Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1294 din 14 aprilie 2010

pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finantate în cadrul Programului operational comun „România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013"

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 654 din 22 septembrie 2010



Având în vedere prevederile art. 10 din Regulamentul (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 octombrie 2006 de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinătate şi parteneriat, ale art. 15 din Regulamentul (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinătate şi parteneriat,

ţinând cont de prevederile art. 5 pct. II lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi turismului emite următorul ordin:

Art. 1. - Prezentul ordin aprobă categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanţate în cadrul Programului operaţional comun „România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013", denumit în continuare programul.

Art. 2. -In sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:

a) cerere de finanţare - documentul elaborat de către solicitant cu scopul de a obţine finanţare pentru implementarea activităţilor descrise, conform formatului standard furnizat în Ghidul solicitantului;

b) proiect - operaţiunea descrisă în cererea de finanţare depusă în cadrul unui apel pentru propuneri de proiecte lansat de către Autoritatea comună de management, care îndeplineşte criteriile impuse de către Comitetul comun de monitorizare a programului şi primeşte fonduri aferente programului;

c) contract de finanţare - contractul încheiat între beneficiar, ca reprezentant al tuturor partenerilor în cadrul unui proiect, şi Autoritatea comună de management pentru finanţarea din fonduri ENPI a unui proiect aprobat în cadrul programului;

d) Ghidul solicitantului - documentul aprobat de Comitetul comun de monitorizare, care are ca scop furnizarea de informaţii necesare potenţialilor solicitanţi de finanţare în cadrul programului, în vederea elaborării cererilor de finanţare, precum şi de informaţii privind procesul de selecţie şi contractare a proiectelor;

e) beneficiar- persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care semnează un contract de finanţare nerambursabilă din fonduri ENPI cu Autoritatea comună de management şi îşi asumă pe deplin faţă de aceasta responsabilitatea legală privind gestionarea financiară şi implementarea proiectului;

f) partener - persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care participă alături de beneficiar la iniţierea şi implementarea proiectului;

g) beneficiar final - persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care va beneficia de rezultatul proiectului pe termen lung la nivelul societăţii sau al sectorului respectiv;

h) asociat - persoana juridică, publică sau privată, care joacă un rol important în implementarea proiectului, dar care nu îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute de Ghidul solicitantului şi, ca urmare, nu poate beneficia de fonduri din finanţarea acestuia, cu excepţia costurilor de călătorie şi diurnă;

i) acord de parteneriat - documentul legal semnat de beneficiar împreună cu toţi partenerii dintr-un proiect, care detaliază drepturile şi responsabilităţile acestora şi creează cadrul pentru gestionarea şi implementarea eficientă a proiectului.

Art. 3. - (1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul proiectelor aprobate în cadrul programului se respectă reglementările prevăzute în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare, precum şi în Ghidul solicitantului.

(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintă cheltuieli eligibile.

Art. 4. - (1) Sunt eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, sau de alte documente contabile cu valoare probantă, echivalente facturilor, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului/partenerului, certificate şi identificate.

(2) In vederea certificării conformităţii cu originalul, beneficiarii/partenerii români vor prezenta controlorilor de prim nivel toate documentele originale.

Art. 5. - (1) Pentru a fi eligibile, cheltuielile trebuie să fie:

a) efectuate, plătite, certificate şi declarate de către beneficiar/partener în perioada de implementare a proiectului, conform contractului de finanţare;

b) prevăzute în bugetul proiectului, anexă la contractul de finanţare;

c) necesare pentru implementarea proiectului;

d) identificabile şi verificabile, înregistrate în contabilitatea beneficiarului/partenerilor în conformitate cu legislaţia naţională şi procedura aplicată;

e) rezonabile, justificate şi în conformitate cu principiile managementului financiar eficient;

f) efectuate în aria eligibilă a programului.

(2) Prin excepţie, sunt eligibile şi următoarele cheltuieli:

a) cheltuielile pentru raportul final şi evaluarea proiectului, indiferent de data plăţii efective, cu respectarea perioadei de execuţie a programului, precum şi cheltuielile generate de procedurile de achiziţie derulate conform dispoziţiilor anexei IV la contractul de finanţare, inclusiv cele demarate înainte de data începerii implementării proiectului, cu condiţia încheierii contractelor şi a plăţii efective în cursul perioadei de implementare şi realizării procedurilor conform dispoziţiilor anexei IV la contractul de finanţare;

b) cheltuielile ocazionate de deplasarea la sediul organismelor implicate în gestionarea programului, precum şi cheltuielile ocazionate de deplasări în afara ariei programului, dacă sunt menţionate explicit şi justificate în contractul de finanţare.

Art. 6. - Cheltuielile eligibile pentru proiectele derulate în cadrul programului sunt cele ocazionate de activităţile privind implementarea proiectului, managementul şi coordonarea acestuia, comunicarea şi diseminarea obiectivelor şi rezultatelor proiectului.

Art. 7. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, conform contractului de finanţare, inclusiv contribuţiile aferente acestora plătite de către angajat şi angajator conform prevederilor legale în vigoare.

(2) Sunt eligibile doar cheltuielile de personal aferente personalului angajat al beneficiarului sau partenerului, cu contract individual de muncă sau act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată nedeterminată sau determinată, cu fracţiune de normă ori cu normă întreagă de lucru, implicat în implementarea proiectului, cu respectarea prevederilor legale privind incompatibilitatea. Plafoanele salariilor angajaţilor în proiect nu trebuie să depăşească nivelul practicat pentru funcţia respectivă în organizaţia beneficiară sau parteneră, după caz.

(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), salariul va fi cel practicat în domeniu pentru funcţii similare, când funcţia respectivă nu figura anterior în statul de funcţii al persoanei juridice.

(4) Cheltuielile de personal includ salariul tarifar/salariul de bază, sporurile permanente prevăzute în contractele individuale de muncă/contractul colectiv de muncă, în actele adiţionale aferente valabile pe toată durata de implementare a proiectului şi/sau în actul administrativ de numire în funcţia publică, precum şi în actele de modificare a actului administrativ de numire în funcţia publică şi contribuţiile aferente menţionate la alin. (1).

(5) Salariul tarifar/de bază, sporurile permanente, orele suplimentare, concediile de odihnă şi medicale, precum şi contribuţiile menţionate la alin. (1) vor fi plătite pentru timpul efectiv lucrat pentru implementarea activităţilor din cadrul proiectului, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare, şi vor fi susţinute de fişele de post, fişele de pontaj, din care să rezulte timpul de lucru total şi timpul alocat implementării activităţilor din cadrul proiectului, statele de salarii, ordinele de plată, extrasele de cont, declaraţia salariatului pentru timpul lucrat în cadrul proiectului şi alte documente justificative, după caz.

(6) Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) se decontează conform contractului de muncă/actului administrativ de numire şi/sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/fişa de pontaj pentru timpul efectiv lucrat, aferent atribuţiilor specifice gestionării proiectului.

(7) Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata maximă legală a timpului de muncă, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.

(8) In situaţia în care beneficiarul/partenerul nu dispune de personalul calificat pentru a executa sarcini din proiect, pot fi contractaţi experţi externi, cu încadrarea cheltuielilor în linia bugetară corespunzătoare expertizei externe şi serviciilor.

Art. 8. - (1) Sunt considerate eligibile:

a) cheltuielile pentru deplasarea în ţară şi în străinătate pentru personalul beneficiarului/partenerului implicat în proiect care efectuează deplasări în scopul implementării proiectului, pentru participarea la întâlniri, seminare, conferinţe, alte evenimente specifice proiectului, în aria de eligibilitate a programului, sau la sediul organismelor implicate în gestionarea programului;

b) cheltuielile de deplasare efectuate pentru deplasări în afara ariei programului, dacă sunt menţionate explicit şi justificate în contractul de finanţare şi sunt efectuate pentru implementarea proiectului;

c) cheltuielile pentru deplasarea personalului asociaţilor şi al beneficiarilor finali.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru deplasare includ următoarele costuri: de transport, de cazare şi de diurnă, în conformitate cu legislaţia în vigoare, precum şi asigurare medicală şi vize.

(3) Pentru asigurarea transportului şi cazării trebuie să se aleagă varianta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu respectarea prevederilor din legislaţia naţională în vigoare.

(4) Pentru personalul care lucrează în autorităţile şi instituţiile publice, precum şi din unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile menţionate la alin. (3) vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice.

(5) Pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele prevăzute la alin. (4), cheltuielile menţionate la alin. (3) vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii şi nu vor depăşi plafoanele de la data semnării contractului publicate de Comisia Europeană la adresa web: http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/ per_diems/index_en.htm

(6) Cheltuielile de transport, cazare şi diurnă pentru experţii externi vor fi încadrate în linia bugetară corespunzătoare expertizei externe şi serviciilor.

(7) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) nu trebuie să mai fie incluse în altă linie bugetară.

Art. 9. - (1) Următoarele categorii de cheltuieli aferente lucrărilor de investiţii sunt eligibile numai pentru proiectele realizate în cadrul priorităţilor 1 „Către o economie mai competitivă a zonei de frontieră" şi 2 „Mediul şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă", astfel:

a) cheltuieli pentru obţinerea terenului şi a clădirilor;

b) cheltuieli pentru pregătirea amplasamentului;

c) cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului;

d) cheltuieli cu studiile de teren;

e) cheltuieli pentru obţinerea de avize, acorduri, autorizaţii;

f) cheltuieli de proiectare şi inginerie;

g) cheltuieli pentru investiţia de bază;

h) cheltuieli pentru refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor.

(2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. a) le includ pe cele efectuate pentru cumpărarea/închirierea de terenuri, cumpărarea/închirierea de clădiri, plata concesiunii (redevenţei) pe durata realizării lucrărilor şi, după caz, schimbarea regimului juridic al terenului şi/sau al clădirilor, scoaterea temporară sau definitivă din circuitul agricol a terenului, cheltuieli notariale.

(3) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. b) le includ pe cele ocazionate de orice lucrări care au ca scop pregătirea amplasamentului pentru derularea proiectului - dezasamblări, defrişări, curăţarea locaţiei, evacuări ale materialelor rezultate, devieri ale reţelelor de utilităţi din amplasament, drenaje, epuismente, devieri de cursuri de apă, lucrări pentru amenajarea spaţiilor pentru muncitori şi echipamente, garduri de protecţie, dezafectări locale de căi de comunicaţie sau construcţie, realizarea de căi de acces, întreruperi temporare ori devieri ale căilor de transport, marcaje de trafic pentru zonele în care se execută lucrări etc.

(4) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. c) au în vedere asigurarea cu utilităţile necesare funcţionării obiectivului de investiţii, precum: alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, telecomunicaţii, drumuri de acces, salubrizare, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., reţele de comunicaţii electronice şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei, precum şi cheltuielile aferente racordării la reţelele de utilităţi.

(5) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. d) includ cheltuielile pentru studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate ale terenului pe care se amplasează obiectivul de investiţie.

(6) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. e) sunt ocazionate de:

a) obţinerea/prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism;

b) obţinerea/prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare;

c) obţinerea avizelor şi acordurilor pentru racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termoficare, energie electrică, telefonie etc;

d) obţinerea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă;

e) întocmirea documentaţiei, obţinerea numărului cadastral provizoriu şi înregistrarea terenului în cartea funciară;

f) obţinerea acordului de mediu;

g) obţinerea avizului P.S.I.;

h) alte avize, acorduri şi autorizaţii necesare proiectului.

(7) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. f) sunt ocazionate de:

a) elaborarea tuturor fazelor de proiectare - studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi detalii de execuţie, pentru verificarea tehnică a proiectării şi pentru elaborarea certificatului de performanţă energetică a clădirii, precum şi pentru elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţie, respectiv documentaţii care stau la baza emiterii avizelor şi acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentaţii urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament, studii de trafic, cu condiţia ca acestea să se refere la investiţia de bază;

b) expertizarea tehnică pentru lucrările de intervenţii la construcţii existente sau pentru continuarea lucrărilor la obiective începute şi neterminate, cu condiţia ca aceste clădiri să facă parte integrantă şi inseparabilă din rezultatul operaţiunii;

c) efectuarea auditului energetic pentru lucrările de creştere a performanţei energetice a clădirilor ca urmare a modernizărilor/reabilitărilor;

d) asistenţa tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor, în cazul în care aceasta nu intră în tarifarea proiectului;

e) plata diriginţilor de şantier, desemnaţi de autoritatea contractantă, autorizaţi conform prevederilor legale pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii:

(8) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. g) includ cheltuielile pentru:

a) construcţii şi utilităţi precum: construcţie, consolidare, reabilitare, modernizare de clădiri, drumuri, căi ferate, poduri, puncte de trecere a frontierei; acestea pot include drumuri de acces, parcări amenajate, garduri, marcaje şi semnale luminoase de trafic, sisteme de alimentare cu apă şi canalizare, sisteme de purificare a apei, colectarea apelor uzate, sisteme de drenare a apei, dragări de canale navigabile, îndiguiri, platforme, poduri pietonale, facilităţi pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, lucrări de realizare şi modernizare a depozitelor pentru deşeuri şi neutralizarea deşeurilor toxice;

b) lucrări pentru îmbunătăţirea controlului asupra inundaţiilor prin terasamente şi pentru protejarea malurilor apelor curgătoare împotriva eroziunii, prevenirea efectelor secetei, restaurarea zonelor umede, gestionarea albiilor râurilor, alte cheltuieli privind managementul apelor, reabilitarea ariilor poluate, amenajări în scopul protecţiei mediului, incluzând reciclare, conservare, regenerare şi restaurare, realizarea de construcţii noi sau refacerea/renovarea celor existente efectuate în scopul reducerii poluării, lucrărilor de combatere a eroziunii solului şi alunecărilor de teren.

(9) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. h) includ sumele aferente pentru plantare de copaci, reamenajare spaţii verzi, reintroducerea în circuitul agricol a suprafeţelor scoase temporar din uz.

(10) In mod excepţional, cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. a) sunt eligibile în limita a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile numai în cazul în care sunt necesare pentru implementarea directă a proiectului, iar dreptul de proprietate este transferat beneficiarilor finali şi/sau partenerilor locali cel mai târziu la finalul proiectului.

Art. 10. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind achiziţionarea şi închirierea echipamentelor şi bunurilor, numai cu respectarea următoarelor condiţii:

a) echipamentele achiziţionate/închiriate să nu fie depăşite din punct de vedere tehnic şi moral;

b) să fie necesare şi folosite exclusiv pentru implementarea proiectului;

c) să îndeplinească condiţiile cerute prin proiect;

d) să corespundă preţurilor practicate în mod uzual pe piaţă;

e) să respecte principiul eficienţei economice, energetice şi al impactului negativ redus asupra mediul înconjurător, precum şi prevederile legale în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.

(2) Următoarele categorii de cheltuieli privind achiziţionarea echipamentelor şi bunurilor sunt considerate eligibile:

a) cheltuieli pentru achiziţionarea de computere, laptopuri, mobilier de birou, precum şi alte bunuri care, conform legii, intră în categoria mijloacelor fixe sau obiectelor de inventar, precum: mobilier, dotări P.S.I., dotări privind protecţia muncii etc;

b) cheltuielile pentru achiziţionarea de echipamente speciale necesare implementării proiectului: echipamente pentru managementul deşeurilor, echipamente pentru intervenţii comune în cazuri de urgenţă, echipamente pentru cercetare necesare pentru desfăşurarea activităţilor proiectului, echipamente de măsură specifice, echipamente de laborator, utilaje şi echipamente tehnologice, echipamente pentru monitorizarea, armonizarea şi pentru managementul comun al traficului transfrontalier, echipamente pentru persoanele cu dizabilităţi, sisteme de alertă în cazul condiţiilor meteorologice nefavorabile, panouri de informare şi semnalizatoare electronice bilingve sau multilingve, vehicule de intervenţie speciale pentru gestionarea traficului, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale etc;

c) cheltuielile pentru asamblarea şi montajul utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora;

d) cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor care nu necesită montaj, precum şi a echipamentelor de transport tehnologic;

e) cheltuielile aferente achiziţionării sau închirierii de vehicule; în cazul închirierii în scopul asigurării deplasării participanţilor la evenimentele organizate în cadrul proiectului, capacitatea vehiculelor se justifică prin lista persoanelor invitate să participe la eveniment;

f) cheltuieli pentru achiziţionarea de piese de schimb, componente, echipamente pentru maşini, unelte şi utilaje;

g) cheltuielile pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente şi autoturisme;

h) cheltuielile cu achiziţionarea activelor necorporale: drepturi referitoare la brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.

Art. 11. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile directe cu spaţiul de birouri destinat exclusiv proiectului.

(2) In categoria cheltuielilor directe cu spaţiul de birouri destinat exclusiv proiectului sunt incluse costurile pentru: chiria locaţiei unde se desfăşoară activităţile proiectului, închiriată special în acest scop, asigurarea utilităţilor precum apă curentă, canalizare, salubritate, energie electrică şi termică, gaze naturale, corespunzătoare suprafeţei utilizate pentru activităţile proiectului, precum şi cheltuieli pentru consumabile şi birotică, multiplicare şi fotocopiere, servicii poştale şi de curierat, telefon, fax, internet, necesare pentru implementarea proiectului.

(3) Cheltuielile directe se justifică prin contracte şi facturi sau alte documente cu valoare contabilă echivalentă.

Art. 12. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru expertiză şi servicii externe, cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:

a) costurile cu expertiza externă sunt rezonabile şi determinate de gradul de complexitate al lucrărilor efectuate;

b) partenerii în proiect nu pot fi furnizori de servicii în contractele de servicii de expertiză externă.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile privind expertiza externă şi serviciile sunt următoarele:

a) cheltuieli pentru expertiză profesională pentru elaborarea de studii şi cercetări, servicii de consultanţă la elaborarea studiilor de piaţă, studiilor de evaluare, consultanţă juridică etc;

b) cheltuieli pentru experţi în managementul proiectului, asistenţi, manageri financiari etc, în cazul în care beneficiarul/partenerul nu dispune de personalul calificat să îndeplinească activităţile sale din proiect sau activităţile realizate în comun în cadrul proiectului aşa cum sunt prevăzute în contractul de finanţare;

c) cheltuieli pentru organizarea de evenimente şi festivaluri culturale, evenimente media comune, târguri şi expoziţii, sesiuni de pregătire profesională şi activităţi educaţionale şi sociale, schimburi de experienţă şi bune practici, seminarii, ateliere de lucru, crearea de reţele de comunicare între comunităţi şi grupuri profesionale, tabere ecologice, realizarea de campanii de informare şi conştientizare, inclusiv întărirea identităţii regionale, monitorizarea sănătăţii publice;

d) cheltuielile privind informarea şi publicitatea pentru proiect, în care se includ: cheltuielile pentru panouri publicitare, afişe, broşuri, pliante, reclame media, alte materiale promoţionale, campanii media, evenimente de informare, conferinţe de presă, conform Manualului de identitate vizuală a programului şi prevederilor acordului încheiat între parteneri şi beneficiar, respectiv ale contractului încheiat între beneficiar şi autoritatea comună de management;

e) cheltuielile pentru organizarea procedurilor de achiziţie, care includ cheltuielile aferente asistenţei/consultanţei juridice, în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi/sau aplicării procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, publicarea anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor, corespondenţă prin poştă, fax, în legătură cu procedurile de achiziţie publică;

f) cheltuieli pentru servicii de traducere şi interpretariat, inclusiv traducerea documentelor elaborate, în concordanţă cu obiectivele proiectului supus finanţării;

g) cheltuieli pentru servicii IT & C, mentenanţă şi reparaţii ale echipamentelor IT, actualizare şi dezvoltare a aplicaţiilor IT, inclusiv soluţii de securitate a acestora;

h) cheltuieli pentru instruirea specializată a personalului operativ pentru utilizarea echipamentelor tehnologice, dacă nu este inclusă în preţul de achiziţie al echipamentelor;

i) cheltuieli pentru transportul de materiale, mobilier şi echipamente, dacă nu este inclus în preţul achiziţiei;

j) cheltuieli pentru elaborarea de studii de impact asupra mediului, proiecte-pilot, strategii, planuri comune şi alte materiale necesare realizării obiectului proiectului;

k) cheltuieli privind crearea şi facilitarea accesului întreprinzătorilor la informaţii, baze de date şi infrastructura mediului de afaceri;

l) cheltuieli pentru servicii de amenajare a spaţiilor aferente centrelor de informare, pregătire şi instruire profesională, a celor destinate târgurilor şi expoziţiilor;

m) cheltuieli pentru servicii de amenajare a spaţiilor destinate activităţilor aferente managementului proiectului;

n) cheltuieli privind serviciile de consultanţă pentru proiectele de investiţii din cadrul priorităţilor 1 şi 2, altele decât cele prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. f).

(3) Cheltuielile legate de organizarea de evenimente în cadrul proiectului, precum servicii de catering, închirierea sălilor pentru evenimente şi a echipamentelor necesare derulării acestora, tipărirea materialelor pentru eveniment, se justifică pe baza documentelor de plată şi a listelor de invitaţi la eveniment.

Art. 13. - Sunt considerate eligibile cheltuielile financiare care privesc comisioanele pentru tranzacţii financiare, comisioanele bancare ocazionate de deschiderea şi administrarea conturilor necesare pe perioada implementării proiectelor, costul garanţiilor furnizate de bănci sau alte instituţii financiare în cazul în care astfel de garanţii sunt cerute de legislaţia naţională sau comunitară, taxele notariale şi pentru consultanţă juridică, asigurările obligatorii conform prevederilor legislaţiei naţionale aplicabile, dacă sunt direct legate de proiect şi necesare pentru implementarea acestuia.

Art. 14. - Taxa pe valoarea adăugată este considerată eligibilă dacă sunt îndeplinite, simultan, următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace prevăzute de legislaţia naţională;

b) este aferentă unor cheltuieli considerate eligibile.

Art. 15. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile diverse şi neprevăzute, în limita a maximum 5% din cheltuielile eligibile ale proiectului, dacă sunt justificate prin documente corespunzătoare şi dacă îndeplinesc condiţiile de eligibilitate corespunzătoare categoriei din care fac parte, în condiţiile prezentului ordin.

(2) Cheltuielile stipulate la alin. (1) pot fi efectuate numai cu aprobarea prealabilă a autorităţii comune de management.

Art. 16. - (1) Un procent fix care nu depăşeşte 7% din totalul costurilor direct eligibile ale proiectului poate fi solicitat ca şi cheltuieli indirecte pentru a acoperi cheltuielile administrative suportate de către beneficiar pentru implementarea proiectului.

(2) Cheltuielile indirecte pot fi pentru energie termică, electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale, pază, telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid şi internet, consumabile şi rechizite, chirii sau alte cheltuieli administrative relevante în implementarea proiectului şi care pot fi repartizate proiectului.

(3) Suma forfetară alocată pentru costuri indirecte nu trebuie să fie justificată prin documente contabile.

Art. 17. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,

Gheorghe Nastasia,

secretar general


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1294/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1294 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1294/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu