ORDIN Nr. 1190
din 13 iulie 2006
pentru aprobarea Deciziei
Comisiei fiscale centrale nr. 2/2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 646 din 26 iulie 2006
In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 6 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale
art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Decizia Comisiei fiscale centrale
nr. 2/2006, prevăzută în anexa ce face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României,Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
DECIZIA
Comisiei fiscale centrale nr. 2 din 3-4 aprilie 2006
1. Exigibilitatea taxei pe
valoarea adăugată aferentă accizei în cadrul importurilor de bunuri accizabile:
„De la data intrării în vigoare a Codului fiscal, în
cazul importurilor de bunuri care sunt plasate în regim de antrepozit fiscal
prevăzut la art. 163 lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată aferentă accizei, care potrivit art.
139 alin. (1) din Codul fiscal este cuprinsă în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată,
intervine la data la care acciza este exigibilă."
2. Art. 22 şi 23 din Legea
nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, art. 145 şi 147 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal:
„Persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de
taxă pe valoarea adăugată care au realizat după 1 iunie 2002 obiective de
investiţie, care la sfârşitul anului următor celui de punere în funcţiune se
constată că sunt destinate exclusiv realizării de operaţiuni cu drept de
deducere, au dreptul să deducă integral taxa pe valoarea adăugată aferentă
realizării respectivelor obiective de investiţii. Persoanele impozabile
înregistrate ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată care nu au dedus taxa pe
valoarea adăugată pe parcursul procesului investiţional, iar la sfârşitul
anului următor celui de punere în funcţiune constată că investiţia este
utilizată pentru operaţiuni atât cu drept de deducere, cât şi fără drept de
deducere, au dreptul să deducă taxa pe valoarea adăugată aferentă realizării
respectivelor investiţii pe baza pro rata definitivă determinată la sfârşitul
anului calendaristic următor celui de punere în funcţiune."
3. a. In aplicarea
art. 1 din Legea nr. 71/1994 privind acordarea unor facilităţi suplimentare
faţă de Legea nr. 35/1991, republicată, pentru atragerea de investitori străini
în industrie, coroborat cu prevederile art. 7 din Decretul nr. 167/1958,
republicat, privitor la prescripţia extinctivă:
„In cazul facilităţilor fiscale acordate sub condiţie
suspensivă sau cu un termen suspensiv, prescripţia începe să curgă de la data
când s-a împlinit condiţia sau a expirat termenul."
b. In aplicarea art. 1 din Legea nr. 71/1994 privind
acordarea unor facilităţi suplimentare faţă de
Legea nr. 35/1991, republicată, pentru atragerea de investitori străini în
industrie:
„In vederea stabilirii dreptului societăţii de a
beneficia de facilităţi, gradul de integrare se determină la sfârşitul
perioadei pentru produsele prevăzute în contractul de societate, cu
modificările ulterioare, luându-se în calcul producţia anuală a modelelor în
cauză, înregistrată în anul de referinţă.
Nivelul «gradului de integrare» prevăzut la art. 1 din
Legea nr. 71/1994 se determină conform formulei de calcul prevăzute în
contractul de societate la care se face trimitere în cuprinsul articolului de
lege anterior, precizat pe baza documentelor justificative înregistrate în
evidenţa contabilă a societăţii."
4. Impunerea sumelor reprezentând contravaloarea
serviciului prestat în sistem IATA:
„Sumele cedate de persoana juridică română din valoarea
biletelor ei de transport, sume ce apar evidenţiate prin operaţiunea de
stornare în facturile emise de persoana juridică română, reprezintă valoarea
serviciului prestat de agenţiile externe de comercializare a biletelor de
transport internaţional, agreate de organizaţia internaţională IATA, iar
veniturile din vânzarea acestor bilete sunt venituri impozabile pentru persoana
juridică română, fiind avute în vedere la stabilirea
impozitului pe profit al persoanei juridice rezidente în România.
Potrivit prevederilor convenţiilor de evitare a dublei
impuneri şi ale Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, veniturile realizate de persoanele nerezidente din
prestări de servicii de natura vânzării de bilete de transport internaţional
sunt impozitate în România numai în condiţiile în care activitatea respectivă
se desfăşoară prin intermediul unor sedii permanente ale agenţiilor de
comercializare a biletelor de transport internaţional aflate pe teritoriul
României.
Sumele cedate de persoana juridică română din valoarea
biletelor ei de transport şi încasate de agenţia de vânzare a biletelor din
străinătate nu reprezintă comision, ci contravaloarea serviciului prestat în
totalitate pe teritoriul altei ţări în legătură cu vânzarea de bilete de
călătorie în trafic internaţional."
5. Art. 10 din Ordonanţa
Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care
domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în
Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării", republicată:
„Agenţii economici care au efectuat investiţii în zona
Munţilor Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei «Delta Dunării» vor beneficia de facilităţile
fiscale prevăzute la art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996, republicată,
numai după confirmarea dată de consiliul judeţean sau de consiliul local, după
caz."