Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1226/236 din 21 noiembrie 2005

pentru aprobarea Metodologiei de analiza, evaluare si restructurare a unitatilor sanitare cu paturi in vederea prevenirii inregistrarii de noi datorii si decontarii obligatiilor restante la data de 31 mai 2005

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII - Nr. 1.226


SmartCity3

              CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE - Nr. 236
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1041 din 23 noiembrie 2005

    In temeiul prevederilor Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii,
    avand in vedere Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 154/2005 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2005,
    vazand Referatul de aprobare nr. E.N./4.201/3.928 din 21 noiembrie 2005 al secretarului general al Ministerului Sanatatii si al directorului general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,

    ministrul sanatatii si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de analiza, evaluare si restructurare a unitatilor sanitare cu paturi in vederea prevenirii inregistrarii de noi datorii si decontarii obligatiilor restante la data de 31 mai 2005, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile de specialitate ale Ministerului Sanatatii si ale Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, casele de asigurari de sanatate, precum si unitatile sanitare cu paturi vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Metodologia prevazuta la art. 1 se aplica si unitatilor sanitare cu paturi aflate in subordinea altor ministere.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                           Ministrul sanatatii,
                        Gheorghe Eugen Nicolaescu

                       Presedintele Casei Nationale
                         de Asigurari de Sanatate,
                             Cristian Vladescu

    ANEXA 1

                                METODOLOGIE
de analiza, evaluare si restructurare a unitatilor sanitare cu paturi in vederea prevenirii inregistrarii de noi datorii si decontarii obligatiilor restante la data de 31 mai 2005

    Art. 1
    In sensul prezentei metodologii, obligatiile restante de plata ale unitatilor sanitare cu paturi sunt sumele datorate furnizorilor de bunuri si servicii inregistrate in contabilitatea spitalelor pana la data de 31 mai 2005 pe baza documentatiei justificative, aprobata si avizata de persoanele in drept.
    Art. 2
    (1) Sunt recunoscute ca obligatii restante de plata acele bunuri si servicii achizitionate de unitatile sanitare cu paturi prin aplicarea procedurilor legale privind achizitiile publice.
    (2) In acest sens conducatorii unitatilor sanitare cu paturi au obligatia de a certifica printr-o declaratie pe proprie raspundere respectarea procedurilor legale, conform modelului din anexa nr. 1 la metodologie.
    Art. 3
    (1) Sumele datorate furnizorilor pentru anul 2004 si ramase nedecontate se suporta de unitatile sanitare cu paturi din sumele aferente serviciilor medicale realizate si nedecontate de casele de asigurari de sanatate.
    (2) Sumele datorate furnizorilor pentru perioada 1 ianuarie - 31 mai 2005 si ramase nedecontate se suporta de unitatile sanitare cu paturi din sumele aferente serviciilor medicale realizate si nedecontate de casele de asigurari de sanatate.
    Art. 4
    (1) Platile obligatiilor restante catre furnizorii de bunuri si servicii se efectueaza de unitatile sanitare cu paturi, dupa analiza, evaluarea si restructurarea acestora.
    (2) Restructurarea unitatilor sanitare cu paturi se realizeaza prin ordin al ministrului sanatatii si, respectiv, al ministrilor care au in subordine unitati sanitare cu paturi, pe baza datelor cuprinse in rapoartele comisiilor mixte de analiza si evaluare.
    Art. 5
    (1) Pentru punerea in aplicare a prevederilor art. 4 ministrul sanatatii si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, in calitate de ordonatori principali de credite, stabilesc componenta comisiilor mixte de analiza si evaluare.
    (2) Comisiile mixte de analiza si evaluare isi desfasoara activitatea in institutia din care este nominalizat presedintele comisiei.
    Art. 6
    Comisiile mixte de analiza si evaluare constituite conform prevederilor art. 5 au urmatoarele atributii:
    a) analiza si evaluarea serviciilor medicale realizate si nedecontate, precum si stabilirea cuantumului in limita caruia se pot plati arieratele prevazute la art. 3;
    b) analiza si evaluarea unitatilor sanitare cu paturi, care au inregistrat arierate potrivit lit. a), in scopul prevenirii inregistrarii de noi datorii. Analiza si evaluarea se efectueaza pe baza indicatorilor financiari si de performanta ai managementului spitalelor.
    Art. 7
    Referitor la art. 6 lit. a) comisiile mixte de analiza si evaluare au urmatoarele atributii:
    a) analizeaza evolutia arieratelor inregistrate la sfarsitul anilor 2002, 2003 si 2004 de unitatile sanitare cu paturi;
    b) analizeaza serviciile medicale realizate si nedecontate de la fiecare unitate sanitara din judet, respectiv din municipiul Bucuresti, care a inregistrat arierate conform datelor furnizate de casele de asigurari de sanatate;
    c) analizeaza fundamentarea cererilor spitalelor, transmise la casele de asigurari de sanatate;
    d) analizeaza situatia facturilor, in ordine cronologica, ramase neachitate catre furnizorii de bunuri si servicii, situatie care se anexeaza la cererea mentionata la lit. c), care va fi intocmita de spitale conform machetei prevazute in anexa nr. 2 la metodologie;
    e) stabilesc sumele ce pot fi achitate, potrivit legii;
    f) intocmesc situatia centralizata pe judet si, respectiv, pe municipiul Bucuresti a sumelor ce urmeaza sa fie decontate conform machetei din anexa nr. 3 la metodologie, pe care o transmit Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    Art. 8
    (1) Referitor la art. 6 lit. b) comisiile mixte de analiza si evaluare au ca atributii analiza si evaluarea indicatorilor medico-economici ai managementului spitalului, cel putin a urmatorilor:
    a) numarul de pacienti externati;
    b) durata medie de spitalizare;
    c) rata de utilizare a paturilor;
    d) proportia urgentelor din totalul pacientilor internati;
    e) indicele de complexitate al cazurilor;
    f) procentul pacientilor cu interventii chirurgicale din totalul pacientilor externati din sectiile chirurgicale;
    g) numarul pacientilor reinternati (fara programare) in intervalul de 30 de zile de la externare;
    h) procentul pacientilor internati si transferati catre alte spitale;
    i) raportul dintre numarul spitalizarilor de o zi si numarul spitalizarilor de lunga durata;
    j) costul total pe zi de spitalizare, pe bolnav internat, pe pat;
    k) costul medicamentelor pe zi, pe bolnav internat, pe pat;
    l) numarul de bolnavi internati/medic;
    m) numar de bolnavi internati/asistenta medicala;
    n) numar de bolnavi internati/infirmiera;
    o) procentul personalului medical din spital din totalul personalului angajat al spitalului;
    p) procentul personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical;
    q) procentul personalului medical cu studii medii din totalul personalului medical;
    r) numarul personalului cu studii superioare economice;
    s) procentul pacientilor care vin cu bilet de trimitere de la medicul de familie;
    s) rata infectiilor nosocomiale;
    t) rata mortalitatii in spitale;
    t) decese in primele 24 de ore de la internare;
    u) concordanta dintre diagnosticul la internare si cel de la externare;
    v) modul de utilizare a fondurilor pe anul 2005 fata de bugetul aprobat;
    x) planul de achizitii.
    (2) Datele se analizeaza pe tipuri de sectii si pe total spital, avandu-se in vedere valorile medii nationale pe anii 2004 si 2005 ai acestor indicatori si valorile cuprinse in contractul de administrare al spitalului.
    (3) Informatiile solicitate, precum si cele din anexele nr. 1 si 2 la metodologie se vor pune la dispozitie comisiilor mixte de analiza si evaluare, in termen de 24 de ore de la data solicitarii;
    Art. 9
    (1) Comisiile mixte de analiza si evaluare intocmesc rapoarte pe judet, respectiv pe municipiul Bucuresti, cu referire la analiza indicatorilor aferenti fiecarei unitati sanitare cu paturi evaluate, precum si a sumelor propuse a fi decontate pentru arieratele verificate.
    (2) Rapoartele mentionate se transmit Comisiei centrale de analiza si evaluare.
    Art. 10
    (1) Comisia centrala de analiza si evaluare isi desfasoara activitatea la Ministerul Sanatatii.
    (2) Componenta nominala a membrilor Comisiei centrale de analiza si evaluare este stabilita prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    (3) Presedintele Comisiei centrale de analiza si evaluare este un secretar de stat din Ministerul Sanatatii.
    Art. 11
    Comisia centrala de analiza si evaluare are urmatoarele atributii:
    a) analizeaza rapoartele comisiilor mixte de analiza si evaluare;
    b) prezinta ministrului sanatatii rezultatele analizei, in vederea luarii masurilor de restructurare.
    Art. 12
    Casa Nationala de Asigurari de Sanatate centralizeaza situatiile primite, mentionate la art. 7, de la comisiile mixte (conform machetei din anexa nr. 3 la metodologie) si supune aprobarii ordonatorului principal de credite cuantumul sumelor in limita carora casele de asigurari de sanatate vor face platile.
    Art. 13
    Dupa aprobarea sumelor prevazute la art. 12, casele de asigurari de sanatate vireaza in contul spitalelor sumele pentru plata obligatiilor restante.
    Art. 14
    Spitalele au obligatia sa justifice utilizarea sumelor primite si in acest scop prezinta casei de asigurari de sanatate, in termen de 48 de ore de la data efectuarii platii, ordinele de plata catre furnizori, cu viza trezoreriei.
    Art. 15
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta metodologie.

    ANEXA 1
    la metodologie

                                    DECLARATIE

    Subsemnatul/Subsemnata ......................., avand functia de (director general, contabil-sef) ........................... la ......................., declar pe propria raspundere, cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, ca bunurile si serviciile cuprinse in situatia facturilor ramase nedecontate catre furnizorii de bunuri si servicii (anexa nr. 2 la metodologie) au fost achizitionate cu respectarea prevederilor legale privind achizitiile publice, cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 si, respectiv, in Ordonanta Guvernului nr. 20/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 468/2003, cu modificarile ulterioare, incheindu-se cu furnizorii contracte legale de furnizare de bunuri si servicii.

               Data                               Semnatura
           ............                       .................

    ANEXA 2
    la metodologie

    SPITALUL .................

                                SITUATIA
    facturilor ramase nedecontate catre furnizorii de bunuri si servicii

                                                                  - lei (RON) -
________________________________________________________________________________
Nr.  Denumirea       Numarul    Natura      Procedura  Obligatiile nedecontate
crt. furnizorilor,   si data    bunurilor   de
     cu indicarea    facturii   sau         achizitie
     facturilor    ____________ serviciilor utilizata __________________________
     in ordine     Numarul Data                          31        1       Total
     cronologica                                      decembrie ianuarie -
                                                        2004     31 mai
                                                                  2005
________________________________________________________________________________
  1.
________________________________________________________________________________
  2.
________________________________________________________________________________
  3.
________________________________________________________________________________
    Total general:
________________________________________________________________________________

    Raspundem de realitatea si exactitatea datelor.

            Director,                          Contabil-sef,
        .................                  .....................

    ANEXA 3
    la metodologie

                        SITUATIA CENTRALIZATA
a sumelor ce urmeaza sa fie decontate, pentru obligatiile restante, catre furnizorii de bunuri si servicii

    Semnificatia coloanei O din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    O - Obligatiile de plata ale unitatilor sanitare cu paturi nedecontate si care pot fi decontate in limita serviciilor medicale prestate

                                                                   - lei (RON) -
________________________________________________________________________________
Nr.  Denumirea Valoarea    Valoarea   Valoarea    Obligatiile   Valoarea     O
crt. unitatii  serviciilor decontata  serviciilor de plata      serviciilor
     sanitare  medicale    conform    medicale    la finele     medicale
     cu paturi realizate   Hotararii  ramase      anului 2004   realizate
               peste       Guvernului nedecontate si            in anul
               valoarea de nr.        din anul    nedecontate   2005 si
               contract in 1.006/2005 2004        in limita     nedecontate
               anul 2004                          indicatorilor
                                                  realizati in
                                                  anul 2004
________________________________________________________________________________
 1       2          3           4      5 = 3 - 4        6           7        8
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

      Presedintele Comisiei mixte      Comisia mixta de analiza si evaluare:*)
       de analiza si evaluare,*)       ......................................
      ............................     ......................................
                                       ......................................

    NOTA:
    Sumele cuprinse in coloanele 6 si 8 nu pot depasi sumele evidentiate in coloana 5 si, respectiv, in coloana 7.
------------
    *) Se vor trece numele, prenumele si semnatura presedintelui si membrilor Comisiei mixte de analiza si evaluare.

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1226/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1226 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1226/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu