ORDIN Nr.
1276 din 14 decembrie 2005
privind aprobarea Metodologiei de organizare, pastrare si gestionare a
Cadastrului apelor din Romania
ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1180 din 28 decembrie 2005
In temeiul art. 35 alin. (5) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificarile
si completarile ulterioare, al art. 4 alin. (2) pct. 6 si al art. 5 alin. (8)
din Hotararea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, cu modificarile si completarile
ulterioare,
avand in vedere necesitatea reactualizarii inventarierii, clasificarii,
evidentei, tinerii la zi si sintezei datelor referitoare la reteaua
hidrografica, resurselor de apa ce apartin domeniului public, a lucrarilor
constituite pe ape sau care au legatura cu apele si la prelevarile si
restitutiile de apa, precum si cerintele impuse de gospodarirea unitara,
rationala si complexa a apelor,
vazand Referatul Directiei siguranta barajelor si cadastrul apelor nr.
96.635/MT din 5 decembrie 2005,
ministrul mediului si gospodaririi apelor emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Metodologia de organizare, pastrare si gestionare a Cadastrului
apelor din Romania, subsistem al Fondului national de date de gospodarire a
apelor, prezentata in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
------------
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Art. 2
Se aproba prelungirea valabilitatii Atlasului Cadastrului apelor din
Romania (Partea 1 text: "Date morfohidrografice asupra retelei
hidrografice de suprafata" si Harti hidrografice - scara 1:100.000),
editate de IGFCOT - Bucuresti, editia 1992, pana la aparitia hartilor suport de
baza (digitalizate) si definitivarea studiilor de actualizare a datelor de baza
din domeniul cadastrului apelor.
Art. 3
La data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, se abroga Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei
mediului nr. 399/1997, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
111 bis din 4 iunie 1997.
Art. 4
Directia siguranta barajelor si cadastrul apelor din cadrul Ministerului
Mediului si Gospodaririi Apelor si Administratia Nationala "Apele
Romane" vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXA 1
METODOLOGIE
de organizare, pastrare si gestionare a Cadastrului apelor din Romania
CAP. 1
DISPOZITII GENERALE
Art. 1
In temeiul art. 35 alin. (5) din Legea apelor nr. 107/1996 modificata si
completata prin Legea nr. 310/2004 si al art. 4 alin. (2) punctul 6 din
Hotararea de Guvern nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, cu modificarile si completarile
ulterioare, informatiile hidrometeorologice, hidrogeologice, si cele de
gospodarirea apelor se obtin prin unitatile Administratiei Nationale
"Apele Romane" de la alte unitati de specialitate autorizate si
direct de la utilizatorii de apa. Toate acestea constituie Fondul National de
date de gospodarire a apelor si respectiv cadastrul apelor ca subsistem al
acestuia.
(1) Modul de organizare, pastrare si gestionare a Cadastrului apelor ca
subsistem al Fondului National de date de gospodarire a apelor, se stabileste
unitar de catre Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si fac obiectul
prezentei metodologii;
(2) Intocmirea si tinerea la zi a acestui fond de date se asigura de
Administratia Nationala "Apele Romane";
(3) Unitatile specializate autorizate ca utilizatori de apa, care produc
informatii ce pot constitui fondul national de date de gospodarire a apelor,
sunt obligate sa le pastreze timp de 5 ani si sa le transmita periodic la
Administratia Nationala "Apele Romane";
(4) Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si Administratia Nationala
"Apele Romane" organizeaza cadastrul de specialitate in domeniul
apelor;
(5) Fondul National de date de gospodarire a apelor include si evidenta
apelor ce apartin domeniului public din Cadastrul apelor.
Art. 2
Cadastrul apelor din Romania face parte din Fondul National de date si este
un subsistem de evidenta si inventariere sistematica a bunurilor imobile din
domeniul apelor, sub aspectul caracteristicilor de amplasament (localizare),
tehnic, economic si de mediu, cu respectarea normelor tehnice elaborate de
Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si a datelor de baza
din cadastrul general, privind suprafata, categoria de folosinta si
proprietarul bunului. De asemenea, prin cadastrul apelor se intelege si
executarea de lucrari geodezice, topografice, fotogrametrice, cartografice si
altele, pentru satisfacerea necesitatilor proprii, specifice domeniului apelor.
Art. 3
Cadastrul apelor este definit ca: actiunea organizata de inventariere si
centralizare a datelor privind resursele de apa, folosirea si protectia apelor,
necesare activitatii curente de reglementare a folosintelor de apa (alimentari
cu apa, evacuari de ape uzate sau in exces, lucrari de amenajare sau de aparare
impotriva inundatiilor, alte lucrari care sunt in legatura cu apele), dar si de
valorificare a potentialului hidric al apelor (hidroenergetic, piscicol,
agrement, de transport pe ape, mecanic si de transport al reziduurilor), in
vederea gospodaririi complexe, eficiente si rationale a corpurilor de apa, a
resurselor de apa de suprafata si subterane ale tarii. Aceasta activitate se
desfasoara pe bazine hidrografice si se centralizeaza la nivel national.
(1) In conformitate cu legislatia in vigoare se vor inventaria corpurile de
apa de suprafata si subteran.
(2) Corpurile de apa se delimiteaza pe baza tipologiei si a starii
acestora;
(3) Obiectivele si categoriile cadastrale prevazute in art. 48 din Legea
apelor nr. 107/1996 actualizata si modificata, se vor trata si din punct de
vedere al incadrarii in categoria corpurilor de apa.
Art. 4
Modul de organizare, pastrare si gestionare a Fondului National de date de
gospodarire a apelor, precum si evidenta apelor ce apartin domeniului public,
incluse in Cadastrul apelor din Romania, cu exceptia apelor geotermale, se
stabilesc de catre Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor - Administratia
Nationala "Apele Romane" impreuna cu structurile sale teritoriale,
care vor asigura permanent reactualizarea si tinerea la zi a Fondului National
de date de gospodarire a apelor.
Art. 5
Informatiile ce pot constitui Fondul National de date de gospodarire a
apelor vor fi furnizate de unitati de specialitate autorizate. Institutiile
autonome care furnizeaza informatii privind caracteristicile cantitative si
calitative ale resurselor de apa, integrate in reteaua nationala de observatii
pentru gospodarirea apelor, precum si alti utilizatori de apa care produc
asemenea informatii vor contribui la completarea si realizarea Fondul National
de date de gospodarire a apelor. Aceste informatii se pastreaza timp de cinci
ani si se transmit lunar la Administratia Nationala "Apele Romane".
Folosirea informatiilor continute in cadastrul apelor in scopuri comerciale
este permisa numai contra cost, in conditiile legii, in baza procedurii
stabilite de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.
CAP. 2
Metodologia privind continutul si modul de desfasurare a activitatii de
Baze de date de Cadastrul apelor din Romania
Art. 6
Activitatea de cadastrul al apelor din Romania implica intocmirea unei baze
de date unitare avand la baza o aplicatie informatica de gestiune a datelor si
informatiilor de gospodarire a apelor.
Art. 7
Colectarea si furnizarea informatiilor de gospodarire a apelor.
(1) Informatiile cadastrale sunt furnizate de:
a) reteaua nationala de supraveghere a resurselor de apa existente la nivel
teritorial;
b) unitatile care detin lucrari sau desfasoara activitati in legatura cu
apele, autorizate sau neautorizate din punct de vedere al gospodaririi apelor,
sunt obligate sa furnizeze informatiile solicitate de unitatea de gospodarire a
apelor, conform tipului de formular de evidenta si periodicitatii de
transmitere a acestuia;
c) unitatile sau persoanele fizice care detin informatii referitoare la
cadrul natural al cursurilor de apa, caracteristici cantitative si calitative
ale resurselor de apa de suprafata si subterane, starea de calitate a apei,
degradarile albiilor si malurilor, lucrarile de amenajare a bazinelor
hidrografice si alte lucrari care au legatura cu apele, inclusiv sursele de
poluare si lucrarile pentru protectia calitatii apelor, precum si actiunile si
masurile ce pot influenta negativ starea albiilor minore (naturale sau
amenajate) si scurgerea apelor, vor transmite aceste informatii la autoritatea
bazinala de gospodarirea apelor;
d) unitatea bazinala va analiza oportunitatea includerii informatiilor
respective in evidenta cadastrala si poate solicita unitatilor respective date
suplimentare.
e) orice schimbare de natura tehnica sau al profilului activitatii unor
unitati, care provoaca modificari ale continutului informatiilor din evidenta
cadastrala vor fi aduse la cunostinta responsabilului cu cadastru de la
autoritatea bazinala.
(2) In conformitate cu legislatia in vigoare, dreptul de a furniza
informatii cu caracter cadastral il are:
a) agentul hidrotehnic;
b) gospodarul de apa;
c) administratia locala;
d) orice detinator de informatie cadastrala.
Art. 8
Accesul publicului la informatia cadastrala
(1) Informatiile cadastrale au caracter national, acestea circula liber in
interiorul sistemului informational al apelor, fiind informatie unica sub
aspectul identificarii teritoriale si bazinale precum si al caracteristicilor
de baza a obiectului cadastral aflat in evidenta.
(2) Informatia de gospodarire a apelor inclusa in Cadastrul apelor (bruta
sau prelucrata) poate fi furnizata gratuit pentru:
- apararea nationala
- protectia civila
- administratia centrala de stat (Guvern si prefecturi)
(3) Informatiile cadastrale furnizate gratuit nu pot fi rediseminate sau
comercializate de catre cei carora li s-au furnizat.
(4) Accesul la informatia de gospodarire a apelor inclusa in Cadastrul
apelor prelucrata se face contra cost pe baza de comanda din partea solicitantului
la preturi actualizate. Sub incidenta prevederilor acestui articol se afla
inclusiv atlasele cadastrale (text si harta).
(5) Sintezele cadastrale au un caracter informativ intern la nivelul
Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor si nu se difuzeaza persoanelor
fizice sau juridice.
Art. 9
Organizarea cadastrului apelor
(1). Autoritatea publica centrala din domeniul apelor stabileste
metodologia de organizare si evidenta a activitatii de Cadastrul Apelor
adaptand-o cerintelor organizatorice la nivel de tara, asigura legatura cu
Cadastrul General si celelalte institutii centrale astfel incat prin normative
sa creeze posibilitatea aplicarii Legii cadastrului si publicitatii imobiliare
nr. 7/1996, in activitatea de gospodarire a apelor.
(2) Autoritatea nationala urmareste din punct de vedere metodologic
actualizarea informatiilor de gospodarirea apelor incluse in baza de date de
Cadastrul apelor, avizeaza continutul sintezelor cadastrale, deci si datele
existente la nivel bazinal.
Face propuneri de modificare a metodologiilor, avand la baza cerintele
activitatilor de gospodarirea apelor.
Centralizeaza la nivel national informatiile de gospodarirea apelor incluse
in Cadastrul apelor.
(3) Autoritatile bazinale (anexa 1) urmaresc inventarierea si verificarea
tuturor obiectivelor care folosesc apa sau au legatura cu apele repartizate in
urmatoarele grupe de categorii cadastrale:
a) lucrari, constructii si instalatii care asigura gospodarirea complexa a
apelor inclusiv atenuarea apelor mari, prin modificarea regimului natural de
curgere;
b) lucrari de folosire a apelor cu constructiile si instalatiile aferente
respectiv lucrari, constructii si instalatii pentru protectia calitatii apelor
sau care influenteaza calitatea apelor;
c) constructii de aparare impotriva actiunii distructive a apei;
d) traversari de cursuri de apa cu lucrarile aferente;
e) amenajari si instalatii de extragere a agregatelor minerale din albiile
sau malurile cursurilor de apa, lacurilor de acumulare si ale tarmului marii;
f) lucrari de prospectiuni, de explorare/exploatare prin foraje terestre
sau maritime;
g) lucrari si instalatii pentru urmarirea parametrilor hidrologici sau
urmarirea automata a calitatii apei (monitorizare);
h) cadru natural;
i) alte constructii si lucrari hidrotehnice.
(4) Autoritatea bazinala responsabila cu activitatea de Cadastrul apelor
urmareste prin serviciile tehnice de specialitate obligativitatea tinerii la zi
precum si reactualizarea informatiilor din banca de date specifica, existente
la nivel bazinal, respectarea unei metodologii si structuri unice in realizarea
acestei baze de date, a aplicarii in mod uniform a metodologiilor de
specialitate.
(5) Unitatea teritoriala de gospodarirea apelor intocmeste "dosare
obiectiv", efectueaza controale la obiectivele existente si actualizeaza
baza de date. Culegerea datelor primare se efectueaza periodic (anual sau de
mai multe ori pe an) in functie de prioritati si de importanta obiectului.
(6) Evidenta primara se realizeaza la nivel de formatie. Seful de formatie,
sau agentii hidrotehnici desemnati de acesta, vor verifica si urmari toate
cursurile de apa din administrare, respectiv toate obiectivele cadastrale care
au legatura cu acestea, astfel incat sa cunoasca, in orice moment, toate
modificarile survenite. Pe baza observatiilor se intocmesc procese-verbale de
constatare care se inainteaza unitatii teritoriale de gospodarire a apelor.
Art. 10
Continutul Bazei de date de cadastrul apelor
(1) Baza de date a cadastrului apelor este constituita din fisiere
structurate pe categorii cadastrale si tipuri de informatii.
(2) Structura fisierelor pe categorii cadastrale este unica si trebuie
respectata de catre toti cei ce au competente in gestionarea bazei de date a
Cadastrului apelor.
(3) Metodologia de incarcare, gestionare automata a datelor este unica si
obligatorie pentru toti utilizatorii bazei de date a Cadastrului apelor.
Art. 11
Activitatea de cadastrul apelor presupune cunoasterea permanenta a:
a) - resurselor de apa (de suprafata si subterane) - cantitativ, calitativ;
b) - gradului de intretinere si protectie a cursurilor de apa;
c) - gradului de afectare a cursurilor de apa in urma unor fenomene
naturale periculoase;
d) - necesarului de apa pentru satisfacerea cerintelor si asigura interfata
cu utilizatorii de apa (emite autorizatii pentru folosirea apelor, emite
alocatii in cazuri de restrictii, incheie contracte cu utilizatorii de apa etc.);
e) - patrimoniul directiilor de ape.
(1) Informatia cadastrala se clasifica:
a) informatie primara de baza (se refera la un obiect cadastral) -
informatie care se pastreaza si se actualizeaza atat timp cat exista obiectul
cadastral (activ sau in conservare);
b) informatie prelucrata (sinteze specifice domeniului apelor) - (anexa 2).
(2) Prin luarea in evidenta si introducerea in baza de date cadastrala,
informatiei primare i se ataseaza un numar de identificare unic la nivel de
tara (generat automat prin aplicatie), precum si un numar de ordine la nivel de
judet si bazin hidrografic, categoria cadastrala si administratorul
obiectivului cadastral.
(3) Informatiile cadastrale primare sunt grupate in categorii cadastrale,
conform grupei de aspecte aflate in evidenta - (anexa 3). Dosarul obiectiv
pentru fiecare obiect cadastral luat in evidenta cuprinde si o schita a
amplasarii fata de cursul de apa, schita care prezinta si vecinatatile
obiectului cadastral.
(4) Functie de dinamica parametrilor din categoria respectiva, fiecare
informatie cadastrala are inregistrata urmatoarele tipuri de date:
a) de identificare (detinator sau administrator, amplasare teritoriala,
amplasare bazinala si identificarea obiectului in cadrul categoriei
cadastrale);
b) de caracterizare (caracteristici naturale, constructive, autorizatii);
c) anuale - numai pentru acele categorii cadastrale care au anumiti
parametrii cu variatie anuala.
Art. 12
Fluxul informational al datelor
(1) Principalele actiuni ce se realizeaza in cadrul activitatii de
cadastrul apelor sunt: controlul obiectivelor cadastrale, colectarea
informatiilor si intocmirea dosarului obiectiv, sistematizarea si stocarea
informatiilor in fisiere, precum si centralizarea si prelucrarea datelor.
(2) Dosarul de obiectiv cuprinde totalitatea informatiilor de gospodarire a
apelor pe obiectiv complex sau simplu de tipul:
a) fise cu date tehnice intocmite in conformitate cu cerintele actualei
aplicatii;
b) schite de amplasament - cu localizarea in raport cu axul cadastral de
referinta, hectometrarea pe baza hartilor noi la scara 1:100.000, urmand apoi
completarea cu informatii obtinute prin control in teren;
c) scheme de relationare intre obiectivele simple componente (pentru
obiective complexe);
d) datele privind interventiile facute pe obiectele cadastrale (reparatii
curente si capitale etc.), din patrimoniul Directiilor de Ape;
e) procesul-verbal de constatare la controalele periodice efectuate si
orice alta modificare aparuta la obiectiv.
(3) Modul de actiune in vederea realizarii evidentei cadastrale in functie
de situatia intervenita in teren sunt urmatoarele:
a) pentru un obiectiv nou care urmeaza a fi luat in evidenta se face
identificarea acestuia (localizarea se face in raport cu axul cadastral de
referinta, hectometrarea pe baza hartilor noi la scara 1:100.000, completarea
cu informatii obtinute prin control in teren);
b) pentru folosintele aflate in evidenta cadastrala, anual se executa cel
putin un control asupra respectarii obligatiilor din actele de reglementare,
precum si pentru a urmari evolutia necesarului si consumurilor de apa, a
modificarilor in timp sau a dinamicii parametrilor variabili;
c) daca se constata ca un obiectiv luat in evidenta s-a desfiintat (a fost
dezafectat integral), se comunica acest lucru unitatii bazinale de gospodarire
a apelor prin procesul-verbal de constatare, care se anexeaza la "Dosarul
Obiectivului", urmand a se modifica si baza de date.
(3) Constituirea si actualizarea bazei de date de cadastrul apelor urmeaza
pe verticala urmatorul traseu:
a) dosarele obiectelor cadastrale sunt intocmite si se pastreaza la nivel
teritorial si tot aici se incarca informatia in baza de date (aici se fac si verificarile
periodice);
b) autoritatea bazinala verifica prin sondaj informatiile si/sau poate
introduce obiective noi;
c) autoritatea nationala are acces la informatii in mod direct prin
sistemul de replicare a bazei de date;
d) autoritatea publica centrala din domeniul apelor poate obtine
informatiile centralizate la nivel de tara de la autoritatea nationala din baza
de date de cadastrul apelor, sau prin intermediul rapoartelor si sintezelor
generate de aplicatia de cadastrul apelor.
Art. 13
Verificarea corectitudinii informatiilor
(1) Operatia de verificare se face pe baza informatiilor continute in
documentatia tehnica primara (proiecte, carte tehnica, regulament de
exploatare, procese-verbale de constatare etc.), urmand a fi verificate pe
teren prin control la obiectiv si respectiv completarea procesului-verbal de
constatare. Personalul de la Directiile de Ape bazinale si subunitatile
teritoriale de gospodarire a apelor asigura verificarea si corectarea
sistematica a informatiilor la fiecare treapta a fluxului informational
existent;
(2) Colectarea si stocarea informatiilor fixe si variabile este realizata
de catre personalul cu atributii de cadastrul apelor, iar incarcarea bazei de
date se face direct prin programul de gestiune a bazei de date, urmand ca prin
sistemul de replicare a datelor sa intre in sistemul national de gestionare a
acestora. Serviciile de specialitate au obligatia sa gestioneze aceste
informatii (incarcare in baza de date, modificare, verificare in teren etc.);
(3) Pentru acoperirea, prin controale anuale, a unei parti cat mai mari din
totalitatea obiectivelor luate in evidenta, se va practica un sistem de control
monitorizat, bazat pe prioritati.
(4) Controalele si verificarile la obiective urmaresc:
a) - modul in care sunt respectate prevederile din acordul/autorizatia de
functionare, regulamentul de exploatare si daca este cazul sa stabileasca
masurile necesare in vederea inlaturarii deficientelor constatate;
b) - obtinerea si inscrierea in evidenta cadastrului apelor a celor mai
recente informatii asupra obiectivului controlat.
(5) Controlul la obiectiv va fi inregistrat ca efectuat, numai dupa ce s-a
intocmit "Procesul-verbal de constatare", care se anexeaza in copie
la "Dosarul de obiectiv", operandu-se daca e cazul si modificari in
"Baza de date".
CAP. 3
Administrarea bazei de date de cadastrul apelor
Art. 14
Atributiile ce revin compartimentelor de cadastrul apelor din Ministerul
Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA), Administratia Nationala "Apele
Romane" (ANAR), si Directiilor de Ape din structura Administratiei
Nationale "Apele Romane", pentru realizarea activitatii de cadastru
la nivelul tarii si unitatilor bazinale sunt urmatoarele:
(1) M.M.G.A. - Directia Siguranta Barajelor si Cadastrul Apelor stabileste
metodologic in mod unitar organizarea, gestionarea si evidenta apelor ce fac
parte din Domeniului Public precum si a Fondului National de Date de
Gospodarire a Apelor.
(2) A.N.A.R. - Administratorul National al Cadastrului apelor:
a) - controleaza, verifica si indruma activitatea de Cadastrul apelor la
nivelul bazinal si pe tara;
b) - coordoneaza proiectarea si implementarea de aplicatii software pentru
centralizarea pe tara a datelor cadastrale;
c) - asigura metodologic unicitatea modului de organizare, gestionare si
conservare a Cadastrului apelor; elaboreaza metodologii, instructiuni privind
exploatarea bancii de date a cadastrului apelor;
d) - avizeaza sinteza cadastrala bazinala;
e) - urmareste, analizeaza si propune perfectionarea Sistemului
Informational al Cadastrului Apelor;
f) - organizeaza cel putin odata pe an instruiri pe probleme de cadastru cu
responsabilii de cadastru din teritoriu si cu informaticienii care colaboreaza
la aceasta activitate;
g) - propune, elaboreaza teme si urmaresc realizarea de materiale
cartografice la diverse scari, atlase si alte lucrari necesare activitatii de
cadastrul apelor;
(3) Directiile bazinale ale ANAR - Conducerea Directiilor bazinale are
obligatia sa asigure aplicarea acestei metodologii la nivel teritorial si
bazinal, sa sprijine, sa controleze si sa asigure cu dotare tehnica activitatea
de cadastrul apelor, corespunzator cerintelor informationale (anexa 4).
ANEXA 1
Autoritatile bazinale care raspund de activitatea de cadastrul apelor*)
______________________________________________________________________________
|Nr. | Directiile bazinale | Cod | Bazinele sau spatiul
|
|crt.| ale A.N. "Apele Romane" | cadastral | hidrografic
administrat |
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 1.| SOMES - TISA | I. | b.h. Tisa superioara
|
| | | II. | b.h. Somes - Crasna
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 2.| CRISURI | III. | b.h. Crisuri
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 3.| MURES | IV. | b.h. Mures
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 4.| BANAT | V. | b.h. Bega - Timis - Caras
|
| | | VI. | b.h. Nera - Cerna
|
| | | XIV/a. | spatiul Nera - Cerna
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 5.| JIU | VII. | b.h. Jiu
|
| | | XIV/b. | spatiul Cerna - Jiu - Olt
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 6.| OLT | VIII. | b.h. Olt
|
| | | XIV/c. | spatiul Olt - Vedea
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 7.| ARGES - VEDEA | IX. | b.h. Vedea
|
| | | X. | b.h. Arges
|
| | | XIV/d. | spatiul Vedea - Arges
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 8.| BUZAU - IALOMITA | XI. | b.h. Ialomita
|
| | | XII/a. | s.b.h. Buzau
|
| | | XIV/e. | spatiul Arges - Siret
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 9.| SIRET | XII/b. | b.h. Siret (exclusiv s.b.h.
|
| | | | Buzau + Barlad)
|
| | | XIV/f. | spatiul Siret - Galati
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 10.| PRUT | XII/c. | s.b.h. Barlad |
| | | XIII. | b.h. Prut
|
| | | XIV/g. | spatiul Galati - Prut
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
| 11.| DOBROGEA LITORAL | XIV/h. | spatiu Dobrogea
|
| | | XV. | b.h. Litoral
|
|____|_________________________|___________|___________________________________|
*) Anexa se va modifica in functie de schimbarile din structura
organizatorico-teritoriala.
ANEXA 2
LISTA SINTEZELOR SI ATLASELOR SPECIFICE DOMENIULUI APELOR
1). "Atlasul retelei hidrografice codificate din Romania si evidenta
apelor ce apartin domeniului public", elaborat in doua parti si anume:
(1) partea 1-a, text: "Date morfohidrografice si de baza asupra
retelei hidrografice codificate, al apelor subterane si evidenta apelor ce
apartin domeniului public";
(2) partea 2-a, harti: "Atlasul hidrografic al Romaniei", cu
evidenta apelor ce apartin domeniului public;
2). "Atlasul resurselor de apa de suprafata si subterane din
Romania", elaborat in doua parti si anume:
(1) partea 1-a, text: "Date privind activitatea hidrometrica,
hidrologica si evaporimetrica pe cursuri de apa, lacuri naturale si de
acumulare si date hidrologice privind resursele de apa de suprafata si
subterane";
(2) partea 2-a, harti: "Atlasul resurselor de apa de suprafata si
subterane ale Romaniei";
3). "Atlasul lucrarilor de gospodarirea apelor si al folosintelor
consumatoare si neconsumatoare de apa", elaborat in doua parti si anume:
(1) partea 1-a, text: "Date privind lucrarile de gospodarire a apelor
si folosintele consumatoare si neconsumatoare de apa";
(2) partea a 2-a, harti: "Harta lucrarilor de gospodarire a apelor si
a folosintelor consumatoare si neconsumatoare de apa";
4). "Atlasul lucrarilor de aparare impotriva inundatiilor si combatere
a actiunii distructive a apelor", elaborat in doua parti si anume:
(1) partea 1-a, text: "Date privind lucrarile de aparare impotriva
inundatiilor si combatere a actiunilor distructive a apelor";
(2) partea 2-a, harti: "Atlasul lucrarilor de aparare impotriva
inundatiilor si combatere a actiunii distructive a apelor";
5). "Atlasul calitatii apelor de suprafata, al lucrarilor de tratare
si epurare a apelor si al surselor de poluare a apelor", elaborat in doua
parti si anume:
(1) partea 1-a, text: "Date privind calitatea apelor de suprafata,
lucrarile de tratare si epurare a apelor si sursele de poluare a apelor";
(2) partea 2-a, harti: "Atlasul calitatii apelor de suprafata, a
lucrarilor de tratare si epurare a apelor si sursele de poluare a apelor din
Romania;
6). "Atlasul Corpurilor de apa"
(1) partea 1-a, text: "Date privind corpurile de apa cu principalele
caracteristici";
(2) partea 2-a, harti: "Atlasul corpurilor de apa";
7). "Sinteza cadastrala a Dunarii pe teritoriul Romaniei", sub
forma de centralizatoare la nivel national, cu defalcare pe bazine hidrografice
si judete.
ANEXA 3
GRUPELE SI CATEGORIILE DE OBIECTIVE SI FOLOSINTE CADASTRALE AFLATE IN
EVIDENTELE ACTIVITATII CADASTRULUI APELOR DIN ROMANIA
Conform art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996
A. Lucrari, constructii si instalatii care asigura gospodarirea complexa a
apelor inclusiv atenuarea apelor mari, prin modificarea regimului natural de
curgere:
- baraje (date tehnice);
- lacuri de acumulare permanente sau nepermanente, iazuri piscicole (date
tehnice);
- derivatii de debite (captare, date tehnice, evacuare).
B. Lucrari de folosire a apelor cu constructiile si instalatiile aferente
respectiv lucrari, constructii si instalatii pentru protectia calitatii apelor
sau care influenteaza calitatea apelor:
- folosinte de apa pentru centre populate, platforme industriale, obiective
social-economice si zootehnice (date tehnice relationate dupa caz cu prize,
captari, statii de tratare, noduri de distributie, evacuari, statii de epurare,
sectoare de foraje, foraje, statii de pompare etc.);
- amenajari piscicole care nu sunt realizate prin lucrari de barare a unui
curs de apa (date tehnice relationate dupa caz cu prize, captari, evacuari,
statii de pompare etc.);
- alimentari cu apa pentru irigatii (relationate dupa caz - prize, captari,
statii de pompare, evacuari etc.);
- folosinte hidromecanice (date tehnice relationate dupa caz cu prize,
captari, evacuari, statii de pompare etc.);
- centrale hidroelectrice (date tehnice relationate dupa caz cu captare,
evacuare, statii de pompare etc.);
- zone navigabile - porturi (date tehnice);
- amenajari balneare, turistice si de agrement (date tehnice relationate
dupa caz cu captari, evacuari, statii de pompare etc.);
- poduri plutitoare, bacuri (date tehnice).
C. Constructii de aparare impotriva actiunii distructive a apei:
- indiguiri;
- lucrari de regularizari de albii si lucrari pentru protectia albiilor si
malurilor;
- lucrari de desecare;
- incinte inundabile (relationate dupa caz cu compartimente si deversori).
D. Traversari de cursuri de apa cu lucrarile aferente:
- poduri si podete;
- traversari conducte, canale;
- linii electrice si telefonice.
E. Amenajari si instalatii de extragere a agregatelor minerale din albiile
sau malurile cursurilor de apa, lacurilor de acumulare si ale tarmului marii:
- zone exploatari de materiale si agregate utile din albii;
- exploatari de materiale si agregate minerale utile din albii.
F. Cadru natural:
- cursuri de apa, albii minore si majore;
- profile transversale/longitudinale;
- lacuri naturale, balti, zone umede;
- degradari de albii, maluri si faleze;
- bornele axului cadastral de referinta al cursurilor de apa;
- inundatii de terenuri si bunuri.
G. Monitorizare:
- statii meteorologice;
- statii hidrologice;
- statii automate si relee de transmitere a datelor;
- debitmetre (relationate cu folosintele urmarite);
- statii de calitate.
H. Lucrari de prospectiuni, de explorare/exploatare prin foraje terestre
sau maritime:
- foraje hidrogeologice.
I. Alte constructii si lucrari hidrotehnice:
- constructii (sedii filiale, exploatari, sisteme, cantoane etc.).
ANEXA 4
SARCINILE ADMINISTRATORULUI BAZEI DE DATE DE CADASTRUL APELOR LA NIVEL
BAZINAL
a. - Coordoneaza activitatea de cadastrul apelor la nivel bazinal;
b. - Colaboreaza cu administratorul bazei de date din cadrul CTI;
c. - Urmareste realizarea controalelor la obiectivele cadastrale;
d. - Verifica actualizarea informatiilor la nivelul dosarului obiectiv si a
bazei de date in urma controalelor si a activitatii de emitere a documentelor
de reglementare;
e. - Urmareste inventarierea tuturor obiectivelor cadastrale din cadrul
bazinului;
f. - Asigura instruirea personalului cu sarcini in activitatea cadastrala;
g. - Urmareste si asigura unicitatea informatiei cadastrale la nivel de
bazin;
h. - Asigura la cerere informatii existente in evidenta cadastrala;
i. - Realizeaza sinteza cadastrala bazinala;
j. - Asigura avizarea sintezei bazinale impreuna cu toti cei care si-au
adus contributia la culegerea, incarcarea si validarea datelor;
k. - Raspunde, controleaza, indruma si raporteaza asupra modului de
desfasurare a acestei activitati pana la nivel de formatie;
l. - Colaboreaza cu serviciile de informatica ale Directiilor bazinale,
care au obligatia sa sprijine permanent pe linie informatica birourile de
cadastru;
m. - Informeaza in scris biroul de cadastru al ANAR asupra greutatilor
intampinate sau face propuneri concrete pentru buna desfasurare sau
imbunatatirea activitatii de cadastrul apelor de pe teritoriul filialelor unde
acestia isi desfasoara activitatea.
SARCINILE RESPONSABILILOR CU ACTIVITATEA CADASTRALA LA NIVEL TERITORIAL
a. - Sa verifice pe teren obiectivele sau folosintele cadastrale pe care le
au in evidenta;
b. - Sa intocmeasca dosarele obiectivelor sau folosintelor controlate si
luate in evidenta si sa le tina la zi;
c. - Sa incarce baza de date la timp, sa valideze si sa raspunda de datele
introduse;
d. - Sa respecte structura datelor transmise;
e. - Serviciile si birourile colaboratoare raspund de unicitatea
informatiilor transmise;
f. - Responsabilii cu activitatea de cadastru incepand cu serviciile si
birourile de specialitate ale unitatii bazinale, pana la nivel de formatie, vor
fi nominalizati si aprobati prin decizie de directorul Directiei de Ape. Lista
persoanelor nominalizate va fi transmisa la Administratia Nationala Apele
Romane.