Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1009 din 15 septembrie 2007

privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START

ACT EMIS DE: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 766 din 13 noiembrie 2007



Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/19 la Legea nr. 486/2006 privind bugetul de stat pe anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 4 lit. B pct. 1 şi 2 din Hotărârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 387/2007, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data publicării.

Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale,

Ovidiu Ioan Silaghi

ANEXĂ

PROCEDURA   DE   IMPLEMENTARE

a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START

1. Obiectivul Programului

Obiectivul Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START, denumit în continuare Program, îl constituie promovarea unui sistem formativ care să faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învăţământ şi piaţa forţei de muncă, precum şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor în scopul implicării acestora în structuri economice private.

Programul urmăreşte:

-   dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoaşterea şi gestionarea optimă a resurselor, în vederea adaptării rapide la rigorile determinate de globalizarea pieţelor şi integrarea României în Uniunea Europeană;

- sprijinirea demarării şi dezvoltării firmelor nou-înfiinţate (start-up) prin facilitarea accesului acestora la finanţare;

- stimularea înfiinţării de noi microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii (IMM), precum şi îmbunătăţirea performanţelor economice ale celor existente, prin creşterea gradului de pregătire a personalului acestora;

-   creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare.

Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul Programului se va face numai cu respectarea prevederilor Regulamentului CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 ale Tratatului CE privind ajutorul de minimis.

2. Bugetul Programului

2.1.  Programul se va derula în două etape, astfel:

a)  etapa I - organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire antreprenorială destinate beneficiarilor Programului;

b) etapa a II-a - finanţarea celor mai bune planuri de afaceri prin alocaţie financiară nerambursabilă, denumită în continuare AFN, în limita bugetului prevăzut la subpct. 2.2 lit. b), şi prin credite acordate prin intermediul instituţiilor de credit cu care Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, denumit în continuare MIMMCTPL, încheie contracte de intermediere financiară pentru implementarea Programului.

2.2. Pentru realizarea Programului se alocă de la bugetul de stat pe anul 2007 suma de 1.350.000 lei, defalcată astfel:

a) 340.000 lei pentru promovarea şi finanţarea cursurilor de pregătire antreprenorială destinate beneficiarilor Programului (inclusiv cheltuielile aferente desfăşurării acestora);

b)   1.000.000 lei pentru acordarea de AFN, în vederea cofinanţării planurilor de afaceri eligibile depuse de către beneficiarii primei etape a Programului;

c)   10.000 lei la dispoziţia MIMMCTPL, constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea Programului, pentru organizarea procedurii de licitaţie deschisă, inclusiv comisionul de administrare al instituţiilor bancare.

2.3.  In cadrul celei de-a II-a etape a Programului se vor finanţa cele mai bune planuri de afaceri selectate dintre cele întocmite de beneficiarii Programului, participanţi la prima etapă conform subpct. 2.1 lit. a) şi în condiţiile pct. 8.1 şi 8.13.

3. Beneficiarii Programului

3.1.  Pot beneficia de prevederile Programului:

(1) a) persoanele fizice; pentru participarea la cea de-a II-a etapă acestea trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la subpct. 8.7;

b) persoanele fizice care au vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi;

c) persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale;

d) persoanele juridice.

(2) Beneficiarii potenţiali prevăzuţi la alin. (1) lit. a)-c) trebuie să îndeplinească, cumulativ, la data depunerii formularelor de înscriere, criteriile de eligibilitate prevăzute la subpunctele 3.2-3.5.

3.2.  Pentru persoanele fizice:

a) sunt cetăţeni români;

b) au vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi;

c) au studii medii sau superioare definitivate;

d) au obţinut un număr de minimum 50 de puncte ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură, în limita numărului de locuri disponibHe corespunzător fiecărei locaţii (în conformitate cu subpct. 7.1). In situaţia în care mai mulţi aplicanţi obţin aceIaşi punctaj, admiterea se face conform regulii „primul venit - primul servit", conform înregistrării efectuate în Registrul special al Programului.

3.3.   Pentru persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale:

a) persoana fizică autorizată sau membrul asociaţiei familiale are vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi; numai un singur membru al asociaţiei familiale poate beneficia de acest curs;

b)  persoana fizică autorizată, respectiv membrul asociaţiei familiale participant la Program este cetăţean român;

c) au cel mult 1 an de la autorizare/înfiinţare la data depunerii formularului de înscriere prevăzut în anexa nr. 2;

d) au obţinut un număr de minimum 50 de puncte ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2, în limita numărului de locuri disponibile corespunzător fiecărei locaţii (în conformitate cu subpct. 7.1). In situaţia în care mai mulţi aplicanţi obţin aceIaşi punctaj, admiterea se face conform regulii „primul venit - primul servit", conform înregistrării în Registrul special al Programului.

3.4.  Pentru persoanele juridice:

a) sunt microîntreprinderi conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;

b) au capital social integral privat;

c) asociatul ori acţionarul solicitant are vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi; numai un singur asociat/acţionar al persoanei juridice eligibile poate beneficia de acest curs; în situaţia în care solicitantul nu este asociat majoritar este obligatoriu să fie administratorul numit al societăţii. Este permisă asocierea cu persoane care au mai mult de 35 de ani, dacă procentul acţiunilor deţinute de acestea nu este decisiv în luarea deciziilor în cadrul societăţii;

d) asociatul ori acţionarul majoritar este cetăţean român;

e)  au cel mult 2 ani de la înfiinţare la data depunerii formularului de înscriere şi la data depunerii planului de afaceri, corespunzătoare celei de-a II-a etape a Programului;

f)  au ca obiect de activitate producţia de bunuri materiale şi/sau prestarea de servicii;

g)  au sediul social, sunt înregistrate şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

h) nu sunt în stare de faliment ori de lichidare, nu au afaceri administrate de un administrator/lichidator judiciar, nu au activităţile comerciale suspendate sau nu se află într-o situaţie similară cu cele menţionate mai sus, reglementată de lege;

i) au obţinut un număr de minimum 50 de puncte ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2, în limita numărului de locuri disponibile corespunzător fiecărei locaţii (în conformitate cu subpct. 7.1). In situaţia în care mai mulţi aplicanţi obţin aceIaşi punctaj, admiterea se face conform regulii „primul venit - primul servit", conform înregistrării efectuate în Registrul special al Programului.

3.5. (1) Nu beneficiază de prevederile Programului solicitanţii care au ca obiect de activitate unul dintre următoarele domenii:

a)  activităţi de intermedieri financiare, activităţi auxiliare intermedierilor financiare (cod CAEN 65-67); operatorii economici cu activitate principală de comerţ, sectorul alimentar (cod CAEN 50, 51, 521-526, excepţie făcând 502, 527, 553, 554); activităţi juridice, consultanţă în domeniul fiscal şi servicii de consultanţă de orice gen (cod CAEN 741-743); furnizorii de instruire (cod CAEN 804); selecţie şi plasare a forţei de muncă (cod CAEN 745); serviciile de transport, depozitare şi comunicaţii (cod CAEN 60-64); activităţile de închiriere (maşini, biciclete etc.) (cod CAEN 455); serviciile oferite de agenţiile imobiliare (cod CAEN 70); activităţile care prezintă risc pentru societate (alcool, tutun, arme) (cod CAEN 15, 16, 296); alte activităţi recreative (cod CAEN 927); alte activităţi asociative (cod CAEN 913);

b) activităţi de pescuit şi acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000;

c) activităţi legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr.1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

d) activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:

- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;

- când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri);

e) sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002;

f) activităţi legate de export către terţe ţări sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie, sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

g)   ajutoarele destinate utilizării produselor naţionale în detrimentul celor importate;

h) sectorul transporturilor rutiere, dacă ajutorul este destinat achiziţionării de mijloace de transport rutiere.

(2)  Nu beneficiază de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul prezentului Program întreprinderile care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare) în valoare de 200.000 euro. Operatorii economici care vor depăşi acest prag prin însumarea alocaţiei financiare nerambursabile acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite în ultimii 3 ani fiscali nu pot beneficia de finanţare nici chiar pentru o fracţie până la atingerea plafonului de 200.000 euro.

(3) Activităţile neeligibile prevăzute la alin. (1) şi (2) vor fi menţionate şi în contractele de intermediere financiară încheiate între MIMMCTPL şi instituţiile de credit.

4. Tipurile de ajutor financiar

4.1. Prin Program se organizează şi finanţează în prima etapă cursuri de pregătire pe durata a 4 zile, destinate beneficiarilor eligibili, în domenii de interes pentru dezvoltarea capacităţilor antreprenoriale, în scopul dobândirii cunoştinţelor teoretice şi cu aplicabilitate practică, necesare începerii şi dezvoltării unei afaceri, conform tematicii prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta procedură.

4.2. In vederea implementării primei etape a Programului, organizarea şi desfăşurarea cursurilor vor fi asigurate de furnizori specializaţi pentru prestarea serviciilor de instruire specifice Programului, stabiliţi în urma procedurii de achiziţie publică.

4.3. (1) In etapa a II-a a Programului se acordă sprijin financiar sub formă de credit bancar în limita maximă a 10.000 euro, echivalent în lei, prin intermediul instituţiilor de credit cu care MIMMCTPL va încheia contracte de intermediere financiară pentru implementarea Programului, şi AFN, în limita maximă a 20.000 lei de către MIMMCTPL, pentru finanţarea celor mai bune planuri de afaceri elaborate de absolvenţii cursurilor de pregătire antreprenoriala, organizate în prima etapă a Programului.

(2) Planurile de afaceri vor fi selectate de către o comisie de evaluare constituită din specialişti ai instituţiilor de credit, ai MIMMCTPL şi ai Fondului naţional de garantare a creditelor pentru întreprinderile mici şi mijlocii, denumit în continuare FNGCIMM, care are ca scop evaluarea primară a planurilor de afaceri depuse în cadrul Programului.

(3)  Evaluarea primară a planurilor de afaceri reprezintă evaluarea din punctul de vedere al criteriilor de eligibilitate specifice stabilite în comun de către instituţiile de credit, MIMMCTPL şi FNGCIMM.

5. Procedura de înscriere la cursurile de pregătire antreprenoriala

5.1.   Fiecare solicitant trebuie să completeze integral formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 2.

5.2.  In cazul beneficiarilor persoane fizice, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:

a) copie a buletinului/cărţii de identitate al/a solicitantului/ei;

b)  copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare;

c)  declaraţia pe propria răspundere referitoare la existenţa beneficiului, anterior participării la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură).

5.3.  In cazul beneficiarilor persoane fizice autorizate sau asociaţii familiale, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:

a)    copia autorizaţiei eliberate de primarii unităţilor administrativ-teritoriale pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul solicitanţii;

b)  copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare;

c)  copia certificatului de înmatriculare şi a certificatului de înregistrare fiscală;

d)   copia buletinului de identitate/cărţii de identitate a persoanei fizice autorizate sau a membrului asociaţiei familiale;

e) declaraţia anuală de impunere a venitului înregistrată la Administraţia financiară, în original, pe anul anterior;

f)  declaraţia pe propria răspundere referitoare la existenţa beneficiului, anterior participării la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3).

5.4. In cazul beneficiarilor persoane juridice, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:

a) certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai societăţii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare, punctele de lucru, filialele, sucursalele, subunităţi ale societăţii, emis cu maximum 30 de zile înainte de data depunerii;

b)   copie a buletinului/cărţii de identitate a asociatului unic/asociatului/acţionarului/administratorului persoanei juridice beneficiare;

c)  copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare ale asociatului/acţionarului/administratorului;

d)  declaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii (anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezenta procedură);

e) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii (inclusiv pentru punctele de lucru, filialele, sucursalele şi subunităţi ale societăţii) şi certificat de atestare fiscală, în original sau în copie legalizată, emis în condiţiile legii, cu privire la îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local (inclusiv pentru punctele de lucru, filialele, sucursalele şi subunităţi ale societăţii);

f) declaraţia pe propria răspundere referitoare la existenţa beneficiului, anterior participării la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3).

5.5.  (1) Formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2, completat corespunzător, însoţit de documentele justificative, va fi depus, personal sau prin poştă, numai la Unitatea de implementare a programului (UIP) - START din cadrul MIMMCTPL, Bucureşti, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod poştal 040263, Bucureşti. Nu vor fi admise să participe în cadrul Programului persoanele care au depus dosare incomplete.

(2)   Formularul de înscriere va fi disponibil pe site-ul MIMMCTPL www.animmc.ro şi pe site-urile oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, denumite în continuare OTIMMC, prevăzute în anexa nr. 6 care face parte integrantă din prezenta procedură.

(3) Planul de afaceri, însoţit de documentele justificative, se depune la adresa menţionată la alin. (1).

5.6. Perioadele de înscriere şi de depunere a formularului de înscriere, însoţit de documentele justificative, vor fi anunţate pe site-ul MIMMCTPLwww.animmc.ro, pe site-urile OTIMMC şi în mass-media.

6.   Procedura de înregistrare, evaluare şi selecţie a beneficiarilor cursurilor de pregătire antreprenoriala

6.1. In vederea implementării corespunzătoare a Programului se constituie Unitatea de implementare a programului (UIP) - START, în cadrul MIMMCTPL. Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile UIP - START vor fi stabilite prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.

6.2. Formularul de înscriere completat, însoţit de documentele justificative, va fi înregistrat în Registrul special al Programului, menţionându-se data, ora şi numărul de înregistrare.

6.3. (1) Formularele de înscriere vor fi evaluate de către membrii UIP, după depunere şi înregistrare, în ordinea datei şi orei înregistrării în Registrul special al Programului, ţinându-se cont de îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate.

(2)  Punctajul obţinut, necesar pentru participarea la prima etapă a Programului, trebuie să fie de minimum 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.

(3)  Listele beneficiarilor admişi corespunzătoare fiecărei locaţii în care se organizează şi se desfăşoară cursurile de pregătire antreprenoriala vor fi întocmite în baza criteriilor de eligibilitate prevăzute în procedură şi în limita numărului de locuri disponibile aferente (în conformitate cu subpct. 7.1). In situaţia în care mai mulţi participanţi obţin aceIaşi punctaj, admiterea se face conform principiului „primul venit - primul servit", conform înscrierii înregistrate în Registrul special al Programului.

6.4. (1) Lista beneficiarilor eligibili admişi pentru participarea la Program va fi făcută publică prin afişare pe site-ul MIMMCTPL www.animmc.ro şi pe site-urile OTIMMC în termen de 15 zile de la expirarea perioadei de înscriere. Perioadele de desfăşurare a cursurilor vor fi afişate pe site-ul www.animmc.ro şi pe site-urile OTIMMC cu cel puţin 10 zile înainte de începerea cursurilor.

(2) Grila de evaluare a formularelor de înscriere va fi afişată pe site-ul MIMMCTPL şi pe site-urile OTIMMC în termen de 24 de ore de la încheierea perioadei de înscriere.

7. Organizarea cursurilor de pregătire antreprenoriala

7.1.  (1) Cursurile de  pregătire  antreprenoriala se vor desfăşura pe parcursul a 4 zile în următoarele locaţii:

- Bucureşti;

- Braşov;

- Cluj-Napoca;

- Constanţa;

- Craiova;

- Galaţi;

- Iaşi;

- Satu Mare;

- Târgu Mureş;

- Timişoara;

- Târgovişte.

(2) Cursurile de pregătire antreprenorială vor fi organizate pe module, tematica acestora fiind cea prezentată în anexa nr. 1.

(3)  Prezenţa la cursuri este obligatorie. Neparticiparea la cursuri atrage excluderea definitivă din cadrul Programului pe toată perioada acestuia.

7.2. La încheierea cursurilor de pregătire antreprenorială corespunzătoare primei etape a Programului fiecare beneficiar eligibil care a participat la aceste cursuri, având o frecvenţă de cel puţin 90%, poate elabora un plan de afaceri în vederea participării la cea de a doua etapă a Programului.

7.3. Structura planului de afaceri şi modelul cererii de acordare a alocaţiei financiare nerambursabile vor fi stabilite în cadrul contractelor de intermediere financiară dintre MIMMCTPL şi instituţiile de credit.

7.4. Ca urmare a participării la prima etapă a Programului, în condiţiile subpct. 7.2., potenţialii beneficiari vor întocmi planurile de afaceri corespunzătoare, intr-un termen de maximum zece zile de la finalizarea cursurilor, în vederea participării la cea de a doua etapă a Programului.

8. Evaluarea şi selectarea planurilor de afaceri

8.1.  (1) Evaluarea planurilor de afaceri se va face de către o comisie de evaluare constituită din specialişti din cadrul instituţiilor de credit, MIMMCTPL şi FNGCIMM.

(2) Componenţa Comisiei de evaluare, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare vor fi aprobate prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.

8.2. Evaluarea primară a planurilor de afaceri de către specialiştii MIMMCTPL din Comisia de evaluare va fi făcută pe baza criteriilor de eligibilitate (existenţa şi valabilitatea documentelor depuse) din procedură.

8.3. Evaluarea finală a planurilor de afaceri care pot beneficia de finanţare se va realiza de departamentul de specialitate din cadrul instituţiilor de credit cu care MIMMCTPL a încheiat protocoale de colaborare pentru implementarea Programului, în funcţie de criteriile specifice prevăzute în normele de creditare şi în normele de garantare ale FNGCIMM. Aceste criterii de eligibilitate vor fi prezentate şi explicate cursanţilor în cadrul perioadei de pregătire aferente primei etape a Programului şi vor fi afişate pe site-ul MIMMCTPL www.animmc.ro şi pe site-urile OTIMMC.

8.4.   Eventualele contestaţii privind rezultatele evaluării primare a planurilor de afaceri se pot depune la sediul MIMMCTPL, în scris, în termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor la sediul MIMMCTPL, pe site-ul MIMMCTPL www.animmc.ro şi pe site-urile OTIMMC.

8.5.  (1) In urma centralizării punctajului general obţinut şi în limita fondurilor prevăzute la pct. 2.2 lit. b) vor fi selectate cele mai bune planuri de afaceri pentru a fi finanţate. Autorii lor vor beneficia de un sprijin financiar pentru punerea în aplicare a planului de afaceri astfel:

a) AFN în cuantum de maximum 45% din valoarea estimată a investiţiei, fără TVA, prevăzută în planul de afaceri, dar nu mai mult de 20.000 lei pe plan de afaceri eligibil;

b) credit în cuantum de maximum 40% din valoarea estimată a investiţiei, fără TVA, prevăzută în planul de afaceri, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalent în lei pe plan de afaceri eligibil;

c)  contribuţie personală în cuantum de minimum 15% din valoarea estimată a investiţiei, fără TVA. Nu se acceptă contribuţia în natură.

(2) Creditul prevăzut la lit. b) poate avea un cuantum mai mic de 40%, însă fără a fi mai mic de 25% din valoarea eligibilă a investiţiei, fără TVA, în condiţiile creşterii corespunzătoare a contribuţiei proprii prevăzute la lit. c).

(3)  Sumele alocate conform alin. (1) pot fi utilizate pentru achiziţionarea de active corporale şi necorporale, de tipul: maşini, utilaje şi echipamente, mijloace de transport mărfuri, brevete de invenţie, licenţe, dar şi pentru reconstrucţia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investiţii propus prin planul de afaceri selectat pentru a fi finanţat.

(4)   Se pot finanţa numai achiziţiile de maşini, utilaje, echipamente, mijloace de transport mărfuri care sunt noi (nu second-hand).

(5) Nu se va finanţa achiziţionarea de autoturisme.

(6) Atât AFN, cât şi creditul bancar în cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru rambursarea împrumuturilor existente care au fost contractate din alte surse.

(7) Beneficiarii sunt obligaţi să menţină investiţia pentru care primesc AFN în cadrul acestui program, pentru o perioadă de minimum 3 ani, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.998/2006, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/2006.

8.6. Acordarea AFN şi a creditului bancar se va face în baza unui contract corespunzător încheiat între instituţia de credit şi beneficiar.

8.7.  Persoanele fizice ale căror planuri de afaceri au fost selectate beneficiază de creditare în condiţiile autorizării în condiţiile legii ca persoană fizică autorizată sau, după caz, societate comercială.

8.8.     Documentele justificative care demonstrează autorizarea în condiţiile legii sunt în mod corespunzător cele precizate la pct. 5.3 sau 5.4, după caz, şi trebuie depuse, personal sau prin poştă, atât la sediul MIMMCTPL, cât şi la instituţiile de credit.

8.9. (1) MIMMCTPL va încheia contracte de intermediere financiară cu instituţiile de credit partenere în implementarea Programului, în vederea creditării planurilor de afaceri corespunzătoare Programului în următoarele condiţii minimale:

a) termenul de creditare este de la 1,5 ani până la 3 ani, cu o perioadă de graţie de până la un an;

b) garanţii asigurate de către FNGCIMM şi/sau prin investiţia propriu-zisă a beneficiarului, în condiţiile în care investiţia are ca obiect şi un bun corporal;

c) dobânda practicată va fi cu două puncte procentuale sub nivelul dobânzii la creditele în lei şi cu un punct procentual sub nivelul dobânzii la creditele în valută.

(2) Instituţia de credit va negocia contractul cu fiecare beneficiar în parte, stabilind eventuale facilităţi, cum sunt scutiri la plata comisioanelor, plata unei dobânzi mai mici şi altele asemenea, şi va garanta condiţiile minimale prevăzute la alin. (1).

8.10.   Pentru obţinerea finanţării planurilor de afaceri întocmite în cadrul Programului beneficiarii pot accesa numai o singură dată Programul.

8.11. Reprezentanţii MIMMCTPL şi ai OTIMMC au dreptul să verifice, atât la sediul beneficiarilor, cât şi al furnizorilor acestora, veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul Programului.

a)   Beneficiarii AFN trebuie să accepte şi să faciliteze controlul reprezentanţilor MIMMCTPL şi ai OTIMMC asupra utilizării AFN acordate prin Program.

b)  In cazul în care, în urma controalelor efectuate de reprezentanţii MIMMCTPL sau OTIMMC ori la sesizarea organelor de control abilitate ale statului, se constată că beneficiarii au făcut declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine AFN sau au schimbat destinaţia AFN, aceştia au obligaţia de a rambursa sumele primite, actualizate în condiţiile legii.

8.12.  Beneficiarii finanţării nu pot schimba, la achiziţionare, activele prevăzute şi aprobate în planul de afaceri.

8.13.  Beneficiarii AFN au obligaţia de a raporta efectele participării la acest Program către UIP din cadrul MIMMCTPL, pe o perioadă de 3 ani, începând cu anul calendaristic următor acordării AFN, prin completarea şi transmiterea prin poştă, fax sau e-mail a formularului prevăzut în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezenta procedură. Perioada de transmitere a formularului de raportare tehnică este ultima săptămână a fiecărui trimestru a celor 3 ani. In cazul neîndeplinirii acestei prevederi, operatorul economic nu va mai putea beneficia de niciunul dintre programele de finanţare derulate de către MIMMCTPL, pentru o perioadă de 3 ani.

9. Prevederi referitoare la ajutorul de minimis

9.1.  MIMMCTPL va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la pragul maxim al ajutorului şi la caracterul de minimis al acestuia, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.998/2006, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/2006.

9.2. Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă acesta conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu se va acorda.

9.3.  MIMMCTPL va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic, că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.

9.4.   MIMMCTPL va realiza şi menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentului Program, astfel încât să fie posibile identificarea valorii, momentului acordării, modalităţile de acordare, provenienţa finanţării, durata şi metoda de calcul a ajutoarelor acordate. Această evidenţă va fi păstrată la MIMMCTPL timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul Programului.

9.5.  Operatorii economici beneficiari de ajutor de stat în cadrul Programului vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis şi a altor ajutoare de stat. Aceştia sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani.

9.6.  Monitorizarea acestei scheme de ajutor revine MIMMCTPL, care va transmite Consiliului Concurenţei informaţiile necesare în vederea întocmirii inventarului ajutoarelor de stat, raportului anual privind ajutoarele de stat acordate în România şi a registrului ajutoarelor de minimis.

9.7.  La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, MIMMCTPL va furniza în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit în solicitare, toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidenţă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.

10. Dispoziţii finale

10.1.  MIMMCTPL îşi rezervă dreptul de a modifica termene precizate în procedură şi care au ca obiect etapa I a Programului.

10.2. Calendarul Programului pe etape de desfăşurare va fi stabilit şi afişat în timp util pe site-ul MIMMCTPL şi pe site-urile OTIMMC (anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezenta procedură).

ANEXA Nr. 1 la procedură

TEMATICA  ORIENTATIVĂ  A  CURSURILOR

1. Aspecte legislative privind înfiinţarea unei firme

Legislaţie fiscală şi comercială

2.  Managementul resurselor umane

a) Mediul extern şi funcţia de personal a firmei

b) Managementul resurselor umane: esenţă, scop, componente

c) Prognoza şi planificarea resurselor umane

3.  Managementul micilor afaceri

a) Mediul de afaceri al firmei

b) Parteneri şi clienţi de afacere

c) Tipuri de planificare şi strategii în afaceri

d) Decizia în afaceri

e) Conducerea afacerilor

f) Antreprenoriatul şi inovaţia economică şi socială

g) Strategii antreprenoriale

4.  Management financiar

a) Managementul financiar. Definiţie. Obiective

b) Mediul decizional al managementului financiar

c) Analiza economico-financiară - baza managementului financiar

d) Concepte financiare de bază

e) Decizii financiare în condiţii de certitudine

f) Decizii financiare în condiţii de risc şi incertitudine

g) Riscul şi valoarea firmei

h) Strategii financiare pe termen scurt, managementul ciclului de exploatare

i) Strategii financiare pe termen lung

j) Strategii dinamice pentru creşterea valorii firmei

5. Accesarea surselor de finanţare

a) Surse de finanţare pentru sectorul IMM

b) Fundamentarea deciziei de investiţie - modele decizionale şi indicatori de eficienţă economică a investiţiei

c) Modele decizionale privind alegerea sursei de finanţare

d) Intocmirea unei documentaţii de finanţare

6.  Marketing

a) Definirea marketingului

b) Mixul de marketing

c) Segmentarea pieţelor

d) Politica de produs

e) Politica de preţ

f) Politica de promovare

g) Politica de distribuţie

7. Elaborarea şi implementarea planului de afaceri

a) Oportunităţi de afaceri: listă cu domeniile în care se consideră că este oportun a se demara o afacere

b) Descrierea domeniului de activitate ales în vederea înfiinţării unei firme

c) Necesitatea consultanţei şi trainingului managerial

d) Planificarea activităţii firmei

e) Planificarea structurii organizatorice şi organigrama

f) Indicatori economico-financiari de bază în planul de afaceri

g) Intocmirea documentaţiei necesare înfiinţării unei firme

h) Intocmirea unui plan de afaceri pentru obţinerea finanţării în vederea demarării activităţii firmei

i) Analiza SWOT

j) Matricea logică

k) Costuri, venituri, profit, pierderi

l) Amortizarea şi clasificarea acesteia

m) Ce este cifra de afaceri şi cum se calculează aceasta?

n) Studiu de caz pe un plan de afaceri, realizat împreună cu specialişti bancari

ANEXA Nr. 2 la procedură

FORMULAR  DE  ÎNSCRIERE

în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START

Date personale*)

Numele, prenumele:________________________________________

Sex:          |_| Masculin       |_| Feminin

Adresă domiciliu:__________________________________________

Telefon:________________________________

E-mail:_________________________________

Data naşterii:____________________________

CNP:__________________________________

Locul unde doriţi să participaţi la cursuri (Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Craiova, Galaţi, Satu Mare, Târgu Mureş, Târgovişte):

_________________________________

Intrebări

1.  Nivelul educaţiei:

|_|  Studii liceale (perioada, unitatea de învăţământ, specializarea):

____________________________________________________________________________

|_|  Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitatea de învăţământ, specializarea):

____________________________________________________________________________

|_|  Studii universitare absolvite (perioada, unitatea de învăţământ, specializarea):

____________________________________________________________________________

|_|  Studii postuniversitare (perioada, unitatea de învăţământ, specializarea):

____________________________________________________________________________

2.  Ce înţelegeţi prin activitate antreprenorială?

____________________________________________________________________________

3.  Care sunt, după opinia dumneavaostră, principalele calităţi necesare unui antreprenor?

Detaliaţi:_____________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

4. Vă rugăm să completaţi în tabelul următor datele referitoare la experienţa dumneavaostra profesională:

Angajator

Funcţie

Perioada

5. Aţi început vreodată o afacere proprie?

|_|  Da        |_|Nu

6. In ce domeniu de activitate?

____________________________________________________________________________

7.  Care este stadiul actual?

____________________________________________________________________________

8. Aveţi o afacere în prezent?

|_|  Da        |_|Nu

9.  Ce tip de afacere?

____________________________________________________________________________

10. Dacă intenţionaţi să începeţi o afacere sau să o extindeţi pe cea existentă, ce tip de afacere aţi începe / extinde? (Vă rugăm să daţi detalii).

____________________________________________________________________________

11.  De cât capital credeţi că aveţi nevoie să începeţi sau să extindeţi o afacere? Cum îl repartizaţi?

Detaliaţi:

____________________________________________________________________________

12.  Estimaţi suma de bani din fiecare din sursele menţionate mai jos pe care o puteţi folosi în demararea / extinderea afacerii dumneavoastră?

Bani personali:_________________________________________________________________

Imprumuturi sau bani oferiţi de familie:________________________________________________

Imprumuturi sau bani oferiţi de prieteni:_______________________________________________

Alte surse:_________________Specificaţi:___________________________________________

13. Aveţi casa, apartamentul sau terenul dumneavoastră personal?

|_|  Da        |_|Nu

Dacă „Da", care au fost sursele de finanţare?

____________________________________________________________________________

14.  Daţi următorilor factori note cuprinse între 1 şi 5, nota 5 fiind pentru acel factor care este, în opinia dumneavoastră, cel mai important în succesul unei afaceri.

|_|  Banii          |_| Educaţia             |_| Prietenii              |_| Motivaţia            |_| Altele

15. Cum apreciaţi dorinţa dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de a extinde afacerea deja existentă? (Marcaţi doar un singur răspuns)

|_|  Slabă        |_| Puternică            |_| Foarte puternică

16. Cum aţi auzit de acest program?

|_|  Internet     |_| Presă                  |_| Radio                 |_| TV                      |_| Altele:______________

17. La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenorială aţi mai participat? Ce rezultat au avut?

Cursul

Perioada

Impactul

18.  In ce stadiu vă aflaţi în legătură cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriţi să o transformaţi într-o afacere?

|_|  Nu am început să lucrez la un plan de afaceri

|_| Am început documentarea (colectare de materiale şi informaţii) necesară elaborării planului de afaceri

|_| Am început să lucrez la elaborarea planului de afaceri

|_| Am elaborat un plan de afaceri

19. De ce sprijin credeţi că aveţi nevoie pentru a începe sau extinde o afacere proprie?

|_|  Instruire generală în domeniul afacerilor

|_|  Consultanţă juridică

|_|  Consultanţă financiar-contabilă

|_|  Consultanţă în marketing

|_|  Consultanţă în management

|_|  Alt gen de sprijin:_____________________________________________________________

20.  Până în prezent, aţi solicitat o finanţare nerambursabilă sau un credit?

|_|  Da, iar rezultatul solicitării a fost:__________________________________________________

|_|  Nu

21. Care sunt paşii ce trebuie urmaţi pentru obţinerea unui credit?

____________________________________________________________________________

22. Care sunt garanţiile care trebuie depuse pentru obţinerea unui credit?

____________________________________________________________________________

23. Ce v-aţi propus să obţineţi în urma înscrierii în acest program? (Marcaţi un singur răspuns).

|_|  Mai multe informaţii

|_| Acces la finanţare

|_|  Punerea în practică a ideii de afaceri

Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că nu am mai beneficiat de finanţare în cadrul altor programe similare gestionate de MIMMCTPL.

Semnătura aplicantului

..............................................

Localitatea________________

Data ____________________

*) Datele personale furnizate au caracter confidenţial şi pot fi prelucrate pentru studii şi statistici în cadrul acestui program.

ANEXA Nr. 3 la procedură

DECLARAŢIE  PE  PROPRIA  RĂSPUNDERE

Subsemnatul/Subsemnata,.........................................................................................................................., identificat/identificată cu actul de identitate seria ............nr........................, eliberat de.................................... la data de ............................................., CNP  .........................................,  cu domiciliul în localitatea ............................................., str........................................... nr......., bl......, sc......., ap......., sectorul/judeţul ..................................................., în calitate de reprezentant legal al Societăţii......................................................, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete, iar societatea nu se află în dificultate, în conformitate cu prevederile Instrucţiunilor privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004.

Inţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare sau de orice altă natură este pedepsită conform legii.

Declar pe propria răspundere că activităţile pentru care solicit finanţarea prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finanţare de la bugetul de stat sau orice alt tip de subvenţie în cadrul altor programe/subprograme cu finanţare nerambursabilă şi că voi raporta pe o perioada de 3 ani către unitatea de implementare a programului din cadrul MIMMCTPL efectele participării la Program, conform pct. 8.13 din procedură.

De asemenea, declar pe propria răspundere că în ultimii 3 (trei) ani fiscali, inclusiv anul în curs:

|_|  nu am beneficiat de ajutor de stat şi de ajutor de minimis;

|_|  am beneficiat de următoarele ajutoare de stat şi de minimis:

Nr. crt.

Anul acordării ajutorului

Forma ajutorului

Instituţia finanţatoare

Programul prin care

a beneficiat de finanţare

Valoarea

ajutoarelor

acordate

- lei -

TOTAL:

în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 ale Tratatului CE privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 379/2006.

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*)

......................................................................

Funcţia

......................................................................

Data semnării

......................................................................

*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal societatea.

ANEXA Nr. 4 la procedură

Formularul A

DECLARAŢIE

privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

I. Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii:

____________________________________________________________

Adresa sediului social:

____________________________________________________________

Cod unic de înregistrare:

____________________________________________________________

Numele şi funcţia:

____________________________________________________________

(preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)

II. Tipul întreprinderii

Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:

Intreprindere autonomă In acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără formularul B.

Intreprindere parteneră Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

Intreprindere legată Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

III.  Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1)

Exerciţiul financiar de referinţă2)

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii euro)

Active totale (mii lei/mii euro)

Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv microîntreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare).

Nu

Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior)

Semnătura____________________________________________________

                 (numele şi funcţia semnatarului autorizat să reprezinte întreprinderea)

Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.

Data întocmirii...........................

Semnătura.................................

1) Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării si dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 175/2006.

2) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

Formularul B

CALCULUL

pentru întreprinderile partenere sau legate

Secţiunile care trebuie incluse, după caz:

- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);

- secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).

Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referinţă

Numărul mediu

anual de salariaţi

Cifra de afaceri

anuală netă

(mii lei/mii euro)

Total active

(mii lei/mii euro)

1. Datele întreprinderii solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate (se vor introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B2)

2. Datele cumulate1) în mod proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (se vor introduce datele din secţiunea A)

3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1) (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1 din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B)

TOTAL:

Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din formularul A.

1) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

2)  Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.

Secţiunea A

ÎNTREPRINDERI   PARTENERE

Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată fişa de parteneriat (câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.

Date de identificare şi date financiare preliminare

Tabelul A.1

Intreprinderea parteneră - Date de identificare

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri

anuală netă

(mii lei/mii euro)

Active totale

(mii lei/mii euro)

Numele sau

denumirea

întreprinderii

Adresa

sediului

social

Codul unic de

înregistrare

Numele şi prenumele

preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general

sau echivalent

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

TOTAL:

NOTĂ:

Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza fişei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.

Datele introduse în secţiunea „Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).

Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi fişe privind legătura dintre întreprinderi pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

FIŞA  DE  PARTENERIAT

1. Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii:

______________________________________________________

Adresa sediului social:

______________________________________________________

Codul unic de înregistrare:

______________________________________________________

Numele, prenumele şi funcţia:

______________________________________________________

 (preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)

2. Date referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi3)

Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii euro)

Active totale

(mii lei/mii euro)

TOTAL:

NOTĂ:

Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere . Dacă este necesar, se va adăuga „fişa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.

3. Calculul proporţional

a) Indicaţi exact proporţia deţinută4) de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat) în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:

_________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________

Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)

_________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________

b)  Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

Tabelul de parteneriat - A.2

Procent

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii euro)

Active totale5)

(mii lei/mii euro)

Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

Aceste date se vor introduce în tabelul A. 1.

3) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

4)  Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.

5) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.

Secţiunea B

ÎNTREPRINDERI  LEGATE

1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:

Cazul 1: Intreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).

Cazul 2: Intreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate, dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare6).

2. Metode de calcul pentru fiecare caz

Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.

Tabelul B.1

Numărul mediu anual de salariaţi7)

Cifra de afaceri anuală netă

(mii lei/mii euro)

Active totale

(mii lei/mii euro)

TOTAL:

Datele introduse în secţiunea „Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare

Intreprinderea legată

(denumire/date de

identificare)

Adresa sediului social

Cod unic de inregistrare

Numele şi prenumele

preşedintelui consiliului de

administraţie, directorului

general sau echivalent

A.

B.

C.

D.

E.

NOTĂ:

Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o fişă de parteneriat trebuie adăugate la secţiunea A.

6) Definiţia întreprinderii legate din Legea nr. 346/2004.

7) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o fişă privind legătura dintre întreprinderi şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.

Tabelul B2

Intreprinderea numărul

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă

(mii lei/mii euro)

Active totale

(mii lei/mii euro)

1.*)

2.*)

3.*)

4.*)

5.*)

TOTAL:

NOTĂ

Datele rezultate în secţiunea „Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).

*) Ataşaţi câte o fişă privind legătura dintre întreprinderi pentru fiecare întreprindere.

FIŞA

privind legătura dintre întreprinderi nr............din tabelul B2, secţiunea B

(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)

1. Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii

__________________________________________________________________

Adresa sediului social

__________________________________________________________________

Codul unic de înregistrare

__________________________________________________________________

Numele, prenumele şi funcţia

__________________________________________________________________

 (preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent)

2. Date referitoare la întreprindere

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariati8)

Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii euro)

Active totale

(mii lei/mii euro)

TOTAL:

Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi fişa de parteneriat trebuie introduse în secţiunea A.

8) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

ANEXA Nr. 5 la procedură

FORMULAR  DE  RAPORTARE  TEHNICĂ

pentru Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START - 2007 -

(Se completează toate rubricile în limba română, prin tehnoredactare)

Perioada pentru raportare: anul................trimestrul...........

Subsemnatul/a...................................................................., identificat/ă cu actul de identitate seria..........nr................., eliberat de...........................la data de.............................., cu domiciliul în localitatea....................................................., str...................................................nr......., bl......., sc......, ap......., sectorul/judeţul.........................., în calitate de reprezentant legal al societăţii comerciale............................................, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezentul formular sunt corecte şi complete.

Declar pe propria răspundere următoarele:

|_|  sunt absolvent al Cursului de pregătire antreprenorială promoţia 2007;

|_|  schema de finanţare aprobată pentru planul de afaceri este următoarea:

- AFN:.........................................lei,...........% din valoarea eligibilă a investiţiei, fără TVA;

- Credit:.......................................lei,............% din valoarea eligibilă a investiţiei, fără TVA;

- aport propriu:............................lei,.............% din valoarea eligibilă a investiţiei, fără TVA.

Datele de identificare a societăţii:

Denumirea societăţii comerciale:.................................................................................................................

Adresa:......................................................................................................................................................

Telefon:...................Fax:...............E-mail:........................Cod poştal:.........................................................

Data înregistrării societăţii comerciale:..........................................................................................................

Numărul de înmatriculare în registrul comerţului (după caz):..........................................................................

Codul unic de înregistrare (după caz):..........................................................................................................

Domeniul de activitate:................................................., cod CAEN:...........................................................

Date de raportare:

- Cifra de afaceri:.............................................................................................lei;

- Creşterea cifrei de afaceri faţă de anul anterior (după caz):..............................%;

- Profitul brut:..................................................................................................lei;

- Creşterea profitului brut faţă de anul anterior (după caz):.................................%;

- Numărul mediu anual de personal:.....................................................................;

- Creşterea numărului mediu anual faţă de anul anterior (după caz):....................%;

- Număr de contracte încheiate:............................................................................;

- Creşterea numărului de contracte încheiate faţă de anul anterior (după caz):.........%;

- Perioada de rambursare a creditului.............luni, din care au rămas.......luni;

- Valoarea rămasă de rambursat din credit către instituţia de credit:.........lei.

Reprezentantul legal/Imputernicitul operatorului economic*)

Numele...............................................................                                Ştampila

Funcţia................................................................

Semnătura...........................................................

Data semnării......................................................

NOTĂ:

Transmiterea formularului este obligatorie pentru toţi beneficiarii de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul Programului, pentru o perioadă de 3 ani, începând cu anul următor acordării alocaţiei financiare de către MIMMCTPL.

Datele personale furnizate au caracter confidenţial şi pot fi prelucrate pentru studii şi statistici în cadrul acestui program.

*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal societatea.

LISTA

oficiilor teritoriale ale întreprinderilor mici şi mijlocii şi cooperaţie

ANEXA Nr. 6 la procedură

Nr. crt.

OTIMMC

Adresa

Telefon

Site

1.

BRAŞOV

Str. Prahova nr. 2, Braşov, CP 500209

0368434154

2.

CLUJ-NAPOCA

Str. Horea nr. 13, Cluj-Napoca, CP 400174

0264487224 0264487244

3.

CONSTANŢA

Bd.Tomis nr. 79-81, et. 1, Constanţa, CP 900669

0241661253 0241661254

www.otimmccta.ro

4.

CRAIOVA

Str. Sfinţii Apostoli nr. 72, Craiova,' C.P. 200501

0251510785

www.otimmc.ro

5.

GALAŢI

Str. Prelungirea Traian nr. 1, bl. Pescăruş, tronson C, parter, Galaţi, C.P. 800037

0236416610

6.

IAŞI

Str. Doamna Elena nr. 61A, et. 2, Iaşi, C.P. 700398

0232261101 0332805078 0332805079

www.otimmcis.ro

7.

TÂRGU MUREŞ

Piaţa Victoriei nr. 5, et. 2, Târgu Mureş, C.P. 540029

0265311660

www.otimmcms.ro

8.

TÂRGOVIŞTE

Str. Radu de la Afumaţi nr. 1H, Târgovişte, C.P. 130056

0345100523

9.

TIMIŞOARA

Bd. Revoluţiei nr. 8, Timişoara, C.P. 300024

0256292793

www.otimmctm.ro


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1009/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1009 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1009/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu