Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1125 din 16.09.2016

pentru aprobarea Protocolului de colaborare privind procedura eliberării şi a plăţii onorariilor pentru eliberarea certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală, în derularea Programului naţional de cadastru şi carte funciară
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Cadastru Si Publicitate Imobiliara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 758 din 28 septembrie 2016



SmartCity1

Având în vedere:prevederile art. 9 alin. (7)-(12) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

prevederile Hotărârii Guvernului nr. 294/2015 privind aprobarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023;

Hotărârea Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 11 din 30 august 2016;

hotărârile Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 3 din 4 martie 2016 şi nr. 50 din 23 august 2016,în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012, cu modificările şi completările ulterioare, directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Protocolul de colaborare privind procedura eliberării şi a plăţii onorariilor pentru eliberarea certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală, în derularea Programului naţional de cadastru şi carte funciară, încheiat cu Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România, prevăzut în anexa care face parte integrată din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Radu Codruţ Ştefănescu ANEXĂAGENŢIA NAŢIONALĂ DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ Nr. 18.422 din 8 septembrie 2016 UNIUNEA NAŢIONALĂ A NOTARILOR PUBLICI DIN ROMÂNIA Nr. 5.678 din 12 septembrie 2016 PROTOCOL DE COLABORARE privind procedura eliberării şi a plăţii onorariilor pentru eliberarea certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală, în derularea Programului naţional de cadastru şi carte funciară I. Părţile semnatare Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 202 A, et. 1, sectorul 6, reprezentată de domnul Radu Codruţ Ştefănescu, preşedinte al Consiliului de administraţie, director general, şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR), cu sediul în Bucureşti, strada General Berthelot nr. 41, sectorul 1, Bucureşti, reprezentată, conform Hotărârii Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 3 din data de 4 martie 2016, de domnul notar public Vasile Varga, vicepreşedinte, II. Principii generale care vor sta la baza colaborării dintre cele două instituţii: • ANCPI gestionează Programul naţional de cadastru şi carte funciară (denumit în continuare Programul), în scopul înregistrării gratuite a tuturor imobilelor din România în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, prin realizarea planului cadastral al imobilelor şi deschiderea cărţilor funciare. • În aplicarea art. 9 alin. (24) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare (denumită în continuare Lege), în cadrul Programului, dreptul de proprietate şi celelalte drepturi reale asupra unui imobil, inclusiv cele provenite din succesiune, se înscriu în documentele tehnice şi reflectă situaţia tehnică şi juridică actuală a imobilelor. • Prin Memorandumul de înţelegere dintre Uniunea Europeană şi România semnat la Bucureşti la 5 noiembrie 2013 şi la Bruxelles la 6 noiembrie 2013, ratificat prin Legea nr. 31/20141, a fost instituită obligaţia ca pentru accelerarea înregistrării sistematice a imobilelor să se identifice proceduri adecvate pentru o soluţionare rapidă a cazurilor de succesiuni nedezbătute. • În aplicarea acestor principii, prin Lege s-au prevăzut gratuităţi pentru cetăţeni în vederea înscrierii în cartea funciară a imobilelor deţinute în unităţile administrativ-teritoriale ce fac obiectul înregistrării sistematice, inclusiv scutirea de la plata onorariilor notariale pentru eliberarea certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentare, a certificatelor de legatar, precum şi a certificatelor de vacanţă succesorală (denumite în continuare certificate de moştenitor), cu privire la imobile ce fac obiectul înregistrării sistematice, onorarii care vor fi achitate de ANCPI. III. Procedura sesizării Camerelor Notarilor Publici de către oficiile teritoriale, în vederea eliberării şi comunicării certificatelor de moştenitor pentru imobilele ce fac obiectul înregistrării sistematice în evidenţele de cadastru şi carte funciară Articolul 1(1) În scopul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, ANCPI, prin oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară competente (denumite în continuare OCPI), ulterior deschiderii noilor cărţi funciare pe numele defuncţilor, sesizează Camerele Notarilor Publici (denumite în continuare Camere), în a căror rază teritorială defuncţii şi-au avut ultimul domiciliu, în vederea emiterii certificatelor de moştenitor, comunicând lista persoanelor decedate, care au deţinut imobile în unităţile administrativ-teritoriale care au făcut obiectul înregistrării sistematice a proprietăţilor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.(2) Sesizarea OCPI competent prevăzută la alin. (1), în vederea emiterii certificatelor de moştenitor şi a deschiderii/redeschiderii procedurii succesorale, se face printr-o cerere ce va fi însoţită de un centralizator ce cuprinde menţiuni despre numele, prenumele şi datele de identificare ale defunctului şi despre faptul că imobilele au făcut obiectul înregistrării sistematice, având ataşate următoarele documente obţinute de OCPI:sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale - anexa nr. 24 la Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.052 bis/1.528/20062, pusă la dispoziţia OCPI competent de către secretarul primăriei, care conţine toate datele de identificare ale succesibililor; certificatul de deces, în copie, sau un extras de uz oficial de la registrul de stare civilă; extrasul de carte funciară pentru informare, pus la dispoziţie de OCPI, în aplicarea prevederilor art. 11 alin. (2) lit. q) din Lege, care va fi utilizat la eliberarea certificatelor de moştenitor şi despre care se va face menţiune în cuprinsul acestora, în vederea înscrierii în cartea funciară, conform art. 29 alin. (1) lit. e) din Lege; copii ale actelor de proprietate ale defunctului, colectate în cadrul lucrării de înregistrare sistematică de către persoana autorizată care efectuează lucrările de înregistrare sistematică. Articolul 2Camerele sesizate de către OCPI competent procedează la verificarea în Registrul de evidenţă a procedurilor succesorale, iar în funcţie de rezultatul verificării se procedează după cum urmează: dacă succesiunea figurează ca fiind înregistrată în registru, sesizarea primită se repartizează notarului public pe numele căruia figurează înregistrat dosarul succesoral. Dacă acesta nu mai este în funcţie, cauza se repartizează potrivit procedurii stabilite de către preşedintele Camerei unui alt notar public; dacă succesiunea nu figurează ca fiind înregistrată în registru, cauza se înregistrează şi se repartizează, potrivit procedurii stabilite de către preşedintele Camerei, unui notar public din cadrul acesteia. Articolul 3După primirea de la Cameră a sesizării OCPI cu privire la dezbaterea procedurii succesorale, notarul public procedează la înregistrarea acesteia în evidenţele biroului şi la stabilirea termenului de dezbatere a succesiunii. Articolul 4(1) După eliberarea certificatului de moştenitor, originalul acestuia, împreună cu documentul contabil emis de către notarul public instrumentator, constând în factura fiscală privind onorariul notarial, se înaintează OCPI în a cărui rază teritorială se află imobilele care fac obiectul Programului în vederea înscrierii în cartea funciară. O copie a acestor documente se înaintează de către notarul public instrumentator Camerei din care face parte.1 Legea nr. 31/2014 privind ratificarea Acordului preventiv pentru facilitatea de împrumut dintre Uniunea Europeană, în calitate de Împrumutător, şi România, în calitate de Împrumutat, şi Banca Naţională a României, în valoare de maximum 2 miliarde euro, semnat la Bucureşti la 5 noiembrie 2013 şi la Luxemburg la 19 noiembrie 2013, şi a Memorandumului de înţelegere dintre Uniunea Europeană şi România, semnat la Bucureşti la 5 noiembrie 2013 şi la Bruxelles la 6 noiembrie 2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 267 din 11 aprilie 2014. 2 Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.052 bis/1.528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmărirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.032 din 27 decembrie 2006. (2) Camera, primind de la notarul public copiile certificatelor de moştenitor împreună cu facturile fiscale, întocmeşte un centralizator în care sunt menţionate datele defunctului, numărul şi data certificatului de moştenitor, imobilele ce fac obiectul acestuia, identificate prin număr cadastral şi număr de carte funciară, precum şi cuantumul onorariului datorat.(3) Camerele vor ţine evidenţa sesizărilor de deschidere a procedurilor succesorale comunicate de OCPI în cadrul Programului, pe care le vor informa la cerere în legătură cu stadiul dosarelor nesoluţionate. Articolul 5(1) Certificatele de moştenitor întocmite în aplicarea dispoziţiilor prezentului protocol vor purta menţiunea că sunt eliberate la cererea OCPI, în cadrul Programului, conform dispoziţiilor art. 9 alin. (7) din Lege, şi se intabulează din oficiu.(2) În situaţia în care cererea de înscriere a certificatului de moştenitor a fost respinsă motivat de existenţa unor erori materiale, notarul public are obligaţia de a rectifica erorile din actul astfel emis, cu respectarea prevederilor Legii nr. 36/1995 a notarilor publici şi a activităţii notariale, republicată.(3) În cazul prevăzut la alineatul anterior, plata onorariului notarial se va efectua de către oficiul teritorial, sub condiţia ataşării de către OCPI la documentele de plată a încheierii de carte funciară care să ateste efectuarea înscrierii în cartea funciară.(4) Plata onorariului notarial se face de către ANCPI, prin OCPI care a sesizat Camera, în contul indicat de către notarul public instrumentator pe documentul de plată, în termen de 30 de zile de la data depunerii de către Cameră a centralizatorului prevăzut la art. 4 alin. (2), a facturilor fiscale şi a copiilor certificatelor de moştenitor.(5) Plata se face pe baza facturilor fiscale emise de notar, a centralizatorului lunar şi a certificatelor de moştenitor emise potrivit prezentului protocol, transmise prin intermediul Camerei. ANCPI urmează să emită o procedură internă cu privire la modul de efectuare a plăţii în limitele stabilite prin prezentul protocol.(6) Plata se va efectua sub condiţia eliberării certificatelor de moştenitor în termen de 2 ani de la data finalizării înregistrării sistematice, conform dispoziţiilor art. 9 alin. (9) din Lege. În cazul în care procedura succesorală se finalizează peste acest termen, onorariul se suportă de către moştenitori, conform Ordinului ministrului justiţiei nr. 46/C din 6 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor privind tarifele de onorarii pentru serviciile prestate de notarii publici, cu completările ulterioare.(7) Cuantumul onorariului notarial achitat de ANCPI pentru eliberarea de către notarii publici a certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală, întocmite cu privire la imobile ce au făcut obiectul înregistrării sistematice, este stabilit în condiţiile legii. Pentru acest onorariu nu se percepe TVA, conform art. 9 alin. (6) din Lege.IV. Dispoziţii finale Articolul 6În aplicarea dispoziţiilor art. 9 alin. (11) din Lege, dispoziţiile referitoare la calculul, încasarea şi virarea impozitului pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare nu sunt aplicabile actelor notariale prin care operează transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia constatate prin certificatele de moştenitor prevăzute de prezentul protocol. Înscrierea în cartea funciară a imobilelor în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică este scutită de la plata tarifelor. În cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică nu se datorează niciun fel de alte taxe sau impozite directe sau indirecte către bugetul de stat sau bugetele locale, astfel cum prevede art. 9 alin. (10) din Lege. Articolul 7În aplicarea Programului şi a dispoziţiilor art. 80 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, în cazurile în care, pe parcursul derulării procedurii dezbaterii succesorale, notarul public constată necesitatea analizării unor înscrisuri noi, OCPI vor comunica notarilor publici documentele şi informaţiile necesare pentru soluţionarea cauzelor succesorale care se află în evidenţele acestora sau care le-au fost puse la dispoziţie de alte instituţii publice. Articolul 8În aplicarea şi cu respectarea dispoziţiilor prezentului protocol de colaborare, părţile semnatare, precum şi OCPI şi Camerele vor putea emite instrucţiuni comune sau proprii, după caz. Articolul 9Prezentul protocol s-a încheiat în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare dintre părţile semnatare, va intra în vigoare la data publicării sale în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va înceta în termen de 2 ani de la finalizarea Programului. AGENŢIA NAŢIONALĂ DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ, Radu Codruţ Ştefănescu, preşedinte Director general UNIUNEA NAŢIONALĂ A NOTARILOR PUBLICI DIN ROMÂNIA, Vasile Varga, vicepreşedinte Notar public



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1125/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1125 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1125/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu