ORDONANTA
URGENTA Nr. 188 din 22 decembrie 2005
pentru modificarea si
completarea Ordonantei Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii
electronice de identitate
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1189 din 29 decembrie 2005
Având în vedere
existenta unor factori de natura obiectiva care determina imposibilitatea
introducerii, respectiv eliberarii si utilizarii cartilor electronice de identitate
începând cu data de 1 ianuarie 2006, asa dupa cum prevede Ordonanta Guvernului
nr.69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice de identitate,
republicata, între care se numara:
actuala configuratie a
Sistemului national informatic de evidenta a persoanelor, care nu permite
implementarea unor proiecte de natura sa asigure suportul tehnic necesar
producerii, eliberarii si utilizarii cartii electronice de identitate, în
scopul generalizarii acestei activitati la nivel national;
necesitatea
reconfigurarii sistemului informatic în consonanta cu exigentele europene,
realizarii compatibilitatii depline între toate bazele de date privind
documentele care contin date cu caracter personal, eliberate în sistemul
ghiseului unic, cresterii gradului de securizare si siguranta a emiterii
documentelor de identitate, realizarii premiselor logistice necesare
actualizarii on-line a Registrului national de evidenta a persoanelor;
necesitatea realizarii
unei documentari temeinice privind solutiile cu aplicabilitate adoptate de
statele din Spatiul Schengen cu experienta în domeniul de referinta, care sa
tina seama si de recomandarile Uniunii Europene privind emiterea centralizata a
documentelor ce contin date cu caracter personal si care sa aiba ca finalitate
crearea unui instrument complex, de natura a simplifica relatia cetateanului cu
autoritatile si de a face mai eficienta activitatea acestora din urma,
efortul financiar pe
care îl implica un asemenea demers, care nu poate fi sustinut decât în
contextul organizarii unei licitatii internationale si finantarii operatiunilor
de catre câstigatorul licitatiei, cu recuperarea cheltuielilor pe masura
emiterii documentelor,
tinând seama de
importanta adoptarii unor reglementari care sa asigure atât cadrul
institutional necesar, cât si posibilitatea implementarii solutiilor tehnice
optime, întrucât toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie
situatii extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amânata,
în temeiul art. 115 alin.
(4) din Constitutia României, republicata,
Guvernul României adopta
prezenta ordonanta de urgenta.
Articol unic. -
Ordonanta Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice
de identitate, republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.844
din 15 septembrie 2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (1) al
articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1. - (1)
Începând cu data de 1 ianuarie 2009, se introduce cartea electronica de
identitate."
2. Articolul 3 va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 3. - Cartile
electronice de identitate se elibereaza începând cu data de 1 ianuarie
2009."
3. Alineatul (2) al
articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Asigurarea cu
echipamente si programe informatice a autoritatilor si institutiilor publice se
va realiza esalonat, astfel:
a) în municipiile
resedinta de judet, pâna la data de 31 iulie 2010;
b) în celelalte
municipii si orase, pâna la data de 31 decembrie 2011;
c) în comune, pâna la
data de 31 decembrie 2012."
4. Dupa articolul 7 se
introduc doua noi articole, articolele 8 si 9, cu urmatorul cuprins:
"Art. 8. - (1)
Pentru confectionarea cartii electronice de identitate se abiliteaza
Secretariatul General al Guvernului, prin Regia Autonoma "Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat", în calitate de producator, sa
organizeze în colaborare cu Ministerul Administratiei si Internelor procedura
de licitatie, în conformitate cu prevederile legale privind achizitiile
publice.
(2) Licitatia se
organizeaza, în conditiile legii, în vederea desemnarii unui furnizor unic care
va asigura:
a) confectionarea
centralizata a cartilor electronice de identitate si distribuirea lor catre
serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, în vederea eliberarii
acestora catre cetateni;
b) dotarea serviciilor
publice comunitare de evidenta a persoanelor cu tehnica de calcul necesara
preluarii datelor si imaginii cetatenilor, precum si transmiterii electronice a
continutului securizat, astfel generat;
c) dotarea Centrului
National de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor cu
tehnica de calcul necesara administrarii bazelor de date privind evidenta
persoanelor, precum si transmiterii-receptionarii, în mod securizat, a
informatiilor aferente gestionarii acestei baze de date.
(3) Sumele necesare
finantarii proiectului se asigura de catre furnizorul declarat câstigator în
urma licitatiei si se restituie de catre beneficiarii interni, pe masura
emiterii cartilor electronice de identitate.
Art. 9. - (1) Stabilirea
si actualizarea contravalorii cartii electronice de identitate se face de catre
producator, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
(2) Contravaloarea
cartii electronice de identitate se încaseaza prin virament catre o unitate
bancara cu care Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului
de Stat" a încheiat contracte în acest scop.
(3) Cota-parte din
contravaloarea cartii electronice de identitate, aferenta eliberarii acesteia
de catre serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, se vireaza
acestora, în baza contractelor încheiate cu Regia Autonoma "Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat"."
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
p. Ministrul
administratiei si internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru
coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu
Ministrul comunicatiilor
si tehnologiei informatiei,
Zsolt Nagy
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vladescu