Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1113/153 din 17 octombrie 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII


SmartCity3

              Nr. 1.113 din 17 octombrie 2005
              CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
              Nr. 153 din 18 octombrie 2005
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 949 din 26 octombrie 2005

    In temeiul Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, cu modificarile ulterioare, Legii bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2005, cu modificarile ulterioare, precum si al Statutului Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 637/196/2005,
    vazand Referatul de aprobare nr. E.N. 2.590 din 17 octombrie 2005 al secretarului general al Ministerului Sanatatii si al directorului general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. D.G. 3.189 din 22 septembrie 2005,

    ministrul sanatatii si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile de specialitate ale Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, casele de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, precum si unitatile sanitare pin care se deruleaza aceste programe vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prevederile prezentului ordin intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. De la aceasta data isi inceteaza aplicabilitatea Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 510/190/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 546 din 25 iulie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                           Ministrul sanatatii,
                        Gheorghe Eugen Nicolaescu

                        Presedintele Casei Nationale
                         de Asigurari de Sanatate,
                             Cristian Vladescu

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate

    1. Dispozitii generale

    1.1. Ministerul Sanatatii impreuna cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate organizeaza licitatii la nivel national pentru achizitia unor medicamente si materiale sanitare specifice necesare consumului in spital si in ambulatoriu, finantate in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si nominalizate prin ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare privind achizitiile publice, inclusiv a celor referitoare la aplicarea procedurii de licitatie electronica.
    1.2. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate este autorizata sa incheie si sa deruleze contracte de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice necesare realizarii subprogramelor de sanatate, ale caror cheltuieli se cuprind in bugetul acesteia.
    1.3. Programele, respectiv subprogramele pentru care achizitia de medicamente si/sau materiale sanitare specifice se realizeaza prin licitatie la nivel national sunt nominalizate si aprobate prin ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    1.4. In cazul subprogramelor de sanatate pentru care achizitia medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice nu se realizeaza prin licitatie la nivel national, in situatia in care se vor organiza astfel de licitatii si se vor desemna furnizorii castigatori, casele de asigurari de sanatate vor rezilia contractele incheiate cu unitatile sanitare pentru suma ramasa nedecontata.
    1.5. Casele de asigurari de sanatate sunt imputernicite sa reprezinte Casa Nationala de Asigurari de Sanatate in relatia cu unitatile sanitare care au calitatea de beneficiar final, pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate.
    1.6. Achizitia unor medicamente si/sau materiale sanitare specifice care se acorda in spital si in ambulatoriu, necesare derularii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate nenominalizate prin ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, care se elaboreaza anual, se efectueaza de fiecare unitate sanitara, cu respectarea prevederilor legale referitoare la achizitiile publice.

    2. Incheierea contractelor de furnizare de medicamente si/sau materiale sanitare specifice

    2.1. In urma procedurilor legale de achizitii publice Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in calitate de achizitor, incheie direct cu furnizorii desemnati castigatori contracte de furnizare de medicamente si/sau materiale sanitare specifice.
    2.2. Contractele mentionate la pct. 2.1 sunt valabile pana la sfarsitul anului pentru care au fost incheiate si pot fi prelungite, cu acordul partilor, prin acte aditionale lunare, pana la organizarea unor noi licitatii nationale in anul urmator, in conditiile legii.
    2.3. Contractele incheiate intre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in calitate de achizitor, si furnizori au ca obiect furnizarea catre unitatile sanitare a medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice acordate in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, pentru care s-a efectuat licitatie la nivel national. Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice sunt destinate consumului in spital si in ambulatoriu. Medicamentele ce se acorda in ambulatoriu in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, se asigura prin farmaciile apartinand unitatilor sanitare prin care aceste programe se deruleaza.
    2.4. Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice sunt cuprinse in propunerea tehnica anexata la contractele de furnizare. Livrarea acestora se efectueaza la termenele si in conformitate cu clauzele referitoare la obligatiile partilor asumate prin contractele de furnizare incheiate, pe baza necesarului lunar de medicamente si/sau materiale sanitare specifice, transmis Casei Nationale de Asigurari de Sanatate de unitatile sanitare implicate in derularea subprogramelor. Necesarul lunar va fi avizat de medicul coordonator judetean de program, care analizeaza solicitarea lunara din punct de vedere cantitativ si valoric. Aceste solicitari lunare se stabilesc de fiecare unitate sanitara si cuprind numai medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, care au fost achizitionate prin licitatie la nivel national. Solicitarile lunare de medicamente si/sau materiale sanitare specifice sunt centralizate la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, analizate din punct de vedere cantitativ si valoric si avizate de comisiile de experti desemnate prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    2.5. Beneficiarul final al contractelor de furnizare incheiate intre achizitor - Casa Nationala de Asigurari de Sanatate - si furnizori este unitatea sanitara prin care se deruleaza subprograme de sanatate.
    2.6. In calitate de achizitor, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate va plati furnizorului valoarea convenita pentru indeplinirea obligatiilor prevazute in contractele de furnizare de medicamente si/sau materiale sanitare.
    2.7. Contractele de furnizare au anexate urmatoarele documente:
    a) propunerea tehnica;
    b) propunerea financiara;
    c) graficul de livrare;
    d) scrisoarea de livrare lunara.

    3. Derularea contractelor de furnizare de medicamente si/sau materiale sanitare specifice

    Obligatiile partilor

    A. Obligatiile furnizorului
    3.1. Furnizorul este obligat sa livreze lunar medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, in baza contractului de furnizare, respectand standardele cuprinse in propunerea tehnica, preturile cuprinse in propunerea financiara, precum si cantitatile si termenele de livrare cuprinse in graficul de livrare. Furnizorul este obligat sa livreze medicamentele si/sau materialele sanitare specifice care fac obiectul contractului de furnizare si/sau actelor aditionale la acesta, in baza graficelor de livrare transmise acestuia de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, ca urmare a centralizarii necesarului de medicamente si/sau materiale sanitare specifice transmis de unitatile sanitare, cu avizul medicului coordonator judetean si avizate de comisiile de experti desemnate prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    3.2. Furnizorul este obligat sa livreze medicamente si/sau materiale sanitare specifice la sediul unitatilor sanitare beneficiare, care sunt nominalizate de ministerele in subordinea carora functioneaza si aprobate prin ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    3.3. Furnizorul este obligat sa respecte intregul proces de livrare cu toate etapele sale prevazute in Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 863/2001 pentru aprobarea Regulilor de buna practica de distributie angro a produselor medicamentoase, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 46 din 23 ianuarie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    3.4. La livrarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice furnizorul este obligat sa comunice achizitorului in scris, printr-o adresa de informare, datele de expediere. Adresa de informare se intocmeste conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    3.5. Furnizorul este obligat sa ambaleze produsele livrate pentru a preintampina orice problema ce poate sa apara la manipularea din timpul transportului, tranzitului si al expunerii la temperaturi extreme, soare, precipitatii etc., astfel incat acestea sa ajunga in buna stare la beneficiarul final.
    3.6. Furnizorul are responsabilitatea de a asigura produsele furnizate impotriva pierderilor sau deteriorarii neprevazute pe timpul transportului, pana in momentul in care acestea sunt receptionate. Dupa incheierea procesului-verbal de receptie responsabilitatea furnizorului privind asigurarea produselor inceteaza.
    3.7. Furnizorul are obligatia de a suporta contravaloarea transportului produselor livrate pana la destinatia finala.
    3.8. Furnizorul are obligatia de a asigura transportul medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice de la un spital la altul, in situatia in care achizitorul dispune masuri de redistribuire. Acest serviciu se efectueaza fara a majora valoarea contractului de furnizare.
    3.9. Furnizorul este obligat sa remita beneficiarului final urmatoarele documente care insotesc medicamentele si/sau materialele sanitare specifice livrate:
    a) factura fiscala;
    b) avizul de expeditie;
    c) certificatul de calitate/certificatul de valabilitate sau garantie;
    d) procesul-verbal de receptie.
    Furnizorul are obligatia de a nominaliza la rubrica "Cumparator" din factura fiscala, pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in calitate de achizitor, si unitatea sanitara, in calitate de beneficiar final.
    Factura fiscala in original este transmisa achizitorului impreuna cu datele specificate la pct. 3.4.
    Furnizorul remite unitatii sanitare odata cu medicamentele si/sau materialele sanitare specifice livrate documentele prevazute la lit. b), c) si d), precum si o copie a facturii fiscale. Scadenta facturii este conform prevederilor din contractul de furnizare.
    3.10. Furnizorul are obligatia sa participe direct sau printr-un delegat la receptia cantitativa si calitativa a medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice.
    3.11. Receptia se efectueaza la sediul unitatii sanitare implicate in derularea subprogramului.
    Fiecare lot de medicamente si/sau materiale sanitare specifice livrate va fi insotit de certificatul de calitate obtinut de furnizor de la producator.
    Furnizorul este obligat sa inlocuiasca, in termen de 48 de ore, medicamentele si/sau materialele sanitare specifice care nu corespund specificatiilor tehnice, fara costuri suplimentare pentru achizitor.
    3.12. Daca in momentul receptiei medicamentelor termenul de valabilitate ramas este mai mic de 12 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a caror perioada de valabilitate ramasa este mai mica de 80% din perioada totala de valabilitate.
    Furnizorul este obligat sa inlocuiasca integral medicamentele livrate daca aceasta solicitare s-a facut inainte de depasirea a 80% din perioada totala de valabilitate. Medicamentele care sunt furnizate in Romania exclusiv prin intermediul contractelor de furnizare vor beneficia de prevederile alineatului anterior, daca solicitarea s-a facut inainte de depasirea a 50% din perioada totala de valabilitate.
    3.13. Furnizorul are obligatia de a avea in depozitele sale o cantitate cel putin egala cu cantitatea de medicamente si/sau materiale sanitare specifice care trebuie livrata intr-o perioada specificata in documentatia de licitatie.
    3.14. In conditiile legii, in cazuri absolut exceptionale si justificate, orice modificare in propunerea tehnica ce apare pe parcursul derularii contractului va fi adusa la cunostinta achizitorului in termen de 15 zile lucratoare.
    3.15. In cazul in care furnizorul face dovada ca nu mai poate furniza un medicament/material sanitar, va instiinta Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu cel putin 30 de zile inainte, propunand o alternativa, cu respectarea specificatiilor tehnice si a clauzelor contractuale. In cazul in care nu exista solutii, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate va rezilia partial contractul, iar furnizorul va plati daune ca urmare a prejudiciului creat.

    B. Obligatiile Casei Nationale de Asigurari de Sanatate in calitate de achizitor
    3.16. Achizitorul este obligat sa plateasca pretul convenit pentru indeplinirea contractului de furnizare de medicamente si/sau materiale sanitare specifice.
    3.17. Achizitorul este obligat sa indice furnizorului unitatile sanitare beneficiare de medicamente si/sau materiale sanitare specifice.
    3.18. Achizitorul are obligatia sa transmita furnizorului, la termenele prevazute in contract, solicitarea de livrare lunara de medicamente si/sau materiale sanitare specifice, conform modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    3.19. In cazul in care achizitorul doreste schimbarea destinatiei precizate in graficul de livrare sau a decis redistribuirea intre spitale a unor cantitati de medicamente si/sau materiale sanitare specifice, acesta este obligat sa anunte in scris furnizorul despre schimbare, la termenele prevazute in contractul de furnizare.
    3.20. Achizitorul este obligat sa notifice in scris furnizorului identitatea reprezentantilor sai imputerniciti pentru efectuarea receptiei, testelor sau inspectiilor.
    3.21. Achizitorul are obligatia de a transmite furnizorului orice notificare in legatura cu cantitatea si calitatea produselor imediat dupa primirea acesteia de la unitatea sanitara.
    3.22. Achizitorul are obligatia de a efectua plata facturilor catre furnizori la termenele prevazute in contractul de furnizare. Documentele in original, in baza carora achizitorul efectueaza plata, sunt: factura, nota de intrare-receptie si nota contabila.
    3.23. Achizitorul va vira furnizorului cu ordin de plata contravaloarea facturilor de medicamente si/sau materiale sanitare specifice livrate si confirmate ca receptionate in contul acestuia, deschis la Trezoreria Statului. Plata se efectueaza in limita fondurilor aprobate prin legea bugetului de stat.

    C. Obligatiile unitatilor sanitare in calitate de beneficiar final
    3.24. Unitatea sanitara este obligata sa elaboreze necesarul lunar de medicamente si/sau materiale sanitare specifice, tinand cont de numarul de bolnavi beneficiari ai subprogramului aflati in tratament si de stocurile de medicamente si/sau materiale sanitare specifice la data lansarii comenzii. Necesarul lunar, avand avizul medicului coordonator judetean de program, va fi transmis Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pana la data de 20 a lunii in curs pentru luna urmatoare, atat in format electronic, cat si prin fax.
    3.25. Unitatea sanitara este obligata sa primeasca medicamentele si/sau materialele sanitare specifice livrate de furnizor, in cantitatile si la termenele stabilite in contractul incheiat intre furnizor si achizitor, insotite de documentele prevazute la pct. 3.9. Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va semna pe exemplarul facturii furnizorului de primirea documentelor de insotire.
    3.26. Unitatea sanitara este obligata sa efectueze, pentru fiecare lot de medicamente si/sau materiale sanitare specifice livrat de furnizor, receptia cantitativa si calitativa si sa incheie cu furnizorul si reprezentantul sau imputernicitul achizitorului procesul-verbal de receptie, care se intocmeste in doua exemplare, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. Un exemplar se elibereaza furnizorului, iar in baza exemplarului ramas la unitatea sanitara se intocmeste nota de intrare-receptie.
    3.27. Unitatea sanitara este obligata sa notifice in scris achizitorului, in maximum 24 de ore de la receptie, orice neconcordanta referitoare la calitatea sau cantitatea livrata de furnizor.
    3.28. Pe baza datelor prevazute la pct. 3.26 unitatea sanitara intocmeste nota de intrare-receptie (in 3 exemplare), in care se inscriu: felul, cantitatea, pretul unitar si valoarea totala. Acest document se semneaza de persoanele din comisia de receptie si se vizeaza pentru exactitate si realitate de ordonatorul de credite si directorul financiar-contabil/contabilul-sef al spitalului. Documentul va purta stampila unitatii. De asemenea, se intocmeste nota contabila, care cuprinde operatiunile de inregistrare in contabilitate a medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice intrate in gestiunea unitatii sanitare. Nota contabila va fi semnata de directorul financiar-contabil/contabilul-sef al unitatii sanitare.
    3.29. Unitatea sanitara este obligata ca in termen de maximum 48 de ore de la data receptiei medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice sa depuna nota de intrare-receptie si nota contabila, in original, la casa de asigurari de sanatate, care transmite, la randul ei, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, in maximum 3 zile, in original, aceste documente.
    3.30. Unitatea sanitara este obligata sa organizeze evidenta nominala si pe cod numeric personal a bolnavilor care beneficiaza de medicamente si/sau materiale sanitare specifice, eliberate in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate.
    3.31. Unitatea sanitara este obligata sa organizeze si sa conduca evidenta cantitativ-valorica la farmaciile prin care se deruleaza subprogramul.
    3.32. Unitatea sanitara este obligata sa urmareasca in permanenta consumul de medicamente si/sau materiale sanitare specifice si sa sesizeze in scris Casei Nationale de Asigurari de Sanatate existenta unor medicamente si/sau materiale sanitare specifice cu rulaj redus, in vederea luarii unor masuri de redistribuire.
    3.33. Unitatea sanitara este obligata sa transmita caselor de asigurari de sanatate indicatorii aferenti fiecarui program, respectiv subprogram de sanatate, la termenele stabilite in ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru aprobarea programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pe anul in curs.
    3.34. Netransmiterea de catre spital la termenele stabilite a documentelor mentionate la pct. 3.29, precum si a indicatorilor evidentiati la pct. 3.33 si 4.1 atrage raspunderea disciplinara si materiala a ordonatorului de credite si a directorului financiar-contabil/contabilului-sef pentru penalitatile/daunele-interese platite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru fiecare zi de intarziere in plata pretului, calculate conform clauzelor prevazute in contractele de furnizare de medicamente si/sau materiale sanitare specifice realizarii programelor/subprogramelor de sanatate, respectiv de 0,1%, pentru fiecare zi de intarziere, din valoarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice receptionate.
    3.35. Unitatea sanitara este obligata sa conduca si sa inregistreze in contabilitate operatiunile rezultate din executarea contractelor, potrivit metodologiei prevazute la pct. 6 lit. B. In executie cheltuielile efective reprezentand consumul de medicamente si/sau materiale sanitare specifice utilizate pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, se raporteaza in col. 4 la art. 23.04 din anexa nr. 14 la darea de seama.
    3.36. Unitatea sanitara are obligatia de a monitoriza si de a organiza activitatile medicale din cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, evaluand impactul asupra starii de sanatate a populatiei cuprinse in programele, respectiv subprogramele de sanatate.
    3.37. Unitatea sanitara are obligatia de a transmite casei de asigurari de sanatate, pana la data de 10 a lunii curente pentru luna precedenta, borderouri centralizatoare cuprinzand prescriptiile medicale, insotite de un exemplar al acestora, pentru medicamentele eliberate in ambulatoriu (atat al spitalului, cat si pentru cabinetele medicale organizate conform Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare). Pentru subprogramul 1.3 "Supravegherea si controlul tuberculozei" se vor transmite borderouri centralizatoare cuprinzand datele din filele de condica aferente bolnavilor tratati in ambulatoriu, pentru care prescrierea si eliberarea medicamentelor se fac pe condica, insotite de un exemplar al acestora.

    D. Obligatiile caselor de asigurari de sanatate
    3.38. Casele de asigurari de sanatate sunt imputernicite sa reprezinte Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in calitate de achizitor, in relatia cu unitatile sanitare care au calitatea de beneficiar final al medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice achizitionate prin licitatie la nivel national, iar in acest sens vor actiona in vederea realizarii subprogramelor de sanatate pentru care se organizeaza licitatii la nivel national.
    3.39. In calitate de reprezentant al achizitorului, casele de asigurari de sanatate sub obligate sa nominalizeze un numar suficient de persoane, in functie de numarul de subprograme si de numarul unitatilor sanitare prin care se deruleaza acestea, care vor participa la receptia medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice, precum si la inspectia si testarea acestora. Aceste persoane vor fi nominalizate prin decizie a presedintelui - director general al casei de asigurari de sanatate. Lista persoanelor nominalizate va fi inaintata Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu mentiunea ca orice modificare sa fie comunicata.
    3.40. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate ca, in termen de maximum 3 zile de la data primirii de la unitatea sanitara a notei de intrare-receptie si a notei contabile, sa verifice aceste documente si sa le transmita, in original, prin posta Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    3.41. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate sa verifice lunar, pana la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea, evidenta nominala si pe cod numeric personal a bolnavilor care beneficiaza de medicamente si/sau materiale sanitare specifice in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate.
    3.42. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate sa verifice la unitatile sanitare organizarea evidentei cantitativ-valorice distincte a medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice furnizate prin contractele incheiate potrivit pct. 1.2.
    3.43. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate sa analizeze lunar, trimestrial si anual indicatorii si situatia privind stocurile de medicamente si/sau materiale sanitare specifice, raportate de unitatile sanitare, si sa transmita pana la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea, la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, situatia centralizata a acestora.
    3.44. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate sa transmita situatiile mentionate la pct. 3.43 conform tabelelor de raportare stabilite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
    3.45. Casele de asigurari de sanatate au obligatia sa efectueze trimestrial la unitatile sanitare controlul raportarii indicatorilor prevazuti in programele, respectiv subprogramele de sanatate. Controlul va urmari, in principal:
    a) daca medicamentele si/sau materialele sanitare specifice primite au fost utilizate numai pentru bolnavii inclusi in subprogram si numai pentru afectiuni care se trateaza din fondul alocat subprogramului, avandu-se in vedere evidentele nominale si pe cod numeric personal;
    b) respectarea, de catre persoanele implicate, a responsabilitatilor ce le revin in derularea subprogramelor de sanatate;
    c) realitatea indicatorilor raportati;
    d) acuratetea si validitatea datelor colectate;
    e) identificarea eventualelor obstacole sau disfunctionalitati in derularea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate;
    f) daca activitatile se desfasoara conform reglementarilor legale in vigoare.
    3.46. Casele de asigurari de sanatate au obligatia sa predea unitatii sanitare lista nominala cuprinzand medicii de specialitate din cabinetele medicale organizate potrivit Ordonantei Guvernului nr. 124/1998, republicata, cu modificarile ulterioare, si codurile acestora.
    Aceste date sunt necesare unitatii sanitare in vederea eliberarii din farmacia cu circuit inchis a medicamentelor ce se elibereaza in ambulatoriu in cadrul subprogramelor de sanatate.
    3.47. Casele de asigurari de sanatate au obligatia de a verifica lunar retetele eliberate in ambulatoriu prin farmacia cu circuit inchis a unitatii sanitare prin care se deruleaza subprogramul, in functie de evidenta cantitativ-valorica a medicamentelor si/sau a materialelor sanitare specifice.
    3.48. Pentru subprogramul 1.3 "Supravegherea si controlul tuberculozei" se vor verifica condicile de medicamente in baza carora au fost eliberate medicamentele pentru tratamentul in ambulatoriu al bolnavilor.

    4. Raportarea indicatorilor

    4.1. Unitatile sanitare prin care se deruleaza subprogramele prevazute la pct. 1.3, aprobate prin ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, vor transmite caselor de asigurari de sanatate, in primele 10 zile ale lunii in curs pentru luna precedenta, indicatorii aferenti fiecarui program sau subprogram de sanatate, cuprinzand, in principal, numarul de bolnavi beneficiari de medicamente si/sau materiale sanitare specifice pe tip de afectiune, tip de terapie sau tip de sedinta, dupa caz, cheltuielile aferente acestora, precum si datele referitoare la valoarea stocului de medicamente, conform tabelelor de raportare stabilite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
    Indicatorii se monitorizeaza pe baza evidentei tehnico-operative conduse la nivelul unitatilor sanitare.
    4.2. Casele de asigurari de sanatate au obligatia de a analiza lunar, trimestrial si anual indicatorii si situatia stocurilor de medicamente raportate de unitatile sanitare si de a centraliza pe judet datele transmise de unitatile sanitare pentru fiecare subprogram.
    Pana la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea, casele de asigurari de sanatate transmit Casei Nationale de Asigurari de Sanatate situatia centralizata pe judet privind indicatorii transmisi de unitatile sanitare si valoarea stocurilor de medicamente si/sau materiale sanitare specifice.
    4.3. Lunar, trimestrial si anual directiile de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate care au repartizate atributii privind programele sau subprogramele de sanatate analizeaza, in cadrul fiecarui subprogram de sanatate, situatia privind indicatorii si valoarea stocurilor raportate.
    Trimestrial si in cazuri exceptionale si justificate Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in cazul nerealizarii indicatorilor fizici si de eficienta, poate lua masuri de sistare a aprovizionarii cu medicamente si/sau materiale sanitare specifice si/sau redistribuirea acestora la alte unitati sanitare care au realizat indicatori peste cei contractati in cadrul subprogramelor de sanatate.
    4.4. Pentru programele, respectiv subprogramele de sanatate, pentru care medicamentele si/sau materialele sanitare specifice sunt achizitionate prin licitatie la nivel national, se vor aplica responsabilitatile specifice derularii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate cuprinse in ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
    4.5. Trimestrial, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate va transmite Ministerului Sanatatii un raport privind derularea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate. Acest raport va fi transmis dupa incheierea controlului trimestrial realizat de casele de asigurari de sanatate la unitatile sanitare prin care se deruleaza programe, respectiv subprograme de sanatate, si va contine:
    - situatia centralizata a indicatorilor fizici si de eficienta pentru fiecare program, respectiv subprogram de sanatate;
    - aspecte deosebite in derularea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate;
    - eventualele propuneri de imbunatatire a activitatilor pe programe.

    5. Controlul raportarii indicatorilor specifici

    5.1. Controlul raportarii indicatorilor prevazuti in programele, respectiv subprogramele de sanatate, pentru care medicamentele si/sau materialele sanitare specifice sunt achizitionate prin licitatie la nivel national, se efectueaza potrivit prevederilor ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.

    6. Contabilitatea operatiunilor rezultate din executarea contractelor incheiate potrivit art. 35 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002, cu modificarile si completarile ulterioare

    Operatiunile financiare si de gestionare rezultate din derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale specifice, necesare realizarii programelor sau subprogramelor de sanatate, se inregistreaza in mod corespunzator in contabilitatea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si a unitatilor sanitare beneficiare de medicamente si/sau materiale sanitare specifice, astfel cum se mentioneaza in cele ce urmeaza:
    A. Inregistrarea in contabilitatea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate
    a) Inregistrarea contravalorii facturilor prezentate de furnizori privind livrarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice catre unitatile sanitare prin care se deruleaza programe, respectiv subprograme de sanatate, finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate:

    410 "Cheltuielile institutiei publice   = 234 "Furnizori"
    finantate de la buget"
    - analitic
    - capitolul 62.16 "Servicii medicale
    si medicamente"
    - subcapitolul "Medicamente si/sau
    materiale sanitare specifice utilizate
    in spital si ambulatoriu pentru unele
    boli cronice si specialitatea clinice
    pe baza de programe"
    - articolul 25 "Materiale si prestari
    de servicii cu caracter medical"

    b) Plata facturilor catre furnizori, dupa verificarea, aprobarea si avizarea acestora.
    Plata se efectueaza de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate in limita creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie.

    234 <<Furnizori<<                         = 700 "Finantare de la buget
                                              privind anul curent"
                                              - analitic, capitol,
                                              subcapitol si articol

    B. Inregistrarea in contabilitatea unitatilor sanitare beneficiare de medicamente si/sau materiale sanitare finantate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
    a) Conform precizarilor prezentelor norme metodologice, valoarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare primite pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, reprezinta o finantare efectiva, care se inregistreaza in creditul contului 527 "Venituri din activitatea sanitara", in contul analitic "Valoarea medicamentelor si/sau materialelor specifice primite pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate". In cazul in care o unitate sanitara executa mai multe programe, respectiv subprograme de sanatate, acest cont analitic se conduce pentru fiecare program sau subprogram de sanatate.
    b) Unitatile sanitare au obligatia sa prevada la partea de cheltuieli din bugetul de venituri si cheltuieli, la art. 23.04 "Medicamente si/sau materiale sanitare pentru programe, respectiv subprograme de sanatate", valoarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice, prevazute a fi primite pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate.
    c) Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, primite si receptionate de la furnizori pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, se inregistreaza pe baza documentelor legale:

    600.01 "Medicamente si materiale        = 527 "Venituri din activitatea
    sanitare"                                 sanitara"
    - analitic - pe sortimente                - analitic - "Valoarea
    si programe, respectiv subprograme        medicamentelor si/sau materialelor
    de sanatate                               specifice, primite pentru
                                              realizarea programelor, respectiv
                                              subprogramelor de sanatate"

    d) Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, consumate in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate:

    427 "Cheltuieli din activitatea         = 600.01 "Medicamente si/sau
    sanitara, conform O.U.G. nr. 150/2002"    materiale sanitare"
    - analitic                              - analitic - pe sortimente si
    - art. 23.04 "Medicamente si materiale  programe, respectiv subprograme de
    sanitare pentru programele, respectiv   sanatate
    subprogramele de sanatate", desfasurate
    pe programe, respectiv subprograme de
    sanatate

    7. Dispozitii finale
    7.1. Prevederile prezentelor norme metodologice nu se aplica in cazul centrelor-pilot nominalizate in Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.347/477/2004, pentru care achizitia serviciilor de hemodializa si dializa peritoneala externalizate se realizeaza potrivit Hotararii Guvernului nr. 1.487/2004.
    7.2. Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

    Furnizorul .................................

                            ADRESA DE INFORMARE

                                  Catre
                   CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
    Bucuresti, Calea Calarasilor nr. 248, bl. S19, sectorul 3, telefon ............., fax ..........

    Stimati domni,
    Prin prezenta va instiintam ca la data de ................ au fost expediate medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, aferente transei (comenzii) din luna ................, conform graficului de livrare anexat la Contractul de furnizare nr. ........ din data ...................... .
    Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice au fost expediate in cantitatile stabilite (prin graficul de livrare anexat la contract) la sediul spitalelor nominalizate.
    In cazul in care doriti informatii suplimentare, va rugam sa il/o contactati pe domnul/doamna ............................................ .

    Va multumim pentru colaborare.

    Data .............
                                                        Furnizor,
                                                  ......................
                                                  (semnatura autorizata)

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                   CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
                   .......................................

                                                          Nr. .........../data

    SOLICITARE DE LIVRARE LUNARA DE MEDICAMENTE SI/SAU MATERIALE SANITARE SPECIFICE

                                 Catre
                         ....................
                         (numele furnizorului)

    Stimati domni,
    In acord cu Contractul nr. ........ din data de .............., va solicitam livrarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice, in urmatoarele cantitati:
________________________________________________________________________________
Nr.          DCI         Denumirea comerciala        Forma       Cantitatea
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    Mentionam ca aceste medicamente si/sau materiale sanitare specifice sunt aferente perioadei ..............., conform graficului de livrare anexat la contracte.

                ..............................................
                (semnatura ordonatorului principal de credite)

    ANEXA 3
    la normele metodologice

    Spitalul ..............................
    Localitatea ...........................

                                        Nr. ........./data ...................

                             PROCES-VERBAL DE RECEPTIE

    Incheiat intre Spitalul ......................................., reprezentat de domnul/doamna ............................., in calitate de beneficiar final,
si Societatea Comerciala .....................................................,
                                 (denumirea si sediul societatii)
reprezentata prin domnul/doamna ........................................, in calitate de furnizor.
    In conformitate cu prevederile Contractului nr. ............. din data de ..............., incheiat intre Societatea Comerciala ........................., in calitate de furnizor, si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in calitate de achizitor, si in urma solicitarii de livrare lunara, inregistrata cu nr. ............. din data de ..............., s-au livrat medicamentele si/sau materialele sanitare specifice in forma si in cantitatile mentionate in anexa.
    La receptie s-a constatat ca livrarea corespunde:
    - din punct de vedere cantitativ, cu cea din graficul de livrare;
    - din punct de vedere al denumirii si formei, cu anexa privind propunerea tehnica;
    - din punct de vedere calitativ a fost transportata in acord cu conditiile mentionate in instructiunile medicamentelor si nu sunt constatate deteriorari; termenul de valabilitate ramas este de cel putin un an sau mai mare de 80% din termenul total de valabilitate a produselor;
    - seriile lotului sunt vizibile si usor de identificat pe ambalajele mari, precum si pe cele individuale.
    Alte comentarii si/sau observatii*):
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

    Data ...............

                Am primit,                              Am predat,
    Spitalul .........................                  Furnizorul,
    ..................................      ..................................
           (semnatura autorizata)                  (semnatura autorizata)

           
    *) Cu privire la lipsuri, deteriorari, termene de valabilitate.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1113/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1113 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1113/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu