Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 26.778/1.212 din 12.07.2019 privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.302(72) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 13 aprilie 2018 şi, respectiv, prin Rezoluţia MSC.440(99) a Comitetului de siguranţă maritimă din 24 mai 2018,ţinând seama de prevederile art. 16(2)(f)(iii) şi ale art. 16(2)(g)(ii) din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978, la care România a aderat prin Legea nr. 6/1993, precum şi ale art. VIII(b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 pct. 20, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: Articolul 1Se publică amendamentele la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), cod pe care România l-a acceptat prin Legea nr. 72/2003, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.302(72) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 13 aprilie 2018, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se publică amendamentele la Codul IBC, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.440(99) a Comitetului de siguranţă maritimă din 24 mai 2018, prevăzută în anexa nr. 2. Articolul 3Autoritatea Navală Română duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin. Articolul 4 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 1 ianuarie 2020. p. Ministrul transporturilor, Ion Iordăchescu, secretar de stat ANEXA Nr. 1REZOLUŢIA MEPC.302(72) (adoptată la 13 aprilie 2018) Amendamente la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) (Model de Certificat internaţional de conformitate pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase) Comitetul pentru protecţia mediului marin, amintind articolul 38(a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de către nave, amintind, de asemenea, Rezoluţia MEPC.19(22) prin care a adoptat Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) şi Rezoluţia MEPC.16(22) prin care Codul IBC a devenit obligatoriu în conformitate cu anexa II din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL), notând articolul 16 din MARPOL şi regula 1.4 din anexa II la MARPOL referitoare la procedura de amendare a Codului IBC, luând în considerare, în cadrul celei de-a şaptezeci şi doua sesiuni a sa, amendamentele propuse la Codul IBC referitoare la modelul Certificatului internaţional de conformitate pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, 1 adoptă, în conformitate cu articolul 16(2)(d) din MARPOL, amendamentele la Codul IBC, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie; 2 stabileşte, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) din MARPOL, că amendamentele la Codul IBC se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizaţiei obiecţiunile lor la aceste amendamente; 3 invită părţile să ia notă că, în conformitate cu articolul 16(2)(g)(ii) din MARPOL, amendamentele la Codul IBC vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4 solicită secretarului general, în conformitate cu articolul 16(2)(e) din MARPOL, să transmită tuturor părţilor la MARPOL copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor la Codul IBC conţinut în anexă; şi 5 solicită în plus secretarului general să transmită membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la MARPOL copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale. ANEXĂ la Rezoluţia MEPC.302(72) AMENDAMENTE la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) (Model de Certificat internaţional de conformitate pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase) APENDICE Model de Certificat internaţional de conformitate pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase 1 Paragraful 6 existent se înlocuieşte cu următorul: 6 Broşura cu informaţii despre încărcare şi stabilitate cerută de paragraful 2.2.5 din Cod a fost furnizată navei într-o formă aprobată. 2 Se adaugă un nou paragraf 7 după cum urmează: 7 Nava trebuie să fie încărcată: .1* numai în conformitate cu condiţiile de încărcare care au fost verificate că satisfac cerinţele privind stabilitatea în stare intactă şi de avarie, utilizând calculatorul de stabilitate aprobat, instalat în conformitate cu paragraful 2.2.6 din Cod; .2* în cazul în care este acordată o derogare permisă în temeiul paragrafului 2.2.7 din Cod şi nu este instalat calculatorul de stabilitate aprobat, cerut de paragraful 2.2.6 din Cod, încărcarea trebuie să fie făcută în conformitate cu una sau mai multe dintre următoarele metode aprobate:
|
(i)* |
în conformitate cu condiţiile de încărcare prevăzute în broşura cu informaţii despre încărcare şi stabilitate aprobată, menţionată la paragraful 6 de mai sus; sau |
|
(ii)* |
în conformitate cu condiţiile de încărcare verificate de la distanţă utilizând un mijloc aprobat............; sau |
|
(iii)* |
în conformitate cu o condiţie de încărcare care se află într-o gamă aprobată de condiţii, definite în broşura cu informaţii despre încărcare şi stabilitate aprobată, menţionată la paragraful 6 de mai sus; sau |
|
(iv)* |
în conformitate cu o condiţie de încărcare verificată, utilizând datele KG/GM critice aprobate, definite în broşura cu informaţii despre încărcare şi stabilitate aprobată, menţionată la paragraful 6 de mai sus; şi |
.3* în conformitate cu limitările de încărcare anexate la acest Certificat. În cazul în care este necesară încărcarea navei altfel decât în conformitate cu instrucţiunile mai sus menţionate, atunci calculele necesare pentru a se justifica condiţiile de încărcare propuse trebuie comunicate Administraţiei care a emis certificatul, care poate autoriza în scris adoptarea condiţiilor de încărcare propuse.** * Se elimină, după caz. ** În loc să fie încorporat în certificat acest text poate fi anexat la certificat, dacă este semnat şi ştampilat corespunzător. ANEXA Nr. 2REZOLUŢIA MSC.440(99) (adoptată la 24 mai 2018) Amendamente la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) Comitetul de siguranţă maritimă, amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului, amintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.4(48), prin care a adoptat Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase („Codul IBC"), care a devenit obligatoriu conform capitolului VII din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare („Convenţia"), amintind în plus articolul VIII(b) şi regula VII/8.1 din Convenţie privind procedura pentru amendarea Codului IBC, luând in considerare, la cea de-a nouăzeci şi noua sesiune a sa, amendamentele la Codul IBC propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie, 1 adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul IBC, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2 stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele trebuie să fie considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat secretarului general obiecţiile lor la amendamente; 3 invită guvernele contractante să ia notă că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4 solicită secretarului general, în sensul articolului VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinut în anexă; 5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. ANEXĂ la Rezoluţia MSC.440(99) Amendamente la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) În apendice, paragraful 6 existent din modelul Certificatului internaţional de conformitate pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase se înlocuieşte cu următorul: 6 Broşura cu informaţii despre încărcare şi stabilitate cerută de paragraful 2.2.5 din Cod a fost furnizată navei într-o formă aprobată. 7 Nava trebuie să fie încărcată: .1* numai în conformitate cu condiţiile de încărcare care au fost verificate că satisfac cerinţele privind stabilitatea în stare intactă şi de avarie, utilizând calculatorul de stabilitate aprobat, instalat în conformitate cu paragraful 2.2.6 din Cod; .2* în cazul în care este acordată o derogare permisă în temeiul paragrafului 2.2.7 din Cod şi nu este instalat calculatorul de stabilitate aprobat, cerut de paragraful 2.2.6 din Cod, încărcarea trebuie să fie făcută în conformitate cu una sau mai multe dintre următoarele metode aprobate:
|
(i)* |
în conformitate cu condiţiile de încărcare prevăzute în broşura cu informaţii despre încărcare şi stabilitate aprobată, menţionată la paragraful 6 de mai sus; sau |
|
(ii)* |
în conformitate cu condiţiile de încărcare verificate de la distanţă utilizând un mijloc aprobat ............; sau |
|
(iii)* |
în conformitate cu o condiţie de încărcare care se află într-o gamă aprobată de condiţii, definite în broşura cu informaţii despre încărcare şi stabilitate aprobată, menţionată la paragraful 6 de mai sus; sau |
|
(iv)* |
în conformitate cu o condiţie de încărcare verificată, utilizând datele KG/GM critice aprobate, definite în broşura cu informaţii despre încărcare şi stabilitate aprobată, menţionată la paragraful 6 de mai sus; şi |
.3* în conformitate cu limitările de încărcare anexate la acest Certificat. În cazul în care este necesară încărcarea navei altfel decât în conformitate cu instrucţiunile mai sus menţionate, atunci calculele necesare pentru a se justifica condiţiile de încărcare propuse trebuie comunicate Administraţiei care a emis certificatul, care poate autoriza în scris adoptarea condiţiilor de încărcare propuse.** * Se elimină, după caz. ** În loc să fie încorporat în certificat acest text poate fi anexat la certificat, dacă este semnat şi ştampilat corespunzător.