ORDIN
Nr. 129 din 18 iulie 2005
privind modificarea si completarea Procedurii de implementare a Programului
pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii prin fonduri
in limita sumelor platite pentru impozitul pe profitul reinvestit, aprobata
prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie nr. 79/2005
ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI
MIJLOCII SI COOPERATIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 689 din 1 august 2005
Avand in vedere prevederile art. 26^1 din Legea nr. 346/2004 privind
stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu
modificarile si completarile ulterioare, ale subpct. 6.1 alin. (2) din anexa la
Hotararea Guvernului nr. 1.461/2004 privind aprobarea Programului pentru
sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii prin fonduri in
limita sumelor platite pentru impozitul pe profitul reinvestit si ale Deciziei Consiliului
Concurentei nr. 305/2004,
in temeiul art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie emite prezentul ordin.
Art. 1
Procedura de implementare a Programului pentru sprijinirea dezvoltarii
intreprinderilor mici si mijlocii prin fonduri in limita sumelor platite pentru
impozitul pe profitul reinvestit, prevazuta in anexa la Ordinul presedintelui
Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie nr.
79/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 422 din 19 mai
2005, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Subpunctele 4.2, 4.3 si 4.4 vor avea urmatorul cuprins:
"4.2. (1) Profitul brut reinvestit reprezinta sumele utilizate pentru
efectuarea de investitii in active corporale (echipamente tehnologice,
respectiv masini, unelte si instalatii, precum si computere si echipamentele
periferice ale acestora) si necorporale (brevete, drepturi de autor, licente,
marci de comert sau de fabrica si alte valori similare, precum si
achizitionarea ori producerea programelor informatice) prevazute la art. 24
alin. (6) lit. b) si alin. (10) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si
completarile ulterioare, aferente obiectului de activitate, exclusiv cele care
au alte surse de finantare decat profitul brut, cum sunt: credite, imprumuturi
nerambursabile sau civile.
(2) Fondurile se aloca numai in legatura cu investitia initiala. Prin
investitie initiala se intelege o investitie in capital fix in legatura cu
crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente sau demararea unei
activitati care implica o schimbare fundamentala in produsul ori procesul de
fabricatie al unei unitati existente, prin rationalizare, diversificare sau
modernizare.
4.3. Suma maxima asupra careia se calculeaza valoarea fondului de stimulare
este cea platita cu titlu de impozit pe profitul reinvestit, dar nu mai mult de
2 miliarde lei pentru fiecare beneficiar, incepand cu trimestrul IV al anului
2004; dovada acestei plati o reprezinta documentele de plata pentru impozitul
pe profit aferent trimestrului IV 2004.
4.4. Fondurile vor fi alocate in anul 2005 in limita sumelor platite pentru
impozitul aferent profitului pe care societatea l-a reinvestit in activele
mentionate la pct. 4.2, dar nu mai mult de 2 miliarde lei pentru fiecare
beneficiar, achizitionate si achitate dupa data de 1 octombrie 2004 si puse in
functiune pana la sfarsitul anului 2004."
2. Dupa alineatul (1) al subpunctului 4.5 se introduce un nou alineat,
alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Pentru investitii in active necorporale (brevete, drepturi de
autor, licente, marci de comert sau de fabrica si alte valori similare, precum
si achizitionarea ori producerea programelor informatice), acestea trebuie:
a) sa fie exploatate exclusiv in intreprinderea beneficiara a fondului de
stimulare;
b) sa fie considerate elemente de activ amortizabile;
c) sa fie achizitionate de la un tert in conditiile pietei;
d) sa figureze in activele societatii beneficiare si sa ramana in
patrimoniul acesteia pe o perioada de cel putin 5 ani."
3. Literele d) si e) ale alineatului (1) al subpunctului 5.1 vor avea
urmatorul cuprins:
"d) declaratia pe propria raspundere si certificatele de obligatii
fiscale, din care rezulta ca nu are datorii exigibile de plata a
contributiilor, impozitelor si taxelor catre bugetul de stat, bugetul
asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul
Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul asigurarilor
pentru accidente de munca si boli profesionale si bugetele locale, prevazute de
legislatia in vigoare;
e) declaratia pe propria raspundere privind impozitul datorat si platit
aferent trimestrului IV 2004, precum si copii certificate de pe documentele
care atesta plata impozitului pe profit datorat la nivelul anului 2004;".
4. La alineatul (1) al subpunctului 5.1 dupa litera h) se introduc literele
i) - k), cu urmatorul cuprins:
"i) situatia amortizarii activelor imobilizate ale societatii, la data
de 31 decembrie 2004, in care sa se regaseasca investitia/investitiile
realizata/realizate dupa data de 1 octombrie 2004, cu codul de clasificare,
semnata pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal al
societatii;
j) declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca
investitia/investitiile este/sunt mijloc/mijloace fix/fixe nou/noi si a/au fost
pusa/puse in functiune pana la sfarsitul anului 2004;
k) declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicita
alocatii financiare nerambursabile pentru activitati (cu precizarea codului
CAEN) care nu sunt legate de productia, procesarea sau comercializarea
produselor prevazute in anexa nr. 3 la Regulamentul privind ajutorul de stat
pentru intreprinderile mici si mijlocii, pus in aplicare prin Ordinul
presedintelui Consiliului Concurentei nr. 55/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare, pentru operatori economici care au aceste activitati
declarate si autorizate."
5. Anexele nr. 1 si 2 la procedura se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la
prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare de la data publicarii.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Eugen Ovidiu Chirovici
ANEXA 1
CERERE-TIP
pentru alocarea de fonduri in limita sumelor platite pentru impozitul pe
profitul reinvestit
(se completeaza toate rubricile in limba romana, prin tehnoredactare)
Subscrisa ...............................................................,
avand datele de identificare mentionate mai jos, reprezentata legal prin
domnul/doamna ...................., avand calitatea de ......................,
identificat/identificata cu actul de identitate seria ........ nr. ..........,
eliberat de .......................... la data de ........................, cu
domiciliul in localitatea ..................., str. ..........................
nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., sectorul/judetul ................,
cod postal ........, solicit alocarea sumei de ........................... lei
reprezentand 25% din profitul reinvestit, dar nu mai mult de 2 miliarde lei, in
conditiile prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.461/2004 privind aprobarea
Programului pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii
prin fonduri in limita sumelor platite pentru impozitul pe profitul reinvestit,
ale Deciziei Consiliului Concurentei nr. 305/2004 pentru autorizarea ajutorului
de stat si ale Ordinului presedintelui Agentiei Nationale pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperatie nr. ....................
Datele de identificare a societatii solicitante:
Denumirea ................................................................
Adresa ...................................................................
Telefon ................., fax ................., e-mail .................
Data inregistrarii societatii ............................................
Numarul de inmatriculare in registrul comertului .........................
Codul fiscal .............................................................
Codul unic de inregistrare ...............................................
Cont IBAN (care contine grupul de cifre 5070) nr. .......................,
deschis la Trezoreria ........................................................
Anexez la prezenta urmatoarele documente prevazute la pct. 5 din Procedura de
implementare a Programului pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici
si mijlocii prin fonduri in limita sumelor platite pentru impozitul pe profitul
reinvestit:
- certificatul constatator, in original, emis de oficiul _____
registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza | |
teritoriala isi are sediul societatea, in care se mentioneaza | |
actionarii/asociatii, reprezentantii legali ai acesteia, | |
situatia juridica, precum si toate domeniile de activitate | |
principale si secundare ale societatii solicitante |_____|
- declaratia pe propria raspundere privind numarul mediu anual | |
al salariatilor |_____|
- copie de pe bilantul contabil din anul precedent, vizat si | |
inregistrat de organele competente, semnata pentru conformitate | |
cu originalul de catre reprezentantul legal al societatii |_____|
- declaratia pe propria raspundere si certificatele de obligatii | |
fiscale din care rezulta ca nu are datorii exigibile de plata a | |
contributiilor, impozitelor si taxelor catre bugetul de stat, | |
bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor | |
pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari | |
sociale de sanatate, bugetul asigurarilor pentru accidente de | |
munca si boli profesionale si bugetele locale, prevazute de | |
legislatia in vigoare |_____|
- documente in copie certificata care atesta valoarea investitiei | |
(contracte, facturi fiscale, extrase de cont, ordine de plata, | |
chitante fiscale si alte documente fiscale ce pot dovedi | |
efectuarea de plati care atesta investitia) |_____|
- declaratia pe propria raspundere, prevazuta in anexa nr. 2 la | |
procedura |_____|
- declaratia pe propria raspundere privind impozitul datorat si | |
platit aferent trimestrului IV 2004, precum si copii certificate | |
de pe documentele care atesta plata impozitului pe profit | |
datorat la nivelul anului 2004 |_____|
- situatia amortizarii activelor imobilizate ale societatii, la | |
data de 31 decembrie 2004, in care sa se regaseasca | |
investitia/investitiile realizata/realizate dupa data de | |
1 octombrie 2004, semnata pentru conformitate cu originalul de | |
catre reprezentantul legal al societatii |_____|
- declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu are | |
autorizate activitati legate de productia, procesarea sau | |
comercializarea produselor prevazute in anexa nr. 3 la | |
Regulamentul privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici | |
si mijlocii, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui | |
Consiliului Concurentei nr. 55/2004, cu modificarile si | |
completarile ulterioare, pentru operatorii economici care au | |
aceste activitati declarate si nu le desfasoara | |
- declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu aplica | |
amortizarea accelerata cu privire la activul respectiv |_____|
NOTA:
Documentul in copie certificata este acel document care poarta mentiunea
"conform cu originalul", semnatura si stampila reprezentantului
legal.
Solicitantul nu este obligat sa suporte nici o taxa din partea nici unei
persoane sau institutii care il ajuta in completarea acestei cereri.
Reprezentantii Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie pot discuta cu solicitantii toate sau doar o parte din elementele
acestei cereri, dar le este interzis sa completeze cererea in locul acestora.
Semnatura autorizata si stampila solicitantului*) Functia
................................................. .....................
Data semnarii ...........................
------------
*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeasi
persoana autorizata sa reprezinte legal societatea.
ANEXA 2
APLICANT
...............................
(denumirea/numele si prenumele)
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
1. Subsemnatul
............................................................,
(numele, prenumele, functia in cadrul societatii, cartea de
identitate: seria, numarul, data eliberarii si institutia care a emis-o)
reprezentant imputernicit al
..................................................,
(denumirea/numele si sediul/adresa aplicantului)
declar pe propria raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte
publice si respingerii cererii-tip pentru alocarea de fonduri in limita sumelor
platite pentru impozitul pe profitul reinvestit, ca societatea pe care o
reprezint indeplineste criteriile de eligibilitate prevazute la pct. 3.2 lit.
a) - g) din Programul pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si
mijlocii prin fonduri in limita sumelor platite pentru impozitul pe profitul
reinvestit.
2. Subsemnatul declar ca informatiile furnizate sunt complete si corecte in
fiecare detaliu si inteleg ca Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie, prin Unitatea de Implementare a Programului, are
dreptul de a solicita, in scopul verificarii si confirmarii, orice informatii
suplimentare privind eligibilitatea noastra, precum si experienta, competenta
si resursele de care dispunem.
3. Subsemnatul declar ca societatea pe care o reprezint a luat cunostinta
de prevederile procedurii de implementare a programului, de dispozitiile legale
referitoare la ajutorul de stat.
4. Subsemnatul declar ca societatea pe care o reprezint se angajeaza sa
mentina investitia pentru care a beneficiat de fondurile alocate prin program
pentru o perioada de minimum 5 ani, sub sanctiunea restituirii fondurilor
alocate.
5. Subsemnatul declar ca societatea pe care o reprezint se angajeaza sa
restituie fondurile alocate in limita sumelor platite pentru impozitul pe
profitul reinvestit impreuna cu dobanzile si penalitatile stabilite de
prevederile Codului de procedura fiscala pentru intarzierea platii datoriilor
bugetare in situatia in care se constata ulterior ca societatea nu indeplinea
criteriile de eligibilitate prevazute in procedura de implementare a programului.
Data completarii .........................
Aplicant,
......................
(semnatura autorizata)