Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1289 din 18.11.2013

privind recunoaşterea Acordului interprofesional pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin - recolta anului de comercializare 2013/2014
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 728 din 26 noiembrie 2013




Văzând Referatul de aprobare nr. 80.239 din 16 octombrie 2013 al Direcţiei generale politici agricole şi strategii,în baza prevederilor art. 6 şi 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2008 privind înfiinţarea organizaţiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Articolul 1Se recunoaşte de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Acordul interprofesional pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin - recolta anului de comercializare 2013/2014, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Contractele de producere, cumpărare, livrare şi plată a strugurilor de vin destinaţi procesării din recolta anului de comercializare 2013/2014, încheiate între producătorii de struguri de vin şi societăţile comerciale producătoare de vin, vor respecta condiţiile stabilite în Acordul interprofesional pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin - recolta anului de comercializare 2013/2014. Articolul 3Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin Direcţia generală politici agricole şi strategii, şi Organizaţia Interprofesională pentru Produsele Agroalimentare vor urmări şi controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Dumitru Daniel Botănoiu, secretar de stat
ANEXĂACORD INTERPROFESIONAL pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin - recolta anului de comercializare 2013/2014 Membrii semnatari ai prezentului acord interprofesional, şi anume asociaţiile membre ale Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicole, denumită în continuare O.N.I.V., constituită în conformitate cu prevederile statutului O.N.I.V. şi prevederile
art. 1, 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2008 privind înfiinţarea organizaţiilor interprofesionale pentru produse agroalimentare, precum şi ale art. 1, 6 şi 9 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009 privind organizarea şi funcţionarea organizaţiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare şi pentru aprobarea criteriilor de reprezentare, a procedurii de acordare şi retragere a recunoaşterii, de control şi monitorizare a acestora, precum şi delegarea de atribuţii, respectiv Asociaţia Degustătorilor Autorizaţi din România (ADAR), Asociaţia Profesională Vitivinicolă Dealu Mare (APV Dealu Mare), Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din România (APEV), Asociaţia Vitivinicolă Panciu (AV Panciu), Asociaţia Consultanţilor Enologi din România (ASCER), Asociaţia Profesională Vitis Transilvania (AP Vitis Transilvania Jidvei), Asociaţia Profesională Domeniile Cotnari (AP Domeniile Cotnari), Asociaţia Vie Vin Recaş (AVV Recaş), Asociaţia Interprofesională Vitivinicolă Vrancea - Pietroasa (AIVV Vrancea - Pietroasa), Asociaţia Profesională a Producătorilor de Material Săditor Viticol din România (APMSV), Asociaţia Profesională a Producătorilor şi Importatorilor de Echipamente, Ambalaje şi Alte Materiale pentru Producţia de Vin şi Băuturi Alcoolice (APIEAM), Asociaţia Profesională a Viticultorilor din Podgoria Miniş Măderat (APV Miniş), Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Vinuri cu Denumire de Origine Tohani (APCVDO Tohani), Asociaţia Profesională Vitivinicolă Terasele Dunării Ostrov (APV Terasele Dunării Ostrov), Asociaţia Viile Teleormanului, Centrul de Studii Vitivinicole şi Analiză Senzorială (CSVVAS), Asociaţia Profesională a Producătorilor de Vinuri Însurăţei (APV Însurăţei), Asociaţia Profesională Vitivinicolă Colinele Dobrogei (APV Colinele Dobrogei), Asociaţia Profesională a Distribuitorilor şi Importatorilor de Pesticide din Ardeal (ADIPA), Asociaţia Nonprofit a Podgorenilor Municipiul Carei, Asociaţia Vinţeler Bihor, Asociaţia Provitis Arad, Asociaţia Cavalerii Vinului Sfântul Orban, Asociaţia Producătorilor Vitivinicoli Drăgăşani (APV Drăgăşani), au încheiat prezentul acord interprofesional, denumit în continuare A.I.P., privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata strugurilor de vin din recolta anului de comercializare 2013/2014, destinată producerii vinurilor. Acest acord interprofesional a luat în considerare regulamentele şi prevederile europene în domeniu, îndeosebi Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizări comune a pieţelor agricole şi dispoziţii specifice referitoare la anumite produse agricole („Regulamentul unic OCP“), Regulamentul (CE) nr. 491/2009 al Consiliului din 25 mai 2009 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 de instituire a unei organizări comune a pieţelor agricole şi dispoziţii specifice referitoare la anumite produse agricole („Regulamentul unic OCP“), precum şi Regulamentul (CE) nr. 555/2008 al Comisiei din 27 iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului privind organizarea comună a pieţei vitivinicole în ceea ce priveşte programele de sprijin, comerţul cu ţările terţe, potenţialul de producţie şi privind controalele în sectorul vitivinicol, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 1Obiectivele şi durata A.I.P. 1.1. A.I.P. îşi propune să reglementeze de o manieră unitară, la nivel naţional, relaţiile dintre parteneri (producători/furnizori şi beneficiari/procesatori). 1.2. A.I.P. îşi propune să asigure contractul de bază privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata strugurilor de vin, denumit în continuare C.P.C.L.P., precum şi clauzele generale ale acestuia, respectând interesele generale ale partenerilor din filiera vitivinicolă. 1.3. A.I.P. îşi propune să asigure cadrul general de funcţionare şi dezvoltare a sectorului vitivinicol din România şi integrarea acestuia în structurile europene, precum şi organizarea comună de piaţă, bazată pe principii concurenţiale, cu reguli tehnice şi administrative armonizate, în sectorul vitivinicol pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin. 1.4. Organizarea comună de piaţă în sectorul vitivinicol se referă la realizarea producţiei de struguri de vin, de la plantare până la obţinerea produsului final - vinul. Acest cadru reprezintă sistemul de legătură între producători, prin carnetul de viticultor, procesatori, prin retragerea obligatorie, sub control, a subproduselor, şi distribuitori ai grupei de produse vitivinicole. 1.5. Filiera de produs cuprinde organismele administrative, publice şi private din sectorul vitivinicol, precum şi sistemul de relaţii funcţionale dintre acestea şi producătorii, procesatorii, transportatorii, depozitarii, distribuitorii, comercianţii, care au atribuţii în producerea, certificarea, controlul şi protejarea vinurilor cu denumire de origine controlată, denumite în continuare vinuri cu D.O.C., şi vinurilor cu indicaţie geografică, denumite în continuare vinuri cu I.G., în scopul comercializării şi/sau consumului. 1.6. A.I.P. este valabil pentru anul de comercializare 2013/2014. 1.7. Clauzele prezentului A.I.P. sunt obligatorii pentru toţi membrii afiliaţi structurilor profesionale semnatare şi este opozabil şi nemembrilor din filiera vitivinicolă. 1.8. A.I.P. este aprobat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare M.A.D.R., şi pus în aplicare prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale. 1.9. M.A.D.R., prin consilierii cu atribuţie de inspecţie de stat din teritoriu, precum şi membrii O.N.I.V. vor verifica respectarea prevederilor C.P.C.L.P. Articolul 2Clauze generale 2.1. Conform clauzelor generale ale A.I.P., C.P.C.L.P. se încheie între producătorii de struguri şi procesatori, persoane fizice şi/sau juridice. 2.2. C.P.C.L.P. stipulează suprafeţele plantate cu viţă-de-vie nobilă, producţiile nete de plată care vor fi predate beneficiarului, precum şi preţul de vânzare/cumpărare, conform anexei care face parte integrantă din prezentul A.I.P. 2.3. C.P.C.L.P. este documentul în care se stabilesc clauze contractuale pentru strugurii de vin din soiuri nobile, materia primă pentru vin pe clase de calitate: vin cu D.O.C., vin cu I.G. şi vin. 2.4. Comercializarea strugurilor de vin din soiuri nobile se efectuează numai însoţită de carnetul de viticultor, vizat de direcţiile agricole judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare D.A.J., şi completat pentru fiecare transport care circulă între producător şi procesator. 2.5. C.P.C.L.P se încheie până la data de 1 august a anului de comercializare şi se semnează de toţi partenerii. 2.6. Partenerii pot denunţa în caz de litigiu doar clauzele din C.P.C.L.P., cu excepţia clauzelor A.I.P. Articolul 3Modul de aplicare a A.I.P. 3.1. Prezentul A.I.P. reprezintă voinţa partenerilor asociaţi în structuri profesionale reprezentative pe filiera vitivinicolă din cele 8 regiuni viticole, clauzele acestuia fiind obligatorii din momentul semnării lui. 3.2. A.I.P. poate fi modificat prin negocieri între partenerii semnatari, până la data de 15 octombrie a anului de comercializare. 3.3. Membrii semnatari vor supraveghea aplicarea A.I.P. în toate cazurile în care unul sau mai mulţi membri ai structurii profesionale reprezentative sunt implicaţi într-o activitate contractuală derivată din prezentul acord şi pasibilă de atingerea de o manieră păgubitoare a uneia dintre părţi. 3.4. C.P.C.L.P. poate cuprinde clauze complementare specifice, care au caracter limitat la partenerii semnatari, care nu anulează stipulaţiile A.I.P., nici în litera şi nici în spiritul lor, şi care nu modifică convenţia de bază privind respectarea intereselor generale ale partenerilor. 3.5. Clauzele speciale ale C.P.C.L.P. sunt negociate între parteneri şi pot fi modificate de către aceştia prin acte adiţionale, pentru clauzele care nu afectează parametrii de producţie. Clauzele speciale ale C.P.C.L.P. nu pot fi extinse asupra A.I.P. aferent campaniei din care acesta a fost derivat. 3.6. În termen de 90 de zile de la aplicarea reglementărilor A.I.P. corespunzător anului de comercializare, O.N.I.V. prezintă membrilor săi bilanţul realizării acestora. Articolul 4Direcţiile de negociere a A.I.P. 4.1. Direcţiile de negociere a A.I.P. stabilesc cadrul general privind clauzele contractuale ale C.P.C.L.P. 4.2. Direcţiile de negociere a A.I.P. stabilesc cuantumul preţului indicativ, preţului de bază sau preţului de referinţă, în funcţie de clasa de calitate, soi, zonă şi regiune viticolă. 4.3. Direcţiile de negociere a A.I.P. stabilesc norme tehnice de producere a vinurilor cu D.O.C. şi I.G. şi prevederile caietului de sarcini pentru acestea, proceduri pentru măsura de restructurare/reconversie a plantaţiilor viticole. 4.4. Direcţiile de negociere a A.I.P. urmăresc respectarea obiectivelor strategiei de dezvoltare durabilă a viticulturii, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2005 privind măsurile şi instrumentele de reglementare a filierei vitivinicole. 4.5. Direcţiile de negociere a A.I.P. urmăresc adaptarea ofertei la cererea pieţei produselor vitivinicole. 4.6. A.I.P. se avizează de către semnatarii lui şi se recunoaşte de către M.A.D.R., în vederea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 5Producerea strugurilor din soiuri nobile pentru vin 5.1. C.P.C.L.P. stabileşte suprafaţa cultivată cu viţă-de-vie cu soiuri nobile şi producţia pe fiecare parcelă şi soi. 5.2. Strugurii din soiuri nobile pentru vin se livrează pe bază contractuală C.P.C.L.P. între producător/furnizor şi procesator/beneficiar. 5.3. Viticultorii producători de struguri din soiuri nobile pentru vin se obligă să respecte tehnologia stabilită pentru clasa de calitate (D.O.C., I.G.,) în conformitate cu prevederile caietelor de sarcini. 5.4. Producătorii/Furnizorii şi procesatorii/beneficiarii - persoane fizice sau juridice, care predau şi comercializează struguri din soiuri nobile pentru vin, sunt obligaţi să permită accesul reprezentanţilor beneficiarilor pentru monitorizarea culturii viţei-de-vie şi se obligă să execute lucrările tehnologice la termenele stabilite. 5.5. Producătorii/Furnizorii şi procesatorii/beneficiarii de struguri din soiuri nobile pentru vin se obligă să transmită, atât la organizaţia interprofesională, cât şi la organismele îndreptăţite, datele statistice din sectorul vitivinicol, conform legislaţiei în vigoare. Articolul 6Recoltarea strugurilor de vin din soiuri nobile 6.1. Recoltarea strugurilor de vin din soiuri nobile se execută de producători, în funcţie de soi, după acumularea conţinutului de zahăr, potrivit zonei viticole din care fac parte şi în conformitate cu prevederile Legii viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole nr. 244/2002, republicată, cu modificările ulterioare. 6.2. Începerea recoltării se notifică beneficiarilor cu 5 zile înainte de începere. 6.3. Producătorul împreună cu beneficiarul/procesatorul vor stabili graficul de recoltare pe zile, soi, cantităţi, mod de ambalare, punct de recepţie. 6.4. Condiţiile de recepţie cantitativă şi calitativă se vor stabili de către semnatarii C.P.C.L.P. Articolul 7Transportul strugurilor de vin din soiuri nobile 7.1. Transportul strugurilor de vin din soiuri nobile se suportă şi se asigură, de regulă, de beneficiar/procesator. 7.2. C.P.C.L.P. poate deroga de la prevederile pct. 7.1, sub rezerva convenţiilor particulare încheiate înainte de începerea campaniei de recoltare 2013, răspunzând regulilor sau tradiţiei locale. Articolul 8Preţul strugurilor de vin din soiuri nobile 8.1. Părţile au stabilit ca, pentru recolta 2013/2014, preţul de livrare al strugurilor de vin din soiuri nobile să fie stabilit prin negociere directă între producător/furnizor şi beneficiar/procesator în funcţie de soi, regiune viticolă, centru viticol, podgorie, calitatea materiei prime etc., potrivit legislaţiei în vigoare. 8.2. Condiţiile de calitate ale strugurilor de vin din soiuri nobile se vor stipula în C.P.C.L.P. 8.3. Preţul pentru struguri de vin din soiuri nobile se negociază, fără încălcarea principiului concurenţei. Articolul 9Plata strugurilor de vin din soiuri nobile 9.1. Modalitatea şi condiţiile de plată se negociază între părţi şi sunt stipulate în C.P.L.C.P. 9.2. Termenul integral de plată nu poate depăşi data de 31 decembrie a campaniei vitivinicole în cauză. 9.3. În cazul solicitării producătorilor de struguri de vin din soiuri nobile, plata se poate face prin cotă de avans sau în echivalent vin. 9.4. C.P.C.L.P. poate deroga de la prevederile pct. 9.1-9.3, sub rezerva convenţiilor particulare încheiate înainte de începerea campaniei de recoltare 2013, răspunzând regulilor sau tradiţiei locale. Articolul 10Concurenţă şi restricţii A.I.P. urmăreşte adaptarea ofertei la cererea pieţei prin măsura de restructurare-reconversie şi a obiectivelor din strategia de dezvoltare durabilă a viticulturii pentru grupa de produse struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin şi nu poate comporta restricţii în ceea priveşte stabilirea segmentului de piaţă, ameliorarea calităţii, limitarea capacităţilor de producţie, accesul noilor operatori, situaţiile de criză, diversificarea produselor, asigurarea produselor şi menţinerea activităţii economice în zonele rurale. Articolul 11Forţa majoră În caz de forţă majoră prezentul A.I.P. încetează parţial sau total să producă efecte. Forţa majoră poate fi invocată de către oricare dintre părţi, justificată prin documente constatatoare emise de autorităţile competente, şi se răsfrânge şi asupra C.P.C.L.P. Articolul 12Concilierea şi arbitrajul Litigiile referitoare la aplicarea prezentului A.I.P. şi a C.P.C.L.P. se supun reglementărilor în vigoare relative la conciliere şi arbitraj. Părţile convin ca litigiile să fie soluţionate pe cale amiabilă şi să se adreseze instanţei numai după epuizarea procedurilor de conciliere. Articolul 13Taxe şi alte obligaţii financiare 13.1. Părţile semnatare se obligă să plătească la timp şi în cuantumul cerut taxele sau alte obligaţii financiare care provin din aplicarea politicilor agricole ale Uniunii Europene şi care vor fi stipulate de regulamentele şi legislaţia naţională în vigoare. 13.2. C.P.C.L.P. trebuie să prevadă modul de colectare şi repartizare a acestor obligaţii financiare, în conformitate cu prevederile legale şi/sau potrivit înţelegerii dintre părţi. Articolul 14Definiţii An de comercializare - anul de comercializare 2013/2014 începe în data de 1 august 2013 şi se termină pe 31 iulie 2014. Struguri pentru vin înseamnă toate cantităţile de struguri pentru vin din soiuri nobile destinate pentru obţinerea vinului de calitate, respectiv vin cu D.O.C., vin cu I.G. şi vin. Vin este produsul obţinut exclusiv prin fermentarea alcoolică, totală sau parţială, a strugurilor proaspeţi, presaţi ori nu, sau a mustului de struguri. Încheiat astăzi, 2 octombrie 2013, în 2 (două) exemplare. p. Preşedintele Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicole, Petre Călin Mocanu ANEXĂla acordul interprofesional model -CONTRACT privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata strugurilor de vin (C.P.C.L.P.) Prezentul C.P.C.L.P. este încheiat în baza pct. 1.2 din Acordul interprofesional pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin - recolta anului de comercializare 2013/2014. Între: Beneficiar: Societatea ........ ................ ........ ............, cu sediul în localitatea ........ ........ ............, judeţul ........ ............, str. ........ ........ .......... nr. ............, reprezentată prin ........ ................ ........ ............, (numele, prenumele şi funcţia) în calitate de furnizor, având contul ........ ........., deschis la ........ ................ ........., înregistrată în registrul comerţului sub nr. ........ ........, şi Furnizor: Societatea ........ ........ .............., cu sediul în localitatea ........ ............., judeţul ........ .........., str. ........ ........... nr. ........ ............, reprezentată prin ........ ................ ................ ........ ........, în calitate de (numele, prenumele şi funcţia) beneficiar, având contul........ ........., deschis la........ ................ ........., înregistrată în registrul comerţului sub nr. ........ ........, a intervenit următorul C.P.C.L.P., cu valoare de contract bilateral, privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata strugurilor pentru vinificaţie. 1. Strugurii proaspeţi utilizaţi în vinificaţie trebuie să fie bine copţi, până la uşor stafidiţi, specifici soiului, şi pot fi zdrobiţi sau presaţi. 2. Furnizorul se obligă să livreze de pe o suprafaţă plantată cu viţă-de-vie nobilă de ............ ha, din soiurile ........ ..........., în scopul realizării unei producţii nete de plată de ............ tone, care va fi predată în contul beneficiarului la centrul de vinificare/cramă indicat de acesta ........ ........ ......... . 3. La recoltare, strugurii de vinificaţie trebuie să aibă un conţinut în zahăr în funcţie de soi, destinaţia de producţie şi zona viticolă. 4. Beneficiarul se obligă să cumpere de la furnizor cantitatea de ........ ........ tone struguri de vinificaţie, la preţul de .............. lei/kg, livrată conform condiţiilor tehnice de calitate corespunzătoare soiului. 5. Cumpărătorul are drept de preempţiune pentru cantităţile de struguri de vin ce depăşesc cantitatea contractată, în aceleaşi condiţii. 6. Livrarea strugurilor de vin din soiuri nobile se va efectua pe baza carnetului de viticultor vizat de direcţia agricolă judeţeană sau a municipiului Bucureşti şi completat pentru fiecare transport. Recepţia cantitativă şi controlul calităţii strugurilor pentru vin Recepţia cantitativă şi controlul calităţii strugurilor pentru vin se fac la ........ ................ ........... de către ........ ................ ........ .........., prin metoda ........ ........ ........., în prezenţa ........ ................ ........ . Datele se vor consemna/înregistra în ........ ................ ................ ................ ............... . Livrarea strugurilor pentru vin Furnizorul va livra, iar beneficiarul va primi o cantitate de struguri pentru vin din soiuri nobile în următoarele condiţii: ........ ................ ................ ................ ........ ........... . Noi, semnatarii prezentului C.P.C.L.P., declarăm că avem cunoştinţă de stipulaţiile Acordului interprofesional pentru struguri pentru vin, vin şi produse pe bază de vin şi ne angajăm să le respectăm în spiritul şi litera legii. Încheiat astăzi, ........ ..........., în ...... exemplare, toate cu valoare de original. Beneficiar, ........ ........ ........... (numele, prenumele şi semnătura) Furnizor, ........ ................ ................ ........ .............. (numele, prenumele şi semnătura)


COMENTARII la Ordinul 1289/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1289 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1289/2013
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu