Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1028 din 06.10.2014

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului mediului şi dezvoltării durabile şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.415/3.399/2008 privind aprobarea listei cheltuielilor eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial „Mediu“ 2007-2013
ACT EMIS DE: Ministerul Fondurilor Europene
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 783 din 28 octombrie 2014



SmartCity1

Văzând Referatul de aprobare nr. 4.863 din 23 septembrie 2014,având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice, precum şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor climatice, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul mediului şi schimbărilor climatice, ministrul finanţelor publice şi ministrul fondurilor europene emit următorul ordin: Articolul I Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.415/3.399/2008 privind aprobarea listei cheltuielilor eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial „Mediu“ 2007-2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 861 din 20 decembrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1 alineatul (2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1) , cu următorul cuprins: a^1) axa prioritară 1A «Finanţarea elaborării portofoliului de proiecte din sectorul de apă/apă uzată aferent următoarei perioade de programare»; 2. La anexa nr. 1, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: 3. Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului, care cuprind cheltuielile aferente asigurării cu utilităţile necesare funcţionării obiectivului de investiţie, precum: alimentarea cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale şi alţi combustibili tehnologici, agent termic, energie electrică, aer comprimat tehnologic şi instrumental, telecomunicaţii, drumuri de acces şi cheltuielile aferente racordării la reţelele de utilităţi. 3. La anexa nr. 1 punctul 4, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)cheltuieli pentru studii de teren care cuprind cheltuieli pentru studii geotehnice, geochimice, geologice, geofizice, hidrologice, hidrogeologice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate a terenurilor pe care se amplasează obiectivul de investiţie, precum şi alte studii necesare proiectului şi solicitate de instituţiile abilitate; 4. La anexa nr. 1 punctul 6 litera a), după subpunctul (ii) se introduce un nou subpunct, subpunctul (iii) , cu următorul cuprins: (iii) cheltuieli cu măsurile privind securitatea şi sănătatea ocupaţională, inclusiv cheltuieli cu responsabilul cu sănătatea şi securitatea ocupaţională. 5. La anexa nr. 1 punctul 11, după litera b) se introduce un nou paragraf , cu următorul cuprins: Cheltuielile prevăzute la lit. a) şi b) prevăd şi organizarea de evenimente, precum seminare, conferinţe, sesiuni de informare sau alte tipuri de evenimente, care includ cheltuieli cu cazarea şi transportul participanţilor/invitaţilor, indiferent de cetăţenia acestora, închirierea sălilor necesare, asigurarea echipamentelor pentru proiecţie, asigurarea traducerii simultane şi a echipamentelor aferente, tipărirea şi multiplicarea materialelor, asigurarea serviciilor necesare organizării pauzelor, asigurarea transportului de echipamente, precum şi orice alte cheltuieli necesare desfăşurării acţiunilor respective; 6. La anexa nr. 2 punctul 1, literele b) , c) , e) , g) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins: b)lucrări pentru construcţia, reabilitarea, extinderea, modernizarea aducţiunilor, reţelei de alimentare şi distribuţie a apei potabile, a staţiilor de pompare şi repompare a apei, a branşamentelor, inclusiv în cazul în care acestea se realizează pe terenuri proprietate privată prin exercitarea dreptului de trecere pentru utilităţi, în baza prevederilor art. 621 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare (Codul civil); c)lucrări pentru construcţia, reabilitarea, extinderea, modernizarea reţelelor de canalizare a apei uzate, a staţiilor de pompare, a racordurilor, inclusiv în cazul în care acestea se realizează pe terenuri proprietate privată prin exercitarea dreptului de trecere pentru utilităţi, în baza prevederilor art. 621 din Codul civil; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ e)lucrări pentru construcţia, reabilitarea, extinderea, modernizarea facilităţilor de tratare şi depozitare temporară a nămolului din staţiile de tratare si de epurare; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ g)lucrări de demolare şi lucrări aferente drumurilor publice, atunci când sunt determinate de investiţii în infrastructura de apă, cu condiţia să fie necesare ca rezultat al lucrărilor de excavare a drumului; h)lucrări de execuţie, reabilitare, extindere, modernizare a sistemelor de monitorizare complexe, inclusiv măsuri de contorizare a consumului de apă în reţeaua publică, cercetarea şi evaluarea calităţii şi cantităţii apelor de suprafaţă şi subterane, inclusiv achiziţia echipamentelor de laborator, a echipamentelor de monitorizare şi de detectare a pierderilor, inclusiv sisteme de tip SCADA şi GIS şi sistemele informatice aferente acestora, precum şi a echipamentelor de întreţinere a sistemelor sau alte cheltuieli de aceeaşi natură. 7. La anexa nr. 2, punctul 2.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: 2.2. cheltuieli cu salariile pentru personalul beneficiarului implicat în managementul operaţiunii, în procent de maximum 0,5% din valoarea investiţiei de bază aprobată iniţial, pe baza documentelor justificative, pentru operaţiunile derulate prin POS «Mediu», în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. 8. La anexa nr. 3 punctul 1.1, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)achiziţia şi/sau instalarea echipamentelor de monitorizare şi laborator, inclusiv sisteme tip SCADA şi sistemele informatice aferente acestora. 9. La anexa nr. 3, punctul 1.3 se modifică şi va avea următorul cuprins: 1.3. activităţilor specifice reabilitării siturilor contaminate istoric, inclusiv abandonării sondelor (atât în adâncime, cât şi la suprafaţă) şi reabilitării zonelor miniere, în vederea reabilitării şi ecologizării terenurilor contaminate, inclusiv eliminarea/depozitarea conformă a materialelor rezultate din implementarea acestor activităţi; 10. La anexa nr. 3, punctul 2.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: 2.2. cheltuieli cu salariile pentru personalul beneficiarului implicat în managementul operaţiunii, în procent de maximum 0,5% din valoarea investiţiei de bază aprobată iniţial, pe baza documentelor justificative, pentru operaţiunile derulate prin POS «Mediu», în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare; 11. La anexa nr. 3, după punctul 2.2 se introduce un nou punct, punctul 2.3 , cu următorul cuprins: 2.3. cheltuieli pentru managementul investiţiei şi/sau administrarea contractelor aferente execuţiei contractelor de reabilitare şi ecologizare a terenurilor contaminate, inclusiv de abandonare a sondelor şi reabilitare a zonelor miniere, în cazul în care acestea nu au fost incluse în nicio altă categorie de cheltuieli. 12. La anexa nr. 4, literele a) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins: a)construcţiile şi instalaţiile, echipamentele şi utilajele tehnologice care conduc la reducerea emisiilor de poluanţi în atmosferă şi creşterea eficienţei energetice, inclusiv cele destinate înlocuirii unei părţi a combustibilului tradiţional cu deşeuri combustibile, cu emisii mai puţin poluante şi cele de conectare la reţeaua electrică, precum staţii de transformare, conexiuni şi alte echipamente similare; ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... f)echipamentele de monitorizare şi de detectare a pierderilor, inclusiv sisteme tip SCADA şi sistemele informatice aferente acestora; 13. La anexa nr. 5 punctul 2.6, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: e)cheltuieli pentru instruirea personalului implicat în managementul ariilor naturale protejate, inclusiv al siturilor Natura 2000, care includ cheltuieli cu onorariile, cazarea şi transportul lectorilor, indiferent de cetăţenia acestora, închirierea sălilor necesare, asigurarea echipamentelor pentru proiecţie, asigurarea traducerii simultane şi a echipamentelor aferente, tipărirea şi multiplicarea materialelor, asigurarea transportului şi a cazării participanţilor, asigurarea serviciilor necesare organizării pauzelor, asigurarea transportului de echipamente, precum şi orice alte cheltuieli necesare desfăşurării acţiunilor respective; 14. La anexa nr. 5, punctul 2.7 se modifică şi va avea următorul cuprins: 2.7. cheltuieli generale de administraţie aferente desfăşurării activităţii personalului implicat în managementul proiectului de la nivelul beneficiarului sunt următoarele:a)cheltuieli pentru apă şi canalizare; b)cheltuieli cu servicii de salubrizare; c)cheltuieli cu energia electrică; d)cheltuieli cu energia termică şi/sau gaze naturale; e)cheltuieli pentru telefoane, fax, internet şi poştă; f)cheltuieli cu închirierea de spaţii; g)cheltuieli pentru întreţinerea spaţiilor; h)cheltuieli cu carburanţii pentru mijloacele de transport; i)cheltuieli cu consumabilele, în limita a maximum 2.000 euro/an.Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile dacă respectă prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează: a)în limita a maximum 0,2% din valoarea totală eligibilă a proiectului aprobată iniţial, pentru proiectele cu o valoare totală eligibilă mai mare decât echivalentul în lei a 25 milioane euro; b)în limita a maximum 1% din valoarea totală eligibilă a proiectului aprobată iniţial, pentru proiectele cu o valoare totală eligibilă cuprinsă între echivalentul în lei a 5-25 milioane euro; c)în limita a maximum 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului aprobată iniţial, pentru proiectele cu o valoare totală eligibilă mai mică decât echivalentul în lei a 5 milioane euro; d)în limita a maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului aprobată iniţial, pentru proiectele cu o valoare totală eligibilă mai mică decât echivalentul în lei a 1 milion euro.Metoda de calcul folosită pentru calculul pro ratei pentru decontarea cheltuielilor generale de administraţie se va stabili de către autoritatea de management şi se va ataşa în anexa la contractul de finanţare; 15. La anexa nr. 5, punctul 2.8 se modifică şi va avea următorul cuprins: 2.8. cheltuielile cu salariile, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator pentru personalul încadrat la nivelul beneficiarului/partenerului şi implicat în managementul proiectului, indiferent dacă personalul este contractual sau încadrat pe funcţie publică, ce se stabilesc raportat la valoarea totală eligibilă a proiectului aprobată iniţial, precum şi cheltuielile cu salariile, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator pentru personalul încadrat la nivelul beneficiarului/partenerului şi implicat în implementarea proiectului, indiferent dacă personalul este contractual sau încadrat pe funcţie publică.Nivelul salarizării se stabileşte astfel: a)pentru personalul încadrat pe funcţia publică, nivelul salariului respectă prevederile legale în vigoare aplicabile funcţionarilor publici; b)pentru personalul contractual, nivelul salariului se stabileşte prin Ghidul solicitantului pentru axa prioritară 4 POS «Mediu» - «Implementarea sistemelor adecvate de management pentru protecţia naturii».Cheltuielile cu salariile prevăzute la primul paragraf se decontează conform actului juridic de încadrare şi proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/foaia de prezenţă aferent atribuţiilor specifice implementării proiectului. 16. La anexa nr. 6 punctul 1.1, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)lucrări de reabilitare a sistemului de comunicaţii radio (voce-date), sisteme de alarmare în aval de baraje, sisteme de previzionare a riscurilor naturale; 17. La anexa nr. 6 punctul 2.3, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c) , cu următorul cuprins: c)cheltuieli pentru servicii de consultanţă în vederea îmbunătăţirii capacităţii instituţionale a beneficiarilor. 18. La anexa nr. 6, după punctul 2.3 se introduc două noi puncte, punctele 2.4 şi 2.5, cu următorul cuprins : 2.4. Cheltuielile cu salariile pentru personalul beneficiarului implicat în managementul operaţiunii sunt eligibile în procent de maximum 0,5% din valoarea investiţiei de bază aprobată iniţial, pe baza documentelor justificative, pentru operaţiunile derulate prin POS «Mediu», în conformitate cu prevederile legale în vigoare. 2.5. Cheltuielile efectuate de personalul încadrat la nivelul beneficiarului implicat în managementul operaţiunii cu ocazia deplasărilor, pentru transport, cazare şi diurnă, sunt considerate eligibile dacă se justifică efectuarea acestora în scopul proiectului, dacă sunt susţinute de documente justificative şi dacă sunt efectuate în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi în limitele stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare. 19. La anexa nr. 7, după punctul 1.3 se introduce un nou punct, punctul 1.4 , cu următorul cuprins: 1.4. cheltuieli cu servicii medicale pentru controlul medical periodic al angajaţilor Direcţiei generale AM POS Mediu reglementat de legislaţia naţională în vigoare. 20. La anexa nr. 7 punctul 2, după punctul 2.14 se introduce un nou punct, punctul 2.15 , cu următorul cuprins: 2.15. cheltuieli cu arhivarea şi depozitarea documentelor. 21. La anexa nr. 7 punctul 4, după litera m) se introduc două noi litere, literele n) şi o) , cu următorul cuprins: n)cheltuieli pentru asigurarea apei de consum; o)cheltuieli cu servicii de administrare a spaţiilor, inclusiv servicii de evaluare/asigurare a securităţii spaţiilor. 22. La anexa nr. 7 punctul 5, litera a) se modifică şi va avea următorul conţinut: a)achiziţionarea şi închirierea de spaţii şi mobilier; 23. La anexa nr. 7 punctul 5, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e) , cu următorul conţinut: e)achiziţionarea de mijloace de transport. Articolul II Orice cheltuială solicitată la rambursare din Programul operaţional sectorial „Mediu“ 2007-2013 după intrarea în vigoare a prezentului ordin va fi analizată conform prevederilor acestuia. Articolul III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul mediului şi schimbărilor climatice, Mihail Fâcă, secretar de stat Ministrul finanţelor publice, Ioana-Maria Petrescu Ministrul fondurilor europene, Eugen Orlando Teodorovici


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1028/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1028 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1028/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu