Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1276 din 14 decembrie 2005

privind aprobarea Metodologiei de organizare, pastrare si gestionare a Cadastrului apelor din Romania

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 1180 din 28 decembrie 2005


SmartCity3

 

    In temeiul art. 35 alin. (5) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 4 alin. (2) pct. 6 si al art. 5 alin. (8) din Hotararea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere necesitatea reactualizarii inventarierii, clasificarii, evidentei, tinerii la zi si sintezei datelor referitoare la reteaua hidrografica, resurselor de apa ce apartin domeniului public, a lucrarilor constituite pe ape sau care au legatura cu apele si la prelevarile si restitutiile de apa, precum si cerintele impuse de gospodarirea unitara, rationala si complexa a apelor,
    vazand Referatul Directiei siguranta barajelor si cadastrul apelor nr. 96.635/MT din 5 decembrie 2005,

    ministrul mediului si gospodaririi apelor emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de organizare, pastrare si gestionare a Cadastrului apelor din Romania, subsistem al Fondului national de date de gospodarire a apelor, prezentata in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

    Art. 2
    Se aproba prelungirea valabilitatii Atlasului Cadastrului apelor din Romania (Partea 1 text: "Date morfohidrografice asupra retelei hidrografice de suprafata" si Harti hidrografice - scara 1:100.000), editate de IGFCOT - Bucuresti, editia 1992, pana la aparitia hartilor suport de baza (digitalizate) si definitivarea studiilor de actualizare a datelor de baza din domeniul cadastrului apelor.
    Art. 3
    La data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se abroga Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 399/1997, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 111 bis din 4 iunie 1997.
    Art. 4
    Directia siguranta barajelor si cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor si Administratia Nationala "Apele Romane" vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                  Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
                               Sulfina Barbu

    ANEXA 1

                                METODOLOGIE
de organizare, pastrare si gestionare a Cadastrului apelor din Romania

    CAP. 1
    DISPOZITII GENERALE

    Art. 1
    In temeiul art. 35 alin. (5) din Legea apelor nr. 107/1996 modificata si completata prin Legea nr. 310/2004 si al art. 4 alin. (2) punctul 6 din Hotararea de Guvern nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, cu modificarile si completarile ulterioare, informatiile hidrometeorologice, hidrogeologice, si cele de gospodarirea apelor se obtin prin unitatile Administratiei Nationale "Apele Romane" de la alte unitati de specialitate autorizate si direct de la utilizatorii de apa. Toate acestea constituie Fondul National de date de gospodarire a apelor si respectiv cadastrul apelor ca subsistem al acestuia.
    (1) Modul de organizare, pastrare si gestionare a Cadastrului apelor ca subsistem al Fondului National de date de gospodarire a apelor, se stabileste unitar de catre Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si fac obiectul prezentei metodologii;
    (2) Intocmirea si tinerea la zi a acestui fond de date se asigura de Administratia Nationala "Apele Romane";
    (3) Unitatile specializate autorizate ca utilizatori de apa, care produc informatii ce pot constitui fondul national de date de gospodarire a apelor, sunt obligate sa le pastreze timp de 5 ani si sa le transmita periodic la Administratia Nationala "Apele Romane";
    (4) Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si Administratia Nationala "Apele Romane" organizeaza cadastrul de specialitate in domeniul apelor;
    (5) Fondul National de date de gospodarire a apelor include si evidenta apelor ce apartin domeniului public din Cadastrul apelor.
    Art. 2
    Cadastrul apelor din Romania face parte din Fondul National de date si este un subsistem de evidenta si inventariere sistematica a bunurilor imobile din domeniul apelor, sub aspectul caracteristicilor de amplasament (localizare), tehnic, economic si de mediu, cu respectarea normelor tehnice elaborate de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si a datelor de baza din cadastrul general, privind suprafata, categoria de folosinta si proprietarul bunului. De asemenea, prin cadastrul apelor se intelege si executarea de lucrari geodezice, topografice, fotogrametrice, cartografice si altele, pentru satisfacerea necesitatilor proprii, specifice domeniului apelor.
    Art. 3
    Cadastrul apelor este definit ca: actiunea organizata de inventariere si centralizare a datelor privind resursele de apa, folosirea si protectia apelor, necesare activitatii curente de reglementare a folosintelor de apa (alimentari cu apa, evacuari de ape uzate sau in exces, lucrari de amenajare sau de aparare impotriva inundatiilor, alte lucrari care sunt in legatura cu apele), dar si de valorificare a potentialului hidric al apelor (hidroenergetic, piscicol, agrement, de transport pe ape, mecanic si de transport al reziduurilor), in vederea gospodaririi complexe, eficiente si rationale a corpurilor de apa, a resurselor de apa de suprafata si subterane ale tarii. Aceasta activitate se desfasoara pe bazine hidrografice si se centralizeaza la nivel national.
    (1) In conformitate cu legislatia in vigoare se vor inventaria corpurile de apa de suprafata si subteran.
    (2) Corpurile de apa se delimiteaza pe baza tipologiei si a starii acestora;
    (3) Obiectivele si categoriile cadastrale prevazute in art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996 actualizata si modificata, se vor trata si din punct de vedere al incadrarii in categoria corpurilor de apa.
    Art. 4
    Modul de organizare, pastrare si gestionare a Fondului National de date de gospodarire a apelor, precum si evidenta apelor ce apartin domeniului public, incluse in Cadastrul apelor din Romania, cu exceptia apelor geotermale, se stabilesc de catre Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor - Administratia Nationala "Apele Romane" impreuna cu structurile sale teritoriale, care vor asigura permanent reactualizarea si tinerea la zi a Fondului National de date de gospodarire a apelor.
    Art. 5
    Informatiile ce pot constitui Fondul National de date de gospodarire a apelor vor fi furnizate de unitati de specialitate autorizate. Institutiile autonome care furnizeaza informatii privind caracteristicile cantitative si calitative ale resurselor de apa, integrate in reteaua nationala de observatii pentru gospodarirea apelor, precum si alti utilizatori de apa care produc asemenea informatii vor contribui la completarea si realizarea Fondul National de date de gospodarire a apelor. Aceste informatii se pastreaza timp de cinci ani si se transmit lunar la Administratia Nationala "Apele Romane". Folosirea informatiilor continute in cadastrul apelor in scopuri comerciale este permisa numai contra cost, in conditiile legii, in baza procedurii stabilite de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.

    CAP. 2
    Metodologia privind continutul si modul de desfasurare a activitatii de Baze de date de Cadastrul apelor din Romania

    Art. 6
    Activitatea de cadastrul al apelor din Romania implica intocmirea unei baze de date unitare avand la baza o aplicatie informatica de gestiune a datelor si informatiilor de gospodarire a apelor.
    Art. 7
    Colectarea si furnizarea informatiilor de gospodarire a apelor.
    (1) Informatiile cadastrale sunt furnizate de:
    a) reteaua nationala de supraveghere a resurselor de apa existente la nivel teritorial;
    b) unitatile care detin lucrari sau desfasoara activitati in legatura cu apele, autorizate sau neautorizate din punct de vedere al gospodaririi apelor, sunt obligate sa furnizeze informatiile solicitate de unitatea de gospodarire a apelor, conform tipului de formular de evidenta si periodicitatii de transmitere a acestuia;
    c) unitatile sau persoanele fizice care detin informatii referitoare la cadrul natural al cursurilor de apa, caracteristici cantitative si calitative ale resurselor de apa de suprafata si subterane, starea de calitate a apei, degradarile albiilor si malurilor, lucrarile de amenajare a bazinelor hidrografice si alte lucrari care au legatura cu apele, inclusiv sursele de poluare si lucrarile pentru protectia calitatii apelor, precum si actiunile si masurile ce pot influenta negativ starea albiilor minore (naturale sau amenajate) si scurgerea apelor, vor transmite aceste informatii la autoritatea bazinala de gospodarirea apelor;
    d) unitatea bazinala va analiza oportunitatea includerii informatiilor respective in evidenta cadastrala si poate solicita unitatilor respective date suplimentare.
    e) orice schimbare de natura tehnica sau al profilului activitatii unor unitati, care provoaca modificari ale continutului informatiilor din evidenta cadastrala vor fi aduse la cunostinta responsabilului cu cadastru de la autoritatea bazinala.
    (2) In conformitate cu legislatia in vigoare, dreptul de a furniza informatii cu caracter cadastral il are:
    a) agentul hidrotehnic;
    b) gospodarul de apa;
    c) administratia locala;
    d) orice detinator de informatie cadastrala.
    Art. 8
    Accesul publicului la informatia cadastrala
    (1) Informatiile cadastrale au caracter national, acestea circula liber in interiorul sistemului informational al apelor, fiind informatie unica sub aspectul identificarii teritoriale si bazinale precum si al caracteristicilor de baza a obiectului cadastral aflat in evidenta.
    (2) Informatia de gospodarire a apelor inclusa in Cadastrul apelor (bruta sau prelucrata) poate fi furnizata gratuit pentru:
    - apararea nationala
    - protectia civila
    - administratia centrala de stat (Guvern si prefecturi)
    (3) Informatiile cadastrale furnizate gratuit nu pot fi rediseminate sau comercializate de catre cei carora li s-au furnizat.
    (4) Accesul la informatia de gospodarire a apelor inclusa in Cadastrul apelor prelucrata se face contra cost pe baza de comanda din partea solicitantului la preturi actualizate. Sub incidenta prevederilor acestui articol se afla inclusiv atlasele cadastrale (text si harta).
    (5) Sintezele cadastrale au un caracter informativ intern la nivelul Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor si nu se difuzeaza persoanelor fizice sau juridice.
    Art. 9
    Organizarea cadastrului apelor
    (1). Autoritatea publica centrala din domeniul apelor stabileste metodologia de organizare si evidenta a activitatii de Cadastrul Apelor adaptand-o cerintelor organizatorice la nivel de tara, asigura legatura cu Cadastrul General si celelalte institutii centrale astfel incat prin normative sa creeze posibilitatea aplicarii Legii cadastrului si publicitatii imobiliare nr. 7/1996, in activitatea de gospodarire a apelor.
    (2) Autoritatea nationala urmareste din punct de vedere metodologic actualizarea informatiilor de gospodarirea apelor incluse in baza de date de Cadastrul apelor, avizeaza continutul sintezelor cadastrale, deci si datele existente la nivel bazinal.
    Face propuneri de modificare a metodologiilor, avand la baza cerintele activitatilor de gospodarirea apelor.
    Centralizeaza la nivel national informatiile de gospodarirea apelor incluse in Cadastrul apelor.
    (3) Autoritatile bazinale (anexa 1) urmaresc inventarierea si verificarea tuturor obiectivelor care folosesc apa sau au legatura cu apele repartizate in urmatoarele grupe de categorii cadastrale:
    a) lucrari, constructii si instalatii care asigura gospodarirea complexa a apelor inclusiv atenuarea apelor mari, prin modificarea regimului natural de curgere;
    b) lucrari de folosire a apelor cu constructiile si instalatiile aferente respectiv lucrari, constructii si instalatii pentru protectia calitatii apelor sau care influenteaza calitatea apelor;
    c) constructii de aparare impotriva actiunii distructive a apei;
    d) traversari de cursuri de apa cu lucrarile aferente;
    e) amenajari si instalatii de extragere a agregatelor minerale din albiile sau malurile cursurilor de apa, lacurilor de acumulare si ale tarmului marii;
    f) lucrari de prospectiuni, de explorare/exploatare prin foraje terestre sau maritime;
    g) lucrari si instalatii pentru urmarirea parametrilor hidrologici sau urmarirea automata a calitatii apei (monitorizare);
    h) cadru natural;
    i) alte constructii si lucrari hidrotehnice.
    (4) Autoritatea bazinala responsabila cu activitatea de Cadastrul apelor urmareste prin serviciile tehnice de specialitate obligativitatea tinerii la zi precum si reactualizarea informatiilor din banca de date specifica, existente la nivel bazinal, respectarea unei metodologii si structuri unice in realizarea acestei baze de date, a aplicarii in mod uniform a metodologiilor de specialitate.
    (5) Unitatea teritoriala de gospodarirea apelor intocmeste "dosare obiectiv", efectueaza controale la obiectivele existente si actualizeaza baza de date. Culegerea datelor primare se efectueaza periodic (anual sau de mai multe ori pe an) in functie de prioritati si de importanta obiectului.
    (6) Evidenta primara se realizeaza la nivel de formatie. Seful de formatie, sau agentii hidrotehnici desemnati de acesta, vor verifica si urmari toate cursurile de apa din administrare, respectiv toate obiectivele cadastrale care au legatura cu acestea, astfel incat sa cunoasca, in orice moment, toate modificarile survenite. Pe baza observatiilor se intocmesc procese-verbale de constatare care se inainteaza unitatii teritoriale de gospodarire a apelor.
    Art. 10
    Continutul Bazei de date de cadastrul apelor
    (1) Baza de date a cadastrului apelor este constituita din fisiere structurate pe categorii cadastrale si tipuri de informatii.
    (2) Structura fisierelor pe categorii cadastrale este unica si trebuie respectata de catre toti cei ce au competente in gestionarea bazei de date a Cadastrului apelor.
    (3) Metodologia de incarcare, gestionare automata a datelor este unica si obligatorie pentru toti utilizatorii bazei de date a Cadastrului apelor.
    Art. 11
    Activitatea de cadastrul apelor presupune cunoasterea permanenta a:
    a) - resurselor de apa (de suprafata si subterane) - cantitativ, calitativ;
    b) - gradului de intretinere si protectie a cursurilor de apa;
    c) - gradului de afectare a cursurilor de apa in urma unor fenomene naturale periculoase;
    d) - necesarului de apa pentru satisfacerea cerintelor si asigura interfata cu utilizatorii de apa (emite autorizatii pentru folosirea apelor, emite alocatii in cazuri de restrictii, incheie contracte cu utilizatorii de apa etc.);
    e) - patrimoniul directiilor de ape.
    (1) Informatia cadastrala se clasifica:
    a) informatie primara de baza (se refera la un obiect cadastral) - informatie care se pastreaza si se actualizeaza atat timp cat exista obiectul cadastral (activ sau in conservare);
    b) informatie prelucrata (sinteze specifice domeniului apelor) - (anexa 2).
    (2) Prin luarea in evidenta si introducerea in baza de date cadastrala, informatiei primare i se ataseaza un numar de identificare unic la nivel de tara (generat automat prin aplicatie), precum si un numar de ordine la nivel de judet si bazin hidrografic, categoria cadastrala si administratorul obiectivului cadastral.
    (3) Informatiile cadastrale primare sunt grupate in categorii cadastrale, conform grupei de aspecte aflate in evidenta - (anexa 3). Dosarul obiectiv pentru fiecare obiect cadastral luat in evidenta cuprinde si o schita a amplasarii fata de cursul de apa, schita care prezinta si vecinatatile obiectului cadastral.
    (4) Functie de dinamica parametrilor din categoria respectiva, fiecare informatie cadastrala are inregistrata urmatoarele tipuri de date:
    a) de identificare (detinator sau administrator, amplasare teritoriala, amplasare bazinala si identificarea obiectului in cadrul categoriei cadastrale);
    b) de caracterizare (caracteristici naturale, constructive, autorizatii);
    c) anuale - numai pentru acele categorii cadastrale care au anumiti parametrii cu variatie anuala.
    Art. 12
    Fluxul informational al datelor
    (1) Principalele actiuni ce se realizeaza in cadrul activitatii de cadastrul apelor sunt: controlul obiectivelor cadastrale, colectarea informatiilor si intocmirea dosarului obiectiv, sistematizarea si stocarea informatiilor in fisiere, precum si centralizarea si prelucrarea datelor.
    (2) Dosarul de obiectiv cuprinde totalitatea informatiilor de gospodarire a apelor pe obiectiv complex sau simplu de tipul:
    a) fise cu date tehnice intocmite in conformitate cu cerintele actualei aplicatii;
    b) schite de amplasament - cu localizarea in raport cu axul cadastral de referinta, hectometrarea pe baza hartilor noi la scara 1:100.000, urmand apoi completarea cu informatii obtinute prin control in teren;
    c) scheme de relationare intre obiectivele simple componente (pentru obiective complexe);
    d) datele privind interventiile facute pe obiectele cadastrale (reparatii curente si capitale etc.), din patrimoniul Directiilor de Ape;
    e) procesul-verbal de constatare la controalele periodice efectuate si orice alta modificare aparuta la obiectiv.
    (3) Modul de actiune in vederea realizarii evidentei cadastrale in functie de situatia intervenita in teren sunt urmatoarele:
    a) pentru un obiectiv nou care urmeaza a fi luat in evidenta se face identificarea acestuia (localizarea se face in raport cu axul cadastral de referinta, hectometrarea pe baza hartilor noi la scara 1:100.000, completarea cu informatii obtinute prin control in teren);
    b) pentru folosintele aflate in evidenta cadastrala, anual se executa cel putin un control asupra respectarii obligatiilor din actele de reglementare, precum si pentru a urmari evolutia necesarului si consumurilor de apa, a modificarilor in timp sau a dinamicii parametrilor variabili;
    c) daca se constata ca un obiectiv luat in evidenta s-a desfiintat (a fost dezafectat integral), se comunica acest lucru unitatii bazinale de gospodarire a apelor prin procesul-verbal de constatare, care se anexeaza la "Dosarul Obiectivului", urmand a se modifica si baza de date.
    (3) Constituirea si actualizarea bazei de date de cadastrul apelor urmeaza pe verticala urmatorul traseu:
    a) dosarele obiectelor cadastrale sunt intocmite si se pastreaza la nivel teritorial si tot aici se incarca informatia in baza de date (aici se fac si verificarile periodice);
    b) autoritatea bazinala verifica prin sondaj informatiile si/sau poate introduce obiective noi;
    c) autoritatea nationala are acces la informatii in mod direct prin sistemul de replicare a bazei de date;
    d) autoritatea publica centrala din domeniul apelor poate obtine informatiile centralizate la nivel de tara de la autoritatea nationala din baza de date de cadastrul apelor, sau prin intermediul rapoartelor si sintezelor generate de aplicatia de cadastrul apelor.
    Art. 13
    Verificarea corectitudinii informatiilor
    (1) Operatia de verificare se face pe baza informatiilor continute in documentatia tehnica primara (proiecte, carte tehnica, regulament de exploatare, procese-verbale de constatare etc.), urmand a fi verificate pe teren prin control la obiectiv si respectiv completarea procesului-verbal de constatare. Personalul de la Directiile de Ape bazinale si subunitatile teritoriale de gospodarire a apelor asigura verificarea si corectarea sistematica a informatiilor la fiecare treapta a fluxului informational existent;
    (2) Colectarea si stocarea informatiilor fixe si variabile este realizata de catre personalul cu atributii de cadastrul apelor, iar incarcarea bazei de date se face direct prin programul de gestiune a bazei de date, urmand ca prin sistemul de replicare a datelor sa intre in sistemul national de gestionare a acestora. Serviciile de specialitate au obligatia sa gestioneze aceste informatii (incarcare in baza de date, modificare, verificare in teren etc.);
    (3) Pentru acoperirea, prin controale anuale, a unei parti cat mai mari din totalitatea obiectivelor luate in evidenta, se va practica un sistem de control monitorizat, bazat pe prioritati.
    (4) Controalele si verificarile la obiective urmaresc:
    a) - modul in care sunt respectate prevederile din acordul/autorizatia de functionare, regulamentul de exploatare si daca este cazul sa stabileasca masurile necesare in vederea inlaturarii deficientelor constatate;
    b) - obtinerea si inscrierea in evidenta cadastrului apelor a celor mai recente informatii asupra obiectivului controlat.
    (5) Controlul la obiectiv va fi inregistrat ca efectuat, numai dupa ce s-a intocmit "Procesul-verbal de constatare", care se anexeaza in copie la "Dosarul de obiectiv", operandu-se daca e cazul si modificari in "Baza de date".

    CAP. 3
    Administrarea bazei de date de cadastrul apelor

    Art. 14
    Atributiile ce revin compartimentelor de cadastrul apelor din Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA), Administratia Nationala "Apele Romane" (ANAR), si Directiilor de Ape din structura Administratiei Nationale "Apele Romane", pentru realizarea activitatii de cadastru la nivelul tarii si unitatilor bazinale sunt urmatoarele:
    (1) M.M.G.A. - Directia Siguranta Barajelor si Cadastrul Apelor stabileste metodologic in mod unitar organizarea, gestionarea si evidenta apelor ce fac parte din Domeniului Public precum si a Fondului National de Date de Gospodarire a Apelor.
    (2) A.N.A.R. - Administratorul National al Cadastrului apelor:
    a) - controleaza, verifica si indruma activitatea de Cadastrul apelor la nivelul bazinal si pe tara;
    b) - coordoneaza proiectarea si implementarea de aplicatii software pentru centralizarea pe tara a datelor cadastrale;
    c) - asigura metodologic unicitatea modului de organizare, gestionare si conservare a Cadastrului apelor; elaboreaza metodologii, instructiuni privind exploatarea bancii de date a cadastrului apelor;
    d) - avizeaza sinteza cadastrala bazinala;
    e) - urmareste, analizeaza si propune perfectionarea Sistemului Informational al Cadastrului Apelor;
    f) - organizeaza cel putin odata pe an instruiri pe probleme de cadastru cu responsabilii de cadastru din teritoriu si cu informaticienii care colaboreaza la aceasta activitate;
    g) - propune, elaboreaza teme si urmaresc realizarea de materiale cartografice la diverse scari, atlase si alte lucrari necesare activitatii de cadastrul apelor;
    (3) Directiile bazinale ale ANAR - Conducerea Directiilor bazinale are obligatia sa asigure aplicarea acestei metodologii la nivel teritorial si bazinal, sa sprijine, sa controleze si sa asigure cu dotare tehnica activitatea de cadastrul apelor, corespunzator cerintelor informationale (anexa 4).

    ANEXA 1

    Autoritatile bazinale care raspund de activitatea de cadastrul apelor*)

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Directiile bazinale     | Cod       |      Bazinele sau spatiul         |
|crt.| ale A.N. "Apele Romane" | cadastral |      hidrografic administrat      |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  1.| SOMES - TISA            | I.        | b.h. Tisa superioara              |
|    |                         | II.       | b.h. Somes - Crasna               |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  2.| CRISURI                 | III.      | b.h. Crisuri                      |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  3.| MURES                   | IV.       | b.h. Mures                        |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  4.| BANAT                   | V.        | b.h. Bega - Timis - Caras         |
|    |                         | VI.       | b.h. Nera - Cerna                 |
|    |                         | XIV/a.    | spatiul Nera - Cerna              |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  5.| JIU                     | VII.      | b.h. Jiu                          |
|    |                         | XIV/b.    | spatiul Cerna - Jiu - Olt         |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  6.| OLT                     | VIII.     | b.h. Olt                          |
|    |                         | XIV/c.    | spatiul Olt - Vedea               |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  7.| ARGES - VEDEA           | IX.       | b.h. Vedea                        |
|    |                         | X.        | b.h. Arges                        |
|    |                         | XIV/d.    | spatiul Vedea - Arges             |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  8.| BUZAU - IALOMITA        | XI.       | b.h. Ialomita                     |
|    |                         | XII/a.    | s.b.h. Buzau                      |
|    |                         | XIV/e.    | spatiul Arges - Siret             |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
|  9.| SIRET                   | XII/b.    | b.h. Siret (exclusiv s.b.h.       |
|    |                         |           | Buzau + Barlad)                   |
|    |                         | XIV/f.    | spatiul Siret - Galati            |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 10.| PRUT                    | XII/c.    | s.b.h. Barlad                     |
|    |                         | XIII.     | b.h. Prut                         |
|    |                         | XIV/g.    | spatiul Galati - Prut             |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 11.| DOBROGEA LITORAL        | XIV/h.    | spatiu Dobrogea                   |
|    |                         | XV.       | b.h. Litoral                      |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
    *) Anexa se va modifica in functie de schimbarile din structura organizatorico-teritoriala.

    ANEXA 2

    LISTA SINTEZELOR SI ATLASELOR SPECIFICE DOMENIULUI APELOR

    1). "Atlasul retelei hidrografice codificate din Romania si evidenta apelor ce apartin domeniului public", elaborat in doua parti si anume:
    (1) partea 1-a, text: "Date morfohidrografice si de baza asupra retelei hidrografice codificate, al apelor subterane si evidenta apelor ce apartin domeniului public";
    (2) partea 2-a, harti: "Atlasul hidrografic al Romaniei", cu evidenta apelor ce apartin domeniului public;
    2). "Atlasul resurselor de apa de suprafata si subterane din Romania", elaborat in doua parti si anume:
    (1) partea 1-a, text: "Date privind activitatea hidrometrica, hidrologica si evaporimetrica pe cursuri de apa, lacuri naturale si de acumulare si date hidrologice privind resursele de apa de suprafata si subterane";
    (2) partea 2-a, harti: "Atlasul resurselor de apa de suprafata si subterane ale Romaniei";
    3). "Atlasul lucrarilor de gospodarirea apelor si al folosintelor consumatoare si neconsumatoare de apa", elaborat in doua parti si anume:
    (1) partea 1-a, text: "Date privind lucrarile de gospodarire a apelor si folosintele consumatoare si neconsumatoare de apa";
    (2) partea a 2-a, harti: "Harta lucrarilor de gospodarire a apelor si a folosintelor consumatoare si neconsumatoare de apa";
    4). "Atlasul lucrarilor de aparare impotriva inundatiilor si combatere a actiunii distructive a apelor", elaborat in doua parti si anume:
    (1) partea 1-a, text: "Date privind lucrarile de aparare impotriva inundatiilor si combatere a actiunilor distructive a apelor";
    (2) partea 2-a, harti: "Atlasul lucrarilor de aparare impotriva inundatiilor si combatere a actiunii distructive a apelor";
    5). "Atlasul calitatii apelor de suprafata, al lucrarilor de tratare si epurare a apelor si al surselor de poluare a apelor", elaborat in doua parti si anume:
    (1) partea 1-a, text: "Date privind calitatea apelor de suprafata, lucrarile de tratare si epurare a apelor si sursele de poluare a apelor";
    (2) partea 2-a, harti: "Atlasul calitatii apelor de suprafata, a lucrarilor de tratare si epurare a apelor si sursele de poluare a apelor din Romania;
    6). "Atlasul Corpurilor de apa"
    (1) partea 1-a, text: "Date privind corpurile de apa cu principalele caracteristici";
    (2) partea 2-a, harti: "Atlasul corpurilor de apa";
    7). "Sinteza cadastrala a Dunarii pe teritoriul Romaniei", sub forma de centralizatoare la nivel national, cu defalcare pe bazine hidrografice si judete.

    ANEXA 3

    GRUPELE SI CATEGORIILE DE OBIECTIVE SI FOLOSINTE CADASTRALE AFLATE IN EVIDENTELE ACTIVITATII CADASTRULUI APELOR DIN ROMANIA
             Conform art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996

    A. Lucrari, constructii si instalatii care asigura gospodarirea complexa a apelor inclusiv atenuarea apelor mari, prin modificarea regimului natural de curgere:
    - baraje (date tehnice);
    - lacuri de acumulare permanente sau nepermanente, iazuri piscicole (date tehnice);
    - derivatii de debite (captare, date tehnice, evacuare).
    B. Lucrari de folosire a apelor cu constructiile si instalatiile aferente respectiv lucrari, constructii si instalatii pentru protectia calitatii apelor sau care influenteaza calitatea apelor:
    - folosinte de apa pentru centre populate, platforme industriale, obiective social-economice si zootehnice (date tehnice relationate dupa caz cu prize, captari, statii de tratare, noduri de distributie, evacuari, statii de epurare, sectoare de foraje, foraje, statii de pompare etc.);
    - amenajari piscicole care nu sunt realizate prin lucrari de barare a unui curs de apa (date tehnice relationate dupa caz cu prize, captari, evacuari, statii de pompare etc.);
    - alimentari cu apa pentru irigatii (relationate dupa caz - prize, captari, statii de pompare, evacuari etc.);
    - folosinte hidromecanice (date tehnice relationate dupa caz cu prize, captari, evacuari, statii de pompare etc.);
    - centrale hidroelectrice (date tehnice relationate dupa caz cu captare, evacuare, statii de pompare etc.);
    - zone navigabile - porturi (date tehnice);
    - amenajari balneare, turistice si de agrement (date tehnice relationate dupa caz cu captari, evacuari, statii de pompare etc.);
    - poduri plutitoare, bacuri (date tehnice).
    C. Constructii de aparare impotriva actiunii distructive a apei:
    - indiguiri;
    - lucrari de regularizari de albii si lucrari pentru protectia albiilor si malurilor;
    - lucrari de desecare;
    - incinte inundabile (relationate dupa caz cu compartimente si deversori).
    D. Traversari de cursuri de apa cu lucrarile aferente:
    - poduri si podete;
    - traversari conducte, canale;
    - linii electrice si telefonice.
    E. Amenajari si instalatii de extragere a agregatelor minerale din albiile sau malurile cursurilor de apa, lacurilor de acumulare si ale tarmului marii:
    - zone exploatari de materiale si agregate utile din albii;
    - exploatari de materiale si agregate minerale utile din albii.
    F. Cadru natural:
    - cursuri de apa, albii minore si majore;
    - profile transversale/longitudinale;
    - lacuri naturale, balti, zone umede;
    - degradari de albii, maluri si faleze;
    - bornele axului cadastral de referinta al cursurilor de apa;
    - inundatii de terenuri si bunuri.
    G. Monitorizare:
    - statii meteorologice;
    - statii hidrologice;
    - statii automate si relee de transmitere a datelor;
    - debitmetre (relationate cu folosintele urmarite);
    - statii de calitate.
    H. Lucrari de prospectiuni, de explorare/exploatare prin foraje terestre sau maritime:
    - foraje hidrogeologice.
    I. Alte constructii si lucrari hidrotehnice:
    - constructii (sedii filiale, exploatari, sisteme, cantoane etc.).

    ANEXA 4

    SARCINILE ADMINISTRATORULUI BAZEI DE DATE DE CADASTRUL APELOR LA NIVEL BAZINAL

    a. - Coordoneaza activitatea de cadastrul apelor la nivel bazinal;
    b. - Colaboreaza cu administratorul bazei de date din cadrul CTI;
    c. - Urmareste realizarea controalelor la obiectivele cadastrale;
    d. - Verifica actualizarea informatiilor la nivelul dosarului obiectiv si a bazei de date in urma controalelor si a activitatii de emitere a documentelor de reglementare;
    e. - Urmareste inventarierea tuturor obiectivelor cadastrale din cadrul bazinului;
    f. - Asigura instruirea personalului cu sarcini in activitatea cadastrala;
    g. - Urmareste si asigura unicitatea informatiei cadastrale la nivel de bazin;
    h. - Asigura la cerere informatii existente in evidenta cadastrala;
    i. - Realizeaza sinteza cadastrala bazinala;
    j. - Asigura avizarea sintezei bazinale impreuna cu toti cei care si-au adus contributia la culegerea, incarcarea si validarea datelor;
    k. - Raspunde, controleaza, indruma si raporteaza asupra modului de desfasurare a acestei activitati pana la nivel de formatie;
    l. - Colaboreaza cu serviciile de informatica ale Directiilor bazinale, care au obligatia sa sprijine permanent pe linie informatica birourile de cadastru;
    m. - Informeaza in scris biroul de cadastru al ANAR asupra greutatilor intampinate sau face propuneri concrete pentru buna desfasurare sau imbunatatirea activitatii de cadastrul apelor de pe teritoriul filialelor unde acestia isi desfasoara activitatea.

    SARCINILE RESPONSABILILOR CU ACTIVITATEA CADASTRALA LA NIVEL TERITORIAL

    a. - Sa verifice pe teren obiectivele sau folosintele cadastrale pe care le au in evidenta;
    b. - Sa intocmeasca dosarele obiectivelor sau folosintelor controlate si luate in evidenta si sa le tina la zi;
    c. - Sa incarce baza de date la timp, sa valideze si sa raspunda de datele introduse;
    d. - Sa respecte structura datelor transmise;
    e. - Serviciile si birourile colaboratoare raspund de unicitatea informatiilor transmise;
    f. - Responsabilii cu activitatea de cadastru incepand cu serviciile si birourile de specialitate ale unitatii bazinale, pana la nivel de formatie, vor fi nominalizati si aprobati prin decizie de directorul Directiei de Ape. Lista persoanelor nominalizate va fi transmisa la Administratia Nationala Apele Romane.

                             


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1276/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1276 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1276/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu