ORDIN
Nr. 1187/C din 23 august 2005
privind aprobarea Procedurii de comunicare a actelor de procedura, a
documentelor care le insotesc si a informatiilor cuprinse in acestea intre
instantele judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii
desemnati si Oficiul National al Registrului Comertului, in vederea editarii
Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si faliment
ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 807 din 6 septembrie 2005
Avand in vedere dispozitiile art. II alin. (3) din Legea nr. 149/2004
pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura
reorganizarii judiciare si a falimentului, precum si a altor acte normative cu
incidenta asupra acestei proceduri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 424 din 12 mai 2004, cu modificarile ulterioare,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 83/2005 privind
organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 132 din 11 februarie 2005,
ministrul justitiei emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Procedura de comunicare a actelor de procedura, a documentelor
care le insotesc si a informatiilor cuprinse in acestea intre instantele
judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati
si Oficiul National al Registrului Comertului, in vederea editarii Buletinului
procedurilor de reorganizare judiciara si faliment, prevazuta in anexa care
face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Instantele judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii si
lichidatorii desemnati si Oficiul National al Registrului Comertului vor lua
masurile necesare in vederea ducerii la indeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul justitiei,
Katalin Barbara Kibedi,
secretar de stat
ANEXA 1
PROCEDURA
de comunicare a actelor de procedura, a documentelor care le insotesc si a
informatiilor cuprinse in acestea intre instantele judecatoresti,
judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati si Oficiul
National al Registrului Comertului, in vederea editarii Buletinului
procedurilor de reorganizare judiciara si faliment
1. Dispozitii generale
1.1. Transmiterea actelor de procedura, a documentelor care le insotesc si
a informatiilor cuprinse in acestea, intocmite de instantele judecatoresti,
judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati, la oficiile
registrului comertului de pe langa tribunale in a caror raza teritoriala
debitorii isi au stabilit sediul social, in vederea publicarii in Buletinul
procedurilor de reorganizare judiciara si faliment, se realizeaza in format
hartie si electronic.
1.2. Debitorii, administratorii si lichidatorii desemnati, creditorii si
orice alte persoane care dobandesc calitatea legala de participant in procedura
reorganizarii judiciare si a falimentului au obligatia de a depune la
instantele judecatoresti si, dupa caz, la oficiile registrului comertului de pe
langa tribunale actele de procedura si documentele care le insotesc, in format
hartie, iar, informatiile cuprinse in acestea, in format electronic, pe suport
discheta sau CD.
2. Dispozitii speciale
2.1. Transmiterea actelor de procedura, a documentelor care le insotesc si
a informatiilor cuprinse in acestea intre instantele judecatoresti,
judecatorii-sindici si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale,
in format hartie, se realizeaza fie prin agentii procedurali ai instantelor
judecatoresti, fie prin personalul oficiilor registrului comertului de pe langa
tribunale, cu atributii in acest sens, pe baza de borderouri de
predare-primire, confirmate de institutiile implicate prin semnaturile
persoanelor legal imputernicite sa reprezinte institutiile si prin stampila
acestora din urma.
2.2. Transmiterea actelor de procedura, a documentelor care le insotesc si
a informatiilor cuprinse in acestea intre administratorii si lichidatorii
desemnati si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, in format
hartie, se realizeaza fie in mod direct de catre acestia, fie prin intermediul
filialelor Uniunii Nationale a Practicienilor in Reorganizare si Lichidare.
2.3. Transmiterea actelor de procedura, a documentelor care le insotesc si
a informatiilor cuprinse in acestea intre instantele judecatoresti,
judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati si oficiile
registrului comertului de pe langa tribunale, in format electronic, se
realizeaza fie off line, pe suport discheta sau CD, odata cu transmiterea in
format hartie, fie on line.
2.4. Intre oficiile registrului comertului de pe langa tribunale si Oficiul
National al Registrului Comertului transmiterea actelor de procedura, a
documentelor care le insotesc si a informatiilor cuprinse in acestea se
realizeaza pe cale electronica.
2.5. Transmiterea si receptionarea actelor de procedura, a documentelor
care le insotesc si a informatiilor cuprinse in acestea de la instantele
judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati
la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale se realizeaza la
aceeasi data la care au fost emise.
2.6. Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale au obligatia de
a procesa si transmite actele de procedura, documentele care le insotesc si
informatiile cuprinse in acestea, primite de la instantele judecatoresti,
judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati, la Oficiul
National al Registrului Comertului, imediat dupa ce acestea au fost
receptionate.
2.7. Publicarea in Buletinul procedurilor de reorganizare judiciara si
faliment a actelor de procedura si a documentelor care le insotesc, emise si
transmise de administratorii si lichidatorii desemnati, se realizeaza pe baza
cererilor de publicare, care vor fi transmise odata cu documentele in cauza.
2.8. Actele de procedura si documentele care le insotesc, emise si
transmise de instantele judecatoresti, se publica in Buletinul procedurilor de
reorganizare judiciara si faliment, din oficiu.
2.9. Modelul si continutul cererii de publicare in Buletinul procedurilor
de reorganizare judiciara si faliment se stabilesc de Oficiul National al
Registrului Comertului.
3. Dispozitii finale
3.1. Oficiul National al Registrului Comertului va proiecta si va instala
la nivelul instantelor judecatoresti si al filialelor Uniunii Nationale a
Practicienilor in Reorganizare si Lichidare programe informatice care vor
permite procesarea si editarea actelor de procedura si a documentelor care le
insotesc, precum si transmiterea acestora si a informatiilor pe care le cuprind
catre oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, dupa caz, off line
sau on line.
3.2. Oficiul National al Registrului Comertului, in mod direct si prin
intermediul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, va asigura
intretinerea programelor informatice si instruirea personalului care le va
utiliza.
3.3. Instantele judecatoresti, pentru cauzele ce au ca obiect procedura
reorganizarii judiciare si a falimentului, filialele Uniunii Nationale a
Practicienilor in Reorganizare si Lichidare, administratorii si lichidatorii
desemnati vor proceda la organizarea personalului care va conlucra cu
personalul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, la dotarea
cu tehnica de calcul, software si conectarea la Internet.
3.4. Toate actele de procedura si documentele transmise de instantele
judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati
la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, in vederea publicarii
in Buletinul procedurilor de reorganizare judiciara si faliment, se arhiveaza
electronic la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului.
3.5. Pentru punerea in aplicare a procedurii de comunicare a actelor de
procedura, a documentelor care le insotesc si a informatiilor cuprinse in
acestea, de la momentul receptionarii acestora, Oficiul National al Registrului
Comertului va emite instructiuni de lucru care vor avea caracter obligatoriu
pentru personalul care executa activitatile specifice Buletinului procedurilor
de reorganizare judiciara si faliment.
3.6. Oficiul National al Registrului Comertului va incheia cu instantele
judecatoresti si cu filialele Uniunii Nationale a Practicienilor in
Reorganizare si Lichidare protocoale de colaborare privind conditiile concrete
in care urmeaza sa se transmita actele de procedura, documentele care le
insotesc si informatiile cuprinse in acestea, in vederea editarii Buletinului
procedurilor de reorganizare judiciara si faliment.
3.7. Oficiul National al Registrului Comertului este exonerat de raspundere
in cazul in care transmiterea actelor de procedura, a documentelor care le
insotesc si a informatiilor cuprinse in acestea nu se realizeaza atat in format
hartie, cat si in format electronic, precum si in cazul unor depasiri ale
termenelor stabilite.