solicitările de rambursare se calculează în euro. În cazul în care facturile sunt calculate în monedă naţională se indică rata de schimb aplicabilă la momentul respectiv, folosind adresa http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/. Informările privind rata de schimb se fac separat, ataşat facturilor în original. 3. Pentru participarea la reuniuni decizionale se rambursează: a)cheltuielile privind deplasarea cu avionul, numai la clasa economică, pe baza facturilor în original şi a tichetelor de îmbarcare/copiilor certificate ale acestora; b)cheltuielile privind deplasarea pe calea ferată, numai pentru biletele achiziţionate la clasa I, pe ruta cea mai scurtă şi eficientă. Sunt rambursabile şi cheltuielile privind rezervarea locului, suplimentul de viteză, precum şi suplimentul pentru vagonul de dormit, atunci când călătoria durează mai mult de 6 ore pe timpul nopţii, între orele 22,00-7,00; c)cheltuielile pentru transportul cu maşina personală pe baza unei indemnizaţii fixe de 0,22 euro/km.4. Pentru organizarea reuniunilor decizionale în România, CEPOL: a)rambursează cheltuielile pentru transport până la 50 euro/participant pentru transportul de la aeroport/gară la locul unde se desfăşoară activitatea; b)rambursează cheltuielile pentru sala de conferinţă, materiale, echipament tehnic, masă şi alte costuri administrative, până la 17.000 euro (în cazul în care este organizată o întâlnire a Consiliului de administraţie pe trimestru) şi până la 34.000 euro (în cazul în care sunt organizate două întâlniri ale Consiliului de administraţie pe trimestru), pentru organizarea întâlnirilor Consiliului de administraţie; c)nu rambursează cheltuielile privind asigurarea traducerii şi interpretării, cazarea şi masa participanţilor.5. Observatorii/Experţii care participă la activităţi nu beneficiază de rambursarea cheltuielilor. ANEXA Nr. 2REGULI privind organizarea cursurilor/seminarelor/conferinţelor/reuniunilor grupurilor de lucru/comitetelor sub egida CEPOL în România 1. Cursurile/Seminarele/Conferinţele/Reuniunile grupurilor de lucru/Comitetele CEPOL sunt organizate în România, de regulă, în cadrul institutelor de formare ale MAI. Acestea pot fi organizate şi în alte locaţii numai după aprobarea directorului CEPOL. Organizarea cursurilor/seminarelor/conferinţelor/ reuniunilor grupurilor de lucru/comitetelor este precedată de semnarea Acordului de parteneriat-cadru şi a Acordului de finanţare între MAI şi Secretariatul CEPOL. 2. Înainte de începerea activităţii, directorul general al DGMRU nominalizează managerul de curs direct responsabil de pregătirea, implementarea şi evaluarea activităţii CEPOL. 3. Cu 16 săptămâni înainte de începerea activităţii de pregătire, managerul de curs va transmite Secretariatului CEPOL, precum şi Direcţiei generale financiare din cadrul MAI bugetul estimativ al activităţii. Costurile privind cazarea şi masa pentru participarea la activităţile CEPOL se stabilesc în limitele prevăzute de reglementările în vigoare la nivelul Uniunii Europene şi la nivel naţional. 4. Cu 15 săptămâni înainte de începerea activităţii, managerul de curs transmite punctelor naţionale de contact ale statelor membre CEPOL care sprijină organizarea activităţii şi Secretariatului CEPOL invitaţia de participare la reuniunea pregătitoare în vederea desfăşurării activităţii, care va cuprinde: informaţii privind cursul, formularele de înregistrare, transportul, rambursarea cheltuielilor, precum şi agenda de lucru. 5. Cu 14 săptămâni înainte de începerea activităţii, managerul de curs organizează, după caz, cu aprobarea directorului CEPOL, reuniunea pregătitoare. 6. Cu 12 săptămâni înainte de începerea activităţii, managerul de curs transmite experţilor/lectorilor, punctelor naţionale de contact şi Secretariatului CEPOL invitaţia de participare la curs, care va conţine obiectivele şi proiectul de program al activităţii, precum şi formularul în care sunt precizate aspectele logistice. 7. Cu 8 săptămâni înainte de începerea activităţii, managerul de curs solicită Secretariatului CEPOL plata în avans a costurilor aferente activităţii de pregătire (maximum 75%). Managerul de curs retrimite tuturor punctelor naţionale de contact din statele membre CEPOL invitaţia de participare. 8. Cu 6 săptămâni înainte de începerea activităţii, managerul de curs finalizează lista cu participanţii nominalizaţi la activitate. 9. În cazul în care nu se anunţă participarea a cel puţin 15 persoane din cel puţin 10 state membre CEPOL, activitatea se poate anula sau amâna, cu aprobarea directorului CEPOL. 10. Cu 5 săptămâni înainte de începerea activităţii, structura de specialitate a MAI achiziţionează biletele pentru lectorii/experţii participanţi la activitate. În cazul în care numele acestora nu sunt cunoscute, biletele pot fi achiziţionate cu 4 săptămâni înainte de începerea activităţii. Bilete achiziţionate pentru transportul pe calea ferată vor fi rambursate pentru clasa I, ruta cea mai scurtă. Cheltuielile pentru transportul cu maşina vor fi rambursate pe baza unei indemnizaţii fixe de 0,22 euro/km. 11. Cu 5 săptămâni înainte de începerea cursului/ seminarului/conferinţei/reuniunii grupului de lucru/comitetelor CEPOL, în cazul în care activitatea este anulată sau amânată, sunt informaţi participanţii/formatorii/lectorii, după înştiinţarea prealabilă a directorului CEPOL. În cazul în care activitatea se anulează sau se amână, cheltuielile de transport ale participanţilor sunt rambursate pe baza biletelor achiziţionate, cu condiţia ca rezervarea să nu se fi făcut mai devreme de 4 săptămâni de la începerea activităţii. 12. Punctul naţional de contact poate solicita Secretariatului CEPOL, cu cel puţin 4 săptămâni înaintea plecării, furnizarea unor bilete de călătorie gratuite. Cererea se face cu cel puţin 4 săptămâni înainte de ziua plecării. Scrisoarea de confirmare din partea organizatorului sau o copie a formularului de înregistrare trimis de către punctul naţional de contact se anexează la respectiva cerere. 13. Cu 3 săptămâni înainte de începerea activităţii, managerul de curs transmite Secretariatului CEPOL lista participanţilor, precum şi bugetul revizuit, dacă este cazul, în funcţie de numărul final al participanţilor la activitate. 14. Cu două săptămâni înainte de începerea activităţii, managerul de curs poate solicita participanţilor la activitate să elaboreze o serie de materiale necesare pentru buna desfăşurare a cursului/seminarului/conferinţei/reuniunii grupului de lucru/comitetului CEPOL. 15. Cu o săptămână înainte de începerea activităţii, managerul de curs trimite participanţilor/lectorilor/experţilor ultimele detalii organizatorice. 16. La finalul activităţii, managerul de curs înaintează participanţilor/formatorilor/experţilor certificatele de absolvire/ participare la curs/seminar/conferinţă. 17. În termen de o săptămână după finalizarea activităţii, managerul de curs publică pe e-Net un rezumat al activităţii şi îl transmite Secretariatului CEPOL. 18. În termen de 6 săptămâni după finalizarea activităţii, managerul de curs elaborează raportul de evaluare a activităţii şi îl trimite Secretariatului CEPOL. 19. În termen de 8-9 săptămâni după finalizarea activităţii, managerul de curs transmite Secretariatului CEPOL comentarii/propuneri privind activitatea desfăşurată în vederea publicării acestora pe e-Net. 20. În termen de 10 săptămâni după finalizarea activităţii, managerul de curs întocmeşte raportul financiar şi îl trimite Secretariatului CEPOL.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 132/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 132 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 132/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu