Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 101 din 26 mai 2005

pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 512 din 16 iunie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere:
    - prevederile art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
    - prevederile anexei nr. 3/12/23 din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004;
    - prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 1.232/2004 pentru aprobarea Protocolului dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 23 aprilie 2004, pentru modificarea Memorandumului de intelegere dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare privind Programul national multianual pe perioada 2002 - 2005 de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri si a Acordului de cofinantare dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnate la Bucuresti la 14 octombrie 2003;
    - prevederile art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 753/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,

    presedintele Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite prezentul ordin.

    ARTICOL UNIC
    (1) Se aproba Procedura de implementare a Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    (2) Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la data publicarii.

                       Presedintele Agentiei Nationale
              pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
                            Eugen Ovidiu Chirovici

    ANEXA 1*)

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

                         PROCEDURA DE IMPLEMENTARE
a Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri

    Partea I

    Sectiunea I.a
    Cadrul General

    I.a.1. Contextul si problematica abordata

    Scopul principal al actualului program este acela de a contribui la dezvoltarea sectorului IMM din Romania prin crearea unor noi locuri de munca in zonele vizate.
    Incubatorul de afaceri se constituie in vederea incurajarii IMM start-up, care reprezinta un segment important in procesul de dezvoltare a sectorului IMM din Romania.
    In cadrul programului de "infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri in Romania" se vor acorda alocatii financiare nerambursabile pentru a asigura functionalitatea IMM precum si dezvoltarea economica si sociala a zonelor propuse. De asemenea programul vizeaza si cresterea numarului de activitati economice durabile, intarirea climatului investitional si reducerea ratei somajului in zonele tinta.
    Incubatoarele de afaceri sunt, prin definitie, create pentru a sprijini si a face parte dintr-un cadru strategic regional, axat pe prioritatile economice ale acestora (ex.: dezvoltarea regiunilor).
    In acest sens, trebuie incurajata realizarea unor interdependente economice intre zonele geografice propuse pentru a fi dezvoltate, tocmai pentru ca evolutia lor s-ar putea produce in cadrul unei retele sustenabile de Incubatoare de Afaceri care vor aplica cele mai bune proceduri in domeniu.

    I.a.2. Principiile de dezvoltare a sectorului IMM
    - Crearea unui mediu de afaceri favorabil dezvoltarii si cresterii IMM-urilor;
    - Incurajarea competitiei;
    - Consolidarea unui sector dinamic al intreprinderilor mici si mijlocii, capabil sa faca fata fortelor concurentiale si competitiei internationale si integrarea acestuia in Piata Interna;
    - Facilitarea accesului la finantare;
    - Promovarea exporturilor;
    - Promovarea culturii antreprenoriale si imbunatatirea performantelor manageriale.

    I.a.3. Experiente anterioare
    Primele incubatoare de afaceri au fost infiintate in Romania la inceputul deceniului '90, in principal cu asistenta Phare/CRIMM. In cadrul programului Phare/PAEM a fost publicat un manual al incubatoarelor de afaceri, care cuprinde toate elementele de baza si etapele care trebuie parcurse pentru infiintarea si functionarea Incubatoarelor de Afaceri.
     Intr-un numar limitat de cazuri in implementarea incubatoarelor de afaceri au fost implicate si institute de tehnologie si cercetare. Unul dintre aceste cazuri este cel al ICTCM din Bucuresti.
    Au fost infiintate ulterior mai multe astfel de incubatoare, finantate cu ajutorul diversilor donatori, ca de exemplu: Phare, prin intermediul Programului FIMAN/PAEM si Banca Mondiala, in regiuni subdezvoltate sau in regiuni afectate de declinul industrial si restructurare.
    S-au initiat contacte, schimburi de experienta si colaborari cu structuri individuale, precum si cu alte retele internationale de incubatoare, centre de promovare a inovatiilor, parcuri tehnologice din UE si CEEC.
    In prezent, in Romania numarul si impactul incubatoarelor de afaceri este destul de scazut, pentru a satisface nevoile specifice ale IMM-urilor aflate in stadiul de inceput de dezvoltare al afacerii, sau care functioneaza deja. Distributia geografica inegala si rata de supravietuire foarte mica, au facut ca o serie de incubatoare infiintate cu sprijin international sa inceteze sa functioneze in momentul in care s-a incheiat finantarea, dat fiind faptul ca sprijinul din partea autoritatilor locale/guvernului/sectorului privat a fost inexistent sau insuficient pentru a le mentine in functiune pana cand acestea ar fi putut sa se autosustina. Constituirea lor nu a avut la baza planuri de afaceri pe termen lung si parteneriate care sa asigure finantarea dupa incetarea sustinerii financiare din partea donatorilor.
    Incubatoarele de afaceri constituie un instrument financiar eficient de stimulare a infiintarii si dezvoltarii IMM-urilor.
    Guvernul si organizatiile internationale recunosc ca este nevoie sa se imbunatateasca capacitatea incubatoarelor de afaceri existente si sa se consolideze reteaua lor din Romania. Programul national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri asigura o interventie coerenta si pe termen mediu din partea Guvernului.

    I.a.4. Obiectivul de dezvoltare si impactul anticipat
    Obiectivul de dezvoltare al programului este acela de a contribui la cresterea competitivitatii economice in Romania, prin dezvoltarea IMM-urilor si crearea de noi locuri de munca.
    Programul va realiza acest lucru prin infiintarea de noi incubatoare de afaceri, care vor asigura IMM-urilor servicii de sprijin subventionate.
    Impactul anticipat al proiectului urmareste crearea unei retele de incubatoare de afaceri in Romania, care va permite:
    - asanarea mediului economic local, regional si national prin utilizarea mai eficienta a potentialului economic si uman existent in zona;
    - infiintarea si dezvoltarea de IMM inovatoare, capabile sa utilizeze in mod eficient resursele C&D existente si care la finalul programului vor parasi incubatorul stabile din punct de vedere financiar;
    - crearea unei relatii eficiente intre potentialul tehnologic al zonelor tinta si cel antreprenorial;
    - dezvoltarea unei infrastructuri de afaceri capabila sa faca fata presiunilor concurentiale;
    - imbunatatirea accesului IMM incubate la informatii, servicii de consultanta cu valoare adaugata ridicata, surse de finantare, precum si la servicii si echipamente specifice C&D;
    - cresterea numarului de locuri de munca, dezvoltarea economica a regiunilor tinta, revitalizarea comunitatilor locale;
    - promovarea unei cooperari stranse intre principalii parteneri la nivel national, regional si local pentru realizarea unei dezvoltari economice sustinute;
    - corelarea activitatilor incubatorului de afaceri cu cele ale intreprinderilor existente in zona.

    I.a.5. Planul National de Dezvoltare Regionala
    In cadrul prezentului program sunt integrate obiectivele specifice ale Planului National de Dezvoltare Regionala, dupa cum urmeaza:
    1. Dezvoltarea infrastructurii sociale si de afaceri indiferent de conditiile de mediu. Dezvoltarea infrastructurii
    2. Imbunatatirea mediului de afaceri prin exploatarea potentialului economic al regiunii, datorita stimularii active a competitivitatii si eficientei IMM-urilor. Dezvoltarea mediului de afaceri
    3. Imbunatatirea aptitudinilor profesionale prin intermediul actiunilor de training si al cursurilor de formare profesionala, pentru a dezvolta o forta de munca adaptabila cerintelor pietei. Dezvoltarea resurselor umane si cresterea ratei de angajare
    In procesul de programare a strategiei alese s-a urmarit ca aceasta sa fie inovatoare si concentrata pe urmatoarele principii generale:
    - integrare;
    - concentrarea resurselor;
    - parteneriate.
    Colaborarea la acest nivel se bazeaza pe premisa favorabila a existentei resurselor locale si regionale ce pot fi combinate in scopul crearii unor lanturi inter-firme cu valoare adaugata ridicata, de tip "cluster", ca raspuns la presiunea mediului concurential, in incercarea acestora de a se conforma standardelor de performanta si competitivitate, ca urmare a procesului de globalizare.
    Existenta lanturilor inter-firme cu valoare adaugata ridicata este unul dintre factorii determinanti in dezvoltarea economica locala si regionala. In acest sens adoptarea unui model de tip "cluster" poate juca un rol important in incurajarea cresterii economice regionale prin crearea unei retele informationale, dezvoltarea unui lant de furnizori si imbunatatirea pregatirii profesionale a fortei de munca in scopul cresterii competitivitatii IMM.

    Sectiunea I.b
    Strategia programului

    I.b.1. Administrarea Incubatoarelor
    Datorita situatiei economice si sociale la nivelul judetelor Hunedoara, Brasov si Alba, Guvernul Romaniei este direct interesat in rezolvarea problemei create prin disponibilizarea unui mare numar de angajati din sectorul de stat. In acest context, programul va debuta cu o faza pilot, care va avea ca finalitate infiintarea a trei incubatoare de afaceri in zonele tinta, definite in proiect, Hunedoara, Brasov si Alba. In urmatorii ani programul se va extinde la nivel national, in baza unui studiu de evaluare preliminar, prin care se vor determina si cuantifica situatia actuala precum si necesitatile infiintarii de noi incubatoare de afaceri in alte zone.
    Incubatorul de afaceri se constituie printr-un act de asociere in participatiune, incheiat intre autoritati publice locale, responsabile la nivel local de implementarea programului, societati comerciale, ONG-uri, Agentii de Dezvoltare Regionala, sau alte institutii cu caracter reprezentativ la nivel local, care au calitatea de parti asociate, capacitatea de a gazdui si administra un incubator de afaceri (IA), precum si aceea de a acorda asistenta tehnica si de a instrui potentialii intreprinzatori in perioada premergatoare incubarii.
    Contractul de asociere in participatiune va contine clauze specifice referitoare la durata contractului, obiectul contractului, modalitatile de impartire a rezultatelor activitatilor economice comune, raspunderea contractuala, contributia partilor, in scopul asigurarii serviciilor si facilitatilor comune oferite de incubatorul de afaceri, conditii de asigurare a spatiului incubatorului si a utilitatilor.
    Asocierea in participatiune este constituita in conformitate cu dispozitiile art. 251 - 256 din Codul Comercial. Asocierea in participatiune are drept obiect infiintarea, functionarea si dezvoltarea incubatorului de afaceri.
    Asociatia creata, in coordonare cu PNUD, va subcontracta ulterior o companie specializata, care va deveni parte asociata a contractului de asociere in participatiune, denumita in continuare Administratorul Incubatorului si care se va ocupa de managementul Incubatorului de Afaceri, ca urmare a procesului de selectie organizat de PNUD si ANIMMC impreuna cu autoritatile publice locale.

    Etapa I: Evaluarea si selectarea locatiilor
    Procedura generala pentru infiintarea incubatoarelor de afaceri incepe cu etapa de evaluare pe teren in vederea selectarii locatiilor. Ca urmare a procedurii de selectare a locatiilor, PNUD va incheia Acorduri de Cofinantare cu autoritatile publice locale, in scopul demararii campaniei de amenajare si reabilitare a spatiilor destinate desfasurarii activitatii de incubare.
    Fondurile destinate initierii activitatilor specifice procesului de incubare vor fi alocate o singura data in decursul existentei programului si provin din surse financiare private atrase la bugetul programului.
    Contravaloarea cheltuielilor privind initierea activitatilor specifice incubatorului reprezinta echivalentul in lei a maximum 35.000 USD, calculat la data efectuarii platii de catre PNUD:
    a) Initierea activitatilor specifice incubatorului: cheltuieli specifice destinate amenajarii si/sau reabilitarii spatiilor, inclusiv spatii de productie, facilitati pentru birouri, spatii comune destinate intalnirilor, instruire, expozitii;
    b) Pe parcursul implementarii programului nu se accepta decontarea cheltuielilor care fac obiectul unor activitati de reparatii curente;
    c) Virarea efectiva a sumelor se face de catre PNUD in contul autoritatilor publice locale, in termen de 15 zile lucratoare de la data prezentarii documentelor justificative, intocmite de reprezentantii autoritatilor publice locale.
    d) Dosarul privind documentatia justificativa va contine lista tuturor documentelor depuse, copie dupa documentatia tehnica intocmita in vederea atribuirii lucrarilor de amenajare si/sau reabilitare, in conformitate cu legislatia in vigoare, contracte de prestari servicii, facturi fiscale, chitante fiscale, ordine de plata, extrase de cont etc.
    e) PNUD are dreptul sa verifice la sediul incubatorului veridicitatea si conformitatea declaratiilor, activitatilor, serviciilor si cheltuielilor efectuate in cadrul campaniei de amenajare si reabilitare a spatiilor destinate desfasurarii activitatilor de incubare.

    Etapa a II-a: Selectarea Administratorului Incubatorului.
    Prin intermediul Administratorului Incubatorului, care va fi o companie subcontractanta, IMM-urile vor beneficia de asistenta financiara si tehnica in cadrul prezentului program. Administratorul Incubatorului va fi responsabil de aspectele operationale si de conducerea Incubatorului de Afaceri, fara a detine insa majoritatea actiunilor.
    Selectia Administratorului Incubatorului, care indeplineste toate criteriile prevazute in anexa 1 - Procedura de selectie a Administratorului Incubatorului si in Ghidul Aplicantului, se va organiza de catre autoritatile publice locale responsabile de implementarea la nivel local a programului, impreuna cu PNUD si ANIMMC, printr-una din procedurile de achizitie publica, prevazute de legislatia in vigoare. Aceste criterii vor tine seama in special de existenta premizelor favorabile si a altor resurse materiale pentru realizarea Incubatorului de Afaceri, a experientei acestora in domeniul managementului afacerilor, de existenta resurselor umane proprii, de capacitatea de a mobiliza resursele financiare suplimentare necesare pentru functionarea Incubatorului de Afaceri si dupa incheierea programului.
    Anexa 1 contine de asemenea si descrierea procedurii de selectie, precum si documentatia care va fi elaborata si inaintata in vederea selectiei, de catre fiecare ofertant.
    Selectia acestora se va organiza in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 461/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a O.U.G. nr. 60/2001.
    Administratorul Incubatorului (AI) va avea rolul si responsabilitatile definite in anexa 2 a prezentului Document Proiect. Administratorul Incubatorului va administra activitatea Incubatorului de Afaceri, beneficiind de asistenta financiara si tehnica acordata prin intermediul programului, in baza prezentului Document Proiect. Pentru a asigura respectarea stricta a obligatiilor contractuale si a administrarii in mod eficient a Incubatorului de Afaceri, personalul de conducere al acestuia va fi angajat cu implicarea directa a conducerii programului (PNUD).
    Pentru incubatoarele nou infiintate, care fac obiectul prezentului program, vor fi finantate urmatoarele tipuri de cheltuieli, conform anexei 7:
    - administrarea programului;
    - alocatii financiare nerambursabile destinate sustinerii activitatilor specifice Incubatorului de Afaceri;
    Anexa 7 (Bugetul Programului) va fi aprobata de catre partenerii in program in termen de 30 de zile de la data notificarii de catre ANIMMC a publicarii in M.O. a Documentului de Proiect referitor la procedura de implementare a programului.
    Alocatiile financiare nerambursabile destinate infiintarii si sustinerii activitatilor specifice incubatoarelor de afaceri nou-infiintate, care fac obiectul prezentului program, vor fi eliberate de catre PNUD in mai multe transe, conform Memorandumului de Intelegere, astfel:

    I.b.1.1. prima transa va fi alocata in primul an de implementare a programului, pe baza rapoartelor de activitate trimestriale si a documentelor financiare justificative. Documentatia justificativa depusa de catre Administratorii Incubatoarelor va contine lista tuturor documentelor, contracte de prestari servicii, facturi fiscale, chitante fiscale, ordine de plata, extrase de cont etc. Fondurile alocate provin din surse financiare private atrase la bugetul programului.
    Valoarea primei transe reprezinta echivalentul in lei a maximum 20.000 USD, calculat la data efectuarii platii de catre PNUD.
    a) Contravaloarea cheltuielilor privind instruirea, in perioada de pre-incubare, a maximum 100 de potentiali intreprinzatori;
    b) Contravaloarea cheltuielilor pentru editarea si tiparirea suportului de curs realizat in perioada de pre-incubare si a curriculei de curs pentru instruirea efectuata in decursul procesului de incubare;
    c) Contravaloarea cheltuielilor privind organizarea procesului de evaluare a proiectelor si selectie a maximum 20 IMM/incubator;
    d) Contravaloarea cheltuielilor privind consultanta acordata in perioada de pre-incubare pentru infiintarea de noi societati comerciale;
    e) Contravaloarea cheltuielilor pentru realizarea unei pagini web de promovare a activitatilor incubatorului.
    f) Administratorul Incubatorului are obligatia sa organizeze trimestrial seminarii de instruire pentru beneficiarii programului;
    g) PNUD are dreptul sa verifice conditiile de realizare a instruirii si a agendei seminariilor organizate de catre Administratorul Incubatorului;
    h) Ca urmare a procesului de evaluare si analiza a oportunitatii cheltuielilor efectuate de catre Administratorul Incubatorului, PNUD va aproba eligibilitatea acestora;
    i) Virarea efectiva a sumelor, care fac obiectul primei transe, se face trimestrial, de catre PNUD in contul Administratorului Incubatorului, in termen de 15 zile lucratoare de la data prezentarii raportului de activitate si a documentelor justificative de catre Administratorul Incubatorului.
    j) Nu se accepta utilizarea alocatiei financiare aferenta primei transe pentru plata taxelor si/sau a impozitelor si a salariilor echipei manageriale responsabila pentru administrarea incubatorului.
    Alocarea primei transe se va realiza ca urmare a incheierii contractului cadru intre PNUD si Administratorul Incubatorului, a rezultatelor campaniei de instruire a potentialilor intreprinzatori si a procesului de evaluare a proiectelor si selectare a 20 de beneficiari finali ai programului/incubator.

    I.b.1.2. transele urmatoare, reprezentand alocatiile financiare nerambursabile acordate IMM, in conformitate cu anexa 5 - Ciclul de Incubare, vor fi alocate lunar, de catre PNUD, pe baza rapoartelor financiare intocmite de Administratorii Incubatoarelor pentru luna anterioara efectuarii platilor.
    a) Administratorii Incubatoarelor vor prezenta lunar rapoarte financiare si de activitate, in baza contractelor cadru ce vor fi incheiate intre acestia si PNUD si a contractelor de prestari servicii incheiate intre furnizorul de servicii si IMM incubate, prin care se va demonstra utilizarea eficienta a resurselor financiare alocate si pastrarea destinatiei acestora.
    b) Rapoartele financiare lunare vor fi insotite de documentatia justificativa (contracte de prestari servicii, facturi fiscale, chitante fiscale, ordine de plata, extrase de cont) privind cheltuielile realizate si de rapoartele de activitate a furnizorului de servicii si a IMM de evaluare a activitatii consultantului;
    c) Ca urmare a procesului de evaluare si analiza a oportunitatii cheltuielilor efectuate de catre beneficiarii programului, PNUD va aproba eligibilitatea acestora;
    d) Aprobarea cheltuielilor se va face pe baza justificarilor financiare intocmite de Administratorii Incubatoarelor si a rapoartelor de activitate ale furnizorului de servicii si ale IMM privind evaluarea activitatii acestuia de catre conducerea programului, cu implicarea directa a ANIMMC si PNUD. In cazul in care achizitionarea serviciilor specializate se face prin intermediul furnizorilor de servicii externi, rapoartele de activitate vor contine informatii detaliate privind furnizorul de servicii de consultanta.
    e) Virarea efectiva a platilor se va face lunar de catre PNUD in contul beneficiarilor programului - IMM incubate, in termen de 15 zile lucratoare, dupa efectuarea serviciilor si plata cheltuielilor eligibile aferente, catre furnizorul de servicii si dupa prezentarea rapoartelor de activitate si a documentelor justificative de catre Administratorul Incubatorului.
    f) Nu se accepta efectuarea de plati compensatorii intre partile contractante, in cadrul serviciilor si cheltuielilor eligibile
    g) PNUD are dreptul sa verifice la sediul incubatorului veridicitatea si conformitatea declaratiilor solicitantilor, activitatilor, serviciilor si cheltuielilor efectuate in cadrul programului. In acest scop beneficiarii programului vor pune la dispozitia PNUD, la solicitarea acestuia, materialele elaborate in cadrul contractelor incheiate cu furnizorii de servicii de consultanta.
    IMM-urile incubate vor beneficia astfel de alocatii financiare nerambursabile, in conformitate cu ciclul de incubare descris in anexa 5.
    Programul se deruleaza pe perioada 2004 - 2008, conform Strategiei Guvernamentale pentru Sustinerea Dezvoltarii Intreprinderilor Mici si Mijlocii in perioada 2004 - 2008, aprobata prin H.G. nr. 1280/2004, in baza alocatiilor bugetare prevazute anual prin Legea bugetului de stat si a contributiilor partilor, stabilite prin Documentul Proiect.

    I.b.2. Beneficiarii programului
    2.1. Beneficiarii programului sunt potentiali intreprinzatori, constituiti in societati comerciale organizate in temeiul Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata si care, la data solicitarii, indeplinesc cumulativ conditiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si criteriile de eligibilitate specificate mai jos:
    2.1.1. IMM nou-infiintate care au potential de dezvoltare ridicat, trebuie sa prezinte un proiect fezabil de dezvoltare prin care sa permita crearea a minimum 3 locuri de munca in urmatorii 2 ani.
    In cadrul programului sunt definite ca IMM nou-infiintate:
    a) Agenti economici, care in termen de doua luni de la data selectiei prezinta dovada obtinerii inregistrarii si autorizarii societatii comerciale la Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea, in zonele tinta in care sunt amplasate incubatoarele de afaceri care fac obiectul prezentului program;
    b) Agentii economici vor respecta criteriul de independenta, asa cum este acesta definit in alin. (2) art. 3 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
    c) Desfasoara activitati de productie de bunuri si/sau servicii.
    2.1.2. IMM cu istoric de functionare de maximum 2 ani de la data intrarii in incubator, trebuie sa prezinte un proiect fezabil de dezvoltare care sa permita crearea a minimum 3 locuri de munca in urmatorii 2 ani.
    In cadrul programului sunt definite ca IMM cu istoric de functionare de maximum 2 ani la data intrarii in incubator, dupa cum urmeaza:
    a) Agentii economici care au sediul social in zonele tinta in care sunt amplasate incubatoarele de afaceri care fac obiectul prezentului program;
    b) Agentii economici care respecta criteriul de independenta, asa cum este acesta definit in alin. (2) art. 3 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
    c) Agenti economici care au un bilant contabil pozitiv pe ultimii 2 ani;
    d) Agenti economici care au un numar mediu scriptic de minimum 3 salariati, in anul fiscal anterior incubarii;
    e) Nu sunt in stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un judecator sindic, nu au activitatile comerciale suspendate;
    f) Desfasoara activitati de productie de bunuri si/sau servicii.
    2.1.3. In cadrul prezentului program se defineste ca data intrarii in incubator, data semnarii contractului de inchiriere intre Administratorul Incubatorului si beneficiarii programului - IMM incubate.
    2.2. Nu beneficiaza de prevederile programului: societatile bancare, societatile de asigurare si reasigurare, societatile de administrare a fondurilor financiare de investitii, societatile de valori imobiliare, societatile cu activitate principala de comert, activitati de intermedieri financiare, activitati auxiliare intermedierilor financiare, activitati de intermedieri imobiliare, activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta in domeniul fiscal, consultanta in afaceri, selectia si plasarea fortei de munca, alte activitati prestate in principal intreprinderilor.
    2.3. Prin prezenta procedura nu beneficiaza de ajutoare de stat agentii economici din sectoarele de activitate referitoare la productia, prelucrarea si comercializarea produselor agricole, asa cum sunt definite in anexa 3 la Regulamentul privind ajutorul de stat pentru IMM, aprobat prin Ordinul Consiliului Concurentei nr. 55/2004, cei din industria de pescuit si industria carboniera.
    2.4. Ca urmare a procesului de instruire se va realiza selectia a maximum 20 de intreprinzatori/incubator, in baza planurilor de afaceri intocmite de catre acestia, in vederea constituirii de societati comerciale, dintre care:
    2.4.1. maximum 10 societati comerciale vor fi nou-infiintate;
    2.4.2. minimum 10 societati comerciale vor prezenta un istoric de functionare de maximum 2 ani la data inscrierii in incubator.
    2.5. Selectia beneficiarilor se va face prin procedura de licitatie de proiecte si va tine cont de criteriul de fezabilitate al acestor propuneri, evidentiind urmatoarele aspecte: ideea de afaceri, aspecte referitoare la implementarea proiectului, marketing, structura organizationala, resurse financiare, riscuri si oportunitati, resurse umane si aspecte juridice etc.
    2.6. Rezultatul procesului de evaluare va fi comunicat in scris solicitantilor in termen de 5 zile lucratoare de la data evaluarii proiectelor.
    2.7. Decizia comisiei de evaluare nu poate fi contestata in instanta. Contestatiile vor fi solutionate de catre comisia de evaluare in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii acestora.
    2.8. Selectia intreprinzatorilor se va face de catre o comisie din a carei componenta vor face parte reprezentanti ai autoritatilor publice locale, ANIMMC, PNUD si ai Administratorului Incubatorului.

    I.b.3. Cadrul institutional si resursele programului
    Programul se bazeaza pe o stransa colaborare intre ANIMMC, PNUD si autoritatile publice locale/Administratorul Incubatorului/Agentiile de Dezvoltare Regionala, care vor fi parteneri direct implicati in implementarea programului, cu roluri si responsabilitati clar definite.
    Contributiile in natura ale partilor contractului de asociere in participatiune, sub forma de locatii, servicii, materiale si resurse umane sunt esentiale pentru implementarea cu succes a programului.
    Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC) va asigura finantarea programului din fonduri alocate de la bugetul de stat, asa cum este prevazut in Memorandumul de intelegere si Acordul de Cofinantare, aprobate prin Hotararea de Guvern nr. 173/2004 si in Protocolul dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare semnat la 23 aprilie 2004, aprobat prin Hotararea de Guvern nr. 1232/2004, pentru modificarea Memorandumului de intelegere dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, privind Programul National Multianual pe perioada 2002 - 2005 de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri si a Acordului de Cofinantare dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare semnate la 14 octombrie 2003.
    In conformitate cu Memorandumul de intelegere intre ANIMMC si PNUD, art. 3 - Obligatiile partilor, pct. 3.1., ANIMMC va avea responsabilitatile unei Agentii Nationale de Executie si va numi un Coordonator National de Program, detinand controlul asupra deciziilor in derularea programului. In acest sens ANIMMC va monitoriza stadiul implementarii programului, pentru a se asigura ca sunt atinse obiectivele stabilite prin prezentul Document de Proiect.
    3.1. Contributia ANIMMC (Donator) pentru anul 2005 este reprezentata de echivalentul in dolari S.U.A.*1) al sumei de 15 miliarde lei, in conformitate cu prevederile din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511 din 2004 si a Protocolului intre Agentia Nationala Pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite Pentru Dezvoltare, semnat la 23 aprilie 2004 la Bucuresti, aprobat prin Hotararea de Guvern nr. 1232/2004.
    In conformitate cu prevederile art. I, pct. 3 din Acordul de Cofinantare incheiat intre ANIMMC si PNUD, aprobat prin H.G. nr. 173/2004, contributia Donatorului (ANIMMC) pentru anul 2005, reprezentand fondul alocat programului de la bugetul de stat, va fi depusa integral in contul bancar in LEI al PNUD Nr. RO49CITI0000000825007008 deschis la Citibank Romania, in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii in Monitorul Oficial a Ordinului Presedintelui Agentiei Nationale pentru intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, pentru aprobarea Documentului de Proiect, referitor la procedura de implementare a programului.
    Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) va asigura resurse financiare, din fonduri proprii, in cuantumul stabilit in Memorandumul de intelegere si Acordul de Cofinantare, aprobate prin Hotararea de Guvern nr. 173/2004 si in Protocolul dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare semnat la 23 aprilie 2004, aprobat prin Hotararea de Guvern nr. 1232/2004, pentru modificarea Memorandumului de Intelegere dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, privind Programul National Multianual pe perioada 2002 - 2005 de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri si a Acordului de Cofinantare dintre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din Romania si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare semnate la 14 octombrie 2003.
    In conformitate cu Memorandumul de Intelegere intre ANIMMC si PNUD, art. 3 - Obligatiile partilor, pct. 3.2., PNUD isi asuma rolul si responsabilitatile unei Agentii Nationale de Implementare. In  aceasta calitate, PNUD va raspunde de managementul adecvat al programului, din punct de vedere administrativ, financiar si tehnic, prin respectarea procedurilor de achizitie publica si contractare, inclusiv selectia personalului angajat in cadrul programului, asigurarea echipamentelor si a materialelor necesare, raportarea si monitorizarea implementarii programului, care va fi executat conform modalitatii nationale de executie (NEX).
    Asistenta pe care o va acorda PNUD este importanta pentru realizarea obiectivelor programului. In calitatea sa de organizatie internationala de dezvoltare, si subiect de drept international public, cu o larga recunoastere, PNUD are o bogata experienta in domeniul promovarii IMM-urilor, precum si in dezvoltarea incubatoarelor de afaceri.
    3.2. Contributia PNUD pentru anul 2005 este reprezentata de echivalentul in dolari S.U.A.*1) al sumei de 2,475 miliarde lei, in conformitate cu prevederile art. 1, pct. 1 din Addendum-ul, incheiat intre Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare din Romania semnat la 20 mai, la Bucuresti.
    Pe parcursul implementarii sale programul va oferi IMM incubate posibilitatea de a colabora cu institutii bancare, societati/programe de micro-finantare, fonduri locale de garantare a creditelor pentru IMM, alte autoritati publice centrale/locale, finantatori internationali, sau alte entitati etc.
------------
    *1) Cursul de schimb utilizat pentru conversia Leu-USD este cursul Natiunilor Unite, valabil la data efectuarii platii in contul PNUD de catre ANIMMC (Donator)

    Partea a II-a
    Matricea logica a rezultatelor si a resurselor programului

 ______________________________________________________________________________
| Rezultatul scontat la nivel national, in conformitate cu Cadrul de Obiective |
| Nationale:                                                                   |
| Extinderea sectorului privat competitiv, orientat catre piata, bazat pe      |
| principiile dezvoltarii economice in mod durabil                             |
|______________________________________________________________________________|
| Indicatorul rezultatului scontat la nivel national, stabilit in conformitate |
| cu Cadrul Programatic de Obiective si Resurse Nationale, inclusiv nivelul de |
| pornire si obiectivul final                                                  |
| Existenta politicilor si a unui cadru legislativ care faciliteaza dezvoltarea|
| unui sector privat competitiv, orientat catre piata, luand in considerare    |
| efectele probabile privind durabilitatea                                     |
| Nivelul de pornire: Proceduri simplificate de inregistrare a societatilor    |
| comerciale nou-infiintate                                                    |
| Obiectiv final: Crearea unei retele de incubatoare de afaceri in Romania     |
|______________________________________________________________________________|
| Domeniul de asistenta aplicabil (conform Cadrului de Resurse Strategice):    |
| G1-SGN1-SASN3 - Reforma politicilor, legislatiei si administratiei pentru    |
| sprijinirea dezvoltarii sectorului privat                                    |
|______________________________________________________________________________|
| Strategia de parteneriat                                                     |
| PNUD va avea rolul si responsabilitatile unei Agentii Nationale de           |
| Implementare a Programului National Multianual pe perioada 2004 - 2008 pentru|
| infiintarea si dezvoltarea incubatoarelor tehnologice si de afaceri al       |
| ANIMMC. Avand ANIMMC ca Agentie Nationala de Executie si ca donator,         |
| programul va sustine in acest scop crearea unei retele de incubatoare de     |
| afaceri, care este considerata un instrument financiar eficient de sprijinire|
| a infiintarii si dezvoltarii de IMM                                          |
|______________________________________________________________________________|
| Titlul programului si numarul:                                               |
| Infiintarea si dezvoltarea incubatoarelor de afaceri - 000 14603             |
|______________________________________________________________________________|
| Obiectiv 1 - Facilitarea infiintarii a cinci incubatoare de afaceri in       |
| zonele tinta definite in program si crearea premiselor pentru infiintarea si |
| dezvoltarea de noi incubatoare de afaceri in alte zone cu potential economic |
| si social                                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| Rezultatele    |  Rezultatele   |   Activitati principale    |  Contributii  |
| asteptate ale  |  anuale ale    |                            |               |
| programului    |  programului   |                            |               |
|________________|________________|____________________________|_______________|
|1.1. Finalizarea|ANUL I          |1.1.1. Constituirea         |Personal       |
|conditiilor     |Stabilirea      |structurii de management a  |Deplasari      |
|pentru acordarea|structurilor    |programului din partea      |in tara        |
|asistentei      |de management si|ANIMMC - UIP si desemnarea  |Contractare    |
|incubatoarelor  |a metodologiei  |Coordonatorului National de |Administratorul|
|de afaceri      |de functionare  |Program                     |Incubatorului  |
|                |si implementare |1.1.2. Selectarea si        |Raportari      |
|                |a programului   |recrutarea personalului     |Diverse        |
|                |pentru          |pentru Echipa Programului si|               |
|                |infiintarea     |a Managerului National de   |               |
|                |incubatoarelor  |Program                     |               |
|                |de afaceri din  |1.1.3. Finalizarea regulilor|               |
|                |zonele tinta.   |de functionare si           |               |
|                |                |implementare ale programului|               |
|                |                |1.1.4. Stabilirea           |               |
|                |                |criteriilor de selectare a  |               |
|                |                |Administratorului           |               |
|                |                |Incubatorului (campanii de  |               |
|                |                |promovare a programului,    |               |
|                |                |pregatirea si lansarea      |               |
|                |                |Ghidului Aplicantului pentru|               |
|                |                |selectarea Administratorului|               |
|                |                |Incubatorului, evaluarea    |               |
|                |                |ofertelor primite etc.)     |               |
|                |                |1.1.5. Finalizarea          |               |
|                |                |politicilor de stabilire a  |               |
|                |                |preturilor/subventiilor     |               |
|                |                |pentru serviciile oferite de|               |
|                |                |incubatorul de afaceri      |               |
|                |                |1.1.6. Stabilirea sarcinilor|               |
|                |                |anuale de performanta ale   |               |
|                |                |fiecarui Administrator al   |               |
|                |                |Incubatorului               |               |
|                |                |1.1.7. Stabilirea           |               |
|                |                |modalitatii si a            |               |
|                |                |documentatiei de raportare  |               |
|                |                |financiara a                |               |
|                |                |Administratorului           |               |
|                |                |Incubatorului               |               |
|                |                |1.1.8. Stabilirea tipurilor |               |
|                |                |de contracte care vor fi    |               |
|                |                |incheiate                   |               |
|                |                |                            |               |
|                |                |Etapa I                     |               |
|1.2. Infiintarea|Selectarea si   |1.2.1. Vizite/evaluari pe   |               |
|incubatoarelor  |organizarea     |teren in vederea selectarii |               |
|de afaceri in   |fiecarui        |locatiilor                  |               |
|zonele tinta    |Administrator al|1.2.2. Selectarea locatiilor|               |
|                |Incubatorului   |si incheierea Acordurilor de|               |
|                |pentru zonele   |Cofinantare cu autoritatile |               |
|                |tinta           |publice locale;             |               |
|                |                |1.2.3. Initierea            |               |
|                |                |activitatilor specifice     |               |
|                |                |incubatorului, amenajarea/  |               |
|                |                |reabilitarea spatiilor      |               |
|                |                |                            |               |
|                |                |Etapa a II-a                |               |
|                |                |1.2.4. Organizarea          |               |
|                |                |procesului de selectare a   |               |
|                |                |Administratorului           |               |
|                |                |Incubatorului               |               |
|                |                |1.2.5. Incheierea           |               |
|                |                |contractului cadru cu       |               |
|                |                |Administratorul             |               |
|                |                |Incubatorului               |               |
|                |                |1.2.6. Organizarea campaniei|               |
|                |                |de publicitate locala a     |               |
|                |                |programului                 |               |
|                |                |1.2.7. Instruirea unui numar|               |
|                |                |de 100 potentiali           |               |
|                |                |intreprinzatori             |               |
|                |Selectarea IMM  |1.2.8. Organizarea          |               |
|                |in vederea      |procesului de selectie.     |               |
|                |incubarii       |Selectarea unui numar de 20 |               |
|                |                |de intreprinzatori pe baza  |               |
|                |                |planurilor de afaceri       |               |
|                |                |intocmite de catre acestia  |               |
|                |                |1.2.9. Acordarea finantarii |               |
|                |                |aferente primei transe      |               |
|                |                |destinata Administratorului |               |
|                |                |Incubatorului               |               |
|                |                |1.2.10. Incheierea          |               |
|                |                |contractelor intre          |               |
|                |                |Administratorul             |               |
|                |                |Incubatorului si IMM        |               |
|                |                |selectate in vederea        |               |
|                |                |incubarii                   |               |
|                |                |1.2.11. Acordarea finantarii|               |
|                |                |partiale aferenta           |               |
|                |                |constituirii de IMM         |               |
|                |                |nou-infiintate              |               |
|                |                |1.2.12. Asigurarea spatiului|               |
|                |                |de lucru independent pentru |               |
|                |                |fiecare IMM                 |               |
|                |                |1.2.13. Asigurarea          |               |
|                |                |serviciilor comune si       |               |
|                |                |specializate pentru IMM     |               |
|                |                |incubate, prin acordarea    |               |
|                |                |sprijinului financiar       |               |
|                |                |conform procedurii stabilita|               |
|                |                |la anexele 3 si 4 - Ciclul  |               |
|                |                |de Incubare                 |               |
|                |                |1.2.14. Monitorizarea si    |               |
|                |                |evaluarea rezultatelor      |               |
|                |                |conform procedurilor        |               |
|                |                |stabilite in program        |               |
|                |                |                            |               |
|1.3. Dezvoltarea|Servicii si     |1.3.1. Determinarea si      |               |
|incubatoarelor  |alocatii        |cuantificarea necesitatii   |               |
|de afaceri      |financiare      |infiintarii de noi          |               |
|                |pentru          |incubatoare de afaceri in   |               |
|                |desfasurarea    |arii geografice cu potential|               |
|                |activitatilor   |1.3.2. Evaluarea resurselor |               |
|                |                |necesare care vor trebui    |               |
|                |                |asigurate de la Guvern      |               |
|                |                |pentru sustinerea           |               |
|                |                |incubatoarelor infiintate   |               |
|                |                |1.3.3. Evaluarea resurselor |               |
|                |                |necesare care ar putea fi   |               |
|                |                |asigurate de comunitatea    |               |
|                |                |locala pentru sprijinirea   |               |
|                |                |incubatoarelor de afaceri in|               |
|                |                |urmatorii ani               |               |
|                |                |1.3.4. Analiza              |               |
|                |                |oportunitatilor existente in|               |
|                |                |zone de amplasare a         |               |
|                |                |incubatoarelor privind      |               |
|                |                |materiile prime si alte     |               |
|                |                |resurse si a posibilitatilor|               |
|                |                |de dezvoltare de noi        |               |
|                |                |tehnologii                  |               |
|________________|________________|____________________________|_______________|
| Obiectiv 2 - Pregatirea pentru extinderea in zone cu potential economic si   |
| geografic                                                                    |
|______________________________________________________________________________|
|2.1. Dezvoltarea|ANUL II         |2.1.1. Determinarea si      |Personal       |
|retelei de      |Studiu privind  |cuantificarea necesitatii   |Deplasari      |
|incubatoare     |necesitatea     |infiintarii de noi          |in tara        |
|                |infiintarii de  |incubatoare de afaceri in   |Contracte cu   |
|                |noi incubatoare |arii geografice cu potential|Administratorii|
|                |de afaceri      |2.1.2. Evaluarea resurselor |Incubatoarelor |
|                |                |necesare care vor trebui    |Diverse        |
|                |                |asigurate de la Guvern      |               |
|                |                |pentru infiintarea de noi   |               |
|                |                |incubatoare de afaceri      |               |
|                |                |2.1.3. Evaluarea resurselor |               |
|                |                |care ar putea fi asigurate  |               |
|                |                |de comunitatea              |               |
|                |                |internationala si locala a  |               |
|                |                |resurselor pentru           |               |
|                |                |sprijinirea incubatoarelor  |               |
|                |                |de afaceri in urmatorii ani |               |
|                |                |2.1.4. Analiza              |               |
|                |                |oportunitatilor existente in|               |
|                |                |diverse zone cu privire la  |               |
|                |                |accesul la materii prime si |               |
|                |                |alte resurse si             |               |
|                |                |posibilitatilor de punere in|               |
|                |                |practica de noi tehnologii  |               |
|                |                |2.1.5. Realizarea unui      |               |
|                |                |raport final cu recomandari |               |
|                |                |privind selectarea celor mai|               |
|                |                |bune zone in care vor fi    |               |
|                |                |amplasate incubatoarele de  |               |
|                |                |afaceri care vor beneficia  |               |
|                |                |de asistenta in continuare  |               |
|                |                |                            |               |
|2.2. Infiintarea|ANII II, III    |2.2.1. Realizarea campaniei |               |
|de noi          |Dezvoltarea     |de promovare a programului  |               |
|incubatoare de  |incubatoarelor  |2.2.2. Lansarea procesului  |               |
|afaceri         |existente si    |de selectie a               |               |
|                |infiintarea a   |Administratorilor           |               |
|                |inca doua       |Incubatoarelor              |               |
|                |incubatoare de  |2.2.3. Pregatirea cererilor |               |
|                |afaceri pe      |de oferta                   |               |
|                |baza studiului  |2.2.4. Lansarea cererilor de|               |
|                |de evaluare     |oferta                      |               |
|                |preliminar      |2.2.5. Evaluarea ofertelor  |               |
|                |                |primite                     |               |
|                |                |2.2.6. Vizite/evaluari pe   |               |
|                |                |teren                       |               |
|                |                |2.2.7. Selectarea si        |               |
|                |                |incheierea contractelor cu  |               |
|                |                |Administratorii             |               |
|                |                |Incubatoarelor              |               |
|                |                |2.2.8. Elaborarea unui plan |               |
|                |                |de actiune detaliat care sa |               |
|                |                |cuprinda planul de          |               |
|                |                |marketing, a dotarilor, de  |               |
|                |                |organizare si management,   |               |
|                |                |planul financiar            |               |
|                |                |2.2.9. Renovarea sediilor,  |               |
|                |                |instalarea dotarilor si a   |               |
|                |                |echipamentelor strict       |               |
|                |                |necesare pentru fiecare     |               |
|                |                |incubator                   |               |
|                |Selectarea IMM  |2.2.10. Finalizarea         |               |
|                |in vederea      |regulamentului operational  |               |
|                |incubarii       |al Incubatoarelor de Afaceri|               |
|                |                |se repeta ciclul din Anul I |               |
|                |Servicii si     |2.2.11. Coordonarea si      |               |
|                |alocatii        |monitorizarea activitatii   |               |
|                |financiare      |incubatoarelor de afaceri   |               |
|                |pentru          |din zonele tinta            |               |
|                |desfasurarea    |2.2.12. Monitorizarea si    |               |
|                |activitatilor   |evaluarea performantelor    |               |
|                |                |conform procedurilor        |               |
|                |                |stabilite in cadrul         |               |
|                |                |programului                 |               |
|________________|________________|____________________________|_______________|
| Obiectiv 3 - Asistarea incubatoarelor de afaceri infiintate care sa permita  |
| acestora sustinerea si dupa incetarea finantarii                             |
|______________________________________________________________________________|
|3.1. Dezvoltarea|ANUL IV         |3.1.1. Organizarea de       |Personal       |
|Incubatoarelor  |Asigurarea      |seminarii speciale de       |Deplasari      |
|de Afaceri      |sustenabilitatii|instruire pentru managerii  |in tara        |
|infiintate in   |Incubatoarelor  |si personalul incubatoarelor|Diverse        |
|anii precedenti |de Afaceri      |de afaceri pentru           |               |
|                |infiintate in   |imbunatatirea performantelor|               |
|                |anii precedenti |acestora                    |               |
|                |                |3.1.2. Desfasurarea de      |               |
|                |                |activitati de atragere de   |               |
|                |                |fonduri pentru a asigura    |               |
|                |                |fondurile suplimentare      |               |
|                |                |necesare derularii          |               |
|                |                |activitatilor Incubatoarelor|               |
|                |                |de Afaceri dupa incetarea   |               |
|                |                |finantarii prin intermediul |               |
|                |                |programului                 |               |
|                |                |3.1.3. Incurajarea          |               |
|                |                |colaborarii intre           |               |
|                |                |Incubatoarele de Afaceri    |               |
|                |                |asistate si alte organisme  |               |
|                |                |similare din Romania si din |               |
|                |                |strainatate                 |               |
|                |                |3.1.4. Promovarea unei      |               |
|                |                |faze pilot de creare a unor |               |
|                |                |centre tehnologice prin     |               |
|                |                |cooperarea intre            |               |
|                |                |Incubatoarele de Afaceri si |               |
|                |                |institutele de cercetare    |               |
|                |                |aplicata, din sectoarele    |               |
|                |                |industriale selectate si    |               |
|                |                |cele de invatamint superior |               |
|                |                |pentru a creste             |               |
|                |                |competitivitatea IMM        |               |
|________________|________________|____________________________|_______________|
|                |                |3.1.5. Organizarea periodica|               |
|                |                |de evenimente comune intre  |               |
|                |                |Incubatoarele de Afaceri si |               |
|                |                |specialisti straini in      |               |
|                |                |domeniu                     |               |
|                |                |3.1.6. Organizarea de       |               |
|                |                |intalniri si prezentari pe  |               |
|                |                |diferite teme de afaceri    |               |
|                |                |pentru IMM incubate         |               |
|                |                |3.1.7. Implicarea IMM       |               |
|                |                |incubate in programe        |               |
|                |                |specifice de finantare      |               |
|                |                |3.1.8. Monitorizarea        |               |
|                |                |activitatilor Incubatoarelor|               |
|                |                |de Afaceri                  |               |
|________________|________________|____________________________|_______________|

    Partea a III-a
    Managementul programului

    Agentia de Executie a programului este reprezentata de ANIMMC. In vederea implementarii corespunzatoare a Programului, in cadrul ANIMMC se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP) si se va numi un Coordonator National al Programului (CNP). Structura organizatorica a UIP, numarul de persoane, atributiile si responsabilitatile vor fi stabilite prin Ordin al Presedintelui ANIMMC. UIP va avea rolul unui organism de conducere, iar ANIMMC va avea controlul asupra deciziilor privitoare la derularea programului.
    PNUD va asigura implementarea programului in numele ANIMMC. PNUD este responsabil de selectarea si recrutarea personalului Echipei de Program care asigura administrarea curenta a activitatilor programului.
    Echipa de Program raspunde de derularea tuturor activitatilor mentionate in documentul proiect. Aceasta echipa va fi condusa de un Manager National de Program (MNP) si va include 2 experti in incubatoare si un angajat pe probleme de administratie. De asemenea, MNP raspunde de elaborarea si prezentarea rapoartelor lunare si a planurilor de lucru.
    Modalitatea de selectie si recrutare a personalului Echipei de Program se va face in conformitate cu regulile si procedurile PNUD, prin intermediul unui proces de interviuri structurat si deschis.
    Programul va fi supus unui proces de audit, o data in decursul unui an fiscal, de catre un auditor independent.

    III.1. Raportarea, monitorizarea si evaluarea programului
    Activitatile programului vor fi derulate si monitorizate pe baza planurilor de lucru care vor fi elaborate si actualizate de Managerul National al Programului (MNP).
    PNUD, in calitate de Agentie de Implementare, va elabora rapoartele financiare si cele privind stadiul de realizare a programului pe care le prezinta, lunar, la ANIMMC (Agentie Nationala de Executie), impreuna cu copii ale documentelor justificative privind utilizarea fondurilor, evidentiind alocatiile financiare nerambursabile pentru fiecare beneficiar incubat (contracte de servicii, facturi fiscale, chitante fiscale, ordine de plata, extrase de cont etc.).
    Programul va fi supus unei revizii cel putin odata pe an. Analiza va fi efectuata in comun de reprezentantii ANIMMC (Agentie Nationala de Executie) si ai PNUD (Agentie Nationala de Implementare). Prima analiza de acest fel se va tine la un an dupa inceperea programului. Managerul National al Programului va elabora si prezenta reprezentantilor PNUD si ANIMMC un Raport Anual privind stadiul realizarii programului (RARP) inainte de incheierea fiecarui an.
    La ultima sedinta se va elabora un Raport Final al Programului (RFP) pentru a fi analizat in cadrul acesteia. Acesta va fi elaborat preliminar cu suficient timp inainte pentru a permite evaluarea activitatilor efectuate de catre agentia de executie si agentia de implementare, cu cel putin doua luni inainte de data sedintei finale.
    Programul va fi supus unui proces de evaluare cu 6 luni inainte de data prevazuta pentru incheierea sa. Organizarea, planificarea si termenii de referinta se vor stabili dupa consultari intre partile stabilite prin documentul proiect. Urmatoarele tipuri de revizuiri, semnate numai de Reprezentantul Rezident PNUD, pot fi facute la acest program:
    a) Revizuiri/adaugiri la oricare din anexele prezentului document proiect;
    b) Revizuiri care nu implica modificari importante ale obiectivelor imediate, ale rezultatelor sau ale activitatilor programului, dar sunt produse de modificari ale contributiei din resurse proprii sau de cresteri ale costurilor produse de inflatie;
    c) Revizuiri anuale obligatorii care se refera la furnizarea de contributii din resurse proprii asa cum s-a cazut de acord, sau reflecta cresterea costurilor legate de experti sau de alte probleme, din cauza inflatiei, sau iau in considerare flexibilitatea cheltuielilor agentiei.
    Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare si Agentia Nationala pentru IMM si Cooperatie trebuie sa asigure transparenta si publicitatea intermediara si ex-post a programului.
    Dupa incheierea contractelor cadru intre PNUD si Administratorii Incubatoarelor si respectiv contractele de inchiriere incheiate intre Administratorii Incubatoarelor si beneficiarii programului, PNUD si ANIMMC vor face publice datele referitoare la numele si datele de contact ale acestora.

    III. 2. Criterii de monitorizare si evaluare a programului:
    Administratorul Incubatorului va pastra urmatoarele evidente si va monitoriza si raporta anual urmatorii indicatori:

    Criterii bazate pe rezultate (monitorizare):
    - gradul de utilizare a suprafetei incubatorului (in mp);
    - numarul mediu de locuri de munca nou create/IMM incubat;
    - numarul de IMM incubate;
    - numarul de IMM nou create incubate;
    - numarul de IMM excluse din incubatorul de afaceri;
    - numarul de angajati ai Administratorului Incubatorului;
    - raportul dintre nr. de angajati ai Incubatorului de Afaceri/IMM incubate;
    - serviciile livrate si calitatea lor;

    Criterii economice (evaluarea impactului):
    - costuri medii de operare;
    - costuri medii in investitii de capital;
    - costuri per loc de munca (brut);
    - rata de faliment a IMM incubate dupa terminarea perioadei de incubare;
    - ratele de supravietuire a IMM dupa terminarea perioadei de incubare;
    - valoarea investitiilor comune in mijloacele fixe;
    - valoarea investitiilor straine atrase;
    - rezultate financiare si economice, cresterea medie a cifrei de afaceri;
    - schimburi comerciale cu parteneri economici din afara ariei geografice de amplasare a incubatoarelor de afaceri.

    Partea a IV-a
    Cadrul legal

    Prezentul document proiect va fi instrumentul la care se face referinta in art. 1 din Acordul Standard pentru Acordare Asistenta de Baza (ASAAB), incheiat intre Guvernul Romaniei si PNUD, semnat la 23 ianuarie 1991.

    Partea a V-a
    Bugetul programului si planul de lucru

    Bugetul programului este prevazut in anexa 7 la Procedura. Planul de lucru se realizeaza la momentul inceperii proiectului si va fi publicat pe pagina web a ANIMMC si PNUD.

    ANEXA 1

    Criterii de selectare a Administratorului Incubatorului

    Definitie: Administratorul Incubatorului (AI) - societati comerciale (organizate in temeiul Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata si care, la data solicitarii, indeplinesc cumulativ conditiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii), sau ONG (organizate in temeiul O.G. nr. 26/2000, modificata prin O.G. nr. 37/2003) subcontractanta.
    Incubatoarele de Afaceri vor fi reprezentate de o companie subcontractanta care se va ocupa de managementul strategic al Incubatorului de Afaceri.
    Administratorul Incubatorului va fi responsabil de aspectele operationale si de conducere a Incubatorului de Afaceri, insa fara a detine majoritatea actiunilor.
    In momentul incheierii contractului cadru, intre PNUD si Administratorul Incubatorului, vor trebui luate in consideratie aspecte precum: promovarea locala a programului din resurse financiare proprii, numarul de personal necesar echipei manageriale responsabila de administrarea incubatorului, elaborarea rapoartelor financiare si a rapoartelor privind stadiul de realizare a programului, monitorizarea clientilor. Calificarea si experienta echipei manageriale, precum si adoptarea unei atitudini profesionale privind managementul incubatoarelor, reprezinta doar cateva aspectele importante pentru performanta acestui proiect.
    Din experienta anterioara s-a observat ca cele mai sustenabile incubatoare sunt acelea care detin un management performant si sustin dezvoltarea mediului economic local. Astfel, administratorii incubatoarelor vor fi directionati spre insusirea unor aptitudini specializate orientate catre necesitatile clientilor, facilitand parteneriatele intre companiile client prezente in incubator in scopul crearii de valoare adaugata ridicata (de ex.: promovarea unor proiecte de afaceri colective, furnizarea serviciilor non-financiare comune, facilitarea externalizarii relatiilor de afaceri, dezvoltarea abilitatilor manageriale, si tehnice ale firmelor incubate).

    1.1. Criterii de selectie:
    a) Solicitantul trebuie sa aiba sediul social in Romania, in regiunile de dezvoltare in care sunt amplasate incubatoarele care fac obiectul prezentului program;
    b) Istoric de activitate de minimum 3 ani;
    c) Bilant contabil pozitiv in ultimii 3 ani;
    d) Nu sunt in stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un judecator-sindic, nu au activitatile comerciale suspendate;
    e) Proiecte de consultanta realizate in ultimii 3 ani si rezultatele acestora;
    f) Proiecte de colaborare incheiate cu autoritatile publice locale si cu Agentiile de Dezvoltare Regionala si rezultatele acestora;
    g) Personal calificat, cu experienta in managementul afacerilor, in domeniul IMM si/sau poate sa atraga experti capabili sa ofere consultanta si alte servicii de sustinere a afacerilor, conform cerintelor mentionate in anexa 3;
    h) Infrastructura proprie necesara pentru asigurarea serviciilor mentionate in anexa 3;
    i) Plan de afaceri viabil pentru dezvoltarea Incubatorului de Afaceri pe termen mediu si lung;

    1.2. Procedura de selectare a Administratorului Incubatorului
    Autoritatile publice locale responsabile de implementarea la nivel local a programului, ANIMMC impreuna cu PNUD vor organiza procesul de selectie a societatii comerciale sau ONG denumita in continuare Administratorul Incubatorului.
    Ghidul Aplicantului pentru elaborarea si prezentarea ofertelor va fi supus aprobarii ANIMMC.
    Data limita de depunere a ofertelor, pentru fiecare incubator, este de minim 10 zile de la data publicarii anuntului de participare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a - Achizitii publice.
    Ofertele vor fi depuse in plic sigilat si inchis, purtand mentiunea "Programul national multianual pentru infiintarea si dezvoltarea incubatoarelor de afaceri in Romania nr. 000 14603 - Selectare Administrator Incubator", la sediul autoritatilor publice locale responsabile de implementarea la nivel local a programului, in termen de maxim 20 zile lucratoare de la data publicarii in Monitorul Oficial a anuntului de participare.
    Documentatia tehnica privind procedura de selectarea a Administratorului Incubatorului poate fi ridicata de solicitanti de la sediul autoritatilor publice locale responsabile de implementarea la nivel local a programului sau de pe pagina web a acestora.
    1.2.1. Ofertele vor avea anexate urmatoarele informatii, cuprinzand:
    a) Lista tuturor documentelor depuse;
    b) Scrisoare de Intentie privind disponibilitatea solicitantului de a administra incubatorul si de a oferi asistenta tehnica beneficiarilor programului, in original, semnata si stampilata de catre reprezentantul legal al solicitantului;
    c) Certificatul Constatator, in original, emis de catre Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea, in care sa se mentioneze reprezentantii legali ai societatii precum si domeniile de activitate ale societatii solicitante (clasa CAEN 7414, 7415);
sau dupa caz.
    d) Hotararea instantei prin care s-a dispus inscrierea in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor;
    e) Certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul;
    f) Actul constitutiv si statutul asociatiei sau fundatiei;
    g) Certificatul de obligatii fiscale al solicitantului pe ultimii 3 ani;
    h) Bilantul contabil in ultimii 3 ani. Solicitantul va prezenta copii dupa bilanturile contabile din ultimii 3 ani de activitate, vizate si inregistrate de organele competente, semnate pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal al solicitantului;
    i) Declaratie pe proprie raspundere a reprezentantului legal ofertantului privind numarul mediu scriptic de personal in anul anterior;
    j) Declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal privind respectarea criteriului de independenta, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, daca este cazul;
    k) Prezentarea activitatii solicitantului in ultimii 3 ani. Solicitantul va prezenta o scurta descriere a profilului companiei si a istoricului acesteia de activitate;
    l) Studiu asupra oportunitatilor de afaceri din aria geografica de amplasare a incubatorului, solicitantul va prezenta o analiza a potentialului local de dezvoltare si a resurselor existente in zona;
    m) Obiective de dezvoltare in urmatorii 5 ani, in acest sens solicitantul va propune un plan de afaceri al Incubatorului de Afaceri pentru un interval de 5 ani si metodologia de lucru, in vederea dezvoltarii incubatorului. Solicitantul va prezenta o scurta descriere a modului in care va implementa serviciile oferite in cadrul incubatorului de afaceri, explicatiile oferite vor contine informatii privind capacitatea acestuia de a asigura serviciile de management al incubatorului, informare si documentare, training, protectia mediului, evaluarea noilor idei de afaceri etc.);
    n) Propuneri privind actiuni de marketing;
    o) Riscurile programului. Solicitantul trebuie sa prezinte modul prin care va realiza corelarea activitatii Incubatorului de Afaceri cu alte institutii reprezentative la nivel local (banci, institute de cercetare, institute de invatamant superior si alte intreprinderi din zona tinta);
    p) Propuneri privind suportul de curs pentru instruirea a maximum 100 de potentiali intreprinzatori. Solicitantul va prezenta suportul de curs pentru urmatoarele domenii: intocmirea planului de afaceri, planificare strategica, analiza potentialilor concurenti, strategia de intrare pe piata, marketing, contabilitate, administrarea bugetelor, estimarea costurilor. Solicitantul va prezenta totodata mijloacele prin care va identifica potentialii beneficiari ai programului, modalitatile de instruire si selectare si va propune metodele de monitorizare si evaluare a proiectelor selectate in program;
    q) Infrastructura proprie necesara pentru asigurarea serviciilor mentionate in anexa 3. Solicitantul trebuie sa asigure contributia sa "in natura" in scopul derularii programului (echipamente de birou, computere, asigurarea publicitatii locale a programului in perioada de initiere a activitatii incubatorului);
    r) Referinte privind proiectele de consultanta realizate in ultimii 3 ani si rezultatele acestora;
    s) Referinte privind proiectele de colaborare realizate impreuna cu autoritatile locale si cu Agentiile de Dezvoltare Regionala si rezultatele acestora;
    t) Capacitatea institutionala a solicitantului (personal calificat, resurse financiare). Solicitantul trebuie sa propuna organigrama (lista de personal/CV, membrilor echipei manageriale a incubatorului) si parametrii de salarizare ai acestora;
    Personalul echipei manageriale cu sarcini in indeplinirea contractului de administrare a incubatorului trebuie sa intruneasca urmatoarele cerinte:
    - Educatie academica superioara tehnica, economica/management al afacerilor;
    - Cunoasterea nevoilor intreprinderilor mici si mijlocii, in functie de stadiul de dezvoltare al acestora;
    - Cunostinte si informatii privind mediul de afaceri din aria geografica de amplasare a incubatorului de afaceri;
    - Cunostinte privind domeniile cuprinse in suportul de curs pentru instruirea a maximum 100 de potentiali intreprinzatori.
    1.2.2. Ofertele vor fi evaluate din punct de vedere tehnic si financiar de catre o Comisie de evaluare constituita din reprezentanti ai ANIMMC, PNUD si reprezentanti ai autoritatilor publice locale.
    1.2.3. Rezultatul procesului de evaluare va fi comunicat in scris solicitantilor in termen de 5 zile lucratoare de la data evaluarii ofertelor.
    1.2.4. Decizia Comisiei de evaluare nu poate fi contestata in instanta. Contestatiile vor fi solutionate de catre comisia de evaluare in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii acestora.
    1.2.5. Procedura de selectare a societatii comerciale/ONG desemnata ca Administrator al Incubatorului va avea loc o singura data in decursul existentei programului pentru fiecare incubator constituit prin prezenta procedura.
    1.2.6. In cazul in care Administratorul Incubatorului nu-si respecta obligatiile contractuale, autoritatile publice locale, responsabile de implementarea la nivel local a programului, PNUD si ANIMMC ii vor impune penalitati, sau dupa caz vor putea solicita rezilierea contractului cadru, conform clauzelor contractuale.

    ANEXA 2

    ROLUL SI RESPONSABILITATILE ADMINISTRATORULUI INCUBATORULUI

    Administratorul Incubatorului are urmatoarele responsabilitati si atributii:
    a) Are ca obiect de activitate exclusiv administrarea incubatorului de afaceri;
    b) Are dreptul sa-si deschida cont in institutii bancare, conform legilor in vigoare;
    c) Incheie un contract cadru cu PNUD pentru implementarea prezentului program;
    d) Incheie contracte de inchiriere cu IMM-urile care vor fi selectate pentru incubare;
    e) Primeste si utilizeaza fondurile alocate prin program de la bugetul de stat, in conformitate cu Legea bugetului de stat si care sunt alocate cu aceasta destinatie prin bugetul Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, sau alte fonduri ce provin din surse financiare private atrase la bugetul programului;
    f) Administratorul Incubatorului este direct raspunzator pentru utilizarea fondurilor acordate si aprobate de catre Agentia Nationala de Implementare, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    g) Intocmeste si pastreaza evidentele contabile ale incubatorului de afaceri, pe care le pune la dispozitia autoritatilor publice la solicitarea acestora, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    h) Isi indeplineste obligatiile exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetul de stat si bugetele locale;
    i) Pentru a asigura respectarea stricta a obligatiilor contractuale si a administrarii in mod eficient a Incubatorului de Afaceri, personalul de conducere al acestuia va fi angajat cu implicarea directa a Agentiei de Implementare (PNUD);
    j) Organizeaza, din resurse financiare proprii, promovarea locala a programului, in perioada de initiere a activitatilor incubatorului, in locatiile unde se vor infiinta Incubatoarele de Afaceri pilot (productie materiale promotionale, publicitate, organizare/participare la seminarii specializate, etc.);
    k) Propune si realizeaza documentatia tehnica privind procedura de selectie a potentialilor beneficiari ai prezentului program;
    l) Propune si realizeaza suportul de curs pentru instruirea unui numar de maximum 100 de intreprinzatori potentiali, in vederea selectarii celor mai bune 20 de idei de afaceri/incubator si asistarea IMM in procesul de pre-incubare, supune Echipei de Program spre aprobare finantarea acestora conform prezentei proceduri;
    m) Organizeaza trimestrial seminarii de instruire pentru beneficiarii programului;
    n) Asigura serviciile mentionate in anexa 3, pentru care incheie contracte de servicii cu IMM incubate;
    o) Asigura garantia utilizarii spatiilor si a mijloacelor fixe aflate in dotarea incubatorului in scopul declarat initial. Administratorul Incubatorului raspunde de mentinerea in patrimoniul incubatorului a terenurilor, spatiilor si echipamentelor aferente acestuia, prin contractele de asociere in participatiune si cel de servicii/inchiriere semnat cu IMM selectionate in vederea incubarii;
    p) Elaboreaza lunar rapoarte financiare, iar trimestrial rapoarte privind stadiul de realizare a programului, pe care le inainteaza PNUD (Echipa de Program), impreuna cu documentele justificative privind utilizarea fondurilor, evidentiind alocatiile financiare nerambursabile pentru fiecare beneficiar incubat (contracte de servicii, facturi fiscale, chitante fiscale, ordine de plata, extrase de cont etc.). Plata fondurilor nerambursabile se va face dupa aprobarea acestor rapoarte de catre PNUD (conducerea programului);
    q) Asigura monitorizarea si evaluarea activitatilor firmelor incubate pe intreaga perioada de derularea a programului;
    r) Desfasoara activitati de atragere de fonduri si dupa incheierea programului, pentru a asigura fondurile suplimentare necesare derularii activitatii Incubatorului de Afaceri, dupa incetarea acordarii subventiilor de la bugetul de stat;
    s) La cerere, implica IMM-urile incubate in activitati specifice de cercetare nationale si internationale si in programe de inovatii;
    s) Stabileste si mentine relatii cu alte retele internationale de incubatoare de afaceri.

    ANEXA 3

    SERVICII OFERITE DE INCUBATORUL DE AFACERI

    Incubatorul de Afaceri asigura urmatoarele tipuri de servicii si utilitati IMM-urilor beneficiare:

    A) - facilitati comune:
    - spatiul incubatorului, inclusiv spatiile pentru intalniri de afaceri, expozitii, instruiri, care este pus la dispozitia IMM-urilor, in conditii de calitate si la preturi convenabile;
    - asigurarea cu utilitati a spatiilor de lucru (energie termica, electrica, apa, gaz);
    - servicii de telecomunicatii (telefon, fax, e-mail, internet);
    - servicii de paza.

    B) - servicii comune:
    - asigurarea serviciilor de administrare, secretariat;
    - asigurarea serviciilor de informare si documentare;
    - prevenirea problemelor de mediu;
    - cooperarea intre investitori in cadrul incubatorului.

    C) - servicii specializate oferite contra cost:
    - consultanta si asistenta in elaborarea planurilor de afaceri si de marketing, studiilor de fezabilitate, surselor si metodelor de finantare a investitiilor in scopul contractarii altor finantari complementare de catre beneficiarii programului;
    - consultanta si instruire in managementul afacerilor si managementul investitiilor comune realizate de catre firmele incubate;
    - asistenta acordata IMM in procesul de dezvoltare de noi produse si servicii;
    - asistenta pentru dezvoltarea de parteneriate nationale si internationale;
    - servicii de training, traduceri si publicitate;
    - inlesnirea accesului IMM la baza de date si la experienta universitatilor acreditate de Ministerul Educatiei si Cercetarii;
    - consultanta privind protejarea drepturilor de proprietate intelectuala si industriala;
    - asistenta acordata IMM incubate in corelarea activitatilor cu cele ale intreprinderilor existente in zona;
    - asistenta acordata IMM incubate in scopul diversificarii capacitatii acestora de a-si comercializa produsele in afara zonei de amplasare a incubatorului;
    - promovarea imaginii firmelor ce opereaza in cadrul incubatorului etc.

    ANEXA 4

    Criterii de eligibilitate pentru potentialii clienti ai incubatorului

    Programul se adreseaza firmelor aflate la inceputul activitatii precum si celor care au un istoric de functionare de maximum 2 ani de la data inscrierii in incubator si care au nevoie de serviciile oferite de Incubatoarele de Afaceri.
    In vederea obtinerii informatiilor si a documentatiei necesare IMM pentru inscrierea in prezentul program, precum si pentru depunerea solicitarilor de inscriere pentru procesul de instruire, potentialii beneficiari ai programului se vor adresa Administratorului Incubatorului, la sediul Incubatorului, in termen de 15 zile lucratoare de la data initierii campaniei de promovare locala a programului. Informatii referitoare la prezentul program si la procesul de instruire al IMM vor fi disponibile si pe paginile web ale autoritatilor publice locale.
    La data depunerii documentatiei in vederea selectarii in program, IMM interesate in scopul incubarii vor prezenta urmatoarele documente justificative:

    4.1. IMM nou infiintate:
    a) lista tuturor documentelor justificative depuse;
    b) cerere-tip/formular de inscriere. Cererea-tip se completeaza, prin tehnoredactare, in limba romana si poarta semnatura in original a solicitantului;
    c) un proiect de dezvoltare (planul de afaceri);
    d) copie a buletinului de identitate/carte de identitate a administratorului firmei autorizat sa semneze cererea-tip;
    e) IMM nou infiintate, selectate sunt obligate ca in termen de 2 luni, de la data incheierii contractului de servicii/inchiriere cu Administratorul Incubatorului, sa-si inceapa desfasurarea activitatii in cadrul incubatorului.
    Acestea vor prezenta la data intrarii in incubator urmatoarele documente:
    f) Certificatul Constatator, in original, emis de catre Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea, in care sa se mentioneze reprezentantii legali ai societatii precum si domeniile de activitate ale societatii solicitante.

    4.2. IMM care prezinta un istoric de activitate de maximum 2 ani:
    a) lista tuturor documentelor justificative depuse;
    b) cerere-tip/formular de inscriere. Cererea-tip se completeaza, prin tehnoredactare, in limba romana si poarta stampila si semnatura in original a reprezentantului legal al agentului economic;
    c) un proiect de dezvoltare (planul de afaceri);
    d) copie a buletinului de identitate/carte de identitate a administratorului firmei autorizat sa semneze cererea-tip;
    e) Certificat Constatator, in original, emis de catre Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea, in care sa se mentioneze reprezentantii legali ai societatii precum si domeniile de activitate ale societatii solicitante;
    f) bilantul contabil pe ultimii 2 ani. Solicitantul va prezenta copii dupa bilantul contabil din ultimii 2 ani, vizate si inregistrate de organele competente, semnate pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal al societatii;
    g) declaratia pe proprie raspundere privind numarul mediu anual de personal, in anul fiscal anterior incubarii;
    h) declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al agentului economic privind respectarea criteriului de independenta, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, daca este cazul;
    i) certificatul de obligatii fiscale al solicitantului pe ultimii 2 ani;
    j) IMM selectate, care prezinta un istoric de functionare de maximum 2 ani sunt obligate ca in termen de o luna, de la data incheierii contractului de servicii/inchiriere cu Administratorul Incubatorului, sa isi desfasoare activitatea in cadrul incubatorului.
    In cazul in care termenele limita expira, ceea ce atrage dupa sine nerespectarea obligatiilor contractuale, Administratorul Incubatorului poate anula contractul de servicii/inchiriere incheiat cu IMM incubate, reluandu-se procedura de selectie. In acest sens contractul de servicii/inchiriere incheiat intre Administratorul Incubatorului si IMM incubate va cuprinde clauze specifice referitoare la:
    - durata de activitate a IMM in cadrul incubatorului;
    - conditiile de inchiriere a spatiilor, suprafata, rata chiriei;
    - conditiile de excludere din incubator;
    - modalitatile de plata;
    - serviciile asigurate, in conformitate cu anexa 3 si cu anexa 4 - ciclul de incubare;
    - modalitatile de raportare;
    - reglementarea litigiilor;
    - conditii de participare la servicii de informare, training si documentare.
    IMM selectate in scopul incubarii vor beneficia de sprijin financiar si asistenta tehnica in cadrul prezentului program, ceea ce le va permite sa isi imbunatateasca performantele economice si sa devina in final independente pe termen mediu si lung, oferind in acelasi timp produse si servicii competitive.

    4.3. Criterii de excludere din incubatorul de afaceri:
    Vor fi excluse din incubator firmele care nu indeplinesc urmatoarele conditii:
    - pastrarea numarului de locuri de munca nou create de catre IMM incubate:
    1. minim 3 locuri de munca nou create, in urmatorii 2 ani de functionare in cadrul incubatorului, pentru IMM nou infiintate*2);
    2. minim 3 locuri de munca nou create, in urmatorul an de functionare in cadrul incubatorului, pentru IMM cu un istoric de functionare de cel putin 2 ani*2);
    - performante economice: cresterea cifrei de afaceri a IMM incubate cu minim 10% per an fiscal;
    - contracte incheiate cu parteneri economici din afara ariei geografice de amplasare a incubatoarelor de afaceri;
    - respectarea obligatiilor contractuale asumate prin contractul de inchiriere/servicii incheiat cu Administratorul Incubatorului.
------------
    *2) Firmele incubate vor trebui sa pastreze numarul de locuri de munca nou create pe toata perioada ciclului de incubare.

    ANEXA 5

    CICLUL DE INCUBARE/CHELTUIELI ELIGIBILE

    Perioada maxima de incubare pentru un IMM este de 36 de luni. Ciclul de incubare are trei etape:

    a) Etapa 1 - 12 luni de la data aprobarii admiterii in incubator.
    In decursul acestei etape, programul poate acorda un ajutor financiar nerambursabil de maximum 400 milioane ROL/40.000 RON, reprezentand:
    - 60% din valoarea fara TVA a cheltuielilor aferente infiintarii fiecarei societati comerciale care urmeaza sa fie incubata;
    - 40% din valoarea fara TVA a utilitatilor comune aferente fiecarui IMM incubat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    - 30% din valoarea totala fara TVA a serviciilor specializate;

    b) Etapa 2 - Pana in luna a 24-a de la admiterea in IA.
    In decursul acestei etape, programul poate acorda un ajutor financiar nerambursabil de maximum 300 milioane ROL/30.000 RON, reprezentand:
    - 30% din valoarea fara TVA a utilitatilor comune aferente fiecarui IMM incubat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    - 20% din valoarea totala fara TVA a serviciilor specializate;

    c) Etapa 3 - Pana in luna a 36-a de la admiterea in IA.
    In decursul acestei etape, programul poate acorda un ajutor financiar nerambursabil de maximum 250 milioane ROL/25.000 RON, reprezentand:
    - 20% din valoarea fara TVA a utilitatilor comune aferente fiecarui IMM incubat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    - 15% din valoarea totala fara TVA a serviciilor specializate;

    ANEXA 6

    ATRIBUTIILE UNITATII DE IMPLEMENTARE A PROGRAMULUI

    UIP va fi numita prin ordin al Presedintelui ANIMMC si va indeplini urmatoarele responsabilitati:
    - Supravegheaza indeplinirea tuturor obiectivelor, activitatilor si a strategiei programului asa cum sunt definite in documentul proiect; monitorizarea stadiului implementarii programului pentru a se asigura ca obiectivele stabilite sunt atinse.
    - Aproba alegerea locatiilor si a selectarii Administratorului Incubatorului;
    - Aproba politicile operationale majore, dupa cum urmeaza:
        - Planul de afaceri pentru incubator;
        - Criteriile si procedurile folosite pentru selectare, admiterea si promovarea chiriasilor;
        - Prevederile contractului de inchiriere, politica de preturi, nivelul subventiilor;
    - Controleaza si aproba rapoartele inaintate de Conducerea Programului (PNUD), dupa cum urmeaza:
        - Bugetele si raportarile financiare;
        - Raportarile privind stadiul de realizare a programului;
    - Colaboreaza impreuna cu PNUD in scopul asigurarii sprijinului necesar din partea autoritatilor publice centrale si a celor locale;
    - Asistenta pentru promovarea incubatoarelor de afaceri, pentru a contribui la gradul de constientizare a publicului, crearea unei imagini pozitive privind incubatoarele tehnologice si de afaceri, acordarea de asistenta pentru atragerea potentialilor chiriasi, care au perspective reale de dezvoltare, participarea la conferinte de presa si alte evenimente mass-media etc.

    EVALUAREA SI CONCLUZIILE PROGRAMULUI

    Performantele Incubatorului de Afaceri trebuie analizate in primul rand din perspectiva rezultatelor obtinute, dar si din prisma impactului pe care l-au avut in mediul de afaceri al regiunii in care au activat, precum si a dezvoltarii economice. Impactul programului necesita cuantificarea performantelor incubatorului obtinute pe termen lung, in nici un caz din punctul de vedere al impactului pe termen scurt, precum si rata de ocupare a acestuia la un anumit moment dat.
    Raportul final de evaluare a programului trebuie sa contina impactul activitatii incubatorului din perspectiva crearii unor noi locuri de munca, avand in vedere ca incubatoarele europene genereaza in jur de 450 de locuri noi de munca (un indicator cheie in masurarea impactului pe termen lung).
    In acest sens, o serie de indicatori vor trebui luati in consideratie in vederea cuantificarii rezultatelor Incubatoarelor de Afaceri pe arii specifice de actiune:
    - Feed-back privind ratele de supravietuire a IMM dupa terminarea perioadei de incubare, fapt care va genera o imagine generala a rezultatelor prezentului proiect;
    - Numarul de locuri de munca create in perioada de incubare;
    - Efectele produse de noile locuri de munca create (pe o perioada de 2 - 3 ani dupa terminarea perioadei de incubare);
    - Dezvoltarea economica a ariei geografice de amplasare a incubatoarelor;
      Rezultatele economice obtinute;
      Serviciile livrate si calitatea lor.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 101/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 101 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 101/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu