Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 984 din 11 aprilie 1927

pentru organizarea Casei Sanatatii

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 81 din 12 aprilie 1927


SmartCity3


    FERDINAND I,
    Prin gratia lui Dumnezeu si vointa nationala, Rege al Romaniei,
    La toti de fata si viitori, sanatate:
    Adunarile legiuitoare au votat si adoptat, iar Noi sanctionam ce urmeaza:

    TITLUL I
    Scopul si atributiunile Casei Sanatatii

    Art. 1
    Se infiinteaza pe langa Ministerul Sanatatii si Ocrotirilor Sociale si pendinte de acest Minister o institutiune speciala, numita "Casa Sanatatii", instituita de drept persoana morala si juridica.
    Art. 2
    Casa Sanatatii este un organ auxiliar de actiune sanitara sistematica, cu urmatoarele atributiuni:
    a) A studia conditiunile sanatatii publice si ocrotirilor sociale, pentru a scoate in evidenta factorii care usureaza sau impiedica desvoltarea normala si valorificarea capitalului uman al tarii noastre;
    b) A centraliza si administra toate fondurile pentru constructiuni, reparatiuni, inzestrari si amenajari de asezaminte sanitare si de ocrotire din intreaga tara, depinzand de Minister, precum si a administra bunurile trecute de Minister sub conducerea sa; a procura si centraliza fondurile pentru combaterea boalelor sociale; a combate boalele sociale ca: alcoolismul, tuberculoza, sifilisul, pelagra, malaria, prin organizari de echipe sanitare volante si prin orice alte mijloace;
    c) A administra fondurile rezultate din legate si donatiuni, precum si a pastra actele doveditoare de proprietate, impreuna cu planurile, schitele, inventarele si orice alte hartii ale Ministerului Sanatatii si Ocrotirilor Sociale si ale directiunilor pendinte care au personalitate juridica si morala;
    d) A elabora si executa in colaborare cu directiunile respective din Minister planul sistematic pentru organizarea asezamintelor sanitare si de ocrotire, precum si a studia si a introduce metodele cele mai rationale si practice pentru constructia, inzestrarea si intretinerea tuturor asezamintelor sanitare si de ocrotire, chiar si a acelora care se fac fara sprijinul Casei Sanatatii;
    e) A ajuta infaptuirea institutiunilor de asistenta medicala, sanitara si sociala si a lucrarilor de salubritate, ca: asanarea localitatilor si locuintelor, canalizare, alimentare cu apa potabila si orice alte lucrari de igiena edilitara si a stimula initiativa particulara si locala, determinand-o sa ia asupra sa o parte din sarcinile sanitare si de ocrotire;
    f) A colabora efectiv cu toate celelalte Ministere, cu scopul de a coordona activitatea de organizare a institutiunilor sanitare;
    g) A concentra, prelucra si publica toate datele de statistica sanitara si demografica si a face educatia igienica a masselor prin organizarea de muzee si prin orice alte mijloace de propaganda. In scopul acesta va organiza o biblioteca centrala, inzestrand-o cu materialul documentar necesar.

    TITLUL II
    Organizarea Casei Sanatatii

    Art. 3
    Activitatea Casei Sanatatii se va desfasura in urmatoarele cadre:
    A) Directiunea tehnica medicala cu urmatoarele sectiuni:
    1. Sectiunea asistentei medicale;
    2. Sectiunea salubritatii publice;
    3. Sectiunea igienei sociale;
    4. Sectiunea asistentei sociale;
    B) Directiunea statisticii, propagandei, publicatiunilor, muzeului si bibliotecii;
    C) Directiunea constructiunilor si a inzestrarilor;
    D) Serviciul contabilitatii si administratiei (venituri, cheltuieli si ordonantari, cassierie, secretariat, registratura si arhiva, etc.).
    Art. 4
    Casa Sanatatii este pusa sub conducerea unui administrator, care este reprezentantul ei legal. Administratorul va fi numit dintre inspectorii generali sanitari sau doctorii in medicina specializati in igiena si sanatate publica, fiind ajutat de un subadministrator, doctor in medicina. Administratorul si subadministratorul se numesc prin decret regal si sunt definitivi si inamovibili, neputand fi suspendati sau revocati decat in conditiunile prevazute in art. 13 din legea sanitara.
    Art. 5
    Administratorul conduce serviciile si lucrarile Casei, administrand interesele si bunurile ei, in conformitate cu legile si regulamentele respective.
    El poate lua orice masuri legale cu scopul de a asigura fondurile necesare Casei Sanatatii, avand dreptul a face cheltuielile necesare in limita alocatiunilor inscrise in bugetele anuale ale Casei Sanatatii.
    Administratorul este raspunzator de gestiunea baneasca a fondurilor, precum si de administrarea intereselor si bunurilor Casei.
    El este in drept a constata personal sau printr-un delegat al sau, la fata locului, mersul lucrarilor sau aprovizionarilor cu materiale ce se executa in contul sau cu ajutorul Casei Sanatatii, informand despre aceasta atat pe ministru, cat si consiliul Casei.
    In absenta administratorul este inlocuit de drept in toate atributiunile sale de subadministrator.
    Art. 6
    Recrutarea personalului tehnic medical si administrativ al Casei Sanatatii, precum si transferarile si ocuparea locurilor vacante se fac dupa propunerea administratorului si in conformitate cu statutul functionarilor publici.
    Art. 7
    Pe masura nevoilor, consiliul Casei va putea aviza asupra crearii de servicii noi, de a caror infiintare va dispune Ministerul.
    Art. 8
    Administratorul este asistat de un consiliu compus din membri de drept si membri numiti.
    Membrii de drept sunt:
    1. Directorul general sanitar.
    2. Directorul Asistentei sociale.
    3. Inspectorul general tehnic pentru spitale.
    4. Inspectorul general tehnic pentru laboratoare.
    5. Profesorii de igiena de la facultatile de medicina din tara.
    6. Un reprezentant al institutului de igiena si sanatate publica.
    7. Directorul medical al Ministerului Muncii si Asigurarilor sociale.
    Membrii numiti sunt:
    1. Un internist.
    2. Un chirurg.
    3. Un epidemilog.
    4. Un medic primar de judet.
    5. Un medic-sef de oras.
    6. Un reprezentant al Uniunii oraselor din Romania, propus de Uniune.
    7. Un arhitect.
    8. Un specialist in geniu sanitar.
    9. Un reprezentant al Consiliului tehnic superior.
    Membrii consiliului sunt numiti prin decret regal. Mandatul lor dureaza 6 ani; dupa expirarea mandatului pot fi numiti din nou.
    Membrii numiti ai consiliului se reinnoiesc la fiecare 2 ani in grupuri de cate trei. Prima reinnoire se va face prin tragere la sorti, dupa expirarea termenului de 6 ani.
    In caz de necesitate Consiliul poate chema la sedinta spre consultare persoane speciale si competinte.
    Consiliul va fi prezidat de administrator, care ia parte cu vot deliberativ.
    In caz ca ministrul sau secretarul general sunt de fata, presedintia le revine lor de drept.
    Consiliul se va convoca de ministru, sau de administratorul Casei, odata pe an in sesiune ordinara, iar in sesiune extraordinara de cate ori va fi nevoie.
    Art. 9
    Consiliul Casei Sanatatii isi va da avizul asupra chestiunilor cuprinse in art. 2 al legii prezente, ce i se vor supune spre deliberare.
    Avizele consiliului sunt supuse aprobarii ministrului.
    Art. 10
    Se infiinteaza o comisiune administrativa permanenta compusa din: administrator, directorul general sanitar si un membru delegat de consiliu prin vot secret.
    Sarcina acestei comisiuni va fi de a decide in toate chestiunile curente si urgente aduse in fata sa de administrator. Deciziunile acestei comisiuni vor deveni executorii numai dupa aprobarea ministrului; aceasta comisiune va mai putea fi completata, caz de caz, cu cel mult doua persoane speciale indicate de natura problemelor care formeaza obiectul principal al ordinei de zi si care vor lua parte cu vot deliberativ.
    Art. 11
    Pentru inlesnirea activitatii Casei Sanatatii, judetele si comunele isi vor constitui comitete sanitare compuse din persoane bine reputate si prezentand garantii ca vor lucra pentru problemele care privesc Casa Sanatatii. In comunele rurale medicii de circumscriptii vor da concurs pentru constituirea acestor comitete.
    Art. 12
    Contributiunile insemnate, aduse de particulari la propasirea sanatatii publice, se vor aduce la cunostinta generala a publicului prin publicitate.

    Atributiunile serviciilor
    A. Directiunea tehnica medicala
    Art. 13
    Directiunea tehnica medicala va face studiile si anchetele de ordin tehnic medical. Ea va aduna intreg materialul documentar asupra situatiunii institutiunilor de asistenta medicala, sanitara si sociala din tara, atat a celor depinzand de Minister, cat si a celor de sub conducerea altor departamente sau autoritati sau societati si persoane particulare; va elabora programul de organizare a institutiunilor noi in colaborare cu directiunile respective si va centraliza planurile tuturor institutiunilor sanitare si de ocrotire sociala.
    Tot aceasta directiune va fi chemata sa organizeze experimentarile sanitare necesare Ministerului.

    B. Directiunea statisticii, propagandei si publicatiunilor, muzeului si bibliotecii
    Art. 14
    Aceasta directiune, condusa de un doctor in medicina, lucreaza in colaborare cu toate directiunile Ministerului si are urmatoarele atributiuni:
    1. Strange si coordoneaza toate datele statistice privitoare la igiena publica, asistenta medicala, ocrotirile sociale si miscarea populatiei. Directiunile respective vor pune la dispozitia Casei Sanatatii toate datele statistice colectate de ele; intocmeste statistica cauzelor mortalitatii si morbiditatii, precum si a lucrarilor de salubritate si orice alte lucrari; centralizeaza datele statistice ale tuturor asezamintelor sanitare sau de asistenta, face anchete statistice de specialitate, culege datele statistice internationale si intretine relatiunile si schimbul de publicatiuni cu oficiile din tara si strainatate.
    2. Cu concursul celorlalte directiuni alcatuitoare ale Ministerului, studiaza diferitele probleme sanitare sau de asistenta. Organizeaza si executa in acelasi mod propaganda in domeniul chestiunilor sanitare si de asistenta, in special contra boalelor cu caracter social.
    3. Redacteaza si tipareste statisticile, publicatiunile, anuarele, buletinul oficial (analele) Ministerului.
    4. Organizeaza si conduce muzeul de igiena si asistenta (sociala, nationala) al Ministerului.
    5. Pastreaza si conduce biblioteca Ministerului, precum si bibliotecile de pe langa asezamintele sanitare sau de asistenta.
    Aceasta directiune va avea urmatoarele biurouri:
    a) Biroul publicatiunilor, propagandei si studiilor;
    b) Biroul bibliotecii si muzeul Ministerului;
    c) Biroul statisticii, in legatura cu institutul central statistic si cu statistica demografica. Acest serviciu in marginile competintii sale va lucra in stransa legatura cu serviciile similare de la celelalte departamente, in special cu statistica demografica, coordonand activitatea si datele.
    Aceasta directiune va lucra in conformitate cu legea institutului statistic.
    Art. 15
    Toate tipografiile sunt obligate a trimite bibliotecii Casei Sanatatii cate un exemplar din orice publicatiune (carti, reviste, afise, planse, etc.) care trateaza subiecte cu caracter sanitar sau de asistenta sociala.

    C. Directiunea constructiunilor si inzestrarilor
    Art. 16
    Directiunea constructiunilor, condusa de un arhitect-sef, va avea urmatoarele atributiuni:
    Va studia si intocmi proiectele, va supraveghea si executa toate lucrarile noi si de intretinere a tuturor cladirilor si instalatiunilor apartinand serviciilor sau directiunilor pendinte de Ministerul Sanatatii si Ocrotirilor Sociale.
    Directiunea constructiunilor va cuprinde urmatoarele biurouri:
    a) Biroul de verificari si secretariat;
    b) Biroul de studii si constructiuni noi;
    c) Biroul de intretinere si inzestrari;
    d) Biroul de instalatiuni si aparate sanitare;
    e) Biroul tehnic balneo-climatic;
    f) Personalul exterior.
    Directorul constructiunilor are urmatoarele atributiuni:
    Supune aprobarii organelor superioare programul de lucrari al directiunii si da directive serviciilor de sub ordinele sale, aproba din punct de vedere tehnic toate lucrarile Ministerului sau ale institutiunilor pendinte de Minister, care sunt obligate sa-si execute lucrarile prin directiunea constructiunilor.

    D. Serviciul contabilitatii si administratiei
    Art. 17
    Serviciul administrativ si financiar se va ocupa cu: administrarea intreprinderilor si bunurilor Casei, urmarirea si incasarea veniturilor, evidenta si situatiunea donatiunilor si legatelor, administrarea fundatiunilor particulare care nu au administratie aparte, ordonantarea si contabilizarea cheltuielilor, verificarea actelor justificative, incheierea situatiunilor si conturilor de gestiuni, precum si cu orice alte lucrari cu caracter administrativ si financiar. In scopul acesta se vor crea birouri de: a) venituri; b) cheltuieli si ordonantari; c) cassierie; d) secretariat si informatiuni; e) arhiva si registratura. Alte biurouri se vor infiinta pe masura ce nevoile Casei vor cere.
    Art. 18
    Cassieria Casei Sanatatii va constitui un serviciu propriu zis, pus sub conducerea unui cassier, care va incasa toate veniturile si va face toate platile in contul Casei, pe baza delegatiunii date de administrator.

    TITLUL III
    Fondurile Casei Sanatatii

    Art. 19
    Bugetul anual al Casei Sanatatii se intocmeste de administrator cu avizul consiliului si se supune aprobarii Adunarii deputatilor odata cu bugetul Ministerului.
    Modificarea articolelor de buget pe cale de viriment se poate face numai in conditiunile prevazute in legea contabilitatii publice.
    Art. 20
    Gestiunea Casei Sanatatii este deosebita si nu se inglobeaza in gestiunea propriu zisa a Ministerului sau a celorlalte Case si fonduri speciale.
    Conturile de gestiune ale Casei Sanatatii se vor inainta Curtii de conturi spre verificare.
    Art. 21
    In cazul cand resursele bugetare anuale ale Casei Sanatatii nu sunt suficiente pentru executarea lucrarilor pendinte de Minister, judete sau comune, Casa Sanatatii, cu autorizatia Consiliului de Ministri, se va putea angaja la plata in rate lunare sau va putea contracta imprumuturi.
    In aceste cazuri, ratele, interesele sau anuitatile vor fi inscrise in bugetul Casei Sanatatii, cu precadere asupra celorlalte cheltuieli.
    Art. 22
    Casa Sanatatii va fi dotata cu un fond de catre Stat din care va putea acorda imprumuturi judetelor si comunelor pentru lucrari de asistenta medicala, asistenta sanitara si asistenta sociala, care se vor face dupa intelegerea luata cu Casa Sanatatii.
    Casa Sanatatii fiind o continuare de drept a Casei Sanatatii Publice rurale, infiintata prin legea din 1910, toate proprietatile, precum si veniturile si pretentiunile Casei, cat si orice averi si drepturi patrimoniale ce s-au testat sau donat in decursul timpurilor pentru sanatatea publica, vor fi luate in primire si urmarite de Casa Sanatatii, care va garanta buna pastrare si valorificare a acestor proprietati si creante.
    Art. 23
    Comunele si judetele care nu vor executa lucrarile sanitare si de ocrotire sociala impuse lor prin legile sanitare si administrative, sunt obligate a inscrie sumele necesare in buget pentru aceste lucrari, dupa avizul si indrumarile date de Casa Sanatatii asupra planurilor, dispozitiunilor de executare si cotelor anuale ce trebuiesc a fi inscrise in buget. In urma intervenirii Casei Sanatatii, inscrierea sumelor necesare se va face din oficiu de Ministerul de Interne. De asemenea inscrierea in buget este obligatorie si pentru sumele debursate de Casa Sanatatii in efectuarea lucrarilor urgente si neexecutate de comune sau judete, conform acestui articol, varsandu-se tezaurului in contul Casei Sanatatii.
    Art. 24
    Casa Sanatatii se va alimenta din urmatoarele surse de venituri:
    1. Sumele donate de judete, comune, eforii, institutiuni publice sau private sau de persoane particulare, pentru scopuri de constructiuni, reparatiuni, amenajari, inzestrari si intretineri de institutiuni sanitare si de ocrotire sociala.
    2. Cotizatiunile si contributiunile pentru construiri de locuinte pentru medici de circumscriptii si alt personal sanitar si de ocrotire.
    3. Taxele de abonamente pentru publicatiunile Casei Sanatatii, precum si toate veniturile provenind din taxele de anunturi si reclame ale publicatiunilor acestei Case.
    4. Veniturile din contributiunile benevole la spectacolele de propaganda sanitara, precum si din vanzarea articolelor de propaganda. Tot aceasta Casa va colecta si taxele de intrare la muzeele de igiena si sanatate publica organizate de Casa Sanatatii.
    5. Taxele medicale pentru vizita medicala a lucratorilor straini care intra in tara, precum si a vaselor plutitoare care ating pentru prima oara un port roman.
    6. Venitul efectelor de Stat, donate in scop edilitar, sanitar sau de ocrotire sociala.
    7. Venitul efectelor de Stat proprietatea Ministerului.
    8. Cota de 70% din taxele pentru autorizarea vanzarii produselor medicamentoase straine si indigene.
    9. Toate amenzile ce se vor incasa pe baza legilor si regulamentelor sanitare si de ocrotire sociala, fie pe cale administrativa, fie pe cale judecatoreasca, vor constitui de drept veniturile Casei Sanatatii si se vor incasa in temeiul si modul prevazut de legea din 25 Martie 1923 privitoare la majorarea cifrei amenzilor judecatoresti si la modul incasarii lor.
    10. Din veniturile loteriei de Stat, cand aceasta institutiune se va repune in functiune.
    Odata cu inceperea functionarii loteriei de Stat susmentionata, nu va mai putea functiona nici o astfel de loterie cu caracter periodic sau continuu, in nici o forma si sub nici o denumire.
    11. Prin derogare de la legea contabilitatii, se vor varsa la Casa Sanatatii economiile anuale provenite din veniturile spitalelor, ambulatoarelor, laboratoarelor, precum si altor institutiuni cu caracter sanitar sau de asistenta sociala care sunt intretinute de Stat, in afara de taxele de intretinere ale bolnavilor.
    12. Venitul imobilelor si al sumelor capitalizate, provenind din donatiuni si legate facute Ministerului sau Casei in scop sanitar determinat sau nedeterminat, precum si veniturile sumelor capitalizate din fondul general.
    13. Venitul intreprinderilor autorizate de lege in folosul Casei Sanatatii (statiuni balneare, expozitii sanitare, etc.).
    14. Taxe ce se vor percepe de la data promulgarii acestei legi dupa cum urmeaza:
    5.000 - 10.000 lei de fiecare autorizatiune pentru functionarea oricarui sanatoriu, Case de sanatate sau alt asezamant privat cu scopul de a interna sau ingriji bolnavi in mod ambulator, excluzand pe cele facute cu scop de binefacere;
    5.000 lei de fiecare autorizatie pentru deschiderea de farmacii, drogherii, depozite de medicamente, parfumerii, laboratoare de droguri, cosmeticuri;
    1.000 lei pentru orice mutare sau transferare de drogherie sau farmacie;
    8.000 lei de fiecare autorizatie pentru desfacerea unui produs farmaceutic strain de specialitate;
    2.000 lei pentru autorizatie de desfacere a produselor farmaceutice indigene de specialitate;
    2.000 lei de fiecare autorizatie de functionare a oricarui laborator privat pentru analize medicale;
    1.000 - 10.000 lei pentru acordarea de autorizatiuni de functionarea stabilimentelor comerciale si industriale supuse controlului sanitar.
    15. Orice alte venituri neprevazute si intamplatoare.
    Art. 25
    Pentru augmentarea resurselor prevazute la art. 21 al prezentei legi, care vor servi pentru acordarea de imprumuturi comunelor si judetelor in vederea imbunatatirilor sanitare necesare, Casa Sanatatii va avea drept de preferinta fata de orice alte Case si autoritati de a obtine sumele depuse la Casele de depuneri ale Statului.
    Art. 26
    Fondurile banesti ale Casei Sanatatii se vor pastra pana la intrebuintarea lor la Casa de depuneri si consemnatiuni.
    Art. 27
    Orice sume primite de la administratiile financiare in conturile veniturilor prevazute mai sus se vor consemna lunar pe seama Casei Sanatatii, careia i se va inainta recepisa corespunzatoare, insotita de borderouri separate pentru fiecare venit in parte.
    Art. 28
    Casa Sanatatii va executa orice lucrare singura sau in colaborare cu eforiile, judetele, comunele sau orice alte institutiuni interesate.
    Daca judetele, comunele sau eforiile sunt lipsite de fonduri suficiente, Casa Sanatatii va putea contribui cu subventiuni, care insa nu vor putea intrece cota de 50% din costul lucrarilor, iar pentru rest va putea acorda cu aprobarea Consiliului de Ministri imprumuturi platibile in anuitati cu o dobanda nominala fixata anual de acest Consiliu.
    Art. 29
    Judetele si comunele care vor cere imprumuturi de la Casa Sanatatii vor fi datoare a anexa la cererea lor un exemplar din buget si o situatie a incasarilor si cheltuielilor pe ultimii trei ani, date care vor constitui dovada putintei de plata a anuitatilor, pe care in caz de aprobare a imprumutului sunt datoare a le inscrie in buget cu precadere asupra celorlalte cheltuieli.
    Art. 30
    Contabilizarea fondurilor Casei Sanatatii se va face in conformitate cu dispozitiunile legii contabilitatii publice.

    TITLUL IV
    Donatiuni si legate

    Art. 31
    Casa Sanatatii are dreptul de a primi legate si a poseda bunuri si imobile. Orice legat sau donatiune facuta in folosul Casei Sanatatii e acceptata de aceasta Casa si se intrebuinteaza in ramura de sanatate publica, pe care a avut-o in vedere testatorul.
    Art. 32
    Toate fundatiunile existente cu fond sanitar sau de asistenta sociala, care prin actele lor de infiintare nu sunt puse sub o administratie speciala, vor trece sub administratia Casei Sanatatii, care va urmari in acest scop existenta acestor fundatiuni, spre a lua cunostinta de actele lor de fundatiune. Aceste fundatiuni sunt obligate ca in termen de 6 luni de la infiintarea Casei Sanatatii, sa inainteze actele de constituire si regulamentele lor de functionare. Regulamentele acestor fundatiuni ca si bugetele lor vor fi aprobate de Ministerul Sanatatii si Ocrotirilor Sociale pe baza avizului dat de Casa Sanatatii.
    Art. 33
    Fundatiunile, eforiile, epitropiile pentru asistenta medicala si orice alte asezaminte similare vor putea trece sub administratia Casei Sanatatii in mod benevol si daca actele lor de fundatiune nu se opun.
    Art. 34
    La deschiderea oricarui testament sau facerea unui act, prin care sa se instituie o fundatiune sanitara sau se prevede vreun legat pentru sanatatea publica, presedintii tribunalelor si notarii publici sunt obligati a incunostinta despre aceasta, din oficiu, Ministerul Sanatatii si Ocrotirilor Sociale.
    Art. 35
    Casa Sanatatii ca persoana morala si juridica are dreptul de a figura in justitie ca aparatoare ori reclamanta, putand intenta orice actiune si chiar actiune de revendicare.

    TITLUL V
    Dispozitiuni finale si tranzitorii

    Art. 36
    Inzestrarile institutiunilor construite de Casa Sanatatii se vor face prin serviciul de economat al Ministerului.
    Art. 37
    Tablourile de materiale necesare pentru inzestrarea asezamintelor si institutiunilor noi se intocmesc de serviciul de economat, sub directa supraveghere a Casei Sanatatii, stabilindu-se de comun acord cu serviciile interesate conditiunile de aprovizionare.
    Art. 38
    Odata cu aprobarea tablourilor si conditiunilor de aprovizionare pentru materiale, prevazute de articolul precedent, Ministerul, in urma avizului comisiei administrative permanente a Casei Sanatatii, va decide, in conformitate cu dispozitiunile legii contabilitatii publice, asupra conditiunilor in care aprovizionarile cu materiale urmeaza sa se execute.
    Art. 39
    Licitatiunile publice pentru aprovizionarea cu materiale se vor tine in conformitate cu dispozitiunile legii contabilitatii publice de o comisie compusa din:
    1. Administratorul Casei Sanatatii publice sau delegatul sau;
    2. Un membru desemnat din sanul sau de consiliul Casei;
    3. Seful serviciului de economat al Ministerului.
    Art. 40
    Rezultatul licitatiunilor publice tinute conform prevederilor de mai sus se supun avizului comisiunii administrative permanente a Casei si aprobarilor cerute de legea contabilitatii publice.
    Art. 41
    Contractele pentru aprovizionari cu materiale se indica si se semneaza pe numele Casei Sanatatii de administratorul ei sau de inlocuitorul sau legal si se contrasemneaza de seful serviciului de economat.
    Serviciul de economat ramane raspunzator de buna executare a aprovizionarii cu material, fiind obligat a informa lunar Casa Sanatatii de situatia aprovizionarilor.
    Receptiunea definitiva a materialelor se va face de o comisiune compusa in acelasi fel ca si comisiunea de tinerea licitatiunilor.
    Art. 42
    Serviciul statisticii, propagandei, muzeului, studiilor si bibliotecii si serviciul tehnic al Ministerului trec pe ziua promulgarii prezentei legi la Casa Sanatatii si vor functiona in conformitate cu articolele legii de fata. Serviciul tehnic se va numi in viitor serviciul constructiunilor si inzestrarilor.
    Art. 43
    Directiile si directiunea comune, precum si consiliile si comisiunile speciale, care dau avizuri sau iau dispozitiuni care privesc Casa Sanatatii, vor consulta aceasta Casa, spre a se asigura o colaborare cat mai stransa intre Casa Sanatatii si aceste directiuni si servicii.
    Spre a se asigura o colaborare cat mai stransa intre Casa Sanatatii si directiunile Ministerului, Casa Sanatatii va avea un reprezentant in toate comisiile si consiliile care se ocupa de chestiuni in legatura cu vreo ramura a activitatii ei.
    Art. 44
    La stabilirea taxelor care se percep de Minister in favorul Casei Sanatatii, precum si la reglementarea incasarilor acestor taxe, directiunile respective sunt obligate a cere si avizul Casei Sanatatii.
    Art. 45
    Sefii serviciilor comune (serviciul tehnic, serviciul statisticii) care prin prezente lege trec la Casa Sanatatii, isi pastreaza drepturile acordate de statutul functionarilor publici, de a lua parte in comisiunea de numiri si inaintari si in comisia de disciplina.
    Art. 46
    Pentru asigurarea unui control mai eficace al exploatatiunilor agricole de pe terenurile Casei Sanatatii, inspectorul agricol al Casei va lua masuri de organizare al oricarui tip de exploatatiune si va supraveghea executarea instructiunilor cuprinse intr-un regulament special.
    Art. 47
    Modul de functionare a Casei si a serviciilor ei si felul cum se va organiza loteria precum si orice alte norme se vor stabili printr-un regulament special.
    Art. 48
    Administratorul Casei Sanatatii va publica un raport anual asupra activitatii Casei, pe care il va inainta consiliului Casei si Ministerului.
    Art. 49
    Prin legea de fata se modifica unele articole ale legii din 23 Martie 1926 dupa cum urmeaza: la art. 3 se vor abroga alineatele d si f prin trecerea serviciilor respective la Casa Sanatatii; de asemenea se va abroga alineatul e al art. 10. Articolele 56, 57, 58, 59 si 60 ale legii din 23 Martie 1926 se abroga in total. Alineatul intaiu al art. 62 se modifica astfel: toate serviciile de gospodarie si contenciosul formeaza serviciile comune ale Ministerului, care cuprinde: 1. Serviciul de contabilitate cu inspectoratul de control financiar; 2. Serviciul personalului si secretariatului cu intendenta; 3. Serviciul materialelor (economatul); 4. Contenciosul. Articolul 65 modificat devine art. 16 al legii de fata, iar art. 68 devine art. 14 al prezentei legi; articolele 69 si 70 ale legii din 23 Martie 1926 nu se vor referi si la Casa Sanatatii.
    Art. 50
    Orice articole de lege si regulamente contrare prezentei legi sunt si raman abrogate.

    Aceasta lege s-a votat de Senat in sedinta de la 28 Martie anul 1927 si s-a adoptat cu unanimitate de una suta douazeci si sapte voturi.

       Vice-presedinte,
       Dr. Obregia.
         (L.S.S.)                            Secretar,
                                             Noica.

    Aceasta lege s-a votat de Adunarea Deputatilor in sedinta de la 1 Aprilie anul 1927, si s-a adoptat cu majoritate de una suta sasesprezece voturi, contra unu.

       Vice-presedinte,                      Secretar,
       Dr. Bardescu.                         Toma Radulescu.
         (L.S.A.D.)

    Promulgam aceasta lege si ordonam ca ea sa fie investita cu sigiliul Statului si publicata in Monitorul Oficial.

    Dat in Bucuresti,
    la 11 Aprilie 1927.
        (L.S.St.)                            FERDINAND

      Ministrul sanatatii si            Ministrul justitiei,
      ocrotirilor sociale,                  T. Cudalbu.
           I. Lupas.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 984/1927

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 984 din 1927
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 984/1927
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu