Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 49 din  7 iulie 1994

pentru ratificarea Statutului Institutului Unificat de Cercetari Nucleare

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 187 din 21 iulie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Statutul Institutului Unificat de Cercetari Nucleare, aprobat de Consfatuirea reprezentantilor imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale institutului la 23 septembrie 1956, modificat de Comitetul reprezentantilor imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale institutului la 18 martie 1992 si semnat de reprezentantii imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale institutului la 23 iunie 1992.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 20 iunie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE SENATUI
                 prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 29 iunie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                         ADRIAN NASTASE

                           STATUTUL*)
            Institutului Unificat de Cercetari Nucleare

aprobat de Consfatuirea reprezentantilor imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale institutului la 23 septembrie 1956, modificat de Comitetul reprezentantilor imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale institutului la 18 martie 1992 si semnat de reprezentantii imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale institutului la 23 iunie 1992

    *) Traducere.

    Statele care sunt membre ale Institutului Unificat de Cercetari Nucleare la 18 martie 1992 si care nu au intrerupt participarea efectiva in calitate de membre ale Institutului Unificat de Cercetari Nucleare,
    relevand ca Institutul Unificat de Cercetari Nucleare, pe perioada existentei sale, a indeplinit cu succes sarcinile ce i-au fost incredintate,
    recunoscand, totodata, ca principiile de organizare si activitate ale Institutului de Cercetari Nucleare necesita perfectionarea si aducerea lor in concordanta cu cerintele formulate pentru nivelul actual al colaborarii internationale si al efectuarii cercetarilor fundamentale,
    in baza articolului 42 al Statutului Institutului Unificat de Cercetari Nucleare, din 23 septembrie 1956, au hotarat sa modifice statutul si sa-l adopte in urmatoarea redactare:

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Institutul Unificat de Cercetari Nucleare, denumit in continuare Institut, este o organizatie internationala interguvernamentala de cercetari stiintifice, creata in conformitate cu Acordul privind organizarea Institutului Unificat de Cercetari Nucleare din 26 martie 1956 si care isi realizeaza activitatea pe principiile deschiderii sale pentru participarea tuturor statelor interesate, ale colaborarii lor cu drepturi egale si reciproc avantajoase.
    Art. 2
    Limbile oficiale ale Institutului sunt limbile statelor membre ale Institutului, limbi de lucru - rusa si engleza.
    Art. 3
    Sediul institutului: orasul Dubna, regiunea Moscova, Federatia Rusa.
    Art. 4
    1. Institutul a fost creat in scopul unificarii eforturilor, potentialului stiintific si material al statelor membre ale Institutului pentru studierea proprietatilor fundamentale ale materiei.
    Principalele domenii de cercetari ale Institutului sunt fizica particulelor elementare si nucleului atomic si fizica starii condensate a materiei folosind metode fizico-nucleare.
    2. Pentru realizarea scopurilor sale, Institutul:
    - efectueaza cercetari teoretice si experimentale in directiile stiintifice adoptate ale activitatii sale;
    - organizeaza schimb de experienta in efectuarea cercetarilor stiintifice, precum si de informatii obtinute ca rezultat al acestor cercetari, prin publicarea de lucrari stiintifice, organizarea de conferinte, simpozioane, stagii etc.;
    - sprijina dezvoltarea sub toate aspectele a capacitatilor creatoare ale colaboratorilor stiintifici ai Institutului prin crearea de conditii favorabile pentru cresterea nivelului profesional al acestora;
    - stabileste legaturi si mentine contacte cu alte institutii si organizatii stiintifice nationale si internationale, in scopul coordonarii activitatii si al organizarii colaborarii reciproc avantajoase;
    - foloseste rezultatele cercetarilor stiintifice cu caracter aplicativ, prin introducerea lor in studiile industriale, medicale si in studii tehnice, pentru asigurarea de surse suplimentare de finantare a cercetarilor fundamentale.
    3. Activitatea Institutului se realizeaza in conformitate cu principiile si normele unanim recunoscute ale dreptului international.
    Rezultatele cercetarilor stiintifice obtinute in Institut pot fi folosite numai in scopuri pasnice, spre binele intregii omeniri.
    Art. 5
    1. In conformitate cu statutul de organizatie interguvernamentala, Institutul este subiect de drept international, in special are dreptul de a incheia conventii internationale si de a avea observatori pe langa alte organizatii internationale a caror activitate corespunde scopurilor statutare ale Institutului.
    2. Institutul este persoana juridica si, pe teritoriul statelor membre, se bucura de capacitatea juridica necesara realizarii functiilor sale.
    Pentru scopurile prezentului statut, la activitatea Institutului se aplica Conventia privind statutul juridic, privilegiile si imunitatile organizatiilor economice interstatale care functioneaza in anumite domenii ale colaborarii, din 5 decembrie 1980, asa cum a fost acceptata de partile contractante.
    3. Particularitatile situatiei juridice a Institutului pe teritoriul statului de resedinta a acestuia se reglementeaza, pe langa conventia mentionata pe pct. 2 al prezentului articol, si prin unele conventii ce se incheie de catre Institut cu acest stat.
    4. Institutul stabileste reguli proprii care reglementeaza activitatea sa. Aceste reguli au drept scop exclusiv asigurarea celor mai favorabile conditii pentru activitatea Institutului si au prioritate fata de legislatia tarii de resedinta a Institutului.

    CAP. 2
    Participarea la activitatea Institutului

    Art. 6
    Participarea la activitatea Institutului se realizeaza in forme diferite: pe baza calitatii de membru al Institutului, precum si prin conventii bilaterale si multilaterale de participare la indeplinirea anumitor programe stiintifice.
    Art. 7
    1. Ca membre ale Institutului sunt recunoscute statele care sunt membre ale acestuia in conformitate cu Acordul privind organizarea Institutului Unificat de Cercetari Nucleare din 26 martie 1956 potrivit situatiei la 18 martie 1992 si care nu au intrerupt participarea efectiva in calitate de membre ale Institutului.
    2. In randul membrilor Institutului pot fi primite, de asemenea, orice alte state care au declarat in scris ca doresc sa participe la activitatea Institutului, sunt de acord cu prevederile statutului in vigoare al acestuia si ca ele vor indeplini toate obligatiile care decurg din calitatea de membru al Institutului.
    Cererea in numele guvernului se transmite directorului Institutului, care o trimite fara intarziere tuturor statelor membre.
    Presedintele Comitetului reprezentantilor imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale Institutului o propune pentru ordinea de zi a celei mai apropiate sesiuni a Comitetului reprezentantilor imputerniciti, daca pana la inceperea lucrarilor acesteia raman cel putin 30 de zile din ziua primirii cererii de catre directorul Institutului.
    3. Hotararea privind primirea statului in randul membrilor Institutului se adopta potrivit pct. 2 la art. 20 din prezentul statut. Comitetul reprezentantilor imputerniciti stabileste, totodata, cuantumul cotizatiei noului membru al Institutului.
    4. Statele membre ale Institutului participa la finantarea activitatii Institutului si au drepturi egale la conducerea Institutului.
    5. Orice stat membru al Institutului se poate retrage din randul membrilor sai, dar nu inainte de trei ani de la primirea lui in randul membrilor Institutului.
    Notificarea in scris asupra retragerii din Institut se transmite presedintelui Comitetului reprezentantilor imputerniciti ai Institutului cu cel putin trei luni inainte de incheierea anului financiar curent.
    Retragerea oricarui membru din Institut nu afecteaza obligatiile sale financiare pe anul in care el se retrage din Institut.
    Retragerea din Institut intra in vigoare la incheierea anului financiar in care statul respectiv a declarat asupra retragerii sale. Cuantumul compensatiilor banesti catre statul care a iesit din randul membrilor Institutului se stabileste de catre comitetul financiar, in conformitate cu participarea lui la cheltuielile capitale pe Institut, dupa intocmirea darii de seama privind bugetul pe anul financiar in care statul a declarat asupra retragerii sale din randul membrilor Institutului.
    6. Valabilitatea drepturilor si privilegiilor care decurg din calitatea de membru al Institutului se suspenda in privinta oricarui membru al Institutului care are datorii in achitarea cotizatiilor, daca suma datoriei este egala cu suma cotizatiilor datorate de el pe ultimii doi ani sau depasesc aceasta suma.
    In acest caz, membrul Institutului care are datorii financiare este lipsit de dreptul de vot in Comitetul reprezentantilor imputerniciti si, de asemenea, se va pune problema participarii acestui stat membru la activitatea Institutului.
    Valabilitatea drepturilor si privilegiilor se reinnoieste imediat dupa virarea de catre membrul Institutului a intregii sume datorate sau virarea, in termenele stabilite, a unei parti a acesteia care, in acest caz, se stabileste de catre Comitetul reprezentantilor imputerniciti.
    7. Membrul Institutului, ale carui drepturi si privilegii au fost suspendate potrivit procedurii mentionate, in cazul neachitarii in decurs de doi ani a intregii datorii catre Institut pe perioada anterioara suspendarii drepturilor si privilegiilor sale, poate fi exclus din randul membrilor Institutului.
    Art. 8
    Statele care nu sunt membre ale Institutului pot participa la unele directii stiintifice ale activitatii Institutului sau la lucrari privind anumite proiecte stiintifice, pe baza unei conventii bilaterale care urmeaza a fi aprobata de catre Comitetul reprezentantilor imputerniciti.
    Art. 9
    Pe baza conventiilor ce se incheie cu Institutul, la proiectele stiintifice ale acestuia pot participa organizatii si Institutii de cercetari stiintifice internationale si nationale, precum si oameni de stiinta din statele care nu sunt membre ale Institutului.
    In conventiile partilor cu privire la colaborare se stabilesc: caracterul activitatii in comun, obligatiile reciproce, volumul si modul de compensare pentru folosirea utilajelor si materialelor Institutului.
    Art. 10
    In scopul schimbului de informatii, al organizarii colaborarii si al coordonarii activitatii, organizatiilor internationale li se poate acorda statutul consultativ de observator pe langa Institut.
    Statutul consultativ da drept observatorului de a participa, in formele stabilite, la lucrarile organului superior al Institutului.

    CAP. 3
    Mijloacele si bunurile Institutului

    Art. 11
    Pentru asigurarea indeplinirii activitatii sale statutare, Institutul are mijloace si bunuri proprii si atrase, care se reflecta in bilantul sau, intocmit in valuta liber convertibila.
    Art. 12
    1. Mijloacele Institutului se constituie din urmatoarele surse:
    a) cotizatiile membrilor Institutului;
    b) finantarea speciala a proiectelor stiintifice;
    c) mijloacele ce se primesc in cadrul acordurilor si protocoalelor de colaborare tehnico-stiintifica;
    d) veniturile din activitatea economica a Institutului;
    e) incasarile din folosirea proprietatii intelectuale;
    f) credite si imprumuturi bancare;
    g) alte venituri.
    2. Cotizatiile membrilor Institutului se stabilesc pe baza unei scale speciale, care trebuie sa reflecte participarea reala a fiecarui membru al Institutului la activitatea acestuia.
    La aderarea de doi membri la Institut sau la retragerea din acesta a oricarui membru, scala cotizatiilor se revizuieste.
    Cotizatiile se achita in valuta liber convertibila.
    In contul achitarii cotizatiilor se poate calcula costul livrarilor de utilaje, aparate, materiale, servicii si al anumitor lucrari efectuate pe baza comenzilor Institutului.
    3. Modul de finantare a activitatii Institutului si intocmirea bugetului acestuia se reglementeaza printr-un protocol financiar care constituie parte integranta a statutului.
    4. Raspunderea pentru cheltuirea mijloacelor Institutului in conformitate cu bugetul aprobat o poarta directorul Institutului.
    In procesul de executie a bugetului, directorul Institutului poate face modificari partiale in repartitia mijloacelor pe articolele bugetului, in limitele stabilite de Comitetul reprezentantilor imputerniciti.
    Art. 13
    1. Institutul are dreptul sa aiba in proprietate cladiri, constructii, instalatii, utilaje si aparate stiintifice, precum si alte bunuri, si anume:
    a) cele transmise lui gratuit pentru folosire sau in contul achitarii cotizatiilor de catre membrii Institutului;
    b) cele achizitionate sau produse de Institut prin mijloace proprii;
    c) cele primite de Institut ca mostenire, donatie si alte tranzactii civile si juridice.
    2. Modul de a dispune de mijloacele si bunurile aflate in proprietatea Institutului se stabileste de catre Comitetul reprezentantilor imputerniciti.
    Art. 14
    In cazul excluderii din Institut a oricarui membru al acestuia, mijloacele banesti si bunurile aduse de acest membru se compenseaza numai la lichidarea Institutului.

    CAP. 4
    Comitetul reprezentantilor imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale Institutului

    Art. 15
    Organul superior al Institutului este Comitetul reprezentantilor imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale Institutului.
    Art. 16
    Fiecare membru al Institutului are un reprezentant in Comitetul reprezentantilor imputerniciti. Reprezentantul imputernicit are dreptul de a desemna, in cazuri exceptionale, in scris, un loctiitor si de a-i transmite acestuia imputernicirile sale.
    La desemnarea sau inlocuirea de catre orice stat a reprezentantului sau in Comitetul reprezentantilor imputerniciti, cel desemnat trebuie sa prezinte imputernicirile sale, in scris, presedintelui Comitetului reprezentantilor imputerniciti.
    Art. 17
    1. Comitetul reprezentantilor imputerniciti indeplineste urmatoarele atributii:
    a) primeste in Institut noi membri, suspenda valabilitatea drepturilor si privilegiilor membrilor Institutului care au datorii financiare si, de asemenea, ii exclude din randul membrilor Institutului in cazurile prevazute in prezentul statut;
    b) decide in problema acordarii statutului consultativ de observator pe langa Institut;
    c) aproba conventia privind participarea la activitatea Institutului, ce se incheie pe baza art. 6 si 8 din statut;
    d) stabileste perspectivele si directiile de dezvoltare ale Institutului si aproba planurile activitatii stiintifice ale acestuia;
    e) stabileste si revizuieste scala cotizatiilor membrilor Institutului si, de asemenea, stabileste cuantumul, termenele si modul de achitare a cotizatiilor pentru alte organizatii si institutii care participa la anumite proiecte ale Institutului;
    f) stabileste volumul minim si maxim al cotelor de specialisti si statelor membre ale Institutului, participanti la activitatea acestuia;
    g) aproba Regulamentul privind directorul Institutului si Regulamentul personalului Institutului;
    h) aproba bugetul anual al Institutului si darea de seama asupra executiei acestuia, precum si raportul asupra activitatii stiintifice a Institutului;
    i) alege directorul si aproba vicedirectorii Institutului, directorul administrativ, secretarul stiintific sef si inginerul sef ai Institutului si, in caz de necesitate, ii revoca;
    j) stabileste nivelul salariului pentru categoriile de personal din Institut;
    k) isi creaza organe de lucru permanente si temporare, asculta rapoartele acestora si conduce activitatea lor;
    l) aduce modificari si completari la statutul Institutului in conformitate cu prevederile pct. 2 al art. 20 si ale art. 38 din prezentul statut.
    2. Comitetul reprezentantilor imputerniciti poate, de asemenea, sa ia spre examinare orice alta problema referitoare la activitatea Institutului.
    Art. 18
    1. Comitetul reprezentantilor imputerniciti isi realizeaza activitatea in sesiuni.
    Sesiunile ordinare ale Comitetului reprezentantilor imputerniciti se convoaca anual la data si locul stabilite la sesiunea anterioara.
    2. Sesiunea extraordinara a Comitetului reprezentantilor imputerniciti poate fi convocata la hotararea acestuia sau la cererea a cel putin 1/3 din membrii Institutului.
    3. Sedinta Comitetului reprezentantilor imputerniciti se considera legal constituita, daca la ea participa cel putin 2/3 din membrii sai.
    4. Comitetul reprezentantilor imputerniciti isi adopta reguli proprii de procedura, alege presedintele si stabileste perioada mandatului acestuia.
    Art. 19
    La examinarea oricarei probleme, fiecare membru al Comitetului reprezentantilor imputerniciti are dreptul la un singur vot.
    Art. 20
    1. Comitetul reprezentantilor imputerniciti adopta hotarari si recomandari cu privire la problemele examinate.
    2. Hotararile privind primirea si excluderea membrilor Institutului se iau pe baza de consens. Celelalte hotarari se adopta cu majoritatea de 2/3 din cei prezenti si participanti la vot.
    3. Recomandarile se adopta cu majoritatea simpla a celor prezenti si participanti la vot. Daca voturile se impart in parti egale, hotarator este votul presedintelui Comitetului reprezentantilor imputerniciti care, in acest caz, nu se poate abtine de la vot.
    4. In timpul sesiunii Comitetului reprezentantilor imputerniciti se intocmeste protocolul sedintei.
    Art. 21
    Pe langa Comitetul reprezentantilor imputerniciti se creaza si functioneaza consiliul stiintific si comitetul financiar.
    Art. 22
    1. Membri ai consiliului stiintific sunt:
    a) cate un om de stiinta din partea fiecarui stat membru al Institutului, a carui desemnare, revocare si inlocuire se fac de catre reprezentantul imputernicit;
    b) oameni de stiinta in principal din statele membre ale institutului, care se aleg de catre Comitetul reprezentantilor imputerniciti la recomandarea directorului Institutului si a membrilor consiliului stiintific, desemnati potrivit lit. a) pct. 1 din prezentul articol, fara a se lua in considerare reprezentarea egala a statelor membre;
    c) directorul Institutului.
    2. Consiliul stiintific:
    a) evalueaza rezultatele activitatii stiintifice a Institutului;
    d) da avizul cu privire la planurile lucrarilor de cercetari stiintifice ale Institutului si la rapoartele asupra indeplinirii lor, care i se prezinta de catre directorul Institutului;
    c) face expertiza propunerilor directorului si ale unor membri ai Institutului asupra dezvoltarii de noi programe si proiecte stiintifice;
    d) face recomandari privind perfectionarea activitatii stiintifice a Institutului;
    e) stabileste reguli proprii de procedura si le prezinta spre aprobare Comitetului reprezentantilor imputerniciti;
    f) trimite presedintelui Comitetului reprezentantilor imputerniciti hotararile si recomandarile sale asupra problemelor examinate.
    3. Consiliul stiintific isi tine sesiunile de cel putin doua ori pe an.
    Art. 23
    1. Comitetul financiar include in componenta sa cate un specialist din partea fiecarui stat membru al Institutului, a carui desemnare, revocare si inlocuire se fac de catre reprezentantul imputernicit.
    2. In activitatea sa, comitetul financiar, se conduce dupa prevederile protocolului financiar, isi stabileste reguli de procedura si le prezinta spre aprobare Comitetului reprezentantilor imputerniciti.
    3. Comitetul financiar:
    a) realizeaza controlul activitatii financiare a Institutului, verifica corectitudinea executiei bugetului de catre directorul Institutului;
    b) da avizul asupra proiectului bugetului pe noul an financiar, prezentat de directorul Institutului, precum si asupra darii de seama privind executia bugetului in anul financiar trecut;
    c) face recomandari Comitetului reprezentantilor imputerniciti cu privire la perfectionarea activitatii financiare a Institutului si, de asemenea, acorda consultatii in orice alta problema financiara.
    4. Comitetul financiar isi tine sedintele cel putin o data pe an si trimite protocoalele sedintelor sale presedintelui Comitetului reprezentantilor imputerniciti.

    CAP. 5
    Directia Institutului

    Art. 24
    1. Conducerea directa a activitatii Institutului se realizeaza de catre directie, condusa de directorul Institutului. In componenta directiei intra, de asemenea, vicedirectorii Institutului, directorii de laboratoare, directorul administrativ, secretarul stiintific sef si inginerul sef ai Institutului.
    2. Directorul se alege pe o perioada de 5 ani de catre Comitetul reprezentantilor imputerniciti prin majoritatea simpla a voturilor membrilor sai prezenti si participanti la vot. Alegerea directorului se face la sesiunea ordinara a Comitetului reprezentantilor imputerniciti, iar intrarea in functie se face de la 1 ianuarie din anul care urmeaza anului alegerii.
    3. Reprezentand si realizand interesele Institutului, directia acestuia, in activitatea sa, se conduce dupa hotararile si recomandarile Comitetului reprezentantilor imputerniciti, dupa acordurile in vigoare si dupa obligatiile asumate. Directia nu trebuie sa indeplineasca instructiuni din partea unor state membre ale Institutului.
    4. Directorii de laboratoare se aleg de catre consiliul stiintific al Institutului si se numesc in functie de catre directorul acestuia.
    Art. 25
    1. Principala persoana oficiala a Institutului este directorul.
    2. Directorul Institutului:
    a) organizeaza activitatea Institutului in conformitate cu scopurile si sarcinile acestuia, prevazute in statut, precum si cu planurile de activitate ale Institutului, aprobate de Comitetul reprezentantilor imputerniciti;
    b) organizeaza elaborarea planurilor de perspectiva ale dezvoltarii Institutului si a planurilor curente ale activitatii acestuia;
    c) conduce intocmirea bugetului Institutului si este raspunzator pentru executia lui;
    d) reprezinta Institutul in relatiile cu statele, alte organizatii si institutii si incheie acorduri in numele Institutului, inclusiv cu privire la participarea unor state nemembre la anumite proiecte stiintifice ale Institutului si, de asemenea, acorduri corespunzatoare cu institutii si organizatii de cercetari stiintifice si cu oameni de stiinta;
    e) aproba structura Institutului in conformitate cu prevederile lit. d) pct. 1 al art. 17 din prezentul statut si aproba statul de functii al acestuia; stabileste sistemul de plata a muncii pentru colaboratorii Institutului;
    f) propune candidaturi pentru functiile de vicedirectori, director administrativ, secretar stiintific sef si inginer sef ai Institutului;
    g) prezinta spre examinare Comitetului reprezentantilor imputerniciti proiectele documentelor care, potrivit art. 17 din prezentul statut, urmeaza a fi aprobate de catre acesta;
    h) dispune de mijloacele materiale ale Institutului in conformitate cu bugetul si, de asemenea, de bunurile acestuia, in limitele stabilite;
    i) angajeaza si elibereaza din serviciu pe membrii personalului Institutului; stabileste salariul personalului in conformitate cu Regulamentul personalului;
    j) aproba regulamentul de ordine interioara;
    k) raporteaza Comitetului reprezentantilor imputerniciti asupra activitatii Institutului si a persoanelor juridice constituite potrivit art. 31;
    l) realizeaza alte functii de conducere a Institutului pe baza Regulamentului privind directorul Institutului, care se aproba de catre Comitetul reprezentantilor imputerniciti.
    Art. 26
    Vicedirectorii Institutului conduc principalele directii stiintifice ale activitatii Institutului. Repartizarea obligatiilor intre membrii directiei se face de catre directorul Institutului.

    CAP. 6
    Consiliul tehnico-stiintific al Institutului

    Art. 27
    1. Consiliul tehnico-stiintific al Institutului este organul consultativ pe langa directia Institutului si este chemat sa asigure participarea colaboratorilor stiintifici ai Institutului la organizarea activitatii de cercetare stiintifica a acestuia.
    2. Modul de alegere, componenta si problemele de procedura ale activitatii consiliului tehnico-stiintific se stabilesc in Regulamentul consiliului tehnico-stiintific, care se aproba de catre directorul Institutului.
    Art. 28
    Consiliul tehnico-stiintific este imputernicit sa discute probleme legate de activitatea stiintifica a Institutului si sa dea recomandarile sale cu privire la acestea.

    CAP. 7
    Structura Institutului

    Art. 29
    1. Structura Institutului o constituie laboratoarele stiintifice, subsectiile tehnico-ingineresti, de productie, administrativ-economice si alte subsectii auxiliare ale Institutului, a caror activitate se reglementeaza prin regulamente speciale care se aproba de catre directorul Institutului.
    2. Structura Institutului poate fi perfectionata pe baza experientei acumulate in activitatea Institutului.
    Art. 30
    Principala unitate stiintifico-organizatorica este colectivul stiintific care efectueaza cercetari in cadrul proiectului stiintific aprobat si acceptat pentru finantare. Modul de creare si activitatea colectivului stiintific, drepturile si obligatiile conducatorului proiectului se stabilesc intr-un regulament care se aproba de catre directorul Institutului.
    Art. 31
    Prin punere de acord cu comitetul financiar si Comitetul reprezentantilor imputerniciti, Institutul poate fi fondator sau asociat de/la persoane juridice pentru folosirea practica a rezultatelor cercetarilor sale si asigurarea finantarii suplimentare a activitatii stiintifice.
    Persoanele juridice create au capacitatea legala acordata de legile tarii de resedinta.

    CAP. 8
    Personalul Institutului

    Art. 32
    Toate persoanele cuprinse in statul de functii al Institutului sunt colaboratori ai unei organizatii internationale interguvernamentale de cercetari stiintifice.
    Art. 33
    Personalul Institutului se constituie din cetateni ai statelor membre ale Institutului si cetateni ai altor state.
    Art. 34
    Situatia juridica a personalului Institutului se stabileste prin prezentul statut, Regulamentul personalului, regulamentul de ordine interioara, precum si prin contractele de munca ce se incheie cu personalul.
    Art. 35
    In scopul apararii drepturilor sale, personalul Institutului poate crea o asociatie, careia directia Institutului ii recunoaste dreptul de a reprezenta interesele colaboratorilor Institutului cuprinsi in aceasta. In cadrul asociatiei pot fi reprezentate interesele organizatiilor sindicale si ale grupelor nationale. Statutul asociatiei personalului trebuie sa corespunda scopurilor activitatii Institutului si caracterului international al acestuia. Aceasta concordanta se stabileste prin Regulamentul personalului Institutului.
    Art. 36
    Intregul personal al Institutului, in realizarea activitatii sale, trebuie sa respecte legile si obiceiurile statului de resedinta a Institutului.

    CAP. 9
    Prevederi finale

    Art. 37
    1. Litigiile dintre membrii Institutului cu ocazia aplicarii sau interpretarii prevederilor statutului Institutului, aparute in legatura cu participarea lor la activitatea Institutului, se rezolva prin consultari intre partile in litigiu.
    2. Daca litigiul nu a fost rezolvat in decurs de o luna din momentul inceperii consultarilor, orice parte poate remite litigiul la comisia de conciliere.
    3. Modul de constituire si procedura activitatii comisiei de conciliere se stabilesc in conformitate cu regulile aprobate de Comitetul reprezentantilor imputerniciti.
    Art. 38
    Ulterior, se admite modificarea totala sau partiala a statutului.
    Propuneri corespunzatoare pot fi facute de orice membru al Institutului, precum si de directia acestuia, presedintele Comitetului reprezentantilor imputerniciti trimite fiecarui membru al Institutului propunerile facute. Ele se includ in ordinea de zi a sesiunii urmatoare a Comitetului reprezentantilor imputerniciti. Modificarile se adopta in conformitate cu prevederile lit. l) pct. 1 al art. 17 si cu prevederile pct. 2 al art. 20 din statut.
    Art. 39
    1. Activitatea Institutului inceteaza prin acordul membrilor sai sau in cazul in care in acesta raman mai putin de trei state membre.
    2. La lichidarea Institutului, mijloacele si bunurile acestuia, dupa stingerea tuturor obligatiilor Institutului, se impart intre toti membrii Institutului, inclusiv cei care s-au retras anterior, proportional cu suma cotizatiilor lor.
    Cladirile, constructiile si alte obiective ale Institutului, care nu pot fi impartite in forma lor naturala in virtutea indisolubilitatii lor fata de teritoriul pe care se afla, se valorifica prin vanzarea lor, cu distribuirea ulterioara a mijloacelor obtinute prin valorificare, intre membrii Institutului.
    Drept preponderent la achizitionarea acestor bunuri are statul pe al carui teritoriu se afla Institutul.
    3. Modul de efectuare a lichidarii Institutului se stabileste de catre Comitetul reprezentantilor imputerniciti.
    Art. 40
    Prezentul statut intra in vigoare in baza art. 42 al statutului Institutului din 23 septembrie 1956, din momentul semnarii sale de catre reprezentantii imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale Institutului.
    Statutul a fost intocmit in doua exemplare, in limbile rusa si engleza; text autentic este exemplarul in limba rusa.
    Exemplarele semnate ale statutului se vor pastra la Institut.
    Copiile statutului, autentificate de directia Institutului, se transmit tuturor membrilor acestuia.
    Art. 41
    Potrivit art. 102 al Statutului Organizatiei Natiunilor Unite, prezentul statut se inregistreaza la Secretariatul O.N.U.
    Pentru certificare, imputernicitii, in mod corespunzator, au semnat prezentul statut*).
------------
    *) Prezentul statut a fost semnat in numele urmatoarelor state: Republica Azerbaidjan, Armenia, Republica Belarus, Bulgaria, Republica Federativa Ceha si Slovaca, Republica Populara Democrata Coreeana, Republica Cuba, Republica Gruzia, Republica Kazahstan, Republica Moldova, Mongolia, Polonia, Romania, Federatia Rusa, Ucraina, Ungaria, Republica Uzbekistan, Republica Socialista Vietnam.

    ANEXA 1

                     PROTOCOL FINANCIAR
la Statutul Institutului Unificat de Cercetari Nucleare

    Statele membre ale organizatiei internationale interguvernamentale de cercetari stiintifice - Institutul Unificat de Cercetari Nucleare (denumit in continuare Institut), dorind sa stabileasca conditiile care privesc activitatea financiara a Institutului, au convenit asupra celor ce urmeaza:

    Art. 1
    Comitetul financiar
    1. Comitetul financiar, ca organ al Comitetului reprezentantilor imputerniciti (denumit in continuare C.R.I.), include in componenta sa cate un specialist din partea fiecarui stat membru al Institutului, a carui desemnare, revocare si inlocuire se fac de catre reprezentantul imputernicit sau guvernul tarii.
    2. In activitatea sa, comitetul financiar se conduce dupa prevederile protocolului financiar, stabileste reguli proprii de procedura si le prezinta spre aprobare C.R.I.
    3. Sedinta comitetului financiar se considera legal constituita, daca la ea participa cel putin 2/3 din membrii sai.
    Hotararile se adopta cu 2/3 din participantii la vot.
    Recomandarile se adopta cu majoritatea simpla a participantilor la vot. Daca voturile se impart in mod egal, hotarator este votul presedintelui sedintei care, in acest caz, nu se poate abtine de la vot. La vot participa numai membrii comitetului financiar desemnati in conformitate cu prevederile pct. 1.
    4. Comitetul financiar, in special:
    a) realizeaza controlul asupra activitatii financiare a Institutului, verifica corectitudinea executiei bugetului de catre directorul Institutului;
    b) face bilantul pe marginea proiectului de buget pe noul an financiar, prezentat de directorul Institutului, precum si pe marginea raportului privind executia bugetului in anul financiar expirat;
    c) stabileste regulile financiare ale activitatii Institutului, face recomandari C.R.I. cu privire la perfectionarea activitatii financiare a Institutului si, de asemenea, acorda consultatii pentru orice alta problema financiara.
    5. Comitetul financiar se intruneste in sedinta, cel putin o data pe an si transmite protocoalele sedintelor sale presedintelui C.R.I. si directorului Institutului.
    Din insarcinarea C.R.I., la initiativa presedintelui acestuia, la propunerea directorului, convenita cu presedintele C.R.I., au loc sedinte extraordinare ale comitetului financiar.
    Art. 2
    Bugetul
    1. Anul financiar al organizatiei se considera de la 1 ianuarie pana la 31 decembrie.
    2. Directorul prezinta cel mai tarziu la 1 octombrie reprezentantilor imputerniciti ai guvernelor statelor membre ale Institutului calculul detaliat al bugetului pe urmatorul an financiar, pentru examinarea lui de catre comitetul financiar si aprobarea ulterioara la consfatuirea C.R.I.
    O data cu bugetul, directorul prezinta lista materialelor si utilajelor costisitoare, necesare Institutului, planificate pentru cumparare si vanzare in anul respectiv.
    3. Datele privind veniturile si cheltuielile se grupeaza pe capitole si articole de buget. Bugetul consta din capitolul "Cheltuieli pentru infrastructura Institutului" si din capitole privind principalele directii stiintifice, in conformitate cu hotararile consiliului stiintific al Institutului si cu hotararile C.R.I. In capitolele privind directiile stiintifice, cheltuielile se grupeaza pe articole in doua parti: cheltuieli pentru stiinta si cheltuieli pentru infrastructura de laborator.
    Forma de prezentare a bugetului se stabileste de catre comitetul financiar.
    In procesul de executie a bugetului, directorul Institutului poate face modificari partiale in repartizarea mijloacelor pe articolele bugetului, in limitele stabilite de C.R.I., in afara cheltuielilor pentru salarii si colaborare internationala.
    Art. 3
    Bugetul suplimentar
    C.R.I. poate insarcina pe directorul Institutului sa prezinte un buget suplimentar pentru finantarea speciala a instalatiilor si obiectivelor de baza mari. De regula, bugetul suplimentar se prezinta o data cu bugetul anual de baza.
    Art. 4
    Sursele de intocmire a bugetului
    1. Bugetul Institutului se constituie din urmatoarele surse:
    a) cotizatiile membrilor Institutului;
    b) finantarea speciala a proiectelor stiintifice;
    c) mijloace ce se primesc in cadrul acordurilor si protocoalelor de colaborare tehnico-stiintifica;
    d) venituri din activitatea economica a Institutului;
    e) incasari din folosirea proprietatii intelectuale;
    f) alte incasari.
    2. Cotizatiile membrilor Institutului se stabilesc dupa o scala speciala, care trebuie sa reflecte participarea reala si interesul stiintific al fiecarui membru al Institutului la activitatea acestuia, pe baza principiului finantarii speciale si avand in vedere venitul national al fiecarui membru.
    3. La aderarea la Institut de noi membri sau la retragerea din acesta a oricarui membru, scala cotizatiilor se revizuieste.
    Comitetul financiar examineaza si propune C.R.I. cuantumul cotizatiei noului membru al Institutului.
    4. Achitarea cotizatiilor se face trimestrial, in cuantum de cel putin 1/4 din suma anuala a limitei valutare minime mentionate la pct. 2 al art. 5 din prezentul protocol. Termenele de livrare a materialelor si utilajelor se stabilesc prin contracte.
    Art. 5
    Valuta pentru achitarea cotizatiilor
    1. Cotizatiile se achita in valuta liber convertibila.
    2. Pentru perioada de tranzitie, in contul achitarii cotizatiilor se poate lua in calcul valoarea livrarilor de utilaje, aparate, materiale, servicii si a unor lucrari executate pe baza de comenzi ale Institutului. Cel putin 20% se achita in valuta liber convertibila.
    3. Pentru perioada de tranzitie, C.R.I. poate permite tarii de resedinta a Institutului si tarilor care au facut parte anterior din U.R.S.S. sa achite o anumita parte din cotizatiile lor in valuta nationala a tarii de resedinta a Institutului, care se foloseste pe parcursul desfasurarii activitatii acestuia.
    Art. 6
    Mijloace circulante proprii
    Institutului i se atribuie mijloace circulante proprii. Normativul mijloacelor circulante se aproba de C.R.I. la propunerea directorului Institutului, dupa examinare de catre comitetul financiar.
    Art. 7
    Mijloacele si bunurile institutului
    Pentru asigurarea indeplinirii activitatii sale statutare, Institutul are mijloace si bunuri proprii si atrase, care se reflecta in bilantul sau intocmit in valuta liber convertibila - dolari S.U.A.
    1. Mijloacele Institutului se constituie din urmatoarele surse:
    a) cotizatiile membrilor Institutului;
    b) finantarea speciala a proiectelor stiintifice;
    c) mijloacele ce se primesc in cadrul acordurilor si protocoalelor de colaborare tehnico-stiintifica;
    d) venituri din activitatea economica a Institutului;
    e) incasari din folosirea proprietatii intelectuale;
    f) credite si imprumuturi bancare;
    g) alte incasari.
    2. Institutul are dreptul sa aiba in proprietate cladiri, constructii, instalatii, utilaje si aparate stiintifice, precum si alte bunuri, si anume:
    a) cele transmise gratuit pentru folosire sau in contul achitarii cotizatiilor de catre membrii Institutului;
    b) cele achizitionate sau produse de Institut prin mijloace proprii;
    c) cele primite de Institut ca mostenire, donatie sau alte tranzactii civile si juridice.
    3. In scopul folosirii mai rationale a resurselor existente in Institut, al imbunatatirii structurii si accelerarii innoirii fondurilor de baza potrivit procedurii aprobate de C.R.I., directorului Institutului i se acorda dreptul de vanzare la pretul pietei sau dreptul de inchiriere a fondurilor de baza scoase din exploatare, inclusiv a instalatiilor experimentale si de baza, a cladirilor si constructiilor. Mijloacele obtinute se folosesc ca sursa suplimentara de acoperire a cheltuielilor Institutului si de finantare a obiectivelor si instalatiilor ce se construiesc din nou.
    4. In cazul excluderii din Institut a oricarui membru al acestuia, mijloacele banesti si bunurile aduse de acest membru se recupereaza numai la lichidarea Institutului.
    5. In cazul retragerii din Institut a oricarui membru, cuantumul compensatiilor banesti se stabileste de comitetul financiar in conformitate cu participarea acestuia la cheltuielile capitale pe Institut, dupa raportul privind bugetul pe anul financiar in care statul a declarat asupra retragerii sale din randul membrilor Institutului.
    Termenele de plata a compensatiilor se stabilesc de catre C.R.I. prin convenire cu partea care se retrage din Institut.
    Art. 8
    Raport si revizie
    1. In Institut se tine evidenta cheltuielilor si veniturilor incasate.
    2. C.R.I., la propunerea comitetului financiar, desemneaza revizori contabili imputerniciti pentru doi ani. Revizorii contabili efectueaza revizia activitatii Institutului, care trebuie, in particular, sa certifice concordanta cheltuielilor cu alocatiile bugetare aprobate.
    Revizorii contabili efectueaza, de asemenea, revizia in alte probleme financiare, potrivit planului stabilit de comitetul financiar.
    3. Directorul prezinta revizorilor contabili toate materialele si le acorda asistenta pe care acestia o pot solicita in cursul indeplinirii obligatiilor lor.
    4. Conducatorul grupului de revizori contabili raporteaza asupra concluziilor reviziei comitetului financiar.
    Art. 9
    Protocolul financiar poate fi modificat sau precizat prin hotarare a C.R.I., pe masura necesitatii, la initiativa reprezentantilor imputerniciti, a comitetului financiar sau a directorului Institutului.
    Pentru certificare, imputernicitii, in mod corespunzator, au semnat prezentul statut.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 49/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 49 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 49/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu