Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 60 din 13 iulie 1994

pentru ratificarea Conventiei dintre Romania si Confederatia Elvetiana privind evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere si a Protocolului anexat, semnate la Bucuresti la 25 octombrie 1993

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 200 din  3 august 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Romania si Confederatia Elvetiana privind evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere si Protocolul anexat, semnate la Bucuresti la 25 octombrie 1993.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 16 iunie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE SENATUI
                 prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 iunie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                         ADRIAN NASTASE

                           CONVENTIE
intre Romania si Confederatia Elvetiana privind evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere

    Guvernul Romaniei si Consiliul Federal Elvetian,
    in dorinta de a incheia o conventie privind evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere,
    au convenit asupra urmatoarelor dispozitii:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unui stat contractant sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe avere percepute in contul unui stat contractant, al subdiviziunilor sale politice, al colectivitatilor sale locale sau al unitatilor sale administrativ-teritoriale, indiferent de sistemul de percepere.
    2. Sunt considerate impozite pe venit si pe avere, impozitele percepute pe venitul total, pe averea totala sau pe elementele de venit ori pe avere, inclusiv impozitele pe castigurile provenind din instrainarea bunurilor mobile sau imobile, impozitul pe venitul global din salariile platite de intreprinderi, precum si impozitele asupra cresterii valorii averii.
    3. Impozitele actuale care cad sub incidenta conventiei sunt urmatoarele:
    a) in Romania:
    (i) impozitul pe veniturile persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii;
    (iv) impozitul agricol;
    (v) impozitul pe dividende
    (denumite in continuare impozit roman);
    b) in Elvetia:
    impozitele federale, cantonale si comunale:
    (i) pe venit (venitul total, produsul muncii, randamentul averii, beneficii industriale si comerciale, castiguri din capital si alte venituri); si
    (ii) pe avere (averea totala, averea mobila si imobila, averea industriala si comerciala, capital si rezerve si alte elemente ale averii)
    (denumite in continuare impozit elvetian).
    4. Conventia se aplica, de asemenea, impozitelor identice sau similare care vor fi stabilite dupa data semnarii conventiei si care se vor adauga impozitelor existente sau care le vor inlocui. Autoritatile competente ale statelor contractante isi vor comunica la sfarsitul fiecarui an modificarile aduse legislatiei fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna Romania si, cand este folosit in sens geografic, desemneaza teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva si platoul continental asupra carora Romania exercita, in conformitate cu dreptul international si propria sa legislatie, drepturi suverane privind explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale existente in apele marii, pe fundul si in subsolul acesteia;
    b) termenul Elvetia inseamna Confederatia Elvetiana;
    c) termenul persoana include persoanele fizice, societatile sau orice alte grupari de persoane;
    d) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
    e) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    f) expresia trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau o aeronava, exploatate de o intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului cand nava sau aeronava sunt exploatate numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    g) termenul nationali desemneaza:
    (i) in ce priveste Romania, toate persoanele fizice care poseda cetatenia romana si toate persoanele juridice sau alte entitati constituite conform legislatiei in vigoare in Romania;
    (ii) in ce priveste Elvetia, toate persoanele fizice care poseda nationalitatea elvetiana si toate persoanele juridice, societatile de persoane si asociatiile constituite conform legislatiei in vigoare in Elvetia;
    h) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in Romania, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in Elvetia, directorul Administratiei federale a contributiilor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ce priveste aplicarea conventiei de catre un stat contractant, orice expresie care nu este altfel definita are, daca contextul nu cere o interpretare diferita, sensul pe care il are in cadrul legislatiei acelui stat contractant cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Domiciliul fiscal
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant indica orice persoana care, in virtutea legislatiei acelui stat, este subiect de impunere in acel stat, datorita domiciliului sau, rezidentei sale, sediului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura similara.
    2. Cand, conform prevederilor paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci acest caz se rezolva dupa urmatoarele reguli:
    a) aceasta persoana este considerata rezidenta a statului in care dispune de o locuinta permanenta. Daca dispune de cate o locuinta permanenta in cele doua state, ea este considerata rezidenta a statului in care legaturile sale personale si economice sunt cele mai stranse (centrul intereselor sale vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca aceasta nu dispune de o locuinta in nici unul dintre state, atunci ea este considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau daca nu locuieste in mod obisnuit in nici unul dintre ele, va fi considerata rezidenta a statului a carui nationalitate o are;
    d) daca aceasta persoana are nationalitatea ambelor state sau daca nu are nationalitatea nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, ea este considerata rezidenta a statului unde este situat sediul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent indica un loc fix de afaceri, prin care intreprinderea isi exercita, total sau in parte, activitatea.
    2. Expresia sediu permanent cuprinde, indeosebi:
    a) un sediu de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier; si
    f) o mina, un loc de extractie a petrolului sau a gazului, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Un santier de constructii sau de montaj nu constituie sediu permanent decat daca durata acestuia depaseste 12 luni.
    4. Prin derogare de la dispozitiile precedente ale prezentului articol nu se considera sediu permanent daca:
    a) se folosesc instalatii in scopul exclusiv al stocarii, expunerii sau livrarii de marfuri apartinand intreprinderii;
    b) marfurile apartinand intreprinderii sunt depozitate numai in scopul stocarii, expunerii sau livrarii;
    c) marfurile apartinand intreprinderii si prezentate la un targ comercial sau la o expozitie sunt vandute de intreprindere la inchiderea acestui targ sau expozitie;
    d) marfurile apartinand intreprinderii sunt depozitate numai in scopul transformarii de catre o alta intreprindere;
    e) o instalatie fixa de afaceri este utilizata numai in scopul cumpararii de marfuri sau de a strange informatii pentru intreprindere;
    f) un loc fix de afaceri este utilizat de intreprindere numai pentru a face publicitate, a furniza informatii, a face cercetari stiintifice sau activitati analoage, care au caracter preparator sau auxiliar;
    g) un santier de montaj este utilizat de o intreprindere a unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru livrarea de masini sau de echipamente pentru aceasta intreprindere;
    h) un loc fix de afaceri este utilizat in scopul exclusiv al efectuarii cumulate a activitatilor mentionate la alineatele a) - g), cu conditia ca activitatea de ansamblu a locului fix de afaceri ce rezulta din acest cumul sa aiba un caracter preparator sau auxiliar.
    5. Prin derogare de la dispozitiile paragrafului 1 si 2, cand o persoana, alta decat un agent care activeaza in baza unui statut independent, caruia i se aplica prevederile paragrafului 6, actioneaza in contul unei intreprinderi si dispune intr-un stat contractant de puteri pe care le exercita in mod obisnuit, care ii permit sa incheie contracte in numele intreprinderii, aceasta intreprindere este considerata ca avand un sediu stabil in acel stat pentru toate activitatile pe care aceasta persoana le exercita pentru intreprindere, cu conditia ca activitatile acestei persoane sa nu fie limitate la acelea ce sunt mentionate la paragraful 4 si care, daca ar fi fost exercitate prin intermediul unui loc fix de afaceri, nu ar permite ca acest loc fix de afaceri sa fie considerat ca un sediu permanent in conformitate cu dispozitiile acestui paragraf.
    6. Nu se considera ca o intreprindere a unui stat contractant are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai prin faptul ca acesta isi exercita aici activitatea prin intermediul unui curtier, al unui comisionar general sau al oricarui alt intermediar cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea in acest celalalt stat (printr-un sediu permanent sau alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a considera vreuna dintre aceste societati ca sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din bunuri imobile
    1. Veniturile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din bunuri imobile (inclusiv veniturile din exploatari agricole sau forestiere), situate in celalalt stat contractant, sunt impozabile in acel celalalt stat.
    2. Expresia bunuri imobile este definita in conformitate cu legislatia statului contractant in care sunt situate bunurile in discutie. Expresia cuprinde, in orice caz, accesoriile bunurilor imobile, inventarul mort sau viu sau instalatiile folosite in exploatarile agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica dispozitiile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul bunurilor imobile si drepturile la plati variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, a izvoarelor si a altor resurse naturale; navele si aeronavele nu sunt considerate bunuri imobile.
    3. Dispozitiile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchiriere sau din arendare, precum si din orice alta forma de folosire a proprietatii imobile.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din bunuri imobile ale unei intreprinderi, precum si veniturilor din bunuri imobile folosite la exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderilor
    1. Profitul unei intreprinderi a unui stat contractant este impozabil numai in acel stat, cu conditia ca intreprinderea sa nu-si exercite activitatea in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat in acel celalalt stat. Daca intreprinderea exercita activitatea sa in acest mod, profitul intreprinderii este impozabil in celalalt stat, dar numai in masura in care acesta este atribuibil acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant isi exercita activitatea in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat in acel celalalt stat, se atribuie in fiecare stat contractant acelui sediu permanent profitul pe care l-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta exercitand activitati identice sau analoage, in conditii identice sau analoage, si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carui sediu permanent este.
    3. La determinarea profitului unui sediu permanent se admit la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acel sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul contractant in care se afla sediul permanent sau in alta parte.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul atribuibil unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii intre diversele ei parti componente, nici o dispozitie a paragrafului 2 nu impiedica acel stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; totusi metoda de repartizare adoptata trebuie sa fie - ca rezultat - in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acesta a cumparat marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul atribuibil unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive suficiente si valabile de a proceda altfel.
    7. Cand profitul cuprinde elemente de venit tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, dispozitiile acelor articole nu sunt afectate de dispozitiile prezentului articol.
    Art. 8
    Navigatie maritima si aeriana internationala
    1. Profitul obtinut din exploatarea, in trafic international, a navelor sau aeronavelor este impozabil numai in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Daca sediul conducerii efective a unei intreprinderi de transporturi navale se afla la bordul unei nave, acest sediu se considera situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un atare port, in statul contractant in care cel care exploateaza nava este rezident.
    3. Dispozitiile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profitului obtinut din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la un organism international de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Atunci cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant;
    sau cand:
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si a unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, si cand, si in unul si in celalalt caz, cele doua intreprinderi sunt legate, in relatiile lor financiare sau comerciale, prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, profitul care, fara aceste conditii ar fi fost obtinut de catre una dintre intreprinderi, dar nu a putut fi obtinut in fapt datorita acestor conditii, poate fi inclus in profitul acestei intreprinderi si impus in consecinta.
    2. Atunci cand profitul unei intreprinderi a unui stat contractant a fost impozitat in acel stat si este, de asemenea, inclus in profitul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si impozitat in consecinta si cand profitul astfel inclus este profit care ar fi fost realizat de aceasta intreprindere a celuilalt stat, daca conditiile convenite intre cele doua intreprinderi ar fi fost cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, autoritatile competente ale statelor contractante se pot consulta pentru a ajunge la un acord cu privire la ajustarea profiturilor in cele doua state contractante.
    3. Un stat contractant nu va rectifica profitul unei intreprinderi in cazurile prevazute la paragraful 1, dupa expirarea termenului prevazut de legislatia sa nationala si, in orice caz, dupa expirarea a 5 ani incepand cu sfarsitul anului in cursul caruia profitul care face obiectul unei astfel de rectificari ar fi fost realizat de catre o intreprindere a acestui stat. Prezentul paragraf nu se aplica in caz de frauda sau de omisiune voluntara.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate rezidenta a unui stat contractant catre o persoana rezidenta a celuilalt stat contractant sunt impozabile in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, potrivit legislatiei acestui stat; daca persoana care primeste dividendele este beneficiara efectiva a acestora, impozitul astfel stabilit nu poate depasi insa 10% din suma bruta a dividendelor. Autoritatile competente ale statelor contractante vor reglementa, de comun acord, modalitatile de aplicare a acestei limitari. Dispozitiile acestui paragraf nu privesc impozitarea societatii pentru profitul pe care il realizeaza si din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in prezentul articol indica veniturile provenind din actiuni, din actiuni sau din drepturi de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau alte parti sociale supuse aceluiasi regim fiscal ca si veniturile din actiuni de catre legislatia fiscala a statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica cand beneficiarul efectiv de dividende, rezident al unui stat contractant, exercita in celalalt stat contractant, in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent, fie o profesiune independenta prin intermediul unei baze fixe de care este legata efectiv participarea generatoare de dividende. In aceste situatii se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acest celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului cand aceste dividende sunt platite unui rezident al celuilalt stat sau in cazul cand participarea generatoare de dividende se leaga efectiv de sediul permanent sau de baza fixa situate in acest celalalt stat, nici sa preleve vreun impozit cu titlu de impozit pe profiturile nedistribuite, asupra profiturilor nedistribuite de societate, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite constau in totalitate sau in parte in profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi sunt, de asemenea, impozabile si in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat; daca persoana care primeste dobanzile este beneficiara efectiva a acestora, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a dobanzilor. Autoritatile competente ale statelor contractante reglementeaza, de comun acord, modalitatile de aplicare a acestei limitari.
    3. Prin derogare de la dispozitiile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant si primite de un rezident al celuilalt stat contractant in baza unor imprumuturi garantate, asigurate sau finantate indirect de acest celalalt stat sau de orice alt sediu public apartinand in intregime acelui celalalt stat, sunt impozabile numai in acest celalalt stat.
    4. Termenul dobanzi, folosit in prezentul articol, indica veniturile din creante de orice fel, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului si, in special, veniturile din fondurile publice si unele obligatiuni din imprumut, inclusiv premiile si primele legate de aceste titluri. In sensul prezentului articol, penalizarile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi.
    5. Dispozitiile paragrafelor 1, 2 si 3 nu se aplica in cazul cand beneficiarul efectiv al dobanzilor rezident al unui stat contractant, exercita in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent, fie o profesiune independenta prin intermediul unei baze fixe de care este legata efectiv creanta generatoare de dobanzi. In aceste situatii se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    6. Dobanzile sunt considerate ca provenind dintr-un stat contractant cand platitorul lor este acel stat, o subdiviziune politica, o colectivitate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si acestea se suporta de sediul permanent sau de baza fixa respectiva, atunci dobanzile sunt considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Daca, urmare relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau a relatiilor pe care si unul si celalalt le intretin cu terte persoane, suma dobanzilor platite, tinand seama de creanta pentru care sunt datorate, depaseste pe cea asupra careia ar fi convenit debitorul si beneficiarul efectiv, in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma. In acest caz, partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant si tinandu-se seama de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat; daca persoana care primeste redeventele este beneficiara efectiva a acestora, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a redeventelor. Autoritatile competente ale statelor contractante reglementeaza de comun acord modalitatile de aplicare a acestei limitari.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol indica remuneratiile de orice fel platite pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui drept de autor asupra unei opere literare sau stiintifice, inclusiv filmele de cinematograf, a unui brevet de inventie, a unei marci de fabrica sau de comert, a unui desen sau a unui model, a unui plan, a unei formule sau a unui procedeu secret, ca si pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific si pentru informatiile in legatura cu experienta castigata in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica in cazul cand beneficiarul efectiv al redeventelor, rezident al unui stat contractant, exercita in celalalt stat contractant, din care provin redeventele, fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent, fie o profesie independenta prin intermediul unei baze fixe de care este legat efectiv dreptul sau bunul generator de redevente. In aceste situatii se aplica art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Redeventele sunt considerate ca provenind dintr-un stat contractant cand platitorul lor este acel stat, o subdiviziune politica, o colectivitate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legat efectiv dreptul sau bunul generator de redevente si acestea se suporta de sediul permanent sau baza fixa respectiva, atunci redeventele sunt considerate ca provenind din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Daca, urmare relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau a relatiilor pe care si unul si celalalt le intretin cu terte persoane, suma redeventelor, tinand seama de prestarea pentru care sunt platite, depaseste pe cea asupra careia ar fi convenit debitorul si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma. In acest caz, partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant si tinandu-se seama de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Castiguri din instrainari de bunuri
    1. Castigurile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din instrainarea bunurilor imobile, astfel cum sunt definite la art. 6 si situate in celalalt stat contractant, sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Castigurile provenind din instrainarea bunurilor mobile facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a bunurilor mobile tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acestei baze fixe, sunt impozabile in acest celalalt stat.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor sau aeronavelor exploatate in trafic international, precum si a bunurilor mobile necesare exploatarii acestor nave sau aeronave sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Castigurile provenind din instrainarea altor bunuri decat cele mentionate la paragrafele 1, 2 si 3 sunt impozabile numai in statul contractant al carui rezident este cedentul.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea pe cont propriu a unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acel stat cu conditia ca rezidentul sa nu dispuna in mod obisnuit in celalalt stat contractant de o baza fixa pentru exercitarea activitatii sale. Daca dispune de o astfel de baza fixa, veniturile atribuibile acesteia sunt impozabile in acest celalalt stat contractant.
    2. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiei de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva dispozitiilor art. 16, 18 si 19, salariile, retributiile si alte remuneratii similare pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate retribuita sunt impozabile numai in acest stat, cu conditia ca activitatea sa nu fie exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratiile primite cu acest titlu sunt impozabile in acel celalalt stat.
    2. Prin derogare de la dispozitiile paragrafului 1, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate retribuita exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat contractant, daca:
    a) beneficiarul ramane in celalalt stat o perioada sau perioade care nu depasesc 183 de zile in cursul anului fiscal vizat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) sarcina remuneratiilor nu este suportata de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Prin derogare de la dispozitiile precedente ale acestui articol, remuneratiile primite pentru o activitate retribuita exercitata la bordul unei nave sau aeronave, exploatata in trafic international, sunt impozabile in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliilor de administratie sau de conducere
    Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte remuneratii similare primite de catre un rezident al unui stat contractant in calitate de membru al consiliului de administratie sau de supraveghere a unei societati rezidente in celalalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Prin derogare de la prevederile art. 14 si 15, veniturile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din activitati personale desfasurate in celalalt stat contractant in calitate de artist de spectacol, de teatru, de cinema, de radio sau televiziune, de interpret muzical sau in calitate de sportiv sunt impozabile in acest celalalt stat.
    2. Cand veniturile provenind din activitatile personale ale artistului de spectacole sau sportivului nu revin artistului sau sportivului, ci altor persoane, prin derogare de la dispozitiile art. 7, 14 si 15, acele venituri sunt impozabile in statul contractant in care se desfasoara activitatile artistului sau sportivului. Dispozitiile prezentului paragraf nu se aplica daca se stabileste ca artistul de spectacole, sportivul, persoanele care le sunt asociate, nu participa direct sau indirect la beneficiile persoanelor mentionate in acest paragraf. In aceste situatii, se aplica dispozitiile art. 7, 14 si 15, dupa caz.
    3. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica veniturilor provenind din activitatile artistilor sau sportivilor profesionisti care sunt sustinuti, direct sau indirect, intr-o masura importanta, din alocatii provenind din fonduri publice.
    Art. 18
    Pensii
    Sub rezerva dispozitiilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare, platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca desfasurata anterior, sunt impozabile numai in acel stat.
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant sau de una din subdiviziunile sale politice, colectivitatile locale sau unitatile administrativ-teritoriale unei persoane fizice pentru serviciile prestate prin exercitarea de functii publice acelui stat, acelei subdiviziuni, colectivitati sau unitati sunt impozabile numai in acel stat.
    b) Totusi aceste remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat, iar persoana fizica este rezidenta a acelui stat si:
    (i) poseda nationalitatea acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Pensiile platite de catre un stat contractant sau de una din subdiviziunile sale politice, colectivitatile locale sau unitatile administrativ-teritoriale, fie direct fie prin prelevarea din fondurile pe care le-a constituit, oricarei persoane fizice pentru serviciile prestate prin exercitarea de functii publice acestui stat sau acestei subdiviziuni, colectivitati sau unitati sunt impozabile numai in acest stat.
    b) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant daca persoana fizica este rezidenta a acestui stat si daca poseda nationalitatea acestuia.
    3. Prevederile art. 15, 16 si 18 se aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru servicii prestate in cadrul unei activitati industriale sau comerciale desfasurate de un stat contractant sau de una din subdiviziunile politice, colectivitatile locale sau unitatile administrativ-teritoriale ale acestuia.
    Art. 20
    Studenti
    Sumele pe care un student sau un stagiar, care este sau a fost, imediat anterior venirii intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat numai in scopul educarii sau instruirii, le primeste pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere, educare sau instruire, nu vor fi impuse in acest stat, cu conditia ca aceste sume sa provina din surse situate in afara acestui stat.
    Art. 21
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, despre care nu se trateaza la articolele precedente ale prezentei conventii, sunt impozabile numai in acest stat.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 nu se aplica veniturilor, altele decat veniturile provenind din bunuri imobile, astfel cum sunt definite la paragraful 2 al art. 6, atunci cand beneficiarul unor astfel de venituri, rezident al unui stat contractant, exercita in celalalt stat contractant fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent, fie o profesie independenta printr-o baza fixa de care se leaga efectiv dreptul sau bunul generator de venituri. In aceste situatii se aplica dispozitiile art. 7 sau 14, dupa caz.
    3. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica castigurilor obtinute la loterie, acestea fiind supuse impozitului federal anticipat, perceput la sursa.
    Art. 22
    Impunerea averii
    1. Averea constituita din bunurile imobile definite la art. 6, apartinand unui rezident al unui stat contractant si care sunt situate in celalalt stat contractant, este impozabila in acest celalalt stat.
    2. Averea constituita din bunuri mobile facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau din bunuri mobile care apartin unei baze fixe pe care un rezident al unui stat contractant o are in celalalt stat contractant, servind la exercitarea unei profesii independente, este impozabila in acest celalalt stat.
    3. Averea constituita din nave si aeronave exploatate in trafic international, precum si din bunuri mobile afectate exploatarii acestor nave sau aeronave, este impozabila numai in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de avere ale unui rezident al unui stat contractant sunt impozabile numai in acest stat.
    Art. 23
    Eliminarea dublei impuneri
    1. In ce priveste Romania, dubla impunere se va evita in modul urmator:
    Cand un rezident al Romaniei primeste venituri sau poseda avere care, in conformitate cu dispozitiile prezentei conventii, sunt impozabile in Elvetia, Romania acorda asupra impozitului pe care il percepe pe venitul sau averea acelei persoane o deducere a unei sume egale cu impozitul pe venit sau pe avere platite in Elvetia. Aceasta deducere nu poate, totusi, depasi cota de impozit, calculata inaintea deducerii, aferenta veniturilor sau averii provenind din Elvetia.
    2. In ce priveste Elvetia, dubla impunere se va evita in modul urmator:
    a) Cand un rezident al Elvetiei primeste venituri sau poseda avere care, in conformitate cu dispozitiile prezentei conventii, sunt impozabile in Romania, Elvetia excepteaza de la plata impozitului aceste venituri sau aceasta avere, sub rezerva dispozitiilor paragrafului 2, dar poate, pentru a calcula suma impozitului asupra restului de venit sau de avere apartinand acestui rezident, sa aplice aceeasi cota ca si cum veniturile sau averea respectiva nu ar fi fost exceptate.
    b) Atunci cand un rezident al Elvetiei primeste dividende, dobanzi sau redevente care, in conformitate cu dispozitiile art. 10, 11 si 12 sunt impozabile in Romania, Elvetia acorda o degrevare rezidentului, la cererea acestuia; aceasta degrevare consta in:
    (i) creditarea impozitului platit in Romania, conform dispozitiilor art. 10, 11 si 12, asupra impozitului platit pentru veniturile acestui rezident; suma astfel creditata nu poate, cu toate acestea, sa depaseasca cota de impozit elvetian, calculata inaintea creditarii, corespunzatoare veniturilor impozabile in Romania; sau
    (ii) reducerea forfetara a impozitului elvetian; sau
    (iii) scutirea partiala de impozit elvetian asupra dividendelor, dobanzilor sau redeventelor, dar cel putin o deducere a impozitului platit in Romania din suma bruta a dividendelor, dobanzilor sau redeventelor.
    Elvetia va determina genul de degrevare si va reglementa procedura in conformitate cu prevederile elvetiene privind punerea in aplicare a conventiilor internationale incheiate de Confederatia Elvetiana in vederea evitarii dublei impuneri.
    c) O societate care este rezidenta in Elvetia si primeste dividende de la o societate care este rezidenta in Romania beneficiaza, in ce priveste impozitarea elvetiana asupra dividendelor, de aceleasi avantaje ca acelea de care ar beneficia daca societatea care plateste dividendele ar fi un rezident al Elvetiei.
    Art. 24
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu sunt supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legale de impunere, diferita sau mai impovaratoare decat acelea la care sunt sau pot fi supusi nationalii acestui celalalt stat aflati in aceeasi situatie.
    Prezenta dispozitie se aplica, de asemenea, prin derogare de la dispozitiile art. 1, persoanelor care nu sunt rezidente ale unui stat contractant sau ale ambelor state contractante.
    2. Impozitarea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu se va face in acest celalalt stat in conditii mai putin avantajoase decat impozitarea intreprinderilor acestui celalalt stat care desfasoara aceleasi activitati. Prezenta dispozitie nu poate fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant deduceri personale, scutiri si reduceri de impozite in functie de situatia sau de sarcinile familiale pe care le acorda propriilor rezidenti.
    3. Cu conditia ca dispozitiile art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12 sa nu se aplice, dobanzile, redeventele si alte cheltuieli platite de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant sunt deductibile, pentru determinarea beneficiilor impozabile ale acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident din primul stat. De asemenea, datoriile unei intreprinderi a unui stat contractant catre un rezident al celuilalt stat contractant sunt deductibile, pentru determinarea averii impozabile a acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum acestea ar fi fost contractate de catre un rezident din primul stat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este, in totalitate sau in parte, detinut sau controlat, direct sau indirect, de unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu sunt supuse in primul stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de impunere, diferita sau mai impovaratoare decat acelea la care sunt sau vor putea fi supuse intreprinderile de acelasi fel ale primului stat.
    5. Dispozitiile prezentului articol se aplica, prin derogare de la dispozitiile art. 2, impozitelor de orice natura sau denumire.
    Art. 25
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana apreciaza ca masurile luate de un stat contractant sau de ambele state contractante ii atrag sau ii vor atrage o impozitare care nu este conforma cu prezenta conventie, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia nationala a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant a carui rezidenta este sau, daca cazul sau se refera la paragraful 1 al art. 24, sa-l supuna statului contractant a carui nationalitate sau cetatenie o poseda. Cazul trebuie sa fie supus in termen de 3 ani urmatori primei notificari a masurii care atrage o impozitare ce nu este in conformitate cu prevederile prezentei conventii.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa dea o solutie satisfacatoare, sa rezolve problema pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari neconforme cu prezenta conventie.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii amiabile, dificultatile sau sa inlature dubiile cu privire la interpretarea sau la aplicarea prezentei conventii. Ele pot, de asemenea, sa se consulte in vederea evitarii dublei impuneri in cazurile neprevazute de prezenta conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele in scopul realizarii unei intelegeri, astfel cum se prevede la paragrafele precedente. Cand, pentru a ajunge la o intelegere, apare ca fiind recomandabil un schimb verbal de opinii, un atare schimb poate avea loc in cadrul unei comisii compusa din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 26
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    1. Dispozitiile prezentei conventii nu afecteaza privilegiile fiscale de care beneficiaza agentii diplomatici si functionarii consulari fie in baza regulilor generale ale dreptului international, fie a dispozitiilor acordurilor speciale.
    2. Prin derogare de la dispozitiile art. 4, orice persoana fizica, care este membra a unei misiuni diplomatice, a unui post consular sau a unei delegatii permanente a unui stat contractant care este situata in celalalt stat contractant sau intr-un stat tert, este considerata ca rezidenta a statului acreditat, cu conditia ca:
    a) in conformitate cu regulile generale ale dreptului international, aceasta sa nu fie supusa impozitului in statul care acrediteaza pentru veniturile din surse externe acestui stat sau pentru averea situata in afara acestui stat; si
    b) aceasta sa fie supusa in statul acreditat acelorasi obligatii in materie de impozite asupra intregului venit sau asupra intregii averi, ca si rezidentii acestui stat.
    3. Prezenta conventie nu se aplica organizatiilor internationale, organelor acestora sau functionarilor angajati la acestea, si nici persoanelor care sunt membre ale unei misiuni diplomatice, ale unui post consular sau ale unei delegatii permanente a unui stat tert, atunci cand acestea se afla pe teritoriul unui stat contractant si nu sunt tratate ca rezidente in nici unul dintre statele contractante in materie de impozit pe venit sau pe avere.
    Art. 27
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi ratificata si instrumentele de ratificare vor fi schimbate cat mai curand posibil.
    2. Conventia va intra in vigoare in cea de-a 15-a zi urmatoare datei schimbului instrumentelor de ratificare si dispozitiile acesteia se vor aplica tuturor impozitelor percepute pentru anii fiscali ce incep la 1 ianuarie a anului in cursul caruia instrumentele de ratificare nu au fost schimbate.
    Art. 28
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare atat timp cat nu va fi denuntata in vreunul dintre statele contractante. Fiecare stat contractant poate sa denunte conventia, pe cale diplomatica, cu un preaviz minim de 6 luni inaintea sfarsitului fiecarui an calendaristic. In acest caz, conventia isi inceteaza aplicabilitatea pentru anii fiscali incepand cu 1 ianuarie a anului calendaristic urmator celui in cursul caruia avizul de denuntare a fost dat.
    Drept care, subsemnatii, legal autorizati, au semnat prezenta conventie.
    Facuta in doua exemplare la Bucuresti, la 25 octombrie 1993, redactate in limbile romana si franceza, fiecare text avand aceeasi valoare juridica.

                    Pentru
                    Guvernul Romaniei,
                    Ministru de stat,
                    ministrul finantelor,
                    Florin Georgescu

                    Pentru
                    Consiliul Federal Elvetian,
                    Consilier federal,
                    seful Departamentului federal
                    al afacerilor externe
                    al Confederatiei Elvetiene,
                    Flavio Cotti

                              PROTOCOL

    Guvernul Romaniei si Consiliul Federal Elvetian
    au convenit, cu ocazia semnarii la Bucuresti la 25 octombrie 1993 a Conventiei dintre cele doua state pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere, asupra urmatoarelor dispozitii care constituie parte integranta a conventiei mentionate:

    1. ad. Articolul 2 paragraful 1
    Expresia unitati administrativ-teritoriale este utilizata in cazul Romaniei; iar expresiile subdiviziuni politice si colectivitati locale sunt utilizate in cazul Confederatiei elvetiene.
    2. ad. Articolul 7
    Tinand seama de dispozitiile paragrafelor 1 si 2 ale art. 7, atunci cand o intreprindere a unui stat contractant vinde marfuri sau exercita o activitate in celalalt stat prin intermediul unui sediu permanent care se afla situat acolo, beneficiile acestui sediu permanent nu vor fi determinate pe baza sumei totale primite de intreprindere, ci numai pe baza partii din incasarile totale atribuite activitatii reale a sediului permanent pentru aceste vanzari sau pentru alte activitati.
    In cazul contractelor de supraveghere, de furnizare de instalatii sau de constructii de echipamente, sau de localuri pentru scopuri industriale, comerciale sau stiintifice, sau pentru lucrari publice, atunci cand o intreprindere dispune de un sediu permanent, profitul acestui sediu permanent nu este determinat pe baza sumei totale a incasarilor aferente contractului incheiat, ci numai pe baza partii din incasarile totale care corespund partii din contract care este efectiv executata de sediul permanent in statul in care sediul permanent este situat.
    Profitul aferent partii din contractul executat de sediul principal al intreprinderii nu este impozabil decat in statul in care este rezidenta intreprinderea.
    3. ad. Articolul 8 paragraful 1 si 3
    Dispozitiile acestor paragrafe, precum si dispozitiile art. 3 paragraful 1 alin. f); art. 13 paragraful 3; art. 15 paragraful 3 si art. 22 paragraful 3 se aplica prin analogie si vehiculelor de transport rutier si feroviar exploatate in trafic international.
    4. ad. Articolul 12 paragraful 2
    Atat timp cat Confederatia Elvetiana nu a introdus in legislatia sa interna impozitarea la sursa a redeventelor platite nerezidentilor, dispozitiile paragrafului 2 al art. 12 nu se aplica si redeventele se impoziteaza numai in tara de rezidenta a beneficiarului efectiv.
    Facut in doua exemplare la Bucuresti, la 25 octombrie 1993, redactat in limbile romana si franceza, fiecare text avand aceeasi valoare juridica.

                Pentru Guvernul Romaniei,
                Ministru de stat,
                ministrul finantelor,
                Florin Georgescu

                Pentru Consiliul Federal Elvetian,
                Consilier federal,
                seful Departamentului federal al afacerilor
                externe al Confederatiei Elvetiene,
                Flavio Cotti



SmartCity5

COMENTARII la Legea 60/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 60 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 60/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu