Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.31 din 07.12.2017

pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat
ACT EMIS DE: Autoritatea de Supraveghere Financiara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 37 din 16 ianuarie 2018



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 55 alin. (12) şi (14), art. 111-114 şi ale art. 128 lit. g) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. b), f) şi h), art. 24 lit. j) şi o) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 6.12.2017,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă. Articolul INorma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 şi 3 bis din 5 ianuarie 2016, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 4, după alineatul 4 se introduce un nou alineat, alineatul (5) , cu următorul cuprins:(5) Rapoartele periodice se completează cu respectarea standardului ISO 8601 pentru date calendaristice şi ore. 2. La articolul 27, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4) , cu următorul cuprins:(4) Administratorul are obligaţia de a verifica motivele pentru care scrisorile de informare anuală sunt returnate, de a corecta, după caz, informaţiile eronate din evidenţele proprii şi de a retransmite scrisorile de informare acolo unde constată că au fost transmise la o adresă eronată. 3. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 36Anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D, 1E, 1F şi nr. 2-19*) fac parte integrantă din prezenta normă. 4. Anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D şi 1E se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3, 4 şi 5 la prezenta normă. 5. După anexa nr. 1E se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1F, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 6 la prezenta normă. 6. Anexele nr. 11, 13, 14, 15 şi 16 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 7, 8, 9, 10 şi 11 la prezenta normă. 7. După anexa nr. 18 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 19, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta normă. 8. Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezenta normă. Articolul II Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 aprilie 2018.Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,Leonardo BadeaANEXA Nr. 1(Anexa nr. 1A la Norma nr. 24/2015) Soldurile conturilor individuale ale participanţilor în data de ........ .............

Codul de comandă Codul administratorului Codul fondului de pensii Data evaluării soldurilor conturilor individuale Codul de operaţiune CNP participant Numele participantului
Col. 1 Col. 2 Col. 3 Col. 4 Col. 5 Col. 6 Col. 7
Prenumele participantului Contribuţia brută Data virării contribuţiei brute Contribuţia netă Data convertirii contribuţiei nete în unităţi de fond Numărul de unităţi de fond aferente contribuţiei nete Numărul total de unităţi de fond (sold final)
Col. 8 Col. 9 Col. 10 Col. 11 Col. 12 Col. 13 Col. 14

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1A 1. Anexa nr. 1A se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare pentru: a)soldurile conturilor individuale pentru fiecare participant al fondului de pensii administrat privat; b)situaţia convertirilor de contribuţii nete în unităţi de fond, pentru fiecare participant al fondului de pensii administrat privat. 3. Câmpurile anexei nr. 1A se completează, după cum urmează:

Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
1. Codul de comandă Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă.
2. Codul administratorului Codul administratorului aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3. Codul fondului de pensii Codul fondului de pensii, aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4. Data evaluării soldurilor conturilor individuale Data evaluării soldurilor conturilor individuale (data ultimei zile lucrătoare a lunii pentru care se întocmeşte raportul)
5. Codul de operaţiune Codul operaţiunii se completează cu: 101 - pentru tranzacţiile determinate de transformarea contribuţiei nete, indiferent de valoarea sau semnul acesteia; 102 - pentru tranzacţiile de ajustare a contului individual al participantului în situaţia în care tranzacţiile anterioare tip 101 au adus soldul contului la un număr negativ de unităţi de fond; 103 - pentru a raporta valoarea contului individual al participantului pentru care nu există tranzacţii cu cod 101 şi tranzacţii cu cod 102 în luna pentru care s-a întocmit raportul; 112 - pentru tranzacţiile de ajustare a contului individual, în situaţia în care tranzacţiile anterioare asociate alocării contribuţiei au fost operate eronat în contul altui participant. Se vor raporta tranzacţiile de corecţie atât pe contul participantului pentru care s-a efectuat conversia eronat (cu semnul „-"), cât şi tranzacţiile de corecţie pe contul participantului pentru care trebuia să se efectueze conversia (cu semnul „+"); 113 - pentru a raporta tranzacţia de modificare a CNP-ului asociat contului individual al participantului; 114 - pentru tranzacţia de alocare de unităţi de fond prin creditarea contului individual al participantului; 166 - pentru situaţia în care nu sunt gestionate conturi individuale; 199 - pentru a raporta alte tranzacţii de emitere/anulare unităţi de fond ca efect al prelucrării eronate a contribuţiilor.
6. CNP participant Codul numeric personal al participantului (CNP). Se raportează toţi participanţii care au cont individual la fondul de pensii administrat privat (indiferent de modalitatea prin care au aderat în fond, inclusiv participanţii decedaţi şi invalizi aflaţi în termenul de 12 luni specificat în norma privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat).
7. Numele participantului Numele participantului conform documentelor legale
8. Prenumele participantului Prenumele participantului conform documentelor legale
9. Contribuţia brută Valoarea în lei a contribuţiei brute a participantului în numele şi în contul lui, conform extrasului de cont şi conform listei de viramente de la instituţiile de evidenţă. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul. Suma contribuţiilor brute aferente tuturor participanţilor trebuie să fie egală cu suma totală înscrisă în lista de viramente a instituţiei de evidenţă.
10. Data virării contribuţiei brute Data la care contribuţia brută a participantului a fost virată în contul bancar colector, conform extrasului de cont şi a listei de viramente emisă de instituţiile de evidenţă
11. Contribuţia netă Valoarea contribuţiei nete a participantului convertită în unităţi de fond. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
12. Data convertirii contribuţiei nete în unităţi de fond Data la care contribuţia netă a participantului a fost convertită în unităţi de fond
13. Numărul de unităţi de fond aferente contribuţiei nete Numărul de unităţi de fond rezultat în urma operaţiunii de convertire a contribuţiei nete. Se utilizează 6 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
14. Numărul total de unităţi de fond (sold final) Numărul de unităţi de fond total, existent în contul individual al participantului, în ultima zi lucrătoare a lunii pentru care se întocmeşte raportul. Se utilizează 6 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.

Raportare iniţială (cod 1) 4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1A a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă:YYYYMMDD_TRANZACTII_CONTRIBUTII_1_FFF_EEE.xml.p7s, unde: YYYMMDD reprezintă data ultimei zile lucrătoare a lunii pentru care se întocmeşte raportul; FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.; EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.; b)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5; c)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în SIR, în folderul dedicat „TRANZACTII_CONTRIBUTII". 5. Anexa nr. 1A se întocmeşte lunar şi se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară. 6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1A. 7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Raportare rectificativă (cod 5) 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1A conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_TRANZACTII_CONTRIBUTII_5_FFF_EEE.xml.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_TRANZACTII_CONTRIBUTII_5_FFF_EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1A se încarcă în SIR, în folderul dedicat „TRANZACTII_CONTRIBUTII". ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 1B la Norma nr. 24/2015) Situaţia transferurilor de tip „IN" pentru luna ........ ......... anul ........ ..........

Codul de comandă Codul administratorului (IN) Codul fondului la care s-a transferat participantul (IN) Anul Luna Codul fondului de unde s-a transferat participantul (OUT) (TI) Codul de operaţiune CNP
Col. 1 Col. 2 Col. 3 Col. 4 Col. 5 Col. 6 Col. 7 Col. 8
Valoarea activului personal transferat (TI) Data încasării disponibilităţilor (TI) Data convertirii disponibilităţilor (TI) Numărul de unităţi de fond alocate (TI) VUAN convertite (TI) Data VUAN convertire (TI) Totalul numărului de unităţi de fond ale fondului de pensii la data la care a avut loc convertirea (TI)
Col. 9 Col. 10 Col. 11 Col. 12 Col. 13 Col. 14 Col. 15

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1B 1. Anexa nr. 1B se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a transferurilor de tip „IN". 3. Câmpurile anexei nr. 1B se completează după cum urmează:

Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
1 Codul de comandă Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă.
2 Codul administratorului (IN) Codul administratorului fondului la care s-a transferat participantul, aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3 Codul fondului la care s-a transferat participantul (IN) Codul fondului de pensii la care s-a transferat participantul (noul fond de pensii al participantului), aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4 Anul Anul de raportare
Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
5 Luna Luna pentru care se întocmeşte raportarea
6 Codul fondului de unde s-a transferat participantul (OUT) (TI) Codul fondului de pensii de unde s-a transferat participantul (vechiul fond de pensii al participantului), aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
7 Codul de operaţiune Codul operaţiunii se completează cu: 200 - pentru tranzacţia de emitere de unităţi de fond determinată de transferul activului personal al participantului de la un alt fond de pensii administrat privat, în conformitate cu actele normative aplicabile; 201 - pentru tranzacţia de emitere de unităţi de fond determinată de primirea unui activ personal cuvenit în calitate de beneficiar al unui participant al altui fond de pensii administrat privat, în urma decesului acestuia; 202 - pentru tranzacţia de emitere de unităţi de fond determinată de primirea unui activ cuvenit în calitate de beneficiar al unui participant al aceluiaşi fond de pensii administrat privat, în urma decesului acestuia; 203 - pentru tranzacţia de emitere de unităţi de fond determinată de primirea activelor rezultate din comasarea de CNP-uri între fonduri de pensii administrate privat diferite; 205 - pentru tranzacţia de emitere de unităţi de fond determinată de primirea unor active cu titlul de penalizări de întârziere; 220 - pentru tranzacţia de emitere de unităţi de fond determinată de primirea activului personal al participantului de la un alt fond de pensii administrat privat, ca urmare a fuziunii dintre două fonduri; 266 - pentru situaţia în care nu există transferuri „IN"; 299 - pentru a raporta alte tranzacţii de emitere unităţi de fond.
8 CNP Codul numeric personal al participantului se completează pentru toate operaţiunile. Pentru codul 202 se va completa cu CNP-ul beneficiarului. Pentru codul 203 se va completa cu noul CNP.
9 Valoarea activului personal transferat (TI) Valoarea activului personal transferat al unui participant, conform extrasului de cont bancar. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
10 Data încasării disponibilităţilor (TI) Data extrasului de cont aferent încasării disponibilităţilor ce reprezintă activul personal net transferat
11 Data convertirii disponibilităţilor (TI) Data la care activul personal al participantului a fost convertit în unităţi de fond
12 Numărul de unităţi de fond alocate (TI) Număr de unităţi de fond alocate ca urmare a convertirii activului personal net al participantului. Se utilizează 6 poziţii zecimale.
13 VUAN convertire (TI) VUAN utilizată pentru convertirea activului personal al participantului. Se utilizează 6 poziţii zecimale.
14 Data VUAN convertire (TI) Data VUAN utilizată pentru convertirea activului personal net al participantului
15 Totalul numărului de unităţi de fond ale fondului la data la care a avut loc convertirea (TI) Totalul numărului de unităţi de fond ale fondului de pensii la data la care a avut loc convertirea sumelor transferate (după ce s-a realizat convertirea). Se utilizează 6 poziţii zecimale.

Raportare iniţială (cod 1) 4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1B a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă: YYYYMM_TRANZACTII_TRANSFER_IN_1_FFF_EEE.xml.p7s, unde: YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul;

FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.;

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.; b)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5; c)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „TRANZACTII_TRANSFER_IN". 5. Anexa nr. 1B se întocmeşte lunar şi se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară. 6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1B. 7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Raportare rectificativă (cod 5) 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1B conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMM_TRANZACTII_TRANSFER_ IN_5_FFF_EEE.xml.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_TRANZACTII_ TRANSFER_IN_5_FFF_EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1B se încarcă în SIR, în folderul dedicat „TRANZACTII_TRANSFER_IN". ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 1C la Norma nr. 24/2015) Situaţia transferurilor de tip „OUT" şi utilizarea activului personal al participanţilor pentru luna ...... anul .....

Codul de comandă Codul administratorului (OUT) Codul fondului de unde s-a transferat participantul (OUT) Anul Luna Codul fondului la care s-a transferat participantul (IN) (TO) Codul de operaţiune CNP Data cererii Data convertirii unităţilor de fond în lichidităţi Numărul de unităţi de fond anulate (TO) VUAN convertire (TO) Data VUAN convertire (TO) Penalitatea de transfer reţinută participantului (TO)
Col. 1 Col. 2 Col. 3 Col. 4 Col. 5 Col. 6 Col. 7 Col. 8 Col. 9 Col. 10 Col. 11 Col. 12 Col. 13 Col. 14
Contribuţia la asigurările sociale de sănătate (CASS) Impozit pe venit Comisioane bancare Taxe aferente mandatului poştal Valoarea totală a taxelor, impozitelor şi comisioanelor bancare/taxelor poştale suportate de participant (TO) Valoarea minimă garantată (TO) Valoarea totală plătită participantului, din care: (TO) Valoarea plătită din fond (TO) Valoarea plătită din provizion (TO) Data virării activului personal în contul DIP Modalitatea de plată a activului personal (cont bancar sau mandat poştal) Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poştei Data mandatului poştal
Col. 15 Col. 16 Col. 17 Col. 18 Col. 19 = 15 + 16 + 17 + 18 Col. 20 Col. 21 Col. 22 Col. 23 Col. 24 Col. 25 Col. 26 Col. 27

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1C 1. Anexa nr. 1C se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a transferurilor de tip „OUT" şi utilizarea activului personal al participanţilor. 3. Câmpurile anexei nr. 1C se completează după cum urmează:

Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
1 Codul de comandă Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă.
2 Codul administratorului (OUT) Codul administratorului aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3 Codul fondului de unde s-a transferat participantul (OUT) Codul fondului, aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4 Anul Anul de raportare
5 Luna Luna pentru care se întocmeşte raportarea
6 Codul fondului la care s-a transferat participantul (IN) (TO) Codul noului fond de pensii la care s-a transferat participantul, aşa cum este înscris în Registrul A.S.F.
7 Codul de operaţiune Codul operaţiunii se completează cu: 301 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de transferul participantului la un alt fond de pensii administrat privat; 302 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de transferul unei sume reprezentând beneficii spre un alt fond de pensii administrat privat (participantul de la id_fp_out a decedat şi beneficiarul acestuia aparţine fondului id_fp_in); 303 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de transferul beneficiilor în cadrul aceluiaşi fond de pensii administrat privat (decedatul şi beneficiarul sunt în registrul aceluiaşi fond);
Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
304 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de corecţia de CNP-uri (comasări externe de CNP-uri aparţinând aceleiaşi persoane la fonduri diferite); 306 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de plata drepturilor de pensie prin plată unică; 307 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de plata drepturilor de invaliditate prin plată unică; 308 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de plata drepturilor de deces prin plată unică; 309 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de anularea soldului pozitiv rămas în contul individual, în situaţia încetării calităţii de participant ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile de desfiinţare a actului individual de aderare pentru participantul respectiv; 310 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de anularea soldului pozitiv rămas în contul individual prin decizie a administratorului de desfiinţare a actului individual de aderare în baza constatării încălcării art. 116 alin. (2) lit. b) din Lege, ca urmare a reclamaţiei participantului; 311 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de transferul administrativ al participantului la fondul de pensii absorbant ca efect al fuziunii fondurilor (Se aplică participanţilor care nu au depus cereri de transfer de la fondul absorbit spre alte fonduri, în perioada fuziunii.); 313 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de nerevendicarea în termenul general de prescripţie a drepturilor cuvenite în calitate de beneficiar; 314 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de închiderea unui cont asociat cu un CNP care a fost invalidat de instituţia de evidenţă şi nu se mai regăseşte în Registrul Participanţilor la niciun fond de pensii administrat privat; 316 – pentru operaţiunea de închidere a conturilor ca urmare a încheierii perioadei de 12 luni de la data deciziei de pensionare privind acordarea pensiei pentru limită de vârstă în sistemul public de pensii; 317 - pentru operaţiunea de închidere a conturilor ca urmare a încheierii perioadei de 12 luni de la data deschiderii dreptului la pensia de invaliditate; 318 - pentru operaţiunea de închidere a conturilor ca urmare a încheierii perioadei de 12 luni de la data decesului; 320 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de transferul participantului la un alt fond de pensii administrat privat, ca urmare a procesului de fuziune; 321 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de plata drepturilor de pensie prin plăţi eşalonate; 322 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de plata drepturilor de invaliditate prin plăţi eşalonate; 323 - pentru tranzacţia de anulare de unităţi de fond determinată de plata drepturilor de deces prin plăţi eşalonate; 324 - pentru înregistrarea unei diferenţe pozitive la soldul datorat participantului/beneficiarului cauzat de o returnare a mandatului poştal sau a viramentului bancar; 366 - pentru situaţia în care nu există transferuri „OUT"; 399 - pentru a raporta alte tranzacţii de anulare unităţi de fond.
8 CNP Codul numeric personal al participantului se completează pentru toate operaţiunile. Pentru codul 303 se va completa CNP-ul decedatului, iar pentru codurile 302, 308 şi 318 se va completa CNP-ul beneficiarului. Pentru codul 304 se va completa cu vechiul CNP.
9 Data cererii Data primirii documentaţiei complete pentru cererea de plată a activului
10 Data convertirii unităţilor de fond în lichidităţi Data la care unităţile de fond ale participantului au fost convertite în lichidităţi
11 Numărul de unităţi de fond anulate (TO) Numărul de unităţi de fond anulate (TO). Se utilizează 6 poziţii zecimale.
12 VUAN convertire (TO) Valoarea VUAN utilizat pentru calculul activului personal al participantului. Se utilizează 6 poziţii zecimale.
Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
13 Data VUAN convertire (TO) Data VUAN utilizat pentru calculul activului personal al participantului
14 Penalitatea de transfer reţinută participantului (TO) Valoarea în lei a penalităţii de transfer. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
15 Contribuţia la asigurările sociale de sănătate (CASS) Se completează în situaţiile de plată activ personal, după caz, conform prevederilor legale în vigoare. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
16 Impozit pe venit Se completează în situaţiile de plată activ personal, după caz, conform prevederilor legale în vigoare. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
17 Comisioane bancare Se completează în situaţiile de plată activ personal, după caz. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
18 Taxe aferente mandatului poştal Se completează în situaţiile de plată activ personal, după caz. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
19 Valoarea totală a taxelor, impozitelor şi comisioanelor bancare/taxelor poştale suportate de participant Valoarea totală a taxelor, impozitelor şi comisioanelor bancare/taxelor poştale. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
20 Valoarea minimă garantată (TO) Valoarea minimă garantată. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
21 Valoarea totală plătită participantului, din care: (TO) Valoarea în lei a sumei transferate. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
22 Valoarea plătită din fond (TO) Valoarea în lei a sumei plătite din contul fondului de pensii administrat privat în contul participantului sau în contul furnizorului de servicii poştale, conform extrasului de cont, diminuată cu contravaloarea taxelor poştale în cazul plăţilor efectuate prin mandat poştal. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
23 Valoarea plătită din provizion (TO) Valoarea în lei a sumei transferate - din provizionul tehnic constituit de administrator - din contul de provizion tehnic al administratorului fondului de pensii administrat privat actual în contul DIP, respectiv în contul de TRANSFER al noului fond de pensii administrat privat, conform extrasului de cont. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
24 Data virării activului personal în contul DIP Data virării activului personal în contul DIP, conform extrasului de cont. Se completează pentru invaliditate, deces şi deschiderea dreptului la pensie.
25 Modalitatea de plată a activului personal (cont bancar sau mandat poştal) Modalitatea de plată a activului personal (cont bancar sau mandat poştal). Pentru cont bancar se foloseşte „C", iar pentru mandat poştal se foloseşte „M". Se completează pentru invaliditate, deces şi deschiderea dreptului la pensie.
26 Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poştei Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poştei. Se completează pentru invaliditate, deces şi deschiderea dreptului la pensie.
27 Data mandatului poştal Data mandatului poştal este data emiterii facturii de către operatorul de servicii poştale, care certifică data operării mandatului poştal către participant/ beneficiar.

Raportare iniţială (cod 1) 4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1C a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă: YYYYMM_TRANZACTII_TRANSFER_OUT_1_FFF_EEE.xml.p7s, unde: YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul;

FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.;

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F. b)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5; c)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „TRANZACTII_TRANSFER_OUT". 5. Anexa nr. 1C se întocmeşte lunar şi se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară. 6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1C. 7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Raportare rectificativă (cod 5) 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1C conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMM_TRANZACTII_TRANSFER_ OUT_5_FFF_EEE.xml.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_TRANZACTII_ TRANSFER_OUT_5_FFF_EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1C se încarcă în SIR, în folderul dedicat „TRANZACTII_TRANSFER_OUT". ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 1D la Norma nr. 24/2015) Structura numărului de participanţi pentru luna ..... anul .....

Codul categoriei Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii Sold final de participanţi în ultima zi calendaristică a lunii Din care:
Act de aderare validat de instituţiile de evidenţă Repartizat aleatoriu Transfer în cadrul fondului de pensii administrat privat de la un alt fond de pensii Alte situaţii Plată de activ ca urmare a deschiderii dreptului la pensie Deces, conform normei privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat Pensionare de invaliditate, conform normei privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat Transfer de la un fond de pensii administrat privat la altul Hotărâre judecătorească/Decizie a administratorului de anulare de unităţi de fond Nerevendicarea în termenul de prescripţie Alte situaţii Bărbaţi Femei
Col. 1 Col. 2 Col. 3 Col. 4 Col. 5 Col. 6 Col. 7 Col. 8 Col. 9 Col. 10 Col. 11 Col. 12 Col. 13 Col. 14 Col. 15
Număr de participanţi
Din care: X X X X X X X X X X X X
Până la 20 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 20-24 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 25-29 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 30-34 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 35-39 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 40-44 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 45-49 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 50-54 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 55-59 de ani X X X X X X X X X X X X
Între 60-64 de ani X X X X X X X X X X X X
Peste 65 de ani X X X X X X X X X X X X

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1D 1. Anexa nr. 1D se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a structurii numărului de participanţi, în funcţie de dobândirea şi încetarea calităţii de participant, precum şi împărţirea acestuia în funcţie de gen. 3. Câmpurile anexei nr. 1D se completează după cum urmează:

Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
Cod comandă Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă.
1 Codul categoriei Categorii de participanţi pe grupe de vârstă
2 Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii - Act de aderare validat de instituţiile de evidenţă Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii, ca urmare a semnării unui act de aderare individual de aderare la un fond de pensii administrat privat, validat de instituţiile de evidenţă
3 Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii - Repartizat aleatoriu Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii, ca urmare a procesului de repartizare aleatorie, validat de instituţiile de evidenţă
4 Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii - Transfer în cadrul fondului de pensii administrat privat de la un alt fond de pensii Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii, ca urmare a solicitării transferului în cadrul fondului de pensii administrat privat, de la un alt de fond de pensii. Se iau în considerare persoanele ale căror cereri de transfer au fost validate de instituţiile de evidenţă în cursul lunii de raportare.
5 Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii - Alte situaţii Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii, prin alte situaţii excepţionale ce nu sunt prevăzute anterior.
6 Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Plată de activ ca urmare a deschiderii dreptului la pensie Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Plată de activ ca urmare a deschiderii dreptului la pensie, conform normei privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat
7 Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Deces, conform normei privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Deces, conform normei privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat
8 Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Pensionare de invaliditate, conform normei privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Pensionare de invaliditate, conform normei privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat
9 Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Transfer de la un fond de pensii administrat privat la altul Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii, ca urmare a transferului la un alt fond de pensii administrat privat. Se iau în considerare persoanele ale căror cereri de transfer au fost validate de instituţiile de evidenţă în cursul lunii de raportare.
10 Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Hotărâre judecătorească/Decizie a administratorului de anulare de unităţi de fond Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii, ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti sau ca urmare a deciziei administratorului de pensii de anulare de unităţi de fond
11 Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii Nerevendicarea în termenul de prescripţie Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii ca urmare a tranzacţiei de anulare a unităţilor de fond determinată de nerevendicarea în termenul general de prescripţie a drepturilor cuvenite beneficiarilor
12 Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii - Alte situaţii Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii, prin alte situaţii excepţionale ce nu sunt prevăzute anterior
13 Sold final de participanţi în ultima zi calendaristică a lunii Sold final de participanţi în ultima zi calendaristică a lunii = Sold iniţial + Persoane care au dobândit calitatea de participant în cursul lunii - Persoane pentru care calitatea de participant a încetat în cursul lunii.
14 Bărbaţi Număr de persoane de sex masculin care intră în compoziţia soldului final de participanţi în ultima zi calendaristică a lunii. Încadrarea pe grupele de vârstă se face luând în considerare vârsta împlinită la data pentru care se întocmeşte raportul.
15 Femei Număr de persoane de sex feminin care intră în compoziţia soldului final de participanţi în ultima zi calendaristică a lunii. Încadrarea pe grupele de vârstă se face luând în considerare vârsta împlinită la data pentru care se întocmeşte raportul.

Raportare iniţială (cod 1) 4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1D a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă: YYYYMM_STRUCTURA_PARTICIPANTI_1_FFF_EEE.xml.p7s, unde: YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul; FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.; EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.; b)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5; c)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „STRUCTURA_PARTICIPANTI". 5. Anexa nr. 1D se întocmeşte lunar şi se transmite către A.S.F., în termen de 2 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară. 6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1D. 7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Raportare rectificativă (cod 5) 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1D conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMM_STRUCTURA_ PARTICIPANTI_5_FFF_EEE.xml.p7s. b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_STRUCTURA_ PARTICIPANTI_5_FFF_EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1D se încarcă în SIR, în folderul dedicat „STRUCTURA_PARTICIPANTI". ANEXA Nr. 5(Anexa nr. 1E la Norma nr. 24/2015) Situaţia contului colector al fondului de pensii administrat privat pentru luna ........ .........anul ..........

Codul de comandă Codul administratorului Codul fondului Anul Luna Sold iniţial la începutul perioadei Valoarea disponibilului încasat în luna de raportare Valoarea disponibilului convertit în unităţi de fond în luna de raportare
Col. 1 Col. 2 Col. 3 Col. 4 Col. 5 Col. 6 Col. 7 Col. 8
Valoarea comisioanelor reţinute din contribuţiile brute ale participanţilor Valoarea disponibilului neconvertit şi restituit Sold final la sfârşitul perioadei Din care: Sume prescrise
Sume aflate în termenul legal de convertire Sume cu vechime mai mare de 2 zile de la data încasării lor
Col. 9 Col. 10 Col. 11 = 6 + 7 – 8 – 9 –10 Col. 12 Col. 13 Col. 14

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1E 1. Anexa nr. 1E se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare al contului colector. 3. Câmpurile anexei nr. 1E se completează după cum urmează:

Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
1 Codul de comandă Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă.
2 Codul administratorului Codul administratorului aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3 Codul fondului Codul fondului de pensii aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4 Anul Anul de raportare
5 Luna Luna pentru care se întocmeşte raportarea.
Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
6 Sold iniţial la începutul perioadei Soldul iniţial al contului colector, la începutul perioadei, conform documentelor justificative. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
7 Valoarea disponibilului încasat în luna de raportare Valoarea disponibilului încasat în luna de raportare, conform documentelor justificative. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
8 Valoarea disponibilului convertit în unităţi de fond în luna de raportare Valoarea disponibilului convertit în unităţi de fond în luna de raportare, conform documentelor justificative. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
9 Valoarea comisioanelor reţinute din contribuţiile brute ale participanţilor Valoarea comisioanelor reţinute din contribuţiile brute ale participanţilor, conform documentelor justificative. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
10 Valoarea disponibilului neconvertit şi restituit Valoarea disponibilului virat eronat şi necuvenit fondului de pensii administrat privat, conform documentelor justificative. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
11 Sold final la sfârşitul perioadei Sold final al contului colector, la sfârşitul perioadei, conform documentelor justificative. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
12 Sume aflate în termenul legal de convertire Sume aflate în termenul legal de convertire. Conform art. 49 din Legea nr. 411/2004, contribuţiile şi transferul de lichidităţi băneşti la un fond de pensii se convertesc în unităţi de fond în maximum două zile lucrătoare de la data încasării acestora. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
13 Sume cu vechime mai mare de 2 zile de la data încasării lor Sume cu vechime mai mare de două zile de la data încasării lor, conform documentelor justificative. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul. În cazul în care există sume rămase de convertit, cu vechime mai mare de 2 zile de la data încasării lor, administratorul este obligat să întocmească şi să transmită A.S.F. o notă explicativă care să detalieze cel puţin informaţii cu privire la: a) vechimea acestor sume; b) demersurile realizate de administrator cu privire la identificarea plătitorului/plătitorilor; c) motivele care au determinat nerestituirea sumelor. Nota explicativă se transmite electronic, în format pdf, semnată cu semnătură electronică extinsă.
14 Sume prescrise Sume prescrise pentru care administratorul poate face dovada că a informat participanţii/beneficiarii al căror activ personal a fost prescris, şi că în prealabil aceştia nu au solicitat plata sumelor timp de trei ani de la data informării.

Raportare iniţială (cod 1) 4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1E a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă: YYYYMM_CONT_COLECTOR_1_FFF_EEE.xml.p7s, unde: YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul;

FFF reprezintă codul fondului de pensii înregistrat în Registrul A.S.F.;

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.; b)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5; c)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „CONT_COLECTOR". 5. Metodologia de transmitere electronică a notei explicative: a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă: YYYYMM_CONT_COLECTOR_1_FFF_EEE.xml.p7s, unde: YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmită nota;

FFF reprezintă codul fondului de pensii înregistrat în Registrul A.S.F.;

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.; b)Fişierul definit conform lit. a) se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5; c)Fişierul definit conform lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „CONT_COLECTOR"; d)Fişierele definite conform pct. 4 şi lit. a)-c) ale prezentului punct se transmit concomitent. 6. Anexa nr. 1E se întocmeşte lunar şi se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară. 7. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1E. 8. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Raportare rectificativă (cod 5) 9. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 10. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1E conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMM_CONT_COLECTOR_ 5_FFF_EEE.xml.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_CONT_ COLECTOR_5_FFF_EEE.rtf.p7s; 11. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 10 determină respingerea raportării rectificative. 12. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1E se încarcă în SIR, în folderul dedicat „CONT_COLECTOR". ANEXA Nr. 6(Anexa nr. 1F la Norma nr. 24/2015) Raport privind plăţile eşalonate pentru luna ......... anul .........

Codul de comandă Codul administratorului Codul fondului de pensii Anul Luna Codul de operaţiune CNP
Col. 1 Col. 2 Col. 3 Col. 4 Col. 5 Col. 6 Col. 7
Valoarea rată lunară brută Contribuţia la asigurările sociale de sănătate (CASS) Impozit pe venit Comisioane bancare Taxe aferente mandatului poştal Valoarea totală a taxelor, impozitelor şi comisioanelor bancare/taxelor poştale suportate de participant (TO) Valoarea rată lunară netă
Col. 8 Col. 9 Col. 10 Col. 11 Col. 12 Col. 13 = 9 + 10 + 11 + 12 Col. 14 = 8–13
Numărul ratei actuale Număr total rate de plată Suma totală de plată Total plăţi efectuate Sold de plată Modalitatea de plată a ratei (cont bancar sau mandat poştal) Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poştei Data mandatului poştal Data cererii Valoare rată reziduală
Col. 15 Col. 16 Col. 17 Col. 18 Col. 19 Col. 20 Col. 21 Col. 22 Col. 23 Col. 24

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1F 1. Anexa nr. 1F se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare pentru plata eşalonată a activului personal. 3. Câmpurile anexei 1F se completează după cum urmează:

Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
1 Codul de comandă Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă.
2 Codul administratorului (OUT) Codul administratorului aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3 Codul fondului de unde se efectuează plata eşalonată Codul fondului, aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4 Anul Anul de raportare
5 Luna Luna pentru care se întocmeşte raportarea
6 Codul de operaţiune Codul operaţiunii se completează cu: 601 - pentru plata unei rate lunare egale 602 - pentru plata ratei reziduale 603 - pentru plata unică efectuată la cererea participantului/beneficiarului 611 - pentru înregistrarea unei diferenţe pozitive la soldul datorat participantului/beneficiarului cauzat de o regularizare a unei case de pensii 612 - pentru înregistrarea unei diferenţe pozitive la soldul datorat participantului/beneficiarului cauzat de o returnare a mandatului poştal sau a viramentului bancar 613 - pentru operaţiuni determinate de nerevendicarea în termenul general de prescripţie a drepturilor cuvenite în calitate de beneficiar 614 - pentru operaţiuni determinate de transferul administrativ al participantului / beneficiarului la fondul de pensii private absorbant ca efect al fuziunii a două fonduri de pensii private 615 - pentru operaţiuni determinate de corecţia de CNP-uri 699 - pentru orice alte operaţiuni.
7 CNP Codul numeric personal al participantului/beneficiarului se completează pentru toate operaţiunile.
8 Valoarea rată lunară brută Valoarea în lei a sumei brute transferate. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
9 Contribuţia la asigurările sociale de sănătate (CASS) Se completează conform prevederilor legale în vigoare. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
10 Impozit pe venit Se completează conform prevederilor legale în vigoare. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
11 Comisioane bancare Se completează în situaţiile de plată prin virament bancar, după caz. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
12 Taxe aferente mandatului poştal Se completează în situaţiile de plată prin mandat poştal, după caz. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
13 Valoarea totală a taxelor, impozitelor şi comisioanelor bancare/taxelor poştale suportate de participant (TO) Valoarea totală a taxelor, impozitelor şi comisioanelor bancare/taxelor poştale. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
14 Valoarea rată lunară netă Valoarea în lei a sumei brute transferate, diminuată cu valoarea totală a taxelor, impozitelor şi comisioanelor bancare/taxelor poştale suportate de participant. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
15 Numărul ratei actuale Numărul tranşei actuale plătite în luna pentru care se face raportarea.
16 Număr total rate de plată Număr total tranşe de plată, conform cererii de plată
17 Suma totală de plată Suma totală de plată către participant/beneficiar, actualizată inclusiv cu eventualele rectificări pozitive
18 Total plăţi efectuate Suma ratelor lunare brute plătite până în luna curentă, inclusiv. Se utilizează 2 poziţii zecimale, iar ca separator se foloseşte punctul.
Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
19 Sold de plată Diferenţa dintre valoarea totală de plată şi soldul plăţilor efectuate
20 Modalitatea de plată a ratei (cont bancar sau mandat poştal) Modalitatea de plată a ratei (cont bancar sau mandat poştal). Pentru cont bancar se foloseşte „C", iar pentru mandat poştal se foloseşte „M".
21 Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poştei Data virării activului personal în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poştei, conform extrasului de cont
22 Data mandatului poştal Data mandatului poştal este data emiterii facturii de către operatorul de servicii poştale, care certifică data operării mandatului poştal către participant/ beneficiar.
23 Data cererii Data primirii documentaţiei complete pentru cererea de plată cea mai recentă, inclusiv pentru cererea de plată unică a ratelor lunare rămase de plătit
24 Valoare rată reziduală Valoarea ratei reziduale de plată, actualizată inclusiv cu eventualele rectificări pozitive

Raportare iniţială (cod 1) 4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1F a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă: YYYYMM_PLATI_ESALONATE_1_FFF_EEE.xml.p7s, unde: YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul;

FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.;

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F. b)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5; c)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „PLATI_ESALONATE". 5. Anexa nr. 1F se întocmeşte lunar şi se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară. 6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1F. 7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Raportare rectificativă (cod 5) 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1F conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMM_PLATI_ESALONATE_5_FFF_EEE.xml.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_ PLATI_ESALONATE _5_FFF_EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1F se încarcă în SIR, în folderul dedicat „PLATI_ESALONATE". ANEXA Nr. 7(Anexa nr. 11 la Norma nr. 24/2015) Administrator fond ........ ................ ........ ........ Cod administrator ........ ................ ........ ......... Fond de pensii ........ ................ ........ ............. Cod fond ........ ................ ................ .............. Raport actuarial pentru anul ........ ......... 1. Certificat actuarial, care va cuprinde: a)valoarea calculată a provizionului tehnic; b)opinia actuarului cu privire la adecvarea valorii calculate a provizionului tehnic; c)opinia actuarului cu privire la respectarea prevederilor legale, în vigoare, în calculul provizionului tehnic. 2. Prezentarea datelor statistice utilizate în calcul, şi a surselor emitente, care va cuprinde: a)tabelele biometrice:

(i) mortalitate;
(ii) invaliditate;

b)alte date statistice utilizate în calcul. 3. Descrierea succintă a garanţiilor schemei de pensii administrate privat pentru care s-a efectuat calculul 4. Prezentarea activelor care constituie provizionului tehnic, care va cuprinde: a)descrierea succintă a metodei de evaluare; b)structura-ţintă a portofoliului urmărită de administrator, pe tip de instrument şi piaţă (RO, SEE, state terţe); c)ponderea valorii activelor denominate în altă monedă decât cea naţională, în totalul valorii portofoliului:

(i) pe fiecare monedă în parte;
(ii) total monedă străină.

Întocmit ........ ................ ................ ........ ........... Instrucţiuni de completare a anexei nr. 11 Raportare iniţială 1. Anexa nr. 11 se întocmeşte de către administratorii de fonduri de pensii. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de actuariat. 3. Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă: YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_1_FFF.pdf.p7s, unde: YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;

FFF reprezintă codul fondului de pensii înregistrat în Registrul A.S.F. 4. Fişierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_1_FFF.pdf.p7s se întocmeşte în format editabil şi se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5. 5. Fişierul YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_1_FFF.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_ACTUARIAL". 6. Anexa nr. 11 se întocmeşte anual şi se transmite A.S.F. până la data de 31 ianuarie a anului următor celui pentru care se face raportarea. Raportare rectificativă 7. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 8. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 11 conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format pdf editabil cu conţinutul corect (rectificat), denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_5 _FFF.pdf.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_5 _FFF.rtf.p7s. 9. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 8 determină respingerea raportării rectificative. 10. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 11 se încarcă în SIR, în folderul dedicat RAPORT_ACTUARIAL. ANEXA Nr. 8(Anexa nr. 13 la Norma nr. 24/2015) Plan de audit intern pentru anul ........ ................ ...............

Nr. crt. Tema misiunii de audit Activitatea de administrare supusă auditării Obiectivele misiunii de audit Perioada supusă auditării interne Departamentul/ Direcţia/Serviciul auditat Perioada desfăşurării misiunii de audit Activităţi planificate Resurse umane alocate
Col. 1 Col. 2 Col. 3 Col. 4 Col. 5 Col. 6 Col. 7 Col. 8 Col. 9

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 13 1. Anexa nr. 13 se întocmeşte de către persoana care conduce activitatea de audit intern a administratorului fondului de pensii. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de audit intern. 3. Anual, persoana care conduce activitatea de audit intern are obligaţia de a întocmi un plan de audit intern unic din care să reiasă obiectivele, termenele şi frecvenţa misiunilor de audit intern, precum şi activităţile care se desfăşoară la nivelul fiecărui fond de pensii. 4. Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă: YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s, unde: YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului.

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F. 5. Fişierul denumit YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5. 6. Fişierul YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „PLAN_AUDIT". 7. Anexa nr. 13 se întocmeşte anual şi se transmite A.S.F. până la data de 31 ianuarie a anului pentru care urmează a se efectua misiunile de audit intern. ANEXA Nr. 9(Anexa nr. 14 la Norma nr. 24/2015) Administrator de fond ........ ................ ............. Raport de audit intern pentru semestrul ........ ................ anul ........ ........ Raportul de audit intern se întocmeşte conform normei privind controlul intern, auditul intern şi administrarea riscurilor în sistemul de pensii private. Instrucţiuni de completare a anexei nr. 14 Raportare iniţială 1. Anexa nr. 14 se întocmeşte de către persoana care conduce activitatea de audit intern a administratorului de fonduri de pensii administrate privat. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de audit intern. 3. Semestrial persoana care conduce activitatea de audit intern are obligaţia de a întocmi un raport privind misiunile de audit intern desfăşurate, din care să reiasă constatările şi recomandările acestuia. Raportul unic la nivelul administratorului de pensii private va prezenta detaliat misiunile de audit intern desfăşurate atât la nivelul administratorului, cât şi la nivelul fiecărui fond de pensii private conform actelor normative aplicabile. 4. Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă: YYYYMMDD_RAPORT_AUDIT_1_FFF_EEE.pdf.p7s, unde: YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;

FFF reprezintă codul fondului de pensii înregistrat în Registrul A.S.F.;

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F. 5. Fişierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_AUDIT_1_FFF_EEE.pdf.p7s se întocmeşte în format editabil şi se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5. 6. Fişierul YYYYMMDD_RAPORT_AUDIT_1_FFF_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_AUDIT". 7. Anexa nr. 14 se întocmeşte semestrial şi se transmite A.S.F., până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II. Raportare rectificativă 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 14 conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format pdf editabil cu conţinutul corect (rectificat), denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_AUDIT_5 _FFF_EEE.pdf.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_AUDIT_5 _FFF_EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 14 se încarcă în SIR, în folderul dedicat RAPORT_AUDIT. ANEXA Nr. 10(Anexa nr. 15 la Norma nr. 24/2015) Administrator de fond ........ ................ ................ ............. Raport de control intern pentru semestrul ........ ........ ............ anul ........ ................ ........ .......... Raportul de control intern se întocmeşte conform normei privind controlul intern, auditul intern şi administrarea riscurilor în sistemul de pensii private. Instrucţiuni de completare a anexei nr. 15 Raportare iniţială 1. Anexa nr. 15 se întocmeşte de către persoana care conduce activitatea de control intern al administratorului. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de control intern. 3. Semestrial, persoana care conduce activitatea de control intern are obligaţia de a întocmi un raport privind acţiunile de control intern desfăşurate. Raportul unic la nivelul administratorului de pensii private va prezenta detaliat acţiunile de control intern desfăşurate atât la nivelul administratorului, cât şi la nivelul fiecărui fond de pensii private, conform actelor normative aplicabile. 4. Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă: YYYYMMDD_RAPORT_CONTROL_1_EEE.pdf.p7s, unde: YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului.

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F. 5. Fişierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_CONTROL_1_EEE.pdf.p7s se întocmeşte în format editabil şi se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5. 6. Fişierul YYYYMMDD_RAPORT_CONTROL_1_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_CONTROL". 7. Anexa nr. 15 se întocmeşte semestrial şi se transmite A.S.F. până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II. Raportare rectificativă 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 15 conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format pdf editabil cu conţinutul corect (rectificat), denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_CONTROL_5 _EEE.pdf.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_CONTROL_5 _EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 15 se încarcă în SIR, în folderul dedicat RAPORT_CONTROL. ANEXA Nr. 11(Anexa nr. 16 la Norma nr. 24/2015) Administrator de fond ........ ................ ........ .............. Raport de risc pentru semestrul ........ ............. anul ........ ................ ........ ........... Raportul de risc se întocmeşte conform normei privind controlul intern, auditul intern şi administrarea riscurilor în sistemul de pensii private. Instrucţiuni de completare a anexei nr. 16 Raportare iniţială 1. Anexa nr. 16 se întocmeşte de către persoana care conduce activitatea de administrare a riscurilor. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de administrare a riscurilor. 3. Semestrial, persoana care conduce activitatea de administrare a riscurilor are obligaţia de a întocmi un raport de risc unic la nivelul administratorului de pensii private cuprinzând activităţile de administrare a riscurilor desfăşurate atât la nivelul administratorului, cât şi la nivelul fiecărui fond de pensii private, conform actelor normative aplicabile. 4. Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă: YYYYMMDD_RAPORT_RISC_1_EEE.pdf.p7s, unde: YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F. 5. Fişierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_RISC_1_EEE.pdf.p7s se întocmeşte în format editabil şi se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5. 6. Fişierul YYYYMMDD_RAPORT_RISC_1_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_RISC". 7. Anexa nr. 16 se întocmeşte semestrial şi se transmite A.S.F. până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II. Raportare rectificativă 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 16 conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format pdf editabil cu conţinutul corect (rectificat), denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_RISC_5 _EEE.pdf.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_RISC_5 _EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 16 se încarcă în SIR, în folderul dedicat RAPORT_RISC. ANEXA Nr. 12(Anexa nr. 19 la Norma nr. 24/2015) Raport privind situaţia salariaţilor pentru semestrul ........ ........ ........ anul ........ ................ ................ .........

Cod comandă Codul administratorului Data raportării Direcţia Compartimentul/ Serviciul Timpul de lucru
Col. 1 Col. 2 Col. 3 Col. 4 Col. 5 Col. 6
Număr de ore lucrate Numărul de salariaţi raportare precedentă Numărul de angajaţi noi Numărul de angajaţi pentru care a încetat contractul individual de muncă Numărul de salariaţi la data raportării Observaţii
Col. 7 Col. 8 Col. 9 Col. 10 Col. 11 Col. 12

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 19 1. Anexa nr. 19 se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat. 2. Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare privind situaţia salariaţilor. 3. Câmpurile anexei nr. 19 se completează, după cum urmează:

Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
1 Cod comandă Codul comenzii va avea una dintre următoarele valori: 1 = raportare iniţială; 5 = raportare rectificativă.
2 Codul administratorului Codul administratorului aşa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3 Data raportării Data ultimei zile lucrătoare a semestrului pentru care se întocmeşte raportul
4 Direcţia Denumirea direcţiei din care fac parte salariaţii, conform documentelor legale
5 Compartimentul/Serviciul Denumirea Compartimentul/Serviciului din care fac parte salariaţii, conform documentelor legale
6 Timpul de lucru Se va completa cu N pentru salariaţi cu norma întreagă şi P pentru cei cu normă parţială.
7 Număr ore lucrate Numărul de ore efectiv lucrate/zi
8 Numărul de salariaţi raportare precedentă Numărul de salariaţi existenţi la data raportării anterioare în Compartimentul/Serviciul respectiv

Nr. crt. Denumire câmp Descriere câmp
9 Numărul de salariaţi noi Numărul de salariaţi nou-angajaţi în Compartimentul/ Serviciul respectiv
10 Numărul de salariaţi pentru care a încetat contractul individual de muncă Numărul de persoane pentru care s-a încetat colaborarea din Compartimentul/Serviciul respectiv
11 Numărul de salariaţi la data raportării Numărul de salariaţi existenţi la data raportării în Compartimentul/Serviciul respectiv
12 Observaţii Alte observaţii, dacă este cazul

Raportare iniţială (cod 1) 4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 19 a)Fişierul obţinut este denumit după următoarea sintaxă: YYYYMM_SALARIATI_1 _EEE.xml.p7s, unde: YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul;

EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F. b)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5; c)Fişierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „SALARIATI". 5. Anexa nr. 19 se întocmeşte semestrial şi se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare semestrului pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este semestrul anterior. 6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 19. 7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligaţia de a analiza aceste mesaje în scopul soluţionării eventualelor erori sau avertismente. Raportare rectificativă (cod 5) 8. Orice modificare a unei raportări iniţiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere, se consideră raportare rectificativă. 9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 19 conţine, în mod obligatoriu, două fişiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel: a)un fişier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMM_SALARIATI_5 _EEE.xml.p7s; b)un fişier în format RTF care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_SALARIATI_5 _EEE.rtf.p7s. 10. Lipsa oricărui fişier menţionat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative. 11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 19 se încarcă în SIR, în folderul dedicat „SALARIATI".



SmartCity5

COMENTARII la Norma 31/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 31 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Norma 31/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu