Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 91 din 26 octombrie 1994

privind ratificarea Conventiei dintre Romania si Republica Ungara pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

ACT EMIS DE:                PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 306 din 31 octombrie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Romania si Republica Ungara pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Bucuresti la 16 septembrie 1993.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 22 septembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

              PRESEDINTELE SENATUI
         prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 octombrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

         p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                    MARTIAN DAN


                   CONVENTIE*)
intre Romania si Republica Ungara pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital*)
------------
    *) Traducere

    Romania si Republica Ungara,
    dorind sa promoveze si sa intareasca relatiile economice dintre cele doua tari prin incheierea unei conventii pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se va aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se va aplica impozitelor pe venit si pe capital stabilite de fiecare dintre statele contractante sau de autoritatile lor locale ori de unitatile lor administrativ-teritoriale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Vor fi considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elemente de venit sau de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente asupra carora se va aplica prezenta conventie sunt:
    a) In cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profiturile persoanelor juridice;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe venitul realizat din activitati agricole;
    (v) impozitul pe dividende,
    (denumite in continuare impozit roman).
    b) In cazul Ungariei:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe venitul societatilor;
    (iii) impozitele pe proprietatile funciare;
    (iv) impozitul pe cladiri,
    (denumite in continuare impozit ungar).
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii, in plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale intr-o perioada de timp rezonabila, dupa efectuarea unor astfel de modificari.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Ungaria, dupa cum cere contextul;
    b) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane sau jurisdictia, in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si in subsolul acestor ape;
    c) termenul Ungaria, atunci cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Republicii Ungare;
    d) termenul persoana include o persoana fizica, o societate si orice alta asociere de persoane, legal constituita in unul dintre statele contractante;
    e) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca o persoana juridica, in scopul impozitarii;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) termenul nationali inseamna:
    (i) toate persoanele fizice care au cetatenia unui stat contractant;
    (ii) toate persoanele juridice, societati de persoane si asociatii avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    h) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, vapor, aeronava, vehicul feroviar sau rutier, exploatate de o intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului cand asemenea transport este efectuat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    i) expresia autoritate competenta inseamna:
    (1) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (2) in cazul Ungariei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ce priveste aplicarea acestei conventii de catre fiecare dintre statele contractante, orice termen care nu este definit altfel va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acelui stat contractant, cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Domiciliul fiscal
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acelui stat, este supusa impunerii, urmare domiciliului sau, rezidentei sale, locului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura similara. Aceasta expresie nu include o persoana care este supusa impozitului in acel stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse aflate in acel stat ori au capital situat acolo.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, acest caz va fi determinat potrivit urmatoarelor reguli:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta a statului contractant in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa. Daca persoana dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul contractant in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state contractante sau a nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului in care se afla locul conducerii efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara, in intregime sau in parte, activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde de asemenea:
    a) un santier de constructii, un proiect de constructie, de montaj sau de instalare sau activitatile de supraveghere in legatura cu acestea, dar numai cand asemenea santier, proiect sau activitati dureaza o perioada mai mare de 9 luni;
    b) furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta, de catre o intreprindere a unui stat contractant prin angajatii sai sau alt personal angajat de intreprindere in celalalt stat contractant, cu conditia ca asemenea activitati sa continue pentru acelasi proiect sau proiect conex, pentru o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 9 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent va fi considerata ca nu include:
    a) folosirea de instalatii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, care nu sunt insotite de vanzari;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii, care nu sunt insotite de vanzari;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul cumpararii de produse sau marfuri sau colectarii de informatii pentru intreprindere;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul de a face reclama, pentru a furniza informatii, pentru cercetare stiintifica sau pentru activitati similare care au un caracter pregatitor sau auxiliar pentru intreprindere;
    f) vanzarea de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau expozitii temporare ocazionale, dupa inchiderea targului sau expozitiei mentionate;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv pentru orice combinare de activitati mentionate in subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 6 - isi desfasoara activitatea intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, acea intreprindere va fi considerata a avea un sediu permanent in primul stat contractant mentionat, daca persoana are si, in mod obisnuit, exercita, in acel stat, imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, in afara de cazul cand activitatile sale sunt limitate la cumpararea de produse sau de marfuri pentru acea intreprindere.
    6. O intreprindere a unui stat contractant nu va fi considerata a avea un sediu permanent in celalalt stat contractant numai prin faptul ca isi exercita activitatea in acel celalalt stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant, sau care isi exercita activitatea in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod), nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Venitul realizat de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv venitul din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant poate fi impus in acel celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare va avea intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia va cuprinde, in orice caz, toate accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere nu vor fi considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se vor aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si venitului din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitati in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitati in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitatea sa printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare, in conditii identice sau similare, si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte. Aceste prevederi vor fi aplicabile sub rezerva restrictiilor prevazute de legislatia interna.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va impiedica acel stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala. Metoda de repartizare adoptata va fi, totusi aceea prin care rezultatul va fi in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent va fi determinat in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elementele de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi internationale
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere vor fi impozabile numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave sau al unui vapor, acesta se va considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau a vaporului ori, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava sau vaporul.
    3. Prevederile paragrafului 1 se vor aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi, precum si asupra dobanzilor aferente fondurilor legate de exploatarea navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere.
    4. Independent de prevederile paragrafului 1 si ale art. 7, profiturile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere, numai intre locuri situate intr-un stat contractant, sunt impozabile in acel stat.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, si
    fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi, aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 5 la suta din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul este o societate care detine direct cel putin 40 la suta din capitalul societatii platitoare de dividende;
    b) 15 la suta din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    Prezentul paragraf nu va afecta impunerea societatii in ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna veniturile provenind din actiuni, din actiuni si din drepturile de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participari la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale, care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca si veniturile din actiuni, de catre legislatia statului in care este rezidenta societatea distribuitoare de dividende.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, un sediu permanent sau o baza fixa, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Cand o societate care este rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de societate, cu exceptia cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat contractant sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau baza fixa, situate in acel celalalt stat contractant, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in intregime sau in parte, profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi, aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 15 la suta din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind din:
    a) Romania si platite Guvernului Ungariei sau Bancii sale Nationale sau oricaror institutii financiare ale sale, al caror capital este detinut integral sau partial de catre Guvernul Ungariei, vor fi scutite de impozit in Romania;
    b) Ungaria si platite Guvernului Romaniei sau Bancii sale Nationale sau oricaror institutii financiare ale sale, al caror capital este detinut integral sau partial de catre Guvernul Romaniei, vor fi scutite de impozit in Ungaria.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in acest articol, inseamna veniturile din titluri de creante de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si, in special, veniturile din efecte publice, titluri de creante sau din obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creante sau obligatiuni, precum si veniturile asimilate veniturilor din imprumuturi, de legislatia fiscala a statului din care provin aceste venituri.
    Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, isi desfasoara activitatea in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo sau presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta pentru care se platesc dobanzile este efectiv legata de acest sediu permanent sau baza fixa. In acest caz se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    6. Dobanzile vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat contractant, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acel sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi vor fi considerate ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si creditor sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre debitor si creditor in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica doar la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale acestei conventii.
    Art. 12
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi, aceste comisioane pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 5 la suta din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane folosit in prezentul articol inseamna platile facute catre un broker, un agent comisionar general sau oricarei alte persoane asimilate unui broker sau agent de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provine o astfel de plata.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al comisioanelor, fiind un rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin comisioanele un sediu permanent de care este efectiv legata activitatea generatoare de comisioane. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7.
    5. Comisioanele vor fi considerate ca provenind dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat contractant, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent de care sunt legate activitatile care genereaza obligatia de plata si comisioanele se suporta de sediul permanent, atunci aceste comisioane vor fi considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitorul si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor, tinand seama de serviciile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi, aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10 la suta din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna plati de orice natura, primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, orice patent sau marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie sau pentru folosirea sau concesionarea unui echipament industrial, comercial sau stiintific sau pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin redeventele un sediu permanent sau o baza fixa situate acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care redeventele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Redeventele vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat contractant, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente sunt considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitorul si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Castiguri din capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatii imobiliare, astfel cum este definita la art. 6, situata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acest celalalt stat contractant.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in celalalt stat contractant.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere exploatate in trafic international si a proprietatii mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport vor fi impozabile numai in statul contractant in care, potrivit prevederilor art. 8, sunt impozabile profiturile provenind din astfel de activitati.
    4. Castigurile provenind din instrainarea oricarei proprietati, alta decat cea la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3, vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent vor fi impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cand rezidentul este prezent in celalalt stat contractant o perioada mai mare de 183 de zile in oricare perioada de 12 luni, dar numai acea parte de venit care este obtinuta din activitatile desfasurate in acel celalalt stat contractant.
    2. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, dentist, avocat, inginer, arhitect si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata vor fi impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant vor fi impozabile numai in primul stat contractant mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni, considerata; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat contractant; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza le are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile obtinute pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, unui vapor, unei aeronave, unui vehicul feroviar sau rutier, exploatate in trafic international, vor fi impozabile in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare, primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau al consiliului de supraveghere a unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 15 si 16, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacole, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune, ori ca interpreti muzicali sau ca sportivi, din activitatea lor personala desfasurata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacole sau un sportiv nu revin artistului de spectacol sau sportivului ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 15 si 16, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului sau sportivului daca acea persoana este direct sau indirect controlata de acel artist de spectacole sau sportiv.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol, veniturile mentionate in acest articol vor fi scutite de impozit in statul contractant in care artistul de spectacole sau sportivul isi exercita activitatea cu conditia ca aceasta activitate sa fie finantata in intregime din fondurile publice ale acestui stat sau ale celuilalt stat sau cand activitatea este exercitata in cadrul unui acord cultural sau al unei intelegeri intre cele doua state contractante.
    Art. 19
    Pensii
    Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut vor fi impozabile numai in acel stat.
    Art. 20
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, de o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat contractant, autoritatii locale sau unitatii administrativ-teritoriale a acestuia, vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi, aceste remuneratii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel celalalt stat contractant si persoana fizica este rezidenta a acelui celalalt stat contractant; si
    (i) este un national al acelui stat contractant; sau
    (ii) nu a devenit rezident al acelui stat contractant numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensii platite de sau din fonduri create de un stat contractant, de o autoritate locala a acestuia sau de o unitate administrativ-teritoriala unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, autoritatii locale sau unitatii administrativ-teritoriale, vor fi impozabile numai in acel stat.
    b) Totusi, aceste pensii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant daca persoana fizica este rezidenta si national al acelui stat contractant.
    3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri exercitata de un stat contractant, de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    Art. 21
    Studenti si practicanti
    1. Platile primite pentru intretinere, educare sau pregatire, de un student sau de un practicant care este sau a fost, imediat inainte de a vizita un stat contractant, rezident al acelui stat contractant si care este prezent in primul stat mentionat numai in scopul educarii sau pregatirii sale, nu vor fi impuse in acel stat, pentru o perioada care nu depaseste 6 ani, cu conditia ca astfel de plati sa provina din surse aflate in afara acelui stat.
    2. Orice remuneratie primita de un student sau de un practicant pe perioada sederii sale in acel celalalt stat contractant va fi scutita de impozit in acel celalalt stat contractant cu conditia ca aceasta remuneratie primita pentru activitati desfasurate in acel celalalt stat sa nu depaseasca echivalentul in moneda nationala a acelui stat a 2.500 $ S.U.A., iar activitatile desfasurate sa fie in legatura cu studiile, cercetarea sau pregatire sa si veniturile sa fie folosite in scopul intretinerii.
    Art. 22
    Profesori si cercetatori
    Remuneratiile primite pentru predare sau pentru cercetare stiintifica de o persoana fizica care este sau a fost imediat inainte de a vizita un stat contractant rezident a celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat mentionat, in scopul cercetarii stiintifice sau pentru predare la o universitate, colegiu, institutie de invatamant superior sau la o institutie similara, vor fi scutite de impozit, in primul stat, o perioada ce nu depaseste 2 ani, cu conditia ca o astfel de institutie sa nu aiba ca scop realizarea de profit.
    Art. 23
    Alte venituri
    1. Elementele de venit al unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentei conventii vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietati imobiliare, asa cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca beneficiarul unor astfel de venituri, fiind un rezident al unui stat contractant desfasoara activitati in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie, se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    Art. 24
    Capital
    1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare, astfel cum sunt definite in art. 6, detinute de un rezident al unui stat contractant, situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau de proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe, utilizata de un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, poate fi impus in statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    3. Capitalul reprezentat de nave, vapoare, aeronave, vehicule feroviare sau rutiere exploatate in trafic international si proprietatile mobiliare tinand de exploatarea navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere vor fi impozabile numai in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii de transport.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat.
    Art. 25
    Evitarea dublei impuneri
    Dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    a) in cazul Romaniei:
    Impozitele platite de rezidentii romani pentru venitul obtinut sau capitalul detinut, impozabil in Ungaria, in concordanta cu prevederile acestei conventii, vor fi deduse din impozitul datorat in Romania, in concordanta cu legislatia fiscala romana.
    Aceste deduceri nu vor depasi, totusi, acea parte a impozitului pe venit sau pe capital, asa cum a fost el calculat inainte ca aceste deduceri sa fie facute, care sunt atribuibile acelui venit sau capital care poate fi impus in Ungaria.
    b) in cazul Ungariei:
    (i) cand un rezident al Ungariei obtine venituri sau detine capital, care, in concordanta cu prevederile acestei conventii, poate fi impus in Romania, Ungaria va scuti de impozit aceste venituri sau capital, sub rezerva prevederilor subparagrafelor (ii) si (iii);
    (ii) cand un rezident al Ungariei obtine elemente de venit care, in concordanta cu prevederile art. 10, 11, 12 si 13, pot fi impuse in Romania, Ungaria va acorda ca deducere, din impozitul pe venitul acelui rezident, o suma egala cu impozitul platit in Romania. Aceasta deducere nu va depasi, totusi, acea parte din impozit, asa cum a fost ea calculata inainte de deducere, care este atribuibila acelor elemente de venit obtinute in Romania;
    (iii) cand, in concordanta cu prevederile acestei conventii, veniturile obtinute sau capitalul detinut de un rezident al Ungariei sunt scutite de impozit in Romania, Ungaria poate, in calculul nivelului impozitului pe veniturile sau capitalul ramas al acestui rezident, sa ia in considerare venitul sau capitalul scutit de impozit.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impozitare sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia la care sunt sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat contractant, aflati in aceeasi situatie. Independent de prevederile art. 1, prevederile acestui paragraf se vor aplica, de asemenea, si persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in celalalt stat contractant decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat contractant, care desfasoara aceleasi activitati. Aceste prevederi nu vor fi interpretate ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici o deducere personala, inlesnire sau reducere in ce priveste impunerea pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului cand se aplica prevederile art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau paragrafului 6 al art. 12 si 13, dobanzile, comisioanele, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat contractant mentionat. In mod similar, la determinarea capitalului impozabil al unei intreprinderi, orice datorii ale acestei intreprinderi a unui stat contractant catre un rezident al celuilalt stat contractant vor fi deduse in aceleasi conditii ca si cand datoria ar fi fost contractata cu un rezident al primului stat contractant mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat mentionat.
    5. Prevederile prezentului articol, independent de prevederile art. 2, se vor aplica impozitelor de orice fel sau natura.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cand un rezident al unui stat contractant considera ca, datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru el o impozitare care nu este conforma cu prevederile acestei conventii, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state contractante, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 26, acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta ca impunerea este contrara prevederilor conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu conventia.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru evitarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb oral de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 28
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii, necesare aplicarii prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne ale statelor contractante, privitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impozitele la care se refera nu este contrara prevederilor conventiei. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne ale acelui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si organe administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea, aplicarea sau urmarirea sau solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti publice sau decizii judiciare. Informatia primita va fi considerata secreta la solicitarea statului contractant care ofera informatia.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor impune in nici un caz unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a aceluia sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret de afaceri, industrial, comercial sau profesional sau un procedeu de fabricatie sau informatii a caror divulgare ar fi contrare ordinii publice.
    Art. 29
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Prevederile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza agentii diplomatici sau functionarii consulari in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    1. Statele contractante isi vor notifica reciproc faptul ca au fost indeplinite cerintele constitutionale pentru intrarea in vigoare a acestei conventii.
    2. Prezenta conventie va intra in vigoare in a 30-a zi dupa ultima notificare la care se refera paragraful 1 si prevederile sale se vor aplica:
    a) in ce priveste impozitul retinut prin stopaj la sursa, la venitul realizat la sau dupa 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare;
    b) in ce priveste alte impozite pe venit si pe capital, acelor impozite datorate in oricare an fiscal, incepand cu sau dupa 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care conventia intra in vigoare.
    3. In relatiile amiabile intre Romania si Republica Ungara, aplicarea Conventiei multilaterale de evitare a dublei impuneri cu privire la impozitele pe venitul si pe capitalul persoanelor fizice, semnata la Miskolc la 27 mai 1977 si a Conventiei multilaterale privind evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venitul si capitalul persoanelor juridice, semnata la Ulan-Bator la 19 mai 1978, isi vor inceta aplicabilitatea din prima zi de aplicare a acestei conventii.
    4. Prevederile acestei conventii in ce priveste impozitele directe vor inlocui prevederile corespunzatoare ale Conventiei pentru evitarea dublei impuneri in ce priveste impozitele directe si taxele de succesiune, semnata la Budapesta la 28 august 1948.
    Art. 31
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare pana la denuntarea acesteia de catre unul dintre statele contractante. Oricare dintre statele contractante va putea denunta conventia, pe canale diplomatice, prin remiterea unei note de denuntare la sau inainte de 30 iunie al fiecarui an calendaristic urmator perioadei de 5 ani, considerata de la data la care conventia intra in vigoare. In aceasta situatie, conventia va inceta sa aiba efect:
    a) in ce priveste impozitul retinut prin stopaj la sursa, la venitul realizat la sau dupa 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare; si
    b) in ce priveste celelalte impozite pe venit si pe capital, acelor impozite datorate la sau dupa 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept pentru care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezenta conventie.
    Facuta la Bucuresti, la 16 septembrie 1993, in doua exemplare originale in limba engleza.

              Pentru Romania,
              Ministru de stat,
              ministrul afacerilor externe,
              Teodor Viorel Melescanu

              Pentru Republica Ungara,
              Ministrul afacerilor externe,
              Geza Jeszenszky



SmartCity5

COMENTARII la Legea 91/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 91 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 91/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu