Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 111 din 14 iulie 2005

pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 658 din 25 iulie 2005


SmartCity3


    In vederea realizarii recomandarii Comisiei Europene din Raportul de tara pe anul 2004, referitoare la adoptarea unui plan privind strategia pe termen lung a sectorului feroviar in vederea restabilirii echilibrului financiar al administratorului infrastructurii si in vederea modernizarii si reinnoirii infrastructurii, este necesara si modificarea cadrului juridic existent, si anume Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, republicata, ceea ce constituie o situatie extraordinara si vizeaza interesul general si imediat.
    In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    ARTICOL UNIC
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 89/1999, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 834 din 9 septembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Transportul feroviar public de calatori are caracter de serviciu public social. Pentru aceste servicii, autoritatile publice competente ale statului incheie contracte de servicii publice cu operatorii de transport feroviar public in scopul furnizarii catre public de servicii de transport adecvate."
    2. Dupa alineatul (3) al articolului 5 se introduc cinci noi alineate, alineatele (4) - (8), cu urmatorul cuprins:
    "(4) Diferentele dintre tarifele stabilite pentru transportul feroviar de calatori si costurile reale de transport, la care se adauga o cota de profit intre 3% si 5%, se primesc de catre operatorii de transport feroviar de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pe baza contractelor de servicii publice prevazute la alin. (1), si constituie plata serviciilor publice sociale pentru transportul feroviar de calatori.
    (5) Sumele necesare pentru plata serviciilor efectuate in baza contractelor de servicii publice se aproba anual in bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pe baza documentelor justificative primite si verificate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, care coreleaza aceste date cu politica tarifara in domeniu, cu nivelul costurilor pentru operatiile de transport feroviar de calatori si cu nivelul prognozat al veniturilor obtinute de acestia din operarea trenurilor cuprinse in pachetul minim social.
    (6) Toate sumele prevazute la alin. (5) se asigura in mod nediscriminatoriu pentru toti operatorii de transport feroviar care au contracte de servicii publice.
    (7) Diferentele dintre tarifele stabilite si costurile reale se stabilesc luandu-se ca baza activitatile operatorului de transport feroviar de calatori majoritar de pe piata. Pe aceasta baza, anual, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului stabileste cu avizul Ministerului Finantelor Publice tariful unitar pentru serviciul public social, exprimat in lei/tren-km.
    (8) Tariful unitar prevazut la alin. (7) se aplica pentru fiecare contract de servicii publice, in functie de numarul de tren-km realizati de operatorul de transport feroviar respectiv, pe baza raportarilor sale specifice de realizare a bugetului date pe propria raspundere, dar fara a se depasi cota de profit prevazuta la alin. (4)."
    3. Dupa articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 11^1
    (1) Compania nationala care administreaza infrastructura feroviara poate sa inchirieze, cu acordul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, instalatiile de tractiune electrica si de electroalimentare ale infrastructurii feroviare publice catre filialele sale, in vederea administrarii acestora pentru desfasurarea transporturilor publice de marfuri si persoane.
    (2) Compania nationala care administreaza infrastructura feroviara poate sa inchirieze bunuri proprietate privata necesare organizarii si desfasurarii procesului de transport feroviar, aferente instalatiilor de tractiune electrica si de electroalimentare inchiriate filialelor sale.
    (3) Conditiile de inchiriere a instalatiilor de tractiune electrica si de electroalimentare ale infrastructurii feroviare publice se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului."
    4. Dupa alineatul (7) al articolului 18 se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
    "(8) Pentru activitatea depusa, persoanele din componenta Consiliului de supraveghere prevazut la alin. (4) au dreptul la o indemnizatie lunara stabilita prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, care nu poate depasi 20% din indemnizatia lunara a secretarului de stat."
    5. Dupa articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 21^1
    Costurile anuale de functionare a infrastructurii feroviare din Romania se stabilesc de catre compania nationala care administreaza infrastructura feroviara pe baza traficului contractat cu operatorii feroviari, a normativelor tehnice de intretinere si reparatie a infrastructurii feroviare si a proiectelor de reabilitare si/sau de modernizare a infrastructurii. Compania nationala care administreaza infrastructura feroviara va prezenta anual Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului in vederea aprobarii:
    a) justificarea tuturor elementelor de cost din bugetul de venituri si cheltuieli necesare pentru a asigura in conditii de securitate functionarea infrastructurii feroviare si desfasurarea traficului feroviar contractat cu operatorii feroviari;
    b) justificarea veniturilor prognozate din tarifarea serviciilor oferite operatorilor feroviari prin tariful de utilizare a infrastructurii si alte tarife specifice;
    c) justificarea sumelor necesare a fi alocate de la bugetul de stat in completarea veniturilor proprii pentru acoperirea cheltuielilor pentru investitii, reparatii, modernizari si/sau dezvoltari ale infrastructurii feroviare."
    6. Articolul 25 se completeaza cu un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
    "(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica pentru acele parti ale infrastructurii feroviare neinteroperabile inchiriate altor persoane juridice, in conditiile prezentei ordonante de urgenta."
    7. Titlul capitolului VI va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 6
    Contractul de activitate si contractul de serviciu public"
    8. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 37
    (1) Raporturile dintre compania nationala care administreaza infrastructura feroviara, pe de o parte, si institutiile publice, pe de alta parte, se reglementeaza prin contract de activitate, incheiat cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului in numele statului.
    (2) Contractul prevazut la alin. (1) va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
    a) indicatori de calitate privind functionarea infrastructurii feroviare;
    b) obiective precise cu efect cuantificat in nivelul veniturilor si cheltuielilor pentru cresterea eficientei functionarii companiei care administreaza infrastructura feroviara;
    c) principalele lucrari de reparatii ale infrastructurii feroviare necesare pentru mentinerea starii tehnice la parametrii tehnici proiectati si in concordanta cu normativele privind uzura si intensitatea traficului;
    d) principalele lucrari de reabilitare si modernizare ale infrastructurii feroviare;
    e) nivelurile maximale ale tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare;
    f) lista completa a denumirii tarifelor ce pot fi percepute de companie de la operatorii de transport, pentru activitatile conexe activitatii de transport feroviar;
    g) lista completa a trenurilor de calatori care reprezinta pachetul minim social care face obiectul contractelor de servicii publice."
    9. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 38
    (1) Raporturile dintre societatile nationale si/sau societatile comerciale care efectueaza transport feroviar public de calatori, avand statut de operatori de transport feroviar, pe de o parte, si institutiile publice, pe de alta parte, se reglementeaza prin contracte de servicii publice, incheiate cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului in numele statului.
    (2) Contractul de servicii publice prevazut la alin. (1) poate sa cuprinda in particular:
    a) servicii de transport care sa respecte normele stabilite de continuitate, regularitate, capacitate si calitate;
    b) servicii de transport complementare;
    c) servicii de transport la preturi si conditii determinate, in special pentru anumite categorii de calatori sau pentru unele rute de transport;
    d) adaptari de servicii la cerintele actuale.
    (3) Contractul de servicii publice prevazut la alin. (1) va cuprinde, printre altele, urmatoarele prevederi:
    a) principalii indicatori cantitativi si calitativi ai activitatii de transport feroviar de calatori, in special normele de continuitate, regularitate, capacitate si calitate, ce urmeaza a fi indepliniti de catre operatorul contractant;
    b) lista completa a trenurilor exploatate de operatorul contractant, din cadrul pachetului minim social prevazut in contractul de activitate mentionat la art. 37 alin. (2) lit. g);
    c) pretul prestatiilor ce fac obiectul contractului de servicii publice, care se adauga veniturilor tarifare obtinute de operatorul de transport feroviar, in urma aplicarii tarifelor stabilite cu avizul autoritatilor publice competente, astfel incat sa se prevada o cota de profit intre 3% si 5%, referitor la costurile reale de transport;
    d) programul anual de reparatii si achizitii de material rulant, astfel incat sa se asigure mentinerea parcului activ in conditii de siguranta si confort pentru traficul contractat;
    e) stabilirea principalelor elemente de cheltuieli necesare pentru asigurarea pachetului minim social contractat: reparatii material rulant, motorina, energie electrica, salubrizare trenuri, salarii personal;
    f) stabilirea nivelului de venituri prognozat pentru pachetul minim social si politica tarifara: nivelul tarifelor de transport pe fiecare tip de tren, cu data introducerii fiecarei eventuale majorari de tarif;
    g) obiective precise cu efect cuantificat in nivelul veniturilor si cheltuielilor pentru cresterea eficientei functionarii operatorului de transport feroviar de calatori care semneaza contractul de servicii publice;
    h) nivelul contributiei de la bugetul de stat ca plata a serviciilor publice pentru acoperirea diferentei dintre nivelul costurilor si cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate;
    i) regulile privind amendamentele si modificarile la contract, mai ales pentru a se tine seama de schimbarile imprevizibile;
    j) durata de valabilitate a contractului;
    k) sanctiunile in cazul nerespectarii contractului.
    (4) Operatorii de transport feroviar de calatori care au incheiat un contract de servicii publice primesc lunar sumele corespunzatoare serviciilor realizate, conform prevederilor din contractele de servicii publice, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu conditia indeplinirii obligatiilor fixate prin hotararea Guvernului care stabileste conditiile concrete de plata.
    (5) Activele implicate in furnizarea serviciilor de transport ce fac obiectul contractului de servicii publice prevazut la alin. (1) pot apartine operatorului de transport feroviar sau pot fi puse la dispozitia sa."
    10. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    Contractele prevazute la art. 37 si 38 se incheie pentru o durata de 4 ani, se aproba de catre Guvern si se actualizeaza anual, dupa aprobarea bugetului de stat."

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                       Gheorghe Dobre

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 111/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 111 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 111/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu