Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1001 din 11.07.2018

privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis aferentă proiectului „Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România" din cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, Secţiunea 3 - Sectorul privat, Aria de concentrare 7: Dezvoltarea sectorului privat şi promovarea exportului IMM-urilor şi/sau promovarea standardelor
ACT EMIS DE: Ministerul pentru Mediul de Afaceri Comert si Antreprenoriat
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 704 din 13 august 2018



SmartCity1

Având în vedere:Hotărârea Guvernului nr. 1.065/2010 pentru aprobarea Acordului-cadru dintre Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian privind implementarea Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la Berna la 7 septembrie 2010;

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 62/2011 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea contribuţiei financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe, aprobată prin Legea nr. 2/2012, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.302/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 62/2011 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea contribuţiei financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului d

e cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe;

Acordul de proiect dintre Guvernul României, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate naţională de coordonare, Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, în calitate de Organism Intermediar, şi Consiliul Federal Elveţian, reprezentat de Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice al Elveţiei cu privire la finanţarea proiectului „Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România" - Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, Aria de concentrare 7, semnat la data de 17.06.2015, cu completările ulterioare;

Acordul de implementare nr. PCER/A7/RO-CH 06 dintre Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Economiei, pentru proiectul „Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România" semnat la data de 17.06.2015, cu completările ulterioare,în temeiul art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Schema de ajutor de minimis aferentă proiectului „Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România" din cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, Secţiunea 3 - Sectorul privat, Aria de concentrare 7: Dezvoltarea sectorului privat şi promovarea exportului IMM-urilor şi/sau promovarea standardelor, prevăzută în anexa, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Departamentul de comerţ exterior, Direcţia servicii interne şi Direcţia economică vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3 Prezentul ordin se publică pe pagina de internet a Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat şi în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,Ştefan-Radu OpreaANEXĂSCHEMA de ajutor de minimis aferentă proiectului „Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România" din cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, Secţiunea 3 - Sectorul privat, Aria de concentrare 7: Dezvoltarea sectorului privat şi promovarea exportului IMM-urilor şi/sau promovarea standardelor Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1
(1) Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis pentru implementarea Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, Secţiunea 3 - Sectorul privat, Aria de concentrare 7: „Dezvoltarea sectorului privat şi promovarea exportului IMM-urilor şi/sau promovarea standardelor", denumit în continuare Program, conform anexei nr. 1 a „Acordului-cadru între Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian privind implementarea Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse" (PCER) prin execuţia proiectului „Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România", denumit în cele ce urmează Proiectul.
(2) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 352 din 24.12.2013.
(3) Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.
(4) Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
Articolul 2
(1) Proiectul urmăreşte să contribuie la dezvoltarea economică şi socială a României, prin internaţionalizarea IMMurilor româneşti din agricultura ecologică şi din industria mobilei de lemn, două sectoare care au fost definite ca prioritare în Strategia naţională de export a României pentru 2014-2020 (SNE), datorită unor importante avantaje competitive precum abilităţi tehnice, disponibilitatea terenurilor agricole de calitate, disponibilitatea materiei prime şi a potenţialului de creştere a acestor sectoare, în vederea reducerii decalajului economic şi social faţă de media Uniunii Europene.
(2) Obiectivul urmărit este constituirea a două centre de afaceri pentru exportatori, în două regiuni de dezvoltare ale României (Nord-Est şi Sud-Muntenia), şi promovarea la export în ţările-ţintă, care vor oferi IMM-urilor din sectoarele de mobilă şi agricultură ecologică servicii de dezvoltare a afacerilor, facilitând accesul acestora la pieţele internaţionale, precum şi dezvoltarea de activităţi de promovare a exporturilor în ţările-ţintă, în vederea intrării pe pieţe externe noi şi internaţionalizând astfel în mod direct sectoarele de mobilă şi agricultură ecologică.
Articolul 3
(1) Proiectul şi, implicit, schema de minimis aferentă sunt implementate de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MMACA), Departamentul de comerţ exterior (DCE) având responsabilităţi de Agenţie executivă (AE) - prin Direcţia instrumente şi programe promovare export (DIPPE).
(2) Organism intermediar (OI) este Direcţia de antreprenoriat şi programe pentru IMM-uri (DAPIMM).
(3) Prestatorul executant al Proiectului este Asocierea Gama Proconsult - S.R.L. & Camera de Comerţ şi Industrie Prahova & Inpulse Partners - S.R.L. & TDP Partners - S.R.L., ofertantul câştigător al licitaţiei „Servicii de consultanţă pentru execuţia proiectului Servicii Integrate de Export pentru IMM-urile din România - Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse".
Articolul 4Proiectul şi schema de minimis aferentă sunt implementate în conformitate cu: prevederile „Acordului-cadru dintre Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian privind implementarea Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse", semnat la Berna la 7 septembrie 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.065/2010; Acordul de proiect dintre Elveţia, reprezentată de Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO), şi Guvernul României, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate naţională de coordonare (UNC), şi Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, în calitate de Organism intermediar, privind finanţarea proiectului „Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România", denumit în continuare Acord de Proiect; Acordul de implementare a Proiectului dintre Unitatea naţională de coordonare şi Agenţia executivă; „Propunerea finală de proiect" (PFP) aprobată de SECO prin scrisoarea adresată Ministerului Finanţelor Publice/UNC la data de 14 mai 2014 (documentul de referinţă WEKO/brb); Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu modificările şi completările ulterioare; Ordonanţa de urgenţă nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare; Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis. Articolul 5Schema de minimis se derulează pe perioada iunie 2018-7.09.2019. În conformitate cu prevederile Actului adiţional nr. 1 la Acordul de proiect, plăţile în Proiect se vor putea face până pe 7.06.2020.
Capitolul IIBugetul Proiectului şi al schemei de ajutor de minimis Articolul 6
(1) În conformitate cu prevederile aprobate prin Acordul de implementare a Proiectului, bugetul Proiectului şi al schemei de ajutor de minimis este echivalentul în lei a 2.941.176 CHF, respectiv 12.533.821,5241 lei, din care: 1 Sumele în lei au fost calculate la cursul BNR valabil la data semnării Acordului de implementare a Proiectului, respectiv 15.07.2015, 1 CHF = 4,2615 lei.a)contribuţia părţii elveţiene este echivalentul în lei a 2.500.000 CHF, respectiv 10.653.750 lei; b)contribuţia MMACA este echivalentul în lei a 441.176 CHF, respectiv 1.880.071,524 lei.
(2) În cadrul schemei se estimează sprijinirea unui număr maxim de 80 de întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) beneficiare. Ajutorul de minimis estimat pe beneficiar este cuprins între minimum 5.537,80 euro şi maximum 42.610,96 euro2, întrucât un IMM poate beneficia fie doar de modulul de instruire, fie atât de instruire, cât şi de participare la târguri.2 Echivalentul a cca 6.036,20 CHF, respectiv 46.445,95 CHF.
Articolul 7Finanţarea activităţilor susţinute prin schema de ajutor de minimis se realizează printr-un proces de prefinanţare de la bugetul de stat alocat MMACA, conform fişei de fundamentare aprobate de Unitatea naţională de coordonare din Ministerul Finanţelor Publice (MFP).
Capitolul IIIBeneficiari de ajutor de minimis în cadrul schemei Articolul 88.1. Noţiunea de „întreprindere unică" include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare: a)o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi; b)o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi; c)o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia; d)o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.Întreprinderile care întreţin, prin intermediul uneia sau mai multor întreprinderi, relaţiile la care se face referire la lit. (a)-(d) sunt considerate întreprinderi unice. În sensul Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, noţiunea de „întreprindere unică" stabileşte cuantumul ajutorului de minimis de care poate beneficia aplicantul. 8.2. Pot beneficia de finanţare în cadrul acestei scheme operatorii economici (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE, seria L, nr. 124 din 20 mai 2003), persoane fizice autorizate definite conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, respectiv societăţi şi societăţi cooperative, care îndeplinesc cumulativ la data solicitării următoarele criterii de eligibilitate: a)sunt autorizaţi să desfăşoare cel puţin una dintre activităţile eligibile:

(i) Secţiunea 10 Industria alimentară - conform CAEN (Rev. 2), codurile:

101 Producţia, prelucrarea şi conservarea cărnii şi a produselor din carne; 1011 Prelucrarea şi conservarea cărnii; 1012 Prelucrarea şi conservarea cărnii de pasăre; 1013 Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasăre); 102 Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor; 1020 Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor; 103 Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor; 1031 Prelucrarea şi conservarea cartofilor; 1032 Fabricarea sucurilor de fructe şi legume; 1039 Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor n.c.a.; 104 Fabricarea uleiurilor şi a grăsimilor vegetale şi animale; 1041 Fabricarea uleiurilor şi grăsimilor; 1042 Fabricarea margarinei şi a altor produse comestibile similare; 105 Fabricarea produselor lactate; 1051 Fabricarea produselor lactate şi a brânzeturilor; 1052 Fabricarea îngheţatei; 106 Fabricarea produselor de morărit, a amidonului şi produselor din amidon; 1061 Fabricarea produselor de morărit; 1062 Fabricarea amidonului şi a produselor din amidon; 107 Fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase; 1071 Fabricarea pâinii; fabricarea prăjiturilor şi a produselor proaspete de patiserie; 1072 Fabricarea biscuiţilor şi pişcoturilor; fabricarea prăjiturilor şi a produselor conservate de patiserie; 1073 Fabricarea macaroanelor, tăiţeilor, cuş-cuş-ului şi a altor produse făinoase similare; 108 Fabricarea altor produse alimentare; 1081 Fabricarea zahărului; 1082 Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei si a produselor zaharoase; 1083 Prelucrarea ceaiului şi cafelei; 1084 Fabricarea condimentelor şi ingredientelor; 1085 Fabricarea de mâncăruri preparate; 1086 Fabricarea preparatelor alimentare omogenizate şi alimentelor dietetice; 1089 Fabricarea altor produse alimentare n.c.a.; 109 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor; 1091 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermă; 1092 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de companie;

(ii) Secţiunea 11 Fabricarea băuturilor, codul 1107 Producţia de răcoritoare nealcoolice; producţia de ape minerale şi ape îmbuteliate - conform CAEN (Rev. 2);
(iii) Secţiunea 31 Fabricarea de mobilă – conform CAEN (Rev. 2), codurile:

310 Fabricarea de mobilă; 3101 Fabricarea de mobilă pentru birouri şi magazine; 3102 Fabricarea de mobilă pentru bucătării; 3103 Fabricarea de saltele şi somiere; 3109 Fabricarea de mobilă n.c.a;

(iv) Secţiunile 46 Comerţ cu ridicata, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, şi 47 Comerţ cu amănuntul, cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor - conform CAEN (Rev. 2), codurile:

4621 Comerţ cu ridicata al cerealelor, seminţelor, furajelor şi tutunului neprelucrat; 4622 Comerţ cu ridicata al florilor şi al plantelor; 4631 Comerţ cu ridicata al fructelor şi legumelor; 4632 Comerţ cu ridicata al cărnii şi produselor din carne; 4633 Comerţ cu ridicata al produselor lactate, ouălor, uleiurilor şi grăsimilor comestibile; 4634 Comerţ cu ridicata al băuturilor; 4636 Comerţ cu ridicata al zahărului, ciocolatei şi produselor zaharoase; 4638 Comerţ cu ridicata specializat al altor alimente, inclusiv peşte, crustacee şi moluşte; 4645 Comerţ cu ridicata al produselor cosmetice şi de parfumerie; 4646 Comerţ cu ridicata al produselor farmaceutice; 4647 Comerţ cu ridicata al mobilei, covoarelor şi a articolelor de iluminat; 4665 Comerţ cu ridicata al mobilei de birou; 4711 Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun; 4721 Comerţ cu amănuntul al fructelor şi legumelor proaspete, în magazine specializate; 4722 Comerţ cu amănuntul al cărnii şi al produselor din carne, în magazine specializate; 4723 Comerţ cu amănuntul al peştelui, crustaceelor şi moluştelor, în magazine specializate; 4724 Comerţ cu amănuntul al pâinii, produselor de patiserie şi produselor zaharoase, în magazine specializate; 4725 Comerţ cu amănuntul al băuturilor, în magazine specializate; 4759 Comerţ cu amănuntul al mobilei, al articolelor de iluminat şi al articolelor de uz casnic n.c.a., în magazine specializate; 4791 Comerţ cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet; 4799 Comerţ cu amănuntul efectuat în afara magazinelor, standurilor, chioşcurilor şi pieţelor; b)sunt persoane juridice (societăţi/societăţi cooperative), care au ca obiect de activitate activităţi prevăzute la pct. 8.2 lit. a) din prezenta schemă (coduri CAEN conform Ordinului preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN); c)sunt consideraţi întreprinderi autonome, legate, partenere sau întreprinderi unice (grup de întreprinderi legate ce se comportă ca o întreprindere unică); d)au capital social integral privat; e)nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; solicitanţii care au datorii eşalonate nu sunt eligibili pentru a accesa Programul; f)au o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale3 care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro şi un număr mediu anual de salariaţi mai mic de 250, în anul fiscal anterior;3 Prin active totale se înţeleg active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans. g)au sediul social, respectiv punctele de lucru/sediile secundare, sunt înregistrate la oficiul registrului comerţului şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României; h)nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment, executare silită, închidere operaţională sau suspendare temporară a activităţii; i)nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una din situaţiile de la punctul h); j)nu au primit ajutoare de minimis care cumulate cu ajutorul de minimis acordat în baza prezentei scheme să nu depăşească plafonul de minimis pentru o întreprindere unică4 de 200.000 euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive, respectiv 100.000 euro pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost;4 Aşa cum este definită la pct. 8.1 din prezenta schemă. k)nu sunt subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu a fost deja executată şi creanţa nu a fost integral recuperată; l)nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene, a Agenţiilor pentru IMM, Atragere de Investiţii şi Promovarea Exportului, a Consiliului Concurenţei sau a altui furnizor de ajutor de stat/de minimis de recuperare a unui ajutor de stat/ajutor de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu dobânzile aferente; m)nu au fost găsiţi vinovaţi, printr-o hotărâre judecătorească definitivă, pentru comiterea unei fraude/infracţiuni referitoare la obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, în conformitate cu prevederile Codului penal, aprobat prin Legea nr. 286/2009, cu modificările şi completările ulterioare; n)reprezentantul lor legal care îşi exercită atribuţiile de drept pe perioada procesului de evaluare, selecţie şi contractare nu se află în una din situaţiile de mai jos:este subiectul unui conflict de interese, definit în conformitate cu prevederile naţionale/comunitare în vigoare sau se află într-o situaţie care are sau poate avea ca efect compromiterea obiectivităţii şi imparţialităţii procesului de evaluare, selecţie, contractare şi implementare a proiectului; se află în situaţia de a induce grav în eroare comisiile de evaluare şi selecţie, prin furnizarea de informaţii incorecte; a suferit condamnări definitive în cauze referitoare la obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora.8.3. Nu se acordă finanţare în cadrul schemei de minimis pentru: activităţi de pescuit şi acvacultură, acoperite de Regulamentul (UE) nr. 1.379/20135;5 Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 şi (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului. activităţi legate de producţia primară a produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, cu excepţia produselor obţinute din pescuit şi acvacultură prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013; activităţi de prelucrare6 şi comercializare7 a produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:6 Prin „prelucrarea produselor agricole" se înţelege orice operaţiune efectuată asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu excepţia activităţilor desfăşurate în exploataţiile agricole, necesare în vederea pregătirii unui produs de origine animală sau vegetală pentru prima vânzare.7 Prin „comercializarea produselor agricole" se înţelege deţinerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzării, a punerii în vânzare, a livrării sau a oricărei alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau prelucrători, şi a oricărei alte activităţi de pregătire a produsului pentru această primă vânzare; o vânzare efectuată de către un producător primar către consumatori finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi. a)când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip achiziţionate de la producătorii primari sau introduse pe piaţă de operatorii economici respectivi; b)când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral transferat producătorilor primari;

activităţi legate de export, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;

achiziţionarea vehiculelor de transport rutier de marfă acordat operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfă în contul terţilor sau contra cost.În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în unul dintre sectoarele exceptate, cât şi în unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare ale prezentei scheme, prevederile acesteia se aplică ajutoarelor acordate pentru sectoarele neexceptate. Pentru a beneficia de prevederile schemei de minimis, întreprinderea în cauză trebuie să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităţilor sau o distincţie între costuri, că activităţile desfăşurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă. Nu pot beneficia de prevederile Programului acele IMM-uri în care există legături între structurile acţionariatului şi personalul implicat în implementarea Programului8.8 Legislaţie conexă: Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din instituţiile şi autorităţile publice; Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi Noul Cod penal al României. 8.4. Încadrarea operatorilor economici în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, se face pe baza declaraţiei pe propria răspundere privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii pentru anul fiscal 2017. 8.5. (1) Plafoanele de minimis de 200.000 de euro, respectiv de 100.000 de euro se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.
(2) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte plafoanele de minimis menţionate mai sus, întreprinderea solicitantă nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte aceste plafoane.
(3) În cazul fuziunilor sau al achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziţia depăşeşte plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziţie rămân legal acordate.
(4) În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, şi anume, în principiu, întreprinderii care preia activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
(5) Ajutorul de minimis acordat prin prezenta schemă poate fi cumulat cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei9 în limita plafonului stabilit în regulamentul respectiv.9 Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis acordate întreprinderilor care prestează servicii de interes economic general (art. 2 alin. 2 - „Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi care prestează servicii de interes economic general nu depăşeşte 500.000 EUR pentru o perioadă de trei ani fiscali.")
(6) Ajutoarele de minimis pot fi cumulate cu ajutoare de minimis, acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului de 200.000 euro (100.000 euro pentru întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost) echivalent în lei.
(7) Ajutoarele de minimis nu se cumulează cu ajutoarele de stat acordate pentru aceleaşi costuri eligibile sau cu ajutoarele de stat acordate pentru aceeaşi măsură de finanţare prin capital de risc dacă un astfel de cumul ar depăşi intensitatea sau valoarea maximă relevantă a ajutorului, stabilită pentru condiţiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisia Europeană.
Capitolul IVCheltuielile eligibile Articolul 9Cheltuielile eligibile pentru finanţarea cu ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme sunt costurile legate de:

(i) instruire/consultanţă acordată IMM-urilor selectate, naţional şi internaţional, respectiv;

servicii de consultanţă privind elaborarea şi grafica manualelor/ghidurilor de instruire, precum şi costurile legate de elaborarea, grafica şi tipărirea acestora; recrutarea şi selecţia IMM-urilor şi a consultanţilor internaţionali pentru activităţile aferente promovării la export şi internaţionalizării; catering aferent pentru consultanţă/cursuri de instruire, organizare evenimente/sesiuni de matchmaking; închiriere spaţii de instruire/expoziţie şi birotică aferente; servicii de traducere din timpul cursurilor de instruire etc.;

(ii) transport şi cazare în ţară şi străinătate pentru reprezentanţii IMM-urilor participante la sesiunile de instruire/consultanţă şi pentru lectori/consultanţi;
(iii) organizare evenimente internaţionale/sesiuni de matchmaking.

Capitolul VImplementarea schemei de minimis Articolul 10
(1) IMM-urile beneficiare vor fi selectate de către prestatorul executant al Proiectului, împreună cu Unitatea de implementare a Proiectului din MMACA, pe baza criteriilor propuse de prestator şi aprobate de Unitatea de implementare a Proiectului din MMACA.
(2) Documentele doveditoare pentru selectarea firmelor participante în Proiect: a)situaţiile financiare complete aferente anului 2016 sau 2017, în funcţie de data înscrierii firmelor în Proiect; b)dovada înregistrării situaţiilor financiare la organele competente; c)certificat constatator de la registrul comerţului sau document echivalent în care să fie menţionaţi acţionarii, administratorii firmei, sediul social şi punctele de lucru, codurile CAEN autorizate, menţiunile speciale cu privire la starea întreprinderii; d)CV-urile celor două persoane înscrise în programul de instruire; e)fişele de post în cadrul organizaţiilor ale persoanelor înscrise în programul de instruire; f)prezentarea companiei, care să permită evaluarea elementelor relevante prezentate; g)declaraţia de eligibilitate completată şi semnată.
(3) Evaluarea îndeplinirii criteriilor de eligibilitate va fi făcută de prestatorul executant al Proiectului.
Articolul 11După selectarea IMM-urilor care vor fi instruite şi promovate prin Proiect, furnizorul ajutorului de minimis va notifica în scris IMM-urile selectate că vor fi beneficiari de ajutor de minimis. Notificarea va conţine informaţii cu privire la valoarea potenţială a ajutorului, precum şi la caracterul de minimis al acestuia, făcând în mod explicit trimitere la Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013.
Capitolul VIPrevederi referitoare la raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis Articolul 12Furnizorul ajutorului de stat/ de minimis este Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Departamentul de comerţ exterior prin Direcţia instrumente şi programe promovare export. Articolul 13Direcţia instrumente şi programe promovare export se va asigura că beneficiarul finanţării va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 352 din 24 decembrie 2013, de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului în curs, astfel încât să corespundă şi cu prevederile capitolului IV privind condiţiile de eligibilitate ale beneficiarului. Articolul 14Prezenta schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul furnizorului de ajutor de stat la adresa www.imm.gov.ro Articolul 15
(1) Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
(2) Furnizorul de ajutor de stat păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.
(3) Furnizorul de ajutor de stat are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.
(4) Furnizorul de ajutor de stat are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat10, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.10 Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis acordate întreprinderilor care prestează servicii de interes economic general (art. 2 alin. 2 - „Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi care prestează servicii de interes economic general nu depăşeşte 500 000 EUR pentru o perioadă de trei ani fiscali".
(5) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizorul de ajutor de stat, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.
(6) Furnizorul de ajutor de stat va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.
(7) Furnizorul are obligaţia ca, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, să încarce în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) măsura de ajutor de stat ce face obiectul prezentului ordin, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acestuia. Actul de acordare, plăţile, obligaţiile de recuperare a ajutoarelor şi rambursarea efectivă a respectivelor obligaţii, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării actului sau a publicării acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I, respectiv de la data instituirii plăţilor, a obligaţiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligaţii.
Articolul 16
(1) Recuperarea ajutorului de minimis se realizează de către MMACA, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 83 din 27 martie 1999, cu modificările ulterioare.
Articolul 17
(1) Agenţia executivă11 va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza acestei scheme, pe baza rapoartelor transmise de prestatorul executant al proiectului, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare şi duratei ajutoarelor acordate. Această evidenţă va fi păstrată la Agenţia executivă timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.11 În conformitate cu prevederile Acordului de implementare pentru proiectul „Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România", beneficiarul/Agenţia executivă este Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Departamentul de comerţ exterior prin Direcţia instrumente şi programe promovare export.
(2) Pentru realizarea acestei evidenţe, prestatorul executant al Proiectului va transmite către Agenţia executivă toate datele solicitate de aceasta.
(3) Beneficiarii de finanţare în cadrul schemei sunt obligaţi să ţină o evidenţă specifică privind ajutoarele de minimis şi/sau alte ajutoare de stat primite. Aceştia sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică şi să o păstreze o perioadă de 10 ani.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1001/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1001 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1001/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu