ORDIN Nr. 1187
din 2 noiembrie 2006
pentru aplicarea
prevederilor art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.525/2006 privind
suplimentarea bugetului Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in
bugetul de stat pe anul 2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 915 din 10 noiembrie 2006
Având în vedere prevederile art. 2 din Hotărârea
Guvernului nr. 1.525/2006 privind suplimentarea bugetului Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, din Fondul de rezervă bugetară
la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (8) din
Hotărârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Mediului şi Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de
implementare politici sectoriale şi de piaţă din cadrul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale nr. 99.054 din 2 noiembrie 2006
şi Referatul de aprobare al Direcţiei de prevenire şi gestionare a situaţiilor
de urgenţă din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor nr. 5.684
din 2 noiembrie 2006,
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale
şi ministrul mediului şi gospodăririi apelor emit
următorul ordin:
Art. 1. - Se acordă despăgubiri producătorilor agricoli
ale căror culturi şi/sau păşuni şi/sau ogoare au fost afectate de inundaţii
dirijate în incintele îndiguite Făcăeni - Vlădeni şi Călăraşi -Râul.
Art. 2. - Sumele maxime ce se
acordă ca despăgubire pe unitatea de suprafaţă pentru culturile agricole,
păşuni şi ogoare afectate, pentru care se acordă despăgubiri, sunt:
a) grâu, orz, rapiţă, floarea-soarelui, soia,
lucerna 450 lei/ha;
b)
legume
1.000 lei/ha;
c)
păşune
70 lei/ha;
d) ogoare 150
lei/ha.
Art. 3. - Se constituie comisii la nivelul judeţelor Călăraşi şi Ialomiţa pentru verificarea
suprafeţelor de grâu, orz, rapiţă, floarea-soarelui, soia, legume, lucerna,
păşune şi ogoare, afectate de inundaţii dirijate din luna aprilie 2006, având
următoarea componenţă:
- prefectul judeţului - preşedintele comisiei;
- directorul executiv al direcţiei pentru agricultură
şi dezvoltare rurală - vicepreşedinte;
- directorul Sistemului de Gospodărire a Apelor -
membru;
- preşedinţii comitetelor
locale pentru situaţii de urgenţă.
Art. 4. - In termen de 5 zile de la data publicării
prezentului ordin, comisiile judeţene inventariază suprafeţele inundate
dirijat, în prezenţa producătorilor agricoli, întocmesc situaţia
centralizatoare a suprafeţelor inundate dirijat conform modelului prezentat în
anexa nr. 1, pe care o transmit Direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare
rurală.
Art. 5. - (1) Beneficiază de prevederile prezentului
ordin producătorii agricoli, persoane fizice şi/sau juridice, care deţin sau
exploatează terenuri agricole în calitate de proprietar, arendaş, concesionar,
asociat în participatiune, societăţile agricole constituite în baza Legii nr.
36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură,
societăţile comerciale cu profil agricol constituite în baza Legii nr. 31/1990
privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale căror
culturi şi/sau păşuni şi/sau ogoare au fost afectate de inundaţii dirijate în
incintele îndiguite Făcăeni-Vlădeni şi Călăraşi -Râul.
(2) In vederea acordării de despăgubiri, beneficiarii
prevăzuţi la alin. (1) depun la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare
rurală ale judeţelor Ialomiţa şi Călăraşi cereri, al căror model este prezentat în anexa nr. 2.
(3) Cererile se depun în termen de 5 zile de la data
întocmirii situaţiei centralizatoare a suprafeţelor inundate dirijat şi se
înregistrează de reprezentanţii direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare
rurală, numiţi prin decizie, în Registrul special de evidenţă a beneficiarilor
de despăgubiri, însoţite de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate,
pentru persoanele fizice, sau copie de pe certificatul de înmatriculare şi
certificatul de înregistrare, pentru persoanele
juridice;
b) copie de pe actul de proprietate şi/sau de
concesionare şi/sau arendare şi/sau alte acte doveditoare a dreptului de
folosinţă şi/sau proprietăţii asupra suprafeţei de teren pentru care se acordă
despăgubiri, după caz;
c) copie de pe actele doveditoare a cheltuielilor de
înfiinţare a culturilor sau declaraţie pe propria răspundere, după caz;
d) schiţa de amplasare a culturilor calamitate;
e) copie de pe hotărârea consiliului local privind
stabilirea taxei de păşunat pentru anul 2006, după caz.
Art. 6. - Reprezentanţii direcţiilor pentru agricultură
şi dezvoltare rurală confruntă datele înscrise în cerere cu cele din situaţia
centralizatoare a suprafeţelor inundate dirijat, cu cele din centralizatorul
suprafeţelor inundate dirijat, întocmit la data producerii fenomenului, semnat
de primar, verifică documentaţia prevăzută la art. 5 alin. (3), aprobă sumele
cuvenite şi întocmesc situaţia centralizatoare a sumelor necesare acordării de
despăgubiri, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.
Art. 7. - (1) Situaţia centralizatoare a sumelor
necesare acordării de despăgubiri, vizată de către prefectul judeţului, este
transmisă în termen de 5 zile de la data înregistării cererii Direcţiei buget
finanţe din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
(2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, în baza situaţiei centralizatoare a sumelor necesare acordării de
despăgubiri, al cărei model este prezentat în anexa nr. 4, solicită
Ministerului Finanţelor Publice deschiderea creditelor bugetare.
Art. 8. - (1) După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul alocat Ministerului Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se alimentează conturile direcţiilor pentru
agricultură şi dezvoltare rurală ale judeţelor Ialomiţa şi Călăraşi.
(2) Plata despăgubirilor acordate producătorilor
agricoli se face de direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală ale
judeţelor Ialomiţa şi Călăraşi.
Art. 9. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale,
Nicolae Flaviu Lazin,
secretar de stat
Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXA Nr. 1
Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă
Judeţul .............................
Nr. .........................../2006
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a suprafeţelor inundate dirijat Incinta...............
Producătorul agricol
|
C.N.P./C.U.I.
|
Cultura
|
Suprafaţa afectată - ha -
|
Lei/ha
|
Total sumă cuvenită
- lei -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total incintă:
|
|
|
X
|
|
X
|
Comisia judeţeană (numele, funcţia, instituţia
reprezentată si stampila)
1................
2................
3................
4................
ANEXA Nr. 2
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a
Judeţului ..................
Nr. de înregistrare ......................... din
...............................
Se aprobă.
Suma de ... lei
Reprezentantul
Direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală
CERERE
Domnul/Doamna ..., domiciliat/domiciliată în
localitatea .................................,
str...................................... nr. ..., judeţul
................................, B.I/C.I. seria .........
nr....................., eliberat/eliberată la data de ............................ de ..........................,
C.N.P.....................,
S.C./S.A...................................................................,
cu sediul în localitatea ..............................................,
str....................................................... nr.
................, telefon/fax ......................................., cod fiscal
....................................................,
C.U.I.................................................................................., reprezentată prin domnul/doamna ......................................., în calitate
de ......................................., în baza
actelor doveditoare anexate la prezenta cerere, solicit acordarea de
despăgubiri pentru culturile agricole şi/sau păşuni şi/sau ogoare, în suprafaţă
de ............................ ha, după cum urmează:
Cultura
|
Suprafaţa
- ha -
|
Lei/ha
|
Total sumă cuvenită
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3 (2x1)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL:
|
X
|
|
X
|
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind
falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că datele înscrise în
prezenta cerere coincid cu cele din situaţia centralizatoare a suprafeţelor
inundate dirijat, întocmită de comisia judeţeană.
Drepturile de despăgubire cuvenite se vor vira în
contul nr......................... deschis la .............................
Solicitant,
....................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 3
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a
Judeţului ......................
Nr.............. din .......................
Vizat
Prefectul judeţului
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare acordării de despăgubiri
Nr. crt.
|
|
Producătorul agricol
|
Nr. cont
|
Cultura
|
Suprafaţa
- ha -
|
Suma cuvenită
- lei -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
X
|
X
|
Director
executiv, Director
economic,
.............................
...................................
ANEXA Nr. 4
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Şl DEZVOLTĂRII
RURALE
Se aprobă.
Ordonator principal de credite
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare acordării de despăgubiri
Nr. crt.
|
|
Judeţul
|
Suma necesară
- lei -
|
1.
|
Ialomiţa
|
|
|
2.
|
Călăraşi
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
Directorul Direcţiei buget finanţe,
........................................................
(semnătura şi ştampila)