ORDIN
Nr. 1123/C din 23 mai 2000
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea
concursului/examenului pentru ocuparea posturilor vacante de executor
judecatoresc
ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 254 din 7 iunie 2000
Ministru de stat, ministrul justitiei,
in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 65/1997 privind
organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificarile si
completarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea si desfasurarea
concursului/examenului pentru ocuparea posturilor vacante de executor
judecatoresc.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare la data publicarii lui.
p. Ministru de stat, ministrul justitiei,
Flavius Baias,
secretar de stat
REGULAMENT
privind organizarea si desfasurarea concursului/examenului pentru ocuparea unor
posturi vacante de executor judecatoresc
Art. 1
(1) Angajarea executorilor judecatoresti se face, in conditiile legii,
numai prin concurs sau examen.
(2) Se pot prezenta la concurs/examen cetatenii romani cu domiciliul in
Romania, care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) au capacitate deplina de exercitiu;
b) au studiile cerute de lege pentru functia de executor judecatoresc;
c) nu au antecedente penale si se bucura de o buna reputatie;
d) cunosc limba romana;
e) sunt apti din punct de vedere medical pentru functia pe care urmeaza sa
o exercite.
Art. 2
(1) Concursul se organizeaza de Ministerul Justitiei - Directia organizare
si resurse umane pentru instantele judecatoresti.
(2) Conducerea Directiei organizare si resurse umane pentru instantele
judecatoresti va solicita presedintelui curtii de apel sa dispuna, cu cel putin
30 de zile inainte de data sustinerii concursului/examenului, afisarea, la
sediul curtii de apel si al instantei la care se afla postul vacant, a datei si
locului sustinerii concursului/examenului, a tematicii si duratei acestuia, a
posturilor vacante si publicarea acestora intr-un ziar de larga circulatie.
Art. 3
(1) Cererile pentru inscrierea la concurs/examen se adreseaza ministrului
justitiei si se depun, cu cel putin 20 de zile inainte de data
concursului/examenului la cabinetul presedintelui curtii de apel in
circumscriptia careia se afla instanta la care este postul vacant, dupa
achitarea unei taxe al carei cuantum este stabilit prin ordin al ministrului
justitiei.
(2) La cererea de inscriere se vor anexa urmatoarele acte:
a) copie de pe buletinul/cartea de identitate;
b) copie de pe certificatul de nastere si de pe certificatul de casatorie;
c) copie de pe diploma de licenta sau diploma de bacalaureat, dupa caz;
d) certificatul de cazier in original;
e) curriculum vitae;
f) certificatul de sanatate in original;
g) doua fotografii tip buletin;
h) chitanta de achitare a taxei de concurs/examen.
Candidatii vor depune si o recomandare privind profilul profesional si
moral de la precedentele locuri de munca sau, pentru absolventii care se
angajeaza pentru prima data, de la unitatea de invatamant.
(3) Presedintele curtii de apel, cu cel putin 15 zile inainte de data
concursului/examenului, va inainta cererile la Ministerul Justitiei - Directia
organizare si resurse umane pentru instantele judecatoresti.
Art. 4
(1) Verificarea dosarelor concursului/examenului se face de o comisie
formata din 2 membri numiti de directorul Directiei organizare si resurse umane
pentru instantele judecatoresti.
(2) Cu 10 zile inainte de concurs/examen lista cuprinzand candidatii admisi
pentru participarea la concurs/examen se va afisa la sediul Ministerului
Justitiei, la sediile curtii de apel si ale instantei la care se afla postul
vacant.
(3) In termen de 3 zile de la data afisarii listei cuprinzand candidatii
admisi pentru participarea la concurs/examen cei respinsi pot face contestatie,
care va fi solutionata de conducerea Directiei organizare si resurse umane
pentru instantele judecatoresti. Modul de solutionare a contestatiilor se va
comunica contestatorilor prin afisare cu cel putin 3 zile inainte de data
concursului/examenului.
Art. 5
Pentru fiecare concurs/examen, in functie de numarul candidatilor si al
probelor sustinute, ministrul justitiei numeste comisia de examinare si comisia
de solutionare a contestatiilor.
Art. 6
(1) Candidatii vor sustine o lucrare scrisa din tematica anuntata, sub
forma unui test grila.
(2) Intrarea candidatilor in salile de concurs/examen se va face pe baza
listelor intocmite pentru fiecare sala, in care se va mentiona prezenta sau
absenta acestora, precum si a buletinului/cartii de identitate. Dupa
verificarea identitatii fiecare candidat va pastra pe banca buletinul/cartea de
identitate pana la predarea lucrarii scrise.
(3) Candidatii care nu se vor afla in sala in momentul deschiderii plicului
cu subiecte pierd dreptul de a mai participa la concurs/examen.
(4) Inainte de a primi subiectele candidatii inscriu numele si prenumele pe
coltul foii ce urmeaza sa fie lipit, pe care se aplica stampila Ministerului
Justitiei (Directia organizare si resurse umane pentru instantele
judecatoresti).
(5) Ora stabilita de comisia de examinare pentru inceperea lucrarii scrise
va fi aceeasi pentru toate salile in care se desfasoara concursul/examenul. Plicurile
cu subiectele de concurs/examen vor fi desfacute de delegatul care
supravegheaza lucrarile. Acesta va distribui testele grila si va comunica ora
exacta la care a inceput lucrarea scrisa si ora la care aceasta se va incheia.
(6) Pe toata durata desfasurarii lucrarilor scrise, in salile de
concurs/examen au acces delegatii care supravegheaza lucrarile, membrii
comisiei de examinare, persoanele care supravegheaza lucrarile si persoanele
desemnate sa aplice stampila pe coltul indoit al colilor, destinate lucrarii
scrise. Accesul altor persoane este cu desavarsire interzis.
Art. 7
(1) Timpul destinat pentru elaborarea lucrarilor este cel stabilit de
comisia de examinare. La expirarea timpului stabilit pentru lucrarea scrisa
delegatul care a supravegheat desfasurarea probei strange toate lucrarile in
ordinea predarii lor de catre candidati si le preda, cu numar, comisiei de
examinare care le inscrie intr-un borderou.
(2) Daca examinarea se face in mai multe sali se va intocmi cate un borderou
pentru lucrarile din fiecare sala.
(3) Lucrarea se considera predata de candidat dupa verificarea starii
acesteia de catre delegatul care a supravegheat desfasurarea probelor si dupa
semnarea de catre candidat in borderou.
(4) Pe toata durata desfasurarii lucrarii scrise este interzisa parasirea
salii de concurs/examen de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea
temporara a salii de concurs/examen se va putea face numai cu insotitor.
(5) Orice frauda sau incercare de frauda dovedita se sanctioneaza prin
eliminare din concurs/examen. In aceste cazuri responsabilii de sala sesizeaza
de indata presedintele comisiei de examinare, care intocmeste un proces-verbal
despre constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza, cu mentiunea
"frauda".
Art. 8
(1) Comisia va aprecia lucrarile cu note de la 0 la 10 si va intocmi
tabelul de clasificare a candidatilor.
(2) Pe timpul verificarii lucrarile scrise nu vor fi dezlipite,
pastrandu-se secret numele candidatului.
(3) In prezenta tuturor membrilor comisiei se inscrie pe fiecare lucrare
nota trecuta in borderou si semnatura examinatorului, dupa care se procedeaza
la deschiderea lucrarilor.
(4) Comisia de examinare, in termen de cel mult 30 de zile de la data terminarii
concursului/examenului, va preda intregul material de concurs/examen Directiei
organizare si resurse umane pentru instantele judecatoresti, care va lua masuri
pentru afisarea rezultatelor concursului/examenului la sediul Ministerului
Justitiei si pentru transmiterea lor catre instanta.
(5) Vor fi admisi, in limita posturilor vacante, candidatii care au obtinut
cei putin media 7 la concurs/examen, fara a avea la fiecare proba mai putin de
nota 5.
Art. 9
(1) Candidatii nemultumiti de notele acordate la concurs/examen pot depune
contestatii la Ministerul Justitiei - Directia organizare si resurse umane
pentru instantele judecatoresti, la cabinetul presedintelui curtii de apel si
la instanta, in termen de 5 zile de la data comunicarii rezultatelor.
(2) Contestatiile se solutioneaza de comisia instituita potrivit art. 5, in
termen de 10 zile.
(3) In vederea solutionarii contestatiilor colturile lucrarilor se vor lipi
din nou. Rezultatele finale ale concursului/examenului si data la care va avea
loc repartizarea pe posturi a candidatilor care indeplinesc conditiile
prevazute de prezentul regulament se vor afisa potrivit art. 8 alin. (4).
Art. 10
Angajarea candidatilor reusiti la concurs/examen se face in ordinea notelor
obtinute si in limita posturilor vacante.
Art. 11
Candidatii care au promovat concursul/examenul vor fi numiti executori
judecatoresti prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 12
(1) Lucrarile scrise si procesele verbale privind rezultatul concursului/examenului
ale candidatilor admisi si repartizati pe posturi de executor judecatoresc, se
introduc in dosarele personale ale acestora.
(2) Dosarele, lucrarile scrise, procesele verbale privind pe ceilalti
candidati, alte lucrari in legatura cu concursul se arhiveaza si se pastreaza
potrivit nomenclatoarelor arhivistice.